OOC - Játékon kívüli fórum
Karaktered neve: ---       Rangod: Nem bejelentkezett felhasználó       Pénzed: --- arany     
Varázsitalaid: Neked nincsenek varázsitalaid!
Herbária: Neked nincsenek varázsnövényeid!


Üdvözlünk!

Ez itt a www.Lanawin.hu weboldal játéktere. Egy fórumos szerepjáték. Te nem vagy bejelentkezett állapotban, ezért nincs jogod ténykedni a fórumon. Csak olvasni tudod a hozzászólásokat, semmi mást. Ha szeretnéd kipróbálni milyen is a fórum valójában, átélni izgalmas kalandokat, varázslatokat tanulni, bájitalokat vásárolni, egyedi karaktert létrehozni, felszereléseket kovácsoltatni, vagy küldetéseket végrehajtani, akkor regisztrálj bátran, ne habozz. Miután regisztráltál, és beléptél minden funkciót elérhetsz. Lehetőséged lesz részt venni a mesékben, vagy csak spontán játszani a megalkotott, mesés világban. Felkutathatod a város rejtélyeit, és részese lehet egy olyan fórumos szerepjátéknak, ahol a játékosok kényelme, és a játék élvezete a legfontosabb.

Vissza a főoldalra!
Nincs "nagyobb" helyszínJátékon kívüli fórumArthenior főtere (új)
Amon Ruadh (új)
Füves puszta (új)
Dokkok és kikötő (új)
Játékon kívüli fórum >> Lanawin fórum >> Fejlesztés >>
Kasztok barátságosabbá tétele
Mostani oldal: 1 (1. - 20. üzenet) - Első olvasatlan beíráshoz >>Oldal váltása: - Következő oldal >> -

20. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2019-06-23 08:16:05
 ÚJ
>Mátrix avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Adminisztrátor
IC üzenetek: 15
OOC üzenetek: 577
Kaptam egy ötletcsokrot PMben amellett, hogy van benne javaslat kasztközi és szintekre tagolt képességekre, itt egy pár képesség is.


Földműves – Aktív
Kovácsolás: a megfelelő alapanyagok és műhely birtokában képes a földműveléshez, kovácsoláshoz, bányászathoz, kézművességhez használatos alapvető eszközök elkészítésére. Naponta egyszer használható.

Tapasztalt kovács: a megfelelő alapanyagok és műhely birtokában képes az alapvető és leggyakrabban használt fém fegyverek (kardok, pajzsok, tőrök, lándzsa stb.) elkészítésére. Naponta egyszer használható, de minimum 2 hozzászólásonként.

Mesterkovács: a megfelelő alapanyagok és műhely birtokában képes bonyolultabb vétek, fegyverek és ostromgépek megalkotására. Egyedi finoman megmunkált kovácsmunkákat is alkothat. Hetente (IRL) egyszer használható, de minimum 10 hozzászólásonként.

Fegyvermérnök: egyedi fegyverek, eszközök és mechanikák terveit képes elkészíteni és a megfelelő alapanyagok és műhely birtokában elkészíteni. A képesség egyszeri használata nem minden esetben alkotja meg a kívánt terveket, a bonyolultabb és összetetteb tervezéshez a képesség többszöri használata szükséges. Hetente egyszer használható, de minimum 10 hozzászólásonként.

Polgár – Aktív

+ Ikta pletyka képessége!

Kapcsolati tőke: képes (IC) híreket szerezni egy adott speciális témában a saját városban élő ismeretségé által. Az információ csak töredéke a teljesnek, de ha a képességet többször alkalmazza lassan fény derülhet a teljes „igazságra”. Hetente egyszer használható, vagy minimum 10 hozzászólásonként.

Hírszerző: besúgók és suttogók, utcagyerekek és korrupt városőrök között mozog. Képes minden fontosabb alvilági, politikai, vagy társadalmi szervezkedésről részleges híreket szerezni a saját városában. Hetente egyszer használható, vagy minimum 10 hozzászólásonként.

