Azt is láthattátok, hogy a felhasználók és a karakterek külön lesznek választva, és \"át lehe [...]" />


OOC - Játékon kívüli fórum
Karaktered neve: ---       Rangod: Nem bejelentkezett felhasználó       Pénzed: --- arany     
Varázsitalaid: Neked nincsenek varázsitalaid!
Herbária: Neked nincsenek varázsnövényeid!


Üdvözlünk!

Ez itt a www.Lanawin.hu weboldal játéktere. Egy fórumos szerepjáték. Te nem vagy bejelentkezett állapotban, ezért nincs jogod ténykedni a fórumon. Csak olvasni tudod a hozzászólásokat, semmi mást. Ha szeretnéd kipróbálni milyen is a fórum valójában, átélni izgalmas kalandokat, varázslatokat tanulni, bájitalokat vásárolni, egyedi karaktert létrehozni, felszereléseket kovácsoltatni, vagy küldetéseket végrehajtani, akkor regisztrálj bátran, ne habozz. Miután regisztráltál, és beléptél minden funkciót elérhetsz. Lehetőséged lesz részt venni a mesékben, vagy csak spontán játszani a megalkotott, mesés világban. Felkutathatod a város rejtélyeit, és részese lehet egy olyan fórumos szerepjátéknak, ahol a játékosok kényelme, és a játék élvezete a legfontosabb.

Vissza a főoldalra!
Nincs "nagyobb" helyszínJátékon kívüli fórumArthenior főtere (új)
Amon Ruadh (új)
Füves puszta (új)
Dokkok és kikötő (új)
Játékon kívüli fórum >> Lanawin fórum >> Fejlesztés >>
[Elvetve] Új oldal
<< Előző oldal - Mostani oldal: 7 (121. - 140. üzenet) - Első olvasatlan beíráshoz >>Oldal váltása: - Következő oldal >> -

140. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2010-10-14 08:29:52
 ÚJ
>Dyhr Wargun avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Játékos
IC üzenetek: 195
OOC üzenetek: 134
Hali

No én is meglepődtem. Azért voltam kíváncsi, mert nem tudtam hány és milyen kasztú karaktert fog érinteni.

Az így sikerült :) érvelést elfogadom. Vagyis legyen misztikusabb oké :)

Viszont ebben az esetben igen is szükség van reformra. De szerintem a legutolsó elképzelésed a nyelvismerettel, igemondással kapcsolatban kicsit bonyolulttá teszi a dolgokat, még ha valóságossá is :) Amúgy tetszik, de nem látom, miként fog működni.

Megmondom őszintén és sokkal, de sokkal kevesebb mágusra számítottam... No mind1, Amúgy a miért nem fejlesztettünk a mágiaffinitásunkonra a válasz, hogy én kb 7-8 (lehet ám, hogy kevesebb :P) alkalommal fejlesztettem rajta, de még mindig nem nőtt. De nem is nagyon tápoltam a karit, hogy ezerrel fejlődjön.


139. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2010-10-14 00:04:55
 ÚJ
>Csalántüske Liante avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Haladó játékos
IC üzenetek: 214
OOC üzenetek: 126
A tekercses megoldás alapvetően tetszik. Ekkor viszont, ha jól értelmezem, kiesnek a papok(tanítók) a körből, egyszerűen csak a karakterek képzettsége számít.
Az is OK, hogy az igemondás skill adja meg, milyen hatékony egy varázslatod.

Egy kérdés:
Mi történik akkor, ha megtanulta nyelvismeret nélkül, de később sikerül fejlesztenie ezen a skillen? Automatikusan erősebb lesz a varázslat, vagy (amit én támogatnék) újra kell tanulnia hogy az eredeti hatást felidézze (esetleges idő/energiakedvezménnyel)?

Esetleg lehet olyan előny is egy-egy mágusklán esetében, hogy az alapító által kitalált/megálmodott varázslat egyetlen és eredeti tekercse a klánvezér birtokában van, aki oktatni tudja azt.
Valami olyasmi megoldást tudnék a tekercsek számosságát illetően elképzelni, hogy pl az alapból gyenge varázslatok több tekercsen szerepelnek, az erősebbek pedig egyre kevesebben.
Vagy egyszerűen pl egy villámcsapás varázslat eredeti tekercsből vihart idéz, míg a butítások folyamán az egész lecsökken mongyuk szikraszórásra?

