OOC - Játékon kívüli fórum
Karaktered neve: ---       Rangod: Nem bejelentkezett felhasználó       Pénzed: --- arany     
Varázsitalaid: Neked nincsenek varázsitalaid!
Herbária: Neked nincsenek varázsnövényeid!


Üdvözlünk!

Ez itt a www.Lanawin.hu weboldal játéktere. Egy fórumos szerepjáték. Te nem vagy bejelentkezett állapotban, ezért nincs jogod ténykedni a fórumon. Csak olvasni tudod a hozzászólásokat, semmi mást. Ha szeretnéd kipróbálni milyen is a fórum valójában, átélni izgalmas kalandokat, varázslatokat tanulni, bájitalokat vásárolni, egyedi karaktert létrehozni, felszereléseket kovácsoltatni, vagy küldetéseket végrehajtani, akkor regisztrálj bátran, ne habozz. Miután regisztráltál, és beléptél minden funkciót elérhetsz. Lehetőséged lesz részt venni a mesékben, vagy csak spontán játszani a megalkotott, mesés világban. Felkutathatod a város rejtélyeit, és részese lehet egy olyan fórumos szerepjátéknak, ahol a játékosok kényelme, és a játék élvezete a legfontosabb.

Vissza a főoldalra!
Nincs "nagyobb" helyszínJátékon kívüli fórumArthenior főtere (új)
Amon Ruadh (új)
Füves puszta (új)
Dokkok és kikötő (új)
Játékon kívüli fórum >> Lanawin fórum >> Fejlesztés >>
[Bekerült] Sérülés Második szálon
<< Előző oldal - Mostani oldal: 2 (21. - 33. üzenet) - Első olvasatlan beíráshoz >>Oldal váltása:

33. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2016-05-05 16:45:57
 ÚJ
>Kagan Thargodar avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Törölt felhasználó
IC üzenetek: 2255
OOC üzenetek: 782
Hát, az "Uff" után milyen reakcióra vártál? :D


32. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2016-05-05 00:32:30
 ÚJ
>Emphus avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Adminisztrátor
IC üzenetek: 0
OOC üzenetek: 5971
Mivel újabb reakció nem érkezett, a lenti csomag került be a játékba.


31. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2016-04-26 21:30:54
 ÚJ
>Emphus avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Adminisztrátor
IC üzenetek: 0
OOC üzenetek: 5971
Addig nem hivatalos, amíg a bejelentésekben és a kaland témájában nincs benne, ez egyelőre csak egy összegzés a dologról.


30. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2016-04-26 19:11:23
 ÚJ
>Ziana Yedhir avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Tapasztalt játékos
IC üzenetek: 1240
OOC üzenetek: 210
És akkor ezt most érthetjük úgy, hogy elfogadtad, vagy csak összegezted, mert éjfél környékén jobb egyszerűnek látni a dolgokat?
És majd a továbbiakban, valamikor, egyszer születik is döntés az ügyben? És addig ne essek pofára második szálon? O.o


29. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2016-04-26 00:09:14
 ÚJ
>Emphus avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Adminisztrátor
IC üzenetek: 0
OOC üzenetek: 5971
Jelenlegi álláspont a leírtak alapján, összegezve:

1. Meghívás engedélyezése: olyan áruk megvétele másnak, ami rövidtávon (értsd: közvetlenül az adott játékban) elhasználódik, és tovább nem értékesíthető (pl. ételek, italok).

2. Bizonyos sérülések engedélyezése: nem harci vagy gyakorlóharci (mindkét fél tudatában van és elismeri a gyakorlás mivoltát, megfelelő eszközöket választva) okból bekövetkező sérülések maximum 3. kategóriában, abban az esetben, ha az adott játék után megfelelő idő biztosítva van a főszálig, így abban a sérülések már nem jelennek meg.


28. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2016-04-23 23:21:29
 ÚJ
>Lorew Mazoral [halott] avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Tapasztalt játékos
IC üzenetek: 1059
OOC üzenetek: 132
Meghívás: csatlakozom az előttem szólóhoz, a kari jelleme azért valamennyire behatárolja, hogy mi történhet IC és mi nem. Persze minden helyzetben megoldható valahogy, hogy kikerülhető legyen az ilyen dolog, de a második szál keretei közé beférne, és sok ilyen felesleges OC erőlködést meg lehetne spórolni vele. Mindenképpen támogatom.