Hírek mestere: szolgálók és inasok, bizalmi emberek és hivatalnokok. Képes részleges híreket értesüléseket szerezni magasabb alvilági, politikai, társadalmi körökről.
Vagy: részleges híreket és pletykákat a saját városát övező területről. Hetente egyszer használható, vagy minimum 10 hozzászólásonként.



19. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2019-06-22 22:43:35
 ÚJ
>Morwon Loree Dedion avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Tapasztalt játékos
IC üzenetek: 844
OOC üzenetek: 1416
Tetszik ez a specializációs-dolog. Habár felmerülhet a kérdés, hogy ha a Kardforgatók tudnának ilyen menő dolgokat választani, miért ne lenne ez más kasztokkal is?
Teszem azt a Mágusok lehetnének "Csatamágusok" vagy "Bűvészmágusok". Vagy, hogy a kardforgatóhoz kicsit közelebb maradjunk a Szerzetesek ugyanúgy küzdhetnek ezerféle módon.

Persze nekem azzal sincs bajom, ha csak a Kardforgatók kapnak egy ilyen passzív képességet, ha az szépen "balanszosra" sikerül.

Egyébként úgy is meg lehetne oldani, hogy egy bizonyos szinten lehessen specializációt választani (pl. 10. vagy 15. szint), mert ez egy tök jó motiváció lehet az újaknak. :)

Morw




18. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2019-06-22 21:55:44
 ÚJ
>Ikta Crouren avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Játékos
IC üzenetek: 92
OOC üzenetek: 108
Ééés megint itt, mert nincs jobb dolgom.


Saca és a Multifiúk ötletén gondolkodtam, mert nincs jobb dolgom.
Az ötlet, hogy a stílusokat istenekhez kössük névlegesen. A vallás nem befolyásolja a stílus gyakorlását. Előfordulhatnak régiónként más elnevezések vagy gúnynevek is.

RNBÁ – Sa'Tereth stílus
„Minek második ütés?”
Első csapás: Első támadására további további bónuszokat kap.
VAGY: Első csapásával kevés eséllyel harcképtelenné teszi az ellenfelét. Harconként egyszer használható.

PÁRBAJMESTER – Teysus stílus
„Szemtől szembe.”
Ehhez még nincs semmi ötletem.

KARDTÁNCOS – Eeyr – stílus
„Védj és támadj!”
Passzív:
Harcban a körében használt támadások mellé kap egy 0 szegmensbe kerülő védekezést. (Ha többet véd, mint támad, akkor a támadások számán felüli védekezések ismét szegmensbe kerülnek.) Az ingyen védekezések nem vihetők át másik körbe.

Szerzetes/Új Kardforgató specializáció
Név: szabad stílus / kevert stílus / Ösztönös harc / Emphus stílus :D
Három irányzat: pusztakezes, fegyveres, távolsági
(Minden irányzat bónuszokat kap a irányzatot támogató statokra.)
Ha olyan irányzatot használ, amit az előző körben nem, akkor megkapja a jelenlegi körre az irányzat bónuszait. Egy kör, egy irányzat. Amolyan Jackie Chan harcmodor.
+ Fegyver szerzés: képes a környezetében lévő bármilyen tárgyat fegyverként (esetleg pajzsként) használni.


17. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2019-06-22 08:30:21
 ÚJ
>Salwar Caleihaisan avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Haladó játékos
IC üzenetek: 421
OOC üzenetek: 145
Mágus: Ellenvarázslat (aktív)
A varázsló kiválaszt egy célpontot, és azt megfigyeli. Ilyenkor teljesen rá koncentrál, a többiekkel nem törődik, ezért koncentrációt igényel, és mással nem foglalkozhat, ő maga nem kezdhet varázsolni, de fizikailag megtámadhatja az ellenfelét. Amíg a megfigyelés tart, addig képes időben kiszűrni, ha ellenfele varázsolni kezdene, és felismeri a varázslat fajtáját (ágát) is (akkor is, ha ő maga nem képes rá), illetve a varázslat létrejöttét képes megakadályozni. A hatás addig tart, amíg az ellenfele nem varázsol, vagy a mágus a koncentrációját megszünteti (például megtámadja valaki más, amire reagálni kell, vagy elterelik a figyelmét). Harchelyzetenként maximum 5 reagonként használható. (A hatás megszűnésétől számolva, akár sikeres volt az Ellenvarázslat, akár nem).

