OOC - Játékon kívüli fórum
Karaktered neve: ---       Rangod: Nem bejelentkezett felhasználó       Pénzed: --- arany     
Varázsitalaid: Neked nincsenek varázsitalaid!
Herbária: Neked nincsenek varázsnövényeid!


Üdvözlünk!

Ez itt a www.Lanawin.hu weboldal játéktere. Egy fórumos szerepjáték. Te nem vagy bejelentkezett állapotban, ezért nincs jogod ténykedni a fórumon. Csak olvasni tudod a hozzászólásokat, semmi mást. Ha szeretnéd kipróbálni milyen is a fórum valójában, átélni izgalmas kalandokat, varázslatokat tanulni, bájitalokat vásárolni, egyedi karaktert létrehozni, felszereléseket kovácsoltatni, vagy küldetéseket végrehajtani, akkor regisztrálj bátran, ne habozz. Miután regisztráltál, és beléptél minden funkciót elérhetsz. Lehetőséged lesz részt venni a mesékben, vagy csak spontán játszani a megalkotott, mesés világban. Felkutathatod a város rejtélyeit, és részese lehet egy olyan fórumos szerepjátéknak, ahol a játékosok kényelme, és a játék élvezete a legfontosabb.

Vissza a főoldalra!
Nincs "nagyobb" helyszínJátékon kívüli fórumArthenior főtere (új)
Amon Ruadh (új)
Füves puszta (új)
Dokkok és kikötő (új)
Játékon kívüli fórum >> Lanawin fórum >> Fejlesztés >>
Kasztok barátságosabbá tétele
<< Előző oldal - Mostani oldal: 2 (21. - 40. üzenet) - Első olvasatlan beíráshoz >>Oldal váltása: - Következő oldal >> -

40. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2020-04-03 20:17:07
 ÚJ
><b style='color:#c03010'>Mesélő (inaktív)</b> avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Mesélő
IC üzenetek: 106
OOC üzenetek: 20
Mindenek előtt. - Mint mesélő, és átlag játékos.

Borzasztóan tetszik a rendszer. Azon felül, hogy ezerszer tetszetősebb, és játékosilag aktívabb mint ami eddig volt, látszik, hogy borzasztóan sok munka van benne. Szerintem ezzel a fejlesztéssel egy igen nagy szintet fog lépni az oldal. Mint nívóilag, mint játékélményileg egyaránt.

Elsőre, teszteletlenül nekem egészen balanszoltnak tűnik ami egy igen nagy pozitívum. Természetesen vannak részek amik olykor magyarázatra szorulnak, (pl a törp lovag) de ezek lenyelhető apróságok. (Mázli hogy nem játszanak 3 év alatt az oldalon.)

Szóval egy hatalmas szájberpacsi innen, tőlem nektek.

(Mielőtt azt hinnétek, hogy magamnak nyalok, én nem voltam benne. :D )

U.I.: A faemberek után, a kegyelt az új kedvencem, de ha mégis meggondolnátok magatok...


39. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2020-04-03 19:42:29
 ÚJ
>Mátrix avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Adminisztrátor
IC üzenetek: 15
OOC üzenetek: 577
Az ékesszólás az egyfajta retorika+igemondás lett egybegyúrva, így a jelenlegi igemondás lett bővítve is még kicsit.

Alapvetően a statrendszer a karakter leírására van, így ha a karaktered jó vadonismerő lesz (ugyanez áll a műveltségre és a lélekismeretre is), akkor arra osztasz pontot, hogy ez rendszerszinten is megjelenjen. Felismerni a csalánt, meg a nyulat az nyilván nem lesz VP soha. Tudni azt, hogy hova kell ültetni a virágot, netán hogyan lehet ostromgépet építeni, vagy csak simán ránézésre levágni valakiről, hogy milyen lehet az állóképessége, na ezek már stathoz kötöttek. A józan ész keretei között lesznek kezelve ezek is nyilván, ahogyan eddig. A vitás és kétes helyzetekben lesz előráncigálva a tulandonság és képzettség lista, ahogyan eddig is volt. (Az meg, hogy kicsit árnyaltabban le tudod írni a saját karakteredet kicsivel több mozgásteret kapva így, szerintem jó dolog.)

A kasztképességeket jól érted. Lehet még hangolás rajta. Sőt :D ahogy látod vannak amik kicsit kiugranak lefele, vagy felfele. Ez egy munkafolyamat.

