Klánok - részletesebb vázlat:
A klánok elsődleges célja, hogy a tagjaik (karakterek) egymást segítsék. Ezt megtehetnék egyszerűen közös IC játékkal (ha egyiket megtámadják, másik látja, segítségére siet, stb.), vagy akár úgy is, hogy közös "gazdaságot" építenek ki a klán segítségével, amivel pénzhez, és mindenféle pluszokhoz is juthatnak.
A klán alapítást bárki elvégezheti. Ám ekkor neki kell a nagy összeget kifizetnie, de a későbbiekben ő kapja meg a vezér rangot Mármint, a klán alapításánál már megkapja).
A vezér feladata, hogy elbírálja a jelentkezőket - felveszi-e őket, vagy sem. Ahogy az ő feladata a klánterülettel való kereskedelem (eladás / vétel) is. Továbbá az ő feladata kijelölni, hogy hol épüljön fel a klánváros, és abban milyen helyszínek legyenek. És az ő feladata lesz a saját klán ooc fórumot létrehozni és moderálni.
Klánalapítás: alapításnál meg kell adnod egy nevet, egy rövid leírást a klánról, és még pár dolgot. Ekkor beérkezik a kérelmed hozzám, amit én elbírálok. Ha elfogadom, levonódik a klánalapítás költsége, és létrejön a klán.
Klánterület: a klánod vásárolhat területeket. Első körben ki kell választanod, hogy hol szeretnéd elhelyezni a klánvárost, majd megvenni azt a területet. Klánváros nélkül nem lehet klánterülete a klánnak. Ezt megpróbálom egy automatikus rendszeren keresztül, de lehet, hogy én fogom kézzel beállítani a klánváros helyét. Fizetned kell egy összeget, ami a klánváros alapítása, és az alap terület megvásárlása. Ezután, területeket vehetsz a klánod részére. Minél több van a klánban már, annál drágább a területszerzés, továbbá minél kevesebb van egy fajta területből, annál többe kerül az a fajta terület.
Ha erdős területet vásárolsz, ott a tagok fát vághatnak. Ha hegyes területet, követ bányászhatnak. Ha sík terepet, akkor pedig oda építkezni lehet. Enné,l többre szerintem nincs szükség, elbonyolítani azért nem kell.
Klánváros: miután ki lett jelölve a klánváros helye, először fel kell építeni egy központi helyszínt. Ha ez kész, akkor mellé további helyszíneket lehet építeni, majd még párat, stb. (egy helyszín szomszéda max. 3 nagyobb, és max 3 kisebb helyszín lehet).
A helyszínek méretét Te döntöd el, ahogy azt is, hogy az egy tér, vagy egy épület. A helyszín méretétől és minőségétől függően valamennyi kőbe és fába kerül a felépítése, ahogy az idő is ez alapján dől el.
Ahhoz, hogy egy helyszínt fel lehessen építeni, csak a vezérnek létre kell hoznia majd azt egy egyszerű felületen. Ekkor egy építkezési terület jön létre (helyszínnév is hasonló lesz), és amint felépül az ottani valami, akkor a helyszínnév és leírás rögtön átvált a vezér által már előzetesen megadottra.
Saját épületek: a klántagok használhatják is majd ezeket az épületeket. Lehetőség lesz saját fegyverek kovácsoltatására, saját bájitalok készítésére, és akár saját varázslatok kitalálására is. És még számos lehetőségre.
Tehát érdemes lesz saját várost létrehozni.
A városba nem csak a klántagok, hanem mindenki ellátogathat majd, és bemehet a legtöbb helyszínre, és ott úgy ténykedhet, mintha egy új, alap városba (pl. Arthenior) tévedt volna. Pl. vehet sört a kocsmában (ha van), és az általa fizetett pénz egy része a klánkasszába kerül.
Azon is gondolkodom, hogy egy folyamatos pénzbefizetésért cserébe a piactéren pl. árulhatnák a saját cuccaikat (valamelyik alap városban, pl. Arthenior). Vagy tevékenykedhetnek a saját területükön kívül is, csak ezt meg kéne fizetniük.
Nos. "Röviden" ennyi. Várom a véleményeket. Ki mit támogat és mit nem.