OOC - Játékon kívüli fórum
Karaktered neve: ---       Rangod: Nem bejelentkezett felhasználó       Pénzed: --- arany     
Varázsitalaid: Neked nincsenek varázsitalaid!
Herbária: Neked nincsenek varázsnövényeid!


Üdvözlünk!

Ez itt a www.Lanawin.hu weboldal játéktere. Egy fórumos szerepjáték. Te nem vagy bejelentkezett állapotban, ezért nincs jogod ténykedni a fórumon. Csak olvasni tudod a hozzászólásokat, semmi mást. Ha szeretnéd kipróbálni milyen is a fórum valójában, átélni izgalmas kalandokat, varázslatokat tanulni, bájitalokat vásárolni, egyedi karaktert létrehozni, felszereléseket kovácsoltatni, vagy küldetéseket végrehajtani, akkor regisztrálj bátran, ne habozz. Miután regisztráltál, és beléptél minden funkciót elérhetsz. Lehetőséged lesz részt venni a mesékben, vagy csak spontán játszani a megalkotott, mesés világban. Felkutathatod a város rejtélyeit, és részese lehet egy olyan fórumos szerepjátéknak, ahol a játékosok kényelme, és a játék élvezete a legfontosabb.

Vissza a főoldalra!
Nincs "nagyobb" helyszínJátékon kívüli fórumArthenior főtere (új)
Amon Ruadh (új)
Füves puszta (új)
Dokkok és kikötő (új)
Játékon kívüli fórum >> Lanawin fórum >> Fejlesztés >>
[Elvetve] Előtörténetből meírhető dolgok
<< Előző oldal - Mostani oldal: 3 (41. - 60. üzenet) - Első olvasatlan beíráshoz >>Oldal váltása:

60. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2015-08-05 14:12:09
 ÚJ
>Emphus avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Adminisztrátor
IC üzenetek: 0
OOC üzenetek: 5971
Nos, ez a téma jó volt arra, hogy mindenféle képességeket kategorizáljunk, több sajnos nem jött ki belőle. Elvetve.


59. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2015-04-27 14:14:29
 ÚJ
>Kagan Thargodar avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Törölt felhasználó
IC üzenetek: 2255
OOC üzenetek: 782
"Kagan" egyszerűen csak szereti jól csinálni, amit csinál, legyen szó bármiről, IC-OC-IRL :) (amúgy meg némi játékismerettel és értő olvasással megállapítható, hogy pont nem a pont meg a trezsör, hanem a rengeteg szemétbe hulló IC szomorított el - a mi dolgunk azonban e téren megoldódni látszik ;) - ennyiben pedig feltétlenül az én lentebbi javaslatom támogatásának veszem az alábbi két hozzászólást, hogy nincs szükség ennyi féle izére.).

A felső határ alapvetően lehet egy jó ötlet, egy "maximum", de ahhoz ez már túl részletes, teljesen "Perks" jellegű kezd lenni. Lehet ilyet is, de annak már nem az ET szabályozás kellene, hogy az alapja legyen, hanem a világ részletességének, kidolgozottságának lenne egy része.

Amiket itt sorolgatnak sokan, azok félig a MAGUS, félig más asztalik skilljei, nem tudom, van e értelme rendszermódosítás nélkül ilyen módon korlátként vagy opcióként felhozni őket...

Btw: az előtörténetek ugye vizsgálhatóak és legalább az aktív állomány esetén esetleg érdemes lehet megnézni mindet (bár én eddig abban a hiszemben voltam, hogy ezt a moderátorok csinálják is, de úgy tűnik, mégsem :P). Ez már inkább lehetne egy szűrő, de ehhez sokkal általánosabb felső határ is beállítható lenne...

A hozzászólás írója (Kagan Thargodar) módosította ezt a hozzászólást, ekkor: 2015.04.27 14:20:20


58. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2015-04-27 11:24:28
 ÚJ
>Emphus avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Adminisztrátor
IC üzenetek: 0
OOC üzenetek: 5971
Darel: minden játékos, staff tag, sőt, még nem regisztrált felhasználó láthatja mindenki előtörténetét, erre nem kell semmilyen plusz funkció, ez eddig is működött.

