OOC - Játékon kívüli fórum
Karaktered neve: ---       Rangod: Nem bejelentkezett felhasználó       Pénzed: --- arany     
Varázsitalaid: Neked nincsenek varázsitalaid!
Herbária: Neked nincsenek varázsnövényeid!


Üdvözlünk!

Ez itt a www.Lanawin.hu weboldal játéktere. Egy fórumos szerepjáték. Te nem vagy bejelentkezett állapotban, ezért nincs jogod ténykedni a fórumon. Csak olvasni tudod a hozzászólásokat, semmi mást. Ha szeretnéd kipróbálni milyen is a fórum valójában, átélni izgalmas kalandokat, varázslatokat tanulni, bájitalokat vásárolni, egyedi karaktert létrehozni, felszereléseket kovácsoltatni, vagy küldetéseket végrehajtani, akkor regisztrálj bátran, ne habozz. Miután regisztráltál, és beléptél minden funkciót elérhetsz. Lehetőséged lesz részt venni a mesékben, vagy csak spontán játszani a megalkotott, mesés világban. Felkutathatod a város rejtélyeit, és részese lehet egy olyan fórumos szerepjátéknak, ahol a játékosok kényelme, és a játék élvezete a legfontosabb.

Vissza a főoldalra!
Nincs "nagyobb" helyszínJátékon kívüli fórumArthenior főtere (új)
Amon Ruadh (új)
Füves puszta (új)
Dokkok és kikötő (új)
Játékon kívüli fórum >> Lanawin fórum >> Fejlesztés >>
[Bekerült] Sérülés Második szálon
Mostani oldal: 1 (1. - 20. üzenet) - Első olvasatlan beíráshoz >>Oldal váltása: - Következő oldal >> -

20. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2016-04-17 20:28:03
 ÚJ
>Emphus avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Adminisztrátor
IC üzenetek: 0
OOC üzenetek: 5971
@Kagan:

"Én úgy írtam meg a hsz-emet, hogy nem láttam a tiedet - nem figyelmen kívül hagyás volt a cél :)"

Sehol nem látom leírva általam, hogy ez neked szólt volna. Te a saját korábbi hozzászólásodat összegezted újra, és nem egészítetted ki új tartalommal, így teljesen nyilvánvalóan nem neked szólt ez a rész.

"Igazából nem.
A fentieken felül durva tápolási lehetőséget is biztosít. [...]"

1. Az általatok javasolt verzió nem hogy kevesebb, hanem egyenesen több ilyen "tápolási lehetőséget" biztosítana, mert több játéklehetőség lenne. De ez mind teljesen irreleváns, amíg első szálon játszhatsz akár partner nélkül is, és annyi reagot írsz, amennyit csak bírsz. Innentől kezdve nincs értelme tápolásról beszélni, mert második szál nélkül is tökéletesen ugyan azt teheted meg, mint második szállal, magyarán a tápolás nem köthető össze a második szállal.

"Ami mi is? Már ha a fentieken kívül akad neki más, azt szívesen venném."

Az előző hozzászólásomban több példát is írtam. Amennyiben te ezekkel a játékformákkal nem vagy kibékülve és/vagy nincs kedved ilyen játékra, egyszerűen nem használod a második szálat és kész.

"Itt csak mellesleg jegyezném meg, hogy egy második szálon tartott érdemi tanácskozás (ahol a tanácskozáson lévők nem élnek vissza azzal, hogy nem lehet képen vágni őket) sokkal komolyabb kihatással lehet karakterek életútjára, mint egy egyszeri botvívás, birkózás, vagy pajzsfal-gyakorlat."