Sérülés: van-e értelme a max hármas sérüléseknek harc nélkül? Alapvetően az ilyen sérülések, főleg az első-második kategória szerintem amúgy sem harcból szokott származni, legalábbis túlnyomó részben. Ha két karakter komolyan harcba kezd, az nem kisebb zúzódásokkal és apró vágásokkal ér véget, illetve... nehéz elképzelni. Nekem legalábbis. Ezek inkább a belerúgok egy kőbe, megkarcol egy ág az erdőben, elvágom az ujjam almapucolás közben, és egyéb ilyen apróbb játékszínesítő elemek. Ha pedig ez belefér a második szálba (és ugyebár korábban azt mondtad, hogy elvileg belefér) és valaki szívesen élne ilyesmikkel, akkor véleményem szerint kár lenne tiltani. Meg igazából pici sérülések eddig is léteztek a második szálon, mert ezt nem is lehet szerintem teljes mértékben kiküszöbölni, olyan apróság is számíthat első kategóriás sérülésnek. Ezért lenne jobb talán egy reális keretek között könnyen betartható határ.


27. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2016-04-17 23:46:29
 ÚJ
>Quantall Ackumien Galanodel avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Játékos
IC üzenetek: 742
OOC üzenetek: 16
Második szálon a karakterem megismer két usert. Az egyik egy kis kolduskölyök. Magamnak vettem előtte egy jó cipót vagy valami hasonlót. A gyereknek ott ered el a nyála, de a karakterem nem teheti meg, hogy nesze kölyök mert ez egy második száll és ezt tiltják a szabályok. Ez pedig a karakterkijátszásomat rontja hisz nem ilyen a személyiségem. Szóval igen én ezt, hogy meghívni meg lehessen karaktereket ezt megértem.
A mágiát a leírt okok miatt szintén megértem miért nem megoldható.
A harcot ez a korlátozás tényleg életszerűbbé tenné egy kicsit a második szálat. Ha mondjuk az agresszív ork meg akar ismerkedni egy másik karakterrel és bármelyiküknek is el kéne gondolkoznia, hogy miképp magyarázzák meg a karakterük magához mérten irracionális gondolkodását amiért meg kell felelni a második szál szabályainak. Egy ilyennel így sem történhetne meg, hogy agyon veri az ork a másikat mert az agya elszállt, de legalább bemoshat neki egyet és ha ezzel kicsit nyugodtabban is reagálta le a dolgot mint általában ezt könnyebb megmagyarázni mint, hogy elnézte a másiknak azt amiért első szálon lemészárolna egy egész falut. Mondható, hogy akkor nem az orknek való a második száll, de az előbb úgy volt mondva, hogy a második száll mindenkinek szól.
Az pedig, hogy a második szállnak nem lehet az életútba beleszólnia az számomra szintén elég furcsa. Már ha megismer valakit az is beleszólhat a későbbiekben komolyan az életébe. Ne adj isten akár az lehet az a fickó aki azt mondja egy első szálas helyzetben, hogy hé én ezt az embert ismerem. Semmi gond fiúk tegyétek le a fegyvereteket jó fiú ez. Azzal pedig, hogy egy ilyen ismerős megszerzése aki a későbbiekbe lehetségesen megmentheti az életed nem komoly beleszólása egy karakter életébe akkor nem tudom mi. Bár ezt már tényleg csak kötekedésnek írtam és abba is hagyom mert ha folytatom olyan hosszú lesz, hogy senki se olvassa el.


26. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2016-04-17 21:04:10
 ÚJ
>Kagan Thargodar avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Törölt felhasználó
IC üzenetek: 2255
OOC üzenetek: 782
Hát jó.


25. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2016-04-17 21:01:32
 ÚJ
>Kámorf Hifeti avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Tapasztalt játékos
IC üzenetek: 273
OOC üzenetek: 10


Akkor módosítanám az álláspontomat.