1: Jogos meglátás. Korrigálni fogom. Megölt értelmes (humanoid) lény lesz a pontosított verzióban. A harcrendszer részletei pedig később jönnek majd. A lényeg, hogy bizonyos mennyiségű sebet el tud így kerülni. És igen, meg kell ölni.

2: Köszi, javítom ezt is. Igen, változott.

3: Csak a társai, ezt is javítom.

4: Csak a pozitívak, ezért a feltételes mód.

5: Ha kétes a helyzet és felmerül a kérdés, akkor nem ;P :D

6: Azzal ki lehet és szabad is játszani. IC felkészül a rituáléra, ez teljesen megengedett. (Az, hogy kipakolja a földre, majd odábbmegy három lépést, majd szív, majd visszapakolja az egy csúnyább dolog, de így is 2vel több kört rááldozott, amikor meg 2 kört ráér a dolog, akkor tulajdonképpen otthon is hagyhatná az üvegcséit.)

7: Munkaminősítő alapú pontozásnál jöhet ez be. Alapvetően azért feltaláló, mert jól tud új dolgokba belefogni.

8: Ez sem egyértelmű. A képesség épít arra, amelyiktől egy ritkább társállatot kap, ez arra az egy állatra tud vonatkozni. Ezt is belemódosítom, köszi!

9: Igen, ez egy passzív képesség lesz, tehát felvételtől passzívan rendelkezik az egyedi varival.



38. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2020-04-03 19:20:52
 ÚJ
>Morwon Loree Dedion avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Tapasztalt játékos
IC üzenetek: 844
OOC üzenetek: 1416
Nagyon tetszik az új szintlépéses rendszer, főleg a pontok konkrét értéke. Így nem lesz az, hogy rakok valamire 20 pontot, de nem fejlődök semmit, mert 21 pont kéne.

Viszont valamelyik képesség elég gyengének tűnik, ahogy jelenleg is pl. a keresés, nyomolvasás alig van használva, úgy az Ékesszólást is csak speciális esetekben tudom elképzelni. Na jó, meg bárdoknál.

Illetve a Vadonismeret/Műveltség/Lélekismeret trió tűnik idegennek. Tehát, ha valaki IC 200 reagon keresztül Lanawin élővilágát tanulmányozza, de egy darab pontja sincs Vadonismeretre rakva, akkor az egész felesleges volt, mert nem fog felismerni egy borzoit? Persze ez egy kicsit minden képességgel így van, mert célozni sem fog tud senki csak azért, mert 200 reagon keresztül kaviccsal dobálta a madarakat, de ezeknél a elméleti tudásoknál feltűnőbb a helyzet abszurditása.

Ennek ellenére összességében tetszik.

---

A fajok és a kasztok is rendben vannak, na de a kasztképességek! Na, azok nagyon jóra sikeredtek!

Ha jól értelmezem, egy 10. szintű akárki 5 képességet vehet fel a 10-ből, így dönteni kell, hogy melyiket akarja és melyiket hagyja ki.

Kifejezetten tetszik a szerzetes (talán még túl erős is lesz :o) és a vajákos (az meg csak rohadt menő lesz :o), az alkimista 'Italhasználó' ága kicsit gyengének tűnik, de nincs értelmes alkimista karim, így nem biztos, hogy tényleg az.


Kérdés 1:
"Dühöngés - Minden a kardforgató által megölt ellenfél harcra készebbé teszi őt, ezáltal 4 életpontnyi sebet kerülhet el az őt érő sebző hatásokból. A hatás halmozódik."
Egyrészt nem tudom, mi az a 4 életpont, bár azt több helyen is láttam, el tudom képzelni, hogy mi az. Másrészt mi számít megölt ellenfélnek? Mármint gondolom az adott harchelyzetre vonatkozik, na de pl. ha az ellenfélnek van egy harci... kecskéje és azt megöli, azért is jár-e a plusz? Valamint muszáj 'megölni' az ellenfelet? Tehát, ha úgy kiüti, hogy elájul csak, akkor nem jár a plusz?

Kérdés 2:
"Semlegesítés" (Szerzetes képesség)
Azt írja, hogy a 'Néma elme' a feltétele, de nem látok olyan képességet. Valamit nem vettem észre, vagy időközben megváltozott a képesség neve? Ez esetben majd javítani kéne.

