OOC - Játékon kívüli fórum
Karaktered neve: ---       Rangod: Nem bejelentkezett felhasználó       Pénzed: --- arany     
Varázsitalaid: Neked nincsenek varázsitalaid!
Herbária: Neked nincsenek varázsnövényeid!


Üdvözlünk!

Ez itt a www.Lanawin.hu weboldal játéktere. Egy fórumos szerepjáték. Te nem vagy bejelentkezett állapotban, ezért nincs jogod ténykedni a fórumon. Csak olvasni tudod a hozzászólásokat, semmi mást. Ha szeretnéd kipróbálni milyen is a fórum valójában, átélni izgalmas kalandokat, varázslatokat tanulni, bájitalokat vásárolni, egyedi karaktert létrehozni, felszereléseket kovácsoltatni, vagy küldetéseket végrehajtani, akkor regisztrálj bátran, ne habozz. Miután regisztráltál, és beléptél minden funkciót elérhetsz. Lehetőséged lesz részt venni a mesékben, vagy csak spontán játszani a megalkotott, mesés világban. Felkutathatod a város rejtélyeit, és részese lehet egy olyan fórumos szerepjátéknak, ahol a játékosok kényelme, és a játék élvezete a legfontosabb.

Vissza a főoldalra!
Nincs "nagyobb" helyszínJátékon kívüli fórumArthenior főtere (új)
Amon Ruadh (új)
Füves puszta (új)
Dokkok és kikötő (új)
Játékon kívüli fórum >> Lanawin fórum >> Fejlesztés >>
[Bekerült] Klánfejlesztés - fórum, megjelenés, felület, stb.
Mostani oldal: 1 (1. - 20. üzenet) - Első olvasatlan beíráshoz >>Oldal váltása: - Következő oldal >> -

20. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2015-03-23 22:04:44
 ÚJ
>Emphus avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Adminisztrátor
IC üzenetek: 0
OOC üzenetek: 5971
Alapvetően most ehhez a részhez szóltam hozzá, a többi fejlesztéshez egyelőre nem kívánok. Az még alakul. De itt láttam egy közös pontot, és egy erős kapcsolatot a mentorprogrammal, amit Kagan is leírt, ezért azzal karöltve ez a kis klános része is megvalósulhat.

A 100 arany belépési költség azért kell 10 fő alatt, mert egyéb esetben megalapítják a klánt három fővel, utána veszik fel a tagokat, így 100 helyett 10 arany a 4.-9. tag, ami ugye ellentmondásos, hogy két külön módon teljesen más ár jön ki.
A 100 arany két féle számolásból is egyszerre jött, ezért ennek a megváltoztatásáról nagyon nehezen tudnátok meggyőzni. Egyrészt, pont az 1000/10, ahol az 1000 a mostani alapítás, a 10 pedig alapvetően az, ahonnét alapítani kell. Másrészről pont 100 arannyal indul egy új regisztrált karakter. Minden szempontból tökéletes választás.

A minimum létszám innentől kezdve meg tökmindegy amúgy, akár 1 fős klán is lehetséges, de azért minimális ésszerűségnél maradjunk: 1 embernek nem kell klán, és még kettő is elkommunikál PM-ben. Háromnál már nem ilyen egyszerű, kell közös írási felület. Ezért hármat már engednék. Fájni senkinek nem fog egy három fős klán.

Nestar: Amit írsz, nem oldja meg az általad vázolt problémát. Ebben az esetben 8 főig fogják felnyomni magukat, hogy megóvják az alapítási költséget, utána esnek vissza kevesebbre, hogy ne fizessenek adót. Ez a további particionálás szerintem amúgy szükségtelen, kellő játékteret ad, hogyha valaki összehoz tíz karakter alapításra, csak azért, hogy megmaradjon az alapítási költség. Mondjuk ha nem tervezi 10-nél nagyobb főre a klánt, akkor az a pár száz vagy egyezer arany nem pénz. Vegyük figyelembe, hogy ezt tíz játékos dobja össze.

AMI MÉG ÁTGONDOLÁS ALATT VAN ezzel kapcsolatban a karakter vs. játékos kérdése. Nagyon hajlok afelé, hogy ha IC valaki egy klánban van, akkor technikailag is ott kelljen legyen. Függetlenül attól, hogy az adott játékosnak van-e már a klánban karaktere. Azaz minden karakternek be kéne lépni a klánba. Ez egyrészt az IC és technikai rész ellentmondásmentességét eredményezné, másrészről a klán fizetné az adót ténylegesen minden tag után (hisz a klán alapvetően azért IC szervezet), plusz nem lenne olyan, hogy azért adómentes egy amúgy mondjuk 20 karakteres klán, mert abból 11 multi. Nem is logikus amúgy, hogy így legyen.

Ezzel kapcsolatban észrevételek?


19. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2015-03-23 15:50:59
 ÚJ
>Nestar Erefiz avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Tapasztalt játékos
IC üzenetek: 849
OOC üzenetek: 102
A kis klánok koncepciója szerintem tartható.

1;6: A 3-as minimum mellett vagyok. Persze a 3 fő azért elég kevés egy klánnak, viszont megalapozás szempontjából elég kézenfekvő ennyi emberrel dolgozni. Kevés koordináció, ami pont elég ahhoz, hogy együtt is gyorsan menjenek a körök, de több szálon is képesek dolgozni. Minimális összemesélési energia és alapító tagoknak úgy sem érdemes nagyon többet tartani. Egy erős ugródeszka, amit nem zárnék ki.

2-3, Itt lehet tovább particionálnám a klánokat.
1-7 főig kis klán (adómentes, de nem igazi klán).
8 főnél már klán, nem vész el az alapítási költség, DE viseljen egy kis adóterhet is, ami fokozatosan növekedjen a 10 főig. A 100 aranyas belépési költség persze maradna 10 főig.
10+ főtől már teljes adóterhet visel, viszont itt nyílik meg ugye a lehetősége a helyszínnek is (amit kb. automatikusan kérni fognak a klánok).

Erre azért van szükség, mert a helyszínt nem igénylő, de klánként funkcionálni akaró csoportosulások nem akarják 10 főig felsrófolni magukat, de meg fogják tenni (ha képesek rá), hogy megóvják az alapítási költséget, aztán jó eséllyel úgy is visszaesnének, hogy megszabaduljanak az erős + költségektől.

És a 10 fő egyértelműen fog egy új helyszínnel járni, mert az 55 arany egy helyszínnel arányaiban jobb, mint 30 arany a privát topikra (amire lehet nincs is szükség), de 10 fő alatt csak erős veszteségekkel lehetne csoportosulni. Ezt is hivatott enyhíteni a 8-10 fős 'kategória'.

4-5, Ok, bár a kommunikáció igazából a nagyobb csoportokban lesz lényegesebb, de ott a cél inkább az alapítási összeg megtartása, így 'tartva meg' a 100 aranyat.

A funkció nélkül és funkciós helyszínekkel egyetértek én is, bár tennék különbséget aközött is, hogy milyen funkciója van az adott helyszínnek és ez alapján adni az árat. 20 alatti összeg a funkció nélkülinek mennyire elképzelhető?

Ezen túl, a többi felvetésről mi az admini vélemény?

(Kagan klán-adatlapjáról én is írtam egy hosszabb elképzelést)


18. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2015-03-23 13:17:03
 ÚJ
>Asira Qatil [halott] avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Játékos
IC üzenetek: 70
OOC üzenetek: 3
100 arany szerintem elenyésző, és egy klánvezér biztosan nem kezdőként alapítja a klánt, tehát van már valamennyi tőkéje (akár 500-1000), vagy ha nincs, gyorsan összeharácsolja. Azt pedig akár később is kiszedheti a többiektől.


17. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2015-03-23 12:51:16
 ÚJ
>Ezüsthátú Hyrkaan Dwirinthalen avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Játékos
IC üzenetek: 36
OOC üzenetek: 9
Jó koncepciónak tűnik.

3. A 100 arany szerintem sok. 50-60 sokkal barátságosabb lenne.

Klán adatlap: Ezt mindenképp fontosnak tartanám én is. Valami olyasmi kéne ami nem rögtön fórum hanem klán leírás. Hogy a kezdőnek ne kelljen isten tudja hány oldalon átrágnia magát. Egy olyan fórum vagy topic, ahol egymás alatt felsorolás szerűen megtalálná a klánokat, azok leírásával, és főbb adataival ( amiből gyorsan leszűrhetné mi neki való )

Azokon a helyszíneken ahol nincs funkció én bőven 20 alá mennék. Mondjuk 10. Mert ugye az a cél hogy támogassuk a kis klánokat, és az önszerveződő köröket, akkor támogassuk őket minden fronton.

A hozzászólás írója (Ezüsthátú Hyrkaan Dwirinthalen) módosította ezt a hozzászólást, ekkor: 2015.03.23 12:56:03


16. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2015-03-23 12:14:25
 ÚJ
>Kagan Thargodar avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Törölt felhasználó
IC üzenetek: 2255
OOC üzenetek: 782
Klánlétszám: igen, én is ezt tapasztalom. Ehhez hozzátenném, hogy nagyon nagy a fluktuáció a ténylegesen új karakterek körében, még a klánokhoz csatlakozóknál is; a freerunnerek között pedig egyenesen katasztrofális. Ha az elején sikerülne megfogni őket akár a mentorprogrammal, akár a klánfejlesztésekkel, akkor valószínűleg hamar változnának az arányok is.

