Azt is láthattátok, hogy a felhasználók és a karakterek külön lesznek választva, és \"át lehe [...]" />


OOC - Játékon kívüli fórum
Karaktered neve: ---       Rangod: Nem bejelentkezett felhasználó       Pénzed: --- arany     
Varázsitalaid: Neked nincsenek varázsitalaid!
Herbária: Neked nincsenek varázsnövényeid!


Üdvözlünk!

Ez itt a www.Lanawin.hu weboldal játéktere. Egy fórumos szerepjáték. Te nem vagy bejelentkezett állapotban, ezért nincs jogod ténykedni a fórumon. Csak olvasni tudod a hozzászólásokat, semmi mást. Ha szeretnéd kipróbálni milyen is a fórum valójában, átélni izgalmas kalandokat, varázslatokat tanulni, bájitalokat vásárolni, egyedi karaktert létrehozni, felszereléseket kovácsoltatni, vagy küldetéseket végrehajtani, akkor regisztrálj bátran, ne habozz. Miután regisztráltál, és beléptél minden funkciót elérhetsz. Lehetőséged lesz részt venni a mesékben, vagy csak spontán játszani a megalkotott, mesés világban. Felkutathatod a város rejtélyeit, és részese lehet egy olyan fórumos szerepjátéknak, ahol a játékosok kényelme, és a játék élvezete a legfontosabb.

Vissza a főoldalra!
Nincs "nagyobb" helyszínJátékon kívüli fórumArthenior főtere (új)
Amon Ruadh (új)
Füves puszta (új)
Dokkok és kikötő (új)
Játékon kívüli fórum >> Lanawin fórum >> Fejlesztés >>
[Elvetve] Új oldal
<< Előző oldal - Mostani oldal: 8 (141. - 160. üzenet) - Első olvasatlan beíráshoz >>Oldal váltása: - Következő oldal >> -

160. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2010-10-16 21:50:24
 ÚJ
>Turrog a Behemót avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Tapasztalt játékos
IC üzenetek: 763
OOC üzenetek: 678
"behemót (ork+óriás)
aprónép(gnóm+törpe)"

És akkor én mit kezdjek? :)

Mellesleg nekem tetszenek a nevek. (Az aprónéptől eltekintve X) Nem hiszem hogy egy törpe hagyná, hogy aprónak nevezzék :D)


159. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2010-10-16 21:43:21
 ÚJ
>Csalántüske Liante avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Haladó játékos
IC üzenetek: 214
OOC üzenetek: 126
Bénáztam egy sort, de asszem sikerült visszavarázsolnom. Majdnem számtech szakos tanárnövendékként szégyen, nem? :P

Tehát a hosszú reag:

Piactérre sikerült beírnom amit akartam egy egérpadon megugrott optikai egér miatt(egérpadot likvidáltam, egeret megfenyítettem), Xierrus kitörölte alólam a reagom, ezért meghülyült a mozillám: újra kellett indítanom a komplett rendszert, elveszett a vágólapra tett szöveg, de azért megkísérlem rekonstruálni:

A fajok átnevezését nem támogatom, főleg nem érthetetlen halandzsa nyelven.
(Vagy mi. Kicsit sokkban vagyok még, mindenki értse ahogy gondolom.:P)

Az ember/humán megnevezést pl felesleges lecserélni, egyszerűen azért, mert nincsen rá jobb szavunk. Mi lenne pl a neve egy minden specialitástól mentes, lelkileg ezerféle aspektust felölteni képes fajnak?
Ugyanígy pl az elf/tünde sem koppintás vagy skatulyázás, egyszerűen (főleg tolkieni hatásra) nem tudjuk máshogy megnevezni a légiesen könnyed, hegyesfülű, kecses, varázslatos népet. Az esetleges etera megnevezés(éterből származtatva, saját költés, de lanawinnek felajánlom ;)) spec korántsem adja vissza azt az érzést. Ha meg a leírása fedi a fentieket, akkor miért nem elf vagy tünde a megnevezése?
Ugye: abban az épületben, aminek templom a neve meg oltár van benne, miért nem papok vannak? Nem kívánom feleleveníteni a papok/tanítók vitát, felfogtam a különbséget. Csak a logikai láncolatot igyekszem érzékeltetni.