Kérdés 3:
"Kompánia - A képesség aktiválásakor a lovag csatakiáltással fókuszál a harcra, minek hatására kompánia képességet egyszerre aktiváló lovagok a következő körben a kompánia méretével (a képességet e körben használók számával) megegyező sebzéscsökkentést kapnak minden őket érő sebzésből. Harchelyzetenként egyszer használható. A képességhasználat fizikailag észlelhető."
Úgy tűnik logikusnak, hogy a lovag társai lehetnek csak a kompánia tagjai, de azért rákérdezek: ha tegyük fel, az ellenfél is lovag és ő is velük egyszerre használja ezt a képességet, akkor ő is beleszámít a kompániába, vagy akkor ő(k) külön kompániának számít(anak)?

Kérdés 4:
"Hadvezetés - A képesség aktiválásakor a lovag társait hadba vezeti, tíz lépéses környezetében minden szövetséges az ő harciértékeit használhatja sajátja helyett egy körön keresztül. Naponta (minimum 15 hozzászólás) egyszer használható. A képességhasználat fizikailag észlelhető."
Mivel az van írva, hogy használHATja, gondolom nem muszáj, így nem tudja valaki 'debuffolni' a társait, ha az ő képességei gyengébbek. A kérdésem, hogy lehet-e válogatni, tehát a társa mondhatja-e azt, hogy az Erőt elfogadja Bélától (a lovagtól), mert Béla erősebb, ugyanakkor a Gyorsaságot nem, mert Béla lassabb, mint ő? Máshogy megfogalmazva minden képesség átszáll a társakra, vagy csak a pozitívak?

Kérdés 5:
"Megtorlás - A lovag minden az adott harchelyzetben elesett bajtársa után +1 sebzésbónuszt kap a harchelyzet végéig.(Ha kétes, hogy szövetséges-e, akkor nem.)"
Na, itt már legalább részben gondoltatok a hülye kérdéseimre, de azért maradt még: ha mondjuk Béla egy bajba esett hölgy segítségére siet, de elkésik és a rablók megölik a nőt, akkor szövetségesnek számít-e a nő?

Kérdés 6:
"Italszívás - A képesség aktiválásakor a vajákos megfogja egy ital hatása alatt álló személy csuklóját és ráolvasást mormolva semlegesít minden jelenleg is aktív bájital hatást a célponton. A ráolvasás erejétől azonban a vajákos összes itala is tönkremegy. Naponta egyszer használható. A képességhasználat fizikailag észlelhető."
Ha átadja másnak az italokat, azzal ki lehet játszani? Tehát akkor nem mennek tönkre?

Kérdés 7:
"Feltaláló - Minden olyan tárgyra, melyet még soha sem készített +2 bónuszt kap elkészítésnél."
Öhm... Tessék?

Kérdés 8:
"Állati jelek" (Druida képesség)
Ez kettő az egyben kérdés lesz. Mi számít szelídített állatnak - az ET-ből hozott állatok / az 'Idomítás' képességgel szelídítettek / a 'Szelídítés' képességgel szelídítettek / bármilyen IC játék során kijátszva szelídítettek? (Huh, soha nem írtam még le ennyiszer, hogy szelídített.)
A másik kérdés, hogy (egyszerre) egy állat tulajdonságait szerezheti meg, vagy ha Józsinak (a druidának) van egy egész állatkertje, akkor az összes pluszt megszerezheti?

Kérdés 9:
"Egyedi varázslat" (Mágus képesség)
Ez csak egyszer használható?




37. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2020-04-03 18:38:49
 ÚJ
>Bredoc Droyn avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Tapasztalt játékos
IC üzenetek: 504
OOC üzenetek: 148
kvázi eddig is a törpe volt a legjobb lovag :3 megnézném egy csataménen :D


36. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2020-04-03 18:37:36
 ÚJ
>Mátrix avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Adminisztrátor
IC üzenetek: 15
OOC üzenetek: 577
Sziasztok!

Igen, jól láttok mindent.
Két apróság van viszont:
-A mostani ajánlás a rendszert és személyiséget is figyelembe veszi. Az új rangsor kizárólag stat alapján dolgozik. (Szóval a mostani ajánlások között is lehet rendszerszinten nem, csak mentalitásra passzoló.)

-Alig változtattunk a faji bónuszokon, a vonatkozó tulajdonságok kicsit módosítanak mondjuk. Amit tudni kell a rangsorról, hogy az alapján történt a számítás, hogy a tulajdonságok hány kasztbónuszt adó képzettséggel vannak összhangban. Tehát végeredmény tekintetében néhány szintnyi a különbség az első és az ötödik között. A szinergiák így minimálisan változnak csak.


35. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2020-04-03 17:37:24
 ÚJ
>Frädricus Lisendrehl avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Haladó játékos
IC üzenetek: 152
OOC üzenetek: 61
Sziasztok!

Ha már kérdések merülnek fel, én is feltennék egy Arjáéhoz hasonlót.

Elsősorban, szeretném leírni, hogy alapvetően nagyon is tetszik a változtatás, kell a frissítés, tényleg látszik, hogy sok munka van benne, de:

A jelenlegi rendszer - és ajánlás - szerint az elfek mellé kasztban az alkimista egy hozzáillő kaszt, a változtatott rendszerben a táblázat szerint azonban 5, azaz elég rossz párosítás a faj mellé (hiszen akaraterőre nem kapnak pontot), és ez szerintem nem csak ennél az egy példánál van.

Ezt csak én értem félre (értetlenkedek), vagy valóban lesznek ilyesfajta folyományai az új rendszernek?

Csak azért lenne fontos tudnom, mert én eddig igyekeztem a legjobb kaszt - faj párosításokat kihozni, ennél pedig, már csak személyes vonatkozások miatt is megakadt a szemem. :)

Előre is köszönöm a választ!

Franci


34. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2020-04-03 17:30:27
 ÚJ
>Szürke Arja avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Tapasztalt játékos
IC üzenetek: 348
OOC üzenetek: 27
Nekem ezek elsőre mindig nagyon bonyolultak és átláthatatlanok, meg annyira nem szeretem a változtatásokat, de ez szubjektív dolog. :)

Amit végképp nem értek (gondolom félreértek), az a kaszt-faj szinergiák táblázat:
Ha az egyes a legjobbat jelenti,
akkor a törpe, óriás és ork a legjobb szerzetes,
és a törpe, sötételf és ork a legjobb lovag??

Nem értem. :)

A kaszt Irányzatok - Képességek am nagyon tetszenek :)

A hozzászólás írója (Szürke Arja) módosította ezt a hozzászólást, ekkor: 2020.04.03 17:34:02


33. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2020-04-03 16:10:47
 ÚJ
>Mátrix avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Adminisztrátor
IC üzenetek: 15
OOC üzenetek: 577
Kedves Mindenki!

Az ígért eredmények a témában ezen a linken olvashatók. Hibák és pontatlanságok lehetnek benne, ez még csak egy tervezet (bár ahhoz képest eléggé fix). Nagyobb változtatások biztosan nem lesznek már benne. Kérdésekkel ezt a témát bombázhatjátok, igyekszem válaszolni, amire tudok.

[LINK]


32. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2020-03-28 23:17:34
 ÚJ
>Mátrix avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Adminisztrátor
IC üzenetek: 15
OOC üzenetek: 577
Üdv!

Jelentem, hogy ezt az ötletelést elsőre lezárom. Elkészült mind a 150 kasztképesség első verziója. A pontos szövegezés még kicsit várat magára, azt beteszem még ide, mielőtt zárnám a témát, illetve egyensúlybéli problémák még lehetnek.

Köszönöm az ötleteket, a végeredményt hamarosan kiteszem, a fókusz pedig a mágiarendszer renovációjára helyeződik innen, jelentkezem majd a staffban letárgyalt alapkoncepcióval, és ott is számítok a régiek és újak ötleteire, építő kritikájára!


31. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2020-03-19 12:36:33
 ÚJ
>Mátrix avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Adminisztrátor
IC üzenetek: 15
OOC üzenetek: 577
No, ez pont illett a képbe, be is tettem, köszi!


30. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2020-03-16 08:59:20
 ÚJ
>Frädricus Lisendrehl avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Haladó játékos
IC üzenetek: 152
OOC üzenetek: 61
Sziasztok!

Chaten már felmerült, de személy szerint ha a "kegyeltet" papként és nem paplovagként képzelem el, akkor szerintem használható lehetne nála a "druida" Meggyőzése, vagy valami ahhoz hasonló aktív. Közben pedig itt van még egy ötlet:

Vízió - a karakter egy másik JK, vagy NJK karakter homlokára helyezi kezeit, ezzel pedig egy, általa megélt és átélt látomást megmutathat neki, gondolatban. Az aktus közben sem a kegyelt, sem a célpont nem tud mozogni, harmadik személy számára a képesség észlelhető és megszakítható. A Víziónak legfeljebb három körig lehet hatása, utána megszűnik, s a célpont döntése az, hogy lesznek-e rá hatással a látottak, vagy csak egy "álomként" kezeli őket.


29. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2020-03-16 08:34:22
 ÚJ
>Mátrix avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Adminisztrátor
IC üzenetek: 15
OOC üzenetek: 577
Üdvözletem!

TL,DR:
Egy kis helyzetjelentés a kasztfejlesztésről.
Továbbá a véleményeteket, ötleteiteket kérném egy új, "kegyelt" nevű kaszthoz tartozó, általatok jónak/elvártnak tartott, az ilyesmi papokhoz, netán paplovagokhoz tartozó tulajdonságokról, konkrét képességekről.
(Részletek az utolsó bekezdésben.)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
A háttérben ezen a téren elég sok munkálat folyt (némi megszakítással). Nagyon sok javaslatot be is építettünk a rendszertervbe a lentiek közül. Néhányat egyben, de nagyon sokat átdolgozva/alapul véve, hogy lefedettek lehessenek az általatok javasolt megoldások, ahol az játéktechnikailag jónak tűnt.

A kasztok és a fejlődés átláthatóságán is dolgoztunk. Elkészült egy egyszerűsített fejlődési rendszer, illetve egy olyan ötletcsoport is, melyeket megvalósítva a bonyolultabb (alkimista, mágus, vajákos) kasztok hamarabb lesznek használhatók, míg a harcos kasztok (kardforgató, íjász, orgyilkos), kicsit tovább lesznek fejleszthetők, így a két kasztcsoport közötti szakadék keskenyedik.

Természetesen a fantasy kalandorok életének velejárója, hogy egy nagy mágus évekig tanul, míg egy harcos sokkal hamarabb lesz "hasznos" egy csatában, hiszen a fegyverek hatékonyabbak, mint a hókuszpókusz.

A polgár kaszt módosításra került. Bele fog olvadni a földműves és a kereskedő is, így hárman együtt alkotnak majd egy kasztot, de a lentebb is ismertetett kasztképesség kiválasztós rendszerben természetesen mindhárom irányba el lehet majd vinni ezt az új, átfogóbb polgár kasztot.

Amiről még ebben a körben kikérném a véleményeteket:
Szerintetek mit tudhat(na) egy pap/paplovag jellegű kegyelt Lanawin földjén? Milyen képességei lehetnek, melyeket nem mágikus erejével, csupán életmódjával, képesítésével tud felhasználni?
Lehet itt szó akár Eeyr, Teysus, vagy Sa'Tereth követőjéről, netán egy az új isteneket elutasító sámánról, vagy a természet erejét hirdető elfről. A kérdés az, hogy a ti képzeletetekben milyen tulajdonságok, netán konkrét képességek villannak fel, ha a fentieket olvassátok?

Előre is köszi!
M.

A hozzászólás írója (Mátrix) módosította ezt a hozzászólást, ekkor: 2020.03.16 08:35:53


28. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2019-08-22 22:21:15
 ÚJ
>Mátrix avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Adminisztrátor
IC üzenetek: 15
OOC üzenetek: 577
Kis helyzetjelentés ide:

Az elmúlt 1,5 hónapban gőzerővel (amennyi időnk volt a játékon felül) toltuk a kasztok tervezését, jelenleg félúton járhatunk, de talán egyre gyorsabb lesz már innen. Került be egy rakás ötlet innen is, ezúton is köszönöm!
Még hátra van a maradék 80 képesség, illetve a végső harmonizálás, a programozás meg még egy újabb menet lesz, de legközelebb bővebb infóval jelentkezem!


27. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2019-07-04 18:30:12
 ÚJ
>Mátrix avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Adminisztrátor
IC üzenetek: 15
OOC üzenetek: 577
Lanawin száma 6 nem? :D

Ennek ellenére meglátjuk mennyire sok tényleg értelmes és nem töltelék képességet létrehozni. Szerintem 3 jól kidolgozott sokkal jobb, mint 6 félig használható.

Az alapképességek eltörléséről meggyőzhető vagyok. Esélyesen lesznek ajánlott, vagy jó eséllyel együtt erősebb kombinációk is, ezekből párat megjelölhetünk segítségül.

A követelményekben egyetértünk. A többkasztúságban viszont nem. Én a darabszámot kötném, leginkább az egyszerűbb egyensúly megtartás érdekében, plusz a hibrid karik előnyösségét is vissza lehetne húzni vele (ha nem szükséges lazíthatjuk).