Remélem nem vagyok túl ért(het)etlen, ha igen, csakis a késői/korai időpont lehet az oka. ;)


138. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2010-10-13 21:18:08
 ÚJ
>Emphus avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Adminisztrátor
IC üzenetek: 0
OOC üzenetek: 5971
Van még valakinek valami hozzáfűznivalója a varázslati rendszerhez?? Esetleg a klánokhoz?? Azt még a napokban írja meg, mert ha nincs érdeklődés ezen témák iránt, akkor tovább lépnék.


137. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2010-10-12 19:50:50
 ÚJ
>Emphus avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Adminisztrátor
IC üzenetek: 0
OOC üzenetek: 5971
Nem hiszem, hogy a bal egérgombbal kattintás helyett, a középső (görgő) egérgombbal való kattintás nagyon bonyolult vagy megerőltető lenne. Ahogy a jobb klikk a linkre / megnyitás új lapon sem hiszem, hogy lehetetlen feladat lenne.


136. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2010-10-12 19:47:59
 ÚJ
>Sofhine Nazzar avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Kezdő játékos
IC üzenetek: 12
OOC üzenetek: 3
Az nagy kár, hogy ilyen a szabvány. A leírtak sokkal macerábbak és lassabbak... Akkor már egyszerűbb a Ctrl+C/V.

A felhasználó nem kívánja, hogy eltűnjön a nehezen összehozott beírása, nyilván, főként egy frpg fórumon...:)

De csak egy felhasználói visszajelzés volt...

Meg minek utánanézni neveknek, meg más karakterlapján szereplő dolgoknak, meg hogy mit írt korábban, esetleg egy másik helyszínen, vagy egy oldallal előbb... ez úgysem divat sokaknál, végülis valóban felesleges dolog, a lényeg a saját csúcs- hsz-ünk. (elnézést azoktól, akik veszik a fáradságot, és mások írásait /karileírását/hsz-ét figyelembe veszik, mert ez a természetes.)


135. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2010-10-12 17:16:49
 ÚJ
>Emphus avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Adminisztrátor
IC üzenetek: 0
OOC üzenetek: 5971
Abban a szabványban, amit én használok az oldalhoz, nem támogatott, hogy új ablakban nyíljanak meg a dolgok. Meg lehet itt is csinálni (pont úgy, mint máshol), de egyet értek én is azzal az elvvel, hogy a felhasználó döntse el, hogy kívánja megnyitni a linket.

Jobb klikk -> Megnyitás új ablakban/új lapon.

Alapesetben (sima bal klikk) pedig a jelenlegi lapon nyílik meg. Ha máshogy szeretnéd megnyit, fentebb írtam a lehetőséget.

Sőt, ha olyan egered van, a görgőt is le lehet nyomni (szinte minden görgős egér ilyen, és szinte minden egér görgős), és ekkor alapbeállításon új lapon nyitja a linket (én nagyon sok helyen használom).


134. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2010-10-12 13:34:43
 ÚJ
>Sofhine Nazzar avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Kezdő játékos
IC üzenetek: 12
OOC üzenetek: 3
Ez technikai dolog, remélem jó helyre írom...:) de felhasználói szemszögből nagyon jó lenne, ha az új oldalon a karakterlap, a privát üzenetek külön ablakban nyílnának meg, mert így a hsz-keretbe addig írt dolgok elvesznek.
És ha valamiért elmész megnézni egy másik oldalon leírt nevet, vagy bármi más dolgot, hogy ne írj butaságot, jó lenne, ha visszatérve még megőrződne az addig beírt szöveg.
Mert nagyon nehéz megszokni, hogy ez minden máshova kattintással eltűnik.
Hogyha ez megoldható:)


133. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2010-10-11 16:29:37
 ÚJ
>Turrog a Behemót avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Tapasztalt játékos
IC üzenetek: 763
OOC üzenetek: 678
Ez nagyon tetszik Emphus ^^ Ha ezt meg lehet oldani, akkor benne vagyok :)

Ja és a statisztikáról... Azért kicsit meglepődtem :D


132. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2010-10-11 15:08:57
 ÚJ
>Emphus avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Adminisztrátor
IC üzenetek: 0
OOC üzenetek: 5971
Visszatérve a mágia tanulásra:
Ugye írtam a tekercses variációt, ahogy én megoldanám.