_______________________

*** Kis klánok: ***

1. Szerintem a 4-5 fő minimum határt azért tartsuk meg, a három fő nagyon karcsú.

2. Korrekt.

3. Ez is jónak tűnik. 1000 arany sok pénz, de nem a világ.

4. Ezt egy kicsit magasnak tartom, ha abból indulunk ki, hogy új/alacsony szintű karakterek várhatóak az új klánokba (hacsak valami "anyaklán" nem delegál 1-2 izomgyurkát a leányvállalatba), de valóban vállalható összeg ez is.

5. Na ez jó ötlet. Máshogy ugyanis nem működik egy klán sem - bár ez fel fogja vetni az akut "vezérhiány" kérdéskörét. De amúgy teljesen jó - javasolnám, hogy ez a 10 fő feletti klánoknál is valamilyen módon kerüljön bevezetésre (így könnyebben megindokolható, miért röpteti meg az ember az inaktívjait azon túl, hogy későn kapott kávét).

Szükség lenne viszont egy "klán-adatlapra", ahol valamiféle "leírás" vagy nyitóüzenet várná az érdeklődőket, nem a publikus fórum.

Klánadó: tartható, szerintem is legyen difi a funkciós, illetve az anélküli helyszínek között (mondom ezt úgy, hogy nálunk csak funkciós van és lesz).

K.


15. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2015-03-23 11:38:01
 ÚJ
>Emphus avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Adminisztrátor
IC üzenetek: 0
OOC üzenetek: 5971
Alapvetően nem a klánadó a probléma, mert a legtöbb csoportosulás nem jut el odáig, hogy egyáltalán erre figyelnie kelljen, mert nem hogy a 8-10, de még sok esetben 3-5 főt sem tudnak összerakni. Szimplán nincs annyi játékos. Jelenleg durván 45 - 90 aktív játékos van az oldalon (definíció kérdése). A Thargéknál van 30 _játékos_, a Kárhozéknál és Tükörben még 21. Bizonyára van sok átfedés, de olyan 40 körüli játékost tippelném, hogy klánban van. Ez pedig a játékosok jelentős részét jelenti. Ezzel párhuzamosan pedig még ott vannak most az alakuló nemesek, tudtom szerint ők is megvannak tízen. És a tendencia az, hogy aki egy vagy több karakterrel egy klánban van (technikailag ugye csak eggyel), az a legtöbb esetben nem megy más karakterrel másikba. Ez több mint a játékosok 70%-ra igaz. Az eredmény: a legaktívabb játékosok között nincs is 10 fő, aki összeállhatna, és pláne nincs specifikusan egy "fajta" karakterük egy céh vagy hasonló alapításához.

*** Kis klánok: ***

Azonban, az tényleg menőbb lenne, hogyha a kisebb csoportosulások is bekerülnének a klánokhoz. És ő nekik még nem kell adófizetős klánként funkcionálni. Erre a javaslatom:

1. Klánt akkor is lehessen alapítani, ha még nem érte el a létszám a 8 főt (jelenleg 8-nál lehet).
2. NINCS _tagok_ után fizetendő klánadó, amíg el nem érik a 10 főt.
3. Viszont az alapítási költség elveszik. Ez úgy nézne ki, hogy az alapítási költség annyiszor 100 arany, ahány taggal indulnak. Tehát 5 tagnál 500 arany stb. Ez a pénz pedig minden tagtól levonásra kerül, tehát nem a vezér rakna be az elején 1000 aranyat, hanem a vezér rakna be 100 aranyat, és minden jelentkező további 100-at. Ha a klán eléri a 10 főt (alapítás alatt), ezt megkapják a kasszába, ha nem, akkor ez elveszik. De 10 fő alatt ugye nincs adó (ld. fentebb).
4. Amíg a klán el nem éri a 10 főt, addig a belépési költség sem 10, hanem 100 arany.

Ez gyakorlatban úgy néz ki, hogy az alapítás gombra bármikor rákattinthat a vezér. Ha még a klán nem éri el a 10 főt mondjuk, akkor alapításnál a kezdőtőke elveszik, de utána a klán egészen 10 főig adómentes. Ha eléri a 10 főt, akkor minden ugyan úgy megy, mint most, annyi módosítással, hogy nem a vezér fizeti egyedül a teljes kezdőtőkét. Vagy még azt is el tudom képzelni, hogy ez választható lesz.

5. Bár nincs alapból adó, valamilyen korlát mégis kell. Azon karakterek után, akik több mint egy hete nem léptek be, 1 arany, akik több mint két hete, 2 arany, akik több mint három hete 3 arany stb. adó van mégis. Ez azért kell, hogy a vezér aktívan foglalkozzon a klánnal, rakja ki azokat, akik inaktívak. De ha kirakja az inaktív tagokat, az adó nulla.

