OOC - Játékon kívüli fórum
Karaktered neve: ---       Rangod: Nem bejelentkezett felhasználó       Pénzed: --- arany     
Varázsitalaid: Neked nincsenek varázsitalaid!


Üdvözlünk!

Ez itt a www.Lanawin.hu weboldal játéktere. Egy fórumos szerepjáték. Te nem vagy bejelentkezett állapotban, ezért nincs jogod ténykedni a fórumon. Csak olvasni tudod a hozzászólásokat, semmi mást. Ha szeretnéd kipróbálni milyen is a fórum valójában, átélni izgalmas kalandokat, varázslatokat tanulni, bájitalokat vásárolni, egyedi karaktert létrehozni, felszereléseket kovácsoltatni, vagy küldetéseket végrehajtani, akkor regisztrálj bátran, ne habozz. Miután regisztráltál, és beléptél minden funkciót elérhetsz. Lehetőséged lesz részt venni a mesékben, vagy csak spontán játszani a megalkotott, mesés világban. Felkutathatod a város rejtélyeit, és részese lehet egy olyan fórumos szerepjátéknak, ahol a játékosok kényelme, és a játék élvezete a legfontosabb.

Vissza a főoldalra!
Nincs "nagyobb" helyszínJátékon kívüli fórumArthenior főtere (új)
Amon Ruadh (új)
Füves puszta (új)
Dokkok és kikötő (új)
Játékon kívüli fórum >> Lanawin fórum >> Fejlesztés >>
Mágiarendszer felülvizsgálata
<< Előző oldal - Mostani oldal: 4 (61. - 66. üzenet) - Első olvasatlan beíráshoz >>Oldal váltása:

66. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2021-02-23 12:28:38
 ÚJ
>Mátrix avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Adminisztrátor
IC üzenetek: 15
OOC üzenetek: 577
Ez egy nagyon kezdeti verizó még.

Az 50-50et ezekre megtartanám, kevés varázslat működik így, legfeljebb ezeket nem veszi fel, aki nem akarja. Lehet úgy tekerni, hogy megérős legyen (pl a bukást lehet lentebb tekerni).

A fegyvertől függetlenítés jogos és jó ötlet, ezt meg fogom csinálni mikor legközelebb nekiállok a frissítések összegzésének.

A semlegesítés igen, de ugye ehhez rituálé szükséges, a rituálé mechanizmus finomhangolása is hátra van még. (Plusz ugye most elég egy pont is hozzá, nem is nagyon kell semmi más).

Teysus hitével egyező nagyobb, hasznosabb, kevésbé "utility" jellegű szakrális mágiaötleteket meg várok akkor ide, akár mint stílus, akár mint mechanizmus, aztán gyurmázok majd belőle még pár jót!


65. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2021-02-23 12:19:12
 ÚJ
>Pashthra Shungo'rol avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Tapasztalt játékos
IC üzenetek: 399
OOC üzenetek: 62
Most, hogy Márti megint aktív, jelezném, hogy továbbra is várom a választ a kérdésemre (vagy legalább egy "hívását fogadtuk, kérem tartsa" response-t)


64. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2021-01-30 14:27:50
 ÚJ
>Drameiloten Sayqueves avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Játékos
IC üzenetek: 248
OOC üzenetek: 8
Üdv!

Látom, hogy elkezdtek kikerülni a szakrális mágiákból a pontok, ez nem tudom, hogy pillanatnyi, vagy szándékos és végleges állapot. Utóbbi esetében ennek én rendkívül örülök.
Olyan kérdésem lenne, hogy a Teysus varázslatokat elnézve, kaphatnak a Teysus hívők értelmes, és aktuálisan hasznos varázslatokat is, ezek mellett, amik nagyjából egy dnd cantrip szintjén állnak? (Ez a Teysus varázslatok 60-70%-ra jellemző jelen formájában. Azoknak, akik nem tudják mi a dnd cantrip, olyan alap mágia, amit már első szinten is meg tudsz csinálni, és gyakorlatilag nem kerül manába, mert annyira alap és gyenge dolog, hogy bármennyiszer csinálhatod. Persze vannak benne hasznos, úgynevezett utility mágiák, amiket pont jó, hogy tudsz csinálni, egy teljes mágiaágat szinte csak erre felhúzni elég pocsékolás.)

