OOC - Játékon kívüli fórum
Karaktered neve: ---       Rangod: Nem bejelentkezett felhasználó       Pénzed: --- arany     
Varázsitalaid: Neked nincsenek varázsitalaid!
Herbária: Neked nincsenek varázsnövényeid!


Üdvözlünk!

Ez itt a www.Lanawin.hu weboldal játéktere. Egy fórumos szerepjáték. Te nem vagy bejelentkezett állapotban, ezért nincs jogod ténykedni a fórumon. Csak olvasni tudod a hozzászólásokat, semmi mást. Ha szeretnéd kipróbálni milyen is a fórum valójában, átélni izgalmas kalandokat, varázslatokat tanulni, bájitalokat vásárolni, egyedi karaktert létrehozni, felszereléseket kovácsoltatni, vagy küldetéseket végrehajtani, akkor regisztrálj bátran, ne habozz. Miután regisztráltál, és beléptél minden funkciót elérhetsz. Lehetőséged lesz részt venni a mesékben, vagy csak spontán játszani a megalkotott, mesés világban. Felkutathatod a város rejtélyeit, és részese lehet egy olyan fórumos szerepjátéknak, ahol a játékosok kényelme, és a játék élvezete a legfontosabb.

Vissza a főoldalra!
Nincs "nagyobb" helyszínJátékon kívüli fórumArthenior főtere (új)
Amon Ruadh (új)
Füves puszta (új)
Dokkok és kikötő (új)
Játékon kívüli fórum >> Lanawin fórum >> Fejlesztés >>
[Elvetve] Előtörténetből meírhető dolgok
Mostani oldal: 1 (1. - 20. üzenet) - Első olvasatlan beíráshoz >>Oldal váltása: - Következő oldal >> -

20. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2015-04-21 17:11:25
 ÚJ
>Taitos, a Zöldfülű avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Tapasztalt játékos
IC üzenetek: 1853
OOC üzenetek: 355
Fontos dolog hangzott el itt szerintem, és ez pedig a sokszínűség.
Mindenesetre a másik félnek is igaza van, hogy ne legyen senki VP előtöriből, mikor van aki lassan két év alatt nemtöbb egy kis sátortábor uránál, és itt nem a degradált kezdésről lenne szó.

Mindenesetre itt vagy egyensúlyt kell találni, vagy el kell választani a két dolgot.

1. Javaslat
A lényeg az lenne, hogy regisztráció után mindenki kapna egy minősítést, leginkább ugye a szabályzatban is leírt dolgok szerint. 6. 7. Pont, miszerint NJK lehetséges, ha nem szerzel belőle előnyt, a VP meg ugye alap.
Eszerint tehát lenne az ET előnyös csoport, meg az ET előny mentes, és javasolnám azt, hogy az ET előny mentesekkel szemben az előnyösök ne tudják kihasználni az előnyüket, csak beleegyezéssel (mint a szelíd játékstílusban).
Ez lehetőséget ad a vén rókáknak arra, hogy ne legyenek túl kicsik, és az újak egymás között ettől még játszhatnak olyan szerepben ahogy akarnak.

2. Javaslat
Akár az elsővel egybeolvasztva, akár külön, egyfajta mesélők által ellenőrzött előreléptető rendszer lehetne, értem ez alatt, hogy ha valaki őrmester akar lenni, akkor 30 reagig katona, 80ig kisebb tiszt, és mondjuk kb 120-tól őrmester lehetne (persze ezek fiktív számok).
Ugyanezt lehetne arannyal is.

Remélem valamit hozzá tudtam tenni, bár engem még nem érint teljességgel, remélem hamarosan meg lesz a megoldás. :)


19. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2015-04-21 16:37:49
 ÚJ
>Draech Wardan avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Kezdő játékos
IC üzenetek: 4
OOC üzenetek: 3
Kagan, azt mondod, hogy mielőtt IC megszületett volna az első reagod, egyeztettél itteni mesélőkkel, hogy mit hozhattok ET és mit nem? Az, hogy pár szekéren és holmin kívül nem volt semmitek az ennek volt köszönhető, vagy saját döntés?