Mindketten a nemessel példálóztatok. Amint látható, ez már nincs a palettán korlátozás terén.

Amúgy, mint ahogy említettem, minden ilyen szakértelem megindokolandó lenne előtörténetben. Nos, ha ez így van, akkor a Ti szempontotokból az égvilágon semmi nem változik. Nem kell se pontot osztanotok, se semmi. Csak előtörténetet kell írnotok, és ennyi. Nem változik semmi a Ti szemszögetekből.

Viszont, bár nincs nagy rálátásotok, rengeteg VP előtörténet és karakter volt már az idők folyamán, akit így vagy úgy kezelni kellett. Náluk egy jó, objektív korlátot nyújt ez a rendszer, könnyebben kezelhetővé teszi a staff számára (tudnak mondani konkrét korlátokat neki, nem csak azt, hogy "ez túl VP"), másrészről elég jó iránymutatás egy kezdő játékosnak, hogy mit tehet és mit nem. Pont azért, mert a Darel által írt ésszerűség sok emberből hiányzik azért (meglepően sokból).

Ez az egész nem váltja ki azt, amit írtatok. Ezután is lehet 100 reagon keresztül vallásról elmélkedni, és kiélni az írói vénát, a Ti szempontotokból nincs semmilyen változás. Van egy ET-tek, és kész.


57. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2015-04-27 11:09:28
 ÚJ
>Darel Corthyr Worf avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Tapasztalt játékos
IC üzenetek: 468
OOC üzenetek: 100
A hétvégén nem sűrűn voltam, meg úgy általában mostanság. Viszont visszaolvastam, hogy miről is volt szó nagyjából.

Hát megmondom őszintén egyet értek Kaiyko val. Szerintem ez az egész abszolúte felesleges.
Ez a sok szabály már teljesen elveszi az FRPG hangulatát, sok pontosztás, szabályozás. Már lassan inkább MMORPG ez a dolog mintsem FRPG...
Az én számomra az FRPG mindig is írást jelentette, hogy úgymond kiéljem az írói vénám, kicsit szabadon szárnyaljon a fantáziám. (Nyilván valahol ésszerű keretek közt ezt hangsúlyozom én is!)
Megmondom őszintén sehol nem találkoztam a játéktéren maguknak 300 fős NJK sereget kontrollálgató játékosokkal, vagy olyat aki igen komoly előnyt kovácsolt volna abból, hogy ő nemes vagy bármi egyéb háttér információból. Az én karakterem is nemesi származású és semmilyen előnyét nem használom ki azon kívül, hogy a karakter történetét színesíti.
Nem értem minek kellene ezt ilyen mértékben korlátozni. Mindenkinek kell háttértörténet, honnan jött ki is ő, miért is az ami. Az hogy ezt valaki leírja, valaki pedig lépésről lépésre végig viszi reagokban, hadd legyen az ő döntése.
Nyilván való, hogy legyenek ésszerű keretek de úgy gondolom ehhez pedig érettség szükséges nem pedig korlátozások.

Inkább olyasmit javasolnék, hogy a mesélők, staff tagok, az új játékos előtörténetét valamilyen formában láthassák, átnézhessék és ha túlzásokba esne az illető akkor azt jelezni tudják / tudjuk felé. Erre akár működhetne valami hasonló rendszer mint a játékos rang ajánlásnál. (Valahogy úgy, hogy amint az új játékos ír a háttértörténet részbe az - csak úgy mint a rang ajánlásnál - látható legyen a staff tagok számára egy fülön. ) Nem tudom ez mennyire megoldható. Viszont nagyban segítené a staff tagok munkáját, csak úgy mint a rangajánlásnál!


56. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2015-04-27 10:23:21
 ÚJ
>Kaiyko Di'Arie avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Haladó játékos
IC üzenetek: 330
OOC üzenetek: 15
Hát, kedves mindenki. Én ezt valahogy úgy látom, hogy egy fórum alapú szerepjátékban némileg kevesebb szükség kellene, hogy legyen ennyi pont-érték-szabályozásra. Én is indítottam nemes karaktert anno, mert volt egy jó koncepcióm hozzá és úgy éreztem, nekem és másoknak is jó élmény lesz a játékban. Nem igazán értem, milyen előnyt jelent ez. Értelmes (és ezt a szót itt alá is húznám duplán) keretek között az előtörténetek csak színt visznek a játékba. Azokkal meg nem sokat tud kezdeni akármilyen korlátozás sem, akik vérpistikézni jönnek ide. Az ilyen játékok egyik különlegessége mindig is a viszonylagos szabadságban és a kreativitásnak adott térben rejlett.
Kagannak meg, könyörgöm, találjatok valami meghódítani való birodalmat valahol a csücsökben, mert egész nap ráér itt játszani és úgy érzi, mindaz a pont meg trezsör, amivel ezt jutalmazza a rendszer, egyébként pocsékba megy. :)
Igazából én a Lanawinhoz hasonlókat mindig olyan helynek tartottam, ahol a játék maga a jutalom, nem egy eszköz, amivel pontokat szerezhetek. Ha száz reagban leírom, hogy a karakterem kimegy a konyhába, aztán elfelejti, miért indult, az kinyerhető pontok szempontjából egyenértékű azzal, ha száz reagon át párbajozik, vallásról elmélkedik, világot lát vagy zenélni tanul. Ez akkor hogy van?
Olvastam egy leírást, ahol egy karakternek egy kéz- és hangjelekre idomított sas "őrszemkedik" a levegőből és adott esetben segít neki a harcban is, továbbá egy csörgőkígyót hord a ruhája alatt. Jót mosolyogtam rajta, de amíg nem él vissza ezekkel úgy, hogy egy másik játékos szórakozását elrontsa, addig... pff... hát legyen. Probléma esetén pedig egy jó mesélői reag hamar visszabillentheti az ilyen illetőket a tolerálható kerékvágásba.
A játékosi intelligencia sok nehezen szabályozható dologra megoldás lehetne.
Sosem volt, sosem lesz és remélem sosem kell, hogy legyen elég admini/mesélői kapacitás arra hogy egy ilyen játékban azt bogarásszák a reagokban, hogy az adott karakter vajon pl. elég emberismeret ponttal bír-e, hogy ezt vagy azt gondoljon valakiről (főleg, ha az illető mondjuk elf vagy törpe :p ).


55. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2015-04-26 13:14:29
 ÚJ
>Grubek Norragimhak [halott] avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Játékos
IC üzenetek: 198
OOC üzenetek: 17
Én még gondolkoztam és három dolog jutott az eszembe.
Legenda ismeret(hasznos lehet tudósok, kalandozók és bármelyik kaszt számára)
csomózás(használják tengerészek, csapdakészítéshez hasznos lehet, tolvajok vagy kalandozók mikor valahova felmásznak)
kötelekből szabadulás(tolvajoknak elengedhetetlen, kalandozóknak hasznos)


54. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2015-04-24 18:49:37
 ÚJ
>Emphus avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Adminisztrátor
IC üzenetek: 0
OOC üzenetek: 5971
Az ékszerkészítésből legyen ötvösség, és akkor abba minden finom fémmegmunkálást beleérthetünk (órák, zárak stb., tehát mechanika).
Az amputáció helyett sebészet.
A bőrmegmunkálás helyett viseletkészítés (mert szabás, varrás stb. is ide tartozik).

Itt egy új lista:

1. Termelés, mezőgazdaság:
- növénytermesztés
- állattenyésztés
- bányászat
- vadászat/halászat

2. Megmunkálás, feldolgozás:
- kovácsolás
- ácsolás (hajóács, asztalos, hordókészítő, bognár stb.)
- ötvösség (mechanika, ékszerkészítés stb.)
- viseletkészítés (bőrmegmunkálás, szabás, varrás, szíjgyártás stb.)
- építészet
- szeszfőzés
- gasztronómia (sütés, főzés stb.)