Másik kérdésem az lenne, hogy lehetne nem RNG-re bízni a nagyobb Teysus mágiákat? Ez az 50-50 olyan dolog, amit az ember még egy részvénycsomagnál sem fogad el, amikor pedig életekről van szó, akkor kifejezetten nehéz legitimizálni egy ilyet. Ráadásul azt mondani, hogy Teysus az egyensúlyt nézi, ezért 50-50 még hanyagnak is tűnik. Vajon egy koszos koldus, és egy hős harcos élete, és életben maradásának lehetősége teljesen egyenlő? Szerintem ilyen mélyebb témákba is simán bele lehet kóstolni, vagyunk annyira érettek az oldalon. Számomra ez kb olyan, mintha azt mondanád, hogy egy-egy dolgot teszek a mérleg két oldalára, tehát egyenlőség van, csak az egyik egy tollpihe, a másik pedig egy vastömb. Szeretném kérni, hogy erre az 50-50re legyen egy módosító, akár mesélő által megszabott, ami beleszámít. Mennyire tart Teysus hasznosnak engem, vagy akit fel akarok éleszteni, mennyire voltam hithű, milyen kedve van éppen, nem tudom, de egy 50-50 szörnyű amikor karakteréletekről van szó. Ezt lehetne karakterlapon vezetni, amit a rendszer figyelne ezeknél a varázslatoknál. Pl egy totál átlag kari, akinek a játékában sehol nem jelenik meg, hogy kivételes lenne, vagy Teysust érdekelné, ő mindig ezzel az 50-50 aránnyal megy. Ha valaki kalandokban értékesebb tagja lesz a társadalomnak/hasznosabb híve Teysusnak, az övé felfelé billenti a mérleget, és ugyan így, csökkenteni is lehet. Akár a JK-k előtt titkolt információ is lehet, amit csak a mesélők látnak (és tudnak módosítani).

Teysus lövedéke: Itt ismét szeretnék néhány gondolatot megosztani. A varázslók miért kell külső eszközt használjanak, célozni, és fegyvert használni? Így is halálosan gyenge a szakrális mágia, most még tegyük külön statoktól függővé is a dolgot? (Ráadásul megint ez az 50-50... komolyan, szerintetek bárki választaná azt, hogy dupla vagy semmi, amikor lehet fix találat is? Már egy 70-30 is jobbnak hangzik, pedig az is pocsék. Azon felül, hogy a CÉ-re dob az ember kockával, és lehet, hogy eltalálja, lehet, hogy nem, még dobjon arra is kockával, hogy egyáltalán eltűnik-e a lövedéke. Jó, hogy arra nem kell dobni, hogy sikerül-e felkelnie reggel az ágyból a Teysus hívőnek.)
Lehetne a mana lövedékhez hasonló, támadó varázslat, ha Teysus mindenáron a lanawini RNGesus kell legyen. A varázsló rámutat a célszemélyre, és 50-50 eséllyel megindít egy nyílvesszőt, ami gyakorlatilag mindenben megegyezik egy átlagos kilőtt nyílvesszővel, csak fixen betalál. A szakrálisnak máris van egy valamennyire értelmes támadó varázslata, megmarad az annyira szeretett 50-50 (bár jobb lenne, ha nem), és mondjuk lehet belőle többet is csinálni. Mire gondolok.
3-as szinten egy dobókés sebzésének felel meg
5-ös szinten egy nyílvessző
10-es szinten egy pajzstöréses képességgel kilőtt nyílvessző.
Továbbra is, az egész 50-50, vagy bejön, vagy nem, de ha bejön, akkor legalább tud harcolni a Teysus mágus, és így lehet értelme a full szakrális (teysus/eeyr, teysus/sati) karaktereknek.

Semlegesítés(10): Kérdésem, hogy ezzel a mesterkardok "mágiája" is megszüntethető? A teysus pap odamegy az artheniori mesterkardhoz, megérinti, és onnantól az csak egy sima acél?

Egyébként az átdolgozott mágiarendszert, így ág szinten nagyon adom, nekem kifejezetten tetszik.


63. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2021-01-18 07:42:33
 ÚJ
>Intath Aldeis avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Tapasztalt játékos
IC üzenetek: 965
OOC üzenetek: 188
Az a mágusok kasztképessége. Ha már mágus akkor én eddig nem éreztem túlzásnak a többi mágiahasználóval szemben, hogy csak ők tudnak ilyet csinálni. A lovagoknál se éreztem, azt hogy jó lenne ha harcosként is tudnék negatívumok nélkül járkálni nehézvértben. A mágus attól mágus, hogy annyira ért a mágiához, hogy meg is tudja szüntetni a varázslatát. A többi kasztot se érzem úgy, hogy félteni kéne.

A hozzászólás írója (Intath Aldeis) módosította ezt a hozzászólást, ekkor: 2021.01.18 07:43:12


62. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2021-01-15 19:43:34
 ÚJ
>Nimeril Drimanow avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Haladó játékos
IC üzenetek: 559
OOC üzenetek: 383
Én leginkább az olyan varázslatokra gondolok, amik a környezetet vagy tárgyakat befolyásolják. A harci varázslatoknál nyilván kitolás lenne. Én az olyanokra gondolok, mint mondjuk az kő varázslat, ami folytán gyengén, de tartósan szivárog a víz. Amit te mondtál varázslat az meg mocskos drága. Pl egy tárgyhoz két pontot felhasználni már pazarlás. Főleg, hogy nehéz szerezni.

Na, de nekem a legfőbb inkább az lenne, hogy bármilyen varázshasználó tudja legalább a saját varázslatát megszüntetni.


61. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2021-01-15 19:15:16
 ÚJ
>Frandr'd Gruad avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Tapasztalt játékos
IC üzenetek: 332
OOC üzenetek: 35
Üdv!

Nem a mostani javaslathoz kapcsolódik a dolog, de lenne egy felvetésem.

Én főleg annak tudnék örülni, ha az új mágiarendszerben gyakoribbá válnának az olyan varázslatok, amik valami teljesen alapvető hatást érnek el, például "maximum ennyi földet/sziklát mozgat maximum ennyi erővel maximum ilyen távolságra" fajta varázslatok, amik sokkal inkább a mágus fantáziájára bízzák, hogy milyen célra és milyen hatást akar elérni.
Ez szerintem ösztönözné a mágusokat arra, hogy kreatívabban használják a varázslataikat, illetve ha egy varázsló játékon belül esetleg új mágiákat akarna létrehozni IC mesélői játék útján, azoknak is alapot adhatna.

Ez csak egy javaslat, nem tudom, mennyire van kiforrva már az, hogy milyen irányba akarjátok vinni a rendszert, de ettől függetlenül nekem tetszene.

Fangli


60. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2021-01-15 19:01:44
 ÚJ
>Drameiloten Sayqueves avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Játékos
IC üzenetek: 248
OOC üzenetek: 8
Szia!

A szakrális mágiánál van már egy ilyen az Eeyr hívők számára, ami majdnem ezt csinálja:
A varázsló elmormol egy rövid igét, melynek hatására a kiválasztott és látott élőlényről eltűnik minden varázslat hatása, ami pillanatnyilag hat rá. Egy fény pont felhasználásával kizárólag a negatív hatású, egy sötétség pont felhasználásával pedig kizárólag a pozitív hatású mágiák semlegesíthetőek, pont használata nélkül minden semlegesítődik. Fény és sötétség pont együttes felhasználásával egy látott tárgyról tüntethető el minden mágia (áldás is), kivéve az oltárokról.

Szerintem az nem lenne fair, ha mágusok egymás varázslatait tudnák hatástalanítani, mert onnantól semmi értelme nem lenne például a mágus - mágus harcnak. Az nyer, akinek több manája marad a végén, hogy az utolsó hatástalanítás után még el tudjon nyomni egy varázslatot.

Illetve már így is alig ér bármit a szakrális mágia, legalább ez maradjon meg nekik. Ráadásul ha csak úgy "counterspellezni" lehetne, akkor ennek se lenne semmi értelme.


59. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2021-01-15 18:54:42
 ÚJ
>Nimeril Drimanow avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Haladó játékos
IC üzenetek: 559
OOC üzenetek: 383
Üdv itt megint!

