OOC - Játékon kívüli fórum
Karaktered neve: ---       Rangod: Nem bejelentkezett felhasználó       Pénzed: --- arany     
Varázsitalaid: Neked nincsenek varázsitalaid!
Herbária: Neked nincsenek varázsnövényeid!


Üdvözlünk!

Ez itt a www.Lanawin.hu weboldal játéktere. Egy fórumos szerepjáték. Te nem vagy bejelentkezett állapotban, ezért nincs jogod ténykedni a fórumon. Csak olvasni tudod a hozzászólásokat, semmi mást. Ha szeretnéd kipróbálni milyen is a fórum valójában, átélni izgalmas kalandokat, varázslatokat tanulni, bájitalokat vásárolni, egyedi karaktert létrehozni, felszereléseket kovácsoltatni, vagy küldetéseket végrehajtani, akkor regisztrálj bátran, ne habozz. Miután regisztráltál, és beléptél minden funkciót elérhetsz. Lehetőséged lesz részt venni a mesékben, vagy csak spontán játszani a megalkotott, mesés világban. Felkutathatod a város rejtélyeit, és részese lehet egy olyan fórumos szerepjátéknak, ahol a játékosok kényelme, és a játék élvezete a legfontosabb.

Vissza a főoldalra!
Nincs "nagyobb" helyszínJátékon kívüli fórumArthenior főtere (új)
Amon Ruadh (új)
Füves puszta (új)
Dokkok és kikötő (új)
Játékon kívüli fórum >> Lanawin fórum >> Fejlesztés >>
[Bekerült] Mágiarendszer felülvizsgálata
<< Előző oldal - Mostani oldal: 2 (21. - 40. üzenet) - Első olvasatlan beíráshoz >>Oldal váltása: - Következő oldal >> -

40. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2020-05-10 20:14:48
 ÚJ
>Pashthra Shungo'rol avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Tapasztalt játékos
IC üzenetek: 409
OOC üzenetek: 84
Nem értem, hogy mi történik.

# A kép betöltése sikertelen, a kép nem elérhető. Jobb klikk ide a lehetőségekhez! #

Valami ilyenre gondolsz?


39. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2020-05-10 19:53:53
 ÚJ
>Mátrix avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Adminisztrátor
IC üzenetek: 15
OOC üzenetek: 577
Köszönöm az eddigi beküldéseket, nekem nagyon tetszenek. 1-2 hét és ráfordulok erre a fejlesztésre is.

**Fontos** akinek van ötlete, mihamarabb dobja be. Rossz gondolat nincs, ha nem írjátok be, akkor viszont lehet, hogy kimarad.

Rendszer terén végül a "fás" módszert fogjuk alkalmazni. Amit lentebb a fókuszpontokról írtam (miszerint felváltják a manát), az ettől függetlenül marad.

A "fás" módszer lényege tehát hasonló varázslatok egy csokorba fűzése, netán egymásra építése lesz, így nem kígyónyi ágak lesznek, hanem inkább karfiol fürtök, aminek az alján egy alap varázslat áll, felfele haladva pedig ennek módosított és erősített változatai lesznek. Ez tartalmazhat elágazásokat is, ez a varázslatok milyenségétől függ. Ágszinteket nem kell majd tanulni, csak a varázslatod fájában azokat a varázslatokat, amik a fa gyökere és a te kiszemelt igéd között vannak. Minden varázslatnak lesz szintje, ez a nehézségére utal majd, lesz neve, leírása, elsütésének módja és ideje. Ezen felül ugyan rendszerszinten nem jelent semmit, de legfeljebb két ág neve is mellé lesz írva, ez csupán a stílus beazonosítása kedvéért történik majd. A szakrális, elemi és kasztfüggő mágiákat csak a megfelelő hittel/kaszttal rendelkező karakterek tanulhatják. A hívő, egyhitű karakterek esetén a korlát valószínűleg nem szintben, hanem varázslatok számában lesz meghatározva az elemi varázslatoknál.


38. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2020-04-20 20:40:54
 ÚJ
>Quarea Cerberum avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Játékos
IC üzenetek: 13
OOC üzenetek: 4
Üdv!

Én részben Bredoc Droyn bejegyzésére reagálva, részben saját ötleteket bedobva írnék egy szösszenetet, ami nagy részben újabb mágia-ágak ötletét vetné fel, a meglévők kisebb átdolgozását, valamint ehhez kapcsolódóan adnék pár példát avagy felvetést varázslatokra. Szeretem a mostani rendszert is, de gondoltam feldobom, hátha a téma megmozgatja kicsit a tekervényeket, és valami remek sül ki belőle. :)

1.) Természet mágia:
Droyn is megemlítette ezt az ágat, és véleményem szerint hasznos lenne egyfajta "természet-ág" létrehozása, vagy a druida "vallás" kibővítése valamilyen szakrális jellegű mágia-ággá. Jelenleg a természethez köthető varázslatok zöme a Föld mágiák közé van sorolva, ami teljesen érthető, valamint az állatokkal való kommunikáció képessége "Egyedi varázslat"-ként szerepel. Ha viszont külön válna egy szakrálisabb jellegű természet-ág, ami főként familiárisokra és növényzetet irányító mágiákra koncentrálna, akkor több hely maradna a föld-ág növekedésének (akár több védelmi jellegű mágiával, vagy ércek és ásványok mindennapi használatát és azok átváltoztatását lehetővé tevő mágiákkal, vagy mondjuk olyanokkal, amik gólemek létrehozását teszik lehetővé, alakítják a domborzatot, ilyesmi. Ez csak ötletként merült fel bennem, elismerem, kissé hiányos az elgondolás pár helyen).