3. Művészet:
- irodalom (költészet, novella, regény)
- színművészet (színjátszás, történetmesélés, előadás)
- zeneművészet (éneklés, hangszeren való játék, tánc)
- képzőművészet (rajzolás, festészet, szobrászat)

4. Gyógyítás, orvoslás:
- sebkötözés
- anatómia
- élettan
- sebészet (amputáció, seb összevarrás stb.)
- herbalizmus (gyógynövényismeret)

5. Egyéb műveltség, tárgyi tudás:
- írás/olvasás
- matematika (összetett számolások, az ujján enélkül is számolhat a karakter)
- etikett
- heraldika
- térképismeret
- botanika (általános növényismeret)
- méregismeret (mérgező növények, mérgek)
- vadismeret
- történelem (legendaismeret, vallásismeret)

6. Hadtudomány:
- stratégia, taktika
- hadtörténet
- logisztika (utánpótlás, szervezés)
- ostromismeret (ostromgépek, erődítmények)
- diplomácia (politika)

7. Általános képességek (~ máshova nem fér):
- úszás
- lovaglás
- akrobatika
- erdőjárás
- navigáció (hajó)
- idomítás
- csapdaismeret (állítása, bontása)
- szájról olvasás
- hangutánzás
- zárnyitás

Ez össz. 44 db. Mindenki alapvetően 10 képességet választhatna be az alapból kapottakon felül ("10 elosztható pont"). A kasztok a következőt kapnák meg alapvetően:

1. Harcos kasztok: három tetszőlegesen választott hadtudományi ismeret (3 db)
- íjász: + vadászat/halászat; sebkötözés
- kardforgató: + sebkötözés; matematika
- lovag: + heraldika; etikett; történelem
- szerzetes: + írás/olvasás; akrobatika; történelem

2. Tudományos kasztok: írás/olvasás; matematika; +2 elosztható pont (10 helyett 12)
- alkimista: herbalizmus
- druida: vadismeret; idomítás; erdőjárás
- mágus: történelem
- tudós: sebkötözés; anatómia; élettan

3. Alvilági kasztok: méregismeret; akrobatika; csapdaismeret
- bárd: zeneművészet + további egy tetszés szerint választott művészet (1 db)
- orgyilkos: anatómia
- tolvaj: etikett; térképismeret; zárnyitás
- vajákos: herbalizmus; botanika

4. Egyéb kasztok: ---
- földműves: összes termelés, mezőgazdaság; szeszfőzés; vadismeret
- kereskedő: ötvösség; etikett; térképismeret; heraldika; matematika; írás/olvasás
- polgár: írás/olvasás; matematika; etikett; heraldika; történelem; lovaglás
- vándor: vadismeret; úszás; lovaglás; erdőjárás; idomítás; herbalizmus; botanika; vadászat/halászat

És akkor ez kimerítené az "előtörténetből meríthető előnyöket", azaz olyan szakértelmeket kapna a karakter, amivel egyértelműen jobban lehet majd a játéktéren fejlődni, de ahogy a jogos igény felmerült, nincs instant rang, pénz, cuccok stb. A hiányzó szakértelmek pedig tanulhatóak lennének a játéktéren, olyantól lehet megtanulni (csak másik JK-tól!), aki rendelkezik az adott szakértelemmel, a tanulás kijátszandó.
+ olyan javakat hozhatnál előtörténetből, ami kapcsolódik a megfelelő szakértelmekhez - pl., ha állattenyésztésed van, hozhatsz tenyészteni való állatot, ha zeneművészet, akkor hozhatsz hangszert, ha bányászat, lehet csákányod ET-ből, ha van lovaglásod, hozhatsz hátast stb. De ezekre továbbra is él, hogy nem értékesíthető, csak az, amit IC szerzel meg.

Több kasztnál az egyszerűség kedvéért egy általa választott kaszt bónuszait kapja meg (amivel beregisztrált), a többit nem, azt pontok elosztásával tudja megoldani.