Van valami, ami böki az oldalam. Tehát, ha varázsolok, akkor csak mágusként tudok a saját varázslatomra hatással lenni az Oszlatással. Szerintem ez nem fer a többi varázslatot használó kaszttal szemben. Na meg az is furcsa nekem, hogy más varázslatát nem lehet hatástalanítani. Talán jobb lenne az új rendszert úgy kiképezni, hogy ezt a problémát orvosolja. Szerintem beférne egy új speciális ág is. Én hasonlóra gondoltam, mint amilyen most a szakrális. Tehát affinitás kéne csak hozzá meg arany. Tehát ebben az ágban az első varázslat az Oszlatás lenne. Aztán meg még lenne vagy három, ami varázslatokat semlegesít vagy gyengít.

Pl: 5 affnál egy gyenge varázsbomlasztás, ami azt jelenti, ha sikerül a varázslat, akkor semlegesíti azt ami ellen létrehozták. Vagy esetleg gyengíti. Ez csak gyenge varázslatokra lenne jó. Valami szint meghatározásig. A többi ilyen semlegesítő ugyan ez lenne, csak több affért meg aranyért nagyobb varázslatokra lenne hatással.

Kíváncsi vagyok, hogy mit gondoltok.

Nimeril




58. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2020-10-27 21:40:50
 ÚJ
>Nimeril Drimanow avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Haladó játékos
IC üzenetek: 559
OOC üzenetek: 383
Üdv!

Nos én is támogatnám ezt, de inkább a védelmező irányába szavaznék, mintsem a teleportációra. A védő varázslatnak olyan feltételt is szabnék, hogy csak akkor érvényes, ha maga a mágia létrehozója is aktívan játszik.

Bár én inkább az ilyesmit a próféták kezébe helyezném. Csak sajnos jelenleg én csak egyetlen aktív prófétáról tudok. Véleményem szerint amíg egy istenségnek nincsen aktív prófétája, addig felesleges az ilyesmire időt pazarolni.

Mellesleg én csak két jk-t láttam, akik foglalkoztak is az oltár pusztulásával. Amíg ilyen halovány kevés a követője egy vallásnak, addig megfontolandó megint csak, hogy érdemes-e foglalkozni az ilyesmivel.


57. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2020-10-27 16:21:42
 ÚJ
>Arelow Merlor avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Játékos
IC üzenetek: 204
OOC üzenetek: 3
Én is támogatom ezt a javaslatot. Illetve ha már mágia, akkor én is bedobnék valamit. Jelenleg vennék egy pirtianesi mesterkardot és a varázslatokat böngészve azt látom, hogy normális föld ágon lévő támadó varázs nincs is. Illetve egy akad, ami rovarokat idéz. Véleményem szerint az a varászlat eléggé korlátozott, mivel rovar rajra van szükség, ami nem mindenhol/évszakban elérhető. Legalább annyi változtatás jó lenne, ha idézné azokat a rovarokat. Más ágról meg ugye nem lehet varázslatot ráültetni a fegyverre.


56. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2020-10-27 16:08:11
 ÚJ
>Relael Ellerin lae'Natar avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Tapasztalt játékos
IC üzenetek: 492
OOC üzenetek: 219
Kifejezetten tetszik Fangli ötlete, és teljes mellszélességgel beállok mögé. Jó lenne ha nem lennének ennyire tehetetlenek az elkötelezett hívek.


55. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2020-10-27 16:04:16
 ÚJ
>Frandr'd Gruad avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Tapasztalt játékos
IC üzenetek: 332
OOC üzenetek: 35
Üdv mindenkinek!

Szakrális mágiák kibővítésére lenne egy javaslatom. De kezdjük az elején.

Nemrég megsemmisült egy oltár a Vérkertben, és ez elgondolkoztatott. Az az oltár egy jelentős ideje ott volt, és több játékos munkája belement a fenntartásába és fejlesztésébe. Egy játékos hónapokat ölt bele a fejlesztésébe. Ezután megjelent két játékos, és egy (akkor) alacsony szintű varázslattal azonnal megsemmisítették a portált. Ez a varázslat képes arra, hogy minden, az oltárhoz kötött lényt menekülésre kényszerítse.

Azóta növelték a szintjét az varázslatnak, de engem még mindig zavar a dolog. Javaslatom a következő.