A tudományosabb jellegű mágiákra térve:

2.) Tér-mágia:
Olyan mágia ág, amely a tér, valamint a tér látszatának befolyásolására koncentrál. Ide kerülhetne minden olyan varázslat, amely az OOC ismert fizika szabályaival játszadozik, apró tárgyak mozgatásától, egészen fekete lyukak létrehozásáig (persze erre valószínűleg sosem, vagy csak elég hosszú IC idő múlva kerülhetne sor :D).
Pl.:
--> A már meglévő tárgymozgató mágiák.
--> Kapu: A Tükörlovas varázslat egyfajta átdolgozása, melynek folyamán a varázsló nem vizet, hanem ajtót / kaput / bármilyen kerettel határolt teret használ az utazáshoz.
--> Feneketlen zseb: A varázsló megbűvöl egy egyetlen bemeneti és kimeneti nyílással rendelkező tárgyat / térrészt, melynek űrtartalma ennek következtében többszörösére nő.
--> Üreglakó: A varázsló megbűvöl egy üreget, egy mélyebbnek számító repedést a falban, egy egérlyukat, vagy ehhez hasonlót, melynek következtében az adott térrész bejárata minden rajta áthaladó személyt és tárgyat egy egér, vagy kisebb pocok méretére zsugorít, visszafelé használva pedig az eredeti méretére növel. Ez lehetőséget biztosít a mágusnak, hogy kedvére belakhasson elhagyatott üregeket, mások számára nem feltűnő búvóhelyeket hozzon létre.
--> Áttetsző: A mágus megérint egy személyt vagy tárgyat, melynek következtében az egy átlagos emberi szem számára teljesen láthatatlanná válik. (Természetesen egy bizonyos számú körre, de most nem teszek tippeket arra, hogy mi számítana kiegyensúlyozottnak, ezt a későbbiekben könnyen el lehet rendezni.)
--> Anyagtalan: A varázsló megérint egy személyt vagy tárgyat (és persze egy elég bonyolult igét is elmormol), melynek hatására az teljesen áthatolhatóvá válik, ám elveszti mozgási képességét a varázslat idejére. (Falakra és padlókra való tekintettel ennek kiterjedését erősen korlátozni kell.)
--> Súlynövelés / súlyvesztés: A varázsló egy bizonyos mértékben növeli, vagy csökkenti egy adott tárgy vagy személy tömegét az elkövetkező időszakra.
--> Eltörlés: A varázsló elmormol egy bonyolult igét és ujjaival háromszöget formáz. A háromszögön keresztül nézve a varázsló egy szabályos gúlányi területet (melynek nagysága függ a távolságtól és a háromszög méretétől, valamint a varázsló erejétől) teljesen kitöröl a térből, semmit sem hagyva az adott területből maga után.
--> Ott vannak még a gravitációra építő varázslatok is, de azokat most inkább nem részletezem, mivel ez az egész amúgy is csak egy felvetés :)

3.) Idő-mágia:
Ezen mágia-ág lehetővé teszi, hogy a mágus kedve szerint formálja az idő folyását, valamint megzavarja mások időérzékét. Nem mellékesen meglepően kényelmes utat enged ahhoz, hogy különböző karakterek történetét vonjuk össze eltérő idősíkokban.
--> Lassítás / gyorsítás: A mágus megbűvöl egy személyt, melynek hatására az a körülötte lévő világot lassabbnak, vagy éppenséggel gyorsabbnak érzékeli, de mozgási sebessége az eredeti marad.
--> Sztázis: A varázsló megérint egy személyt vagy tárgyat, melynek hatására az egyfajta "idősíkon kívüli" állapotba kerül. Ennek hatására az elvarázsolt személy vagy tárgy nem öregszik, és kárt sem lehet tenni benne, viszont teljesen mozgásképtelenné dermed, és semmit sem érzékel a világból, ameddig a varázslat tart. (Bizonyos magas értékekkel rendelkező személyek hamarabb szabadulnak a varázslat hatása alól.)
--> Időugrás: Több képzett időmágus egy teljes napig tartó, jól előkészített rituálét hajt végre, melynek hatására egy adott ponton lyukat ütnek a tér-időben. Ezen a ponton keresztül személyek és tárgyak utazhatnak a mágusok által megadott időpillanatba, ugyanarra a helyre, ahol a varázslat hatása alá kerültek. Az utazással egy párhuzamos világot hoznak létre, melynek történelme teljesen megegyezik az eredeti világ történelmével, viszont cselekményei semmilyen hatással nem lesznek az eredeti világ jövőjére. Ha a mágusok megszüntetik a varázslatot, a kiindulási pontra többé nem lehet visszatérni.
--> Kihagyás:
A varázsló elmormol egy bonyolultabb igét, melynek hatására pár másodperccel a jövőbe ugrik, ezzel teljesen mentesítve magát az ugrástól az érkezésig számított események terhe alól.
--> Ide kerülnének még azok a mágiák is, melyek lehetővé tennék a múltba és (a lehetséges) jövőbe látást, valamint olyan varázslatok, amelyek erősen hatással lennének a harcrendszer szegmenseire.