Nehéz dolog kiegyensúlyozni úgy a rendszert, hogy aki vért izzad is kapjon jutalmat a befektetett munkáért, meg aki kevés idővel, munkával szeretne pár baráttal szórakozni, az is tudjon megfelelő körülmények közt kalandozni, fejlődni a saját tempójában- ehhez kell több ET-ből hozott dolog.
Itt azokból van több, akiknek a játék valóban nem a reagszámból és az értékekről szól. Ráadásul az időtök, amit a játékba öltök, az is messze túlmutat az átlagon. Azt hiszem, ha a rendszer tisztán ezt jutalmazná, Thargawin-ről beszélhetnénk hamarosan. Ahogy neked is leírtam, kicsit túlírtátok magatokat a játék keretein. Innen igazából nem tudom merre lehetne tovább, az a baj, hogy hozzátok hasonló aktivitású/reagszámú user nem sok van, aki IC fel is vehetné veletek a versenyt.

Szerintem kellene egy olyan rendszer, hogy karakterregisztrációnál mondjuk 2-3 féle igen általános dolgot ki lehetne választani, hogy kezdéskor milyen extrákkal induljon a karakter, melyek az ET-jéből származnak. Mondjuk 10-15 kezdő előnyből választhat 3-at. Ezeket persze lehetne súlyozni, az egyik kizárja a másikat, stb.
Ilyenekre gondolok, mint pl. valamilyen szakma mestere+hozzá szerszámok, orvoslás+gyógyszerek, füvek, receptek, a mérgek ismerete+méregkeveréshez szükséges felszerelés, extra műveltség+könyvtár otthon, nagyobb vagyon-de közben nem ért kimagaslóan semmihez, kiváló kereskedő+egy stand a piacon. Ha nem szakértelem, akkor mondjuk az ET-ből mindenki által elérhető háztól nagyobb, szebb, menőbb ingatlan.
Ezeket valahogy össze lehetne kombinálni a kasztokkal.
A lényeg az lenne, hogy a játékos választaná ki több dolog közül, hogy milyen extrával indul.
Ez persze most is működik már sok esetben, csak nincs körülhatárolva, kellően kihangsúlyozva, így van aki később döbben rá, hogy írhatott volna többet is az ET-be, vagy épp túl nagy dolgot ír bele.




A hozzászólás írója (Draech Wardan) módosította ezt a hozzászólást, ekkor: 2015.04.21 16:41:55


18. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2015-04-21 16:16:46
 ÚJ
>Kagan Thargodar avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Törölt felhasználó
IC üzenetek: 2255
OOC üzenetek: 782
Igazad van, Ara, persze.

Szerintem, és a Thargok szerint az ET-nek nem kell többnek lennie, mint eddig volt: a karakter előtörténete, amiből semmi közvetlen előnye ne származzon.

A karakter az IC előnyeiért IC dolgozzon meg, ne OC megállapodások és előre egyeztetett paktumok alapján kapjon olyat, amire egyébként másnak sok és céltudatos IC játékkal sem, vagy kevésbé lenne esélye.

Az ET olyan, mint a "garantált alapjövedelem", vagy mint a nagy tömegű kötetlen NJK használat. Nem ösztönöz kreatív tevékenységre, mert igazából bármid lehet ET-ből.
_______________

Ellenben ezzel szemben javasolnám, hogy nyíljon meg jobban az IC lehetőség az esetleges előrejutásra, előnyszerzésre. Ahogy a játék hajnalán, legyen most is olyan kaland, amiben adott esetben a várost, vagy a vezetőséget, vagy egy vezetője fiát meg lehet menteni - és ne csak olyan, amiben majdnem értéktelen lootokat, meg ilyen-olyan szörnyeket kerget a nép.

Ha hős akar lenni egy karakter, legyen rá lehetősége - bármelyiknek. És akkor máris 1-2 kaland árán lehet őrmester a VÖ-ben, ha az a szíve vágya.


17. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2015-04-21 16:12:49
 ÚJ
><b style='color:#c03010'>Mesélő (inaktív)</b> avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Mesélő
IC üzenetek: 151
OOC üzenetek: 48
Ezek a nézetbeli eltérések is még inkább megalapozzák azt, milyen fontos megteremteni az egyensúlyt.