Mind az élet, mind a halál mágiaághoz felvenni vagy egy "az oltár őrzői" (vagy valami hasonló nevű) varázslatot, ami vagy a varázslótól követel valamiféle személyes áldozatot, vagy az oltár szintjét csökkenti, vagy ilyesmi, hogy az oltár istenének szolgáit (esetleg az oltár egykori védőit/hozzákötött lelkeket, ha van ilyen) megidézze.

Vagy, alternatívaként, egy "segélykiáltás" varázslatot, ami az adott isten hívőivel tudatja, hogy az oltár veszélyben van, illetőleg esetleg megkönnyíti nekik az oltárhoz jutást.

Mindkettőnek feltétele lenne, valaki a közelben az oltárral szemben káros szándékkal legyen.

Ezt azért találom szükségesnek, mert meglehetősen irrealisztikus elvárás, hogy legyenek harcképes hívek egy, helyenként mindentől távol eső oltár mellett a hét minden napjának minden órájában, azok pedig, akik meg akarják támadni az oltárt, valószínűleg felkészülten érkeznek.

Ez volna a javaslatom, véleménynek örülnék.
Fangli


54. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2020-08-15 15:37:45
 ÚJ
>Mátrix avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Adminisztrátor
IC üzenetek: 15
OOC üzenetek: 577
Üdvöz!

Némi segítséggel elkezdtem a fásítást. Jelenleg a mostani elemi varázslatok "újraegyensúlyozatlan" átiratát találjátok itt, de ez később bővülni fog.

[LINK]

(A tanulás részleteiről egyelőre még nem tudok pontosat mondani mindig. Egy-egy új fa megkezdése lesz jelentősebb árú, az egymás alatt egyenesen következő varázslatok pedig aránylag olcsóbbak majd, mintha csak továbbfejlesztések lennének.
Plusz: a fák összerendezése még változhat, és nem is biztos, hogy egy "értelmes" megoldás van csak. A mostani verzió azért nagyrészt meg fog maradni így.)


53. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2020-05-15 09:41:20
 ÚJ
>Taitos, a Zöldfülű avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Tapasztalt játékos
IC üzenetek: 1853
OOC üzenetek: 355
Van spéci druida mágiaág, tekerj lentebb (ott ugyan még rúnákkal, de azt hiszem írom).


52. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2020-05-15 09:40:20
 ÚJ
>Ishala Hietzyl avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Haladó játékos
IC üzenetek: 227
OOC üzenetek: 9
Metamorfózis
A varázsló (?) körig tartó folyamatos koncentráció után képes átváltozni egy legfeljebb közepes méretű állattá,(pl griffé meg ilyenekké nem, de lóvá igen) elméje magáé marad, és csakis a teremtmény fizikai tulajdonságait kapja meg. Hatása (?) körig tart.

Ez nem lehetne inkább spéci druida mágia valami menő névvel?


51. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2020-05-15 09:14:08
 ÚJ
>Bredoc Droyn avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Tapasztalt játékos
IC üzenetek: 428
OOC üzenetek: 124
Nem tudom ezeket a varicsokrokat vajon az elementalitása alapján szeretnénk csokorba szedni(tűz, víz, stb.) vagy pedig a milyensége alapján?(pl víz gyógyítás, tűz gyógyítás stb.)? Ezt csak úgy kérdezem, mindkettő jó lehet szerintem, de vannak konkrét varijaim is.

Átváltoztatás mágiákra gondolok, ezeknek egy erősen kötött formájára.

Méret változtatás(jobb nevet nem tudok):
A varázsló elmormol egy rövid igét, melynek hatására egy általa választott testrésze kedve szerint zsugorodik, vagy nő. (itt érdemes lehet egy limitet szabni, hogy meddig). Hatása (?) körig tart, a testrész ugyanúgy funkcionál, mint eredetileg.


Egész testesben is mehetne ugyanez, csak nagy szintén.


Metamorfózis
A varázsló (?) körig tartó folyamatos koncentráció után képes átváltozni egy legfeljebb közepes méretű állattá,(pl griffé meg ilyenekké nem, de lóvá igen) elméje magáé marad, és csakis a teremtmény fizikai tulajdonságait kapja meg. Hatása (?) körig tart.


Alkalmazkodás
A varázsló egy kézmozdulatot tesz, melynek hatására teste alkalmazkodik az adott külső behatásokra reagálva, legyen az természeti, vagy mágikus. (Ha vízben van, képes lehet a vízlégzésre, hidegben nőhet egy kis bundája, tűzközelben ellenállóbb lehet a forróságra stb.)
Hatása (?) körig tart / minden körben újra kell varázsolni a fenntartásához.



50. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2020-05-11 00:15:28
 ÚJ
>Morwon Loree Dedion avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Tapasztalt játékos
IC üzenetek: 812
OOC üzenetek: 1349
Javaslat: Igéző/Idéző mágiák visszahozása, csak újradolgozva.

A jelenlegi mágiarendszerben több helyen is olvasni lehet a "vér és halál mágia által idézett vagy feltámasztott lény" kifejezést, leginkább az Élet- és Áldás varázslatoknál. Átnéztem a Vér- és halál varázslatokat is, ott ha jól látom, egyedül a Nekromancia és a Feltámasztás varázslatokkal lehet "idézni" bármit is.

A régi, valódi név kimondásos idézős mágiák nem véletlenül lettek kivéve - röviden: nem volt egyértelmű, hogy mi az a valódi név, így a varázslatok vagy haszontalan voltak, vagy iszonyat op dolgokra voltak képes különösebb nehézségek nélkül. (Meg lehet, hogy más oka is volt.)

Viszont maga az idézés egy (szerintem) elég jól illik akár a Sa'Terethes, akár a Rontás/Boszorkánymágia témakörbe, de még akár a "Mana" ágba is beleférne. Ráadásul Lanától amúgy sem állnak távol az idézések, elég az eredarokra gondolni, akik ugyan nincsenek agyonreklámozva, de az kétségtelen, hogy vannak és alighanem egytől-egyig idézve lettek valamilyen mágia által. Meg aztán "bizonyítottan" léteznek istenek, félistenek, démonok, stb. Nyilván nem azt tervezem, hogy egy bárki számára elérhető varázslattal meg lehessen idézni (hosszabb távra) egy eredart vagy magát Eeyrt/Sa'Terethet/Teysust, hanem csak kisebb hatalmú entitásokat.

Több ötletes, nagyszerű megoldás is lehet arra, hogy ne legyen mindenkinek egy isteni erővel bíró "háziállata", de a két legegyszerűbb megoldás véleményem szerint az lenne, hogy...

(1.) Az idézés körülményes(ebb) legyen, de azért ne lehetetlen kategória. Kapásból olyasmik jutottak eszembe, mint hogy fel kelljen áldozni egy (értelmes) lényt vagy egyéb (vér)áldozatot kelljen bemutatni, illetve a "rituálé" ne öt másodperc legyen, hanem legalább egy óra, szóval harc közben ne álljon le senki démont idézni. :D Szintén ide sorolható, hogy az idézett entitás csak x körre legyen "aktív", utána menjen vissza oda, ahonnan jött.
Egyébként még a valódi neves dolog sem teljesen elvetendő lehetőség, csak akkor azt kéne konkretizálni. Azon kívül lehetnének szimbólumok is - pl. ha egy nyolcágú csillagot rajzolsz, Eeyr egyik félistene fog megjelenni. De akár az IC könyvtárba is bekerülhetne egy könyv, amiben természetfeletti lényekről vannak leírások és hozzájuk egy-egy "pecsét" csatolva. Amúgy is terveztem hasonlót készíteni a Világbővítéses huszárkodás kapcsán. Ilyesmit: [LINK]

(2.) A megidézett entitás semmiképp ne álljon (teljes mértékben) az idéző irányítása alatt. Teszem azt, ha megidézel egy démont, az egyből támadjon rád. Ha ezt túléled, következő körben mondjuk nyomhatsz rá egy olyan varázslatot, aminek köszönhetően x körre nem támadhat rád közvetlenül vagy egy olyat, ami miatt segítenie kell téged.

---

Végül néhány ehhez kötődő varázslat, amiket nem dolgoztam ki annyira részletesen, hiszen még a fentiek sem biztosak, ha bekerül valami ilyesmi, akkor is sokat változhatnak. - Csak, hogy legyen kép arról, hogy milyenfajta varázslatokra gondolok.

Tehát lenne egy "alap" varázslat, maga az idézés...