4.) Csatamágia (avagy Berzerk Mágus):
Ezen mágia-ág magába foglalhatná a Droyn által is említett fegyver- és páncélidézést, valamint főként olyan varázslatokra fektetné a hangsúlyt, amelyet egy mágus harc közben, akár csatafejszét lóbálva mormolhatna.
--> Manapajzs: A mágus elmormol egy rövid igét, melynek hatására nyers manából szőtt pajzs jelenik meg kezében, ami képes támadások kivédésére. A pajzs keménysége a mágus intelligencia értékétől függően változna.
--> Társ a bajban: A mágus egy rá jellemző, egyedi jelet vés egy általa választott tárgyba, majd átitatja azt manával. Ettől kezdve a tárgy a mágus egyedi fegyvereként funkcionál, és a mágus képes azt egy másik dimenzióban elraktározni, és onnan bármikor előhívni parancsszóra. A fegyver fejleszthető, ám mikor a mágus új paktumot köt egy másik fegyverrel, a régi fegyver megsemmisíti magát.
--> Utánzás: A mágus elmormol egy rövid igét, melynek hatására a varázslat ideje alatt képes lemásolni egy általa választott személy minden mozdulatát. A mágus ilyenkor akaratán kívül cselekszik, és nem képes uralni saját mozdulatait, csak ha megszünteti a varázslatot.
--> Elmetrükk: A mágus mély szemkontaktust létesít kiszemeltjével, melynek hatására az alany kettőt lát a mágusból a varázslat idejére. Az elvarázsolt személy nem képes pontos különbséget tenni a két mágus között, csakis akkor, ha már az egyikről sikeresen megállapította, hogy ő az eredeti.
--> Pacifizmus: A mágus elmormol egy igét, és megérinti áldozatát, melynek hatására az minden harci kedvét elveszíti a varázslat idejére, vagy amíg fenyegetve nem érzi magát.
--> Természetesen magába foglalhatna még tárgy erősítéseket és gyengítéseket, valamint tárgyak különböző tulajdonságát is változtatni lehetne benne (például, hogy manával menjen az a láncfűrész, ne kelljen alkímiával benzint csinálni előtte :D).

Remélem senki nem unta magát halálra, mire a végére jutott ennek a "szösszenetnek", és sikerült egy-két gondolatébresztő dolgot is írnom. Igazán nagyszerű lenne, ha meg tudnánk indítani a varázslatok és mágia-ágak fejlődését, tekintve, hogy Lanawin világában a kreativitásunknak csak saját magunk szabunk határt! (A szabályok nem korlátozni akarják ezt a kreativitást, hanem arra hivatottak, hogy mindenkinek egységesen szórakoztató környezetet teremtsenek, és meggátolják azt, hogy bizonyos személyek akarva/akaratlanul rontsák mások játékélményét. Ebből az elgondolásomból kiindulva egy napon talán még a mágikus láncfűrész is helyet kaphat Lanawin boltjaiban, csupán küzdenünk kell érte, hogy a világ a megfelelő irányba és ütemben fejlődjön. Természetesen ez csak egy helyzet szülte magánvélemény, ha bárki másképp gondolja, azt is meg tudom érteni. Azért én hiszek a láncfűrész eljövetelében...)

Köszönöm mindenkinek, aki ezt olvasva véleményt formált (akár kimondatlanul is), mert ezzel valamilyen módon értelmet adott a gépeléssel eltöltött több órámnak :)


37. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2020-04-04 11:11:25
 ÚJ
>Bredoc Droyn avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Tapasztalt játékos
IC üzenetek: 502
OOC üzenetek: 148
Üdv!

Pár varázslat, amit hiányolok, viszont el tudnám képzelni. Főleg teremtés varázslatok, így ha szükséges akkor .