A hozzászólás írója (Emphus) módosította ezt a hozzászólást, ekkor: 2015.04.25 10:14:03


53. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2015-04-24 18:24:07
 ÚJ
>Emphus avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Adminisztrátor
IC üzenetek: 0
OOC üzenetek: 5971
Lövil: mechanikán is gondolkoztam, de nem akartam ennyire elaprózni. Lehet egy sima egy "mechanika" megy majd a megmunkálás/feldolgozásba, de inkább beleérteném úgy a kovácsolásba, hogy magas kézügyesség is kell mellé (ami meg egy meglévő tulajdonság).

Grubek: ezek jelentős része már ott van a listában, kérlek olvass is, mielőtt írsz. Sokra meg Lövil reagált, kiemelnék párat, ahol felmerült mindenféle:

Zárnyitás: valóban fontos:

7. Általános képességek
+ zárnyitás

Jogi tudomány szerintem azért nem kell, mert nincs olyan összetett törvényrendszer (ha ki lenne rendesen dolgozva, nem csak vázlatpontokban, akkor sem lenne), amihez szükséges.
Csillagászat szintén hasonló cipőben jár: amíg nincsenek csillagképek a világhoz, nem érzem szükségesnek.
A mágikus tudomány pedig már a játék szerves része. Része, hogy ismered-e a varázslatokat, kellő szinten vagy-e stb.


52. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2015-04-24 17:42:50
 ÚJ
>Lövil Eldanilla avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Játékos
IC üzenetek: 68
OOC üzenetek: 81
Hamisítás az nem rossz ötlet, de bőven benne van a képzőművészetben

Csapda készítés ott van az általános között

Zárnyitás az tényleg nincs, de beletartozhat az általam lentebb említett Mechanikába

Jóslás? Te látod a jövőt, vagy ezt miként kell érteni? Mert az a hazudozós dolog simán előadás művészet.

Filozófia az olyan, hogy nem kell tudni, hogy mély filozófiai dolgokat tudjak mondani(csak értelme nincs), tehát sok értelmét nem látom, de attól még létezhet

Történelem van

Fizika mint különálló tantárgy nem kell, mivel a részei amik már a középkorban is voltak mind benne vannak a már meglévő dolgok között

Építészet megint csak van

Jogi tudomány az tényleg nem lenne rossz, de talán kellenének hozzá a kidolgozott törvények

Csillagászat az viszont lehet, bár sok értelmét nem látom

Retorika az benne van az előadás művészetben

Dialektika az kicsit előadás művészet, kicsit meg etikett, nem sok értelmét látom külön berakni

Mágikus tudomány tényleg lehetne valamilyen, de a mágiát úgyis felismered, ha látod, aki meg alkalmazni tudja az úgyis tudja mi az, aki meg nem tudja alkalmazni és tudni akarja mi az, az meg megtanulja alkalmazni, ami viszont már benne van a rendszerben.


51. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2015-04-24 17:24:14
 ÚJ
>Grubek Norragimhak [halott] avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Játékos
IC üzenetek: 198
OOC üzenetek: 17
Hamisítás(Bár erre jó lehet a művészet)
csapda készítés(bár erre is jó lehet a vadászat)
zárak feltörése
jóslás
filozófia
történelem
fizika(ha már van alkímia)
építészet(ha már a törpém eredetileg egy építész)
jogi tudomány
csillagászat
retorika
dialektika(a vitatkozás és a gondolatok megfelelő formában való kifejtésének tudománya)
lehetnének mágikus tudományok
Remélem ezek közt van néhány értelmes gondolat is.


50. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2015-04-24 17:22:33
 ÚJ
>Lövil Eldanilla avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Játékos
IC üzenetek: 68
OOC üzenetek: 81
Szép felosztás, de nekem hiányzik a mechanika. Valakinek kell készíteni a zárakat, órákat, nyílpuskákat és egyéb fogaskerekes eszközöket.

