Azt is láthattátok, hogy a felhasználók és a karakterek külön lesznek választva, és \"át lehe [...]" />


OOC - Játékon kívüli fórum
Karaktered neve: ---       Rangod: Nem bejelentkezett felhasználó       Pénzed: --- arany     
Varázsitalaid: Neked nincsenek varázsitalaid!
Herbária: Neked nincsenek varázsnövényeid!


Üdvözlünk!

Ez itt a www.Lanawin.hu weboldal játéktere. Egy fórumos szerepjáték. Te nem vagy bejelentkezett állapotban, ezért nincs jogod ténykedni a fórumon. Csak olvasni tudod a hozzászólásokat, semmi mást. Ha szeretnéd kipróbálni milyen is a fórum valójában, átélni izgalmas kalandokat, varázslatokat tanulni, bájitalokat vásárolni, egyedi karaktert létrehozni, felszereléseket kovácsoltatni, vagy küldetéseket végrehajtani, akkor regisztrálj bátran, ne habozz. Miután regisztráltál, és beléptél minden funkciót elérhetsz. Lehetőséged lesz részt venni a mesékben, vagy csak spontán játszani a megalkotott, mesés világban. Felkutathatod a város rejtélyeit, és részese lehet egy olyan fórumos szerepjátéknak, ahol a játékosok kényelme, és a játék élvezete a legfontosabb.

Vissza a főoldalra!
Nincs "nagyobb" helyszínJátékon kívüli fórumArthenior főtere (új)
Amon Ruadh (új)
Füves puszta (új)
Dokkok és kikötő (új)
Játékon kívüli fórum >> Lanawin fórum >> Fejlesztés >>
[Elvetve] Új oldal
<< Előző oldal - Mostani oldal: 5 (81. - 100. üzenet) - Első olvasatlan beíráshoz >>Oldal váltása: - Következő oldal >> -

100. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2010-10-09 18:08:51
 ÚJ
>Emphus avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Adminisztrátor
IC üzenetek: 0
OOC üzenetek: 5971
Senkinek semmi hozzáfűznivalója a klánokkal kapcsolatban??


99. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2010-10-08 20:00:01
 ÚJ
>Emphus avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Adminisztrátor
IC üzenetek: 0
OOC üzenetek: 5971
Ez nem egészen így van. Ha elég jó mágus vagy, létrehozhatsz klánon belül majd varázslatot. Persze, ez nem csettintésre fog menni.

A tudás átadás sem lesz ilyen egyszerű... a tekercsek létrehozása (megírása) már egy adag időt el fog venni. Ugyan ingyen lesz a tanulás és létrehozás is, de időbe fog telni.

Most is majd a "papok" fogják a mágiát tanulni. Úgy találtam ki, hogy a klán folyamatosan fizetne a "papoknak" (mondjuk naponta x arany, a klánkasszából), cserébe, hogyha egy a klán által gyártott mágia-tekercset viszel nekik, akkor azt ingyen megtanítják a karakterednek. Tehát a klán egésze fizet, zaz a mágia tanulás költsége az összes tagra vetül le, és amúgy is fix, így ha sokan tanulnak, akkor jóval olcsóbb is, mintha egyenként fizetnének a tagok.

A hozzászólás írója (Emphus Engora) módosította ezt a hozzászólást, ekkor: 2010.10.08 20:02:50


98. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2010-10-08 19:32:01
 ÚJ
><b style='color:#c03010'>Mesélő (inaktív)</b> avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Mesélő
IC üzenetek: 197
OOC üzenetek: 185
Az akkor volt, mikor még tervben se voltak a klánok. Mellesleg a klántag csak a saját tudását adhatja át, szóval a klán pl mágia képzettsége max annyi, mint a legjobb mágusuk mágia képzettsége. Az abszolút mágia tudás továbbra is a rendszer kezében lenne.


97. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2010-10-08 19:24:38
 ÚJ
 avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Törölt felhasználó
IC üzenetek: 0
OOC üzenetek: 0
Na de akkor mi van azzal a tézissel, hogy csak a papok tanítják a mágiát?


96. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2010-10-08 19:07:50
 ÚJ
><b style='color:#c03010'>Mesélő (inaktív)</b> avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Mesélő
IC üzenetek: 197
OOC üzenetek: 185
Ötletes. Ezek szerint támogatod a tanítás lehetőségét? Színesítené a játékot, s elérhető tenne olyan varázslatokat is egy adott területen, ami nem jellemző ott. Ugyanígy a harcosmodorok is színesednének.

ui:Tudom, hogy a már felvázolt tervről kellett volna vélemény, de ha már eszembe jutott, gyorsan megosztottam veletek.


95. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2010-10-08 19:02:27
 ÚJ
>Emphus avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Adminisztrátor
IC üzenetek: 0
OOC üzenetek: 5971
Lehet, hogy lehetőség lesz tekercseket írni, ami tartalmaz majd egy varázslat, vagy egy bájital elkészítést, esetleg egy kovácsolható fegyver t és akkor azt meg lehetne tanulni másoknak is a klánból. Ez hogy hangzik??


94. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2010-10-08 18:16:33
 ÚJ
><b style='color:#c03010'>Mesélő (inaktív)</b> avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Mesélő
IC üzenetek: 197
OOC üzenetek: 185
Nos, én úgy látom, hogy a lehető legtöbb hibát kiküszöböli ez a tervezet.
A város építés jól hangzik, egyrészt, mert egyszerű, de ugyanakkor átfogó, s meglehetősen sokrétű ahhoz, hogy minden igényt kielégítsen. Ennél több nem kell egy fórum alapú játékban.

Viszont eszembe jutott, hogy lehet-e klánon belül harcosoknak a mozdulatok, mágusoknak a várazslatok továbbadása az alacsonyabb szinten állóknak. Hogy értsd: a klántagok taníthatják-e egymást? Mert pl egy varázsló céhnek előnye lehet, hogy a magasabb szintű játékosok klánon belül tanítóként funkcionálhatnak-e? Ez hasznos is lenne, viszont lehet, hogy elvinné a játékot a kattintós akármicsodák felé. Mit gondoltok?


93. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2010-10-08 13:53:09
 ÚJ
>Emphus avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Adminisztrátor
IC üzenetek: 0
OOC üzenetek: 5971
Klánok - részletesebb vázlat:
A klánok elsődleges célja, hogy a tagjaik (karakterek) egymást segítsék. Ezt megtehetnék egyszerűen közös IC játékkal (ha egyiket megtámadják, másik látja, segítségére siet, stb.), vagy akár úgy is, hogy közös "gazdaságot" építenek ki a klán segítségével, amivel pénzhez, és mindenféle pluszokhoz is juthatnak.

A klán alapítást bárki elvégezheti. Ám ekkor neki kell a nagy összeget kifizetnie, de a későbbiekben ő kapja meg a vezér rangot Mármint, a klán alapításánál már megkapja).

A vezér feladata, hogy elbírálja a jelentkezőket - felveszi-e őket, vagy sem. Ahogy az ő feladata a klánterülettel való kereskedelem (eladás / vétel) is. Továbbá az ő feladata kijelölni, hogy hol épüljön fel a klánváros, és abban milyen helyszínek legyenek. És az ő feladata lesz a saját klán ooc fórumot létrehozni és moderálni.

Klánalapítás: alapításnál meg kell adnod egy nevet, egy rövid leírást a klánról, és még pár dolgot. Ekkor beérkezik a kérelmed hozzám, amit én elbírálok. Ha elfogadom, levonódik a klánalapítás költsége, és létrejön a klán.

Klánterület: a klánod vásárolhat területeket. Első körben ki kell választanod, hogy hol szeretnéd elhelyezni a klánvárost, majd megvenni azt a területet. Klánváros nélkül nem lehet klánterülete a klánnak. Ezt megpróbálom egy automatikus rendszeren keresztül, de lehet, hogy én fogom kézzel beállítani a klánváros helyét. Fizetned kell egy összeget, ami a klánváros alapítása, és az alap terület megvásárlása. Ezután, területeket vehetsz a klánod részére. Minél több van a klánban már, annál drágább a területszerzés, továbbá minél kevesebb van egy fajta területből, annál többe kerül az a fajta terület.
Ha erdős területet vásárolsz, ott a tagok fát vághatnak. Ha hegyes területet, követ bányászhatnak. Ha sík terepet, akkor pedig oda építkezni lehet. Enné,l többre szerintem nincs szükség, elbonyolítani azért nem kell.