A félfajok eltörlését viszont maximálisan támogatom, egyetlen kivétellel: a félelf megmaradhat, nem kevés romantikus/mesés vonulatot lehet belevinni a gyakorlatias ember és a varázslatos gondolkodású elf(vagy nevezzük aminek akarjuk) nászából született gyermek kijátszásába.

Végezetül, csak hogy valami konstruktívval is hozzájáruljak, az általam elképzelt, egyszerűsített fajlista:

humán (ember)
tündeféle (elf+tündér)
torzult tünde (drow+eredar)
behemót (ork+óriás)
aprónép(gnóm+törpe)
féltünde (torzult tünde - sötételf-elf félvér; humán - félelf szakiránnyal, másokkal nem képes keveredni, ahogy a többi sem egymással)

A különféle, konkrét fajok esetleges alfajként, csekély számtani különbséget jelentenének a felhasználó döntése szerint.

Emphus? Nagyon félreértettem, milyesre gondoltál?


158. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2010-10-16 21:41:58
 ÚJ
>Emphus avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Adminisztrátor
IC üzenetek: 0
OOC üzenetek: 5971
Mi történt?? Nem küldte el, vagy mi volt a baj??

A "halandzsa" elnevezés amúgy nem teljesen lenne halandzsa, hanem rendes alapon lenne. Mondhatjuk úgy is, hogy "lanawini" nyelven lenne.

A félfajok törlése: törölni nem szeretnék egy fajt sem. Összevonni szeretném a különböző fajokat.

Akkor a miérteket, mi egyebeket várom. ;)


157. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2010-10-16 21:38:44
 ÚJ
>Csalántüske Liante avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Haladó játékos
IC üzenetek: 214
OOC üzenetek: 126
Feladom. 2000+ reagot írtam másodjára, harmadjára nem írom újra. Majd ha lesz türelmem, talán holnap este. Röviden: nem támogatom a halandzsa elnevezést a fajokra. A miértet majd bővebben.

A félfajok törlését támogatom, kivéve a félelfét.

Az egyszerűsített fajlistára találtam ki pár dolgot, de bővebben azt is legközelebb.



156. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2010-10-16 12:41:51
 ÚJ
>Emphus avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Adminisztrátor
IC üzenetek: 0
OOC üzenetek: 5971
Még valaki valamit??


155. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2010-10-15 21:35:05
 ÚJ
>Emphus avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Adminisztrátor
IC üzenetek: 0
OOC üzenetek: 5971
Természetesen, hogyha a név megváltozik, akkor rengeteg olyan adatot is meg kell adni helyszínleírásban, ami átlagosan el van terjedve frpg / rpg körökben.


154. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2010-10-15 21:00:00
 ÚJ
>Fevyrin ten Tof avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Kezdő játékos
IC üzenetek: 124
OOC üzenetek: 59
Amúgy a tündérnek is lehet kardja, akkor is ha kicsi: hozzá arányos a pallos, amit egy ember meg levélbontónak használna.

Ha újítva lesznek a leírások: Kéne pár konkrétum, mondjuk hogy meddig élnek az elfek. Mert a "hosszúéletű", mint ezzel nemrég találkoztam, valakinek párszáz év, én meg elfnél a pár ezertől a "halhatatlan"ig gondolkozok. (Nem kevés Tolkieni alappal.)


153. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2010-10-15 19:49:32
 ÚJ
>Turrog a Behemót avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Tapasztalt játékos
IC üzenetek: 763
OOC üzenetek: 678
értem én ^^"


152. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2010-10-15 18:48:13
 ÚJ
>Emphus avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Adminisztrátor
IC üzenetek: 0
OOC üzenetek: 5971
Ne értsétek félre, ugyan ezek a fajok lesznek, csak 1-2 össze lesz vonva, és más nevet kap. De a faj ugyan ez lesz, csak a fölösleges és rossz asszociációt küszöbölöm ki.


151. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2010-10-15 18:43:45
 ÚJ
>Turrog a Behemót avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Tapasztalt játékos
IC üzenetek: 763
OOC üzenetek: 678
Új fajok: Állok elébe :)

Egész érdekesen hangzik, és így tényleg ki lehetne küszöbölni a más Roleplay-es ötleteket. Tetszik ;) Bevetem a kreativitásomat és kitalálok vmi jó nevet a törpéknek :D

"Tehát minden ágból sok-sok varázslatot, sőt, lesz olyan, ami több ág keveredése."

Tűzvihar, nyam-nyam-nyam :D



150. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2010-10-15 18:28:46
 ÚJ
>Emphus avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Adminisztrátor
IC üzenetek: 0
OOC üzenetek: 5971
Xierrius: áhh, fáradt vagyok már. :D Rendben, akkor vedd úgy, hogy nem is reagáltam. :D

Lathspell:

"Szóval affinitás és varázslatfajta nem lenne, csak az igemondás, ami befolyásolja, hogy mennyire megy a varázslat."

Tanulás és nyelvismeret képességtől függ, hogy mennyire tudod megtanulni. A másik tudásától függ, hogy mennyire tudja megtanítani. És az igemondás képességedtől függ, hogy a megtanultat mennyire sikerült hasznosítani.

"Én azt kérdezem, hogy 'és ha valaki kifejezetten tűzmágus akar lenni?' "

Az csak tűzmágiát tanul. :D

Komolyra fordítva a szót, szerintem ez önszabályozó. Szeretnék annyi varázslatot létrehozni, amivel kényelmesen mindenki el tud lenni. Tehát minden ágból sok-sok varázslatot, sőt, lesz olyan, ami több ág keveredése. Mivel elég önszabályzó a rendszer (értsd: vagy a kevés tekercsből tanul valaki - tehát kevesen tanulnak; vagy a kevés varázstudó JK-tól, akik hajlandóak is tanítani - tehát kevesen tanulnak), így nem lesz tonnaszámra lehetőséged varázslatokat megtanulni.

Illetve, ahogy a képességeknél növekedik az, amit használsz (és akár kopik az, amit nem használsz), úgy ez igaz lehet a varázslatokra is. Így ha túl sok varázslatot tanulsz meg, és nem használod őket, elfelejted. Ez már egy bonyolultabb rendszer, ilyet nem biztos, hogy szeretnék. Ez csak egy lehetőség. Szinte bármi mást ki lehet találni erre. :)


149. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2010-10-15 18:22:57
 ÚJ
 avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Törölt felhasználó
IC üzenetek: 0
OOC üzenetek: 0
Az idézetek nagy részével téged akartalak igazolni. XD
A tündérekre meg bocsi, de ha már fajoknál tartottunk... XD


148. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2010-10-15 18:20:43
 ÚJ
>Emphus avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Adminisztrátor
IC üzenetek: 0
OOC üzenetek: 5971
"Új fajok alkotása: szerintem elég néhány módosítás a leírásba, nem kell teljesen új fajt létrehozni, valami támpont kell."

A nevük lesz más. A leírásuk majdnem ugyan az lesz, mint a mostaniak leírása. Csak kevés helyen módosítgatom.

"A többit azért nem támogatnám, mert az emberek vagy túl kicsik, vagy túl nagyok ahhoz, hogy szaporodjanak más fajokkal"

Spec. a félfajok lennének nagyrészt eltüntetve...

"(nomeg, nem hiszem, hogy lenne olyan normális ember nő, aki nem fojtaná vízbe magát, ha egy ork megerőszakolná, és nincs olyan normális ember, aki egy orkkal vagy egy gnómmal tenné ezt... az elvet értitek XD)."

Ez a probléma megszűnik azon a ponton, amikor már nem embernek hívjuk őket.

"Viszont! A tündérek leírása, bármi lesz is a nevük nem jó. A leírásból az derül ki, hogy kicsik, mert virágokból jönnek létre. A fegyvereik között viszont ott szerepel a kard is, tehát: mekkora is a tündér valójában?"