Plusz javaslatként állnék elő -nem teljesen a topic témájában-, hogy a hivatalos szabályzat „Játéktéri szabályok és Etikett” 11. pontját is egészítsük ki egy linkkel.
Túl masszív indokot nem tudok hozzá, csupán úgy tűnik nekem, hogy kísérleti jelleggel lett bevezetve anno a második szál és ezért az OOC fórumra került, hogy szájról szájra mindenki adja tovább, hogy az itteni szabályt olvassa el, mielőtt párhuzamos játékba belekezd.
ÁM DE ügye ez ma már inkább megszokássá vált és nem egy tapasztalat szerző első hónapok. És ma már nem látom indokoltnak, hogy a régiek a chaten úgy is linkelik a friss regeseknek ezt a topicot, mert igazából nem. Kérés nélkül nem, de ha kérik, akkor előkeresik. És ez szerintem rendjén is van. (És ez tényleg rendszer ellenes működést is kiválthat azokból, akik most jöttek az oldalra. Egyfelől elolvasom a szabályzatot, ami még mindig nem engedélyezi hivatalosan a párhuzamos játékot, de ügye pár hibátlan reag után meg lehet kapni a jogot, tehát még az sem áll az eredeti szervezés indoklásában, hogy kezdetben a kezdő játékosokra úgy sem vonatkozik, majd megtanulja, mire odaér. Egy RT-ben egy nap alatt megkapja a státuszt és de reálisnak érzem azt, hogy valaki elolvasta a szabályzatot, a világra vonatkozó leírásokat, de több oldalas OCC topicokat nem bújta végig egyből, így nem is érti a játéktéren a fejléceket.)
Szerintem mára már van egy olyan hézag, hogy a regisztráció ellenőrző kulcsai is csak a szabályzatban és a fajleírásban van. Viszont ez a rész már szerintem az általános tudnivaló része.
Szóval legalább egy mondattal a fent említett 11. pontot egészítsük ki, hogy speciális esetben a második szálról itt olvashatsz többet.

A többihez:
-meghívás: A karim jelleméből következik az, hogy egy férfival a fogadóban sértésnek veszi, ha neki kell fizetnie. Én jelen helyzetben ezért második szálra egy iszogatós történetet nem tennék magamnak. Jelezném, nekem az is tökéletes, ha én a számlámról levonatom az aranyat, de külön engedélyt kapok/kapunk arra, hogy a történetbe ne én fizessek. (Hogy mindenki értse, amikor Jas rákérdezett, hogy mivel foglalkozik a karim, akkor főállásban meghívatja magát ebédre. Nem csak pusztán illemként kezeli ezt a helyzetet, neki több annál.)

-Mire lehet használni enyhe nem harcban szerzett sérüléseket?
Nem figyelmen kívül hagyva a véleményt, hogy ritka az olyan, hogy valakire rádől a szekrény, nekem lenne ehhez fantáziám. De számomra irreleváns, mert én egyelőre akkor játszom második szálon, ha nincs első szálas játékom vagy hamarosan záródik. A partneremtől függ, melyikre rakjuk és aszerint a szabályok alapján játszunk vagy nem is játszunk.

3, Egy egyszeri amnesztia az eddig második szálat elvesztők esetében szerintem még megfontolandó javaslat. Lehetnek olyanok közöttük, akik újból elvesztik, de szerintem a többségük nagyon vigyázni fog rá (vagy megszokta nélküle és nem játszik). Ez szép és kedves ajándék lenne.
Nem hiszem, hogy tömeges második szabály megsértéseket idézne elő.


24. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2016-04-17 21:00:51
 ÚJ
>Emphus avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Adminisztrátor
IC üzenetek: 0
OOC üzenetek: 5971
Második szálon csak csokis kekszet lehet enni, első szálon csokis kekszet és bélszínt is.

Van akinek nagyobb a gyomra (= aktívabb az oldalon), és 20 csokis keksz vagy bélszín fér el benne, valakinek kisebb (= kevésbé aktív az oldalon), ezért csak 10 fér el.

Akinek nagyobb a gyomra, megteheti, hogy 20 bélszínt eszik első szálon, de azt is, hogy 15 bélszínt eszik első szálon, és 5 csokis kekszet másodikon.
Akinek kisebb a gyomra, megteheti, hogy csak csokis kekszet zabál, az ő döntése, hogy ezt első vagy második szálon teszi meg. Mert full mindegy, melyiket választja.

Mindkettő olyat és azt eszik, amenneyit és amit akar. Az egyetlen dolog, ami gátolja őket, a gyomorméretük, illetve az, hogy vannak-e olyan emberek, akik elég csokis kekszet vagy bélszínt gyártanak nekik.

Ha te megfelelő személyeket találsz magadnak játékospartnernek, bátran ehetsz 20 bélszínt első szálon. A lehetőséged megvan rá.

"A kérdésem arra irányult, hogy MI ALAPJÁN döntötted el megint, hogy az A hozzáállást támogatod a B-vel szemben? Nem az érdekelt, hogy ennek érdekében hogyan korlátoztad a második szálat, az valóban le van írva."

Ismét: le van írva, hogy a második szál szabályai miért lettek úgy kitalálva, ahogy. Attól még, mert valaki nem csak a jobb, hanem a bal kezével is ehet csokis kekszet, nem fog tudni több csokis kekszet enni, nem lesz tőle se több csokis keksz, és a hasába sem fog férni több.