Ezt továbbgondolva, lehetne, hogy a mágiának egy saját (általam) kitalált nyelve legyen. Egy-egy tekercsen ezen nyelven íródik meg a szöveg (simán írok sok ilyen szöveget, azon ne múljék), amit megérteni csak egy bizonyos tanultság és nyelvismeret felett tud a karakter. Ha megérti viszont a tekercs tartalmát (ismeri a nyelvet, és el tudja olvasni), akkor bizony saját maga megtanulhatja a tekercsből a varázslatot. Ez egy gyors folyamat lenne.

Ha viszont nem ismeri a karakter a nyelvet, vagy nem elég magas a nyelvismeret képessége (ekkor nem érti meg a leírtakat), akkor csak egy másik JK segítségével tudja megtanulni a varázslatot. Olyan JK segítségével, aki viszont ismeri az adott nyelvet, és már megtanulta a varázslatot.

És itt jön a csavar: a fentebb leírtak csak arra vonatkoznak, hogy valaki a varázslat eredeti formáját meg tudja tanulni.
Magyarázat: minden varázslatnak van valami hatása, és van valami időtartalma, amíg hat.

Tegyük fel, hogy valamelyik karakter nem ismeri a varázslók nyelvét, ezért megtanítja neki más a varázslatot (aki ismeri). Ekkor ő az eredeti formájában tanulja meg a varázslatot, így ha az erős hatású, és 4 körön keresztül tartó volt, akkor a karakterünk is ennyinek tanulja meg.

Ha viszont, ez a karakter, aki megtanulta, tovább szeretné adni a tudást, megteheti, de nem akárhogy. Mivel ő nem ismeri a varázslók nyelvét, hiába adná tovább a tudást (olyannak, aki szintén nem ismeri ezt), ez a tudás kevesebb lesz, mint amit ő kapott. Egyszerűen azért, mert nem tudja "elmagyarázni" a dolgokat a tanítványnak. Ezért mondjuk az általa átadott varázslat csak közepes erejű lesz (a hatása ugyan az, csak gyengébb), és csak 3 körön keresztül él.

És így tovább...

És akkor jön bele egy második csavar: ha valaki nem ismeri a nyelvet, akkor másik JK segítségével tanulja meg ugye a varit. A tanulásnál akkor elveszik valamennyi "ereje" és "hatásideje" a varázslatnak. Igen ám, de ha ő még mágiában sem jártas (igemondás képesség alacsony), akkor ez még tovább romlik. Ő ugyan megtanulja a varázslatot, de nem tudja olyan jól végrehajtani.

Tehát az, hogy hogy tanulod meg a varázslatot, függne attól, hogy mennyire érted meg, ami le van írva a tekercsre, vagy amit más magyaráz. Függne attól, hogy ki tanítja, hogy ő hogy tudja azt a bizonyos varázslatot. Továbbá, miután megtanultad, a végrehajtás sikeressége, és a varázslat "ereje" és "hatásideje" függ a Te képességeidtől is.

Huhh. Remélem érthető. :D
Bár, alapvetően még itt nem tartunk, de HA esetleg az lenne, hogy minden varázslatról lenne 1, max. 2 tekercs Lanawinben, és azok megtalálása után lehetne a benne rejlő varázslatot megtanulni, akkor akár egy ilyen rendszer lehetne kiépíteni kör. Vélemények?? :)


131. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2010-10-11 14:51:43
 ÚJ
>Emphus avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Adminisztrátor
IC üzenetek: 0
OOC üzenetek: 5971
"Értsd vagy beülsz a kariddal a templomba és tanulsz vagy játszol és gyűjtöd a pénzt. A kettő együtt nem megy."