Mivel így a kisebb csoportok is klánok lehetnek technikailag is, ezért lenne nekik is szépen klántopicjuk (mármint OOC zárt és nyílt), és egy helyen lenne alapvetően az összes klán. A karakterenként egyszeri 100 arany pedig nem egy vállalhatatlan összeg. Ebből következően pedig az általános témákban lévő csoportosulás témák max. arra lehetnének használhatóak, hogy felmérje valaki az igényt a klánötletére. A tagtoborzás, a játékok stb. mind a klánfórumokon kellene, hogy folyjanak. De _nem_ lenne kötelező a klánalapítás 10 fő alatt, csak ugye a kommunikáció nehézkes, ezért érdemes a fejenkénti 100 arany.

És, hogy azért értelmes keretek között maradjunk:

6. Csak az számítana klánnak, ami legalább eléri a három főt (1 és 2 főt dolgokat ne erőltessünk, arra a privát üzenet való), tehát alapításnál azért három főt el kell érni.

*** Klánadó kérdése: ***

Azon amúgy jó ideje agyalok, hogy pl. azon helyszínek, amin elérhető valamilyen funkció, 25 helyett mondjuk 30-40 aranyat, ahol nincs funkció, azok 20 aranyat emésszenek fel alapból. De a fejenkénti 3 arany tuti megmarad, ha a klán eléri a 10 főt (lényeget ld. fentebb).

Vélemények?


14. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2015-03-23 00:51:31
 ÚJ
>Nestar Erefiz avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Tapasztalt játékos
IC üzenetek: 849
OOC üzenetek: 102
A klánadó nem lesz eltörölve, ezt kár is erőltetni, egyértelmű admini szándék volt és van mögötte.

Viszont ami még elképzelhető lehetne, hogy a személyenkénti adó csökkenjen (nemes egyszerűséggel 2-re, de akár 1-re is), de a helyszínekért való adó pedig ezzel arányosan nőjön meg (10-el vagy 20-al), ezzel csökkentve a terhelését a még gyerekcipőben járó, de már megalapulásra kényszerített klánoknak és növelve az eddigi legdirektebb előny jelentőségét is a klánon belül.

A végén még én levágnék a helyszín napi költségéből valamennyit, de ahogy láttam, a klánadó csökkentésére tett próbálkozások eddig mind el voltak kaszálva, így inkább csak az összeg átcsoportosítását tartanám fontosnak, ahogy fentebb is vagyon. Így pl. már jól működhetnek olyan céhek is, amiknek a város 'nyújt' helyszínt és fölösleges lenne egy újat külön kérni (egyszerű kereskedőknek a Piactér vagy a vagyonosabb kereskedőknek mind saját házuk van, így 'egy' helyszín elképzelhetetlen).

A többi felvetésre: Azért nincs általánosítva a körPM, mert spameléshez vezetne. (Nem nagy munka egy szöveggenerátort összedobni és 10 perc alatt szétdobálni mindenkinek). Klánvezéreknek, klánon belül ilyen probléma nem igazán jöhet elő.

Szerintem az 1000 arany pont egy alaptőke, ami fedezi az adót, a klán csak akkor oszlik fel, ha ez a tőke eléri a 0-át, így nem értem a felvetést.

A klánvagyon elköltésének megkötéseihez nem tudok hozzászólni, mert nem ismerem eléggé ahhoz, de mintha szabadabb elkölthetőségre emlékszem, csak mesélői közbenjárással.

A hozzászólás írója (Nestar Erefiz) módosította ezt a hozzászólást, ekkor: 2015.03.23 00:52:19


13. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2015-03-22 23:53:32
 ÚJ
>Kagan Thargodar avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Törölt felhasználó
IC üzenetek: 2255
OOC üzenetek: 782
Klánadó mindig is probléma volt, minden játékban és felületen, ahol megfordultam :)

Egyrészről Ingnek igaza van, hogy kordában kell tartani a dolgokat - csak nézzétek meg, hány csoportnak futottak neki, és mennyi fulladt ki még AZ ELŐTT, hogy klánná alakult volna (Zsoldos, DAK, Pintyes ribik, Tolvajok, Ork család, Ork törzs) és jelenleg a többi sem kifejezetten mocorog (bár a nemes-vonal jó kezdeményezés, csak szerintem "túl nagyot" akarnak markolni legtöbben).

Másrészt valóban ott a szervezeti támogatás kérdése, ami szerintem is a jövőbeli aktív, pörgős oldal egyik alapkérdése, illetve feltétele lesz.

Szerintem azonban önmagában a klánadónak nem lenne akkora visszatartó ereje, ám mindig ott van mellette a "mit kapunk cserébe" effekt.
Véleményem szerint a "másik" oldalt kellene erősíteni, több célra felhasználható klánkincstárral (22.000 aranyam van, és nem költhetem szinte másra, mint fegyverre és bájitalra, 0-ás alkudozás szerinti értéken), néhány egyedi, csak klántagoknak hozzáférhető opcióval, stb.

Úgy már mindjárt megérné becsábítani néhány "nehezebb" karaktert, vagy kölcsönért folyamodni akár mesélős játékban, akár a gazdagabb klánokhoz (jómagam rengetegszer tarháltam más klánokat valamilyen módon anno :D nincs abban semmi rossz).


12. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2015-03-22 23:50:56
 ÚJ
>Ezüsthátú Hyrkaan Dwirinthalen avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Játékos
IC üzenetek: 36
OOC üzenetek: 9
Szerintem a lényegben egyet értünk. A klánok alapítását segíteni kellene. ( Tulajdonképpen ebben úgy látom mindenki egyet ért. Egyedül a hogyan a kérdés ). A klán adó jelenlegi formájában azért problémás, mert mint ahogy Ing, te magad is rámutatsz, nagyon nehéz összeszedni, és folyamatosan fizetni, főleg az alacsonyabb szintűeknek. Másrészt a klán közösség. Minél több van, annál nagyobb a megtartó erő.

_________________

A valamit valamiért elv nekem azért nem egészen világos itt. Ha egy 10 fős csapat egyben tartja saját magát, IC működik, szerveződik, növekszik, az önmagában nem érdem? Amit támogatni és bátorítani érdemes? - Főleg ha ez a játék javát is szolgálja.


11. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2015-03-22 23:15:40
 ÚJ
>Ingrtan Eriton avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Haladó játékos
IC üzenetek: 77
OOC üzenetek: 180
Nem csak merész, de szerintem vakmerő is, teljesen felrúgná a valamit valamiért elvet. Jómagam nem értek egyet az adó eltörlésével, mivel sokkal inkább a már meglévő klánokat tenné még erősebbé, mint segítené a kezdőket.

Kagan, nem azt mondom, hogy nem fenntartható egy klán a kezdő játékosok számára, viszont míg egy magasabb szintű játékosnak napi 3 arany csak apróság, mert simán kereshet 15-30 aranyat egy munkaponttal, addig egy kezdő csak 6-7 aranyat keres(Feltételezzük, hogy aki klánt akar alapítani az nem indul ötös szintről, mert hosszú távra kell terveznie.), így jóval nehezebb összekaparni a szintlépéshez szükséges pénzeket, amivel a klán fejlesztésére szükséges pénzeket meg tudja keresni, és nem a fenntartásra megy rá szinte mindene.

És egy közösség amit a klán tud nyújtani feltehetően valószínűbbé teszi a maradást, mint azt, hogy itt hagyja az oldalt.


10. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2015-03-22 22:50:07
 ÚJ
>Morwon Loree Dedion avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Tapasztalt játékos
IC üzenetek: 844
OOC üzenetek: 1416
Valóban elég merész ötlet (Ezüsthátúé), de támogatom.

+ vagy /

Az alap technadói létrehozás jó (1000 arany), de jobb lenne, ha ez a pénz mondjuk fedezné is egyben az első néhány hónapot/hetet - kb. addig tart ez úgy is, amíg ic megszerveződnek.
Utána meg már elvileg mennie kell a játéknak = penz = nem okoz nagy gondot az ado

kieg.: Tisztában vagyok azzal, hogy az 1000 arany bekerül a kasszába, de úgy tudom ilyenkor ugyanúgy kell adózni, ha megvan a 8 tag.

A hozzászólás írója (Morwon Loree Dedion) módosította ezt a hozzászólást, ekkor: 2015.03.22 22:55:23


9. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2015-03-22 22:41:23
 ÚJ
>Ezüsthátú Hyrkaan Dwirinthalen avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Játékos
IC üzenetek: 36
OOC üzenetek: 9
A klánok fent tartási költségével kapcsolatban lenne egy elméleti felvetésem, ami valahol összefügg a mentor programmal és az új játékosok hiányával.

Véleményem szerint ( valahol egyet értve Kagannal ), a játék újonc megtartási képességének problémáira a leginkább a megoldást azt jelentené ha a klánok alapítását és fejlődését támogatná a rendszer, és valóban létre tudna jönni egy 10-20 klános rendszer, ami önjáróan képes formálni a saját világát. A klán adó viszont óriási akadály, és gát, ami látványosan visszafogja a csoportosulások esélyeit.

A következő javaslatom merész lesz, de gondoljátok át.

A 10 főnél nagyobb csoportok amik klánná képesek alakulni, kapjanak támogatást aranyban. Ne pedig fenntartási klán díjat a nyakukba. Az ha valaki képes 10 JK-t egyben tartani és aktívan játszani jutalmazandó dolog legyen, ne olyasmi amit adóval kell sújtani.

Az új játékosok megtartásának kulcsa, véleményem szerint az ha közösségbe kerülnek. A klánok jelentik ezt a közösséget, illetve a klán szövetségesek, stb. A mentor program önmagában hasznos, és jó kezdeményezés arra vonatkozóan hogy az új játékosok megismerjék az oldalt. De a megtartásukban kevés segítséget nyújt majd. A megtartásukra egy olyan IC közösségre és világra van szükség amelyben tengernyi JK-JK közti kapcsolat szövődik, mert ez fogja őket visszahozni ide nap mint nap.

