OOC - Játékon kívüli fórum
Karaktered neve: ---       Rangod: Nem bejelentkezett felhasználó       Pénzed: --- arany     
Varázsitalaid: Neked nincsenek varázsitalaid!
Herbária: Neked nincsenek varázsnövényeid!


Üdvözlünk!

Ez itt a www.Lanawin.hu weboldal játéktere. Egy fórumos szerepjáték. Te nem vagy bejelentkezett állapotban, ezért nincs jogod ténykedni a fórumon. Csak olvasni tudod a hozzászólásokat, semmi mást. Ha szeretnéd kipróbálni milyen is a fórum valójában, átélni izgalmas kalandokat, varázslatokat tanulni, bájitalokat vásárolni, egyedi karaktert létrehozni, felszereléseket kovácsoltatni, vagy küldetéseket végrehajtani, akkor regisztrálj bátran, ne habozz. Miután regisztráltál, és beléptél minden funkciót elérhetsz. Lehetőséged lesz részt venni a mesékben, vagy csak spontán játszani a megalkotott, mesés világban. Felkutathatod a város rejtélyeit, és részese lehet egy olyan fórumos szerepjátéknak, ahol a játékosok kényelme, és a játék élvezete a legfontosabb.

Vissza a főoldalra!
Nincs "nagyobb" helyszínJátékon kívüli fórumArthenior főtere (új)
Amon Ruadh (új)
Füves puszta (új)
Dokkok és kikötő (új)
Játékon kívüli fórum >> Lanawin fórum >> Fejlesztés >>
[Bekerült] A kasztok kiegyensúlyzása
<< Előző oldal - Mostani oldal: 4 (61. - 80. üzenet) - Első olvasatlan beíráshoz >>Oldal váltása: - Következő oldal >> -

80. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2013-11-04 12:55:59
 ÚJ
><b style='color:#c03010'>Mesélő (inaktív)</b> avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Mesélő
IC üzenetek: 140
OOC üzenetek: 110
Rendben, inkább csak magamat próbáltam menteni, hogy amiatt értelmeztük rosszul a druidát :D

A felhozott csak egy példa volt, hogy mutassam, hogy nem összetett és bonyolult rendszert gondoltam, hanem tényleg valami kis apró különlegességet, ami csábítóvá teszi, hogy esetleges gyógyítók is megjelenjenek. Bármelyik ötletet támogatom, akár azt is, hogy kasztcsoportnak legyen passzív, akár azt is, amit Elwy ír. Akár a képesség is lehet más, én csak felvetettem egy példát :D


79. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2013-11-04 12:54:29
 ÚJ
>Elwyrien Khaedyys avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Törölt felhasználó
IC üzenetek: 505
OOC üzenetek: 228
Akkor viszont megint ki kell találni valamit, mindegyik kasztcsoporthoz passzívnak... kezd egy kissé túlbonyolódni a dolog és a túl sok skill behozása sem biztos hogy jó ötlet, mert tényleg elmegy a végén MMO-ba...
Simán lehet annyi is akár, hogy a druida kap +1 passzívot erre, hogy felismeri a betegségeket, sérüléseket. És rendben is vagyunk.


78. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2013-11-04 12:52:37
 ÚJ
>Emphus avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Adminisztrátor
IC üzenetek: 0
OOC üzenetek: 5971
@10: annyira nem érdekes, hogy a játékos utánaolvas-e a druida eredeti jelentésének. Le lesz írva, hogy mit tud és kész. :)

Amúgy nem vagyok a gyógyítás behozása ellen skillként, akár passzívként (mindig észreveszi) akár aktívként (csak ha külön figyel rá). Ezt akár el tudom képzelni amolyan kasztcsoport passzívnak is - ha csak az adott csoportból van kasztod (akár 2 v. 3), akkor megkapod a kasztcsoport passzívját. Így egy gyógyítással nyilván gazdagabbak lehetnek a tudományos kasztok.