Ez viszont nem ehhez a témához tartozik. :) De ránézek. ;)


147. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2010-10-15 18:20:19
 ÚJ
>Lathspell Solannis avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Kezdő játékos
IC üzenetek: 88
OOC üzenetek: 72
A fajok összemosása elég jó ötlet, tekintve, hogy pár népszerűbb fajon kívül alig van más... Szerintem az eredart meg lehetne tartani külön, hiszen az direkt ritkás fajnak indult.
Lanawini nyelvet támogatom.
A nyelvismeret növelés akkor jó :D
Szóval affinitás és varázslatfajta nem lenne, csak az igemondás, ami befolyásolja, hogy mennyire megy a varázslat. Ez részben jó, bár részben ellenzem is kicsit.
Én azt kérdezem, hogy "és ha valaki kifejezetten tűzmágus akar lenni?"
Te gondolom erre azt mondanád (ésszerűen): "Az csak tűzmágiát tanul."
"De ha akkor ő gyengébb lesz, mert aki másra is megy az erősebb lesz. (feltéve ha van ideje megtanulni a varázslatokat)"
Én amondó vagyok, hogy valahogy ezt kompenzálni lehetne, de erre úgyis lesz egy válaszod, ami kétvállra fektet engem, úgyhogy nem erőltetem a dolgot :D


146. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2010-10-15 18:17:14
 ÚJ
 avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Törölt felhasználó
IC üzenetek: 0
OOC üzenetek: 0
Csak röviden:

Tekercs: ok
Mágia: nem lesz mágiás karakterem, tehát nem szólok bele XD
Más elnevezés: ok
Új fajok alkotása: szerintem elég néhány módosítás a leírásba, nem kell teljesen új fajt létrehozni, valami támpont kell. (Épp az új játékosok miatt. Erről már többször beszéltünk, hogy ki mire képes magától.)
8-10 faj: ok. Félfajoknál szerintem az ember-elf, és az ember- sötételf/eradar rendben van. A többit azért nem támogatnám, mert az emberek vagy túl kicsik, vagy túl nagyok ahhoz, hogy szaporodjanak más fajokkal (nomeg, nem hiszem, hogy lenne olyan normális ember nő, aki nem fojtaná vízbe magát, ha egy ork megerőszakolná, és nincs olyan normális ember, aki egy orkkal vagy egy gnómmal tenné ezt... az elvet értitek XD).
Viszont! A tündérek leírása, bármi lesz is a nevük nem jó. A leírásból az derül ki, hogy kicsik, mert virágokból jönnek létre. A fegyvereik között viszont ott szerepel a kard is, tehát: mekkora is a tündér valójában?


145. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2010-10-15 17:53:29
 ÚJ
>Emphus avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Adminisztrátor
IC üzenetek: 0
OOC üzenetek: 5971
Lathspell:

"Esetleg a nyelvismeretet nem lehetne növelni könyvtárban, vagy más embertől való tanulással?"

Szerintem nem szükséges a könyvtárra behatárolni a nyelvismeretet. Ugye arról volt szó, hogy az összes képesség, nagyon lassan, de fejlődik. Használattal! Tehát, ha Te sokszor tanulsz varázslatot, vagy sokszor olvasol, esetleg megpróbálod megfejteni az új nyelveket, stb., tehát foglalkozol, és használod a nyelvismeret képességét a karakternek, akkor fejlődni fog.

"Szerintem 1-2 szintig azért pár nemmágus karakter is megtanulhatná a varűzslatokat, bár a statisztika engem is megrendített :D"

Mivel a nem-mágus karaktereknek alacsony lesz az ilyen irányú képessége, ezért természetesen nekik nem lehet egy erős varázslatot erősként megtanítani. Lehet, hogy ugyan azokat a varázslatokat fogja tudni, mint egy mágus, csak épp ötöde olyan erős, és a hatása fele annyi ideig tart.

"Még annyi kérdés, hogy a mágia-affinitás hogy lenne?"

Nem lenne affinitás, és nem lenne mágia-ág irány képesség. Csakis a képességek, a tekercsek, és a varázslatok. Tehát semmi előfeltétel nem kell ahhoz, hogy varázslatokat megtanulj, egyszerűen meg kell tanulnod, oszt kész. Természetesen a már leírt módon, tehát a képességeid alapján.


144. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2010-10-15 17:46:27
 ÚJ
>Emphus avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Adminisztrátor
IC üzenetek: 0
OOC üzenetek: 5971
Még egy téma, ami még az összesítő előtt kéne:
Jelenleg a játékban 13 faj van. Mind a 13 faj, egy ismert néven fut, amit jó esetben már mindenki hallott.