Az ágazatos elrendezés és a kaszteltörlés viszont esélytelen, képességek lesznek, melyeket mindenki felvehet, pl egy "Mesterség 1"et mindenki felvehet, de egy "Mesterség 2"-t csak a termelő kasztok kapnak.

A földműves és a polgár kasztot egyelőre közember néven tervezem majd összeolvasztani. A funkciók persze nem olvadnak össze, de elegendő kasztképességekkel szétszedni, stat szintjén lehetnek nagyrészt egyenlőek.

Ha elkészültünk a részletekkel még jelentkezem!


26. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2019-07-03 23:07:00
 ÚJ
>Lövil Eldanilla avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Játékos
IC üzenetek: 68
OOC üzenetek: 81
7 a lanawin száma, szóval én hétre határoznám meg a karakterek képességeit. És nem limitálnám semmilyen módon ebből mennyi aktív és mennyi passzív lehet.

Az alapkészlet nem rossz gondolat, viszont nem raknék be kötelező választást, inkább csak ajánlottat.

Ha kasztfüggő képességek lennének, akkor egyetértek a képességek egymáshoz való függésének feleslegességével(Nagyrészt), viszont némelyik(sok) képességet tulajdonság függővé tennék. Ezzel könnyítve a játékosok döntését, a választási lehetőségek korlátozásával.
Viszont ha a kasztok eltörlésre kerülnének, és egy közös halmazból válogathatna mindenki akkor inkább támogatnék egy fás rendszerszert, ezzel megelőzve az analízis paralízist, viszont megerősítve a köztes állapotokat. Példának okáért, ha valaki megfelelő mágikus és kovács képességet/képességeket kiválaszt akkor lehetőséget adnék a számára mágikus tárgyak készítésére.

A többkasztúság esetén nem vennék el mennyiséget, hogy hány képességet vehet ki, viszont limitálnám melyik képességeket használhatja. Ha a fenti megoldás kerülne be, akkor a legerősebb limitációs képességektől tiltanám el.

Én a szakmákat a "Mesterember" kaszt alá raknám be, melyet a földműves helyére raknék. Itt a kiválasztott képességek alapján dönthetné el a játékos mihez ért. Itt három fele szedném szét a képességeket. Miből, mit, milyen minőségben. Például: Bőrből, ékszert. Kitűnő minőségben. Ezt úgy oldanám meg, hogy a tárgyak amiket készíthet hat szinten tud beskálázni, viszont a magasabb szinthez szükséges az alacsonyabb szint ismerete. Ha nem használ képességet a minőség javításához az automatikusan a legrosszabb minőséget kapja. Ezenkívül a képességjavítók minél jobbak annál ritkábban lehet őket használni, ezzel limitálva, hogy mindig a legjobb tárgyat készítse. Ezen felül a játék folyamán lehetőséget adnék arra, hogy(Nehezen és ritkán), különleges nyersanyagokhoz amelyek egyel növelik a késztermék minőségét, ezzel lehetőséget biztosítva legendás tárgyak alkotására. Ez mellékesen az eszközök karbantartásához is használatos lehetne, ezzel elősegítve a multikasztokat.

A földműves kasztot megtartanám termelő kasztnak, a polgár viszont pont olyan szerintem mint a nemes volt anno, olyan társadalmi pozíció amit meg kell szerezni, de nem ad önmagában megélhetést, "szakmát".

A kegyelt ötlete tetszik, javítana a vallás megítélésén, és integrálását a mindennapokba, viszont ha a fentebb említett kasztfüggetlen megoldás kerülne bevezetésre, akkor egy szónoklás alapú vonalat vezetnék be hozzá és valamilyen vallásismereti képességet.

Ezen felül viszont amit én mindenképp bevezetnék azok a klán specifikus képességek megszerzésének lehetősége. Példának okáért egy szerzetesrend tagjai a megfelelő hírnév és egy kaland, függvényében szerezhessenek például különleges ütés/rúgás/mittudomén képességet, ahogy egy kereskedő klán is különleges kapcsolatokra tehet szert, ami nem feltétlen erősebb, és semmiképp se sokkal erősebb, mint az alap képességek, viszont növeli a választási lehetőségeiket.


25. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2019-07-03 06:48:20
 ÚJ
>Mátrix avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Adminisztrátor
IC üzenetek: 15
OOC üzenetek: 577
Na, nagyon szuper, akkor egy irányba megy az ötletelés azzal, ami a staffban is lement.