Klánváros: miután ki lett jelölve a klánváros helye, először fel kell építeni egy központi helyszínt. Ha ez kész, akkor mellé további helyszíneket lehet építeni, majd még párat, stb. (egy helyszín szomszéda max. 3 nagyobb, és max 3 kisebb helyszín lehet).
A helyszínek méretét Te döntöd el, ahogy azt is, hogy az egy tér, vagy egy épület. A helyszín méretétől és minőségétől függően valamennyi kőbe és fába kerül a felépítése, ahogy az idő is ez alapján dől el.
Ahhoz, hogy egy helyszínt fel lehessen építeni, csak a vezérnek létre kell hoznia majd azt egy egyszerű felületen. Ekkor egy építkezési terület jön létre (helyszínnév is hasonló lesz), és amint felépül az ottani valami, akkor a helyszínnév és leírás rögtön átvált a vezér által már előzetesen megadottra.

Saját épületek: a klántagok használhatják is majd ezeket az épületeket. Lehetőség lesz saját fegyverek kovácsoltatására, saját bájitalok készítésére, és akár saját varázslatok kitalálására is. És még számos lehetőségre.
Tehát érdemes lesz saját várost létrehozni.

A városba nem csak a klántagok, hanem mindenki ellátogathat majd, és bemehet a legtöbb helyszínre, és ott úgy ténykedhet, mintha egy új, alap városba (pl. Arthenior) tévedt volna. Pl. vehet sört a kocsmában (ha van), és az általa fizetett pénz egy része a klánkasszába kerül.

Azon is gondolkodom, hogy egy folyamatos pénzbefizetésért cserébe a piactéren pl. árulhatnák a saját cuccaikat (valamelyik alap városban, pl. Arthenior). Vagy tevékenykedhetnek a saját területükön kívül is, csak ezt meg kéne fizetniük.

Nos. "Röviden" ennyi. Várom a véleményeket. Ki mit támogat és mit nem.


92. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2010-10-08 10:17:34
 ÚJ
>Emphus avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Adminisztrátor
IC üzenetek: 0
OOC üzenetek: 5971
A "fórumharc" kifejezés arra utalna, hogy IC bonyolítanák le a harcokat a játékosok. Ám, most már erősen gondolkozom rajta, hogy legyen egyáltalán ilyen...

Természetesen, ezeknek a klánoknak a száma meghatározott lesz. Egyrészt, egy jelentős méretű költsége lenne a létrehozásnak.

A klán/céh/műhely/iskola kifejezések közül majd lehet választani... ok. Bár én úgy gondoltam, alapból klán lesz, ami fantasy nevet kap, nem feltétlenül azt a nevet, amilyen stílusú karaktereket magába sűrít.

Klán alapító lesz, és lesznek a tagok. Kell egy vezető a klánnak, aki megmondja, hogy hova, mit lehet építeni (ő nyitja meg az építkezési területeket, ő mondja meg, mi lesz a helyszín neve, ha felépült, stb.), ahogy kell valaki aki a klánadót beállítja, aki felveszi a tagokat, aki összefogja a klánt. Tehát egy vezető szerepű játékos kellene.

Kezd összeállni egy mélyebbre menő, részletesebb valami a fejemben, amiről szerintem ma délután írok is (klánokkal kapcsolatban).


91. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2010-10-08 08:23:16
 ÚJ
><b style='color:#c03010'>Mesélő (inaktív)</b> avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Mesélő
IC üzenetek: 553
OOC üzenetek: 266
"Háború: Természetesen a területekért háborúzni is lehet. Ilyenkor egyik klán támadja a másikat, és mesélő(k) felügyeletével fórumharcot játszanak le a karaktereik. A győztes kláné lesz a terület. Ha a támadó győz, akkor ingyen kapja a területet (hisz ha vesz, akkor azért fizetni kell, lásd. fentebb). Ha a védők győznek, akkor megtarthatják a területet."

