Mivel a bájitalok sokkal többet fognak számítani az új oldalon (értsd: több hasznuk lesz, és értékesebbek is lesznek), természetesen szükséges az átdolgozásuk (nem beszélve arról, hogy klánoknak lehet majd saját alkimista műhelyük). Eddig még nem nagyon gondolkodtam, hogy kéne átalakítani, de most belegondoltam, és hirtelen egy elég kidolgozott valami ötlött az eszembe (már csak ilyen vagyok, ontom magamból a jó ötleteket :P).
Az alap megmaradna, olyan lenne, mint most, csak ki lenne egészítve pár méreggel. Tehát nem csak bájitalok, hanem mérgek is lennének. Előbbi pluszt adna, utóbbi pedig mínuszt természetesen. Ezek egy kalap alá lesznek véve, egy listában fognak megjelenni, csak az egyik neve varázsital, a másik neve pedig méreg kiegészítést kap (mint most, csak nincsenek mérgek). Tehát az alap az lenne, hogy a piactéren lehetne válogatni néhány mindenki számára elérhető italból. 10-15 bájital, és8-10 fajta méreg. A mérgek közül soknak nem is az értékekre lesz kihatása, hanem IC kijátszható cselekedetekre (pl. ha megiszod, valami bajod lesz, stb.).
Az alap italok mindenki számára elérhetőek lesznek a piacon, mindenki megveheti őket. Ám egy jó alkimista bármit ki tud belőlük hozni. Ugyanis össze lehet keverni az italokat, de nem olyan egyszerű kis rendszerben, mint most.
Tegyük fel, hogy van egy karakter, aki úgy dönt, hogy pitypang, és sárkányvér nevű italokat összekeveri (az alap italok nevei fixek, és megváltoztathatatlanok lesznek). Tegyük fel azt is, hogy tökéletesen sikerül neki, ekkor 2 új italt hoz létre (hisz anyag nem vész el, csak átalakul, és 2 italt kevert össze). Tegyük fel azt is, hogy pitypang ital +1 erőt ad 3 körön keresztül, míg sárkányvér +1 erőt, és +1 ügyességet, 5 körön keresztül.
Gondolatmenet megszakítása: egy bájitalon/mérgen nem látszódik, hogy milyen hatása van, viszont a színéből és szagából ítélve össze lehet hasonlítani többivel, és megmondani, hogy ez ugyan olyan, vagy nem. Ennyit lehet, és semmi többet.
Gondolatmenet folytatása: a két új bájitalról a karakter tudja, hogy ugyan olyan, vagy különböző. Viszont egyikről sem tudja a pontos hatását, kivéve persze, ha a korábban kikevert italok közül már van egy pont ugyan olyanja neki, ilyenkor azt is tudja, hogy ez ugyan olyan. Ha volt, de már elhasználta (tehát jelenleg nincs) akkor is felismeri az italt (feljegyezte, megjegyezte, stb.).
Ha a két ital ugyan olyan, és már volt olyan ital a játékosnál, akkor persze, pontosan tudni fogja, hogy azok az italok milyenek. De valószínűleg nincs ilyen szerencséje. Induljunk ki abból, hogy két különböző italt hozott létre, olyanokat, amiket eddig nem.
Ha összekeversz két italt, akkor bizonyos értékek között véletlenszerűen jönne létre az új ital. Tehát pitypang és sárkányvér ital összekeverésekor nem biztos, hogy ugyan az jön ki, mint az előbbi ilyen keveréskor. A példával élve (az italok értékeit már leírtam), az új italok minimum 3, de maximum 8 körig fognak tartani. A 3 az a pitypang ital hatásának ideje (ő a kevesebb), és ez a minimum, a 8 meg a két ital hatásidejének az összege, és ez a maximum. E két érték között teljesen véletlenszerű lesz mind a két italnak a hatásideje. Továbbá a hatás is véletlenszerű: minimum +2 erőt, és +1 ügyességet ad majd az új ital (ezek az italok hatásának az összege), de maximum ennek a kétszeresét, azaz +4 erőt, és +2 ügyességet.
Gondolatmenet megszakítása: 7 fokú skálán lesz ugyebár az értéke és tulajdonsága a karakternek. Azt még nem döntöttel el, hogy mennyi bájital által adott plusz növeljen egyet egy valamin. Szerintem ha valamiből +5-öt ad egy ital, akkor kéne, hogy növeljen egyet. De gondolkodtam a 3-on is, de az elég kevésnek tűnik (túl erősek lennének a bájitalok). Az 5 viszont reálisnak tűnik. Így egy jobb alkimista, sok pénzbefektetéssel durva italt is létre tudna hozni. Ám ehhez tényleg sok pénzbefektetés kell, és jó alkímia képesség + lásd lejjebb, hogy hogy tudhatja meg az értékeit az italnak.
Gondolatmenet folytatása: De a karakter nem tudja, hogy mennyit. És két féleképpen derítheti ki: leteszteli magán. Ekkor megiszik egy ilyen italt, és máris pontosan tudni fogja annak értékeit. Ez az egyszerűbb mód, ám ez mérgek esetében nem feltétlenül hatásos, illetve nem mellékes az sem, hogy „elveszik” egy bájital.
Ezért a másik lehetőség, hogy megvizsgálod. Ahhoz, hogy egy bájital értékeit vizsgálásból kitaláld, az adott bájitalból három ugyan olyan darabra szükséged van. Ha egy bájitalból rendelkezel három darabbal (azt ugyebár tudod, hogy ugyan olyan vagy nem), és nem tudod az értékeit, akkor ha megvizsgálod, tudni fogod. Ennek hátránya, hogy három ital kell, de előnye, hogy nem veszik el egy sem.
Miután megtudtad, mindig tudni fogod, hogy az olyan ital mit tud. Akkor is, ha kikevered, vagy veszed másoktól.
Az érdekesség még az, hogy olyan nevet adsz az italodnak, amilyet csak akarsz, és miután adtál neki, átnevezheted. Lesz egy bájitallistád, amiben az összes varázsital és méreg fel lesz sorolva, és ha tudod, mellettük a hatásuk (függetlenül attól, hogy van-e Neked olyan, vagy sem). És bármikor át tudod nevezni.
Még egy plusz csavar: amikor átadsz másnak egy italt, akkor kiválasztatod, hogy elmondod neki, hogy mit tud az adott ital, vagy sem. Tehát átadhatsz úgy is italt másnak, hogy elárulod, hogy milyen hatása van, de úgy is, hogy nem. Amin még gondolkodok, hogy megtehesd, hogy hazudhass a hatásáról. Ez főleg mérgek esetében lenne érdekes. Így azokat nagyban lehetne használni a fórumon, hisz átadod őket, hogy milyen hűdejó bájital, idd meg, azt elájulsz. :D
Várom a véleményeket. Főleg azon részekre, hogy hány + után növeljen egy fokot a staton az ital, és, hogy lehessen-e hazudni az italról, mikor átadod.