"Megjegyzés: a "megalázást" is visszautasítom, legalábbis addig, amíg egyszer majd mi sem leszünk lefanatikusozva (és ezek a finomabb jelzők) ;) Hovatovább szerintem egyes csoportok sorozatos diszkriminálása és hátrányos helyzetbe hozása inkább fedi le ezt a kérdést, de ne térjünk el ennyire a témától."

1. Az, hogy titeket neveznek valahogy, nem ad rá jogot, hogy te ugyan ezt tedd.
2. Tőled folyamatosan látom, valamiért a másik oldaltól ezt nem látom, pl. ebben a témában sem.

De ezek csak gondolkodási szempontok, amik szintén nem tartoznak a témához. Köszönöm, hogy a következőkben nem látod el a játékostársaid zömét degradáló jelzőkkel általánosítva.

"Visszatérve: nem kényszerítheted rá a népeket, hogy szeressék a csokis kekszet, de ha csak azt adsz, attól csak a) még jobban megutálják b) nyígni fognak a pacal után."

Visszatérve: nem vagy rákényszerítve a csokis kekszre, soha nem is voltál, hisz első szálon annyi bélszínt eszel, amennyit csak akarsz. A második szál _kiegészítő_ játéklehetőség, élsz vele, ha szeretnél, és nem élsz vele, ha nem. Ha nem kérsz csokis kekszet, nem érsz vele. Ettől még pontosan ugyan azok a játéklehetőségeid megvannak, mint mindenki mának. Első szálon ehetsz bélszínt és csokis kekszet is bármikor.

Amíg ezt nem érted meg, addig teljesen a parttalan a vita, és akkor ennek így nincs is értelme folytatni, úgyhogy részemről felfüggesztem. Ha olyat látok, ami a téma szempontjából releváns, nem a "csak az az igazzzy FRPG amit mi tolunk, a többiek csak pitypangoznak, és az szar, ezért bármilyen _lehetőség_, amit én nem _akarok/tudok_ használni szar", akkor majd reagálok rá. Kicsit olyan, mintha idejönne egy pen and paper játékos, és leírná, hogy az oldal zárjon be, mert ő nem szeret FRPG-zni, csak asztalizni. Az FRPG egy plusz lehetőség az asztali mellé, ha valaki csak FRPG-vel szeretne játszani, tegye; ha valaki csak asztalival, tegye; ha valaki mindkettővel szívesen játszik, tegye. Ez a normális, nem egymás fúrása.

Uff.


23. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2016-04-17 20:46:58
 ÚJ
>Kagan Thargodar avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Törölt felhasználó
IC üzenetek: 2255
OOC üzenetek: 782
*Sóhaj*

Kicsit elbeszélünk egymás mellett.

Igen, mindenkinek nyitva áll, de hadd szemléltessem egy példával, mennyire áll nyitva.

Van, aki szereti az aná... a csokis kekszet, van aki meg nem. Erre bevezetjük, hogy innentől mindenkinek lehet második szálon csokis kekszet enni, amennyi csak belefér.
De hát én rohadtul utálom, kiütéses meg pattanásos leszek tőle, beleragad a fogamba. Jó-jó, egy-egy darabot megeszek belőle, de én a bélszínt szeretem. De bélszínt nem lehet, ám csokis kekszet, azt dosztig zabálhatok, mert ugye "mindenkinek lehet".

A kérdésem arra irányult, hogy MI ALAPJÁN döntötted el megint, hogy az A hozzáállást támogatod a B-vel szemben? Nem az érdekelt, hogy ennek érdekében hogyan korlátoztad a második szálat, az valóban le van írva.

Megjegyzés: a "megalázást" is visszautasítom, legalábbis addig, amíg egyszer majd mi sem leszünk lefanatikusozva (és ezek a finomabb jelzők) ;) Hovatovább szerintem egyes csoportok sorozatos diszkriminálása és hátrányos helyzetbe hozása inkább fedi le ezt a kérdést, de ne térjünk el ennyire a témától.

Visszatérve: nem kényszerítheted rá a népeket, hogy szeressék a csokis kekszet, de ha csak azt adsz, attól csak a) még jobban megutálják b) nyígni fognak a pacal után.



22. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2016-04-17 20:40:50
 ÚJ
>Emphus avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Adminisztrátor
IC üzenetek: 0
OOC üzenetek: 5971
@Kagan:

"Igen, többet biztosítana, de így már MINDENKINEK, nem csak egy kiválasztott rétegnek (aka "pitypangosok")."

