Sziasztok,
Felmerült az igény arra, hogy játékosok/karakterek besorolhassák magukat bizonyos kategóriákba, ami azt hivatott jelezni, hogy az adott karakter ölhető, csonkolható, sebezhető stb.-e a játéktéren. Mivel alapvetően járható útnak tartom, hisz gyakorlatilag sok minden nem változna tőle, csak előre van fixálva egy-egy esetleges végkimenetre adott lehetőség, nem az adott pillanatban dől el. Tehát nem a reagok után dönt a játékos a karaktere sorsáról, hanem még a legelején a játéknak.
Három kategóriát gondoltam ki:
"Soft" karakterek: ezen karaktereknek a játéktéren csak minimális sebesülést lehet okozni, semmi komolyat. Se harcrendszer alapján, se mágiával, sehogy. Szintén nem lehet őket meglopni, és ők sem lophatnak meg másik JK-t. Alapvetően minden játék előre lebeszélendő vele PM-ben. Nem léphet be olyan klánterületre, amelyik olyan klánhoz tartozik, melynek nem tagja a karakter. Nem kezdeményezhet lebeszélés nélkül játékot, és vele sem lehet kezdeményezni enélkül.
"Medium" karakterek: szabad játékban nem okozható nekik komolyabb sérülés, de ami rendszerszinten számolódik, azt már bevállalják. Tehát ha lesz tolvajlási rendszer, azon keresztül lophatóak és ők is lophatnak, ha harcrendszer alapú harcról van szó, azon keresztül komoly sérüléseket, csonkolásokat, akár halált szedhetnek össze, de szabad szöveges játékban nem lehet nekik ártani (pl. olyan harc, ami nem használja a harcrendszert). A rendbe beleérthető a mágia, tehát szabad szöveges játék esetén mágiával lehet felé ártani, ekkor annak következményeit, amennyiben akarja a játékos, rendszeren keresztül lehet megoldani. Amennyiben ilyen rendszeren keresztül egyszer ő volt az agresszor (pl. lopott), abban az esetben a megtorlás is kötelezően rendszeren keresztül kell menjen, amennyiben van rá írva rendszer (pl. az áldozat megtámadja). Minden olyan játék előre lebeszélendő vele, ami klánterületen kívül zajlik, kivéve ez alól a megtorlás. Klánterületen szabad préda a klán számára (kivéve a soft klánkaraktereknek), de csak rendszeren keresztül.
"Hard" karakterek: azok, akik minden körülmény között, akár előre lebeszélés nélkül is bevállalnak mindent. Amennyiben két hard karakter esne egymásnak, előre privátban lebeszélendő, hogy rendszerszerű vagy nem rendszerszerű játékról van szó. Amennyiben nincs lebeszélve, akkor automatikusan rendszert kell ott használni, ahol lehetséges, mert van rá (harc, tolvajlás). Egyéb esetben lehet szabad szöveges játékra vinni a dolgot.
A "fokozat" a játék legelején automatikusan "soft". Amennyiben a játékos úgy gondolja, nehezebbre állíthatja, de visszaút nincs, tehát könnyebbre nem lehet visszaállítani, ha egyszer át lett állítva. Ha valaki NEM 1. szintű karakterrel állítja nehezebbre a fokozatot, az átállítás után el kell telnie egy hétnek, utána fog csak érvényesülni - ezzel elkerülvén a gyorsan átállítom és megtámadom típusú eseteket. 1. szintű karakter automatikusan, azonnal átáll.
Vélemény? Ötlet?
A hozzászólás írója (Emphus) módosította ezt a hozzászólást, ekkor: 2014.12.11 14:18:19