OOC - Játékon kívüli fórum
Karaktered neve: ---       Rangod: Nem bejelentkezett felhasználó       Pénzed: --- arany     
Varázsitalaid: Neked nincsenek varázsitalaid!
Herbária: Neked nincsenek varázsnövényeid!


Üdvözlünk!

Ez itt a www.Lanawin.hu weboldal játéktere. Egy fórumos szerepjáték. Te nem vagy bejelentkezett állapotban, ezért nincs jogod ténykedni a fórumon. Csak olvasni tudod a hozzászólásokat, semmi mást. Ha szeretnéd kipróbálni milyen is a fórum valójában, átélni izgalmas kalandokat, varázslatokat tanulni, bájitalokat vásárolni, egyedi karaktert létrehozni, felszereléseket kovácsoltatni, vagy küldetéseket végrehajtani, akkor regisztrálj bátran, ne habozz. Miután regisztráltál, és beléptél minden funkciót elérhetsz. Lehetőséged lesz részt venni a mesékben, vagy csak spontán játszani a megalkotott, mesés világban. Felkutathatod a város rejtélyeit, és részese lehet egy olyan fórumos szerepjátéknak, ahol a játékosok kényelme, és a játék élvezete a legfontosabb.

Vissza a főoldalra!
Nincs "nagyobb" helyszínJátékon kívüli fórumArthenior főtere (új)
Amon Ruadh (új)
Füves puszta (új)
Dokkok és kikötő (új)
Játékon kívüli fórum >> Lanawin fórum >> Fejlesztés >>
[Bekerült] "Soft", "medium" és "hard" játékosok
Mostani oldal: 1 (1. - 20. üzenet) - Első olvasatlan beíráshoz >>Oldal váltása: - Következő oldal >> -

20. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2014-12-11 14:56:58
 ÚJ
>Stridarus Hexar avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Játékos
IC üzenetek: 58
OOC üzenetek: 5
Igen ennek az elkerülésére van az hogy a visszalépés ne legyen lehetséges.


19. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2014-12-11 14:56:06
 ÚJ
>Nestar Erefiz avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Tapasztalt játékos
IC üzenetek: 849
OOC üzenetek: 102
A Visszalépéshez: Megkönnyíti a chat elviselését :D Komolyra fordítva, biztosan lesznek olyanok, akik bepittyegik a Hardot, mert keménygyerekek, aztán megkapják a 'méltó' ellenfelet és egyből rájönnek, hogy ez nem nekik való. De nem ragaszkodom hozzá különösebben.



18. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2014-12-11 14:55:07
 ÚJ
>Emphus avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Adminisztrátor
IC üzenetek: 0
OOC üzenetek: 5971
Kagan: ez nyilvánvalóan IC nem állja meg a helyét, így mesélő közbeavatkozás kell.

Amúgy én nem kötelezném várakozásra klánhelyszínen, viszont az nincs leírva sehol lentebb, hogyha kimegy a klánhelyszínről, akkor elveszítitek a jogot arra nézve, hogy rátámadjatok. :P
Nyilván valami értelmes "lejárati idő" van erre a jogra, ezt nem hiszem, hogy értelmes beszabályozni. Mondjuk úgy, hogyha a klánhelyszínre lépésre IC (és nem OOC) logikus időn belül reagáltok, a jog megvan a lecsapásra, egyéb esetben elveszik.

Taug:
1. Bekerülés előtt lesz egy hét megadni a kívánt fokozatot. Aki nem adta meg, annak soft lesz, és él rá az egy hetes korlát, aki megadta az adott egy hétben, annak azonnal érvénybe lép.
2. De, meg lehet. Tehát lesz egy időpont, amitől kezdve a rendszer érvényes. Előtte lévő egy hétben akkor és azt állítasz, amit akarsz. Ha elértük az időpontot, akkor puff, úgy marad. Ha valaki semmit nem állított be, akkor automatikusan soft lesz.


17. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2014-12-11 14:52:26
 ÚJ
>Taug Quithine avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Haladó játékos
IC üzenetek: 86
OOC üzenetek: 9
Én az egészet kizárólag a visszalépés lehetősége nélkül vagyok hajlandó támogatni, de gondolom (illetve remélem) felesleges leírnom, hogy miért. Viszont: ugye 0 ic felett 1 hét, amíg érvénybe lép, de ez felvet két kérdést:
Mikor majd ez bekerül (ha bekerül), akkor lesz olyan pl első 2-3 nap, amikor azonnali hatállyal feljebb tudom kapcsolni? Mert most persze, egy hét nem sok + akivel játszom, az úgyis tudja, hogy leölhető/sebesíthető vagyok a softocskától függetlenül, de némi hibahatárt mégis felvet, amit én annyira nem szeretnék.
A second kérdés, hogy ugye már abban az egy hétben sem lehet meggondolni magamat? Tehát rányomok, feljebb, és onnantól az már megmásíthatatlan, 1 hét múlva pedig működésbe is lép, úgy-e?

A hozzászólás írója (Taug Quithine) módosította ezt a hozzászólást, ekkor: 2014.12.11 14:53:11


16. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2014-12-11 14:46:53
 ÚJ
>Kagan Thargodar avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Törölt felhasználó
IC üzenetek: 2255
OOC üzenetek: 782
Egyértelmű kérdésnek fog tűnni (bocs, még dolgoznak a régi rutinok :P)

Ha valaki beírja magát a klánterületre, ami ugye minimum medium (de lehet hard is, igaz?), akkor várnia kell a "helyiek" reakciójára (értelmes határokon belül).

Példa, mit akarok elkerülni (hard helyszín esetén):
Teszem azt, beírja magát Amon Ruadhra, gyorsan rendel, 5 perc múlva kiírja és közben gyújtogat egy vidámat, aztán 1 hét múlva eljön a cuccáért, és megint ugyanez :)


15. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2014-12-11 14:40:48
 ÚJ
>Emphus avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Adminisztrátor
IC üzenetek: 0
OOC üzenetek: 5971
Ha //Mindenki// fejléc van, akkor az ő részéről a játék elfogadva, tehát már csak te maradsz. Ha te is játszani akarsz vele, akkor meg is "beszéltétek", mindketten belementetek a játékba. Ez így van értelmezve, szóval ez így él. :)

A klánhelyszínes dologban kérdeznék még másokat is, hogy hogy legyen. Olyan biztos nem lesz, hogy átmenetileg ezen és ezen a helyszínen más szabály vonatkozik rád, mint máskor. Azt tudom legfeljebb elképzelni, hogy a klánnak engedélyeznie kell a soft karakter belépését a területre.

Visszalépés: ilyet én személy szerint nagyon nem szeretnék, csúnya visszaélésekre adhat okot. Nem is látom, hogy miért szükséges a visszalépés, milyen szituációban előnyös? Ha valaki inaktív, tök mindegy melyik kategóriában van, hisz inaktív.


14. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2014-12-11 14:33:32
 ÚJ
>Nestar Erefiz avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Tapasztalt játékos
IC üzenetek: 849
OOC üzenetek: 102
Vagy a végén esetleg fordítva, hogy az inaktivitással csússzon vissza (ami kb. pár plusz katt visszaállítani, ha visszatér).


13. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2014-12-11 14:30:47
 ÚJ
>Nestar Erefiz avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Tapasztalt játékos
IC üzenetek: 849
OOC üzenetek: 102
Első körben: A softnál annyit javítanék, hogy ha pl. //Mindenki// fejléccel van egy játékosi reag, akkor ott ne kelljen egyeztetni (ez szerintem triviális), ezen túl léphessen be klánhelyszínre, ami nem az övé, de ekkor ott a Medium szabályai vonatkozzanak rá. Erre kaphat egy figyelmeztető üzenetet is, nehogy 'véletlen' somfordáljon be.

Másodrészt: Ha jól látom, akkor a Medium a kb. az eddig elfogadott rendszer, csak valamennyi + legitimitás adva a harcrendszernek (merthogy eddig szabadon lehetett dönteni a használatáról, nemhasználatáról és imígyen sebezgetni). Valami különbséget kihagytam?

Ezen túl én támogatnám a visszalépést is, annyiban, hogy egyesével, 1-2 hét/kategória + az éppen folyó közös játékokban még az akkori kat. szerint fut le minden, amiben belépett. Ez pl. hosszú ideig tartó inaktivitás esetén fontos lenne.


12. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2014-12-11 14:27:05
 ÚJ
>Emphus avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Adminisztrátor
IC üzenetek: 0
OOC üzenetek: 5971
Ezt rosszul írtam, de már javítottam. Pontosabban:
"Ha valaki NEM 1. szintű karakterrel állítja nehezebbre a fokozatot, az átállítás után el kell telnie egy hétnek, utána fog csak érvényesülni - ezzel elkerülvén a gyorsan átállítom és megtámadom típusú eseteket. 1. szintű karakter automatikusan, azonnal átáll."

És a kérdés jogos: valószínűleg módosítani fogom a dolgot úgy, hogy 0 IC hozzászólás esetén automatikusan, azonnal átáll, nem 0 esetén egy hét.

Kagan: klánterület minden fenntartott helyszín.

A hozzászólás írója (Emphus) módosította ezt a hozzászólást, ekkor: 2014.12.11 14:27:53


11. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2014-12-11 14:26:12
 ÚJ
>Kagan Thargodar avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Törölt felhasználó
IC üzenetek: 2255
OOC üzenetek: 782
Kérdés:
Klánterületnek a klán által fenntartott minden helyszín számít, vagy lehet "választani" (pl. hogy a klánterület Thargarod, az egyéb klánfenntartású - tehát softok által is látogatható - terület Amon Ruadh)?




10. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2014-12-11 14:24:45
 ÚJ
>Svir Gia avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Tapasztalt játékos
IC üzenetek: 1633
OOC üzenetek: 313
Egy kérdés:

"Ha valaki 1. szintű karakterrel állítja nehezebbre a fokozatot, az átállítás után el kell telnie egy hétnek, utána fog csak érvényesülni - ezzel elkerülvén a gyorsan átállítom és megtámadom típusú eseteket."
1. szintű alatt frissen beregeltet értsünk vagy 2-5. szintű ilyenekkel már mehet?


9. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2014-12-11 14:16:18
 ÚJ
>Emphus avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Adminisztrátor
IC üzenetek: 0
OOC üzenetek: 5971
Na, inkább pontokba szedem a jobb átláthatóság kedvéért:

"soft":
- szedhet pitypangot, és ihat a fogadóban kakaót
- csak annak a klánnak a helyszínére léphet be, ahol tag

"medium":
- sérülés és kár csak kidolgozott rendszeren keresztül okozhatóak neki
- sérülést és kárt csak kidolgozott rendszeren keresztül okozhat
- a játék előre lebeszélendő, kivéve, ha: megtorlásról van szó vagy belépett egy klánhelyszínre, ekkor mindkét esetben automatikusan "elfogadja a kihívást"

"hard":
- szabad szöveges játékban is bevállalnak sérüléseket, csonkolást, halált, lopást stb.
- a szabad szöveges játék előre lebeszélendő, a rendszert használó játékot viszont nem kell megbeszélni, mehet csak IC is (ha nincs lebeszélve előre, automatikusan rendszert kell használni mindkét fél számára)

És ami továbbra is él:
A "fokozat" a játék legelején automatikusan "soft". Amennyiben a játékos úgy gondolja, nehezebbre állíthatja, de visszaút nincs, tehát könnyebbre nem lehet visszaállítani, ha egyszer át lett állítva. Ha valaki NEM 1. szintű karakterrel állítja nehezebbre a fokozatot, az átállítás után el kell telnie egy hétnek, utána fog csak érvényesülni - ezzel elkerülvén a gyorsan átállítom és megtámadom típusú eseteket. 1. szintű karakter automatikusan, azonnal átáll.

Arra felhívnám a figyelmet, hogy például a klánok vadászhatnak a hard karakterekre, hisz a hardot bármikor és bárhol le lehet csapni a rendszerrel. Rendszer nélkül is, ha előtte PM váltásban megegyeztek erről (ez azért kell, hogy azért ne a támadó döntsön a rendszer vs. nem rendszerről, hanem a védekező fél, különben boldog-boldogtalan alacsony értékű kari leáll kekeckedni az erősekkel rendszer nélkül).

A hozzászólás írója (Emphus) módosította ezt a hozzászólást, ekkor: 2014.12.11 14:18:07


8. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2014-12-11 14:12:18
 ÚJ
>Kagan Thargodar avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Törölt felhasználó
IC üzenetek: 2255
OOC üzenetek: 782
Nekem tetszik (naná :P).

Még átgondolom, de első blikkre jónak tűnik ;)

Kérdés: egy egész (klán)terület tekinthető majd "mediumnak" vagy "hardnak"? Értem ez alatt, hogy aki oda beírja magát, arra ezek a szabályok vonatkoznak, amíg ott van?

