Azt is láthattátok, hogy a felhasználók és a karakterek külön lesznek választva, és \"át lehe [...]" />


OOC - Játékon kívüli fórum
Karaktered neve: ---       Rangod: Nem bejelentkezett felhasználó       Pénzed: --- arany     
Varázsitalaid: Neked nincsenek varázsitalaid!
Herbária: Neked nincsenek varázsnövényeid!


Üdvözlünk!

Ez itt a www.Lanawin.hu weboldal játéktere. Egy fórumos szerepjáték. Te nem vagy bejelentkezett állapotban, ezért nincs jogod ténykedni a fórumon. Csak olvasni tudod a hozzászólásokat, semmi mást. Ha szeretnéd kipróbálni milyen is a fórum valójában, átélni izgalmas kalandokat, varázslatokat tanulni, bájitalokat vásárolni, egyedi karaktert létrehozni, felszereléseket kovácsoltatni, vagy küldetéseket végrehajtani, akkor regisztrálj bátran, ne habozz. Miután regisztráltál, és beléptél minden funkciót elérhetsz. Lehetőséged lesz részt venni a mesékben, vagy csak spontán játszani a megalkotott, mesés világban. Felkutathatod a város rejtélyeit, és részese lehet egy olyan fórumos szerepjátéknak, ahol a játékosok kényelme, és a játék élvezete a legfontosabb.

Vissza a főoldalra!
Nincs "nagyobb" helyszínJátékon kívüli fórumArthenior főtere (új)
Amon Ruadh (új)
Füves puszta (új)
Dokkok és kikötő (új)
Játékon kívüli fórum >> Lanawin fórum >> Fejlesztés >>
[Elvetve] Új oldal
<< Előző oldal - Mostani oldal: 9 (161. - 180. üzenet) - Első olvasatlan beíráshoz >>Oldal váltása: - Következő oldal >> -

180. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2010-10-17 14:30:04
 ÚJ
>Turrog a Behemót avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Tapasztalt játékos
IC üzenetek: 763
OOC üzenetek: 678
Nekem van egy kérdésem:

A mágus karakterek egyből elkészítésük után képesek olvasni a tekercseket, vagy valamilyen tudás megszerzése után olvashatják őket?


179. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2010-10-17 13:32:56
 ÚJ
>Emphus avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Adminisztrátor
IC üzenetek: 0
OOC üzenetek: 5971
Nem tudom megmondani, hogy mikor leszek kész. Nem a napokban, az biztos. Igazából előre nem lehet eltervezni, hogy mikor mit csinálok meg. Mivel "hobby" szinten csinálom, sokszor úgy kezelem, hogyha épp nincs hozzá kedvem, akkor nem állok neki egy újabb résznek.

Még 1 hónap biztosan, és szerintem 2011-re már 100%, hogy meglesz (értsd: valószínűleg hamarabb).

A hozzászólás írója (Emphus Engora) módosította ezt a hozzászólást, ekkor: 2010.10.17 13:33:07


178. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2010-10-17 13:28:50
 ÚJ
 avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Törölt felhasználó
IC üzenetek: 0
OOC üzenetek: 0
Hoppsz, igazad van:)
Nem az volt a lényege, hogy rosszabb vagy jobb legyen, hanem mivel azt hittem ez később lesz, lerontaná az elgondolásomat...
De így már megnyugodtam:D


szerk: a többihez nincs hozzáfűzni valóm (magyarul szuper lesz!), csak az, hogy mikor lesz kész?:D

A hozzászólás írója (Annalyn Mylene) módosította ezt a hozzászólást, ekkor: 2010.10.17 13:30:15


177. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2010-10-17 13:22:31
 ÚJ
>Emphus avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Adminisztrátor
IC üzenetek: 0
OOC üzenetek: 5971
Ha elolvasod rendesen az összefoglalót, láthatod, hogy a randomizálás még az előtt történik, hogy Te szétosztod a pontokat az értékekre (tehát a pontok szétosztásánál valamilyen szinten ellensúlyozhatod a dolgot, persze nem teljesen). Ráadásul nem sokat befolyásol.

Illetve pont az lenne a lényege az egésznek, hogy ne vegyétek már ennyire szigorúan, hogy miből milyen érték van. Szerintem egy harcos "nagyon jó" közelharci képességgel, ugyan olyan élvezetesen játékos nyújt, mint a "kitűnő" képességgel rendelkező. Nem beszélve arról, hogy elég nagy valószínűséggel kapod meg a randomizálásnál a pontot egy másik harcos képességre.

Ja, és akkor még szóba sem került az az apróság, hogy a gyakran használt képességek növekednek, míg a nem használtak húznak az átlagos felé. Azaz, ha kevesebbről is indulsz, lehetőséged van "felfejleszteni". Persze, ez nem ilyen egyszerűen megy, de a lényeg akkor is ez.