Azok akik rég óta játszanak (nem feltétlen csak lanawinen) máshogy látják a játékot, mint azok akik csak pár éve csöppentek bele ebbe a világba (így újnak számítanak). Teljesen fölösleges belemenni hogy mi a játék lényege, mindenkinek más. A lényeg az, hogy próbáljuk egy olyan megoldás találni a problémákra amik mind a két felet kielégítik. Egy kicsit engednie kell ennek, egy kicsit engednie kell annak. "Ha neked, akkor nekem is" - alapon.

Az, hogy nincs körüzenetben tájékoztatva minden játékos egy-egy megállapodásról, megegyezésről nem azt jelenti, hogy nem jött létre, így ne alapozzunk a semmire fel olyan állításokat, hogy "biztos lehetett volna". Oka van annak, hogy így van és nem feltétlen az az oka, hogy így tökéletesen jó, mint ahogy lehet látni a nem feltétlen egyetértő hozzászólásokból is.

Nem lesz mindig mindenki egyforma ez tény és nem is kell annak lenni hiszen azért van több faj és több kaszt, hogy színes világunk lehessen, DE törekedni kell arra, hogy hasonló szintű előnyök és _hátrányok_ érjenek mindenkit, különben borul a bili.


16. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2015-04-21 16:10:32
 ÚJ
>Moderártor (inaktív) avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Törölt felhasználó
IC üzenetek: 0
OOC üzenetek: 20
Szerintem pedig lassan kanyarodjunk vissza az alapvető felvetéshez


15. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2015-04-21 16:03:23
 ÚJ
>Kagan Thargodar avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Törölt felhasználó
IC üzenetek: 2255
OOC üzenetek: 782
"Egyetértek abban, hogy az ET inkább egy alapot kéne, hogy jelentsen, de nem hiszem, hogy ha korábban bárki is megkérdezte volna, hogy élhet-e a lehetőségekkel, amiket Emp most felsorolt, akkor elutasító választ kapott volna."

Pedig de. Több stafftagtól, illetve mesélőtől.

"Amúgy meg nem értek egyet abban, hogy az IC reagszámok alapján kéne megkülönböztetni a usereket, nem lenne sok értelme, ha a régebbi karakterek letarolnának mindent, akármilyen boldoggá is teszi ez őket."

Ne keverjük a régit az aktívval (azért nice try :) ). A chatre járogatás reagírás nélkül viszont valóban nem fejleszti a karaktert és nem erősíti annak játékbeli helyzetét (ideális esetben).

"Amúgy meg alapvetően nem az értékekről meg a reaggyártásról szól a játék."

De. Az frpg (meg úgy általában az rpg) erről szól. Sorry, ez már csak ilyen.



A hozzászólás írója (Kagan Thargodar) módosította ezt a hozzászólást, ekkor: 2015.04.21 16:04:40


14. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2015-04-21 15:56:15
 ÚJ
>Meril Falasse avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Haladó játékos
IC üzenetek: 123
OOC üzenetek: 21
Nem, Kagan, nem erre gondoltam. :)
Egyetértek abban, hogy az ET inkább egy alapot kéne, hogy jelentsen, de nem hiszem, hogy ha korábban bárki is megkérdezte volna, hogy élhet-e a lehetőségekkel, amiket Emp most felsorolt, akkor elutasító választ kapott volna. De ha arra alapozunk, hogy mi nem volt eddig, akkor semmi újdonságot nem lehetne bevezetni... :)
Amúgy meg nem értek egyet abban, hogy az IC reagszámok alapján kéne megkülönböztetni a usereket, nem lenne sok értelme, ha a régebbi karakterek letarolnának mindent, akármilyen boldoggá is teszi ez őket. Ez persze nem azt jelenti, hogy ne lennének előnyei annak, ha sokat foglalkozol a karaktereddel, de a valóságban is van ám egy maximum, ahonnét nemigen lehet már tovább fejlődni. :P Amúgy meg alapvetően nem az értékekről meg a reaggyártásról szól a játék.


13. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2015-04-21 15:37:01
 ÚJ
>Lövil Eldanilla avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Játékos
IC üzenetek: 68
OOC üzenetek: 81
Hajjaj, micsoda társalgás lett itt hirtelenjében.