A második szál mindenkinek nyitva áll, nem csak "pitypangosoknak".

"Ahogy mások is. Milyen alapon van kiválasztva a "no war, only sex" hozzáállás a "no sex, only war"-ral szemben? "

Egész konkrétan le volt írva az, hogy miért vannak ezek a szabályok, legalább háromszor olvastad (elméleti szinten) az indoklást. Kérlek, hogy a megfelelő helyeken olvass utána a kérdésednek, nem szeretném újra és újra leírni ugyan azt.

"A tanácskozással nem értek egyet. Ha én a soron következő Draunart (Tharg naggyűlés 4-8 klánvezérrel, stb) második szálon tartanám meg, annak ugyanúgy érdemi IC hatásai lennének, mint ha első szálon tenném."

De nem ott fogod tartani, mert nem találod rá megfelelőnek a második szálat. Teljesen helyesen. Pipa.

"Vagy, ha ezt is kivesszük belőle, akkor ténylegesen elmondhatjuk, hogy a szelídkék kaptak egy újabb lehetőséget a parttalan szappanoperára."

Mindenki kapott egy lehetőséget kiegészítő játékokat folytatni, többek között te is (éltél is vele, van második szálas játékod, tehát találtál olyan lehetőségeket, amiket második szálon ki tudsz játszani, magyarán vagy magadat is a "pitypangos" kategóriába sorolod, vagy mégsem csak a "pitypangosok" kaptak megfelelő lehetőséget).

"Nem gond, csak akkor mi, elcseszett fanatikus háborúmániás gyíkok is kérnénk valamit, az egyensúly érdekében."

Ott az első szál. Így is több reagot írsz első szálon, mint a legtöbb általad folyamatosan pitypangos szóval megalázott játékosok többsége első+második szálon együttvéve. Ez mutatja nagyon jól, hogy nem attól függ se a reag, se a munkapont, se a pénz mennyisége, hogy hány szálon játszhat egy adott játékos egy adott karakterrel, sokkal inkább tisztán aktivitás és játékospartner függő. Ha "egyensúlyt" szeretnél, nem kell mást tenned, mint a megfelelő aktivitással, megfelelő játékospartnerekkel játszani. Ezen nem fog változtatni, hogy második szálon mit tehetsz és mit nem.

A hozzászólás írója (Emphus) módosította ezt a hozzászólást, ekkor: 2016.04.17 20:43:43


21. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2016-04-17 20:33:51
 ÚJ
>Kagan Thargodar avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Törölt felhasználó
IC üzenetek: 2255
OOC üzenetek: 782
@ Emp

Igen, többet biztosítana, de így már MINDENKINEK, nem csak egy kiválasztott rétegnek (aka "pitypangosok").

"De ez mind teljesen irreleváns, amíg első szálon játszhatsz akár partner nélkül is, és annyi reagot írsz, amennyit csak bírsz."

Ahogy mások is. Milyen alapon van kiválasztva a "no war, only sex" hozzáállás a "no sex, only war"-ral szemben?

A tanácskozással nem értek egyet. Ha én a soron következő Draunart (Tharg naggyűlés 4-8 klánvezérrel, stb) második szálon tartanám meg, annak ugyanúgy érdemi IC hatásai lennének, mint ha első szálon tenném.

Vagy, ha ezt a játéklehetőséget is kivesszük belőle, akkor ténylegesen elmondhatjuk, hogy a szelídkék kaptak egy újabb lehetőséget a parttalan szappanoperára.

Nem gond, ezt is fel tudjuk dolgozni valahogy, csak akkor mi, elcseszett fanatikus háborúmániás gyíkok is kérnénk valamit, az egyensúly érdekében.

A hozzászólás írója (Kagan Thargodar) módosította ezt a hozzászólást, ekkor: 2016.04.17 20:34:49


20. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2016-04-17 20:28:03
 ÚJ
>Emphus avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Adminisztrátor
IC üzenetek: 0
OOC üzenetek: 5971
@Kagan:

"Én úgy írtam meg a hsz-emet, hogy nem láttam a tiedet - nem figyelmen kívül hagyás volt a cél :)"

Sehol nem látom leírva általam, hogy ez neked szólt volna. Te a saját korábbi hozzászólásodat összegezted újra, és nem egészítetted ki új tartalommal, így teljesen nyilvánvalóan nem neked szólt ez a rész.

"Igazából nem.
A fentieken felül durva tápolási lehetőséget is biztosít. [...]"