A hozzászólás írója (Emphus Engora) módosította ezt a hozzászólást, ekkor: 2010.10.17 13:26:58


176. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2010-10-17 13:19:47
 ÚJ
 avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Törölt felhasználó
IC üzenetek: 0
OOC üzenetek: 0
Hát ez a random dolog...például van egy harcos. Megnöveli a harcos értékeit (hiszen ő abban jó) a többit meg lenyomja. A random mondjuk pont ezeken az értékeken csökkent, illetve a nem használtakon fog növelni. Nem örülnék neki személy szerint:)


175. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2010-10-17 13:12:29
 ÚJ
>Emphus avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Adminisztrátor
IC üzenetek: 0
OOC üzenetek: 5971
Eszméletlen, mire megírom valaki számára a választ, már beírtátok a következő kérdést. :D Na, akkor szépen sorban:

Dormec: saját házban természetesen lehet ilyenre lehetőség majd, nyugodtan. Mivel Te írod hozzá majd a helyszínleírást, azt alakítasz ki belőle, amit csak szeretnél (azért valamilyen reális keretek között persze).

Lathspell: a saját klánépületek erre lesznek. Ha a klánnak lesz kovácsműhelye, azt használhatják a klántagok.
Alapanyagok beszerzéséhez pedig mesélői beavatkozás kellene majd. Tehát játsszátok ki IC a dolgokat!

A klánban boltok: ha a klán létrehoz "bolt" helyszínt, akkor az funkcionálhat boltként. Ám én inkább piactérnek nevezném az ilyen helyeket. :)

Annalyn: a gazdagnegyedben és a szegénynegyedben lesz lehetőség házvételre. A különbség annyi lenne, hogy a szegénynegyedben mondjuk van egy maximális mérete, amit lehetne venni, a gazdagnegyedben pedig olyan méretűt veszel, amit a pénztárcád megenged. És nyilván a gazdagnegyedben drágább is lenne valamivel. :)

Mesélő #4: jelenleg nem biztos, hogy tekercsként kapják meg a varázslatokat, még nem egészen tiszta, hogy oldom meg. zen gondolkodni kéne, bár hajlok én is a tekercsként való átvitelre.

A random tényező meg nem fog sokat bekavarni, de egy kis plusz változatosságot visz a karakteralkotásba. Terv szerint 1 tulajdonságot fog csökkenteni és 1-et növelni egyel (a hétfokú skálán), és 2 képességet 1-el csökkenteni, és egyel növelni.


174. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2010-10-17 13:03:13
 ÚJ
><b style='color:#c03010'>Mesélő (inaktív)</b> avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Mesélő
IC üzenetek: 197
OOC üzenetek: 185
Szerintem a tekercs okés. Ennél jobban nem lehet kompenzálni. Így is időbe kerül, amíg újra elsajátítja, nemhogy ha még meg is kellene keresgélni a tekercseket. Szóval szerintem elég fair ajánlat. A pénz értéknövekedése is jó ötlet, habár ha saját pénznemet használnál, akkor ebbe se lehetne belekötni. Mert ugye itt is az arany valódi értékére asszociáltak, nem a játékbelire. A hétfokú skála is jó. Az a rész, hogy a véletlen is szerepet játsszon a karakteralkotásban, nem egészen világos. Mivel eleve kicsit módosulnak az értékek, nem tudom mennyit határoz majd, de ha beválik, akkor nagyon hasznos lesz.
A rangelosztás és mesélőbehívás is nagyon jó, átlátható, szervezett. Így elkerülhetőek a felesleges viták. Nekem úgy tűnik mindenre gondoltál, de azért majd alszom rá egyet, hátha eszembe jut valami.


173. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2010-10-17 13:02:22
 ÚJ
 avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Törölt felhasználó
IC üzenetek: 0
OOC üzenetek: 0
Dormac: A házadban lehet ilyet szerintem, a leírásban szerepelteted, hogy van benne egy kis műhely.

Újabb kérdés merült fel bennem: Minden negyedben lehet majd házat venni? Tehát akár a gazdagnegyedben palotát, a szegénynegyedben viskót, a főtéren, normál házat stb. Az ár nyilván más lenne egy hasonló méretű háznál, és nyilván a szegénynegyedben nincs palota.


172. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2010-10-17 13:01:37
 ÚJ
>Lathspell Solannis avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Kezdő játékos
IC üzenetek: 88
OOC üzenetek: 72
Nekem még az jutott eszembe ezzel kapcsolatban, hogy lehet-e (pl.) kovácsolni (mármint a karakter kovácsol, és nem megy el a kovácshoz) ha van műhely. Ha igen, akkor az alapanyagot hogy lehetne beszerezni...

Még klánnal kapcsolatban az jutott eszembe, hogy a klánvárosban is lehetne-e a tagnak boltot nyitnia. Persze fizetne a telekért, a fenttartásért, és akár NPC boltosokat is felvehet, de azért is fizetni kéne. Ezt így meglehetne majd oldani valahogy??


171. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2010-10-17 12:58:07
 ÚJ
>Dormac Wordor avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Kezdő játékos
IC üzenetek: 181
OOC üzenetek: 177
Olyan nem lesz majd, hogy egy-egy karakter nyithatna valamilyen boltot? Én személy szerint nyitnék egy ilyen "méregkeverős" boltot. Persze ez nem olyan lenne, hogy bárki jöhetne. Ez ilyen "titkosabb" lenne.


170. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2010-10-17 12:21:57
 ÚJ
>Turrog a Behemót avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Tapasztalt játékos
IC üzenetek: 763
OOC üzenetek: 678
Vissza kapjuk a tekercseket? Nah, akkor keresnem kell valakit aki megtanítja rendesen :D


169. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2010-10-17 12:21:30
 ÚJ
>Lathspell Solannis avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Kezdő játékos
IC üzenetek: 88
OOC üzenetek: 72
Még nincs eldöntve, de csak az egyik lesz :D
Emphus, akkor valami olyan megoldás, hogy az erősebb varázslatokért pénztkap, a gyengébbeket meg tekercsben? vagy fordítva.
Valamilyen megoldást csak ki lehet találni.. XD


168. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2010-10-17 12:20:22
 ÚJ
>Emphus avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Adminisztrátor
IC üzenetek: 0
OOC üzenetek: 5971
Pedig elég egyértelműen le van írva. A hosszú összefoglalóban lévő ötletben egy szó nem szerepel abból, hogy pénzt kapjanak vissza a varázslatokért. Ott az van írva, hogy tekercsként kapják meg a varázslatokat.

Lathspell írta, hogy lehet, hogy ezt nem kéne, és itt is egyszerűen vissza lehetne adni a pénzt.

A kettő ötlet teljesen független egymástól, együtt biztos, hogy nem fognak megvalósulni.


167. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2010-10-17 12:18:08
 ÚJ
>Darnol Luminas avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Törölt felhasználó
IC üzenetek: 212
OOC üzenetek: 148
Visszaadod nekik a varázslatokat (tekercsben), meg a rájuk költött pénzt is? vagy még mindig nem értem...XD


166. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2010-10-17 12:17:00
 ÚJ
>Emphus avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Adminisztrátor
IC üzenetek: 0
OOC üzenetek: 5971
A karakterszám direkt van ilyen módon meghatározva. Nem hiszem, hogy egy világban 3-4 karakternél többet valaki behozna hosszútávon. Ezen felül lehet még mesélő és moderátor is az adott helyen, hiszen azok nem számítanak külön karakterként.
Azon is gondolkodtam amúgy, hogy 1/2/3/bármennyi a korlátozás, vagy 1/2/4/bármennyi, és egy karakter regisztrálása után egy hetet várni kéne, hogy még egyet beregisztrálj.

Bár igazából, most fordul csak meg a fejemben, hogy mi a fenének is legyen karakterkorlátozás. :D Most is működik anélkül a fórum, bár van, hogy egy-egy aktív játékos karaktere eltűnik hosszabb időkre.

"Talán azokért is visszakapjuk a pénzt, vagy nem tudom."

Ez is egy lehetőség, akár jó megoldás is lehet. Mindenesetre, én azért nem ajánlottam ezt a megoldást, mert azért varázslatokat jóval több idő is volt megtanulni, mint szintet lépni, és ezt az időt nem szeretném elvenni a varázslóktól (tehát valamilyen formában kompenzálni szeretném őket). Nem beszélve arról, hogy már kisebb vagyonokkal kezdene az, aki még ennek az értékét is visszakapná. :)


165. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2010-10-17 12:04:27
 ÚJ
>Lathspell Solannis avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Kezdő játékos
IC üzenetek: 88
OOC üzenetek: 72
Húú de jó volt így összesítve átolvasni mindent.

Szerintem a karakter max száma elég radikális változtatás :S
Szerintem mindegyik határt 1-el ki lehetne tolni.
Kezdő játékos, max. 2
Játékos, max. 3
Haladó játékos, max. 4
Tapasztalt játékos, max. 5
Szerintem ez nem változtat olyan radikálisat, de a karaktereket mégis könnyebb lenne átpakolni, bár nekem mindegy, megoldom valahogy :D:D

A varázsátvitellel kapcsolatban:
Azért nem támogatom, hogy tekercsben kapjuk meg, mert akkor rengetek tekercs lenne a pár alap levegőmágiából, és pl egy máguscéhben nem tudnák hova tenni :D
Bár a tiédnél nem jut jobb eszembe. Talán azokért is visszakapjuk a pénzt, vagy nem tudom.

Amúgy minden tetszik, és szerintem jó lesz :D


164. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2010-10-17 11:06:39
 ÚJ
>Emphus avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Adminisztrátor
IC üzenetek: 0
OOC üzenetek: 5971
Ahogy azt ígértem, szépen egy összefoglalóban leírom, hogy miket beszéltük át eddig, és abból milyen eredmények jöttek ki. Volt téma, amit alaposan kiveséztünk, valamire hamar megoldásra jutottunk. Ezek mind szerepelnek most.