Kicsit mindkét oldallal egyet tudok érteni, meg nem is tudok egyetérteni. Az mindenképp jó, ha korlátozva van az előtörténet, ugyanakkor az olyan"elméleti"dolgok mint egy őrmesteri rang nem igazán adnak lehetőséget egy karakternek, sokkal inkább megkötik azt, mivel neki kötelezettségei lennének, és a városhoz lenne kötve, így ha én szeretnék egy harcost aki utazik, akkor le kell mondanom az őrmesteri lehetőségről, míg egy mágus pl nincs ilyenhez kötve, hiszen bármilyen életútja van neki lesz az a 1-5 varázslata, ugyan úgy mint az alkimistának a receptjei. Viszont azt is megértem, hogy ezzel kicsit népszerűsíteni lehetne a VŐ-t, de szerintem ez nem megfelelő megközelítés(Addig meg szerintem nem lesz VŐ klán, amíg a vezetőjük njk, hiszen úgy a klánvezérnek is egy njk-nak kéne lennie, tehát akkor egy staff tagnak kéne megcsinálni azt a klánt.) Mert nyilván le lehet mondani az et-s dolgokról(Meg lehet felvenni ET-s hátrányokat is, mint a vakság és hasonlók.), de nem látom jónak, hogy valakinek le kell mondania valamiről, mert nincs stabil múltja a városban(Se háza nem lehet így, se rangja), míg némelyik kaszt bármit is tesz rendelkezik ezekkel az előnyökkel.

Másik gondom viszont az az ET-s juttatássokkal, hogy mi alapján lenne értékelve, hogy mivel kezdek? ET, szóval én csinálok egy gyerek karit, akiből alkimistát szeretnék csinálni a játéktéren, nincs semmi tudása, de az üdvözlő üzenetben én OOC megtudtam pár receptet a kasztom miatt. Mágusnál ugyan ez a helyzet.

Szerintem vagy csak ténylegesen IC előny legyen, vagy csak rendszerbeli, de ne vegyesen, mert azt nem lehet kiegyensúlyozni.

És még ami így hirtelen eszembe ötlött, az a duál-, triálkasztúság, ők több dologgal kezdenek előtörténetből, vagy hogy van ez?


12. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2015-04-21 13:30:14
 ÚJ
>Kagan Thargodar avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Törölt felhasználó
IC üzenetek: 2255
OOC üzenetek: 782
"Nem értem, miért kéne kompenzálni egy karaktert, aki magának választja, hogy otthontalan/kóbor legyen, alapvetően még ebben a világban sem lehet mindenki kiegyenlített, és szerintem nem is kéne annak lennünk."

Ezen sokat gondolkodtam, és egyetértek.
Nem kell.

Nem kell korlátozni a Thargokat. Nem kell a 200-as limit. Nem kell a burok.

Ne egyensúlyozzunk. Aki technikailag és csapatszinten erős, az erős. Aki IC sokat tesz le az asztalra, abból lesz valaki, aki nem ír vagy csak pityapangol, abból meg nem.

Nem kell ET-vel egyensúlyozni a dolgokat, mindent az IC és a technikai képességek határozzanak meg. Mert miért kompenzáljunk egy karaktert, akinek a usere nem alkalmas arra, hogy elérjen valamit IC-vel? :)

Ugye, erre gondoltál, Meril? :)


11. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2015-04-21 12:50:21
 ÚJ
><b style='color:#c03010'>Mesélő (inaktív)</b> avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Mesélő
IC üzenetek: 151
OOC üzenetek: 48
Klánszinten szerettük volna bevezetni, de szívesen bedobom az ötletet a közösbe, ha ez segít.


10. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2015-04-21 12:35:16
 ÚJ
><b style='color:#c03010'>Mesélő (inaktív)</b> avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Mesélő
IC üzenetek: 151
OOC üzenetek: 48
Az előtörténet szerintem sem instant rangot, jelentőséget, hatalmat kellene hogy adjon, hanem egy olyan stabil alapot, ahonnan bátran (esetleg gyorsabban) léphet tovább a karakter.

