OOC - Játékon kívüli fórum
Karaktered neve: ---       Rangod: Nem bejelentkezett felhasználó       Pénzed: --- arany     
Varázsitalaid: Neked nincsenek varázsitalaid!
Herbária: Neked nincsenek varázsnövényeid!


Üdvözlünk!

Ez itt a www.Lanawin.hu weboldal játéktere. Egy fórumos szerepjáték. Te nem vagy bejelentkezett állapotban, ezért nincs jogod ténykedni a fórumon. Csak olvasni tudod a hozzászólásokat, semmi mást. Ha szeretnéd kipróbálni milyen is a fórum valójában, átélni izgalmas kalandokat, varázslatokat tanulni, bájitalokat vásárolni, egyedi karaktert létrehozni, felszereléseket kovácsoltatni, vagy küldetéseket végrehajtani, akkor regisztrálj bátran, ne habozz. Miután regisztráltál, és beléptél minden funkciót elérhetsz. Lehetőséged lesz részt venni a mesékben, vagy csak spontán játszani a megalkotott, mesés világban. Felkutathatod a város rejtélyeit, és részese lehet egy olyan fórumos szerepjátéknak, ahol a játékosok kényelme, és a játék élvezete a legfontosabb.

Vissza a főoldalra!
Nincs "nagyobb" helyszínJátékon kívüli fórumArthenior főtere (új)
Amon Ruadh (új)
Füves puszta (új)
Dokkok és kikötő (új)
Játékon kívüli fórum >> Lanawin fórum >> Fejlesztés >>
[Bekerült] "Soft", "medium" és "hard" játékosok
<< Előző oldal - Mostani oldal: 3 (41. - 60. üzenet) - Első olvasatlan beíráshoz >>Oldal váltása: - Következő oldal >> -

60. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2014-12-13 18:56:33
 ÚJ
>Emphus avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Adminisztrátor
IC üzenetek: 0
OOC üzenetek: 5971
Igen, így lenne a dolog, mert nyilván, amennyiben a vakmerő a védekező megfontolttal IC valamilyen pozitív kapcsolatot ápol, abban az esetben felé is támadó szándék a "pajtijának" kár okozása. De ugye a megfontolt esetében 1-2 kivétele helyzettől eltekintve le kell egyeztetni a játékot, így erre előzetes PM-váltás miatt rá lehet világítani.


59. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2014-12-13 17:30:33
 ÚJ
>Svir Gia avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Tapasztalt játékos
IC üzenetek: 1633
OOC üzenetek: 313
És ha pl. az előbbi felállásban a megfontolt karinak ír egy másik megfontolt, hogy megtámadná, ő pedig belemegy? A szelíd virágot szed, a vakmerő pedig eldönteni, hogy arréb áll vagy beszáll a harcba megfontolt szabályokkal?


58. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2014-12-13 17:15:32
 ÚJ
>Emphus avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Adminisztrátor
IC üzenetek: 0
OOC üzenetek: 5971
Jó kérdés, de szerintem egyszerű a lerendezés. Pitypangot szednek. Vagy felállítják magukat vakmerőre, és beavatkoznak, viszont ez esetben visszaút nincs.

A vakmerő pont azért vakmerő, hogy ilyen helyzeteket (is) bevállaljon.

Ha van jobb ötlet, hajlamos vagyok erre valami minimális plusz szabályozást berakni, de semmi túl komplikáltat.


57. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2014-12-13 16:53:06
 ÚJ
>Kagan Thargodar avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Törölt felhasználó
IC üzenetek: 2255
OOC üzenetek: 782
Kérdés:

Mi történik csapatosan játszó, eltérő titulusú játékosok interakciója esetén?

Csak egy példa:
Két soft, egy medium és egy hardcore játszik egymással. Megjelenik két hardcore, és rátámadnak a velük egy szinten lévőre.

Mi történik a többiekkel?



A hozzászólás írója (Kagan Thargodar) módosította ezt a hozzászólást, ekkor: 2014.12.13 16:53:18


56. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2014-12-13 16:35:28
 ÚJ
>Emphus avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Adminisztrátor
IC üzenetek: 0
OOC üzenetek: 5971
Letrion: ld. közvetlenül előtted lévő hozzászólás. "Ezeket bele fogom írni."

Morwon: emelni lehet, csökkenteni nem, de ez világosan látszódni fog a karakterlapon.


55. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2014-12-13 14:47:59
 ÚJ
>Morwon Loree Dedion avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Tapasztalt játékos
IC üzenetek: 844
OOC üzenetek: 1416
Nekem az lenne a kérdésem, hogyha beállítom "medium"-ra, akkor ugyebár "soft"-ra nem állíthatom vissza, viszont "hardra" emelhetem azután, hogy "mediumra" raktam?


54. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2014-12-13 14:38:39
 ÚJ
>Letrion Wandar [halott] avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Haladó játékos
IC üzenetek: 204
OOC üzenetek: 153
Szerintem nem ártana tisztázni itt azt is, hogy a mesélő továbbra is megölhet indokolt esetben karaktereket, függetlenül a játékmódtól, (ahogy mondtad) illetve hogy kalandokban elsősorban a mesélő által lefektetett (általában mediumcore alapú) szabályok érvényesek mindenek előtt. Már ha így van. Ha meg nem, akkor azt, ahogy ténylegesen van a dolog a mesélőkkel és a kalanokkal kapcsolatban. Megelőzne pár vitát.


53. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2014-12-13 14:35:23
 ÚJ
>Emphus avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Adminisztrátor
IC üzenetek: 0
OOC üzenetek: 5971
Jogos a kérdés. JK vs. JK esetén igen, amennyiben a mesélő nem bírálja felül. Ha nem JK vs. JK van, akkor az egész nem számít, ez a három játékstílus csak erre vonatkozik. A mesélő szabályzat erősebb ennél, felülírja ezt.

Ezeket bele fogom írni.


52. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2014-12-13 14:32:39
 ÚJ
>Dongnor Arsenor avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Haladó játékos
IC üzenetek: 424
OOC üzenetek: 100
Megfontolt karakterrel egy kalandban is rendszer szerint kell játszani?


51. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2014-12-13 14:12:03
 ÚJ
>Emphus avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Adminisztrátor
IC üzenetek: 0
OOC üzenetek: 5971
Egy közel végleges verzió. Gyakorlatilag a megírt szabálypontok, csak még nincs feltöltve. Kérlek jelezzétek, ha valami nem érthető vagy nem egyértelmű, hogy javítani tudjam.
FONTOS: a megfontoltnál picit változott, hogy milyen játékot kell előre megbeszélni. Ezen kívül a vakmerőnél el lett törölve az előre megbeszélés a szabad játékhoz. Ezen kívül változott az álláspont az állíthatóságnál való várakozással kapcsolatban.

Lássuk:

1. A játékstílusok, és ezek értelme

A játékban három játékstílust különítünk el: szelíd, megfontolt és vakmerő. Minden esetben a játékos választhatja meg a karakterére vonatkozó játékstílust. Ezek azt hivatottak jelezni, hogy a játékos "mennyit vállal be" a játékban, ezáltal elkerülhetőek azok az esetek, ahol a játékos nem kívánja, hogy a karaktere például elhalálozzon, ennek menete, hogy nem is tud a stílusából fakadóan olyan játékban részt venni, ahol karaktere elhalálozhat. Azok pedig, akik ilyen játékban vennének részt, ki tudják választani a hozzájuk hasonló gondolkodású játékosokat, így például akik nem is értenek egyet azzal, hogy egy karakter ne tudjon elhalálozni, el tudják kerülni azon stílusban játszókat, akiknek ez van beállítva. Így a szelíd (avagy "softcore") és komolyabb (avagy "hardcore") játékosok is megtalálják a megfelelő játékospartnerüket, és a viták is el vannak kerülve, előre.
Egy játék esetében mindig a gyengébb játékstílus szabályai erősebbek, tehát hiába vakmerő valaki, ha szelíd játékossal játszik, nem kaszabolhatja le.

2. A szelíd játékosokra vonatkozó szabályok

A szelíd ("softcore") játékosi stílus azoknak lett kitalálva, akik nem igazán szeretnének másoknak ártani, és azt sem szeretnék, hogy az ő karakterüknek ártsanak. Általában irreális karakterkoncepció ez a kategória, de mindenkinek megvan a joga az ilyen játékhoz, ezért bár ajánlani nem ajánljuk, megértjük és elfogadjuk, hogy vannak, akik így játszanak.

Szabály: A szelíd játékstílusban játszók karaktereinek más karakterek nem árthatnak komolyabban a játéktéren. Nem lehet számukra maradandó, csonkolt vagy halálos sérüléseket okozni, cserébe ő sem okozhat senkinek ilyen sérüléseket. Nem lehet nekik anyagi kárt okozni (lopni, rabolni, zsarolni stb., ami arra kényszeríti a karaktert, hogy pénzt vagy értékes tárgyat adjon át ellenjuttatás nélkül), cserébe ő sem okozhat más karaktereknek anyagi kárt. Csak arra a klánhelyszínre léphetnek be, amelyik klán tagjai, más klánok helyszíneire nem.
A szelíd játékosokkal való játékot valamilyen OOC csatornán (pl. privát üzenet) előre le kell beszélni, spontán játék nem lehetséges velük.