Onnantól kezdve, hogy második szálon játszotok, nincs értelme komoly tanácskozásról beszélni, és a példa teljesen értelmetlen abból a szempontból, hogy felteszed, valaki nem él vissza a második szál szabályaival. Ha komoly tanácskozást akarsz tartani, ami befolyásolja a karakter életútját, annak nincs helye a második szálon, annak az első szálon a helye. Azért nincs külön tiltva az ilyesfajta tanácskozás második szálon, mert a jelenlegi szabályok értelmében ilyet amúgy sem lehet tartani, hiszen a karakterek gyakorlatilag sérthetetlenek, ezt a játékosok tudják, ebből következően nem létezik olyan, hogy komoly tanácskozás második szálon. Ennek következménye pedig, hogy ez így jól van, hisz nem való második szálra, és egyben nem is lehet megvalósítani második szálon, ami teljesen konzisztens.

@Ziana: ha te sértőnek érzed, az azt jelenti, hogy te magad ebbe a kategóriába soroltad. Ha elolvasod rendesen az előbbi írásomat, láthatod, hogy kiknek szólt, egész konkrétan meg lett határozva, és amennyiben feltesszük, hogy az idő a valós világban egy megfordíthatatlan dolog, abban az esetedben rád ez nyilvánvalóan nem lehet igaz, hisz nem esel bele a kritériumokba. Ha ezen felül mégis úgy érzed, hogy beleesnél az említett kategóriába, az már nem az én gondom. Viszont ez nem a téma része, így a továbbiakban az ilyen kitekintőket megköszönném, ha nem a fejlesztés részbe vésnéd fel.

A hozzászólás írója (Emphus) módosította ezt a hozzászólást, ekkor: 2016.04.17 20:34:26


19. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2016-04-17 20:26:59
 ÚJ
>Ziana Yedhir avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Tapasztalt játékos
IC üzenetek: 1240
OOC üzenetek: 210
Kicsit sértőnek érzem, ezt a "nincs elég fantáziája" megjegyzést. Itt, a fantasy világban. Ahol nem épp kezdő játékosok vetettek fel egy lehetőséget.
Sokkal inkább nagy átlagban olyanok, akik ha nem is fantáziadúsan, de legalább komoly órákat végigse... ülve, valahogy csak el jutottak a több száz reagig.
Minden bizonnyal eközben felszedtünk némi rendszerismeretet.
Minden bizonnyal, ha unalmas írásainkat nem is, kitartásunkat talán lehetne jutalmazni.

A hozzászólást Emphus (Adminisztrátor) módosította, ekkor: 2016.04.17 20:28:37, a következő indokkal:
A rendszer által is kijelzett helyesírási hibák javítása.



18. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2016-04-17 20:16:09
 ÚJ
>Kagan Thargodar avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Törölt felhasználó
IC üzenetek: 2255
OOC üzenetek: 782
Erm.

No ez ez egy jó erős szerintem lesz:

Én úgy írtam meg a hsz-emet, hogy nem láttam a tiedet - nem figyelmen kívül hagyás volt a cél :)

Btw: "a második szál kiegészítő játéklehetőséget biztosít és/vagy nincs elég fantáziája oda játékokat rakni."

Igazából nem.
A fentieken felül durva tápolási lehetőséget is biztosít. Nyilván ha nem járna vele munkapont, más lenne a szitu, de ez így egyszerűen csak a megszorító szabályok között magukat jól érző (jellemzően egyébként leginkább Szelídnek mondható) userek karatereinek fekszik.

Ami a fantáziát illeti, hadd utasítsam vissza a vádat, mert nem erről szól - a lekorlátozások szintje alapján pedig kíváncsi lennék egy "inverz" második szálra, ahol csak harcolni és mágiázni lehet - vajh a második szálat most oly lelkesen használók fantáziája meddig lenne alkalmas arra, hogy fenntartsa a lelkesedésüket olyan szabályok között, amelyek nekik egyértelműen hátrányosak/unalmasak/nyűgösek (kb 4 reagig).

"azaz a második szál _nem_ a főszál butított verziója, hanem teljesen más funkciója van."