Tűz/víz/föld/levegő, teremtés, fegyver idézése: Hasonlóan a már létező varázslathoz, viszont kiterjesztve az elemi ágakra, azokhoz kapcsolódó elemi hatásokkal.
-> Tűzfegyver idézése, a varázsló megidéz bármilyen fegyvert, amit ismer, annak minden előnyével és hátrányával együtt. A hatás 3 körig tart, ha átadja, vagy leteszi a kezéből, akkor eltűnik. A fegyver tűzből van, ami nem ártalmas a varázslóra, viszont erősen tűzgyújtó hatású.

Teremtés, természet (talán) , familiáris idézése:
A varázsló összegyűjti a természet energiáit, és megidéz egy familiárist, a neki tetsző alakban. (Lehet bármilyen állat, kicsi-nagy,stb. ) Hatása 3 körig tart, az idézett lény harchelyzetben nem, vagy csak minimálisan használható, viszont minden más helyzetben használható. A lény értelmes és teljes mértékben engedelmeskedik a megidézőjének.

Edit: Plussz.
mana, teremtés
Másolás
A varázsló képes leutánozni bármilyen legfeljebb x szintű varázslatot, amit egy adott időn belül látott/tapasztalt, akkor is, ha korábban sosem látta és nem ismeri. (Az időt nem tudtam jól belőni, vagy adott harchelyzet, vagy IC 1 adott napon bekül, vagy ilyesmi)

A hozzászólás írója (Bredoc Droyn) módosította ezt a hozzászólást, ekkor: 2020.04.04 11:25:18


36. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2020-04-04 00:16:16
 ÚJ
>Morwon Loree Dedion avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Tapasztalt játékos
IC üzenetek: 844
OOC üzenetek: 1416
Üdv,

Főleg a rontás "ághoz" írtam össze varázslatokat, ezeknél próbáltam változatos megoldásokat kitalálni, pl. nem egyszerűen elmormol egy igét, hanem egy tárgyra rakja rá a rontást, stb. Ehhez néhol a folklórhoz nyúltam vissza, így talán hitelesebb, hogy amolyan "boszorkányok" (vajákosok) végzik ezeket, a földműveseknek pedig kialakulhattak ezekhez kapcsolódó babonáik (pl. nem szabad megfogni az úton talált tárgyakat, stb.). Még olyanokra gondoltam, hogy pl. macskaszőrt kell összekeverni patkányfarokkal, hogy történjen valami, de kifogytam a varázslat-ötletekből, ezért ilyeneket nem írtam. :D Meg amúgy is volt az a felvetés, hogy inkább a játékosokra legyen bízva, hogy IC hogyan valósítják meg az adott varázslatokat. Engem mondjuk az sem zavarna, ha az egyik vajákos így, a másik meg úgy sütné el ugyanazt a rontást, csak az "írói szabadságra" hivatkozva beleírtam ilyesmiket is.

Varázslat ötletek:

(Mana) Védőburok - a varázsló elmormol egy igét, melynek hatására 10 másodpercen keresztül egy láthatatlan gömb jelenik meg körülötte. Minden közvetlenül rá ható varázslat a gömb szélét elérve szertefoszlik (mintha a Mágus kaszt Oszlatás képessége lenne). Nem hat a nála lévő mágikus felszerelésekre, pl. amulett, mesterkard.

(Teysus) Paktum - a varázsló megérint egy másik személyt, majd elmormol egy rövid igét, melynek következtében a következő 24 órában nem képesek sérülést okozni egymásnak se közvetve, se közvetlenül. (Tehát nem tudják pl. leszúrni egymást, mintha egy láthatatlan erő visszatartani a kezüket.)

(Rontás) Rontó bábu (Voodoo baba) - a boszorkány hosszú (negyed órás) szertartásba kezd, miközben a célpont friss (max. pár órás?) vérét cseppenti egy rongybabára. A célpont minden a bábuval történő hatást elszenved, feleakkora intenzitással. A vajákos megszüntetheti a hatást, illetve halálakor szintén szertefoszlik a hatás.
// Próbáltam minél kevésbé OP-vá tenni, a vér beszerzése eleve nem olyan egyszerű, de azért még megvalósítható. Gondolkodtam azon is, hogy pl. ha levágja a fejét, akkor mi történne - az egyik opció, hogy abba a célpont is belehal, a másik, hogy "csak" súlyos vágás esne a nyakán. //

(Rontás) Rontás átadása - a boszorkány megérint egy tárgyat és egy mágikus vagy nem mágikus ártó hatás alatt álló lényt (ez lehet önmaga is). A következő, a vajákostól különböző személy, aki közvetlenül megérinti a tárgyat, minden ártó hatást átvesz az eredeti "célponttól"
// Mágikus vagy nem mágikus ártó hatás alatt azt értem, hogy pl. a Halál-bélyeg is átadható így, de egyszerű betegségek is, pl. egy megfázás. //

(Rontás) Boszorkánynyomás - a boszorkány megérint egy személyt, aki a következő éjjel szörnyű nyomást érez a mellkasán, nehezen kap levegőt, de nem fullad meg. Ezáltal természetesen aludni sem tud a célpont. A varázslat a következő reggelre elveszti hatását.