3. A megfontolt játékosokra vonatkozó szabályok

A megfontolt ("mediumcore") játékosi stílus jó alternatíva arra, aki inkább a rendszerrel korlátolt játékokat helyezi előtérbe a szabad szöveges játékokkal szemben. A játékosok túlnyomó többsége ezen kategóriába sorolható. Ezzel a stílussal el lehet kerülni a VP-Nem VP vitákat, hisz minden hivatalos, kidolgozott rendszeren keresztül megy, mégis lehetőséget ad oda-vissza a komolyabb sérülések és anyagi kár okozására.

Szabály: A megfontolt játékstílusban játszók karaktereinek más karakterek a hivatalos, kidolgozott rendszeren keresztül árthatnak, és fordítva, ezen karakterek is ilyen rendszeren keresztül árthatnak másoknak (kivéve szelíd játékosoknak). Ezáltal a játék kidolgozott harcrendszerén keresztül okozható maradandó, csonkolt vagy halálos sebesülés is akár mindkét féltől; a kidolgozott tolvajlási rendszeren keresztül lopható pénz és tárgy, szintén mindkét fél által. Szabad szöveges játékban harc csak gyakorló célzattal, komolyabb (maradandó, csonkolt, halálos) sebesülés nélkül lehetséges; anyagi kár csak a tolvajlási rendszeren keresztül okozható. Beléphet klánterületre, de ez előre lebeszélendő a klán vezérével.
A megfontolt játékosokkal való játékot valamilyen OOC csatornán (pl. privát üzenet) előre le kell beszélni, kivéve a következő kettő esetet: megtorlás (ha a karakter valakinek bármilyen módon ártott, a másik bosszúját, megtorlását a fenti korlátorzások mellett kötelező elfogadnia/kijátszania vele, amennyiben az IC indokolt, ideértve a klánhelyszínre való lépést is); tolvajlás (ha a karaktert meg akarják lopni, akkor az rendszeren keresztül lehetséges anélkül, hogy a játék előre meg lett volna beszélve, ha az IC indokolt).

4. A vakmerő játékosokra vonatkozó szabályok

A vakmerő ("hardcore") játékosi stílus annak való, aki bármilyen játékot bevállal, ezáltal izgalmas, előre nem kiszámítható, akár spontán játékok sokaságával szeretné színesíteni szórakozását. Cserébe kockázatos, a karakter bármikor akár komolyabb kárt is szenvedhet a játék folyamán.

Szabály: A vakmerő játékstílusban játszók karaktereinek minden módon (rendszer és szabad szöveges játék egyaránt) lehet ártani (vakmerők részéről), és ő is minden módon árthat más (vakmerő) karaktereknek. Ilyen módon bármi megtörténhet a karakterekkel, nincs rá korlátozás (lehetséges maradandó, csonkolt és halálos sérülés, lopás, zsarolás, bármi). Klánhelyszínre spontán betérhetnek.
A vakmerő játékosokkal való játékot _nem_ szükséges előre megbeszélni, sőt, kifejezetten ajánlatos a spontán játékok létrehozása. Az ilyen játékok esetében az agresszor ("támadó fél") dönti el, hogy szabad szöveges vagy rendszer alapú játékkal kíván élni, a védekező fél ehhez alkalmazkodik. Bár a kidolgozott rendszerek használata ajánlott, nem kötelező számukra.

5. Klánhelyszínek, és azon lévő szabályok

Minden olyan helyszín klánhelyszín, aminek a fenntartásáért egy klán fizet. Ha egy helyszín klánhoz tartozik, az a helyszínleírás elején fel van tüntetve. Szelíd játékosok nem léphetnek be klánhelyszínekre, míg a megfontoltak előzetes engedéllyel csak. A vakmerő játékosok számára a spontán belépés lehetséges. Aki klánhelyszínre lép az elfogadja, hogy ezáltal lehetőséget biztosít a klán összes tagjának, hogy értelmes IC időn belül reagálva az adott játékstílusra vonatkozó szabályok mellett ártsanak a karakternek. Felhívnánk a figyelmet, hogy IC időről van itt szó, tehát ha Te beírsz egy klánhelyszínre, majd gyorsan írsz máshova hozzászólást, akkor azzal nem úsztad meg a dolgot - a klán lereagálhatja, akár OOC (IRL) napokkal később is, amennyiben IC értelmes időn belül maradnak. Vitás esetekben mindenképpen mesélő dönt, amennyiben viszont a belépéssel párhuzamosan más módon is ártottál a klánnak (pl. felgyújtottál egy épületet, loptál stb.), akkor minden esetben a klán javára fog döntés születni.

