Nos, szép sorjában, remélem nem hagyok ki semmit:
Mesélő 4:
Az üzenet küldés helyett mást támogatok. Lásd Dyhr hsz-t, és lentebb az arra való reakcióm.
Munkáról: a kettő munka vegyíthető. Ezt a koncepciót már leírtam régebben. Lenne egy automatikusan végezhető, visszafogott munka, hsz hossz és tetszik-szám alapján. Ebből jöhetne valamennyi bevételed. Ha ezen felül még szeretnél, akkor szólhatsz a mesélőnek (lásd lentebb, vagy Dyhr hsz-e), hogy nézze meg, és adjon rá pénzt. Fel lesz állítva egy kb. értékrend, amitől aszerint lehetne eltérni, hogy valaki mennyire jól/hangulatosan írta le az adott munkát.
A klánról és céhről hsz végén írok.
Dyhr:
6 nem tetszik Neked, mert korlátos a pénz. Nos. Ha a karakternél lévő pénz korlátozva lenne, nyilván megoldanám, hogy valahol azt lehessen raktározni. Án most látom, hogy van egy sokkal jobb megoldás, mégpedig amit írtál is a hozzászólásba. Minél több pénzed van, annál nagyobb eséllyel meglop valaki automatikusan egy-egy hsz írásánál. Ha a szegénynegyedben vagy, ez még nagyobb esély, ha a piactéren, ugyancsak. Míg a templomban/könyvtárban szinte nulla. Egy bizonyos pénzig nem lenne esélye. Ezután a pénzedtől és a helyszíntől is függően meglopnának. Ha viszont meglopnak, akkor a Nálad lévő pénz függvényében visznek el (pl. 10%-ot). Szerintem ezzel lehetne korlátozni a dolgokat.
A pénzzel kapcsolatban, ami már nekem is megfordult a fejemben, de Darnol írta, az a váltópénz. Ez pedig az ezüst lenne. 10 ezüst az 1 aranypénz lenne.
A cucc korlátozás most is él. Megvan, hogy egy fajtából max egy lehet Nálad, plusz max tízet tárolhatsz a szálláshelyen. Ez nem fog sokat változni. Max. annyit, hogy kétkezes fegyver mellett nem lehet még egy Nálad, ahogy két kard mellett nem lehet pajzsod, stb. Tehát csak annyi cucc lehetne a karakternél, amennyit használni is tud.
A mesélő sor... ok, megoldható, hogy könnyedén mesélőt kérj. Viszont nem támogatom, hogy amíg a mesélő nem jön, addig fagyott legyen a játék. Ugyanis, hozva a Te példádat: harchelyzetben nem mesélő dönti el, mi történik a karaktereddel. JK-JK harcban, a játékosok döntik el, mi történik a karakterükkel. Ezt max. felügyelheti egy mesélő, és ha nagyon nem reálist ír valaki, akkor megkéri, hogy módosítsa. Esetleg szól egy moderátornak. Kivétel ez alól, ha MINDKÉT fél szeretne mesélőt a harchoz. Viszont a mesélő "hívás", és a saját dolgok egyberendezése a mesélők számára jó ötlet, támogatva. :)
Klán / céh:
Dyhr:
Ezt az első bekezdést nem egészen értem. Tehát Te azt mondod, hogy a klánokban automatikusan kapjanak naponta X pénzt egyes játékosok, azért mert valamilyen rangjuk van?? Ezt én nem támogatom. Nagyon nem. A klánban (ha lesz) két rang lesz: alapító, tag. Oszt kész. Az, hogy klánon belül milyen munkákat vállalsz el (értsd: kereskedsz pl. a klán nevében), az már a klánra tartozik, nem rendszer szintű. Túlzásokba szerintem nem kell esni. Ha nem erre gondoltál, bocsánat, akkor nem értem. :)
Az én elképzelésem a klánokkal kapcsolatban:
Klánterület: a klán területe. Akármit csinálhat ott a klán: fát vághat, követ bányászhat, építkezhet, ha épített kovácsműhelyt, akkor fegyvereket tud ott készíteni, stb. Persze, ezt mind a karakterek tudnák megcsinálni. Alapból kap egy kis területet egy klán (klánalapításnak költsége lenne), és ezután minden vett területért fizetni kell, egyre többet egységenként.
Klánadó: a klánba a tagok a vezér által előírt adót fizetik be. Továbbá a klán adózik a hozzá legközelebb eső város irányába, attól függően, hogy mekkora a területe.
Klánváros: a saját területre épületek is építhetőek. Ebből hosszú távon összejöhet egy klánváros. A klánváros ugyan úgy helyszínekből áll mint Arthenior. A leírást a klánvezér készítheti el hozzájuk, amit jóváhagyok, és bekerül (ha...). Ez a város ugyan olyan játéktér lenne, mint az alap városok (pl. Arthenior), annyi különbséggel, hogy egy klán kezében van. Így ha ott készíttetsz magadnak fegyvereket a kovácsműhelybe, a klánkasszába kerül a kifizetett pénz.
Háború: Természetesen a területekért háborúzni is lehet. Ilyenkor egyik klán támadja a másikat, és mesélő(k) felügyeletével fórumharcot játszanak le a karaktereik. A győztes kláné lesz a terület. Ha a támadó győz, akkor ingyen kapja a területet (hisz ha vesz, akkor azért fizetni kell, lásd. fentebb). Ha a védők győznek, akkor megtarthatják a területet.
A klánnál beállítható az immunitás. Ilyenkor se támadni nem lehet, se a klán nem támadhat senkit. Ez pénzbe kerül, és még több pénzbe kerül a visszacsinálása.
Vélemény??