Kapásból sokallom a 13 fajt. Maximum 10-et, inkább 8-at tudnék elképzelni, ha elég jól ki vannak dolgozva és elég változatosak.
Ezért valahogy ki kéne szedni néhány fajt a játékból. Itt jön a probléma. Mi legyen azokkal, akik jelenleg x fajúak, és az a faj eltűnik. Hát, nem lenne jó...

Ötletem:
Legyen 8 faj a játékban. Ám ezen fajok nevei legyenek egy általam (vagy általunk) kitalált szavak. Azaz nem elf lenne és fél-elf, hanem egy "halandzsa" nyelv.
Az új névhez nem feleltetnénk meg a régit (tehát nem mondanám meg, hogy x fajt mostantól y-nak hívnák).

Hogy ez miért jó??

Egyrészt azért, mert a sok-sok (és néhány fölösleges) faj helyett lenne 8-10, változatos(abb) faj.
Továbbá, nem lenne az az asszociáció, mint most. Pl. a sötételfek kapcsán a Pókkirálynő, meg ilyesmi.
Továbbá, ez is dobna jelentősen az oldal egyediségén.

Természetesen fajleírás járna mindegyik fajhoz. Az is megoldható, hogy ne lehessen kitalálni, hogy melyik fajról van szó (fajleírás alapján sem) a régi rendszerben.
Jelenleg 6 fajleírás van, ami nem csak adatokat közöl, hanem "története" van. Ehhez hozzáírnék még kettőt (vagy legalábbis megpróbálkoznék vele), és máris meg lenne a nyolc történet. A történeteket pedig csak át kell picit alakítgatni, és máris megvan a 8 faj leírása.És teljesen függetlenek lennének a fajok más játékbeli fajoktól.

Amúgy is gondoltam egy "Lanawin nyelv" kitalálásán, igazából már egy pár dolgot sikerült létrehoznom hozzá. Pl. ha lesznek tekercsek (varázslati rendszer) az új oldalon, azok is e nyelven fognak íródni, és csak az a karakter tudja ugyebár elolvasni (ténylegesen is), akinek jobb a nyelvismerete.

Visszatérve a fajokhoz: szerintem létre lehetne könnyen hozni 8 olyan fajt, ami lefedi teljes mértékben a játékosok szükségleteit. Pár faj jelenleg is igencsak fölöslegesnek tűnik. Pl. fél-ork 3 van, ork szintén három van. Ebből a kettőből lehetne egyet csinálni. Ahogy pl. fél-gnóm és gnóm karakterből is 3, illetve 5 van. Ezekből is lehetne egyet csinálni. A sötételfeket össze lehetne mostani valahogy az eredar-ral, és aki "jófej sötételfet" szeretne kijátszani, annak is lenne egy faj, ami fél-elfre hasonlítana. És persze mindezt úgy, hogy olyan neveik lennének, amiből nem asszociálnátok semmi olyanra, mint most.

Vélemények??

A hozzászólás írója (Emphus Engora) módosította ezt a hozzászólást, ekkor: 2010.10.15 17:47:37


143. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2010-10-15 17:37:24
 ÚJ
>Lathspell Solannis avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Kezdő játékos
IC üzenetek: 88
OOC üzenetek: 72
Hát egy ideje nem voltam, jól teleírtátok XD

Ez a tekercses-továbbadós dolog tetszik nekem!
Esetleg a nyelvismeretet nem lehetne növelni könyvtárban, vagy más embertől való tanulással? Persze csak szép lassu tempóban. Ez szerintem nem "veszélyesztetné" a játékélményt, a pontok miatt.

A klánvarázslat is nagyon tetszik, és az is, hogy a tekercsek ritkák. Esetleg a klánok jópénzért vehetnének egymástól tekercseket :D

Szerintem 1-2 szintig azért pár nemmágus karakter is megtanulhatná a varűzslatokat, bár a statisztika engem is megrendített :D

A varázslatok gyengülése a továbbadás sokrán: ez is nagyon jó ötletnek tűnik :D

Le a papokkal, éljenek a tekercsek XDD
Még annyi kérdés, hogy a mágia-affinitás hogy lenne?

hirtelen ennyi komment jutott eszembe.. :D


142. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2010-10-14 12:27:06
 ÚJ
>Emphus avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Adminisztrátor
IC üzenetek: 0
OOC üzenetek: 5971
Nos. Még 1-2 napig hagyom ezt a témát, hogy bárki hozzá tudjon szólni a klános, és a varázslati rendszeres (tekercses) témához.