A hozzászólás írója (Emphus Engora) módosította ezt a hozzászólást, ekkor: 2013.11.04 12:52:59


77. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2013-11-04 12:47:22
 ÚJ
>Elwyrien Khaedyys avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Törölt felhasználó
IC üzenetek: 505
OOC üzenetek: 228
Neara, nem tudom mennyire vagy képben, de tudod mennyi időt igényel egyetlen nyílvessző kilövése? Az nem úgy van ám, mint a Legolasnál, hogy másodpercenként lő egyet, az orkok meg hullanak. egy reakcióidőben a két kilőtt vessző is irgalmatlanul sok főleg ha célzott lövésről beszélünk (másról íj esetében nincs is értelme...)



76. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2013-11-04 12:46:42
 ÚJ
><b style='color:#c03010'>Mesélő (inaktív)</b> avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Mesélő
IC üzenetek: 140
OOC üzenetek: 110
Szerintem a probléma abból ered, hogy a druida szó a hétköznapi használatban ezzel a jelentéssel párosult, ezek szerint hibásan. De a játékos regisztrációnál tényleg utána fog olvasni, hogy pontosan mit is jelent a druida? Lehet, hogy az én műveletlenségem, bevallom, hogy egyből a természettel kapcsoltam össze, de ha mások is hajlamosak ebbe a hibába esni, akkor lehet, hogy megérné más nevet találni neki vagy nem tudom.
A gyógyítókat azért hoztam fel, mert nekem szívem csücske egy régi felcser karakterem, és nem igazán látok neki lehetőséget. Ha még a bárdok is kaptak külön kasztot, szerintem ők is megérdemelnének valami említést, ha nem is külön kaszttal, de akkor egy aktív/passzív képességgel, ami segítené, ha valaki gyógyítót szeretne. Nem kell itt mindenféle bonyolult rendszerre gondolni, egy olyasmi, hogy a betegség jeleit, tüneteit sokkal könnyebben és pontosabban veszi észre, mint bárki más, már elég, mert ezzel nem túl tápos, de ha mondjuk olyan beteg kerül hozzá, akiről nem állapítható meg azonnal, hogy mi baja (nyílt törés, hiányzó végtag, etc.), hanem csak annyit tud, hogy rosszul érzi magát, nem érzi a lábát, akármi, akkor jóval könnyebben meg tudja mondani, hogy rossz bogyót evett az erdőben, netán épp mérgezik. Csak egy felvetés, és mivel a druidához (az én meglátásom szerint) az éllatidomítás mellé illene, hogy akkor legyen tisztában a gyógyítással. Ez még nem is megy annyira szembe a szó eredeti értelmével sem.


75. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2013-11-04 12:45:19
 ÚJ
>Elwyrien Khaedyys avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Törölt felhasználó
IC üzenetek: 505
OOC üzenetek: 228
Gyógyítóhoz nem kell külön kaszt.
Lehet vajákos, tudós, de még mágus vagy druida is. Ki lehet játszani bármelyikkel igazából, külön erre behozni egy kasztot tök fölösleges szerintem.
Amúgy sem látom értelmét, hogy erre akár skill is legyen, vagy rendszer kerüljön rá, mert teljesen ki lehet játszani a játéktéren belül mindenféle probléma nélkül.
Persze amúgy nekem mindegy ám, csak mondom.


74. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2013-11-04 12:43:51
 ÚJ
>Neara Anthariel avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Játékos
IC üzenetek: 90
OOC üzenetek: 33
Helló, én is hozzászólnék, ha szabad.

"1. Íjász:
- Passzív képesség: szintlépésnél +2 pontot kapnak célzásra, fájdalomtűrésre és pusztakezes harcra.
- Aktív képesség: sortűz - egy harci körben kétszeresére (kettőre) növelheti az előtt nyílvesszők számát, bármiféle büntetés (sikeresség csökkenés) nélkül. A két lövés teljesen független egymástól, és a második lövés nem érinti negatívan a karaktert. Egy harchelyzetben legfeljebb egyszer használható."