6. Egyéb szabályozások

Minden karakter regisztrációkor megkapja a szelíd játékstílust, ami bármikor magasabbra, és csak magasabbra állítható. Fontos, hogy ha valaki magasabbra állítja a játékstílust, visszaállításra nincs lehetősége, visszaút nincs! A stílus átállítása azonnal végbemegy, és nem visszafordítható folyamat, akkor sem, ha még nem írtál hozzászólást! Kérünk, csak akkor piszkáld, ha tudod, mit csinálsz. A játékstílust a saját karakterlapodon tudod átállítani, és itt tudod megtekinteni azt is, hogy jelenleg milyen beállításon vagy. Más karakterlapján megtekintheted az ő beállítását, ezáltal el tudod dönteni, hogy kívánsz-e valakivel játszani vagy sem (kivéve vakmerő esetében ugye).

A hozzászólás írója (Emphus) módosította ezt a hozzászólást, ekkor: 2014.12.13 14:17:50


50. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2014-12-12 01:06:52
 ÚJ
>Kagan Thargodar avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Törölt felhasználó
IC üzenetek: 2255
OOC üzenetek: 782
Engem sért, ha azzal vádolnak, hogy merem a vakokat. -.- :D


49. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2014-12-12 01:05:38
 ÚJ
>Nestar Erefiz avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Tapasztalt játékos
IC üzenetek: 849
OOC üzenetek: 102
Azzal remélem tisztában vagy, hogy sértő és/vagy degradáló jelzők nem fognak bekerülni :P


48. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2014-12-12 01:02:21
 ÚJ
>Brennus Thargodar [halott] avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Játékos
IC üzenetek: 87
OOC üzenetek: 4
Mit szólnátok a demokratikus rendezés ötletéhez? Legyen pár név gyűjtemény ( 1.2.3 - név ) és szavazzunk!

Emp, erről lehet szó?


47. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2014-12-12 01:01:47
 ÚJ
>Nestar Erefiz avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Tapasztalt játékos
IC üzenetek: 849
OOC üzenetek: 102
Hát, amit eddig így összegezve értelmesnek láttam a sokból:

1. Szelíd
2. Elővigyázatos
3. Vakmerő


46. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2014-12-12 00:06:30
 ÚJ
>Harath Hardoghar avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Törölt felhasználó
IC üzenetek: 747
OOC üzenetek: 33
Támogatom a fokozatok bevezetését.
1. Csíraképű
2. Tucatarc
3. Vasbúra


45. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2014-12-11 23:47:46
 ÚJ
>Letrion Wandar [halott] avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Haladó játékos
IC üzenetek: 204
OOC üzenetek: 153
soft: „puha”, könnyű, békés, passzív, elvont, veszélykerülő
Medium: „átlagos”, elővigyázatos, felkészült, (sün), óvatos, szerencsevadász
hard: „kemény”, merész, bátor, kecske, hősies, magabiztos, elszánt

A hozzászólás írója (Letrion Wandar) módosította ezt a hozzászólást, ekkor: 2014.12.11 23:48:18


44. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2014-12-11 22:42:23
 ÚJ
>Svir Gia avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Tapasztalt játékos
IC üzenetek: 1633
OOC üzenetek: 313
Brennus, akkor még esetleg, ha fokozatonként más más elnevezése lenne a fokozatoknak. Hardnál a lentebbi, softnál meg mondjuk játszótárs, harcos, vérszomjas á'lat. ;)


43. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2014-12-11 21:53:29
 ÚJ
>Brennus Thargodar [halott] avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Játékos
IC üzenetek: 87
OOC üzenetek: 4


Hogy őszinte legyek nekem Kagan eredeti javaslata tetszik, azt támogatom :D

1.Csíraképű
2.Tucatarc
3.Vasbúra



42. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2014-12-11 21:46:08
 ÚJ
><b style='color:#c03010'>Mesélő (inaktív)</b> avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Mesélő
IC üzenetek: 338
OOC üzenetek: 542
Kezdetét veszi hát a vérfürdő. Remélem azonban ez nem fog okozni random, háttér nélküli akciókat. Az igazán csúnya fényt vetne a dolgokra.


41. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2014-12-11 21:43:00
 ÚJ
>Kagan Thargodar avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Törölt felhasználó
IC üzenetek: 2255
OOC üzenetek: 782
Egy másik, immár (jelenleg) nem működő játékban is az óvatos, vakmerő kifejezések voltak és bár természetesen ettől még nem lesznek védjegyesek (:D) én jobban örülnék valami újnak :P

Ryrin javaslata szerintem teljesen jó.


1-20 , 21-40 , 41-60 , 61-80