(Rontás) Balszerencse - a boszorkány egy csontot fog a kezébe (mindegy milyen eredetű - lehet állati, emberi), majd elmormol egy rövid igét, amivel megátkozza azt. Így akihez hozzákerül, annak állandóan balszerencséje lesz, amíg a tárgy nála van.
// Ez inkább vicces lenne, mint hasznos - bevallom, ez tetszik a legkevésbé, csak akartam már egy ilyet is, hátha nektek bejön. :D Rendszerszinten kaphatna valami negatív módosítót az adott karakter a kockadobásaira (akár úgy, hogy minden dobásra -1, de ha még viccesebbre akarnánk csinálni, akkor minden dobása kereken 1 lenne). Ja, és nem kell, hogy csont legyen, lehet felőlem más tárgy is, csak a fent írtakhoz híven próbáltam változatos "megidézési módokat" kitalálni. //

Morw


35. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2020-04-02 23:44:18
 ÚJ
>Mátrix avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Adminisztrátor
IC üzenetek: 15
OOC üzenetek: 577
Nem rossz koncepció. Az utolsó pont szinte fixen be lesz építve, sőt az is esélyes, hogy a munkából lehet majd fókuszt/TPt venni. Az árazások pedig hasonlóan lesznek megoldva. Bár a sokszoros körkörös függést lehet kiegyszerűsíteném, a legeslegalsó szintjét a fának pedig jónak látnám direkt kivágni (ergo az alapvarázslatok közül kb mindbe belekezdhetsz, leszámítva azt amit a hited/kasztod tilt).

Az, amúgy, hogy TPt vagy aranyat költesz-e kb mindegy azt az egy dolgot leszámítva, hogy az arannyal akkor is tudsz dolgokat kezdeni, ha nem varázsolnál többet. Cserébe ugye nem kell bitangmagas munka csak azért, hogy a mágusnak ne 2 év legyen egy ág. Ezt jobb árazással küszöbölném ki.


34. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2020-04-02 23:30:10
 ÚJ
>Felthys Belaldur avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Tapasztalt játékos
IC üzenetek: 297
OOC üzenetek: 164
Na akkor most megcsavarom a dolgokat;

Tudáspont: A mágiatanuláshoz szükséges. Minden munka, ami az Intelligencia stat alapján jelenik meg/szellemi munka, ad bizonyos mennyiségű tudáspontot. Ezek a Tanulás és Nyelvismeret statok alapján változnak mennyiségre, szóval egy embermágus átlagos intelligenciával, jó nyelvismerettel és tanulással 3-4 ilyen munka elvégzése után kap egy TP-t. (nevezzük így, lusta vagyok leírni.) Aztán ott egy gnóm, aki már jó Intelligencia stattal indul, neki már jobb munkák jelennek meg, a tanulása is jó, nyelvismerete is, akár minden második elhasznált munkapont után kap egy ilyen TP-t.

Mágiatanulás, mint az edzés, meditálás: A helyszíneken ehhez hasonló motorral lehetne tanulni a mágiát, ez viszont nem aranyat, hanem tudáspontot emészt fel.
Amint felemésztesz elegendő mennyiséget a TP-ből a karakter mágikus szintet lép (ergo 1 szintet lép az affinitása), és elosztható pontokat kap. Ugyebár minden affinitás-szintnövelés több TP-be kerül, akárcsak az arany edzésnél/meditálásnál.
A varázslatok faként ágaznak szét, összesen X mennyiségű fa van. (elementáris, szakrális, természeti etc.) Ezek ágaznak szét az alapvarázslatokra, azok pedig a bonyolultabb varázslatokra. Ezeken a varázslatokon pontlimit van, szóval teszem azt egy alapvarázslathoz kell 2-3 elosztható pont, mire kitanulja a varázsló, míg egy tényleg erős varázslat akár 40-50 ilyen elosztható, vagy akár még több. Minél magasabb az affinitás, amit elértél, annál több pontot kapsz értelemszerűen, hiszen a varázslatok szintjének növekedésével az elosztható pontok igénye meredeken növekszik.

Amint kitanultál egy varázslatot, annak neve beleég az elmédbe. A lanawini mágia ugyebár a természet erejének manipulálása a manán keresztül, amire rákapcsolódik az elméd. Itt kerül képbe a mana.

Igemondás: megnöveli a maximális manád mennyiségét. Minél magasabb a varázslat szintje, annál nagyobb a manaigénye. Ez mondjuk kezdéskor lehet egy fix 30-40-es érték, az alapvarázslatok ebből megesznek 20-at. Minden X karakter feletti hozzászólás visszatölti a manád 1/4-ét, XY feletti 1/3, XYZ feletti 1/2.
Ezen felül az igemondás ad egy százalékos értéket a varázslat megidézésének valószínűségére, a példa kedvéért 1 ugrás a 10 fokú skálán (ha jól hallottam mire kész lesz, akkor már ebben futunk) +7,5% valószínűség, ez viszont csak a nem-mágus-karakterekre érvényes, mivel a mágusok fix értékkel kezdenek a sikeresség szempontjából, ezért az igemondás értéke náluk 7.5:75 növeli a valószínűséget, ergo a mágus, aki 80% varázslási eséllyel kezd, egy skálaugrás esetén nem 80+10%-ot kap, hanem 80+0.1%-ot, így kimaxolt Igemondás esetén egy mágus simán elérheti a 90% esélyt, míg egy nem mágus karakter a 75%-ot.



33. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2020-04-02 18:30:26
 ÚJ
>Mátrix avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Adminisztrátor
IC üzenetek: 15
OOC üzenetek: 577
Chates ötlet:

Ágak helyett elemenként néhány fővarázslat, melyeket bővítve, módosítva újabb varázslatokat kapunk.

Példának tűzgömb-ből ágazna le a fáklya, a tűzlabda, a meteor, és hasonlók.
Ágak helyett tehát ezeken a varázslatcsokrokon lehetne felfele lépdelni.


32. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2020-04-02 18:04:55
 ÚJ
>Karheia Rhagodar avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Tapasztalt játékos
IC üzenetek: 472
OOC üzenetek: 5
Én Krestvirhez hasonlóan kicsit egyszerűbb vagyok, és azt nézem, hogy mi az ami a legérthetőbb számomra, és a játékélményen is ront. (A balansz úgyis Trixi dolga, és biztos jól megoldja majd.)

Nekem eredetileg a rúnázós dolog tetszett jobban, mert abban számomra több móka van, hogy rakogassam receptszerűen. Legyen ez igaz a varázslatra, vagy alkímiára, ahol szerintem érdekesebb lenne denevérszárnyat gyíkfarokkal összekeverve kapni egy lila italt, vagy két rúnát összeillesztve egy igét.

A varázskönyvvel is meg tudok barátkozni, csupán ez a csere-berés dolog az ami fura számomra, a már leírt okok miatt. Nehéz IC megmagyarázni, hogy a mondjuk legendás tűzmágusod most hirtelen felcsap vízmágiás gyógyítóvá.

Ha ezt a kettőt lehetne ötvözni az lenne számomra a legideálisabb, mert belátom, hogy a varázskönyves megoldás megkönnyítené a dolgunkat, hogy nem kell megvenni 5 tűzágat azért, mert abból az 5 szintből lehet csak egyetlen varázslat érdekel.

Ó és Morw ötletét nagyon adom. Szerintem az is sokat adna az apró sikerélményekhez, ha gyakorlás során is fejleszthetőek lennének ezek a varázslatok. Ez talán jobban árnyalná is a mágusokat, elvégre mindenki abban lenne erősebb, amit gyakrabban használ.


31. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2020-04-02 16:24:27
 ÚJ
>Mátrix avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Adminisztrátor
IC üzenetek: 15
OOC üzenetek: 577
Alapvetően a lanawini mágusok soha nem voltak azok a pálcás, mojo-s mágusok. Lehet nyilván behozni bármilyen fordulatot, de szerintem felesleges.

A másik ötlettel egyetértek én is. Legrosszabb esetben egy ilyet lehet rá rakni. A varázslatlistás esetben azt gondolom, hogy egy ilyen szintezési kört rárakhatunk egy rakás varázslatra. A rúnás eset kicsit bonyolultabb, de idővel azért ott is ki lehet eszelni ilyeneket.


30. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2020-04-02 16:22:03
 ÚJ
>Bredoc Droyn avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Tapasztalt játékos
IC üzenetek: 502
OOC üzenetek: 148
Egyébként ezt szabhatnánk a mágus erejéhez. Talán ez egy járható út egyébként, gondolok itt arra, hogy 1-2-3 (csak példa) szinteken szükség van valamilyen varázstárgyra, ami segít fókuszálni az isten/hold/elemek/szellemek/stb. erejét, ez lehet nyaklánc/bot/amit jónak láttok. Enélkül nem, vagy csak nagyon nehezen tud varázsolni a karakter. Aztán mondjuk a 4. szinttől már nem annyira van szüksége rá, 5. szinttől pedig anélkül is tud varázsolni.

Ez lehetővé tenné, hogy úgymond a nagy mágusok bárhogy tudjanak varázsolni (Gondolok itt Kresi példáira) , de egyébként pedig kötöttek. Ez a tárgy akár kézmozdulat is lehet, de x. szint felett nincs szüksége a mágusnak rá, mert már annyira övé a varázs, hogy nincs rá szüksége.

A szint lehet f{kusz/mana/ varázsaffinitás bármi, csak szemléletés.


29. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2020-04-02 14:02:29
 ÚJ
>Bredoc Droyn avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Tapasztalt játékos
IC üzenetek: 502
OOC üzenetek: 148
Erre azt tudnám javasolni, hogy azoknál a varázslatoknál az egyéb kritériumok növekedjenek/csökkenjenek, pl napi 1x helyett napi 2x, vagy nagyobb hatótávban, több emberre, mindent lehet fokozni :D tovább tart, erősebb hatás, nem tudom mi lehet még


28. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2020-04-02 13:56:07
 ÚJ
>Mátrix avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Adminisztrátor
IC üzenetek: 15
OOC üzenetek: 577
Én továbbra is tartanám, hogy a plusz tárgy a varázslatokhoz lehessen egyéni játék kérdése, de nyilván meggyőzhető vagyok bármi értelmes megoldásról, ha sokaknak tetszene ilyen.

A szintezős ötlet jó. Kifejezetten tetszik az ötlet, hogy IC (b) szinteződjön fel egy-egy varázslat. Az egyedüli bajom vele az, hogy van olyan varázslat, ahol felesleges, vagy nem lehet több szintet definiálni. Ezzel nincs baj, ha nem kell ágankénti egyenlőségre törekedni, szóval leginkább a rúnás rendszerben ütik a keretek (ha így akarjuk megcsinálni, akkor csak a mágiarendszeren éveket ülhetünk). Viszont ha lesz is, maximum 1. és 2. szintet tennék bele.


27. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2020-04-02 13:42:27
 ÚJ
>Morwon Loree Dedion avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Tapasztalt játékos
IC üzenetek: 844
OOC üzenetek: 1416
Hmm, nekem aztán igazán mindegy, felőlem akár midikloriánnal is varázsolhattok.
Bár inkább a varázskönyves tetszik, mert jobb a neve - a rúnás az olyan, mintha valami vikingmágia lenne. Meg eleve azt a tartalom-forma-fókusz dolgot sem értettem teljesen. :(

Egyébként tök menő lenne, ha ezeknek lenne valamilyen fizikai megtestesülése is, ami ha nincs a mágusnál, akkor nem tud / jóval kevesebbet tud varázsolni. Ez lehetne éppenséggel egy (varázs)könyv, de lehetne (varázs)bot is.
Ha jól értelmezem, ez IC simán megvalósítható lenne ezután, hiszen nem lesz megmondva, hogy "a varázsló elmormol egy rövid igét" - ha akarja, suhinthat egyet a botjával és onnan jön a tűzgolyó.

---

Viszont hadd tegyek egy újabb fejlesztési javaslatot, ami néhányszor eszembe jutott már az évek során, de most épp aktuális a téma.
Az ötlet, hogy az egyes varázslatoknak legyenek szintjei. Azaz, ha valaki megtanulja a 'Tűzlabda' varázslatot, az alapból 1. szintű - egy ököl nagyságú tűzlabdát tud lőni a varázsló. 2. szinten már focilabda nagyságút, 3. szinten pedig... még nagyobbat!
Elég lenne három szint, mert már az is "háromszor annyi" varázslat, mégis elegendő különbség lenne egy kis szintű és egy nagy szintű varázslat között.

Ezeket a szinteket úgy lehetne növelni...
a) mintha egy új varázslatot tanulna a varázsló, tehát a 2. szintért szintén fizetni kéne.
b) hogy IC használja / gyakorolja az adott varázslatot, amit a Rendszer figyelne, így egy idő után 2. szintre fejlődne.

Mindezt beépíteni a Rendszerbe, kitalálni a részleteket, az egyes varázslatok közötti konkrét különbségeket kitalálni/leírni nem 5 perc lenne. Ellenben a varázshasználók nehezebben válnának OP-vá azáltal, hogy megtanulnak minden létező varázslatot, "taktikázniuk" kéne, hogy inkább megtanulnak egy új varázslatot, vagy egy már meglévőt fejlesztenek inkább (ez az 'a' lehetőség esetén). Illetve IC játéklehetőséget is jelentene, végre lenne gyakorlati haszna is a gyakorlásnak (ez inkább a 'b' lehetőség esetén). Ráadásul minden IC varázslathoz köthető játékot érdekesebbé tenne, főleg a mágus-mágus összecsapásokat.

Morw


26. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2020-04-02 13:13:46
 ÚJ
>Mátrix avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Adminisztrátor
IC üzenetek: 15
OOC üzenetek: 577
Én a szabadság pártját fognám, de a lenti is mehet, ha van rá kereslet. Annyi körítéssel, hogy akkor már a varázskönyv tudjon teleportálgatni. Gazdája hívására megjelenik, veszélyre eltűnik valahoval, ergo ellopni és elpusztítani sem lehet, sőt, elhagyni sem.

De én inkább ezt ráhagynám mindenkire egyénileg. A voodo papnő tudjon babázni, az elf mágus tudjon a csillagokra hivatkozni, a papok tudjanak az istenükre, míg a barbárok a szellemekre.

Igen Krestvir, egy nagyon kicsit lazítanék csak rajta, ezzel egyetértek.

