Kedves Játékosok!
Ahogy ígértem, nyitok egy ötletelő fórumot a mágikus frissítéseknek is.
Ez félig tájékoztató jellegű lesz, félig pedig lehet beküldeni különböző dolgokat, de erről majd lentebb.
Első és legfontosabb dolog: Ez is 1-2 év távlata, mire megvalósul, sajnos Lanawinra ráfér egy nagyobb volumenű tatarozás, ennek részeként kerül be a most aktív nagyobb fejlesztés témákban begyűjtött ötletek mindegyike majd. Tehát nem kell félni, a jelen mágiarendszer többé-kevésbé megmarad és hónapokkal előre szólni fogok, ha már aktuális a változás.
Amilyen szempontok alapján dolgozunk:
Feltevés 1: A mágus fejlesztése nehézkes, sokáig tart, de ha felfejlődik, akkor iszonyat erős.
Megoldás 1: Gyengébb varázslatok könnyen elérhetőek lesznek, az ágak könnyebben tanulhatók, a varázslatok egyesével begyűjtése lesz az, ami a tanulás nagyját kiteszi majd, így az első pár hónapban már egyszerűbb trükkökre képes lehet a karakter, innentől pedig a varázslatok vételéhez nem kell hónapokig gyűjteni egy-egy ág megvételéhez.
A túl erős mágusokat pedig egy egyszerű korlátba ütköztetjük. Bizonyos ágszámig az ágak tanulása olcsóbb lesz, mint most, ezt az ágszámot elérve meredeken emelkedik majd. Így minden ágat megtanulni a mostanihoz hasonló fáradozások eredménye lesz majd, tényleg akár 5-6 év is. Ám 2-3 ág kitanulása nagyjából 2 évig tart majd, míg az első varázslatok hetekben mérhető játékot igényelnek majd.
Feltevés 2: A varázslatok között van egy csomó használhatatlan, ritkán használatos, vagy csak simán nem stílusos.
Megoldás 2: Igyekszünk jobbakat kitalálni.
Feltevés 3: Vannak olyan "ágak", melyek egy fantasy világban megjelenhetnének, de jelen rendszerbe nem férnek be.
Megoldás 3: Egy druidákhoz kapcsolódó természeti mágia és egy vajákosokhoz kapcsolódó átokmágia behozatala, melyet kasztképességekhez kötünk (ahogy a varázsitalok vannak most). Továbbá a meglevő mágiaágak keveredését is biztosítjuk. Például lehetnek víz+föld varázslatok, ezekről később lentebb.
Feltevés 4: A játék végén egyetlen fejlődési út van a nem-mágus kasztoknak, ez pedig a mágia.
Megoldás 4: A harcosoknak külön harciérték továbbfejlesztő rendszer létrehozása, valamint a mágia nehezítése a kevésbé mágus kasztoknak, mágus kaszthoz kötött képességekkel.
Feltevés 5: A szakrális mágia pontigénye miatt nagyon keveset használunk szakrális mágiát.
Megoldás 5: A szakrális varázslatok pontigénye eltűnik. A fény és sötétség pontokat oltároknál lehet majd "elkölteni", ebből isteni áldásokat lehet szerezni a megfelelő imákkal. Ilyenek lehetnek akár felerősített varázslatok is, akár fegyverek, netán egyéb áldások, ezek listája hitenként fix lesz minden oltárnál.
Feltevés 6: A varázslatok megidézésének módja kissé unalmas, nem érződik a varázslat benne. Illetve a mana a mágikus fáradtságot furcsán kezeli. Érdemes lenne egy kicsit újított rendszert behozni mágia terén ha már változtatunk.
Megoldás 6: Elérkeztünk a lényeghez. A varázslatokat innentől rúnákkal soroljuk majd be, nem mágiaágakkal. Egy varázslatot 1, vagy 2 tartalomrúna (esszencia) és 1, vagy 2 formarúna (fókusz) fogja leírni. A tartalom rúnák a mostani mágiaágakhoz hasonlítanak majd, míg a forma rúnák a varázslat formáját írják le valahogyan. Minden rúnának 2, vagy 3 szintje lesz, ez a varázslatok véglelges összeállításakor, egyensúlyozásakor kerül majd meghatározásra. Ágak helyett tehát ezek a rúnák kellenek előkövetelményként a varázslatok megtanulásához. Attól még, hogy összekombinálsz 2-4 rúnát tehát, nem lesz kész varázslatod, ezek után konkrétan a varázslatot megtanulva tud egy mágus elsajátítani egy mágiaformát véglegesen. Szóval még egyszer, ez nem rúnamágia, csak rúnákkal írjuk le az előre elkészített varázslatokat.