Pont ezt szeretném megvalósítani. Hogy e kettő dolog akár valamilyen szinten együtt menjen. A rendszer átalakításnak pont az lenne a lényege, hogy jobban a játék részére, és azon belül is jobban a fórum alapra koncentrálódjon. Mostanság sajnos nagyon tápolós irányba mentek el a fejlesztések (nagyon sok minden érték alapján dől el), és ezt szeretném visszafordítani. Amit lehet, azt mindent össze szeretnék kapcsolni ténylegesen a játékkal, és nem csak áttételesen (pl. a munka felének átalakítása; illetve a tekercses JK-JK tanítás mágiával kapcsolatban).

"Miért baj, hogy bárki tudja tanulni a mágiát, miért baj ha bárki ismeri?"

Azért, mert a mágia alapvetően itt sem egy mindenki által ismert, és alap szinten könnyen tanulható valami akart lenni. Csak így sikerült. :) Alapvetően a mágia valami nagyon misztikus dolog, amit lényegében senki sem ért meg, és kevesen tudják használni (értsd: nem a karakterek fele , és ezt nem úgy kívánom korlátozni, hogy egyszerűen letiltok kasztokat és fajokat a mágia tanulásról, hanem a már említett játékkal valló összekapcsolással).

Statisztika (a leghasználtabb kasztok):
Mágus: 51 db
Vándor: 43 db
Orvgyilkos: 26 db
Kardforgató: 23 db
Íjász és tolvaj következik ezek után úgy fejenként kb. 10 darabbal.

Látszik, hogy a mágus magasan vezet, és valamelyest a kö9zelében van a vándor. Aki vándort választ, szinte biztos, hogy azért, mert hangulatos, és könnyű kijátszani. Egy mágus karaktert viszont nem annyira, bármennyire is úgy tűnik. Egészen addig könnyűnek, és sokaknak "természetesnek" tűnik, hogy mágust választanak, amíg rá nem jönnek, hogy bizony itt nem varázsolhatsz akármit.

Viszont ami meglepő volt számomra, hogy 11 karakter elf, aki mágus. Én sokkal több elfet gondoltam mágusnak, ez jó hír. :) Előfordul ember, fél-elf, sötételf, és tündér is nagy számban mágusként. Ez csak egy kis kitérő volt, inkább vegyétek úgy, hogy le sem írtam. :)

Megnézve viszont a mágia-affinitás szint tudás statisztikát várható eredményeket kaptam: akik mágus kasztot választottak (és alapból 5. szintű affinitással kezdtek) lényegében SEMMIT nem fejlesztettek az affinitásukon. Az 51 karakter EGYÜTT kb. két szintnyit fejlesztett magán. És az 51 mágus közül 15-en fejlesztették a levegő mágiájukat legalább 1. szintre.

10 olyan karakter van, aki nem mágus, és legalább 1. szintre fejlesztette a mágia-affinitást. Valaki 4. szintre. Viszont csak nyolcan vannak, aki a levegő mágiát 1. szintre fejlesztették közülük.

Ami viszont igazán figyelemreméltó, hogy a 2. legjobb levegő-mágia tudó karakter nem mágus, hanem telepes (a levegő mágia képesség alapján). És nagyon picivel (értsd: szinte semmivel) van elmaradva az elsőtől.
A 10. és 11. helyet pedig egy vándor és egy szerzetes foglalta el magának. Előttük csak mágusok vannak.
A megtanult varázslatok száma alapján viszont a 10. és 11. helyezett a kiemelkedő.

Szóval: a mágus kasztúak egyértelműen verik affinitásban a nem mágusokat, mert ugye 5. szinttel kezdtek. A levegő mágia képességben azért 1-1 nem mágus beférkőzött a legjobbak közé, és az ismert varázslatok száma alapján egyértelműen két nem mágus, és egy mágus karakter együtt magasan vezet.

Nem tudom mi jó dolgot fogsz tudni eldönteni ebből a statisztikából. :) Én egyet tudok: a mostani rendszert nagyon nem szeretik használni a játékosok. És ez nem jó... nagyon nem!

A hozzászólás írója (Emphus Engora) módosította ezt a hozzászólást, ekkor: 2010.10.11 14:55:14


130. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2010-10-11 09:40:30
 ÚJ
>Dyhr Wargun avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Játékos
IC üzenetek: 195
OOC üzenetek: 134
Huhh


Kérdés: Miért baj, hogy bárki tudja tanulni a mágiát, miért baj ha bárki ismeri? Ez már nem rendszer, hanem világátírás is egy kicsit, vagy tévedek?

