No, most van egy kis időm, leírom ami felgyülemlett.
A méregkeverésről:
Tökéletesen egyetértek Emphussal. (Legalábbis ha jól értelmezem. ;)) A kotyvasztómester tapasztalás útján tanulja meg, hogy melyik lötty (alapanyag) mire jó, az adott pillanatig összegyűjtött tudása alapján max becsülni tudja, mikre lehet képes az adott anyag.
Most lehet azzal jönni, hogy "nadeeddigénmindentmegtanultam", de ilyen nincs. Egyrészt, egyetlen játékban sem találkoztam azzal, hogy az induló, játékba szálló karakter akár csak a szakterületén is mindenre kiterjedő tudással rendelkezzen. Másrészt, lehet akármilyen titkos és részletes tudásod, más klánok/társaságok rejtett titkait biztosan nem ismered. Kezdőként. ;)
Ha már a kezdők témája felmerült:
Induló felszerelésként/tudásként a vonatkozó karakterek (képesség/képzettség/kasztfüggően) kaphatnának minimális tudást, amiért nem kell külön tanulni.
Pl a varázsló indulhat egy választott alapvarázslattal (esetleg olyan erősségig választhat, amit meg is képes tanulni), a kotyvasztómester pedig egy random itallal, aminek a hatásával tisztában is van. (Mondjuk mesterétől ezt tanulta meg, aztán különböző okok miatt érkezik a képbe...) Ahogy a harcos is választ egy tetszőleges fegyvert (amit elbír), úgy a tudós-mágus is ismerhet egy bizonyos varázslatot/löttyöt (amit kezelni képes). Talán nem ad túl nagy fort, de azért mégiscsak használható a karakter, már az első pillanattól is.
A méregkeverőhöz javaslat:
Esetleg jártában-keltében (bizonyos helyszíneken, mint pl erdő) észrevehet bizonyos eséllyel alapanyagokat, amikből csekély energia/pénzráfordítással az általa ismert alapitalok valamelyikét ki tudja keverni. Korlátozva van a megszerzett tudása által, de azért valahogy visszakapja a tudós druidahangulatot, aki mongyuk egy marék bogyóból kotyvaszt varázsfőzetet. ;)
Vélemények?