Kardforgató: Specializáció (passzív)
A kardforgató választ egy specializációt, amit a karakterlapján köteles feltüntetni (mondjuk az előtörténetben) és ezáltal megkapja a specializációból járó előnyöket. Csak kasztváltó itallal változtathat ezen.

o Párbajmester: Egy az egy elleni küzdelmekben minden harchoz köthető értéke (erő, ügyesség, állóképesség, gyorsaság, fegyveres harc, pusztakezes harc, fájdalomtűrés) {egy} egységgel nagyobbnak felel meg. Tizedik szinttől ez {két} egységet növel, és tizenhetedik szinttől kezdve {három} egységnek felel meg.
o RNBÁ (Rohadt nagy benga állat): A harcos óriási, de kicsit lomha. Minden kétkezes fegyverrel, vagy másfél kezes fegyverrel amit két kézzel fog leadott támadásának a sebzése {eggyel} többnek számít, és hárítás tekintetében olyan, mintha {egy} egységgel erősebb karaktertől érkezne. Tízes szinttől ez {kettőnek} és tizenhetedik szinttől {háromnak} számít.
o Kardtáncos: Két egykezes fegyvert forgatva a kardforgató védekezése, és támadása szinte egyé vált. Képes a védekezést felhasználni arra, hogy támadjon, és fordítva is igaz, támadásból könnyen megy át védekezésbe, akár egy körön belül is. (Kizárólag közelharc esetén, tehát ha támad, nem tud védekezni lövés ellen). // Ezt gyakorlatilag úgy képzelem el, hogy eldönti, mi a fő cselekvés, például támadás, de abban a harci körben a védekezés 0 szegmensbe kerül a karakternek, és fordítva, ha főleg védekezik, akkor is támadhat 0 szegmenst felhasználva)
o (...)

Most mennem kell, de majd még érkezek javaslatokkal

A hozzászólás írója (Salwar Caleihaisan) módosította ezt a hozzászólást, ekkor: 2019.06.22 08:46:28


16. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2019-06-22 07:24:05
 ÚJ
>Szürke Arja avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Tapasztalt játékos
IC üzenetek: 348
OOC üzenetek: 27
Tudom merész, de felvetem. :)

Kereskedő:
Közvetítés - megvehet ET-ből vagy kijátszott reagból származó holmit, de kizárólag további eladás céljából, nem saját használatra.
Az indirekt érték mozgásnál egyedüli kivételként közvetítő fél lehet (megfelelő ár réssel).

Beszerzés:
0 - 300 aranyig 7 reag ráfordítással, 300 - 600 aranyig 12 reag ráfordítással megvehet bármilyen árucikket (akár fegyver, luxuscikk) NJK-tól, amit 20 % ár réssel tovább adhat, eladhat.

Vándor:
Növénygyűjtés - az átlagosnál 3x nagyobb találási esély. (12, és nem négyféle vagy 4 szál növényre dobhat egy reag kapcsán)
Reagszám korlát: 5 reagonként alkalmazható.


15. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2019-06-21 22:20:37
 ÚJ
>Ikta Crouren avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Játékos
IC üzenetek: 92
OOC üzenetek: 108
Földműves – Aktív
Szüretelő kosár: Feledékenységük miatt a kosarukból/ruházatukból bármikor találhatnak bármilyen természetes anyagot 50%os eséllyel (kövek, növények, állati termékek akár előkészített állapotban is) . A keresett tárgyat köteles pár körön belül felhasználni (maradandó haszon nélkül) . Egy dolgot naponta csak egyszer kereshet.