Összegezve: A klándíj eltörlését javaslom, és minden lehetséges könnyítés bevezetését az alapításukhoz.


8. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2015-03-22 20:04:30
 ÚJ
>Kagan Thargodar avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Törölt felhasználó
IC üzenetek: 2255
OOC üzenetek: 782
Ami a tiszta kezdő klánt illeti, oda is van pár megoldási javaslat:
- publikus helyszín használata
- gyors felvezető játékok, sok reag, sok munkapont
- kölcsön (ehhez kapcsolódó IC játék, kapcsolat, kommunikáció, diplomácia)

Szerintem egy teljesen kezdő, de elszánt csapatnak sem megoldhatatlan kihívás a klánadó.


7. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2015-03-22 20:02:24
 ÚJ
>Kagan Thargodar avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Törölt felhasználó
IC üzenetek: 2255
OOC üzenetek: 782
Amikor klánfejlesztésekről elmélkedem, akkor egy jövőbeli, 10-18 klános időszakról ábrándozom és nem a saját csapatomnak akarok mindenféle optikai-tuningot kikönyökölni :P

II. Szerintem a "Címzett" részhez, adott esetben mondjuk ; (pontosvessző) elválasztással lehetne címzetteket beírni, max mondjuk 50-et (nem hiszem, hogy user-szinten bármely klán meghaladja ezt a méretet a jövőben)

Ing hozzászólása:

Csak egy gyakorlati megoldás ezzel kapcsolatban.
Nálunk - amíg volt klánadó, mert most épp nincs - az "újonc" (jellemzően kezdő j. vagy j.) 2, a tag 8, a tiszt 12 (ők már többnyire haladók), a vezér pedig 40 aranyat fizetett naponta. Tudom, nem fedi egyértelműen a két kategória (mármint a tag és a játékos, vagy a tiszt és a haladó) egymást, de nálunk jól működött.

A hozzászólás írója (Kagan Thargodar) módosította ezt a hozzászólást, ekkor: 2015.03.22 20:03:11


6. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2015-03-22 19:08:58
 ÚJ
>Ingrtan Eriton avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Haladó játékos
IC üzenetek: 77
OOC üzenetek: 180
Nyomban az elejével azonnal egyetértek, rendezettebb lenne a dolog, ha a szervezetek és ilyesmik egy helyre kerülnék. Az így mindenképp átláthatóbb lenne a fórum.

I. 1. Teljesen jogos a dolog, szinte teljesen átláthatatlanok a klánok jelenleg.

2. Igazából ehhez nem nagyon van mit hozzáfűznöm, előnyét és hátrányát is látom a dolognak. De mindenképp bőven elégnek tartanám, ha csak annyi lenne odaírva, hogy ez karakter ennek a klánnak a tagja. Viszont van egy alternatív megoldásom is, ami bizonyos esetekben elég hasznos lehetne, méghozzá, hogy a játékos rakhasson egy pár karakteres OOC megjegyzést a karakteréhez amit látni lehet.

3.Igazából ezt csak egy reklámnak látom a klánok szempontjából, ami szerintem akkor lenne ténylegesen jó, ha több klán lenne.

II. Ide én csak egy olyan megoldást tudnék írni, ami nem csak a klánoknak lehetne jó. A leveleket lehessen egyszerre több karakternek is elküldeni, hasonló módon mint amikor több karakter hozzászólásaira keresünk rá. Tehát a karakterek számát vesszővel elválasztva írnánk egymás után.

III. Szerintem ez egy olyan dolog, hogy ha a klán tagjai képesek elkészíteni valamilyen különleges felszerelést, akkor az simán felkerülhetne vehető funkcióban a klánhelyszínükre, ha van. Ha meg nincs helyszín, néha néha megkérni egy mesélőt, hogy írja át a felszerelést(Bájital esetén meg az Admin bácsit.)

A súgós dolog megint csak jó lenne, mert ahogy láttam a klánok egész ügyesen tudnak segíteni a kezdőknek.

És akkor még én is felvetnék valami fejlesztés szerű dolgot. Méghozzá az újoncok és a klánok közötti összefüggéssel kapcsolatban, mivel bár van rendszer, valami oknál fogva mégse látom, hogy alapulnának azok a társaságok, csak néha-néha felvet valaki valami ötletecskét, aztán nem lesz semmi belőle.
Ez az ötlet pedig a játékosok rangja és a klánért elkért pénzösszeg összekötése lenne. A kezdő játékosoknak legyen ingyenes a klántagsága, a sima játékosoknak talán kicsit olcsóbb mint a mostani, a haladóknak kicsit drágább, a tapsztaltaknak meg lényegesen drágább. Ez azért lehetne jó, mert tapasztalataim szerint a régebbi játékosok amúgy is elég komoly pénzeket össze tudnak harácsolni, a kezdőknek viszont a klántagság elég komolyan vissza tudja fogni a fejlődésképességét. Igaz, hogy a klán adót a vezér szét tudja osztani oly módon, hogy a kezdő játékosok ne legyenek annyira leterhelve, és a régiek fizetnek többet, viszont egy teljesen kezdőkből álló klán ezt nem teheti meg, így károsan korlátozva vannak a mi hőn szeretett új játékosaink.


5. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2015-03-21 02:46:39
 ÚJ
>Nestar Erefiz avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Tapasztalt játékos
IC üzenetek: 849
OOC üzenetek: 102
Visszalépni meg el is felejtettem, egyébként én voltam az előző hozzászóló is (bár ez nem Kagannak lesz új információ).

A hozzászólás írója (Nestar Erefiz) módosította ezt a hozzászólást, ekkor: 2015.03.21 02:47:11


4. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2015-03-21 02:45:44
 ÚJ
>Zaranir Kharasnar avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Tapasztalt játékos
IC üzenetek: 442
OOC üzenetek: 28
És a reklám/PR-ról: Nekem másik karakterről kellett megnéznem, miképp is néz ki az Klánkezelés ablak és utólag eléggé indokolt is volt, hogy soha ne látogassam azt a helyet nem-tagként.

Száraz, információk garmadája, aminek mellékese az, hogy éppen hova is akarsz belépni. Viszont kétségkívül az fog elsőként az érdeklődő látásterébe kerülni (senki sem úgy kíván belépni valahova, hogy majd akkor elolvas 100 vagy afölötti hozzászólást, hogy megtudja, egyáltalán miből választhat).

Ezt az ablakot átszabva viszont megfelelne annak a külön fülnek, amit itt említettél és itt tudnának egy igényes felületen bemutatkozást produkálni az adott klánok, ezen túl a csatlakozáshoz sem kell messzire menni.

Ehhez egyrészt azt kell, hogy a Klánalapítást (ami egyébként a szöveg háromnegyede) egy külön lapra száműzzük, de a kezelésből elérhető legyen, mint egy gomb + rövid magyarázat. Természetesen az új ablakában már mehetne a szájbarágós szöveg is, mert ott csak azoknak kell végigrágnia, akik akarnak alapítani (tehát akiknek szól).

És ahogy már említve vagyon, a technikai részen túl minden klánhoz lehetne egy kis bemutatkozást csatolni (játékos-társkeresőhöz hasonlatosan), ahol a játékos egyben, böngészés és össze-vissza ugrálás nélkül megtudhatja, hogy az adott klán milyen és kiknek szól. Ez akkor lesz fontosabb, amikor már 20 klánból lesz a repertoár. Ha felkelti az érdeklődését, akkor meg úgy is áttér majd a klán topikjára és végigrágja a hozzászólásokat (ehhez elég erős naivitás kellett, de na).

Hosszbeli megkötése az ismertetőnek szerintem indokolt.


3. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2015-03-21 02:10:28
 ÚJ
>Nestar Erefiz avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Tapasztalt játékos
IC üzenetek: 849
OOC üzenetek: 102
Na, így az esti homályban, hogy azért szét ne pangjon a dolog:

I, Alapvetően ezzel nincs gond, szép színesítőelem lehetne, bár a méreteket meg kéne beszélni.

1, Annak a fülnek több változtatás is kéne, mint a logó, de mehet.

2, Ezzel sincs baj, bár az OOC eltitkolást fölöslegesnek érzem. Viszont a karakterlap nagyrészt az IC megjelenését mutatja a karakternek, így érthető.

3, A "Klán: valami" mehet, de a képet sok szempontból nem érzem előnyösnek. Egyrészt, az oldal betöltését lassítaná, de mobilnettel meg elég sokba is kerülne a logókat nézegetni. Legfeljebb, ha a logók nagyon minimalisták, de az egy nemesi címernél pl. nem szerencsés.

II, Ehhez sem kell sokat fűzni, mehet.

III, IC ez megoldható egyébként is, mesélő fel tudja vinni a karakterlapra.


2. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2015-03-16 21:04:27
 ÚJ
>Kagan Thargodar avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Törölt felhasználó
IC üzenetek: 2255
OOC üzenetek: 782
Javaslat (újabb):

Klánhirdetések.

Jelen pillanatban (hivatalosan) csak a publikus klánfórumban lehet szavazni, ami valljuk meg, kevéssé hatékony, mert kevesen olvassák (még a klántagok se mind, hogy a @&#%!).

Ezért szerintem a játékostárs keresőben lenne érdemes csinálni egy újabb "fület", teszem azt:
- új hirdetés feladása->klánba jelentkezőt keresek vagy klánhirdetés.

És akkor ott lehetne megadni ugyanúgy, hogy férfi vagy nő, továbbá választani faj és adott esetben kaszt szerint is (a többi feltétel bőven mehetne üzenetben).

A klánoknak meglehetősen nagy gond a "PR", szerintem ezen lehetne enyhíteni.