Amúgy mint Mágus kasztú kari a mostani rendszer sem valami fú de könnyű. Nagyon-nagyon sok pénzt (ergo hszt) igényel és vagy tanulsz vagy játszol. Értsd vagy beülsz a kariddal a templomba és tanulsz vagy játszol és gyűjtöd a pénzt. A kettő együtt nem megy.

Továbbá ha megtartjuk a mostani rendszert még nehezebb lesz a mágia tanulása, mivel kevesebb pénzszerzési lehetőség lesz a játékban.

Másik kérdés a szokásos varázsló tápos című mondat. Igen AZ :D

Emphus tudnál adni egy statisztikát, hogy hány MÁGUS kasztú karakter van, illetve hány varázshasználó kari van és milyen szinten űzi a mágiát? Gondolom le tudod kérdezni az adatbázisból :)
Erre azért lennék kíváncsi, hogy ténylegesen tudjuk hányan használják a rendszert.

A többit majd a stat függvényében.

Előljáróban:

Tekersz, JK-JK tanítás tetszik.
Xerrius ötlete nem.
Liante varázslat időzítése igen. Ez nagyban árnyalná a mágiát és az összes nem varázsló megnyugodna, hogy nem fogjuk 1 hsz.ben eltörölni a fél világot :P


129. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2010-10-10 19:04:16
 ÚJ
>Darnol Luminas avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Törölt felhasználó
IC üzenetek: 212
OOC üzenetek: 148
Szerintem meg lehet erős a magas szintű mágus, főleg ha ennyire rögös az útja. Egy magas szintű íjász is lelőheti a magas szintű mágust, vagy egy magas szintű lopakodó is jól hátba szúrhatja.

Szerk: Turrog: nem szóltam le a karaktered:) Ez csak a véleményem.

A hozzászólás írója (Darnol Luminas) módosította ezt a hozzászólást, ekkor: 2010.10.10 19:05:04


128. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2010-10-10 19:04:03
 ÚJ
>Turrog a Behemót avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Tapasztalt játékos
IC üzenetek: 763
OOC üzenetek: 678
Hé, hé Darnol, ne szóld le a karakterem :D

Mellesleg milyen hangulatos lenne, mikor két klán ugyanazt a tekercset próbálja megszerezni :)... Hm, előre érzem a kiváló kalandok szagát :D


127. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2010-10-10 19:01:07
 ÚJ
 avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Törölt felhasználó
IC üzenetek: 0
OOC üzenetek: 0
Viszont, ha legalább két kör a varázslat ideje, akkor máris ott a hátrány, hiszen aki gyors, lazán leszúrhatja a mágust...


126. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2010-10-10 18:58:00
 ÚJ
>Darnol Luminas avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Törölt felhasználó
IC üzenetek: 212
OOC üzenetek: 148
Mondjuk egy igazi játékos úgysem duálosítja magát...XD


125. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2010-10-10 18:56:29
 ÚJ
>Emphus avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Adminisztrátor
IC üzenetek: 0
OOC üzenetek: 5971
Nem azzal van a gond, hogy harcos tanulhasson mágiát, mert valamilyen szinten tanulhasson. Túl táp lenne a varázsló kaszt, ha csak ő tanulhatna.

Arról van szó, hogy nagyon könnyen tanulja a mágiát. És bárki megteheti. Nem csak azok, akik tettek érte (pl. megszereztek egy tekercset), hanem tényleg bárki.


124. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2010-10-10 18:53:12
 ÚJ
>Darnol Luminas avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Törölt felhasználó
IC üzenetek: 212
OOC üzenetek: 148
"Jelenleg az. Bárkinek akinek kedve van, elruccan a templomba, és megtanulja 1. szintűre, elég hamar. 2.-3. szint már nehezebb, első szintet egy kicsit magasabb tanulás képességgel seperc alatt le lehet nyomni."