Ami mi is? Már ha a fentieken kívül akad neki más, azt szívesen venném.

Itt csak mellesleg jegyezném meg, hogy egy második szálon tartott érdemi tanácskozás (ahol a tanácskozáson lévők nem élnek vissza azzal, hogy nem lehet képen vágni őket) sokkal komolyabb kihatással lehet karakterek életútjára, mint egy egyszeri botvívás, birkózás, vagy pajzsfal-gyakorlat.

De ez csak az én IC-n edződött álláspontom...


17. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2016-04-17 17:48:32
 ÚJ
>Emphus avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Adminisztrátor
IC üzenetek: 0
OOC üzenetek: 5971
"Ezért mondtam, hogy max hármas kategória. A kisebb csonttörés/repedés már ugye négyes. Nem hasraütésszerűen mondtam a számot, hanem azt vettem figyelembe, hogy a sérülés lehetőleg ne rondítson bele az idővonalba."

Nem is neked szólt az általad idézett rész... és igen, ebből a szempontból a 3-as kategória jó korlátnak tűnik, mert gyakorló harcokat be lehet vonni, bár a hármas kategóriában is ápolásra szoruló/általában ápolt sebek vannak, és kétlem, hogy mindenki következetesen odafigyelne rá, hogy ha a második szálas játéka közvetlenül az első szálas előtt van IC időben, és az első szálasban kutya baja/nincs semmilyen sérülése, akkor a második szálasat úgy irányítja, hogy ne is legyen.

***

A legtöbb hozzászólás itt azonban az én előző beírásom után is teljesen figyelmen kívül hagyta a második szál célját. Aki nem tudja feldolgozni, hogy a második szál kiegészítő játéklehetőséget biztosít és/vagy nincs elég fantáziája oda játékokat rakni, annak sincs a fejéhez pisztoly tartva, hogy márpedig azt használni kell. Amíg a második szálas játékra úgy tekintetek, mint a főszálra, csupán fejléckülönbséggel, ezért értetlenkedtek, hogy miért nem lehet harcolni, lopni, varázsolni stb., addig az egész téma gyakorlatilag teljesen tárgytalan, és hamarabb lesz eltörölve a második szál teljes egészében, minthogy lazítva legyen a szabályzat rá. A gondolatmenet: alapvetően CSAK első szál van, ahol minden megengedett (nyilván játékstílusfüggő, de az nem IC következetlenségek, hanem az OC problémák elkerülésére) - alapvetően minden főszálas játék. Kivéve néhány speciális esetet, ami engedélyezve van második szálon. Azaz a második szál _nem_ a főszál butított verziója, hanem teljesen más funkciója van.

A mágia tanulása, az összetettebb harci gyakorlatozás és konkrét harci szituációk (nem ideértve a kis gyakorló harcokat, pl. 1v1 párbakokat), illetve az olyan szituációk, amiknek a megoldására szükség van már mágiára (és akkor itt csak ezen példákat mondtam, az értékmozgás, lopás stb. kategória szóba sem került), azok a karakter életútját befolyásoló elemek, és mint ilyenek, az első szálon a helyük, semmi keresnivalójuk a második szálon.

A második szálnak nem volt soha célja, és soha nem is lesz célja, hogy a karakter életútját befolyásoló elemek kerüljenek oda, leszámítva olyan teljesen hétköznapi/általános eseményeket, mint pl. valaki megismerése, egy bál vagy más rendezvény, de ide soroltam legutóbb egy negyvenes kártyapartit is már, ezért kapott speciális engedélyt a pénzmozgásra stb. Ilyen formában valamilyen szinten lehetséges lehet a harc, viszont ennek olyan keretet kéne adni, amivel a karakter életútjába nem szól bele.

A fentiek tekintetében tessék továbbgondolni a témát, illetve tök jó lenne, ha nem átgondolatlanul bedobálnánk, hogy ezt meg azt töröljük el, végig sem gondolva, hogy ennek milyen következményei vannak, és mit vonnak maga után, csak mert hasra csapva jó ötletnek hangzik.