1. Az általatok javasolt verzió nem hogy kevesebb, hanem egyenesen több ilyen "tápolási lehetőséget" biztosítana, mert több játéklehetőség lenne. De ez mind teljesen irreleváns, amíg első szálon játszhatsz akár partner nélkül is, és annyi reagot írsz, amennyit csak bírsz. Innentől kezdve nincs értelme tápolásról beszélni, mert második szál nélkül is tökéletesen ugyan azt teheted meg, mint második szállal, magyarán a tápolás nem köthető össze a második szállal.

"Ami mi is? Már ha a fentieken kívül akad neki más, azt szívesen venném."

Az előző hozzászólásomban több példát is írtam. Amennyiben te ezekkel a játékformákkal nem vagy kibékülve és/vagy nincs kedved ilyen játékra, egyszerűen nem használod a második szálat és kész.

"Itt csak mellesleg jegyezném meg, hogy egy második szálon tartott érdemi tanácskozás (ahol a tanácskozáson lévők nem élnek vissza azzal, hogy nem lehet képen vágni őket) sokkal komolyabb kihatással lehet karakterek életútjára, mint egy egyszeri botvívás, birkózás, vagy pajzsfal-gyakorlat."

Onnantól kezdve, hogy második szálon játszotok, nincs értelme komoly tanácskozásról beszélni, és a példa teljesen értelmetlen abból a szempontból, hogy felteszed, valaki nem él vissza a második szál szabályaival. Ha komoly tanácskozást akarsz tartani, ami befolyásolja a karakter életútját, annak nincs helye a második szálon, annak az első szálon a helye. Azért nincs külön tiltva az ilyesfajta tanácskozás második szálon, mert a jelenlegi szabályok értelmében ilyet amúgy sem lehet tartani, hiszen a karakterek gyakorlatilag sérthetetlenek, ezt a játékosok tudják, ebből következően nem létezik olyan, hogy komoly tanácskozás második szálon. Ennek következménye pedig, hogy ez így jól van, hisz nem való második szálra, és egyben nem is lehet megvalósítani második szálon, ami teljesen konzisztens.

@Ziana: ha te sértőnek érzed, az azt jelenti, hogy te magad ebbe a kategóriába soroltad. Ha elolvasod rendesen az előbbi írásomat, láthatod, hogy kiknek szólt, egész konkrétan meg lett határozva, és amennyiben feltesszük, hogy az idő a valós világban egy megfordíthatatlan dolog, abban az esetedben rád ez nyilvánvalóan nem lehet igaz, hisz nem esel bele a kritériumokba. Ha ezen felül mégis úgy érzed, hogy beleesnél az említett kategóriába, az már nem az én gondom. Viszont ez nem a téma része, így a továbbiakban az ilyen kitekintőket megköszönném, ha nem a fejlesztés részbe vésnéd fel.

A hozzászólás írója (Emphus) módosította ezt a hozzászólást, ekkor: 2016.04.17 20:34:26


19. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2016-04-17 20:26:59
 ÚJ
>Ziana Yedhir avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Tapasztalt játékos
IC üzenetek: 1240
OOC üzenetek: 210
Kicsit sértőnek érzem, ezt a "nincs elég fantáziája" megjegyzést. Itt, a fantasy világban. Ahol nem épp kezdő játékosok vetettek fel egy lehetőséget.
Sokkal inkább nagy átlagban olyanok, akik ha nem is fantáziadúsan, de legalább komoly órákat végigse... ülve, valahogy csak el jutottak a több száz reagig.
Minden bizonnyal eközben felszedtünk némi rendszerismeretet.
Minden bizonnyal, ha unalmas írásainkat nem is, kitartásunkat talán lehetne jutalmazni.

A hozzászólást Emphus (Adminisztrátor) módosította, ekkor: 2016.04.17 20:28:37, a következő indokkal:
A rendszer által is kijelzett helyesírási hibák javítása.



18. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2016-04-17 20:16:09
 ÚJ
>Kagan Thargodar avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Törölt felhasználó
IC üzenetek: 2255
OOC üzenetek: 782
Erm.

No ez ez egy jó erős szerintem lesz:

Én úgy írtam meg a hsz-emet, hogy nem láttam a tiedet - nem figyelmen kívül hagyás volt a cél :)

Btw: "a második szál kiegészítő játéklehetőséget biztosít és/vagy nincs elég fantáziája oda játékokat rakni."

Igazából nem.
A fentieken felül durva tápolási lehetőséget is biztosít. Nyilván ha nem járna vele munkapont, más lenne a szitu, de ez így egyszerűen csak a megszorító szabályok között magukat jól érző (jellemzően egyébként leginkább Szelídnek mondható) userek karatereinek fekszik.

