OOC - Játékon kívüli fórum
Karaktered neve: ---       Rangod: Nem bejelentkezett felhasználó       Pénzed: --- arany     
Varázsitalaid: Neked nincsenek varázsitalaid!
Herbária: Neked nincsenek varázsnövényeid!


Üdvözlünk!

Ez itt a www.Lanawin.hu weboldal játéktere. Egy fórumos szerepjáték. Te nem vagy bejelentkezett állapotban, ezért nincs jogod ténykedni a fórumon. Csak olvasni tudod a hozzászólásokat, semmi mást. Ha szeretnéd kipróbálni milyen is a fórum valójában, átélni izgalmas kalandokat, varázslatokat tanulni, bájitalokat vásárolni, egyedi karaktert létrehozni, felszereléseket kovácsoltatni, vagy küldetéseket végrehajtani, akkor regisztrálj bátran, ne habozz. Miután regisztráltál, és beléptél minden funkciót elérhetsz. Lehetőséged lesz részt venni a mesékben, vagy csak spontán játszani a megalkotott, mesés világban. Felkutathatod a város rejtélyeit, és részese lehet egy olyan fórumos szerepjátéknak, ahol a játékosok kényelme, és a játék élvezete a legfontosabb.

Vissza a főoldalra!
Nincs "nagyobb" helyszínJátékon kívüli fórumArthenior főtere (új)
Amon Ruadh (új)
Füves puszta (új)
Dokkok és kikötő (új)
Játékon kívüli fórum >> Lanawin fórum >> Fejlesztés >>
[Bekerült] Mágiarendszer felülvizsgálata
Mostani oldal: 1 (1. - 20. üzenet) - Első olvasatlan beíráshoz >>Oldal váltása: - Következő oldal >> -

20. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2020-04-02 12:47:25
 ÚJ
>Krestvir Drelm avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Tapasztalt játékos
IC üzenetek: 966
OOC üzenetek: 48
Ez esetben nekem sincs vele problémám. :D A rúnák biztosan szépen néznének ki, hangulatos volna.
A könyvnél viszont továbbra is tartom, hogy nem örülnék neki, ha elvesznének belőle a varázslatok használat után és mindig újra kellene őket vásárolni. De az sem biztos, hogy jól értelmezem, hogy ez hogyan működne...

A kezdeti dologra:
Az is jó kedvcsináló lehet. Az én javaslatom inkább IC volna hangulatos és játékot teremtő, azt hiszem.

A hozzászólás írója (Krestvir Drelm) módosította ezt a hozzászólást, ekkor: 2020.04.02 12:51:15


19. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2020-04-02 12:43:36
 ÚJ
>Mátrix avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Adminisztrátor
IC üzenetek: 15
OOC üzenetek: 577
Mindkét esetben csak virtuálisan jelennek meg ezek.
Szóval a rúnák is képzeletbeli egységek, a varázskönyv is csak egy listás módszerrel írná le azt, hogy mi van a varázsló fejében.
Aztán ennek ellenére lehet varázskönyv és rúnakő is a karakternél, de ez a varázslatot nem befolyásolja.

Tervezem úgy átírni a varázslatokat amúgy, hogy a hatáson legyen nagyobb hangsúly, a létrehozás módja pedig minimálisan legyen megkötve, tehát pl egy tűzgolyót repíthet a karakter a homlokából, vagy a kezével formázva is, ha éppen úgy akarja. Tehát játékszínesítés és stílus szempontjából igyekszem szabadon hagyni a dolgokat, csak rendszerszintű megkötések ezek most.

A kezdeti dolgokra:
Igen, alapvetően ez az ötlet, hogy a mágusoknak (ha azt a kasztképességet is választják... de a lehetőség meglesz) az első pár varázslat megtanulása az néhány reagból lehetséges legyen. Akár kezdő varázslatokról is lehet szó, de talán ez gyenge lenne a többi kasztképességhez képest. Szóval valószínűleg úgy lesz megcsinálva, hogy Artheniorból ha elsétálsz a toronyba, akkor már fogsz tudni 1-2 gyenge varázslatot tanulni.

