//Az útitárs//
*Abogr, vagy nem Abogr, ez a mágusmester egészen kellemes csalódás eddig Garsin számára. Már-már közvetlennek mondaná a viselkedését, s ugyan még mindig feszeng, de inkább a körülmények és a szerep miatt, amibe helyezkednie kell, semmint a férfi modora miatt. A mágus nem érzékelteti vele, hogy mennyire apró és jelentéktelen az ő hatalmához képest: tisztelettel, udvariasan... voltaképpen kedvesen beszél vele. Ez segít oldódnia, könnyebben szólal meg, mintha egy türelmetlen, mogorva hallgatóság ülne mellette.
Mikor az alakulata nevére kérdeznek vissza, csak biccent. Szívesen kérdezne egyszer vissza, hogy miért furcsállják ennyire a Warg Agyar megnevezést, ugyanis nem először találkozik ezzel a reakcióval. De ilyesmivel mégsem szeretné rabolni a mester idejét, vagy elterelni a beszélgetést a lényegtől, úgyhogy nem most kezd érdeklődni.
Az amulettet ezúttal habozás nélkül adja át, mikor kérik, de azért kíváncsian figyeli, a férfi mihez kezd vele. Ám azon kívül, hogy nézegeti, mást nem tud megállapítani, nem úgy tűnik, mintha a mágusmester kísérletet tenne a használatára.
A megállapításra, hogy alaposan utánajárhatott az amulettnek, szerényen hallgat, miközben visszaveszi az ékszert. A folytatásra meg aztán még inkább hallgat. Nem teljesen ért ugyanis egyet a mester szavaival. Maga is azon van ugyanis, hogy kitanulja a kardforgatást, s bizony nem csak erő kell hozzá, hanem az említett tudás, alázat és akarat is többek között. Karddal hadonászni ugyan mindenki tud, de nem mindegy, hogy hogyan, s életben marad-e a harc végén... Persze, a különféle tudományok terén is igyekszik képezni magát, s valóban nehéz az is. De így van összehasonlítási alapja, s ez csak alázatosabbá teszi. Mindkettő téren kell a tudás és a kitartás, épp csak másféle területek vannak "megmozgatva".
Azt az apró részletet elraktározza magának a beszélgetésből, hogy mintha a mester nem rajongana a pusztításért, a sóhajából legalábbis erre következtet. És ez is rokonszenvesebbé teszi őt a szemében.
Majd hallgatja tovább a férfit, ahogy az amulettről és a működésének módjáról beszél. Nem szakítja őt félbe, de látszódhat rajta, hogy néhányszor kérdezne, csak mindig meggondolja magát, mikor látja, hogy a mester még nem ért a végére. Garsin figyelmes tanuló, s magában elemzi is a hallottakat, igyekszik mindent megérteni. De nyilván nem volna itt, ha nem volnának kérdései még ezek után is.
Az utolsó mondat aztán, bár zárja a férfi mondandóját, mégis belé fojtja a szót még néhány pillanatra. Hogy nem olyannak tűnik ő, aki szeretne fájdalmat okozni? Ez igaznak tűnik, mégis elgondolkodtató... De elhessinti ezt a részletet.*
- Nem is biztos, hogy én használnám. Nem tudom, bennem megvan-e az affinitás. - *Mondja, az utolsó szót kicsit keresve, de végül magabiztosan ejtve, ami mutathatja, hogy alighanem azért már foglalkozhatott a témával. A hangjában lévő csalódott bizonytalanság pedig a kétkedése őszinteségét.*
- De ha megvan... Pontosan hogyan kellene nekifogni? Láttam már használat közben... Az a mágus mindig megérintette az amulettet, hogy használja és nézte azt, akinek fájdalmat akart okozni. Ennyi kell, és az, hogy akarjam azt a fájdalmat okozni... magamnak, vagy másnak? - *Elég ostobának érzi a kérdést, de nem tudja máshogy megközelíteni.*
- És bocsánat, de... hogy értette azt, hogy fájdalmat okozni nem csak annak fáj, akinek okozzák? A bűntudatra gondolt? Vagy az amulett testi fájdalmat okoz annak is, aki máson használja? Mert a legutóbbi használóján nem láttam szenvedést... - *Kér pontosítást ebben is, de inkább gondol előbbire, pont azért, mert a Kékszeműnél nem tapasztalt ilyesmit, még csak egy kis kényelmetlenség sem látszott rajta, miközben az amulettet használta. Pedig mikor megsebezték, nem volt érzéketlen, így aligha lehetett olyan, mint a "Kínok Atyjának" hívei, akiket már nem érintett meg a kín, annyira hozzászoktak.*
- Illetve... ha az amulett működik és szakrális eredetű... az azt jelenti, hogy tényleg létezik ez a Kínok Atyja és tőle származik az amulett ereje? - *Teszi fel egyelőre utolsó kérdését is, s ha lehet, most kicsit még jobban taszítja ez a mágikus holmi. Mindeddig úgy gondolta, az az istenség csak a hívei képzeletében létezett, s nem valóban ő "ajándékozta" meg őket ezzel a kínzóeszközzel.*