Vélemény?


1. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2015-01-30 00:00:49
 ÚJ
>Kagan Thargodar avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Törölt felhasználó
IC üzenetek: 2255
OOC üzenetek: 782
Áttéve:

A. Fórum-update

Javasolnám, hogy az eddig "Általánosban" lévő, IC szervezetekhez kapcsolódó Fórumok (mindazoké, akik - még - nem klánok) kerüljenek át egy külön fülbe (akár a klánfórumok címszó alá, külön fülbe, lévén az elvileg "rendek, céhek, iskolák, törzsek, szövetségek, társulatok stb").

Például így:
Klánok:
- Kárhozottak
- Tükrök
- Thargok
stb

IC szervezetek
- Az alkimista kisboltja
- Tolvajok és utcagyerekek
- Szörnyvadászok
stb.

Indokolás:
Az Általános fórum szerintem
- egyrészt túl általános az ilyen jellegű, tisztán IC szervezeti fórumok számára (lévén a Tharg Fórum és a Tolvajok fórum között annyi a különbség, hogy az egyik már megalakult, a másik még nem),
- másrészt könnyebben követhető, és főleg KERESHETŐ lenne azok számára is, akik egyébként nehezebben igazodnak el a meglehetősen burjánzó fórumfán.
__________________________________________________________
B. Klán-update

I. Klánlogó, klánkép, klánmegjelölés.

Jónak tartanám az alábbiakat:
1. A Klánkezelés, klánba lépés, klánalapítás menüpontra kattintva - akár tag valaki, akár nem - a következő lapon feltüntethető lehetne az adott klán címere, logója, megjelölése.

Színesítő elem és sokat dobna a PR-on is minden csapatnál.

2. A karakterlapon - egy kis pipa jel kiválasztása után, ami változtatható lenne - szintén feltüntetésre kerülhetne a klán logója és/vagy neve és vagy mottója, attól függően, hogy a játékos tudatni akarja e a többiekkel (akár IC, akár OC), hogy hova tartozik avagy sem.

3. Ugyanez megjelenhetne (legalább a klán neve) a reagok mellet is, mondjuk így:

Rang: Tapasztalt játékos
IC üzenetek: 676
OOC üzenetek: 200

Ez előtti hozzászólás:
Thargarod
Ez utáni hozzászólás:
Thargarod
Játékstílus: Vakmerő
Klán: Thargodar Vérszövetség
[KÉP]

Véleményem szerint a szervezeti "jövőt" a klánok, illetve más szervezetek jelentik, így a reklám elősegítése üdítően hatna a létszámra és az ismertségre (ez most alapvetően nem nekünk, Thargoknak fontos, de nekünk sem árt meg).

Továbbá ez lehetne egy bónusz, amit a klánok kapnak a pénzükért. :P
______________________

II. Körlevél.

Szeretném kérni, hogy amennyiben megoldható, a klánvezéreknek legyen lehetőségük körlevelet küldeni (akár limitáltan is, pl. napi 1, heti 3, akármi) a klántagoknak. Akár úgy, hogy mindenkinek, akár úgy, hogy (mint a kirúgásnál) be lehessen jelölni kis pipával, hogy kinek akar az ember levelet küldeni (ez mondjuk inkább nekünk fontos, mert a 33 technikai tag mellett amúgy is ott vigyorog még kb 10 egyéb státusú fickó). Tudom, erre van a fórum és a chat, de a) nem biztos, hogy mindent mindenkinek el szeretnék mondani (ez mondjuk ritka), b) nem vagyok meggyőződve róla, hogy mindenki olvassa :D

III. Klántárgy

Szeretném kérni, illetve ezzel párhuzamosan javasolni, hogy a klánok (céhek, egyéb szervezetek) számára opcióként (nyilván nem ingyen, hanem aranyért, IC játékért, miegyébért cserébe) legyen nyitva a klántárgyak készítésének lehetősége (direkt nem fegyvert írok, mert nem minden csapatnak lesz ez érdekes).

Pl:
Thargodar Vérszövetség: Tharg nehézvért

A Tükrön Túl: Veritaserum (igazságszérumos lötyi bájitalokból), vagy akármi.

Kárhozottak: Nyílvető (alkarra szerelhető kicsi számszeríj).

stb stb. (ezek csak példák :O) )

Nyilván mesélői/admini engedéllyel, valamint az előnyök mellett hátrányokkal is megfejelt dolgok lennének, de ez is erősíteni a klánok által nyújtandó előnyök sorát (nyilván nem ingyen).

C. Felület-fejlesztés:

Érdeklődnék, hogy nem kerülhetne be - mondjuk a Súgó gomb helyére, vagy valahova máshova - a Klánfórum menüpont, mint kiemelt gomb (mint a privát üzenetek, stb). A Súgó meg felkerülhetne jobbra a sarokba. Vagy akármi.

Kagan


1-20 , 21-40 , 39-58