Nos, még egy apróság:
Szerintetek mennyire legyen alapjaiban befolyásoló tényező, hogy a karakter miben milyen jó?? Sajnos egyre inkább azt látom, hogy sokszor valaki nem is magát a játékot, hanem a karakterének a tápolását preferálja, ami megöli a játék élvezetét. És ennek a kialakulásában erősen részt vett az is, hogy funkciókkal, pont alapú lehetőségekkel van ellátva az oldal.
Ezért aztán, a jövőben, az új oldalon picit más megközelítésből oldanám meg a dolgokat. Az ötletem, amit nemsokára felvázolok, már nem pont, hanem játék alapú lesz. A baj csak az vele, hogy van egy emberi befolyásoló tényező, ami eddigi tapasztalataim szerint "csalásra" és "utálatra" buzdítja a játékosokat sajnos. Ezért kérdeném mennyire tetszik ez a rendszer, amit íme, fel is vázolok.
Az egyik legfontosabb különbség, hogy a karakter fejlődése részben ki lenne lőve. Választasz alapból egy fajt és egy kasztot. Ezek alapján meghatározóik, hogy a karaktered miben mennyire jó alapvetően (ahogy arról már volt szó, ez nem számokban lesz meghatározva, hanem szöveges jelzőkkel). Ezen felül, magad, regisztrációnál még módosíthatsz pár dolgot, és máris kész a karakter. Ezek után, többé már nem javíthatsz egy tulajdonságodon sem. A tulajdonságok maradnának, fixen. Talán egyszer-egyszer egy kaland után valami kis pluszt kaphatsz (kalandmodul lesz, mesélők beállíthatják, hogy pl. erőből egyel magasabb szintre lép a karaktered a kaland után). Ám alapvetően fixált érték lenne. Ezen kívül a képességeket viszont lehetne fejleszteni, de nem úgy, mint most. Nem egyszerűen edzéssel és meditációval, hanem annak a képességnek a használatával. Ám ez a képesség dolog sem ilyen egyszerűen működne, hogy odamész, vásárolsz, és máris nőtt az alkudozás képességed. Tenned kéne valamit érte. Pl. egy mesélő létrehozhat irányíthatja Neked az NJK-t, az eladót, és őt kéne meggyőznöd. Ám itt jön a képbe, hogy egy mesélő, bármennyire is elfogulatlan, szeretheti, vagy nem szeretheti a karakteredet, és máris bejött az a csúnya emberi tényező, amit az elején említettem. Másik megoldás lenne, hogy megpróbálsz a vásárlásnál alkudnod (feljön egy olyan ablak, amibe beleírod, mennyire szeretnéd lealkudni az árat, és vagy sikerül, vagy nem, ha igen, picit fejődik az alkudozásod).
A lényeg az lenne, hogy a karaktered tulajdonságai közel fix értékek lennének, a képességeket pedig azok használatával tudnád fejleszteni.
Illetve, akár balszerencse is érheti a karakteredet, aminek folyamán egy képességed leromlik. Pl. ha megtámadják, és súlyos sérüléseket szerez a harcban, akkor lehet, hogy a jövőben a kardforgatás már nem fog menni a karakternek, mert egy fontos izomba belevágott az ellenfél. Akkor hirtelen leesik az adott képesség nagyon rosszra, és ahogy felépül a karaktered, egyre jobb és jobb lesz belőle. Csak ehhez rengeteg tapasztaltabb mesélőre lenne szükség (akik irányítják ezeket a történéseket), így egyenlőre nem igazán működne a dolog.
A második fő változás a munkával, és a kapott munkalehetőséggel lenne összefüggésben. Hozzászólás hossz alapján még mindig járna munkalehetőség, de sokkal magasabb lenne a korlát. Ez alapvetően kevés munkát adna. Ám cserébe lehetne olyan, hogyha sok embernek tetszik a hozzászólásod, kapsz még 1-2-3 darabot. Természetesen saját hozzászólásra nem lehetne tetszést nyomni (és lenne egy rendszer, amivel szűrném a multi felhasználókat... nem karaktereket, felhasználókat), illetve, ha olyat tapasztalnék, hogy valaki ezzel szeretne bármilyen formában csalni, kapná a tiltást. Így elméletben azokért a hozzászólásokért járna több munka, melyek jók, és tetszenek másoknak. Így alapvetően nem a hossza, hanem a minősége lenne meghatározó az adott hozzászólásnak.
Ahogy említettem, munka téren is változtatás lenne. Minden munka helyszínhez, tulajdonsághoz és képességhez kötött lenne. Csak egy (vagy 2-3) helyszínen lehetne elvégezni, csak akkor, ha megvan egy minimum tulajdonság vagy képesség, és lennének bizonyos értékek, amelyekből ha jobb a karakter, többet kap a munkáért. Itt azért gondoltam megtartani az értékeket, mert azok nem nagyon változhatnak, így nincs olyan, hogy játék elején 10, pár hét után meg már 30-40 aranyat keres a karaktered. Hanem közel fix pénzt. Ezen kívül, alapvetően nem hozzászólás hossz alapján lenne adva munka ugyebár. Ezért ez a rendszer így működőképesnek tűnik.
Továbbá, ami az egésszel kapcsolatban fontos lenne még, hogy alapvetően olyan funkciókat tervezek, amik a játékkal kapcsolatosak, és nem értékekre feküdnek rá. Értem ez alatt, hogy pl. a küldetések el lennének törölve, vagy nem ilyen egyszerűek lennének, hogy írj oda, és kész. Továbbá nem lenne edzés és meditáció (edzés max harci cselek tanulására), mert ugye nem fejleszted a karakteredet így (nincsenek szintek, régebben már írtam). Ezen kívül, pl. az beleférne, hogy saját házat vegyél, és esetleg azt fejleszd, ahogy az is, hogy saját céhet, vagy klánt alapíts, stb. Ezek mind lesznek, nagyon izgi dolgokkal. De pl. az nem férne bele, hogy gombnyomásra meglopd a másik karaktert. Minden történjen szépen a fórumon. Írd le, hogy megpróbálod meglopni, és ha ő úgy gondolja sikeres, akkor szépen átadja Neked a pénzt egy reagban. Egymásra kell, hogy alapuljon a játék, és nem pontokra. Ez egy ilyen játék. :)
Várom a véleményeket! ;)