*A lényeg úgy nézne ki, hogy 5 +-néhány képességet kapna egy karakter szépen elosztva a szintek között.
*Minden kasztnak lenne egy alapkészlete, amit mindenki megkap (1-2 képesség), a többi szabadon választható.
*Alapvetően kasztfüggő vagy teljesen közös lenne minden képesség, és szeretnénk aránylag kevés egymásra épülőt csinálni, így nem ágazatokról, hanem egymással majdnem minden kombinációban összerakható modulokról lenne szó. Nyilván van ahol elkerülhetetlen.
*A képességekből kb kétszer annyit szeretnénk egy kaszthoz tenni, mint amennyit egy karakter választhat. Ez elég sok variációt jelent. Ezeket pedig kb 2-3 téma köré szeretnénk felépíteni. Tehát pl egy szerzetes esetén a két téma takarna 5db harcművészethez köthető képességet és 5db elméje erejére támaszkodó misztikus képességet.
*Többkasztúság esetén a regisztrációkor választható képességeket bármely kasztból fel lehet majd venni. Ez lehet, hogy eggyel kevesebb képességgel jár, ha úgy balanszosabb, de első tippre erre sem lesz szükség.
*Néhány háttérbónuszt is kiszervezünk majd kasztképességbe, pl egy kis kezdeti aranytöbblet, vagy regisztrációkor hozható speciális hátas, de a kasztrendszer szorosan kapcsolódik majd a harc, mágia és alkímia részekhez is.
*A szakmai bónuszok is reformon esnek át. A mostani rendszerhez hasonlóan fognak működni, egyszerűen csak a közös kasztképesség, amit az ember szakmának felvehet bónuszpontot biztosít. A termelő kasztok esetén pedig még ezen felül is lehetnek a termelést segítő aktívok.
*A földműves és polgár kaszt valószínűleg összevonásra kerül, és a kaszt képességek alapján válnak majd el.
*Behozunk egy "kegyelt" kasztot, aki képességei alapján valamely isten/felsőbb entitás (játékosra van bízva, lehet akár a kikötői kocsmárosok védőszelleme is) kiválasztottjának érzi magát és erre a vonalra egy kicsit csodatévős lanán jelenleg nem létező képességrendszert dolgoznánk ki.

Na hát kicsit hosszú lett, ötlet van dögivel, látjátok, csak a megvalósítás nehéz, mint mindig. Ha van ehhez bármilyen meglátásotok, akkor azt ne tartsátok magatokban, a finomhangolás mindig fontos.
Ha pedig nincs, akkor a mágiarendszer ötletelősdijénél folytatjuk pár hét múlva! ;)
Köszönöm a segítségeteket!


24. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2019-07-01 18:53:31
 ÚJ
>Hathúros Strat avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Haladó játékos
IC üzenetek: 262
OOC üzenetek: 78
Nekem nagyon tetszik az ötlet, hogy kaszton belüli specializáció, sőt mondok egy merészet, akár azt is lehetne, hogy pl harcos kasztokon belül az összes harcos kaszt választhatnak egy párból, a tudós kasztok külön stb. De akár az egyéni dolog is.

Olyasmire gondolok, mint amit korábban írtak, csak kollektívan.

Pl: Párbajhős
Ez lehet bármelyik harcos kaszt szerintem, van értelme, hogy a lovag is párbajhősködéssel foglalkozott, vagy akár a szerzetes, 1-1 elleniben erősebb. Csak ugye kasztleírással harmóniában, tehát például egy szerzetes a puszta kezes harcban járna előnyösebben, stb. Persze használhat bármilyen fegyvert, de mondjuk abban lehet párbajhős érdemileg. Így mondjuk a kezdő karakterek kasztválasztása is egyszerűbb lehet, ha én egy "boxoló " egy egy elleni bajnokot akarok, akkor érdemes szerzetest csinálnom. De ez csak egy kósza gondolat.

De hogy konkrét ötletet is adjak, én a tudós-nak adnék egy olyat, hogy :

Professzor: (szükséges ooc utánajárással) Képes meggyőzni bárkit elemi dolgokról, azok működéséről, tárgyak készítésének módjáról, bármiről, ami nem a világ alapvető mivoltát vonja kétségbe, pl: három nap van, csak nem látszik stb. Kivéve más processzorokat, illetve azokat, akik az adott témában IC tájékozottak, lásd: egy kovácsot nem győzhet meg az acél edzés helyes technikájáról.