Eddig érdemi, láthatóan átgondolt érvet a következők mellett találtam:

1. lehessen meghívni másokat is második szálon egy fogadóban pl. (igazából emellett sem hangzott el érdemi érv, csak értetlenkedés, de továbbgondolva, egészen addig, míg anyagi előnybe nem jut az, akit meghívsz - pl. mert továbbadja IC azt pénzért, amit vettél neki, ez pedig egy pofa sörnél pl. nem igazán lehetséges eset - addig rendben lehet a dolog).

2. valamilyen szintű olyan karakter interakció is legyen engedélyezve, ami csak rövidtávon (órák maximum) eredményez változást a karakter életútjában - ugyanakkor itt felmerül, hogy harc, lopás stb. nélkül ennek így van-e értelme, mire lehetne felhasználni egy maximum 3-as fokú seb engedélyét.

A hozzászólás írója (Emphus) módosította ezt a hozzászólást, ekkor: 2016.04.17 17:50:29


16. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2016-04-16 16:06:10
 ÚJ
>Morwon Loree Dedion avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Tapasztalt játékos
IC üzenetek: 844
OOC üzenetek: 1416
Üdv!

- Sörfizetés a másiknak: jó lenne ugyan, de ez már majdnem pénzátadás kategória + szerintem senki nem fog belehalni abba, ha ki kell fizetnie 10-20 aranyat.

- Pénzátadás, tanítá: ezekhez meg tudtommal az egész pénzátadós rendszert át kéne írni (egy helyszínen kell hozzá lenni, második szálon pedig nem kerülünk egy helyszínre technikailag, stb.), szóval ezt megértem, hogy nem lehet.

- Mágia: nem tudom, hogy ehhez a rendszeren kéne-e változtatni, vagy akár most is _lehetne_ 2. szálon varázsolni (csak nem _szabad_).
Ez azonban - amennyiben Lorew alapfelvetése (maximum 3-as kategóriás sebzés) is elfogadásra kerül - megoldható lenne mondjuk úgy, hogy Valaki Akinek Sok Ideje Van, az kiválogatja a varázslatok közül azokat, amik nem csinálnak sebzést (vagy 3 alattit) és csak ezek lennének engedélyezve 2. szálon... (persze akkor még mindig ott van a tűzmágus, aki felgyújtja a fogadót; jöhetnek javaslatok arra, hogy ez ellen mi legyen :P)

- Harc, sérülés: igazából már a kezdetekben se értettem, hogy miért nem lehet harcolni 2. szálon... van nekünk szelíd játékstílusunk (ami vonatkozik a 2. szálas játékosokra), ami kimondja, hogy "Nem lehet számukra MARADANDÓ, csonkolt vagy halálos sérüléseket okozni". Persze, ha az első és második szálad között tíz perc különbség van IC, akkor az 1-es sérülés is feltűnhet a társadnak, de 3 alatt valóban olyan, hogy nincs nagy jelentősége.
Szóval szerintem lehessen harcolni, méghozzá gyakorló célzattal (max. 3-as sérülés).

Összegzés:
- támogatom a harc lehetőségét
- a 3, vagy 3- sérüléseket
- meggyőzhető vagyok a mágiáról, meg akár a sörmeghívásról is

Morw


15. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2016-04-16 15:35:01
 ÚJ
>Villámkardú Zaras avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Tapasztalt játékos
IC üzenetek: 708
OOC üzenetek: 165
Támogatom Lorew ötletét


14. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2016-04-16 14:54:04
 ÚJ
>Taitos, a Zöldfülű avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Tapasztalt játékos
IC üzenetek: 1853
OOC üzenetek: 355
Lorew felvetését támogatom
Kaganét is, amennyiben ez a mesélők bevonása nélkül történne. (Felesleges oda energiát pazarolniuk)


(A mágia használata macerás, csak úgy, mint a bájitaloké, szembemenne a rendszer dolgaival, bár sajnálom én is, hogy nem lehet.