A két nyílvessző/egy harci helyzetet kicsit kevésnek érzem az elnevezéshez. Lehetne inkább egy kicsit növelni, mondjuk 3-4 szintenként kaphatna plusz egyet (első szinten 2 maradna). Így aki magas szintű, már tényleg lőhet sortüzet. Aztán hogy ne legyen túl durva, mondjuk leszabályozni, hogy az első két nyilvessző 100%-ban talál, a következő már "csak" 80, az utána lévő már csak 60 stb. Elrettentésnek és tömegbelövésnél is kiváló lehet, de a max két nyílvessző... akkor inkább nevezzétek át :)


73. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2013-11-04 12:41:15
 ÚJ
>Moderártor (inaktív) avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Adminisztrátor
IC üzenetek: 0
OOC üzenetek: 20
A gyógyítással kapcsolatos kaszt/képesség lehetőségét támogatnám egyébként én is, ha valahogy megoldható. Akadt már IC gyógyító karakter (nekem is volt, talán vmikor lesz is még), szóval jól jöhet, ha nem csak 'légből kapottan' gyógyítgat vki Ic.

Ha lesz ilyen változás, vállalom a konkrétabb kidolgozást is akár. :)

A hozzászólás írója (Shiro) módosította ezt a hozzászólást, ekkor: 2013.11.04 12:42:56


72. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2013-11-04 12:38:39
 ÚJ
>Emphus avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Adminisztrátor
IC üzenetek: 0
OOC üzenetek: 5971
Nos, nyugodtan olvass vissza a druidák Kelta gyökerének például. És már a szó eredete is teljesen mást sugall, mint a természet.

Itt az előbb a "sámán", előtte a "füves ember" kifejezést említetted. Ezek inkább a vajákos szinonimái, nem a druidáé.

Ha valahova feltétlen be kell rakni a gyógyítást, az inkább a vajákoshoz kerülne, aki ennek következtében nem az alvilági, hanem a tudományos csoportba menne át (valójában így is eléggé a határon áll). Ellenben mivel több bájital és varázslat is van erre a célra, továbbá több helyszín, ahol a karakterek gyógyíthatóak, ezért én annyira nem érzem szükségesnek. De érdekel mások véleménye is, meggyőzhető vagyok. Viszont akkor az egész gyógyítást, mint lehetőséget ki kell dolgozni, hogy milyen képességek mellett milyen sebek, mennyi idő alatt gyógyíthatóak és/vagy mennyivel gyorsítható meg a gyógyulásuk. Mind ezt azért, mert jelenleg kb. bármelyik karakter ért alapfokú gyógyításhoz, sebkötözéshez.

@Zaraun: Téged is megkérlek, hogy olvass utána a druida eredeti jelentésének, mert nem természet-közeli. Ezután lehet írni, hogy idegennek érzed tőle. :)


71. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2013-11-04 12:33:32
 ÚJ
>Zaraun Aleandar avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Törölt felhasználó
IC üzenetek: 128
OOC üzenetek: 397
A meggyőzéssel én sem értek egyet druida képesség alatt, idegennek érzem tőle. Ha valami hasonló kell, akkor lehetne valami megnyugtatás, indulatok lecsillapítása. Ez passzol a természet harmóniájához, a bölcsességhez is, ráadásul egyaránt alkalmazható megvadult állatokra, dühös, esetleg rettegő JK-kra.


70. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2013-11-04 12:29:32
 ÚJ
><b style='color:#c03010'>Mesélő (inaktív)</b> avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Mesélő
IC üzenetek: 140
OOC üzenetek: 110
Nem is ellensúlyozás, de a druidák, sámánok inkább a természeti népek életében töltöttek be meghatározó szerepet, egy városban nem hiszem, hogy megvan az a fajta tisztelet irányukba, mint mondjuk valami eldugott törzsnél.
Őszintén én a gyógyítói lehetőségeket hiányolom, ami kifejezetten a felcseri minőségre megy rá, és szerintem a druida kasztba ez még passzolna is (inkább, mint a meggyőzés).


69. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2013-11-04 12:23:48
 ÚJ
>Emphus avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Adminisztrátor
IC üzenetek: 0
OOC üzenetek: 5971
A druida az nem "erdei ember". Inkább bölcsesség, tudás, "keménység" az ami jellemzi. A druidák nem erdő-mániások, bár mivel a Föld energiáit használják fel, ezért valamennyire kötődnek a természethez.

Az emberek eléggé felnéztek a druidákra, valami misztikus, de nagy tudású embert láttak benne. A meggyőzés szerintem ide passzol.

Egyébként a kasztokat úgy nem kell ellensúlyozni, hogyha van egy rossz, akkor legyen egy jó. Minden kaszt kijátszható rosszként, és majdnem minden jóként (kb. az alvilági kasztok, legalábbis egy része, mert Robin Hoodosat lehet játszani).


68. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2013-11-04 11:49:44
 ÚJ
><b style='color:#c03010'>Mesélő (inaktív)</b> avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Mesélő
IC üzenetek: 140
OOC üzenetek: 110
Csak hogy így az idő lejárta előtt még én is okoskodjak egy kicsit: a druida aktívját teljesen kasztidegennek érzem, egy "erdei embernek" semmi szüksége a meggyőzésre. Nem lehetne belőle inkább valami gyógyítós kasztot csinálni? Az jobban is passzol a tudományos rétegbe, ráadásul erre a hivatásra/kasztra még nincs semmi képesség, pedig szerintem elférne. A vajákos amúgy is inkább ártó boszorkaként van jelen, akkor a druida lehetne az ellensúly, a tényleges gyógyító, füves ember.


67. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2013-11-03 23:07:58
 ÚJ
>Emphus avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Adminisztrátor
IC üzenetek: 0
OOC üzenetek: 5971
Mivel nem jön rá azonnal, ezért nem, nem tudja használni. Így a duál vagy triálkasztú szerzetesek nem fogják szeretni a vajákosokat. :)
Ellenben akinek csak szerzetes kasztja van (nincs 2.), az tudja rá használni.

Illetve az identitászavarra rájön akkor, amikor már zavarodott (a saját hozzászólásában), így tud szólni másnak, hogy hé, tolj a banyára egy képességtörést. :)

A hozzászólás írója (Emphus Engora) módosította ezt a hozzászólást, ekkor: 2013.11.03 23:09:53


66. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2013-11-03 23:04:02
 ÚJ
>Elwyrien Khaedyys avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Törölt felhasználó
IC üzenetek: 505
OOC üzenetek: 228
részemről ez így rendben lenne. de mi van akkor, ha a szerzetesre dobják az identitászavart, akinek nincs meg a passzívja? akkor az nyilván nem tudja magán használni utána, vagy igen?


65. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2013-11-03 22:52:42
 ÚJ
>Emphus avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Adminisztrátor
IC üzenetek: 0
OOC üzenetek: 5971
Én bármelyik 2-3 kasztot gondoltam, lehet őket szabadon kombinálni. Megfelelő előtörténettel persze.

De amúgy picit lehet rajta alakítani, mármint a szerzetes képességén. Pontosabban azon, és az összes többin. Pl. 2. kasztnak felvenni a szerzetest most így nincs értelme (mert nem észleli a képességhasználatokat). De lehetnének fizikailag észlelhető képességek. Pl. gyorstűz látható, a vértviselek 1 körrel aktiválás után látható, dobható bájital látható, meggyőzés harmadik (külső) fél által észlelhető, nyilvános lopás látható, identitászavar egy kör után észlelhető (és egy másik karakternek szólva, aki szerzetes, megtörhető), és az átverés harmadik fél által észlelhető. Ezeket a szerzetes passzívja nélkül is észre lehet venni, így a szerzetes aktívjával (ha duál vagy triálkasztú a karakter) meg lehet törni.