Lovag – passzív
Pajzs használat: Harc helyzetekben passzívan növeli a szövetségesek sikeres védésének esélyét.
Vagy
Aktív
Pajzs használat: lehetősége nyílik, hogy harchelyzetekben a közelében lévő támadásokat blokkolja, akár társaira irányuló támadásokat is blokkolhatja. Erre a cselekedetre az előző köréből megmaradt szegmenseket a támadás után, de a célpont saját védése előtt kell használnia (számításhoz a lovag a saját védelmk értékeit használja) . Ha sikertelen, akkor is van esély a célpontnak saját maga megvédésére.

Polgár – aktív/passzív?
Átlagos: Tapasztalatai miatt képes bármilyen környezetben teljesen feltűnésmentesen elvegyülni vagy bárhova bemenni. A képesség megszűnik, ha kitűnik a tömegből. (Pl: érdekes kérdést tesz fel.)Ha a képesség hatása nem szűnt meg akkor a jelenlévők közül senki sem tud pontos leírást adni róla. A képesség nem eltűnés, ezért nem tud észrevétlenül lopakodni csak természetesen viselkedni.

Druida - Aktív
Együttérzés: képes egy állattal megosztani az érzékszerveit bizonyos időre. (kérdés: tudjon közben mozognj vagy ne?)

A hozzászólás írója (Ikta Crouren) módosította ezt a hozzászólást, ekkor: 2019.06.21 22:48:20


14. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2019-06-21 21:39:46
 ÚJ
>Morwon Loree Dedion avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Tapasztalt játékos
IC üzenetek: 844
OOC üzenetek: 1416
Lovag: Buzdítás - Aktív
Hatására két körön keresztül megnöveli minden közelben lévő (10 méteres kör) szövetséges egység állóképességét és fájdalomtűrését. Harchelyzetenként és kiadós (8 órás) alvásonként egyszer használható.
// Esetleg még be lehetne szúrni egy olyan sort a végére, hogy egy karakterre egyszerre csak egy Buzdítás hathat, hogy ne legyenek legyőzhetetlen lovag-kombók. //

Szerzetes: Elmélyülés - Aktív
Használatakor a szerzetes rövid (2 perces), de mély pihenésbe kezd, melynek végeztével minden mentális és fizikai fáradtsága szertefoszlik. Ha a képesség használata közben megzavarják, az hatását veszti.

Tolvaj: Alvilági kapcsolatok - Aktív / Passzív:
A tolvaj képes az általa szerzett tárgyakat szinte teljes bizonyossággal, azonnal eladni Nem Játékos Karakterek számára (pl. egy piaci kereskedőnek, vagy sikátorban húzódó vajákosnak). Az ár nem haladhatja meg a tárgy valódi értékének 75%-át.
// Nem tudom, hogy aktív vagy passzív képességként lenne-e jobb, mindenesetre aktívként érdemes lenne eltörölni a 75%-os limitet, cserébe korlátozott alkalommal lehetne használni. //

Vajákos: Rontás - Aktív
A vajákos fertályórás rituálét hajt végre, melynek hatására célpontján (legyen az bárhol) szörnyű láz lesz úrrá. A rituáléhoz szükség van a célpont egy részére (pl. hajszál). A rontás nem halálos kimenetelű, viszont csak a megfelelő ellenméreggel (lila varázsital) vagy mágiával szüntethető meg. A rituálé végeztével a vajákos az ájulás szélére kerül.

---

Alkimista: száz százalékosan támogatom Ikta "Kotyvasztás" nevű aktívját.

Tudós, Földműves: véleményem szerint mindenképpen erősítésre szoruló kasztok, habár egyelőre nem jutott eszembe sok. Tetszik Ikta "Ellesés" nevű ötlete, bár egy kissé furcsának tartom, hogy épp egy ellesés nevű képességhez kelljen a másik fél engedélye. Ha ez a rész kikerül belőle, egész jó képesség lehet belőle. Ja, és inkább aktív képességre hajaz, mintsem passzívra.