Az ilyesfajta aggodalmakat, hogy meghal/megsérül a kari szerintem nem kéne behozni, ha maradna a többi megkötés gyakorlatilag közös megegyezéssel sérülhet csak meg a karakter, legfeljebb egy haton belül gyógyulóan, és kész :)

Így az alternatív idősík dologgal is összeegyeztethető.)


13. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2016-04-16 14:52:21
 ÚJ
>Lorew Mazoral [halott] avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Tapasztalt játékos
IC üzenetek: 1059
OOC üzenetek: 134
"Sérülésnél felmerül az a logikai bukfenc, hogy akkor másik szálon mi történik (pl. ha a második szálas játékodat az egyik első szálas elé raktad 4 órával, és a második szálon eltörik a karakter csontja, akkor utólagosan az összes első szálas reagot visszamódosítod, hogy törött csonttal volt jelen a karakter?) - erre az első szál való, ott megoldható."

Ezért mondtam, hogy max hármas kategória. A kisebb csonttörés/repedés már ugye négyes. Nem hasraütésszerűen mondtam a számot, hanem azt vettem figyelembe, hogy a sérülés lehetőleg ne rondítson bele az idővonalba.


12. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2016-04-16 14:48:40
 ÚJ
>Bato Luo'Su avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Tapasztalt játékos
IC üzenetek: 608
OOC üzenetek: 70
Támogatom.
Harccal, mágiával, kisebb sérülésekkel.


11. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2016-04-16 14:46:53
 ÚJ
>Arixu Arkenath avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Törölt felhasználó
IC üzenetek: 88
OOC üzenetek: 6
Igen, én is támogatom Kagan ezen javaslatát. Így jónak látom.




10. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2016-04-16 14:41:09
 ÚJ
>Kagan Thargodar avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Törölt felhasználó
IC üzenetek: 2255
OOC üzenetek: 782
Egy kicsit összegezném:

Amit szeretnék/nénk:

1. Újraindítás, a büntetések eltörlése.
2. Lehetőség a harci gyakorlatok, edzések, alakzatharcászat, mágiagyakorlás/varázslás lefolytatására - ehhez kellene a no harc/no mágia szabály eltörlése.
3. Ezzel összefüggésben előforduló kisebb sérülések ne okozzák a lehetőség elvesztését (kicsit megfordítva Lorew szavait: nem a sérülés okozása a lényeg, hanem hogy ha sérülés történik, az ne legyen rögtön kizáró ok).

A Második szálból egy életszerűbb, de az "időkontiuumot" nem felborító lehetőséget szeretnénk - már ha jól értem.

K.


9. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2016-04-16 14:39:50
 ÚJ
>Isurii Thargodar avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Tapasztalt játékos
IC üzenetek: 1295
OOC üzenetek: 139
Én mondjuk nehezen tudok olyan szituációt elképzelni amiben ellenállhatatlan késztetést érez a karim arra hogy ha törik ha szakad akkor meghívjon valakit egy italra/fizessen valaki helyett, de az kicsit kézenfekvőbb hogy pofán akarja verni ha három kör óta húzza az agyát.
Plusz a meghívás azért nincs engedélyezve ha jól rémlik, mert kb pénzátadásnak minősül, akkor újabb probléma:
Engedélyezve legyen-e második szálon a pénzátadás?

Sérülés nem egyenlő halál. :P
Szerintem Lorew megfontolt és vakmerő karakterekre is értette, az mindegy hogy kockával vagy kocka nélkül harcol. Vakmerőnek is megvan rá a lehetősége, hogy kockát használjon.


8. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2016-04-16 14:39:10
 ÚJ
>Emphus avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Adminisztrátor
IC üzenetek: 0
OOC üzenetek: 5971
És máris elmentünk egy olyan irányba, ami biztos nem lesz, mert a kiegészítésekre (= felmerült bónusz ötletek a nyitó hsz-en felül) a főszál való.

Ne tekintsetek a második szálra úgy, mint ha valami alapvető dolog lenne. Az alapvető az egyszálas játék, ennek megvannak az okai. Ez van kiegészítve a második szállal, ami egy plusz lehetőség.

Sérülésnél felmerül az a logikai bukfenc, hogy akkor másik szálon mi történik (pl. ha a második szálas játékodat az egyik első szálas elé raktad 4 órával, és a második szálon eltörik a karakter csontja, akkor utólagosan az összes első szálas reagot visszamódosítod, hogy törött csonttal volt jelen a karakter?) - erre az első szál való, ott megoldható.

Mágiánál a manával kapcsolatban merülnek fel problémák. Szintén első szálon varázsolgass, mert második szálnál alapvetően nem szükséges olyan élethelyzet, amihez kell mágia.

Ha meg meg szeretnél hívni mást italra, akkor azt szintén tedd főszálon. Ott megvan rá a lehetőséged.

A módosításnak pedig az égvilágon semmi köze a tiltásokhoz, ezt a részt felesleges idekeverni.

A második szálnak egyetlen célja volt: az első szál időbeli kötöttségétől függetlenül egy olyan játéklehetőséget biztosítani, ami az első szál (életút) logikai menetét nem bontja meg.


7. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2016-04-16 14:38:28
 ÚJ
>Lorew Mazoral [halott] avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Tapasztalt játékos
IC üzenetek: 1059
OOC üzenetek: 134
Na jó, ácsi. Tudom, hogy a második szál tök nem jó, meg minden, de...

Most az egészet ne próbáljuk meg újraszabni. Kagan dolgát támogatom, a mágia szerintem rendszerszintű dolgokba ütközik, ezért is nem pedzegettem, a sörmeghívás... hát nem tudom.

De alapvetően semmilyen halálról nem volt szó. A második szálon mindenki szelíd, és ehhez a szabályhoz nem nyúltam. Szóval Ká, semmi olyasmiről nincs szó, amit te mondasz.


6. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2016-04-16 14:35:23
 ÚJ
>Kámorf Hifeti avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Tapasztalt játékos
IC üzenetek: 273
OOC üzenetek: 10
Elég új vagyok, ezért csak úgy a levegőbe mondom el a véleményemet. Minden féle súly nélkül.

1, Elmegyünk abba az irányba, hogy lehet második szálon is sérülni és meghalni, ami azt is jelenti, hogy kettő, vagyis nem többször halhatsz meg életedben. (Egy kezdő szemével próbálom meg látni a szabályokat, nem azzal, hogy a tapasztaltak hogyan viszonyulnának ehhez.)
Ellenérv: Két szálon ragadhat be a történeted. (Tudom, rossz hiszemű vagyok és egy love storynál ugyan annyi az esély, hogy a másik fél nem tud írni, mint egy harcnál. Csak türelmetlenebbek vagyunk, mikor győzelemre állunk és nem toleráljuk a másik való életbeli elfoglaltságait.)

2, Kagannak igaza van. Ez már egy teljesen más rendszer, nem a szabályok lazítása.

3, Egy megfontolt státuszú játékos nem tud második szálon (elsőn sem) harcolni kocka nélkül. Így Lorew javaslata csak a vakmerőekre vonatkozik, értelmezésem szerint.



5. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2016-04-16 14:34:23
 ÚJ
>Ziana Yedhir avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Tapasztalt játékos
IC üzenetek: 1240
OOC üzenetek: 210
Támogatom.
Kagan verzióját.