Ami a fantáziát illeti, hadd utasítsam vissza a vádat, mert nem erről szól - a lekorlátozások szintje alapján pedig kíváncsi lennék egy "inverz" második szálra, ahol csak harcolni és mágiázni lehet - vajh a második szálat most oly lelkesen használók fantáziája meddig lenne alkalmas arra, hogy fenntartsa a lelkesedésüket olyan szabályok között, amelyek nekik egyértelműen hátrányosak/unalmasak/nyűgösek (kb 4 reagig).

"azaz a második szál _nem_ a főszál butított verziója, hanem teljesen más funkciója van."

Ami mi is? Már ha a fentieken kívül akad neki más, azt szívesen venném.

Itt csak mellesleg jegyezném meg, hogy egy második szálon tartott érdemi tanácskozás (ahol a tanácskozáson lévők nem élnek vissza azzal, hogy nem lehet képen vágni őket) sokkal komolyabb kihatással lehet karakterek életútjára, mint egy egyszeri botvívás, birkózás, vagy pajzsfal-gyakorlat.

De ez csak az én IC-n edződött álláspontom...


17. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2016-04-17 17:48:32
 ÚJ
>Emphus avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Adminisztrátor
IC üzenetek: 0
OOC üzenetek: 5971
"Ezért mondtam, hogy max hármas kategória. A kisebb csonttörés/repedés már ugye négyes. Nem hasraütésszerűen mondtam a számot, hanem azt vettem figyelembe, hogy a sérülés lehetőleg ne rondítson bele az idővonalba."

Nem is neked szólt az általad idézett rész... és igen, ebből a szempontból a 3-as kategória jó korlátnak tűnik, mert gyakorló harcokat be lehet vonni, bár a hármas kategóriában is ápolásra szoruló/általában ápolt sebek vannak, és kétlem, hogy mindenki következetesen odafigyelne rá, hogy ha a második szálas játéka közvetlenül az első szálas előtt van IC időben, és az első szálasban kutya baja/nincs semmilyen sérülése, akkor a második szálasat úgy irányítja, hogy ne is legyen.

***

A legtöbb hozzászólás itt azonban az én előző beírásom után is teljesen figyelmen kívül hagyta a második szál célját. Aki nem tudja feldolgozni, hogy a második szál kiegészítő játéklehetőséget biztosít és/vagy nincs elég fantáziája oda játékokat rakni, annak sincs a fejéhez pisztoly tartva, hogy márpedig azt használni kell. Amíg a második szálas játékra úgy tekintetek, mint a főszálra, csupán fejléckülönbséggel, ezért értetlenkedtek, hogy miért nem lehet harcolni, lopni, varázsolni stb., addig az egész téma gyakorlatilag teljesen tárgytalan, és hamarabb lesz eltörölve a második szál teljes egészében, minthogy lazítva legyen a szabályzat rá. A gondolatmenet: alapvetően CSAK első szál van, ahol minden megengedett (nyilván játékstílusfüggő, de az nem IC következetlenségek, hanem az OC problémák elkerülésére) - alapvetően minden főszálas játék. Kivéve néhány speciális esetet, ami engedélyezve van második szálon. Azaz a második szál _nem_ a főszál butított verziója, hanem teljesen más funkciója van.

A mágia tanulása, az összetettebb harci gyakorlatozás és konkrét harci szituációk (nem ideértve a kis gyakorló harcokat, pl. 1v1 párbakokat), illetve az olyan szituációk, amiknek a megoldására szükség van már mágiára (és akkor itt csak ezen példákat mondtam, az értékmozgás, lopás stb. kategória szóba sem került), azok a karakter életútját befolyásoló elemek, és mint ilyenek, az első szálon a helyük, semmi keresnivalójuk a második szálon.

A második szálnak nem volt soha célja, és soha nem is lesz célja, hogy a karakter életútját befolyásoló elemek kerüljenek oda, leszámítva olyan teljesen hétköznapi/általános eseményeket, mint pl. valaki megismerése, egy bál vagy más rendezvény, de ide soroltam legutóbb egy negyvenes kártyapartit is már, ezért kapott speciális engedélyt a pénzmozgásra stb. Ilyen formában valamilyen szinten lehetséges lehet a harc, viszont ennek olyan keretet kéne adni, amivel a karakter életútjába nem szól bele.