Morw


13. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2019-06-21 19:28:34
 ÚJ
>YIlanda Hyths avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Tapasztalt játékos
IC üzenetek: 601
OOC üzenetek: 139
Nekem csak három jutott eszembe és talán az utolsó elég meredekre sikerült, de hátha segít. :)

Földműves: - Aktív
Gyűjtögetés: egy fajta, általa előre meghatározott növényt begyűjt, egy maroknyit, még, ha jelen időjárási körülmények között a természetben nem is megtalálható. A képesség csak a Szántóföldek helyszínen kijátszható, felkerül a karakterlapra, így értékesíthető is. IRL hetente csak egyszer kijátszható.

Vándor : - Aktív
Tájékozódás: meg tudja állapítani bizonyos természeti körülmények segítségével, hogy merre kell elindulnia, hogy a célállomásához jusson. Csak nyitott térben, természeti környezetben használható, ahol tud olvasni a jelekből.

Vajákos: - Aktív
Visszaidézés:
Fizikai kapcsolatot teremt a kiválasztott személlyel, így vissza tud idézni egy múltbeli eseményt és meg tudja azt osztani. A kiválasztott személy ezáltal ugyan úgy emlékszik a dolgokra, mintha ő is ott lett volna, látja maga előtt a helyszínt, a személyeket és az elhangzottakat is fel tudja idézni.
ESETLEG:
A kiválasztott személlyel fizikai kapcsolatot teremt, és maga előtt látja az általa felidézett emléket, mintha ő is jelen lett volna, látja maga előtt a helyszínt, a személyeket és ismeri az elhangzottakat.
(1 db Helyszín és hozzászólás szám hivatkozással, aminek a karakter teljes egészében szemtanúja volt.)




A hozzászólás írója (YIlanda Hyths) módosította ezt a hozzászólást, ekkor: 2019.06.21 19:47:59


12. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2019-06-20 09:12:09
 ÚJ
>Mátrix avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Adminisztrátor
IC üzenetek: 15
OOC üzenetek: 577
Köszönöm, pont ilyesmikre gondoltam, látok is közte olyat, ami jó eséllyel bekerülhet kis módosítások után.
(Továbbra is küldhet nyugodtan mindenki!)

A hozzászólás írója (Mátrix) módosította ezt a hozzászólást, ekkor: 2019.06.20 09:12:35


11. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2019-06-19 18:41:01
 ÚJ
>Ikta Crouren avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Játékos
IC üzenetek: 92
OOC üzenetek: 108
Nem igazán vagyok még járatos Lanawin világában. Írtam néhány képességet, valószínűleg úgyse kerülnek be a játékba, talán nem kivitelezhető meg ilyenek. Remélem legalább egy gondolkodást megélnek és valakiket megmozdítanak.

Harcos – Aktív
Bosszantás: Egy sértés következtében a célpont/célpontok minden figyelme és haragja rá irányul.

Bárd – passzív
Könnyű fegyver: Passzívan egy fokkal magasabb besorolást kap a hétfokú skálán fegyveres harcra, ha könnyű fegyvert forgatnak. (Pl: vívótőrre igen, de pallosra már nem a súlyukból fakadóan.)
Bizalom: képes a karizmájából fakadóan a célpontból felszínes információkat szerezni. A célpont nem hazudhat a képesség hatása alatt.

Szerzetes – Aktív
Kihívás: viselkedésével képes kihívni a célpontot egy az egy elleni harcra. A küzdelmet a kihívott cél nem utasíthatja vissza. A küzdelembe senki sem avatkozhat bele semmilyen módon, csak ha az egyik fél túlzottan legyengül, vagy eszméletét veszti, esetleg meghal.

Mágus – Aktív
Mágiaolvasás: Képes olvasni a környezetben keletkező/működő mágiákban, ami lehetővé teszi, hogy időben reagáljon rá. Ha egyedi mágián alkalmazza a képességet, akkor képes felszínes megállapításokat tenni róla. (Például meg tudja mondani, hogy átváltoztató mágiáról van szó, de nem tudja, hogy mik a követelményei vagy mivé alakít.)