Cserébe azt lehetne, hogy az azonnali hatású képességeket lehetne megtörni, az időtartományban ható képességeket csak 1 körrel elodázni. Így pl. az árnytánc egy körrel később aktivizálódik stb. Egy szerzetes egy képességhasználatra egyszer lőhetné el ezt, így nem lehetne minden körben eggyel arrébb tolni az árnytánc aktivizálódását, csak összesen egyszer (egy szerzetes által, kettő már kettő körrel tudja elodázni), ellenben az azonnal hatóakat újra és újra megtörhetné (hisz újbóli képességhasználatnak számít mindig).

Továbbra is körönként egyszer. :)

Ehhez mit szólsz/szóltok?


64. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2013-11-03 22:26:06
 ÚJ
>Elwyrien Khaedyys avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Törölt felhasználó
IC üzenetek: 505
OOC üzenetek: 228
Értem én. Így levetítve végülis lehet hogy nem akkora para, viszont hogy körönként használhatja még mindig kicsit túlzás szerintem.

Viszont egy kérdés: dual illetve triálkasztúság az hogy néz ki a gyakorlatban? Csak az adott főcsoportból lehet választani, vagy lehet bármelyik 2-3 kasztot?


63. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2013-11-03 22:21:23
 ÚJ
>Emphus avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Adminisztrátor
IC üzenetek: 0
OOC üzenetek: 5971
Miért nem fair? Neki meg SENKI ellen nincs semmi extra skillje, nincs semmilye, amit alkalmazzon ellened. Így 1 vs. 1 harcban egyikőtöknek sincs gyakorlatilag használható skillje ugyebár. Viszont ha egyszerre ketten (vagy többen) mentek rá... (nem tudja egyszerre mindkét skillt megtörni). Sőt, írhatnám azt is, hogy duálkasztban nyomod, két aktívod van - egyszerre nem tudja törni mind a kettőt.

Az aktív skill egy lehetőség, nem csak ez használható egy harc eldöntéséhez. Sőt, tipikusan nem ez lesz használható, csak egy kis löket, ill. az egy sémára menő harcok megspékelése, plusz a ténylegesen harcos kasztoknak egy kis előny.

Én nem érzem táposnak, sőt, elég gyengének érzem egy harcban. Ellenben mindennapi életben elég jól használható.

A hozzászólás írója (Emphus Engora) módosította ezt a hozzászólást, ekkor: 2013.11.03 22:21:38


62. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2013-11-03 22:16:38
 ÚJ
>Elwyrien Khaedyys avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Törölt felhasználó
IC üzenetek: 505
OOC üzenetek: 228
Így viszont a szerzetes meglehetősen imbalanced, hiszen a passzív gyakorlatilag biztosítja, hogy észlelje a másik képességét, amit az aktívval AZONNAL meg tud törni, ráadásul körönként egyszer képes rá... ez mondjuk szerintem túl erős cucc legalábbis ebben a formában. Ezt valahogy át kellene dolgozni, mert gyakorlatilag azt jelenti, hogy a szerzetessel szemben LEHETETLEN bármiféle skillt alkalmazni. Lássuk be nem fair, hogy ő konkrétan immunis rá.


61. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2013-11-03 22:13:40
 ÚJ
>Emphus avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Adminisztrátor
IC üzenetek: 0
OOC üzenetek: 5971
Igen, tudnia kell. És tudja is - van rá egy passzív képessége. Amikor ő küldi a hozzászólását, a Tied már el lett küldve, tehát az árnytánc az ő hozzászólásában már aktív, bár őrá nincs hatással. Viszont a képességtörés azonnali, így amikor ő elküldi a hozzászólást, akkor az árnytánc szertefoszlik. A hozzászólása végén olyan sorrendben mennek végbe az akciók, ahogy leírta (természetesen), és értelemszerűen először írja a képességtörést, mert úgy logikus a sorrend. Ha meg nem, akkor bukta - ha hamarabb támad vissza, mint ahogy használja a képességtörést, akkor arra az árnytánc érvényesül.


1-20 , 21-40 , 41-60 , 61-80 , 79-98