U.i. eleve nem értem miért nem a tudós aktívja a Meggyőzés, azt gondolnám logikusnak, hogy az átlag Lanawini lakosok nem túl tájékozottak a világ dolgairól, legalábbis nem annyira, mint egy Tudós.





A hozzászólás írója (Hathúros Strat) módosította ezt a hozzászólást, ekkor: 2019.07.01 18:53:54


23. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2019-06-25 14:15:17
 ÚJ
>Intath Aldeis avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Tapasztalt játékos
IC üzenetek: 1194
OOC üzenetek: 231
Nekem ez a kovácsolás saját példa miatt nem tetszik. Ugyanis jelenlegi rendszer szerint nem ad plusz képességet. A polgár kasztnál le van írva, hogy lehet szakmája, de ez minden kasztnak megvan. Egy törpe harcos is tanulhat fegyverkovácsolást. Ez nem különlegesség. Ha ehhez bónuszt kapnának a földművesek akkor lenne értelme ennek a képességnek. Ahogy a druida állatszelídítése is. Mindenki tud, de ők még jobban.

És hogy valami egyéb ötletelni valót is adjak:
Földműves specializációk:

Kisgazda: X reagonként szerezhetne bizonyos mennyiségű vetőmagot amit aztán elültethetne a földjén és nagyobb termése is lesz.

Pásztor: Gyorsabban képes gyógyítani a jószágait betegség esetén és több tejet/gyapjút... is adnak.

Egyelőre ennyi.


22. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2019-06-24 15:32:03
 ÚJ
>Svir Gia avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Tapasztalt játékos
IC üzenetek: 1633
OOC üzenetek: 313
A pletykálós polgárosokat a vándor és a többi "egyéb" kaszthoz is szívesen látnám. :)

YIlanda vándoros javaslata: a tájékozódásra nem ott vannak az alig használt nyomolvasás és keresés képességek?

Az egész témához:
Annyira nem tartom jó ötletnek a kasztokon belül még tovább szűkíteni-fókuszálni a karakterek szakértelmeit. Az irányultságot kőbe vésni főleg nem. A fegyverforgatóknál soknak tűnhet, hogy mindennel is kinyírnak mindenkit, de a többi harcos kaszt és a nem harcos kasztok szerintem már eleve elég jól specializáltak.
A még több (kis) extra aktív/passzív képesség ötlete viszont tetszik. Lehetne például kaszttípusonként (harcos, tudományos, alvilági, egyéb) vagy akár típushoz sem kötve egy nagy adag képesség, amikből fejlődés közben bizonyos feltételekhez kötve választhatnak a karakterek. A pakliba berakhatóak lennének többszintű, egymásra épülő képességek is a minmaxolás szerelmeseinek.

A hozzászólás írója (Svir Gia) módosította ezt a hozzászólást, ekkor: 2019.06.24 15:33:29


21. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2019-06-23 08:24:53
 ÚJ
>Mátrix avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Adminisztrátor
IC üzenetek: 15
OOC üzenetek: 577
(az alján van a lényeg!)

Olvastam az összeset itt lent, nagyon jó ötletek, mindenhol van használható, szóval ha még van ötletetek várom szívesen!

Különösen tetszik a specializációs ötletelés, kicsit most még homályosan fogalmaznék, amíg a kidolgozás érdemi eredményekkel nem jár a fejlesztő csapaton belül, de alapvetően karakterfejlesztés terén az lesz a cél, hogy minimálisan testreszabható legyen a karakter. Ez játékosi oldalról döntéshelyzetet, egy kicsit talán még több leírást jelent (ezért előre is bocsánat), de szélesebb ötletkör, személyesebb, jobban passzoló stílus lesz az eredmény.

Hogy még egy konkrét kérdéssel éljek, ha minden kasztnak kellene 2-3 specializációt adni (most nem istenek alapján kivételesen, azt kicsit vegyük szét a kasztoktól, nem biztos, hogy az Emp stílus karatekölykei megkegyelmeznek nekik 5 év múlva is), akkor az egyes kasztokhoz személy szerint milyen specializációkat látnátok szívesen?
Akár egy rövid leírás is jöhetne róla. Nyugodtan dobjátok be még akkor is, ha már volt, meg akkor is, ha a többiek véleményének szöges ellentéte, ha nem írjátok le nem fogjuk tudni, hogy mi jár a fejetekben.


1-20 , 21-40 , 41-60 , 61-80 , 81-100 , 86-105