Kártyázni lehet, hogy mindenki tud, de hamis kártyázni nem mindenki. Viszont az kézügyesség, és akkor már lehetne bűvészkedés, amibe bele illenek a kártyatrükkök is, ahogy a legtöbb ilyen apróbb csel ami komolyabb kézügyességet igényel.


49. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2015-04-24 17:05:30
 ÚJ
>Emphus avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Adminisztrátor
IC üzenetek: 0
OOC üzenetek: 5971
@Morw:
A sütés/főzés gasztronómia néven van fent (ahogy a többi étel elkészítése is). Talán nem 100% fedik egymást, de a lényeg bele van értve.

Tolvajnak etikettet azért gondoltam, mert kell sokszor tettetnie magát (és hiába van színjátszás, ha az etikettet nem ismeri). De a "valami mást" helyette nem elég, írj valami konkrétat, hogy mire cserélnéd... naugye. :)

2. Megmunkálás, feldolgozás:
+ bőrmegmunkálás

@Mediel:
A kínzást beleérteném az élettan, anatómia, amputáció hármasba.
A jelbeszéd semmiképpen, a jelnyelv annál inkább (a jelbeszédet mindenki tudja általánosságban, már a bólogatás is az). A jelnyelv ugye az konkrétan meghatározott, a siketek által használt nyelv. Viszont kétlem, hogy lenne Lanawinban (már csak a kvázi-középkoriság maitt is) fixált, széles körben elterjedt jelnyelv. Innentől kezdve ez a képesség pedig szintén bárkinek megvan, mert ha a Te karaktered kitalálja, hogy az xy mozdulat azt jelenti, sajtostészta, akkor máris tud egy jelnyelvet. Csak senki nem fogja tudni érteni.
A hamis kártyázáson korábban gondolkodtam. De ez is olyan dolog, amit bárki tud alapvetően csinálni, max. nem jó benne. Persze itt meg lehet akkor kérdezni, hogy pl. erdőjárás minek van (és még sok mást), de remélem érezni a különbséget. :D
A szájról olvasás jó, és akkor már a hangutánzást is rakjuk bele.

7. Általános képességek
+ szájról olvasás
+ hangutánzás


48. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2015-04-24 16:37:47
 ÚJ
>Medliel Falenys avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Haladó játékos
IC üzenetek: 173
OOC üzenetek: 167
Esetleg:
- kínzás,
- szájról olvasás,
- jelbeszéd,
- hamis kártyázás


47. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2015-04-24 16:06:39
 ÚJ
><b style='color:#c03010'>Mesélő (Morw)</b> avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Mesélő
IC üzenetek: 284
OOC üzenetek: 140
Nincs sok plusz ötletem, de én hozzáadnám még a SÜTÉS/FŐZÉS-t, azaz ne már csak szeszt lehessen főzni, hanem rendes kajákat is. :D

Amúgy nekem tetszik ez a rendszer, még azt nézem, hogy a tolvajnak minek etikett? Azt le lehetne cserélni valami másra, szerintem egy tolvajnak nincs nagy szüksége az etikettre, vagy, ha igen, akkor arra oszt.

+ A megmunkálás réshez lehetne még rakni egy BŐRMEGMUNKÁLÁS-t is, az is egész jó lehet... Vagy az a kovácsoláshoz tartozik?

+ Vajákosnak adnék egyet színművészetre is. :)

Morw



A hozzászólás írója (Mesélő) módosította ezt a hozzászólást, ekkor: 2015.04.24 16:11:20


46. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2015-04-24 00:01:53
 ÚJ
>Emphus avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Adminisztrátor
IC üzenetek: 0
OOC üzenetek: 5971
Csoportba bontom a dolgot:

1. Termelés, mezőgazdaság:
- növénytermesztés
- állattenyésztés
- bányászat
- vadászat/halászat

2. Megmunkálás, feldolgozás:
- kovácsolás
- ácsolás
- ékszerkészítés
- építészet
- szeszfőzés
- gasztronómia

3. Művészet:
- irodalom (költészet, novella, regény)
- színművészet (színjátszás, történetmesélés, előadás)
- zeneművészet (éneklés, hangszeren való játék, tánc)
- képzőművészet (rajzolás, festészet, szobrászat)