Nos, lássuk hát. Jöjjön az összefoglaló. Mindent szép sorban

Első, és talán legfontosabb dolog tisztázni, hogy milyen alapvető változások lesznek az új oldalon. Nem játékmeneti, hanem inkább felhasználói és rendszer szinten. Első körben, a karakterek szét lesznek választva a felhasználói fiókoktól. Egy felhasználó regisztrálásával, több világba, több karaktert is létrehozhatsz. A rangodat a felhasználóhoz kapod, ahogy az OOC fórumra is, mint felhasználó írsz majd. A rangok két csoportba különíthetőek majd el. Lesznek a játékos rangok, és a különleges rangok.
Játékos rangból a következők lesznek:
- Kezdő játékos, max. 1 karaktere lehetne az adott világban
- Játékos, max. 2 karaktere lehetne az adott világban
- Haladó játékos, max. 3 karaktere lehetne az adott világban
- Tapasztalt játékos, max. 4 karaktere lehetne az adott világban
Mindenki, aki regisztrál kezdő játékos rangot kap. Nagyobb rangot úgy lehet szerezni, hogyha azt ajánlja Neked az adott világ moderátorai vagy adminja. Egy-egy rang minden esetben egy világra vonatkozik, hisz attól még, mert egy fantasy világban nagyon jó vagy, egy sci-fi-ben egyáltalán nem biztos. Ha mindkettőben jó vagy, ez ki fog derülni. :)
A rendszer ugyan úgy működne, mint most. Ha az adott világban 2 játékos rangajánlást kapsz, megkapod a rangot. Ezután ha három haladó játékos rangajánlást kapsz, megkapod a rangot. Majd ha négy tapasztalt játékos rangajánlást kapsz, megkapod a rangot. Így növekedne az adott világba létrehozható karakterek maximális száma.

Különleges rangokból a következők vannak:
- Mesélő
- Globális mesélő
- Moderátor
- Globális moderátor
- Adminisztrátor
- Globális adminisztrátor
Ezek a rangok teljesen függetlenek lennének attól, ami játékosként valaki. Tehát valaki lehet játékos, és mesélő is egyszerre, sőt, a különböző világokban lehet különböző játékos rangú, és a különböző világokba kapná meg a mesélő rangot. Egy-egy világot az adott világ adminisztrátora koordinálná. A helyi adminokat felügyelik ugyancsak a globális moderátorok (ők csak bizonyos mértékben), és a globális adminisztrátor. A helyi moderátorokat felügyelik a globális moderátorok, és a helyi adminisztrátorok. A helyi adminság és moderátorság is csak az adott világra vonatkozik, ahogy a mesélő rang is. Mindegyik globális fajtája viszont az egész fórumrendszerben megadja a rangot.

A karakterek, és a bizonyos rangok között könnyedén váltogathatsz. Ha szimplán felhasználóként vagy belépve, rálátásod nyílik az összes világ összes fórumrészének összes üzenetére (kivéve persze, ahova nem láthatsz be, pl. saját házak, stb.). A felhasználói neveddel (ami nem lesz ugyan az, mint a bejelentkező neved), fogsz tudni egy nagy-nagy OOC fórumon is írogatni. Ilyen OOC fórumból csak egy lesz, az összes világnak egy darab. Természetesen kellően fórumrészekre, alfórumokra és témákra bontva.

Könnyedén, 1-2 kattintással be tudsz lépni bármelyik karakteredbe, vagy létre tudsz hozni egyet. Onnantól kezdve olyan, mintha csak az adott karakterbe lennél beléve (nem látod a többi világ üzeneteit, és az OOC fórumot sem), viszont 1-2 egyszerű kattintással máris karaktert tudsz váltani, vagy épp újra a felhasználói nézetre visszatérni.

Nos, ezek után lássuk a játékmeneti változásokat:

Karakteralkotás és karakterfejlődés:
A karakter tulajdonságai fix értékek lennének egészen a karakteralkotástól kezdve. Egy hétfokú skálán lenne értékelve a karaktered egy-egy tulajdonsága (ahogy képessége is). Ez a hétfokú skála a következő:
- Nagyon rossz
- Rossz
- Átlagos
- Jó
- Nagyon jó
- Kitűnő
- Felülmúlhatatlan
A játékban, ha regisztráltál egy felhasználót, létrehozhatsz karaktereket. Karakter létrehozásánál kiválaszthatod a fajodat, ami alapján kapsz alapvető tulajdonságokat. A fajok az átlagos jelző felé húznak mindenből, és nagyon rossztól nagyon jóig terjednek a tulajdonságaik. Miután kiválasztottad a fajodat, egy apróság módosul a tulajdonságodban (Te módosíthatod), majd a képességeid leszármaztatódnak belőle. Minden tulajdonsághoz 2-3 képesség kapcsolódik. Amilyen a tulajdonságod, olyan képességet kapsz. Ezek után kell választanod egy kasztot a karakterednek - a kaszt leginkább pluszokat ad, de van, amire mínuszt. Ezt minden esetben tudni fogod előre (ha elolvasod az ide kapcsolódó súgót). Majd ezek után, véletlenszerűen egy picit változik a karaktered. És végül, Te magad rakhatsz néhány pontot néhány tulajdonságra, és képességre.

A fenti karakteralkotási rendszer létrehozásakor ügyeltem arra, hogy alapvetően meghatározó legyen a faj, ám ezt mégis szabadon lehessen variálni egy elég tág keret között. Ráadásul még egy véletlenszerű esemény is bekövetkezzen, ami nagyon picit, de módosít a karakteren. Így játszhatod a kedvenc fajodat a kedvenc kasztoddal, saját magad alakíthatod ki a karaktered, és kicsi az esélye, hogy ugyan olyan legyen, mint másé, mert egy véletlenszerű dolog is közbeszól majd.