A hozzászólás írója (Kagan Thargodar) módosította ezt a hozzászólást, ekkor: 2014.12.11 14:13:32


7. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2014-12-11 13:57:31
 ÚJ
>Emphus avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Adminisztrátor
IC üzenetek: 0
OOC üzenetek: 5971
Quoven: "Vélemény az mindig van. Érdekes ötlet, bár nekem annyira nem tetszik. Tartok attól, hogy a Soft játékosok kicsit úgy lennének vele, hogy "Írhatok bármit, úgyse sérülök meg komolyan, mert Soft vagyok". A legtöbb emberben legyen annyi, hogy nem tesszük tönkre más játékát/karakterét. "

Ez így ebben a formában nem igaz. Helyből nem játszol soft karakterrel, ha nem akarsz. Nyilván mindenkinél látható lenne a beállítottság. Másrészről ő sem tehet meg bármit, mesélő továbbra is mindenkit megölhet.

"de én például nem ragaszkodom ahhoz hogy előre le legyen beszélve a játék." - akkor te hardba sorolod magad, és nem kell lebeszélni a játékot, kész. Ez a lényeg. :) De ha más nem akar csak úgy játszani másokkal, hadd tegye meg (most is megteheti). Te más hard karakterekbe véletlenszerűen bele tudsz kötni, ha hard vagy, ekkor kötelező a rendszert használni (ld. nyitóposzt).


6. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2014-12-11 13:55:26
 ÚJ
>Quoven Arborshate avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Játékos
IC üzenetek: 51
OOC üzenetek: 29
Darel, én úgy értelmeztem, hogyha hardon vagy és médium meglop téged rendszerrel, akkor te rendszerrel lecsaphatod ugyanúgy. Csak annyi megkötés, hogy rendszerrel kell visszatámadnod.


5. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2014-12-11 13:55:05
 ÚJ
>Emphus avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Adminisztrátor
IC üzenetek: 0
OOC üzenetek: 5971
Darel, Argus: "Amennyiben ilyen rendszeren keresztül egyszer ő volt az agresszor (pl. lopott), abban az esetben a megtorlás is kötelezően rendszeren keresztül kell menjen, amennyiben van rá írva rendszer (pl. az áldozat megtámadja). Minden olyan játék előre lebeszélendő vele, ami klánterületen kívül zajlik, kivéve ez alól a megtorlás."

Tehát rendszeren keresztül torolhatod meg. Mivel te hard vagy, mindent bevállalsz, azt is, hogy ha ő rendszeren keresztül jön, akkor te csak és kizárólag rendszeren keresztül támadhatod vissza. De ha neked jött, a megtorlást nem utasíthatja el.

Magyarán: ha meglop rendszeren keresztül, kötelező belemenni a harcrendszer alapú harcba, ha IC indokolt (pl. utána tudtál menni, később felismered stb.).


4. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2014-12-11 13:53:15
 ÚJ
>Quoven Arborshate avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Játékos
IC üzenetek: 51
OOC üzenetek: 29
Szia
Vélemény az mindig van. Érdekes ötlet, bár nekem annyira nem tetszik. Tartok attól, hogy a Soft játékosok kicsit úgy lennének vele, hogy "Írhatok bármit, úgyse sérülök meg komolyan, mert Soft vagyok". A legtöbb emberben legyen annyi, hogy nem tesszük tönkre más játékát/karakterét.
A médium és a hard szerintem rendben vannak, bár nekem az a személyes véleményem, hogy ha már kiépítettetek egy használható (? még nem használtam, de feltételezem hogy használható) harcrendszert, akkor használjuk azt, de én például nem ragaszkodom ahhoz hogy előre le legyen beszélve a játék.

Első véleménynek ennyi:)


3. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2014-12-11 13:50:59
 ÚJ
>Vaslábú Argus avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Tapasztalt játékos
IC üzenetek: 347
OOC üzenetek: 87
Az ötlet jó, ahogyan Darel kérdései is jogos.


2. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2014-12-11 13:47:51
 ÚJ
>Darel Corthyr Worf avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Tapasztalt játékos
IC üzenetek: 468
OOC üzenetek: 100
Részemről tudod, hogy melyikbe raknám magam :D

Ellenben egy kérdés:
Ha én Hard vagyok akkor egy Medium odajöhet meglop a rendszer szerint és Ő viszont nem vállalja, hogy én agyon csapom, lefejezem stb (Hard fokozathoz méltón)?
Egyszerűbben fogalmazva:
Hard fokozatú ellen "támad" a Medium fokozatú karakter effektíve kihasználva, hogy a célpont Hard tehát mindent lehet, ő pedig medium tehát neki meg ugye nem lehet komolyabb baja csak ha "előre megbeszélik".


1. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2014-12-11 13:36:00
 ÚJ
>Emphus avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Adminisztrátor
IC üzenetek: 0
OOC üzenetek: 5971
Sziasztok,

Felmerült az igény arra, hogy játékosok/karakterek besorolhassák magukat bizonyos kategóriákba, ami azt hivatott jelezni, hogy az adott karakter ölhető, csonkolható, sebezhető stb.-e a játéktéren. Mivel alapvetően járható útnak tartom, hisz gyakorlatilag sok minden nem változna tőle, csak előre van fixálva egy-egy esetleges végkimenetre adott lehetőség, nem az adott pillanatban dől el. Tehát nem a reagok után dönt a játékos a karaktere sorsáról, hanem még a legelején a játéknak.

Három kategóriát gondoltam ki:
"Soft" karakterek: ezen karaktereknek a játéktéren csak minimális sebesülést lehet okozni, semmi komolyat. Se harcrendszer alapján, se mágiával, sehogy. Szintén nem lehet őket meglopni, és ők sem lophatnak meg másik JK-t. Alapvetően minden játék előre lebeszélendő vele PM-ben. Nem léphet be olyan klánterületre, amelyik olyan klánhoz tartozik, melynek nem tagja a karakter. Nem kezdeményezhet lebeszélés nélkül játékot, és vele sem lehet kezdeményezni enélkül.

"Medium" karakterek: szabad játékban nem okozható nekik komolyabb sérülés, de ami rendszerszinten számolódik, azt már bevállalják. Tehát ha lesz tolvajlási rendszer, azon keresztül lophatóak és ők is lophatnak, ha harcrendszer alapú harcról van szó, azon keresztül komoly sérüléseket, csonkolásokat, akár halált szedhetnek össze, de szabad szöveges játékban nem lehet nekik ártani (pl. olyan harc, ami nem használja a harcrendszert). A rendbe beleérthető a mágia, tehát szabad szöveges játék esetén mágiával lehet felé ártani, ekkor annak következményeit, amennyiben akarja a játékos, rendszeren keresztül lehet megoldani. Amennyiben ilyen rendszeren keresztül egyszer ő volt az agresszor (pl. lopott), abban az esetben a megtorlás is kötelezően rendszeren keresztül kell menjen, amennyiben van rá írva rendszer (pl. az áldozat megtámadja). Minden olyan játék előre lebeszélendő vele, ami klánterületen kívül zajlik, kivéve ez alól a megtorlás. Klánterületen szabad préda a klán számára (kivéve a soft klánkaraktereknek), de csak rendszeren keresztül.

"Hard" karakterek: azok, akik minden körülmény között, akár előre lebeszélés nélkül is bevállalnak mindent. Amennyiben két hard karakter esne egymásnak, előre privátban lebeszélendő, hogy rendszerszerű vagy nem rendszerszerű játékról van szó. Amennyiben nincs lebeszélve, akkor automatikusan rendszert kell ott használni, ahol lehetséges, mert van rá (harc, tolvajlás). Egyéb esetben lehet szabad szöveges játékra vinni a dolgot.

A "fokozat" a játék legelején automatikusan "soft". Amennyiben a játékos úgy gondolja, nehezebbre állíthatja, de visszaút nincs, tehát könnyebbre nem lehet visszaállítani, ha egyszer át lett állítva. Ha valaki NEM 1. szintű karakterrel állítja nehezebbre a fokozatot, az átállítás után el kell telnie egy hétnek, utána fog csak érvényesülni - ezzel elkerülvén a gyorsan átállítom és megtámadom típusú eseteket. 1. szintű karakter automatikusan, azonnal átáll.

Vélemény? Ötlet?

A hozzászólás írója (Emphus) módosította ezt a hozzászólást, ekkor: 2014.12.11 14:18:19


1-20 , 21-40 , 41-60 , 61-80