A fentiek tekintetében tessék továbbgondolni a témát, illetve tök jó lenne, ha nem átgondolatlanul bedobálnánk, hogy ezt meg azt töröljük el, végig sem gondolva, hogy ennek milyen következményei vannak, és mit vonnak maga után, csak mert hasra csapva jó ötletnek hangzik.

Eddig érdemi, láthatóan átgondolt érvet a következők mellett találtam:

1. lehessen meghívni másokat is második szálon egy fogadóban pl. (igazából emellett sem hangzott el érdemi érv, csak értetlenkedés, de továbbgondolva, egészen addig, míg anyagi előnybe nem jut az, akit meghívsz - pl. mert továbbadja IC azt pénzért, amit vettél neki, ez pedig egy pofa sörnél pl. nem igazán lehetséges eset - addig rendben lehet a dolog).

2. valamilyen szintű olyan karakter interakció is legyen engedélyezve, ami csak rövidtávon (órák maximum) eredményez változást a karakter életútjában - ugyanakkor itt felmerül, hogy harc, lopás stb. nélkül ennek így van-e értelme, mire lehetne felhasználni egy maximum 3-as fokú seb engedélyét.

A hozzászólás írója (Emphus) módosította ezt a hozzászólást, ekkor: 2016.04.17 17:50:29


16. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2016-04-16 16:06:10
 ÚJ
>Morwon Loree Dedion avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Tapasztalt játékos
IC üzenetek: 844
OOC üzenetek: 1416
Üdv!

- Sörfizetés a másiknak: jó lenne ugyan, de ez már majdnem pénzátadás kategória + szerintem senki nem fog belehalni abba, ha ki kell fizetnie 10-20 aranyat.

- Pénzátadás, tanítá: ezekhez meg tudtommal az egész pénzátadós rendszert át kéne írni (egy helyszínen kell hozzá lenni, második szálon pedig nem kerülünk egy helyszínre technikailag, stb.), szóval ezt megértem, hogy nem lehet.

- Mágia: nem tudom, hogy ehhez a rendszeren kéne-e változtatni, vagy akár most is _lehetne_ 2. szálon varázsolni (csak nem _szabad_).
Ez azonban - amennyiben Lorew alapfelvetése (maximum 3-as kategóriás sebzés) is elfogadásra kerül - megoldható lenne mondjuk úgy, hogy Valaki Akinek Sok Ideje Van, az kiválogatja a varázslatok közül azokat, amik nem csinálnak sebzést (vagy 3 alattit) és csak ezek lennének engedélyezve 2. szálon... (persze akkor még mindig ott van a tűzmágus, aki felgyújtja a fogadót; jöhetnek javaslatok arra, hogy ez ellen mi legyen :P)

- Harc, sérülés: igazából már a kezdetekben se értettem, hogy miért nem lehet harcolni 2. szálon... van nekünk szelíd játékstílusunk (ami vonatkozik a 2. szálas játékosokra), ami kimondja, hogy "Nem lehet számukra MARADANDÓ, csonkolt vagy halálos sérüléseket okozni". Persze, ha az első és második szálad között tíz perc különbség van IC, akkor az 1-es sérülés is feltűnhet a társadnak, de 3 alatt valóban olyan, hogy nincs nagy jelentősége.
Szóval szerintem lehessen harcolni, méghozzá gyakorló célzattal (max. 3-as sérülés).

Összegzés:
- támogatom a harc lehetőségét
- a 3, vagy 3- sérüléseket
- meggyőzhető vagyok a mágiáról, meg akár a sörmeghívásról is

Morw


15. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2016-04-16 15:35:01
 ÚJ
>Villámkardú Zaras avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Tapasztalt játékos
IC üzenetek: 708
OOC üzenetek: 165
Támogatom Lorew ötletét


14. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2016-04-16 14:54:04
 ÚJ
>Taitos, a Zöldfülű avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Tapasztalt játékos
IC üzenetek: 1853
OOC üzenetek: 355
Lorew felvetését támogatom
Kaganét is, amennyiben ez a mesélők bevonása nélkül történne. (Felesleges oda energiát pazarolniuk)


(A mágia használata macerás, csak úgy, mint a bájitaloké, szembemenne a rendszer dolgaival, bár sajnálom én is, hogy nem lehet.

Az ilyesfajta aggodalmakat, hogy meghal/megsérül a kari szerintem nem kéne behozni, ha maradna a többi megkötés gyakorlatilag közös megegyezéssel sérülhet csak meg a karakter, legfeljebb egy haton belül gyógyulóan, és kész :)

Így az alternatív idősík dologgal is összeegyeztethető.)


1-20 , 14-33