Miután megvannak a tulajdonság és képesség értékeid, máris nekikezdhetsz a játéknak. A tulajdonságokat a játékmenet során szinte semmivel sem tudod fixen növelni, de átmenetileg igen. Erre kiváló lehetőség pl. a bájital. A képességeid viszont változhatnak a játék folyamán. A gyakran használt képességek nőni fognak kis mértékben. És még kisebb mértékben (szinte már-már semmit) csökkenni fognak azon képességek, amiket nem használsz. Így hosszú távon sem lesz nagyon magas képességekkel rendelkező karakter, de azért valamivel jobb lesz, mint az alap karakterek, és specializáltabb is.

Felszereléssel, bájitalokkal, és varázslatokkal egyaránt növelheted a karakter képességeit, és bájitalokkal a tulajdonságait. Átmenetileg. Bár a felszerelés elég hosszú távon jó, de az is csak egy ideiglenes időszak.

A karakteralkotás egy elég gyökeres változtatás a játékban. Még egy nagyon fontos témakör van, ami nem más, minthogy a már-már pont alapú játékrészeket visszaalakítsam fórum alapúvá. Ezen ténykedésemnek a következő lépcső vannak:

Pénz:
100 ezüstpénz lesz egy aranypénz. Az aranypénznek tényleg nagy értéke lesz. Magának a pénznek sokkal nagyobb értéke lesz a játékban, mint most. Ez köszönhető lesz a munkareformnak is többek között, de annak is, hogy a felszerelések és a bájitalok most már nem olyan elhanyagolhatóak lesznek, mint eddig, hisz plusz értékeket adnak (és ez attól függetlenül jó dolog, hogy a pont alapról fórum alapra szeretném terelni a játékot).

Munka:
Mostantól kevesebb automatikus munkára használható pontot kapna mindenki (1-et, 1000 karakter felett, és még egyet, ha legalább három tetsziket begyűjt, és ez a plafon, ettől kevesebb is lehet akár). Sőt, az ilyen munkák után jobban belőtt pénzjutalom várna mindenkit, és a munkák helyszínhez is lennének kötve ráadásul. Így az ez irányú bevételek jelentősen megcsappannak.
Cserébe az automatikus munkától teljesen függetlenül lesz majd lehetőség a munka fórumon való kijátszására is (és itt térünk át jóval inkább fórum alapra pont alapról). Ugyanis, ha eljátszol egy munkát, majd ezek után a beépített rendszeren keresztül (bővebben később) hívsz egy mesélőt, akkor az adott mesélő pénzzel jutalmazhatja a karaktered. Innen fog befolyni a bevételed nagyobbik része jó esetben. Ha ilyet nem játszol ki, akkor kb. annyi pénzt fogsz tudni keresni, amivel szinten tarthatod a karaktered, és néha egy-egy valami fontosat tudsz venni vele. Szóval úgy is el lehet játszogatni, ez csak egy kiegészítő lehetőség lesz.

Ha túl sok pénzed van
Mindegyik helyszínen lehetősége lesz annak, hogy a karakteredet meglopják az utcán. Ha túl sok pénz van a karakternél (jó pár arany, ami elég soknak mondható), az növeli ezt az esélyt, és néhány helyszínen is több mint máshol - lényegében minden beírásod után másmennyi esély lesz. Egy bizonyos pénzmennyiségig, ennek az esélye nulla lesz, de túllépve azt a mennyiséget, folyamatosan növekszik a pénzeddel együtt. Ha meglopnak, akkor bizony elég sok pénz veszthetsz. Sőt, még csak nem is biztos, hogy értesítőt kapsz róla, ha elég ügyes a tolvaj. Ha viszont kevésbé, akkor kapsz róla értesítést is, továbbá a fórumra is beíródik, mint történés. Ekkor lehetőséged lesz a tolvaj után iramodni, és egy mesélő hívása után, az NJK ellen harcolni (ha utoléred egyáltalán ;)). Ha nyersz, visszakapod a pénzed. Ha vesztesz, akkor még több elúszik a levesbe. Ha sikerül elmenekülnie a tolvajnak, akkor pedig az ellopott pénzed vész csak kárba.

Pont alapú dolgok fórum alapúra való áttérítésébe még beletartoznak a következők is:
- Az automatikus küldetésrendszer eltörlése, teljes egészében.
- Karakterlap láthatósága emberismeret képesség függvényében el lesz törölve.
- Edzés és meditáció eltörlése, karakterértékek (szinte teljesen) fixálása.
- Varázslati rendszer átalakítása (bővebben később).