1. Idézés: [a varázsló (boszorkány?) egy órás szertartást tart, mely során véráldozatot mutat be egy (sötétség?)oltáron, majd egy entitás nevét kiáltja / a szimbólumát ("pecsétjét") rajzolja, stb...], melynek hatására az entitás 3(?) körön keresztül megjelenik. Az entitást alapvetően semmi nem tartja vissza attól, hogy kárt okozzon bárkiben (akár magában az idézőben) és parancsolni sem lehet neki. A varázslat újbóli használatával az idézés 3(?) körrel meghosszabbodik. Egyszerre csak egy entitást tud megidézni a varázsló.

...Na, és ebből "ágaznának el" (vagy indulnak ki) egyéb varázslatok, amiknek a segítségével már kicsit több haszna lenne, viszont még mindig veszélyes mulatság lenne...

2. Entitás megfékezése: [a varázsló egy korábban megidézett entitás előtt elmormol egy rövidebb igét], melynek hatására a következő 3(?) körben az entitás képtelen lesz közvetlenül bántalmazni a varázslót [esetleg mást sem?] [Esetleg minden körben 1d6 eséllyel ez megszűnik, úgy izgalmasabb lenne. :D]

3. Entitás utasítása: [a varázsló egy korábban megidézett entitás előtt elmormol egy hosszabb igét], melynek hatására az entitás kénytelen lesz a varázsló parancsát teljesíteni. [Esetleg ide is illene betenni további megkötéseket, hogy ne lehessen abszurd dolgokra kényszeríteni.]

4. Elűzés [értelemszerűen]

(...)

Most ezek jutottak eszembe, de még lehetne kitalálni hasonlókat.

Egy másik jó kérdés, hogy "halandót" (JK/NJK karaker) lehessen-e ilyen (vagy más) módon idézni? Szerintem pl. beleférne az is, de lehet, hogy mások szerint nem jó ötlet.

---

Asszem most ennyi, további szép estét (vagy más napszakot)!
Morw


49. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2020-05-10 21:36:44
 ÚJ
>Mátrix avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Adminisztrátor
IC üzenetek: 15
OOC üzenetek: 577
A pénz nem amortizálódik, ha költöd. Lehet mire, igaz, hogy nem mágiaágra, de ezt tudtad eddig is, nem volt semmi zsákbamacska.

Az amuletteket igyekszem úgy megoldani, hogy mind az egyensúly, mind a rendszer meg tudja őket tartani örökösnek (hiszen volt vele munka, és csak tárgyak), ennek ellenére lehet bennük változás, erre biztosat mondani most így még nem tudok.


48. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2020-05-10 21:32:45
 ÚJ
>Ishala Hietzyl avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Haladó játékos
IC üzenetek: 227
OOC üzenetek: 9
Azért gondolom, hogy valamennyire lecsóba megy, mert amíg az elemi mágusok ágat és varázslatot visznek át az új rendszerbe, és azért kapnak X elosztható pontot, addig én csak mágiát fogok tudni. És persze, kevesebbet költök rá, mert korlátol a rendszer, viszont ha mondjuk szuperaktív játékkal kihúzom fél év alatt a két szakrálist, akkor utána már csak amortizálódik a pénzem.

Illetve ott van az, hogy most szuper ritkán szerezhető fénypontért tudom megcsinálni azt, amit a jövőben kb ingyen tud majd majdhogynem bárki.

Ezzel el is érkeztünk a következő kérdésemhez. A már meglévő, fénypontos amulettek is átkerülnek lejárós kategóriába, vagy ezek megmaradnak a mostani rendszer szerint?


47. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2020-05-10 21:00:08
 ÚJ
>Mátrix avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Adminisztrátor
IC üzenetek: 15
OOC üzenetek: 577
A megtanult szakrális varázslatokat kb értékarányosan elemire lehet váltani majd ilyen esetben.

Miért menne a lecsóba a fejlődés? Jelenleg mindenre képes a karaktered, amire tervezted, és amint ez megváltozik arányosan újraoszthatsz majdnem mindent, szerintem ez így fair, előre nem lehet változtatni.

A magyarázathoz lesz IC indoklás, erről többet most nem mondanék, de nem kell sokat agyalni majd rajta.

És... ha nem tápolhatod a szabályoson felül, az szerintem még nem ok arra, hogy ne játssz a karakterrel. Csak akkor felesleges vele játszani, ha nem élvezed.


1-20 , 21-40 , 41-60 , 47-66