4. Gyógyítás, orvoslás:
- sebkötözés
- anatómia
- élettan
- amputáció
- herbalizmus (gyógynövényismeret)

5. Egyéb műveltség, tárgyi tudás:
- írás/olvasás
- matematika (összetett számolások)
- etikett
- heraldika
- térképismeret
- botanika (általános növényismeret)
- méregismeret (mérgező növények, mérgek)
- vadismeret
- történelem (legendaismeret, vallásismeret)

6. Hadtudomány:
- stratégia, taktika
- hadtörténet
- logisztika (utánpótlás, szervezés)
- ostromismeret (ostromgépek, erődítmények)

7. Általános képességek (~ máshova nem fér):
- úszás
- lovaglás
- akrobatika
- erdőjárás
- navigáció (hajó)
- idomítás
- csapdaismeret (állítása, bontása)

Ez össz. 41 db. Mindenki alapvetően 10 képességet választhatna be az alapból kapottakon felül ("10 elosztható pont"). A kasztok a következőt kapnák meg alapvetően:

1. Harcos kasztok: az összes hadtudományi ismeretet
- íjász: + vadászat/halászat
- kardforgató: + sebkötözés
- lovag: + heraldika, etikett, lovaglás
- szerzetes: + írás/olvasás, etikett, történelem

2. Tudományos kasztok: írás/olvasás, matematika, +2 elosztható pont (10 helyett 12)
- alkimista: herbalizmus, botanika, méregismeret
- druida: vadismeret, idomítás
- mágus: történelem
- tudós: sebkötözés, anatómia, élettan, amputáció

3. Alvilági kasztok: méregismeret, akrobatika, csapdaismeret
- bárd: zeneművészet + további egy tetszés szerint választott művészet
- orgyilkos: anatómia
- tolvaj: etikett, térképismeret
- vajákos: herbalizmus, botanika

4. Egyéb kasztok: ---
- földműves: összes termelés, mezőgazdaság; szeszfőzés; vadismeret
- kereskedő: ékszerkészítés, etikett, térképismeret, heraldika, matematika, írás/olvasás
- polgár: írás/olvasás, matematika, etikett, heraldika, történelem, lovaglás
- vándor: vadismeret, úszás, lovaglás, erdőjárás, idomítás, herbalizmus, botanika, vadászat/halászat

És akkor ez kimerítené az "előtörténetből meríthető előnyöket", azaz olyan szakértelmeket kapna a karakter, amivel egyértelműen jobban lehet majd a játéktéren fejlődni, de ahogy a jogos igény felmerült, nincs instant rang, pénz, cuccok stb. A hiányzó szakértelmek pedig tanulhatóak lennének a játéktéren, olyantól lehet megtanulni (csak másik JK-tól!), aki rendelkezik az adott szakértelemmel, a tanulás kijátszandó.
+ olyan javakat hozhatnál előtörténetből, ami kapcsolódik a megfelelő szakértelmekhez - pl., ha állattenyésztésed van, hozhatsz tenyészteni való állatot, ha zeneművészet, akkor hozhatsz hangszert, ha bányászat, lehet csákányod ET-ből, ha van lovaglásod, hozhatsz hátast stb. De ezekre továbbra is él, hogy nem értékesíthető, csak az, amit IC szerzel meg.

Több kasztnál az egyszerűség kedvéért egy általa választott kaszt bónuszait kapja meg (amivel beregisztrált), a többit nem, azt pontok elosztásával tudja megoldani.

Erről így mit gondoltok?
(Még lehet amúgy írni lehetséges szakértelmeket.)

A hozzászólás írója (Emphus) módosította ezt a hozzászólást, ekkor: 2015.04.24 09:52:19


45. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2015-04-23 19:04:00
 ÚJ
>Emphus avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Adminisztrátor
IC üzenetek: 0
OOC üzenetek: 5971
Az etikett ismerése nem jelenti, hogy valaki bunkó vagy sem. Azt jelenti, hogy valaki _tud-e_ illedelmesen viselkedni, tehát egy tárgyi tudás erre, ami valóban lehet a műveltség része.