Klánok:
A karakterek klánokba tömörülhetnének. Ennek fő célja az lenne, hogy karakterek szintjén is közösség jöjjön létre, legyen valami rivalizálás, esetleg harc az ellenséges klántagok között, illetve saját klánon belül egy kis összefogás / segítés.
Klán alapítása: mindenki alapíthat klánt. Ehhez nem kell mást tenni, mint elmenni a gazdagnegyedbe, ahol is Arthenior egyik hivatalnokánál bejelenteni a klánalapítást. A hivatalnok kapzsi, természetesen le kell fizetned őt, mert máshogy nem tudsz klánt létrehozni, plusz hivatalosan is be kéne fizetned egy összeget, ahhoz, hogy klánt alapíthass. Ezért a klánalapítás költsége meglehetően magas.
A klánokban két fajta karakter van: alapító és a többi. Az alapító határozza meg, hogy mely karaktereket veszik fel, mely karaktereket rúgnak ki a klánból, mekkora a klánadó, mikor és milyen területeket vesznek, továbbá a klánvárosban milyen épületeket építenek, és kinek milyen joga van azt használni. Egyszóval, ő irányítja a klánt.
Klánadó: a klánadót a tagok fizetik be egy közös kasszába. Ebből a közös kasszából lesz kifizetve a klán pár ügyes-bajos dolga: alapvetően folyamatosan adóznia kell a klánnak a területei után. Továbbá új területek vásárlása, klánváros alapítása, és minden egyes helyszín pénzbe kerül. Ezen kívül különböző kiváltságokat vásárolhat a klán a tagoknak, aminek vagy egyszeri díja van, vagy folyamatosan fizetni kell (vagy mindkettő).
Klánterületek: minden klán vehet magának területeket. Területből alapvetően három féle van: mező, erdő, hegység. Mezőre lehet klánvárost építeni, erdőben lehet fát kitermelni, a hegységben lehet követ bányászni.
Klánváros: ha egy klánvárost alapít a klán lapítója, akkor először egy központi helyszínt kell hozzá fölépíteni. Minden helyszín felépülése a következő lépésekből áll: be kell jelenteni a legközelebbi város hivatalában (és fizetni utána), ezután létre kell hozni az építési területet (bővebben ha kész az oldal), majd felépíteni / felépíttetni az épületet (miegyebet, amit szeretne az alapító), és kész is a helyszín. Természetesen a helyszínleírást az alapító hozhatja létre hozzá (sőt, létre kell hoznia, mielőtt elkezdik építeni). Miután a klánváros első helyszíne megvan, további, szomszédos helyszíneket lehet hozzá építeni. Egy helyszínnek maximum három kisebb, és három nagyobb helyszín lehet a szomszédja.
A klánvárosban, ezeken a helyszíneken a klántagoknak különleges jogaik vannak: a kovácsműhelyben fegyvereket készíthetnek maguknak pl., de még sok mást.
Természetesen a kevés játékos miatt az új helyszínek létrehozását szabályozni kell. Így az első 1-2-3 helyszín még elviselhető áron lesz, de exponenciálisan nő majd a helyszínköltség. Így megelőzve azt, hogy 3-4 helyszínnél nagyobb városok jöjjenek létre első körben. A későbbiekben, ha a fórum megtelik játékosokkal, az árak lejjebb lesznek víve.

Varázslati rendszer:
A varázslati rendszer is olyan reformon megy keresztül, ami a pont alapú játékot nagyrészt a fórumra tereli (akkor is, ha megmarad, hogy értékeke alapján hogy lehet tanulni).
A varázslattanulás át lesz ültetve JK alapúra. Két fajta módon lehet majd varázslatot tanulni: az egyik, hogy megtalálod a varázslat tekercsét, és kellő nyelvismeret képességgel, és az adott nyelv ismeretével elolvasod azt. A másik lehetőség, hogyha egy másik JK már megtanulta a varázslatot, akkor Te megtanulhasd tőle.
A tekercsből való tanulás csak kiváltságosoknak, kifejezetten mágus karaktereknek lehetséges, ugyanis csak ezen karakterek képesek elolvasni a mágia nyelvét. Ők az adott varázslatot meg tudják tanulni szinte teljesen jól a tekercsből, így ha elég jók, hiba nélkül tudják használni a varázslatot, és a teljes erejét ki tudják használni.
Ha viszont egy JK karakter egy másik JK karaktertől tanulja meg az adott varázslatot, akkor szinte biztos, hogy csak gyengébben tudja megtanulni, mint akitől megtanulja. Természetesen itt is befolyásoló tényező a nyelvismeret és tanulás képesség. Minél kisebbek ezek, annál nagyobb mértékben romlik a varázslat megtanuláskor.
Ezen kívül, elmondáskor sem biztos, hogy úgy sikerül, ahogy azt szeretné a játékos. Hogyha kicsi a karaktere igemondása, bizony a varázslat gyengébben fog sikerülni.

Mesélő-rendszer:
Minden hozzászóláshoz hívható lesz mesélő. Előre meghatározott indokok mellett akár saját indokot is írhatsz, hogy miért kérsz mesélőt. Ha hívsz egy mesélőt, akkor a kérelmed berakódik egy közös "mesélőre várnak" sorba. Ezt a sort látják a mesélők. Bármelyik mesélő foglalkozhat a kérelmeddel, amit elküldtél nekik. Egyszerűen ha rákattint a mesélő a "vállalom" gombra az adott kérelem mellett, akkor a kérelemnél megjelenik, hogy azt egy mesélő már elvállalta, míg a kérelem beíródik a mesélő saját, privát kérelem sorába. Erről Te is kapsz üzenetben tájékoztatást, hogy mely mesélő, és mikor vállalta el a kérelmed, így tudod, hogy nemsokára kapsz mesélő reagot. Ha a mesélő úgy dönt, a kérelem végre van hajtva, egyszerűen a saját, privát kérelem listáján bejelöli, hogy "végrehajtva". Ekkor eltűnik a saját listájából a kérelem, és a fő listába is "végrehajtva" feliratot kap (melléírva, hogy melyik mesélő által lett végrehajtva).
Egyszerűbben: hívhatsz mesélőt, a mesélőknek meg lesz egy kellően jó felületük, ahol kezelhetik ezeket a kéréseket.