Lovag – aktív
Lovagi erény: Ha másokat védelmez, akkor képes ideiglenes a hétfokú skálán eggyel magasabb értékre módosítani a kitartását és fájdalomtűrését. A hatás 3 körig tart. A képesség használata után muszáj pihennie és 2 órán belül aludnia. Naponta egyszer használható.

Alkimista – aktív
Kotyvasztás: A képesség 2 fázisból áll: Előkészület és a Kotyvasztás, mindkettőhöz külön IC kell. Heti egyszer (IRL) csinálhat a 8 megvásárolható bájital közül egyet.
Bűvös: Az alkimista egy bájitalt egy manáért, ha a bájitalt nem Bájital dobással juttatja a célpontba, akkor erősebb hatást érhet el vele.

Vajákos – Aktív
Injektálás: Képes bármelyik karakternek, akivel éppen érintkezik, egy nála lévő bájitalt beadni. (Pl: ételbe, italba, egy tűvel belejuttatja...) A szer hatása gyengül, de a célpont nem tud a szer beadásáról. (Nem érzi a bájital ízét vagy bármiféle fájdalmat.)

Tudós – aktív/passzív
Ellesés: Ha egy olyan karakterrel tölt el hosszabb időt, akinek egy képessége magasabb a sajátjánál és beleegyezik, hogy az Ellesés célpontja legyen, attól megtanulhatja egy megbeszélt képesség fortélyait. Az a képessége értéke a hétfokú skálán 2 szinttel magasabbnak számítanak. Hatása a következő Ellesésig érvényes.

Orgyilkos – Aktív
Követés: Célpontját hosszabb időn keresztül követi észrevétlenül. A Követés hosszához mérten többet tud meg az áldozatról. Értelemszerűen csak olyan dolgokat tudhat meg, amit észrevehető a célpont cselekvéseiből, amit nem lát azt nem tudja. (személyiség, hobbi, ismeretségek...). Egyszerre csak egy célpontja lehet.

Vándor – Aktív
Szóbeszéd: Utazásai során hallott pletykák valamelyikét felidézi, ezért mindenről van némi tudása. (Naponta egyszer)

Polgár – Aktív
Pletyka: A saját városában terjedő ismertebb pletykákat ismeri vagy megtudhatja. A pletyka nem mindig a valóságot jelenti. (Naponta egyszer)
Vagy: Képes pletykát terjeszteni (IC). A pletyka egy hét alatt elterjed, de ugyanennyi idő után leülepszik.

Tolvaj – Aktív
Bűvésztrükk: A tolvaj képes egy erszény méretű tárgyat magánál rejtegetni úgy, hogy mások ne tudják felfedezni. Ha a célpont tud a tárgy létezéséről,( mert korábban látta nála., stb...) akkor is képes 2 körön keresztül rejtegetni. A képesség nem működik a Nyilvános lopás képesség által elsajátított felszereléseken, amíg a tolvaj el nem hagyja a helyszínt/felszívódik.


10. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2019-06-19 16:04:27
 ÚJ
>Mátrix avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Adminisztrátor
IC üzenetek: 15
OOC üzenetek: 577
Üdv!

Most én dobnék be egy kis közösségi ötletelést.

Kulcsszavakat, elképzeléseket, leírásokat, képességeket keresnék az egyes kasztokkal kapcsolatban.
Nem kell "balanszosnak", Lanawin világában feltétlenül létezőnek/megvalósíthatónak lennie, a lényeg, hogy egy stílusában a kaszthoz passzoló valami legyen.

Az ötleteket ide várom, kérlek egy bekezdésbe egy kaszthoz tartozó ötletet írjatok megjelölve a kasztot is.

Pl:
Íjász: Éles szem, elmélyült célzás

Pl2:
Íjász: Bemérés - Aktív képesség
Az íjász 1 kör zavartalan koncentráció során felkészül a célpontra lövésre, ezután a célpont mozgásából adódó hátrányok nem érvényesülnek a következő támadás során.


9. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2019-01-14 11:04:28
 ÚJ
>Mátrix avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Adminisztrátor
IC üzenetek: 15
OOC üzenetek: 577
Jogos felvetés. Egy olyan dolog kellene, mint a fajoknál van. Ez annyiból bonyolult, hogy sok tényezős a dolog. Az egyes maximumokról egy faj-kaszt-érték táblázatot igyekszem majd generálni, de még ez egy kicsit várat magára, nagyon sok van még előtte, amit fontosabbnak érzek.


8. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2018-12-26 13:19:40
 ÚJ
>Learon Derin avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Tapasztalt játékos
IC üzenetek: 1658
OOC üzenetek: 123
Fangli!
Én azt olvastam Hádész leírásánál az értékekre, hogy egy közkatona átlagos értékekkel bír nagyjából, szóval nem kell sok idő, hogy azt elérje egy jk.
Meg eleve, egy mesélő jóesetben figyelembe fogja venni egy kalandnál az értékeidet és olyan ellenfelet mesél (Én eddig legalábbis mindig ezt láttam)
Szóval ha Te magad nem fogsz megtámadni egy jóval erősebb ellenfelet, jó esetben minden tapasztalati szinten megtalálod a magad számítását és játékát.

Ettől függetlenül támogatom Sal ötletét, jó lenne többet tudni a kasztokról.


7. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2018-12-26 12:58:14
 ÚJ
>Frandr'd Gruad avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Tapasztalt játékos
IC üzenetek: 355
OOC üzenetek: 40
Értem.

Ebben az esetben túl sok hangsúlyt tulajdonítok a szóbeli leírásoknak, amiket Hádész adott a tulajdonságoknak. Én úgy képzeltem, hogy akivel találkozom, esetleg harcba keveredek, és nem egy vasvillás paraszt, vagy egy kezdő játékos, a szóbeli leírásban említett határt minimum eléri.
Így ahhoz, hogy én is eljussak oda, jó tudnom, hogyan tudom úgy kombinálni a kasztot, a képességeket, az értékeket, hogy eljussak ide.

A hozzászólás írója (Frandr'd Gruad) módosította ezt a hozzászólást, ekkor: 2018.12.26 12:58:57


6. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2018-12-26 12:47:15
 ÚJ
>Umon Palasan avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Törölt felhasználó
IC üzenetek: 659
OOC üzenetek: 249
JK/JK, illetve JK/NJK statok mérettetnek meg egymással.

Ahhoz, hogy lefegyverezd, a másik stattjánál kell jobban teljesíts. NJK statot a mesélő határozza meg.


5. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2018-12-26 12:44:58
 ÚJ
>Frandr'd Gruad avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Tapasztalt játékos
IC üzenetek: 355
OOC üzenetek: 40
Üdv!

Arról beszélek, hogy mennyire vannak bebetonozva a szabályok. Ha látom, és meg van határozva, hogy milyen fegyveres harc kell ahhoz, hogy esetleg lefegyverezhessek egy ellenséget (nem néztem utána, hogy pont ez meg van-e határozva), és a mesélő is látja, akkor fontosabb, hogy meg is legyen az a szint, mint ha képlékeny. És akkor jobb tudni, hogy el tudom-e érni, milyen nehezen tudom elérni azt a szintet.


4. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2018-12-26 12:19:29
 ÚJ
>Salwar Caleihaisan avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Haladó játékos
IC üzenetek: 421
OOC üzenetek: 145
Fangli, eddig is statfüggőek voltak a dolgok ha megnézed az alap harcrendszert még az is statfüggő ( [LINK] ), ezért vannak a statok. Hádész rendszere nem azt változtatja meg, hogy mennyire statfüggő az oldal, csak jobban átláthatóbbá teszi az egészet, kényelmesebb vele számolni, ésatöbbi.


3. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2018-12-26 12:15:08
 ÚJ
>Frandr'd Gruad avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Tapasztalt játékos
IC üzenetek: 355
OOC üzenetek: 40
Üdv!