Abban igaza van Kagannak, abban hogy a nem közvetlen Arthenior városába helyezett karkaterek szempontjából ezek az ötletek irrelevánsak. Én egyik saját karakteremmel sem tudok már előtörténetből Artheniori villát igényelni mert több száz reag után kicsit furcsán venné ki, ha mondjuk hirtelen Art. templomának vezetőjévé válna 700 reag körül. :P Nincs olyan JK a játékban akinél ez indokoltabb lehetne a reagszám alapján, de az előtöri más irányba viszi.
De ez nem azt jelenti, hogy nekem nincs előtörténetem, hogy az én előtörténetemre nem kell hasonló pluszokat, vagy bónuszokat adni, sőt talán joggal elvárható vagy mindenkinek, vagy senkinek alapon.
Ebben az irányban (amibe én is mentem) milyen hasonló nagyságrendű kompenzációt kínál a rendszer? Miért különböztethető meg bizonyos userek döntése másokétól? (Az előtörténet kitalálása egyéni kreativitás, döntés kérdése.)

Minden eddigi probléma abból fakadt -ahogyan én látom itteni pályafutásom alatt- hogy a világ itt-ott még nem teljes és ebből fakadóan nincs egyensúlyban más részeivel. Tehát nagyon is fontos lenne az egyensúlyra törekvés, én úgy hiszem, hogy Emp minden felvetése a fejlesztések fórumban is hasonló célt szolgál.

Az én felvetésem -ahogy már staff chaten is írtam- az olyan mindenki számára elérhető "achievement"-ek lennének, amiket ha teljesít a karakter akkor meghatározott előnyök közül választhat.
Teszem azt lenne 10 szint, szintenként 8 feladat (ic-oc vegyesen) és ha azokat kipipálta, akkor kap valamit. Alacsony szinten inkább oc feladatok: vásárolj valamit a kocsmában (ez ugye feltételezi azt h elmegy oda), utazz el a karavánpihenőbe... és minden szinttel nehezebb feladatok elé állíthatnánk a játékost (vegyél részt kalandban, párbajozz), így mindig nagyobb és nagyobb jutit kaphatna érte. Mondjuk 4-es szinttől betölthetne tisztséget (felsorolnánk párat városban, városon kívül, kikötőben)...
Ez mindenki számára egyformán elérhető lenne, törekedve az objektivitásra és nem feltétlen előtörténet alapján juttatná a bónuszokat, hanem a JÁTÉK során. A jó előtörténeti alapok csak a játékmenetet gyorsíthatják adott esetben.

A hozzászólás írója (Mesélő) módosította ezt a hozzászólást, ekkor: 2015.04.21 12:46:40


9. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2015-04-21 11:29:07
 ÚJ
>Kagan Thargodar avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Törölt felhasználó
IC üzenetek: 2255
OOC üzenetek: 782
Talán azért, mert amikor magának választhatott, esetleg nem ezek voltak a feltételek, illetve nem ilyen volt a staff hozzáállása.

"Én alapvetően jó ötletnek tartom a szabályozást, pláne, hogy igazából eddig nem tudtam, hogy ennyi előnye lehetne egy előtörinek. :D"

Mert eddig nem is volt, hehe.


8. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2015-04-21 11:27:49
 ÚJ
>Meril Falasse avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Haladó játékos
IC üzenetek: 123
OOC üzenetek: 21
Nem értem, miért kéne kompenzálni egy karaktert, aki magának választja, hogy otthontalan/kóbor legyen, alapvetően még ebben a világban sem lehet mindenki kiegyenlített, és szerintem nem is kéne annak lennünk.
Az pedig rajtad múlik, hogy van-e olyan "alattvalód", aki Arthenior őrségébe is beépült... de mi köze ennek a rendszerhez?:D
Az altiszt helyett pedig továbbra is rendelkezésre áll az összes többi foglalkozás, mert ez is ugyanolyan, mintha szabó lennél, vagy kovács, vagy esetleg törzsfő... :D
Én alapvetően jó ötletnek tartom a szabályozást, pláne, hogy igazából eddig nem tudtam, hogy ennyi előnye lehetne egy előtörinek. :D
Szerintem az ET lényege nem abban rejlik, hogy kinek mennyivel nagyobb a rangja, inkább hogy színesítse a játékot, mindenki maga dönti el, hogy kinek a bőrébe bújik bele, persze az itt felépített ésszerű korlátok között.


7. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2015-04-21 10:48:01
 ÚJ
>Kagan Thargodar avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Törölt felhasználó
IC üzenetek: 2255
OOC üzenetek: 782
Jó, akkor azt szeretném megkérdezni, hogy mi mást választhatunk majd ahelyett, hogy Artheniori altiszt a karakter (tehát mivel balantírozódik ki azok előnye, akiknek lehetőségük van ezt választani), vagy, ha már itt tartunk, lehet e Artheniornak 15 olyan őrmestere illetve hadnagya (lévén akad közöttünk kiváló és legendás értékű harcos is), akik amúgy Amon Ruadh fejedelmének esküdtek hűséget.

Vagy akkor ez most hogy lesz?

A csecsemős kifogás pedig teljesen alaptalan, lévén eddig is lehetett előtörténeteket faragni azzal a kitétellel, hogy abból közvetlen előny nem származik a karakterre (legalábbis ha jól tudom).


6. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2015-04-21 10:45:32
 ÚJ
>Moderártor (inaktív) avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Törölt felhasználó
IC üzenetek: 0
OOC üzenetek: 20
Üdv!

"...olyan erőforrások (javak, információk, ismeretek) meríthetőek"
Szerintem itt a hangsúly azon van, hogy eldöntheted, szeretnél-e olvasni, írni tudni, lovagolni, tehát mindez opcionális, ahogy eddig is opcionális volt, hogy van-e lovad vagy sincs. A vándor, kóbor karakter pedig nem lakóhelyet fog választani, hanem mást.

Amúgy szép és jó a reális játék, de ennyi erővel mindenki kezdhetné kisgyerekként a karakterét, mert az éppúgy nem reális, hogy valaki harminc valahány éves (ami a középkorban már alapvetően szép kor) és semmihez nem ért semmit.
De ha figyelmesen elolvasod, amit Emp felvetett, ő nem "epic überistenkardforgatóként" engedné a kezdő játékosokat, hanem egy alapvető tudással, és ebből némi plusz előnyt még kapnak a harcos kasztok.


És akkor az ötletelés része:

- Orgyilkos: Itt én például magasabb emberismerettel kezdenék, ha lehetséges, esetleg a különböző mérgek és fegyverek alaposabb ismeretével, vagy akár egyel több "kisebb" fegyvert is hordozhatna magával a karakter. Szerintem neki sem hátrányos, ha jó világismerettel rendelkezik. Illetve a mérgek/kisebb fegyverek elkészítését is ismerhetné.
- Tolvaj: az ő fegyvereiket (ez mondjuk az orgyilkosra is igaz), ne lehessen észrevenni mondjuk egy ellenőrző motozásnál. Bár ezt nehezen tudom elképzelni a valóságban, de hasznosnak hasznos :D (főleg, ha bekerül az IC törvénykönyv), vagy épp lehetne olyan előnyük, hogy könnyebben meglóghatnak a városőrök/őket üldözők elől, mondjuk ez magasabb álcával kijátszható
- Vajákos: Mérgek behatóbb ismerete, az élővilág ismerete, de ide nekem se jut eszembe több.



5. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2015-04-21 10:11:50
 ÚJ
>Kagan Thargodar avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Törölt felhasználó
IC üzenetek: 2255
OOC üzenetek: 782
Üdv!

Vélemény:

"Ami mindenkinek "jár" alapvetően: max. egy hátas állat (max. 500 arany), kellő felszerelés (fegyverzet), lakóhely (max. 600-800 arany értékben) és alapvető képességek (írás, olvasás, úszás, lovaglás stb.)."

- lakóhely: a vándorokat, kóbor karaktereket mivel kompenzáljuk?
- írás/olvasás: szerintem ez nem alapvető skill (nálunk pl a csapat fele nem tud ilyesmit, és elég hangulatos lesz tőle a játék:P)
- lovaglás: egyáltalán nem volt gyakori (a "fenn tudok maradni a lovon, ha lépeget" és a "tudok lovagolni között elég nagy a különbség)

A többi meg így alapvetően teljesen érdektelen pl a 30 fős Thargoknak, illetve minden olyan csoportnak, ami/aki nem az "Artheniori zemscsina" keretein belül határozza meg magát (ez az aktív csoportosulások 2/3-ra igaz).