Köszi a többi ötletet, a befolyásolást lehúznám, mert az a karizma része, meg a vallásismeret is benne lehet a műveltségbe, mert úgysincs mit ismerni.


44. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2015-04-23 17:09:50
 ÚJ
>Draech Wardan avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Kezdő játékos
IC üzenetek: 4
OOC üzenetek: 3
Attól, hogy valaki művelt még lehet bunkó :D


43. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2015-04-23 17:05:33
 ÚJ
>Lövil Eldanilla avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Játékos
IC üzenetek: 68
OOC üzenetek: 81
Akrobatika(kötélmászás, falmászás, bukfencek, ilyesmi)
Befolyásolás(Meggyőzés, megfélemlítés, hazudozás, ilyesmi)
Csapdaismeret(Csapdák és rejtekajtók készítése)
Vallásismeret(Elvileg vannak istenek a játékban, tehát lehetnek szekták, meg kisebb vallások(nagyobbak is, de eddig egyet se láttam))

Az etikettek viszont, ha már van akkor beraknám a műveltséghez, mert eléggé összefüggenek.


42. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2015-04-23 15:25:50
 ÚJ
>Emphus avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Adminisztrátor
IC üzenetek: 0
OOC üzenetek: 5971
Igen, ez egy jó meglátás, de ilyen alapon pl. az intelligencia is fölösleges a karakternek, sőt, gyakorlatilag bármilyen érték, mert minden kijátszandó. Másrészről ezek azok a dolgok, amivel _kezdhet_ a karakter, amúgy hosszú távon nyilván akár az összes is megtanulható a játékkal, ha valakinek ilyen vágyai vannak. Csak játszani kell hozzá.

Az általad írt "szakértelmek" jók, beveszem a listába. Így már 27 db van.


41. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2015-04-23 10:55:13
 ÚJ
>Draech Wardan avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Kezdő játékos
IC üzenetek: 4
OOC üzenetek: 3
Szerintem ezek túl alap és általános dolgok, talán felesleges őket rendszerszinten szabályozni. Ilyet, hogy úszás, etikett, azért nem raknék bele.
Meg kérdés, hogy sokan IC ki fogják-e tudni játszani azt, amire pontot pakolnak, vagy csak leírják, hogy a karakter kiválóan ismeri az etiketett, úgyhogy mindenki dobjon tőle egy hátast :D A költészet/törtnetmesélés is ugyanilyen, azt is kijátszani kell.

Itt az ET-s dolgoknál szerintem nem ezek jelentik egyes karakterek számára a túlzott előnyöket. Inkább a vagyontárgyak, ingatlanok, állatok, NJK-k, titkos, kivédhetetlen harci cselek, speciális fegyverek, felszerelések.

A tényleges szakmák, mint például az ácsolás, kovácsolás, állattenyésztés, na azok jól hangzanak. Ezekhez pedig meg kellene határozni a hozható eszközöket, szerszámokat, állatokat, csak úgy nagyjából.

Még amiket korábban írtam, meg pár ötlet

- Orvoslás: kezdésnek rendelkezésére áll egy adag gyógyfű, ezeket tudja is, hogy melyik, hogyan mire jó
- Mérgek ismerete: hasonló az orvosláshoz, csak mérgező növények, üvegcsék
- Műveltség: az ismertebb történeteket, legendákat, hősöket ismeri, tisztában van a politikai, gazdasági viszonyokkal
- Gasztronómia: az általa elkészített ételek valóban nagyon finomak és laktatóak :D
- Sör és pálinkafőzés :D
- Ékszerkészítés

Stb. Majd még agyalgok rajta.

A hozzászólás írója (Draech Wardan) módosította ezt a hozzászólást, ekkor: 2015.04.23 11:12:25


1-20 , 21-40 , 41-60