A hozzászólás írója (Mátrix) módosította ezt a hozzászólást, ekkor: 2020.04.02 12:46:01


18. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2020-04-02 12:21:27
 ÚJ
>Krestvir Drelm avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Tapasztalt játékos
IC üzenetek: 966
OOC üzenetek: 48
Tartok tőle, hogy én nem tudok építő véleményt alkotni, csak mint egyszerű játékos, aki minden játékban mágust szeret játszani :D , leírnám, hogy nekem mi számít mindebből és milyen kérdések vetődtek fel bennem...

Hogy technikailag hogyan történik a varázslás a háttérben, az nekem nem igazán fontos. Nekem ez a jelenlegi legörgetős megoldás is megfelel, nem vesz el semmit a varázslat varázsából. :D
Ami engem érdekel, hogy IC hogyan jeleníthetem meg a varázslást.
Ezen a téren is megfelel nekem a jelenlegi rendszer. Főleg mágus kaszttal, ahol még a varázslatok erősségét is tudom befolyásolni (csökkenteni), úgy érzem, elég nagy szabadságom van, tudom változatosan használni az amúgy kötöttnek tűnő varázslatokat is egy kis fantáziával.

Hogyan jelenne meg a rúnás megoldás IC? Előre vásárolni kellene rúnaköveket, azokat hordozni egy szütyőben, vagy fölírni őket valamire varázslásnál? Nekem ez már kötöttebb, kevésbé szimpatikus, mint a jelenlegi mozdulatokkal/szavakkal történő varázslás.
Ha csak gondolni kell a rúnákra és a varázslatnak csak egy komponensét teszik ki, az még tetszetős.
Ha elég őket memorizálni és elképzelni és nem konkrétan megvásárolni kell és a zsebünkben hordozni, vagy varázslásnál IC előkapni...

A varázskönyves megoldásnál nagyjából ugyanezek a fenntartásaim vannak.
Nekem a mágus olyasvalaki, aki a fejében hordozza a tudását és nem a zsebében vagy egy könyv lapjain, ahonnan varázslás után aztán eltűnik a varázsige. (Ebben nagy része lehet annak, hogy ezt szoktam meg és nem vagyok elég rugalmas, ezt hozzá kell tennem.)
Nem szívesen mászkálnék folyton újra és újra varázslatokat venni, preferálom, hogy amit már megtanultam, azt tudom (és mindaddig használhatom, amíg van elég manám, vagyis amíg nem merül ki az elmém), jobban illik a mágusokról alkotott elképzelésembe.

Az első bejegyzésben szereplő rúnás változat az én olvasatomban leginkább technikai változás lenne, hogy miként jelenik meg OC a felületen és hogyan rakjuk össze a varázslatot. Ami biztosan menőn fog kinézni.
De IC hogyan fog kinézni a varázslás? A varázslatok tanulása?

Kiegészítés: Egy kicsit más téma...
A mágusok kezdeti, egyeseket elkedvetlenítő gyengesége ellen egy ötlet...

Mágus kasztúakat én úgy képzelem el, hogy van adottságuk hozzá, hogy megértsék a mágiát, a természeti elemeket és irányítani tudják őket ösztönösen is. Rendes, tényleges varázslatokhoz már tanulniuk kell, ezt a természetes adottságot fejleszteni, de van hozzá egy alapvető érzékük (5 affinitás).
Olyat eddig is szabadott kijátszani, amennyire tudom, hogy egy tollpihét varázslat nélkül odébb mozdított egy mágus, vagy meglibbentette egy gyertya lángját, amire kb. még azt is lehetett mondani, hogy csak egy kósza szellő csinálta, nem a mágus tudata.
Mi lenne, ha egy mágus kasztú karakteralkotás után az 5 affinitás mellé kapna mondjuk 2-3 egészen egyszerű varázslatot? Minden ágnál lenne 3 alapvarázslat, amikből választhat, akár lehetne úgy is, hogy csak egyetlen ágból választhat. Ezzel egyúttal meglenne az is, hogy melyik ághoz van kimondott érzéke a karakternek, mert tanulás nélkül is, egyszerűen csak képes hirtelen irányítani az adott elemet ilyen apró szinten... IC is színesítene, mert a karakter tudná, melyik irányba induljon el. Vagy épp jöhetnének azok, akik rejtegetni akarják, hogy ők erre képesek, vagy baleseteket okoznának... (sablonok \o/ :D)
Nem adnának nagy hatalmat, de volna valami kis kedvcsináló kezdőcsomag a kezdőknek is, ami hajtsa őket előre a varázslatok megszerzéséhez sok-sok reagon át...