Ez a fajta "előny-beosztás" számunkra így értéktelen és érdektelen.

Szerintem sokkal egyszerűbben is lehetne szabályozni az ilyesmit: el kell felejteni az ilyen hülyeségeket, hogy "ja, a karim már a fél életét epic überistenkardforgatóként élte le valahol wegtorennél az ET-jében, és nehogy má' most csak 1 reagos csipisz legyen". Tudomásul kell venni, hogy alacsony reagszámnál a karakter GYENGE, CSÓRÓ, és nem sokat ér. Igen, ezért kell vele sokat játszani, adott esetben 1000 reagot letolni a haverokkal Arthenior közelében, egyetlen topicba, mielőtt bármibe kezd.

Kagan



A hozzászólás írója (Kagan Thargodar) módosította ezt a hozzászólást, ekkor: 2015.04.21 10:12:12


4. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2015-04-21 08:54:02
 ÚJ
>Emphus avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Adminisztrátor
IC üzenetek: 0
OOC üzenetek: 5971
Alapvetően arra is gondoltam, hogy felsorolunk egy csomó szakértelmet (írás/olvasás, idegen nyelv ismerete, kovácsolás, állattartás, erdőjárás, növényismeret, állatismeret, vadismeret, lovaglás stb.), s ebből X darab választható alapvetően, amiket meg felsoroltam ilyen plusz képességeket/szakértelmeket az egyes kasztoknál, azt az a kaszt "ingyen" megkapja, tehát azon felül választhat szabadon X-et.

A nehézség az ebben a dologban amúgy, hogy _hasznos_ dolgokat kéne találni, amik még nincsenek a rendszerben. Pl. Ing, amit a tudóshoz írtál az nem annyira kirívó, 1000 arany értékben könyvet gyakorlatilag bármelyik átlagos NJK összeszed egy élet alatt, tehát ez így alap, hogy lehet neki például. A csekély hírnév pedig nem működőképes, mert ahhoz, hogy egy karakter IC híresebb legyen, a userek között is annak kell lennie, egy új regisztráló pedig ezt nem teljesíti. A kereskedős és földműves ötlet viszont jól hangzik.

Morw: milyen fejlettebb mozdulatokat, trükköket? Harci mozdulatokat vagy mi?


3. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2015-04-21 02:10:54
 ÚJ
><b style='color:#c03010'>Mesélő (Morw)</b> avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Mesélő
IC üzenetek: 284
OOC üzenetek: 140
"Estefelé"? Hol van az már?

Na, ilyenkor nem jut jobb eszembe:

- Vajakos: ismer alapvető (fejlettebb?) mozdulatokat, trükköket, stb.

Azaz arra gondolok, ami a leírásában van kb.

A hozzászólás írója (Mesélő) módosította ezt a hozzászólást, ekkor: 2015.04.21 02:11:32


2. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2015-04-20 23:03:39
 ÚJ
>Lövil Eldanilla avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Játékos
IC üzenetek: 68
OOC üzenetek: 81
Szerintem ez egy jó ötlet.
Ötletek:
-Tudós: Könyvek/saját könyvtár 1000 arany értékben, titkos információ nélkül.

Alvilági kasztok:Egy kisebb rejtekhely valahol.
-Orgyilkos:Egy üvegcse olcsóbb méreg
-Tolvaj: Alvilág fontosabb helyeinek ismerete(Orgazda, tolvajbandák területei)
-Vajákos: Na ide nekem sincs ötletem

Apróbb módosítások:
Kereskedő: Nem induló ház, hanem induló ingatlan, hogy kezdhessen bolttal.
Bárd: Csekélyebb hírnév esetleg.
Földműves: Haszonállat valamilyen(egy kecske vagy egy szamár vagy két tyúk)

Azt hiszem ez minden ami így esetfele eszembe jutott/feltűnt.


1. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2015-04-20 22:49:32
 ÚJ
>Emphus avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Adminisztrátor
IC üzenetek: 0
OOC üzenetek: 5971
Sziasztok,

Felmerült a téma címében írtak némilegű szabályozása. Főleg felső korlát és iránymutatás adása. A szabályozás alapját a kasztrendszer adná. Tervezet:

Ez lenne az általános része:
"Alapvetően elmondható, hogy a karakter előtörténetből olyan erőforrások (javak, információk, ismeretek) meríthetőek, amik egy teljesen átlagos, tömegbe olvadó NJK számára elérhető az adott korral (így egy ifjúnak nem lesz nemesi rangja csak úgy, ahogy magas szinten varázsolni sem fog tudni, és kardot is csak átlagos szinten fog forgatni alapvetően). Mindegyik kasztnak viszont elérhetőek bizonyos plusszok előtörténet alapján. Ezeket az adott kaszt leírásánál találhatod meg. Fontos megemlítenünk, hogy ez nem azért van, hogy a karaktered már VP legyen indulásnál, hanem azért, hogy ne legyen teljesen járatlan a kasztjának területén. Ami mindenkinek "jár" alapvetően: max. egy hátas állat (max. 500 arany), kellő felszerelés (fegyverzet), lakóhely (max. 600-800 arany értékben) és alapvető képességek (írás, olvasás, úszás, lovaglás stb.). Az utóbbi persze úgy, hogy azért ne tudjon mindent a karakter. Teljesen átlagos és normális, ha nem tud írni vagy olvasni, elvégre egy kvázi-középkor szintű játékról beszélünk. Az összes erőforrás megléte megindokolandó előtörténetben."

Ezen felül minden kasztból járhatna valami speciális (nyilván akkor jár, ha a karakter gazdája úgy dönt, azt kéri előtörténetből, de naná, hogy fogja). Ez nagyon sok helyen még foghíjas, egyelőre összeraktam az ötleteimet. Próbáltam inkább azon kasztoknak több előnyt adni, amik kevesebb pontot kapnak és/vagy speciális tudással rendelkezhetnek.

Harcos kasztok: Alapból indulhat a városőrség tagjaként (közkatona), ismer alapvető harci cseleket.
- Íjász: íjak és nyílvesszők készítésének ismerete, vadászati ismeretek.
- Kardforgató: akár őrmesteri pozícióban is indulhat a városőrségben, kovácsolási ismeretek.
- Lovag: csatamén, komolyabb lovak (hátas) (+ passzív vértviselet jelenleg is megvan).
- Szerzetes: különleges, pusztakezes harci cselek ismerete (lefegyverzés, fogások stb.), birkózási ismeretek.

Tudományos kasztok: Alapból magas fokon űzik az írást, olvasást, érthetnek több nyelven, növényismeret.
- Alkimista: alapvetően kapna recepteket (a regisztrációs privát üzenetben).
- Druida: több kezdő állat, összértékben max. 4000 arany.
- Mágus: alapból igényelhetne annyi független varázslatot 1-5. szinten, ahányadik szinten kezdett (1-5 darab tehát). Ő választhat varázslatot.
- Tudós: ??? (+ passzív tudnak gyógyítani)

Alvilági kasztok: ???
- Bárd: hangszerek (akár igen drágák is) és sokrétű művészeti képességek.
- Orgyilkos: ???
- Tolvaj: ???
- Vajákos: ???

Egyéb kasztok: Az ET-ből hozott dolgok tulajdonjigát "átruházhatja" egy másik személyre, akit IC szolgál (pl. három polgár együtt már 9.000-ből nézhet kérót magának).
- Földműves: rendelkezhet városon kívüli földdel (főleg a szántóföldeknél), akkorával, amekkorát egyedül meg lehet művelni.
- Kereskedő: az előtörténetből hozott értékek IC értékesíthetőek (kivéve az épület/ház), de csak JK számára. Hozhat max. 1000 aranyi értékű portékát ET-ből (ruha, étel, ital stb.) VAGY az induló háza lehet 3000 arany értékű.
- Polgár: alapból rendelkezhet nemesi ranggal. Az induló háza 3000 arany értékű lehet max.
- Vándor: jó erdőjárási képességek, világismeret, erdőismeret, vadászati képességek, két hátas állattal is indulhat, illetve ismeri az erdő vadjait.

Várom a meglátásokat, ötleteket.


1-20 , 21-40 , 41-60