Saját ház vétele:
Lehetőség lesz saját ház vételére. Miután megvetted, elkészítheted hozzá a helyszínleírást. Te magad döntöd el, hogy kik olvashatják a házadba írt történéseket, és azt is, hogy kik írhatnak oda. Így akár 18+ jeleneteket is lehet rendezni a saját házban, hogyha tudod, hogy 18 éven aluliak nem olvashatják azt. A saját ház nem kerül majd olyan sokba, de azért nem is lesz olyan olcsó.

Karakterek átvitele a másik rendszerbe:
A karaktereket egyszerűen lehet majd innen átvinni. Csak regisztrálsz oda egy felhasználót, itt belépsz a karakteredbe, majd szépen pár kattintással átrakod az új rendszerbe. Amire figyelni kell majd, az a karakterkorlátozás. Ugyanis az új rendszerbe minden rangnál meghatározott számú karaktered lehet majd. Úgy lesz megoldva, hogy amit átviszel elsőnek karaktert, annak a rangját kapod meg az új rendszerben. Ez alapvetően befolyásolja, hány karaktert vihetsz át. Mivel sokan vannak játékos karakterekkel, akiknek 3 karakterük van, ezért ha két olyan játékos rangút átviszel (első után játékos rangot kapsz ott, tehát átvihetsz még egyet), amiknek fejenként minimum 50 ic hozzászólása van, megkapod a haladó játékos rangot, hogy egy harmadik karaktert is átvihess. Érdemes tehát a legnagyobb rangúakkal rendelkezőket átvinni legelőször majd. De erről bővebb tájékoztatás kaptok majd akkor

Egyelőre azt nem tudom eldönteni, hogy mit hogyan vigyen át a karakter. Nyilván a bájitalokat átviszi, ahogy a rajta lévő felszereléseket is. Fajt újra kell majd választani, ahogy kasztot is. A pénz átváltódik ezüstbe és azt kapod meg (1000 aranyból 1000 ezüst lesz). Ez kb. egyenértékű átváltás, mert a(z) (arany)pénz ott jóval többet fog érni.

Ezen kívül kérdésként merül fel bennem, hogy az eddig megtanult varázslatokkal és a lépett szintekkel mi legyen. A szintlépéseket nyilván nem lehet megtartani, mert nem lesznek szintek az új oldalon. Gondolom itt egyszerűen jóváírom pénzben a karakternek az edzésre / meditációra költött pénzmennyiséget (vagy legalábbis kb. annyit). A kérdés csak a varázslatokkal kapcsolatban van. Mivel talán csöppet jogosulatlan előny a nem varázslókkal szemben, hogyha a varázslatokat is megkapja a karakter a másik oldalon. Ezért arra gondoltam, hogy a mágia affinitás, a levegő mágia képesség után visszakapja a karakter az eltanult pénzt, míg a varázslatokat megkapja tekercs formájában. Így a karakter nem fogja tudni a varázslatokat, de meg tudja őket tanulni. Hogy hangzik??

Nos, az összefoglaló ennyi lett volna. Bármihez érdemi hozzáfűznivalód van, ne fogd vissza magad. A végén nyitva hagytam egy kérdést is, ami a most megtanult varázslatok átviteléről szól. Erre is tessék reagálni.

Ne felejtsétek el, hogy még az a téma is napirenden van, hogy nevezzük át a fajokat, és legyen összesen 8 (max 10) faj a játékban, a mostani 13 helyett. Igazából a fajoknak csak a nevei változnának meg, ezzel elkerülve a rossz asszociációkat. Sokaknak egyes fajokról teljesen más juthat eszükbe bizonyos esetekben, mint amilyen itt az a bizonyos faj. Fajleírásból pedig így is úgy is kiderülne, hogy milyen az adott faj, ahogy az most is van, csak alapvetően nem fajleírás alapján, hanem a téves asszociáció alapján játsszák ki az emberek.

Mindegyik témával kapcsolatban tessék reagálni, hogyha van bármilyen hozzáfűznivalód. Ne fogd vissza magad, mert MOST lehet leírni a véleményed. Ha készen lesz az oldal, akkor már nem. Vagyis akkor is le lehet, de valószínűleg nem lesz megváltoztatva, amit itt most átbeszélünk (kivéve, ha látszik, hogy tényleg rossz valami, és rontja a játékélményt).

Remélem élvezted az olvasást, de most a végére értél. És én is. Végre. :D

A hozzászólás írója (Emphus Engora) módosította ezt a hozzászólást, ekkor: 2010.10.17 11:19:40


163. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2010-10-16 22:48:20
 ÚJ
>Emphus avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Adminisztrátor
IC üzenetek: 0
OOC üzenetek: 5971
Az összefoglaló kész, de ezt a fajnévváltoztatós témát még hagyom egyenlőre. Tessék írni a véleményeket. :)


162. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2010-10-16 22:17:16
 ÚJ
>Emphus avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Adminisztrátor
IC üzenetek: 0
OOC üzenetek: 5971
Liante:
"A fajok átnevezését nem támogatom, főleg nem érthetetlen halandzsa nyelven."