Szerintem erre ezer meg egy játék van és kár lenne ilyen irányban elmenni. Ahol háború van ott halál is, vagy milyen fórum harcról lenne szó? Ez nekem nem nagyon áll össze klasszikus szerepjáték viszonyok között. Egyébként a városalapítást jó ötletnek tartom, bár lehet, hogy lehetne kisebb helyszíneket, mint tanya, falu, útszéli fogadó stb. létrehozni játékos vagy mesélői kezdeményezésre. Ez végül is egybe vág azzal amit a 77. hszben írsz, épület emelés területen stb. Szóval a klánokkal én óvatosan bánnék, de ez nem azt jelenti, hogy nem jó ötlet, csak a világképbe kell majd csiszolni, vagyis az újért a régit ne adjuk fel, az mindig áldozatokkal (játékos) jár. Közös megállapodás alapján megadhatnánk klánokat, céheket, iskolákat mindegy minek nevezzük, amik valamilyen cél érdekében alakultak. Pl tolvajok esetében a tolvaj klán és céh megnevezés is ok, de pl varázsló klán helyett talán jobb az iskola, műhely megnevezés. Ezek csak finomkodások, csak a kidolgozás komolyságára szerettem volna felhívni a figyelmet. Én most nem is technikai, hanem a számomra elsőrendű tartalmi oldalról igyekeztem a gondolataimat megosztani veletek. Első körben talán az lenne célszerű, ha limitált és mesélők által megalapított ilyen társaságok lennének kidolgozva.

Ezek a társulások ne legyenek játékos függők, pl klánvezér stb, az alap tagok jobb ha anonimok, NJK alapúak (mint a templomban) és a játékosok ha belépnek (mondjuk egy sikeres küldetés teljesítése után) járják végig a szamárlétrát. FRPG-ben törekedjünk rá, hogy túl sok egymástól függő JK karaktert ne kössünk össze (arra van és talán az megfelelő forma, a mesélő kaland) mert travian és ,más hasonló vackokhoz hasonló komoly konfliktusokhoz vezethet...

Most ennyire futotta, mint vélemény, majd még gondolkozom rajta.


90. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2010-10-07 20:41:39
 ÚJ
>Emphus avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Adminisztrátor
IC üzenetek: 0
OOC üzenetek: 5971
Alapvetően venni lehet majd területet. Lehet, hogy ennyi bőven elég is kellene, hogy legyen. Akár a foglalásos területszerzést úgy ahogy ki is lehetne húzni...


89. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2010-10-07 20:13:43
 ÚJ
>Csalántüske Liante avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Haladó játékos
IC üzenetek: 214
OOC üzenetek: 126
Szvsz a klánháborút nem nagyon kellene erőltetni. Az induló klánok megerősödnek, aztán az új klánoktól területet rabolnak. Ha viszont egy-egy fajta területe egyszerre csak egy lehet, nem érdemes a kicsikkel foglalkozni. Tehát, a támadás a "kicsik" eszköze marad, akiknek nincsen esélye a nagyobb védelemmel rendelkezőkkel szemben.

Továbbá: meglátásom szerint nagyon gyorsan előnyre tennének szert a csak harccal foglalkozó klánok (tippem szerint lennének ilyenek, mert valahogy mindig akadnak), amit mongyuk egy kereskedőcéh nem tudna kompenzálni, amire viszont lehetősége meglenne: a törvény védi a tisztes ipart űzőket, zsoldosokat tudnak felfogadni, szövetséget kötnek árkedvezményért cserébe, stbstb.

Másik érdekes jelenet meg a rendszer szerint az lenne, mikor Hájas és Gnóm, a bankárok díszpéldányai egymásnak esnek a pénzváltómérleggel, 'mermostháborúzunk'. Ellenben a vázolt rendszer nem tudja kezelni azokat a paktumokat, minek következtében pl Gnóm áruját nem fogadják a kikötők, csak késve, vagy komoly illeték leszurkolása mellett, ezáltal komoly mértékben csökkentve-ellehetetlenítve üzletének sikerességét.

Az alapelképzelés nem rossz, csak más alternatívát is kellene találni a területszerzésre.


88. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2010-10-07 20:04:49
 ÚJ
 avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Törölt felhasználó
IC üzenetek: 0
OOC üzenetek: 0
Jónak jó, csak kérdés, hogy van e annyi aktív játékos, hogy benépesítsen egy klánt. Szóval szerintem mehet:)


87. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2010-10-07 20:02:56
 ÚJ
>Emphus avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Adminisztrátor
IC üzenetek: 0
OOC üzenetek: 5971
Az elkészítése nem a Ti problémátok. :)
Ha jó, akkor meg fogom csinálni. Ha tudtok egyszerűbbet, és az jobban tetszik a többségnek, akkor azt. Egyenlőre csak felvázoltam egy koncepciót... 1 támogató. :)


86. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2010-10-07 19:52:46
 ÚJ
>Turrog a Behemót avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Tapasztalt játékos
IC üzenetek: 763
OOC üzenetek: 678
Szerintem jó, ahogy leírtad, de nem nehéz ezt egy kicsit elkészíteni? :)


85. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2010-10-07 19:48:31
 ÚJ
>Emphus avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Adminisztrátor
IC üzenetek: 0
OOC üzenetek: 5971
Várnék reakciókat a klánokkal kapcsolatban: 77. hozzászólás végén van bővebb infó róla. Ti hogy gondoljátok, jó az, vagy valamit változtatnátok rajta??


84. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2010-10-07 10:50:16
 ÚJ
>Dyhr Wargun avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Játékos
IC üzenetek: 195
OOC üzenetek: 134
Ok, ezt is megértettem.


83. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2010-10-06 18:06:23
 ÚJ
>Emphus avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Adminisztrátor
IC üzenetek: 0
OOC üzenetek: 5971
Idézem szó szerint a reakciómat a mesélői részre:

"A mesélő sor... ok, megoldható, hogy könnyedén mesélőt kérj. Viszont nem támogatom, hogy amíg a mesélő nem jön, addig fagyott legyen a játék. Ugyanis, hozva a Te példádat: harchelyzetben nem mesélő dönti el, mi történik a karaktereddel. JK-JK harcban, a játékosok döntik el, mi történik a karakterükkel. Ezt max. felügyelheti egy mesélő, és ha nagyon nem reálist ír valaki, akkor megkéri, hogy módosítsa. Esetleg szól egy moderátornak. Kivétel ez alól, ha MINDKÉT fél szeretne mesélőt a harchoz. Viszont a mesélő "hívás", és a saját dolgok egyberendezése a mesélők számára jó ötlet, támogatva. :)"

Ebben benne van, hogy az egészet jónak tartom, csak a karakter befagyasztását nem.


82. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2010-10-06 09:03:33
 ÚJ
>Dyhr Wargun avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Játékos
IC üzenetek: 195
OOC üzenetek: 134
Mesélő: Nem egyértelmű, hogy az ötletből mit fogadtál el, és mit nem. Légyszíves hivatkozd le, hogy melyik része ok.

Munka: ok, értettem.

Leírás: Nem fölösleges munka, bár tényleg annak tűnhet. De ebbe nem kell belemennünk, úgy csinálod, ahogy jónak látod.


81. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2010-10-05 17:18:17
 ÚJ
>Emphus avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Adminisztrátor
IC üzenetek: 0
OOC üzenetek: 5971
Mesélő: ha nem írod le, hogy mi nem egyértelmű, nem tudok ezen segíteni. :)

Munka: nem. Nem háttérből jövő pénzforrás. Jól írtam. Automatikus munka. Olyan, ami most is van. Tehát a munkát nem játszod ki IC, hanem gombnyomásra lezajlik. Ez lenne az egyik fajta, olyan, mint most. Csak kevesebb munkalehetőséged lenne (nem is kicsivel). És lenne az a másik fajta, a fentiektől teljesen különálló munka, hogy kijátszod, akkor viszont mesélő ad rá pénzt.

Leírás: nem azt írtam, hogy NEM összegzem. Azt írtam, hogy MOST, a FELÉNÉL a tervezésnél nem összegzem. Részekre van bontva a topic. Mindig feldobok egy témát, amit rágcsálunk egy ideig, és ha úgy látom, alábbhagyott az érdeklődés (=> nincs új ötlet, és a jelenlegihez sincs mit hozzáfűznötök), akkor feldobok egy újat. Ezen nincs mit összegezni, és már reagálnotok sem kell rá, hisz már megtettétek egyszer, és végig lett beszélve.
Összegezni a végén fogok, a már kész koncepciókat (amiket itt megbeszéltünk). Ám a felénél ez felesleges, mert a végén még egyszer úgyis meg kell csinálnom.

A hozzászólás írója (Emphus Engora) módosította ezt a hozzászólást, ekkor: 2010.10.05 17:19:26


1-20 , 21-40 , 41-60 , 61-80 , 81-100 , 101-120 , 121-140 , 141-160 , 161-180 , 181-200 , 201-220 , 221-240 , 228-247