Aztán hétvégén várható egy összefoglaló szerű valami, ami tartalmazza a már egyszer itt átbeszélteket, és még pár apróságot. Ez egy hosszabb hangvételű valami lesz. Erre is hagyok majd több napot, hogy reagálhassatok, és leírjátok, ha valami nem tetszik, vagy javasoljatok mást, stb... ahogy eddig. :)

Aztán úgy néz ki, hogy nekiállok majd az oldalnak. Természetesen, ezek után is lehet itt beszélgetni a dolgokról, javaslatokat tenni, mi egyéb. Sőt, lesz felvetve is általam még pár dolog.

Minden esetre, akinek még valami kommentárja van az utóbbi témákkal kapcsolatban, még ma, vagy holnap írja le (legkésőbb szombat, de nem tudom garantálni, hogy addigra már nem szeretnék továbbhaladni).


141. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2010-10-14 10:15:56
 ÚJ
>Emphus avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Adminisztrátor
IC üzenetek: 0
OOC üzenetek: 5971
Liante:
Igen, ilyesmiről lenne szó. Ahogy adogatják tovább a varázslatot, egyre gyengébb és gyengébb lesz. Ez függ attól, hogy kitől tanulod meg (hisz ő már alapból tudhatja gyengébben), függ attól, hogy milyen a tanulás, a nyelvismeret és még mittudomán milyen képességek (ezt ráérek kitalálni). És akkor megtanulod valamilyen erős varázslatként. Viszont nem biztos, hogy olyan erősen is tudod használni, mert van egy igemondás képesség is, amije ha a karakternek alacsony, az adott varázslatot csak gyengébben tudja elmondani.

Ha nyelvismeret nélkül megtanulta, így járt. Kapásból ugyebár a karakterfejlődés nem nagyon lesz jelen (ahogy azt már korábban boncolgattuk, és említettem), ezért kicsi az esélye, hogy növelni tudja a nyelvismeret képességet. De mindenképpen "újra" kell tanulnia a varázslatot, akár könnyítve. Viszont, hogyha pl. az igemondás képessége nőne valakinek, akkor értelemszerűen erősebben tud majd varázsolni (de max. olyan erősen, mint amit megtanult).

"Esetleg lehet olyan előny is egy-egy mágusklán esetében, hogy az alapító által kitalált/megálmodott varázslat egyetlen és eredeti tekercse a klánvezér birtokában van, aki oktatni tudja azt."

Mindenképpen szeretném, hogy a klánok (nem csak a mágusklánok) saját varázslatokat hozhassanak létre. Viszont ez durvább lenne, mint valami egyszerű izé, hogy leírod a varázslatot, és kész. :)

Az is tiszta sor, hogy erős varázslatokból 1, gyengébbekből akár 3-4 tekercs is lehet Lnawinban. :)
És ami talán a legjobb lesz az egészben, hogy nem csak a karaktereitek, de még Ti magatok sem fogjátok tudni, hogy hol vannak ezek a tekercsek. :P Ha pedig megtalál valaki egyet, akkor azt megtalálta, más már nem tudja (hisz elviszi onnan a karakter).


Dyhr:
"De szerintem a legutolsó elképzelésed a nyelvismerettel, igemondással kapcsolatban kicsit bonyolulttá teszi a dolgokat, még ha valóságossá is :)"

Szerintem így leírva bonyolult, mert magába foglalt sok mindent, amit Te alapvetően nem fogtok tudni - pl., a rendszer számolja ki, hogy a varázslat továbbadásnál milyet sikerül megtanulnod. Itt viszont leírtam, hogy hogy számolódna.


1-20 , 21-40 , 41-60 , 61-80 , 81-100 , 101-120 , 121-140 , 141-160 , 161-180 , 181-200 , 201-220 , 221-240 , 228-247