Egy közel végleges verzió. Gyakorlatilag a megírt szabálypontok, csak még nincs feltöltve. Kérlek jelezzétek, ha valami nem érthető vagy nem egyértelmű, hogy javítani tudjam.
FONTOS: a megfontoltnál picit változott, hogy milyen játékot kell előre megbeszélni. Ezen kívül a vakmerőnél el lett törölve az előre megbeszélés a szabad játékhoz. Ezen kívül változott az álláspont az állíthatóságnál való várakozással kapcsolatban.
Lássuk:
1. A játékstílusok, és ezek értelme
A játékban három játékstílust különítünk el: szelíd, megfontolt és vakmerő. Minden esetben a játékos választhatja meg a karakterére vonatkozó játékstílust. Ezek azt hivatottak jelezni, hogy a játékos "mennyit vállal be" a játékban, ezáltal elkerülhetőek azok az esetek, ahol a játékos nem kívánja, hogy a karaktere például elhalálozzon, ennek menete, hogy nem is tud a stílusából fakadóan olyan játékban részt venni, ahol karaktere elhalálozhat. Azok pedig, akik ilyen játékban vennének részt, ki tudják választani a hozzájuk hasonló gondolkodású játékosokat, így például akik nem is értenek egyet azzal, hogy egy karakter ne tudjon elhalálozni, el tudják kerülni azon stílusban játszókat, akiknek ez van beállítva. Így a szelíd (avagy "softcore") és komolyabb (avagy "hardcore") játékosok is megtalálják a megfelelő játékospartnerüket, és a viták is el vannak kerülve, előre.
Egy játék esetében mindig a gyengébb játékstílus szabályai erősebbek, tehát hiába vakmerő valaki, ha szelíd játékossal játszik, nem kaszabolhatja le.
2. A szelíd játékosokra vonatkozó szabályok
A szelíd ("softcore") játékosi stílus azoknak lett kitalálva, akik nem igazán szeretnének másoknak ártani, és azt sem szeretnék, hogy az ő karakterüknek ártsanak. Általában irreális karakterkoncepció ez a kategória, de mindenkinek megvan a joga az ilyen játékhoz, ezért bár ajánlani nem ajánljuk, megértjük és elfogadjuk, hogy vannak, akik így játszanak.
Szabály: A szelíd játékstílusban játszók karaktereinek más karakterek nem árthatnak komolyabban a játéktéren. Nem lehet számukra maradandó, csonkolt vagy halálos sérüléseket okozni, cserébe ő sem okozhat senkinek ilyen sérüléseket. Nem lehet nekik anyagi kárt okozni (lopni, rabolni, zsarolni stb., ami arra kényszeríti a karaktert, hogy pénzt vagy értékes tárgyat adjon át ellenjuttatás nélkül), cserébe ő sem okozhat más karaktereknek anyagi kárt. Csak arra a klánhelyszínre léphetnek be, amelyik klán tagjai, más klánok helyszíneire nem.
A szelíd játékosokkal való játékot valamilyen OOC csatornán (pl. privát üzenet) előre le kell beszélni, spontán játék nem lehetséges velük.
3. A megfontolt játékosokra vonatkozó szabályok
A megfontolt ("mediumcore") játékosi stílus jó alternatíva arra, aki inkább a rendszerrel korlátolt játékokat helyezi előtérbe a szabad szöveges játékokkal szemben. A játékosok túlnyomó többsége ezen kategóriába sorolható. Ezzel a stílussal el lehet kerülni a VP-Nem VP vitákat, hisz minden hivatalos, kidolgozott rendszeren keresztül megy, mégis lehetőséget ad oda-vissza a komolyabb sérülések és anyagi kár okozására.
Szabály: A megfontolt játékstílusban játszók karaktereinek más karakterek a hivatalos, kidolgozott rendszeren keresztül árthatnak, és fordítva, ezen karakterek is ilyen rendszeren keresztül árthatnak másoknak (kivéve szelíd játékosoknak). Ezáltal a játék kidolgozott harcrendszerén keresztül okozható maradandó, csonkolt vagy halálos sebesülés is akár mindkét féltől; a kidolgozott tolvajlási rendszeren keresztül lopható pénz és tárgy, szintén mindkét fél által. Szabad szöveges játékban harc csak gyakorló célzattal, komolyabb (maradandó, csonkolt, halálos) sebesülés nélkül lehetséges; anyagi kár csak a tolvajlási rendszeren keresztül okozható. Beléphet klánterületre, de ez előre lebeszélendő a klán vezérével.