A hozzászólás írója (Ziana Yedhir) módosította ezt a hozzászólást, ekkor: 2016.04.16 14:35:13


4. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2016-04-16 14:32:23
 ÚJ
>Arixu Arkenath avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Törölt felhasználó
IC üzenetek: 88
OOC üzenetek: 6
De ha már a mágia, és a kisebb sérülés újraindítana, akkor már ott lenne az olyan eset is, amibe én kerültem, hogy a játékhelyzetben meghívtam egy italra a játékostársat. :)
Mert számomra az sem életszerű, hogy "gyere meghívlak, de fizesd már ki". :)

Amúgy meg az eltörlést, vagy egy idő eltelte utáni "amnesztiát" erősen támogatom. :)


3. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2016-04-16 14:27:53
 ÚJ
>Isurii Thargodar avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Tapasztalt játékos
IC üzenetek: 1295
OOC üzenetek: 139
Oké (támogatom én is) DE ha már a sérülést jellemzően okozó harcot visszaadjuk második szálra, akkor a mágiát milyen alapon zárjuk ki?

Ha a harc visszakerül akkor kerüljön vissza a mágia is. A legtöbb úgysem alkalmas arra, hogy igazán komoly sérülést okozzon.


2. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2016-04-16 14:22:24
 ÚJ
>Kagan Thargodar avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Törölt felhasználó
IC üzenetek: 2255
OOC üzenetek: 782
Üdv!

1. Véleményem szerint egy ilyen mértékű módosítás már "újrázás" lenne, tehát indokolt lehet egy "büntetéseltörlés" azoknak, akik elvesztették a jogot. Lévén koncepcionálisan már egy egészen más dologról lenne szó, mint a "pitypangolós" eddig szabályokkal folyó Második szálnak.

2. Önmagában az ötlet nem rossz, bár akkor már ki lehetne/kellene venni a "nem lehet harcolni" szabályt is, lévén a sérülésokozások 75%-a valamilyen konfliktusból, és nem a "rám dőlt a kredenc, mert véletlenül nekidőlt a Morwon a szomszéd falnak" típusú balesetekből adódik.

Szóval ezzel a két kieggel én látom értelmét (illetve így már látom értelmét a második szálnak is) :)

Kagan

A hozzászólás írója (Kagan Thargodar) módosította ezt a hozzászólást, ekkor: 2016.04.16 14:22:57


1. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2016-04-16 13:19:32
 ÚJ
>Lorew Mazoral [halott] avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Tapasztalt játékos
IC üzenetek: 1059
OOC üzenetek: 134
Üdv mindenkinek!

Ugye a második szál egyes dolgairól eléggé meg szoktak oszlani a vélemények, viszont egy többször is felmerülő probléma volt, hogy ugye nem teszi lehetővé a karakter sérülését (gyakorlatilag semmilyen mértékben, mert nem történhet olyasmi, aminek következménye a karakter sérülése). Arra gondoltam a napokban, hogy ezt a szabályt egyszerűen el kéne hajítani, és akkor maradna korlátozásnak az, ami a szelídeknek is van, hogy nem lehet súlyos, maradandó, csonkolt sérülést okozni, VAGY helyettesíthetnénk egy olyan szabállyal, hogy legfeljebb 3-as kategóriás sérüléseket lehet okozni. Néhány embert már végigkérdeztem ilyen-olyan felületen, és kb a következők jöttek ki mellette/ellene...

Mellette: több játéklehetőséget adna. Reálisabb szituációkat eredményezne. Nem kéne aggódni minden szúrós és/vagy éles tárgy miatt második szálon.

Ellene: talán bonyolítaná a dolgot (mert ugye a határ hármas és négyes sérülés között nem olyan fix és objektív, mint a Nem sérülhetsz meg és kész).

Elvileg a módosítás bekerülésére tök reális esély van, amennyiben a közösség támogatja.

További kellemes szombat délutánt mindenkinek!


1-20 , 14-33