Áiááá...én már mióta erről beszélek, hogy ne tanulhasson más mágiát, csak a varázsló. A harcos legyen kiváló harcos, a tolvaj kiváló tolvaj, az íjász...vagy ha tanulhatna, az nagyon kivételes esetben, nagyon költségesen és nehézkesen. Fujj duálkaszt :P


123. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2010-10-10 18:50:56
 ÚJ
>Emphus avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Adminisztrátor
IC üzenetek: 0
OOC üzenetek: 5971
Varázstárgyak: olyat nem támogatok, hogy egy tárgy miatt tudjon valaki varázsolni. Pláne nem, hogy naponta van meghatározva a varázslat. Irl nap?? Gondolom nem, mert az butaság. Játékon belüli napot pedig ki fogja figyelni??
Meg amúgy sem csípem, hogyha tárgyak varázsolgatnak helyettünk. Kalandban 1-1 alkalommal jó lehet, de amúgy ez szerintem ne terjedjen el. Az ilyesféle varázstárgyakat én nem nagyon preferálom... persze, mindenről meggyőzhető vagyok, de... ahhoz nagyon alaposan kidolgozott valami kell, hogy ezt meg tudjam emészteni. :)


"aki már most magas szinten áll ..."

Ezt pedig felejtsd el. :) Teljesen független a rendszer attól, ami jelenleg van. Miután kitaláltuk, hogy hogy legyen (függetlenül attól, hogy mi van most), kitalálom, hogy hogy feleltessem meg a két rendszert egymásnak, hogy mikor átviszitek a karaktert, megkapjátok a Nektek járó varázstudást.

Illetve a Te rendszereddel még mindig két fő gond van:
- Amúgy is sok munka lesz a mesélők vállán, de ha még minden második karaktert nekik kell pátyolgatniuk varázslat tanulás miatt, akkor majdnem annyi mesélő kéne, mint játékos karakter.
- Túlságosan is széles körben elterjedt, és harcosok számára is tanulható lesz a mágia. A mágia egy misztikus valami, amit csak egy része érthet meg a karaktereknek, és csak egy része kéne, hogy tudjon tanulni. És most csak nem lehet azt mondani, hogy elkergetik a tanítók azokat, akik nem tudnak jól tanulni. :)

Klánvarázslatok lehetnek a Te verziódban is, csak éppenséggel nagyon kevés. Lenne 100 alapvarázslat, amit mindenki megtanulna ahogy lépked felfele a szinteken, és mellette a játékosok kitalálnak sajátot?? És ki dönti el, hogy jó varázslatot találtak ki, és ki dönti el, hogy kitalálhatnak-e, és ahol kicsit is kreatív játékos található, ott tömegesen létrehoznak a klánnak varázslatot?? Ez így nem egészen ok. Ráadásul ugyan azt a varázslatot kitalálhatja a másik klán is, és máris sehol sem tartunk...

Az pedig megoldható, hogy ne tudja véletlen pont azt a zsákot ellopni, amiben a tekercs van, ilyesmi. A user tudás is korlátozható. Simán el tudok rejteni tekercseket a játékban, amiről nem tudjátok, hogy ott van. És ha valaki megszerezte a klánon belül a tekercset, akkor nyilván a másik klánnak nem fogja elmondani, a sajátjának meg tök felesleges, mert már megvan a tekercs. :)
Akár mindegyik varázslat tekercsből lehetne 1. Ha az egyik játékos megszerzi, más már nem tudná.


122. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2010-10-10 18:47:59
 ÚJ
>Csalántüske Liante avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Haladó játékos
IC üzenetek: 214
OOC üzenetek: 126
A varázspálca nekem azt jelenti, hogy egy varázslatot tud, azt X töltetben. Tölteni csak nehezen lehet, ha kiürült, akárhova dughatod. ;)

Az öntöltős tárgyakat nem támogatom.


121. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2010-10-10 18:38:04
 ÚJ
 avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Törölt felhasználó
IC üzenetek: 0
OOC üzenetek: 0
A csak tekerccsel az a probléma, hogy mindenki "véletlenül" épp arra fog járni, amerre tekercs van. Vagy "véletlenül" azt a zsákot lopja el, stb... Az useri tudás bizony elég nagy kísértő erő, tehát ezt is csak sok mesélővel lehetne megoldani, amit ugye nem akarunk.


1-20 , 21-40 , 41-60 , 61-80 , 81-100 , 101-120 , 121-140 , 141-160 , 161-180 , 181-200 , 201-220 , 221-240 , 228-247