Szintén egyetértek, főleg, hogy Hádész új rendszere mindent statfüggővé tett, és valljuk be, a tapasztalatlan játékossokal szemben eléggé szigorú. Így ha valaki csinál egy karakterkoncepciót, példának okáért én egy kardos-pajzsos harcost, és látom, hogy az új, egyre népszerűbb norma szerint ennek a karakternek a hatékony játszásához jó pár képességet fel kell szinteznem, akkor nem utólag szeretném megtudni, hogy ez a koncepció nem lehetséges, vagy legalábbis nem úgy, ahogy én elképzeltem.


2. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2018-12-26 11:43:52
 ÚJ
>Relael Ellerin lae'Natar avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Tapasztalt játékos
IC üzenetek: 747
OOC üzenetek: 261
Egyetértek, főleg mert a logika valóban nem azt diktálná, hogy ügyesség növekedésénél a nyomolvasás legyen jobb. :D Szóval mivel vannak a rendszerben szerintem ennyire szokatlan húzások, ezért tényleg nagyon könnyű mellélőni és nem gondolom ördögtől valónak, ha ki lenne írva pár segítő információ erről.
Illetve az ilyen ügyesség-nyomolvasás kapcsolatok is javíthatóak lennének, de nagyjából megint ott tartunk, ahova általában kilyukadunk, hogy a kasztoknak kellene ráncfelvarrás, de nagyon.


1. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2018-12-26 00:27:59
 ÚJ
>Salwar Caleihaisan avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Haladó játékos
IC üzenetek: 421
OOC üzenetek: 145
Üdv!

Egy szerintem igen nagy problémával kellene foglalkozni, ez pedig a kasztok leírása. Jelenleg nagyjából semmit nem tudunk a kasztokról, hogy mivel mit lehet elérni, és mi mire képes. Persze tapasztaltabb játékosként, amikor az embernek van több karaktere nem annyira gáz, de kezdőként elveheti az ember kedvét a játéktól, ha 400 IC-t öl egy karakterbe, és kiderül, hogy egyáltalán nem képes arra, amit kezdetnek kigondolt.

Példának vegyük a Vándor karaktert. Szintlépéskor +1 pontot kapnak álcára, keresésre, nyomolvasásra és célzásra. Az ember azt hinné, hogy bár nem egy íjász, azért kellő energia befektetéssel elérhető egy legendás célzás. Jelenleg maximális ponton van a célzásom, és az ügyességem az emberi maximumon túl mutat, mégse megy kiváló fölé.

Ebből következtethetnék arra, hogy amelyik kari +2 pontot kap valamire abból lehet legendás, ami +1-et, az nem. Ezzel szemben a mágus tanulása lehet legendás (Learon remek példa) pedig egy pontot se kap tanulásra.

Mind a kétszer embert vettem alapul fajként, maximálisnak a nagyon jót tekintettem. (Waldran ezen túl jár.)

Értem, hogy létezik a kasztváltó, de az oldalon szerintem egy kezemen megszámolom, hogy hány karakter képes rá. Amúgy is, elég világidegen a kasztváltó létezése, mivel a karaktereknek nem nagyon van kasztjuk. Nem amiatt sétál valaki úgy az utcán, hogy ő most polgár, vagy vándor, vagy kereskedő, mert ez a kasztja, hanem mert ez az ic beállítottsága. Például egy polgár kasztú karakter lehet ic kereskedő.

Szóval ezeket a kasztleírásokat lehetne barátságosabbá tenni, hogy az ember ne több száz IC után jöjjön rá, hogy valami félrement.
Javaslom, hogy legyen nyilvános, az adott képességekbe milyen értékek számolódnak bele (például mi növeli, ha növeli egyáltalán a célzást, ha az ügyesség nem? A vándornak miért csak a "nyomolvasás" képessége változik, ha jó-ról kiválóra nő az ügyessége?)
Ha nem nagy kérést, az arányt is jó lenne tudni, de persze ha Mátrix ennyi misztikumot szeretne megtartani, akkor ez maradhat titok.

Salwar

A hozzászólás írója (Salwar Caleihaisan) módosította ezt a hozzászólást, ekkor: 2018.12.26 00:29:55


1-20 , 21-40 , 41-60 , 61-80 , 81-100 , 86-105