Halandzsa nyelvnek az "elf" szó is halandzsa nyelv ennyi erővel. Érthetőnek az is érthető lenne, amit én kitalálnék rá, hisz a fajleírásba le lenne írva minden. Csak annyi különbség lenne, hogy nem asszociálnának a játékosok 25 féle elfre, amikkel ők eddig találkoztak a különböző rendszerekben. Illetve, elsősorban itt nem az elffel van probléma.

"Az ember/humán megnevezést ... vagy tünde a megnevezése?"

Itt jön a nézőpont kérdése. Te, mint játékos úgy látod, hogy fogtam más rendszerekből pár fajt, és szépen bepakoltam ide.

És itt jön a lényeg: valójában én kitaláltam alapkoncepciókat, alapfajokat, amire aztán kreativitás hiányába kénytelen voltam felhasználni más rendszerekből vett fajneveket. Hamarabb megvolt, hogy milyen elfet szeretnék Lanawinba, mielőtt még az elf szót használtam volna rá. Aztán később természetesen az elf szóra nem az általam kitalált fajra asszociált senki. Így lényegében a játékosok hozták létre a fajokat, a máshonnan vett szavak alapján. Ez nem probléma végül is, csak épp aki most beregisztrál, annak egyből drow, meg pókkirálynő, meg törpe, és bányász, meg isten tudja még mi jut eszébe, ami valójában nincs az adott fajnál (sötételf- pókkirálynő párosítás már van, mert így lett a játéksok által behozva, és ehhez alkalmazkodott az oldal).

Szóval nem mindegy egyáltalán hogy nevezik a fajokat. Szerintem senki nem az itt található fajleírásokra asszociál, amikor az egyik faj nevét látja. Pedig ezek a fajleírások már ebből lettek, tehát közelebb áll ahhoz, ami széles körben el van terjedve.

"Ugye: abban az épületben, aminek templom a neve meg oltár van benne, miért nem papok vannak? Nem kívánom feleleveníteni a papok/tanítók vitát, felfogtam a különbséget. Csak a logikai láncolatot igyekszem érzékeltetni."

Az most van. Az új oldalon független lesz a pap szó a mágiától. Tehát a logikai lánc alapján, ha azt különválasztjuk, ezt is kéne.

"A félfajok eltörlését viszont maximálisan támogatom"

Itt nem igazán eltörlésről van szó. Inkább egyesítésről.

"Végezetül, csak hogy valami konstruktívval is hozzájáruljak, az általam elképzelt, egyszerűsített fajlista:"

Hasonlóra gondoltam én is, csak nekem 8 jött ki. Ork és óriás külön lenne, ahogy a gnóm és a törpe is.
Csak a nevüket változtatnám meg.


Tehát a lényeg újra: én valójában meglévő fajokhoz szeretnék neveket, és nem fordítva. Ezek a fajok igenis hasonlítanak azon nevekre, amiket adtam rájuk végül (nem véletlenül kapták azt), sőt, sokszor pontosan megegyezik egy másik rendszerbelivel. A gond az, hogy ahány féle rendszer, annyi féle egy-egy faj.

Lathspell:
Az ötlet jó, de nem az lenne az elsődleges cél, hogy egybevegyem a fajokat. Az csak egy plusz érv volt amellett, hogy nevezzük át őket. :)

"Liante egyszerűsített fajlistája tetszik, csak a drowot és az eredart szerintem még mindig nem kéne összevonni. Ugyanazzal az érvemmel élve: Az eredar eleve ritkás fajnak indult..."

Ahogy a drow eleve gonosz faj. Eredar faj azért lett bevezetve, mert a sötételfek nem sötételfek voltak. Ugyan alapvetően a sötételf nem olyan durva, mint az eredar, de közel áll hozzá... elméletileg. Gyakorlatban viszont a sok "jó" sötételf miatt született meg az eredar faj. Ezért gondolnám én is az egybemosását, és egy közel eredar, vagy eredar szintű faj létrehozását a kettőből. Aki jó karaktert szeretne kijátszani, ne sötételfet válasszon, számatalan másik lehetősége van.


161. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2010-10-16 21:55:24
 ÚJ
>Lathspell Solannis avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Kezdő játékos
IC üzenetek: 88
OOC üzenetek: 72
Szerintem attól még lehessenek kevert fajok, de azt ne írjuk külön fajba, hogyha nincsen nagy számuk. Pl lehessen monnyuk fél-törpe, de akkor Törpe lesz a faja, és a leírásba leírja, hogy az egyik szülője ember...
Szerintem ez így reális, a fél-fajokat sem tiltja ki, és nem lesznek fölöslegesen üres fajcsoportok sem.
Liante egyszerűsített fajlistája tetszik, csak a drowot és az eredart szerintem még mindig nem kéne összevonni. Ugyanazzal az érvemmel élve: Az eredar eleve ritkás fajnak indult...
A többi szerintem ésszerű.
Turrog, te szegény, akkor most választasz új nevet?? XDXD

A hozzászólás írója (Lathspell Solannis) módosította ezt a hozzászólást, ekkor: 2010.10.16 21:56:15


1-20 , 21-40 , 41-60 , 61-80 , 81-100 , 101-120 , 121-140 , 141-160 , 161-180 , 181-200 , 201-220 , 221-240 , 228-247