A megfontolt játékosokkal való játékot valamilyen OOC csatornán (pl. privát üzenet) előre le kell beszélni, kivéve a következő kettő esetet: megtorlás (ha a karakter valakinek bármilyen módon ártott, a másik bosszúját, megtorlását a fenti korlátorzások mellett kötelező elfogadnia/kijátszania vele, amennyiben az IC indokolt, ideértve a klánhelyszínre való lépést is); tolvajlás (ha a karaktert meg akarják lopni, akkor az rendszeren keresztül lehetséges anélkül, hogy a játék előre meg lett volna beszélve, ha az IC indokolt).
4. A vakmerő játékosokra vonatkozó szabályok
A vakmerő ("hardcore") játékosi stílus annak való, aki bármilyen játékot bevállal, ezáltal izgalmas, előre nem kiszámítható, akár spontán játékok sokaságával szeretné színesíteni szórakozását. Cserébe kockázatos, a karakter bármikor akár komolyabb kárt is szenvedhet a játék folyamán.
Szabály: A vakmerő játékstílusban játszók karaktereinek minden módon (rendszer és szabad szöveges játék egyaránt) lehet ártani (vakmerők részéről), és ő is minden módon árthat más (vakmerő) karaktereknek. Ilyen módon bármi megtörténhet a karakterekkel, nincs rá korlátozás (lehetséges maradandó, csonkolt és halálos sérülés, lopás, zsarolás, bármi). Klánhelyszínre spontán betérhetnek.
A vakmerő játékosokkal való játékot _nem_ szükséges előre megbeszélni, sőt, kifejezetten ajánlatos a spontán játékok létrehozása. Az ilyen játékok esetében az agresszor ("támadó fél") dönti el, hogy szabad szöveges vagy rendszer alapú játékkal kíván élni, a védekező fél ehhez alkalmazkodik. Bár a kidolgozott rendszerek használata ajánlott, nem kötelező számukra.
5. Klánhelyszínek, és azon lévő szabályok
Minden olyan helyszín klánhelyszín, aminek a fenntartásáért egy klán fizet. Ha egy helyszín klánhoz tartozik, az a helyszínleírás elején fel van tüntetve. Szelíd játékosok nem léphetnek be klánhelyszínekre, míg a megfontoltak előzetes engedéllyel csak. A vakmerő játékosok számára a spontán belépés lehetséges. Aki klánhelyszínre lép az elfogadja, hogy ezáltal lehetőséget biztosít a klán összes tagjának, hogy értelmes IC időn belül reagálva az adott játékstílusra vonatkozó szabályok mellett ártsanak a karakternek. Felhívnánk a figyelmet, hogy IC időről van itt szó, tehát ha Te beírsz egy klánhelyszínre, majd gyorsan írsz máshova hozzászólást, akkor azzal nem úsztad meg a dolgot - a klán lereagálhatja, akár OOC (IRL) napokkal később is, amennyiben IC értelmes időn belül maradnak. Vitás esetekben mindenképpen mesélő dönt, amennyiben viszont a belépéssel párhuzamosan más módon is ártottál a klánnak (pl. felgyújtottál egy épületet, loptál stb.), akkor minden esetben a klán javára fog döntés születni.
6. Egyéb szabályozások
Minden karakter regisztrációkor megkapja a szelíd játékstílust, ami bármikor magasabbra, és csak magasabbra állítható. Fontos, hogy ha valaki magasabbra állítja a játékstílust, visszaállításra nincs lehetősége, visszaút nincs! A stílus átállítása azonnal végbemegy, és nem visszafordítható folyamat, akkor sem, ha még nem írtál hozzászólást! Kérünk, csak akkor piszkáld, ha tudod, mit csinálsz. A játékstílust a saját karakterlapodon tudod átállítani, és itt tudod megtekinteni azt is, hogy jelenleg milyen beállításon vagy. Más karakterlapján megtekintheted az ő beállítását, ezáltal el tudod dönteni, hogy kívánsz-e valakivel játszani vagy sem (kivéve vakmerő esetében ugye).
A hozzászólás írója (Emphus) módosította ezt a hozzászólást, ekkor: 2014.12.13 14:17:50