A hozzászólás írója (Mátrix) módosította ezt a hozzászólást, ekkor: 2020.04.02 13:17:44


25. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2020-04-02 13:13:14
 ÚJ
>Krestvir Drelm avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Tapasztalt játékos
IC üzenetek: 966
OOC üzenetek: 48
Értem. :D Nem vagyok építő jellegű, de ez esetben, ha az IC-t annyira nem befolyásolja, a vizuális megjelenés milyenségéhez nem szólnék hozzá, számomra annyira nem érdekes. (De köszönöm a fejlesztéseket, biztosan szép és menő lesz, bármelyikre is essen a választás végül!) Legfeljebb annyi számít még, hogy a magamfajta cseppet sem strategikus elme is könnyen tudja kezelni és össze tudja rakni, hogy egy bizonyos hatás eléréséhez miket kell technikailag megtennie. Persze ez is csak a saját igényem, lehet mást épp az tesz boldoggá, ha ebben is van kihívás.

Visszatérve még kicsit...

Egyébként a varázslatoknál látom értelmét a jelenlegi megkötéseknek is, hogy van amihez mozdulat kell, valamihez varázsszó, valamihez pillantás. Ez is lehet színesítő.
Harcban mondjuk az ellenfél nem feltétlenül tudja, hogy mire képes egy mágus és hogy pl. megkötözött kézzel is tud még varázsolni, vagy bekötött szájjal, vagy bekötött szemmel... Szóval, hogy a legjobb, ha inkább leüti, az a biztos. :D
Vagy egy szakadék szélén kapaszkodva megmenthetne valakit egy kézmozdulattal végezhető varázslat, de éppen mindkét keze foglalt, úgyhogy vagy kitalál mást, vagy... zsupsz.
A játékhelyzetekben ez plusz élményt adhat, több kreativitást kívánhat.


24. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2020-04-02 13:06:56
 ÚJ
>Bredoc Droyn avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Tapasztalt játékos
IC üzenetek: 502
OOC üzenetek: 148
Szerintem az egy IC és OC is elfogadható megoldás lenne, meg menőség faktor is egyben, hogy minden varázslónak van egy varázskönyve(amit nem adhat el, de átadhat, erről majd lentebb)

Ez nézhetne ki tetszőlegesen, csontokkal díszítve, vérrel írva(tegyük fel gonosz varázsló), vagy kék mágikus jelekkel stb. Ezt csak a mágus tudja elolvasni, másnak katyvasz az egész.

És IC lehetne magyarázni úgy, hogy kell néha frissíteni a tudást, így nem tudom naponta/hetente, mikor van rá idő stb. Felcsapja a mágus, és olvasgatja. Így ha újat tanulsz, beírod a könyvedbe, azt olvasgatod, ami helyére, azt meg nyilván nem. Vagy eleve x varázslap fér bele. Így tök jó játékszinesítő is lehetne, de nem kell a varázslatokhoz használod konkrétan a könyvet.

A tanítás pedig (ha nem kerül ki) lehetne úgy, hogy megtanítod olvasni a varázskönyved kvázi, ami tök jó megint, nem csak a levegőbe "átdobod" a tudást.


23. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2020-04-02 13:00:41
 ÚJ
>Mátrix avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Adminisztrátor
IC üzenetek: 15
OOC üzenetek: 577
Kicsit Terry Pratchett mesterre hivatkoznék itt. Alapvetően azt mondjuk, hogy az elméje nem képes egyszerre több nagy varázslat (egyenként könyvnyi) titkát megtartani. De alapvetően ez a rendszer mehet csere nélkül is.


22. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2020-04-02 12:54:12
 ÚJ
>Krestvir Drelm avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Tapasztalt játékos
IC üzenetek: 966
OOC üzenetek: 48
Így tetszik. :) Csak akkor megint IC hogyan van megmagyarázva, hogy azt hirtelen elfelejti? Az agyában is tényleg így csinál helyet? (Bocsánat a chatbejegyzés méretű hozzászólásért, remélem szabad.)


21. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2020-04-02 12:51:17
 ÚJ
>Mátrix avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Adminisztrátor
IC üzenetek: 15
OOC üzenetek: 577
Jaj, nem, elveszésről szó sincs.
Ha van mondjuk 10 varázslatod, amit már tudsz, és megtetszik egy tizenegyedik, de nem akarsz/tudsz varázslathelyet venni még (ergo nem edzi a mágus az elméjét, hogy több ige benne tudjon maradni), akkor egy már meglevő varázslatot kiüthet vele.

Pl ha a gyertyagyűjtást ki akarod ütni egy lebegő tűzgömbbel, akkor megteheted és lehet, hogy nem is olyan rossz, mert gyertyát úgysem gyújtanál utána.
Vagy ha véletlen kitör a pestis, akkor rámehetsz gyógyító varázslatokra a holdvarázslatok helyett hirtelen, ennek összesen az aránylag kevés pénzből változás lehetősége volt az értelme. Nem kell hozzátanulnod az ágat, csak egy pár igét lecserélni.


1-20 , 21-40 , 41-60 , 47-66