A manát pedig egy úgynevezett fókusz rendszer váltaná fel. A varázslatok szintjét a benne felhasznált rúnák szintjének összege adja majd ki, ezt a rendszer egy rövid számítással és stathoz hasonlítással át számolja varázslási eséllyé. Ez a varázslási esély ugyanahhoz a varázslathoz is csökken, ha a mágus a közelmúltban varázsolt, ám kis esély mindig van rá. Tehát egy fáradt mágus is tehet csodát. A mágus kaszt egyik képessége ezen valószínűségek pontos ismerete lesz. A nem mágus kasztúak pedig csak egy hozzávetőleges értéket láthatnak majd mindig (pl 0%-30%). A manapontok tehát nem lesznek számontartva, helyette minden karakter rendelkezik majd fókuszponttal. Ezek a fókuszpontok pedig a varázslat végrehajtási esélyét 100%ra emelhetik, ha a karakter annyi pontot elhasznál, ahányas szintű varázslatot meg szeretne idézni. Mágusoknak vissza fog töltődni, ha felvesznek vonatkozó képességet, nem-mágusoknak pedig a meditálás funkció átalakításával lesz lehetőségük ezt tölteni.
Feltevés 7: A jelenlegi varázslatok is maradjanak meg, illetve biztosítsunk átszámítási lehetőséget.
Megoldás 7: A jelenelgi varázslatok szelektálva és átdolgozva bekerülnek a mágiarendszerbe több-kevesebb kivétellel, ezt a staff végzi. Az átszámítás a szintekhez hasonlóan fog tudni működni. Ha valakinek megvan a teljes mágiaágak negyede, akkor a teljes rúnaszintek negyedét felveheti majd, ha valakinek megvan az összes varázslat fele, akkor emellett az összes varázslat felét ingyen megkaphatja, így az átállás zökkenőmentes lesz OC. IC pedig egy vonatkozó globális szálon történik majd meg a változtatás, ha egyszer eljutunk addig.
Feltevés 8: Vannak olyan lövedékes varázslatok, amik jelenleg azért magas szintűek, mert automatán találnak. A mágusoktól azonban nem várható el egy tisztességes célzás érték, mert nem jön ki a pontokból.
Megoldás 8: Lehetnek olyan varázslatok amikkel célozni kell, így sikertelenség esetén is létrejön a varázslat, legfeljebb nem olyan jól. Az ilyen mágikus lövedékek pedig egy fix módosítót adnak a célzáshoz, mivel mágikusak (mondjuk ez lehet +5).
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Lusta olvasóknak innentől érdemes becsatlakoznia, a fentiek csak egy terjengős, indokolt leírás volt a fejlesztés jelen fázisáról. Ezek fentebb már fixek.
Szeretnék nektek beleszólást biztosítani a varázslatok végleges listájába, és bevenni a közösség által jónak tartott varázslatokat, vagy egészében, vagy átdolgozva, mint a kasztképességeknél történt.
Tehát az alábbiakban varázslat leírásokkal tudtok beszállni.
-A varázslat leírása nézzen ki így:
[Tartalomrúnák, Formarúnák] Varázslat neve
Varázslat leírása
-A varázslatok ne a jelenleg is élő mágiarendszer varázslatai legyenek.
-A varázslatok teljes írói-költői szabadság van, ez most ötletelés, bármi belefér, legfeljebb a végén megtartjuk későbbi ötletnek.
-A varázslat 1 vagy 2 tartalomrúnát tartalmazzon az alábbi listából:
Esszenciák:
Föld
Víz
Tűz
Levegő
Nap
Hold
Mana (a mágiára magára hat)
Eeyr
Teysus
Sa'Tereth
Rontás (Babonákból, hiedelmekből jövő varázslatok a vajákos kaszthoz)
Természet (Természeti varázslatok a druida kaszthoz)
-A varázslat 1 vagy 2 formarúnát tartalmazzon az alábbi listából:
Lövedék (Pillanatnyi, vékony nyílszerű hatások)
Gömb (lehet kocka vagy ketrec is)
Sík (szőnyeg, fal)
Aura (Egy karaktert körülvevő burok)
Csóva (Pillanatnyi, kiterjedéssel bíró hatások, pl. vulkánkitörés)
Teremtés
Pusztítás
Bűbáj (tárgyak áldásához)
Igézés (más értelemmel bíró lényekre hatás akár illúziók, akár megidézésük szintjén)
Mozgás (mozgást elősegítő varázslatok, vagy kifejezetten mozgó varázslatok)
Mutatok egy példát is a jelenlegi mágiarendszerből:
[Tűz, Gömb, Mozgás] Tűzgomoly
A varázsló gyors kézmozdulatot tesz, melynek hatására ököl nagyságú, lassan (sétatempó) mozgó lánggomolyag keletkezik, melyet a varázsló irányíthat. Ereje közepes égési sérüléseket okozhat (3), amibe beleér, ott tűzgyújtó hatású. A gomolyag két kör után szertefoszlik.
Köszönöm előre is, ha vannak ötleteitek, nyilván itt még semmi sem fix, a varázslatok feldolgozásába mi is most kezdünk bele. Ha idő közben változások állnak be az elképzelésekbe, vannak eredmények, jelentkezem!
A hozzászólás írója (Mátrix) módosította ezt a hozzászólást, ekkor: 2020.03.29 17:52:22