A hozzászólás írója (Krestvir Drelm) módosította ezt a hozzászólást, ekkor: 2020.04.02 12:41:21


17. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2020-04-02 11:33:40
 ÚJ
>Mátrix avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Adminisztrátor
IC üzenetek: 15
OOC üzenetek: 577
Összezavarás következő rész, hogy tudjatok véleményt mondani a rendszerötletekről:

Ágtanulás helyett varázskönyv varázslathelyekkel. (Ebben az esetben a rúnákat elfelejtjük, a mostani rendszerből indulunk ki)
Az ágak csak névleg jelennének meg a játékban. Nem kellene őket tanulni, hanem helyette mindenkinek lenne egy virtuális varázskönyve, amibe helyeket lehetne venni a varázslatok számára. Ezek megmondanák a varázslat maximális szintjét, amit bele lehet tenni, és mindegyikbe egy varázslat mehet bele. Újabb varázslathelyek szerzése fokozatosan drágulhatna, de alapvetően úgy lenne behangolva, hogy elég nagy számú varázslatot meg lehessen tanulni.

Egyik előnye ennek az aránylag szabad mágiaalkotás (az ágak és a rúnák sem kötnek), és a viszonylag jó egyensúlyozhatóság/bővíthetőség, hiszen csak a szintet kell belőni. Emellett pedig egyszerűen átlátható az egész, nem kell 4 dimenziós kockákban keresni azt, hogy most akkor melyik varázslatot is tanulhatod.
További előnye és hátránya egyben, hogy a szintek épülnek csak egymásra, az ágszintek nem. Tehát, ha a levegőmágiát kitanultam, de kéne egy tűztornádó is, akkor nem kell végigszenvedni az első 5 tűzszinten, simán csak veszek egy 5ös varázslat helyet és bele a varázslatot.
Opcionális menőség: Minden varázslathoz tartozhatna egy ősi nyelvű ige, amivel IC meg lehet idézni a varázslatot. Ezt a rendszer figyelhetné.

Ezt két módon lehet még bolondítani:

1) A varázslatok lecserélhetőek lennének. Ha a helyére beraksz valami újat, a régit elfelejted.

2) A varázslatoknak lenne egy raktára, és néhány havonta lehetne őket cserélgetni, akár mágiatanulós helyszínen, akár valami aktivált képességgel. Ekkor az egyszerre aktív varázskönyv bejegyzések száma kicsit kevesebb lenne, de kifejezetten változatos játék jöhetne létre egy-egy mágusnak.

Légyszi mondjatok véleményeket/javaslatokat az eddigiek alapján a rendszertervekről is, hogy melyiket látjátok legszívesebben.


16. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2020-03-31 15:06:53
 ÚJ
>Mátrix avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Adminisztrátor
IC üzenetek: 15
OOC üzenetek: 577
Igen, a másik ötletnek ez lenne a lényege. Rúnából bárki bármennyit vehet, ez csak pénz kérdése (meg nyilván ha 10 egységnyi rúna kell a legnagyobb varázslathoz, akkor nem érdemes 20at venni, ezek nem vesznek el, csak az egyes varázslatokba rakható maximális pontot határozzák meg).

Aztán az, hogy hány darabból teszi ki azt a 10 pontot (pl 10db egyesből, vagy 5db kettesből), az lesz a (mostani) varázslat szintje helyett felhasználva. Ezt a szintértéket hasonlítjuk a karakter statjához és mágikus fáradtságához (ezt a rendszer kezeli) ebből lesz egy létrehozási esély, ami lehet 100% alatt ugyebár.

A fókuszpont ezt az esélyt viheti fel 100%ra, legyen bármilyen fáradt, vagy tanulatlan is, ha a karakter elhasznál a varázslat szintjével (ami most a rúnák darabszáma) megegyező számút.

A varzslatokat pedig köszönöm, tetszenek!

A hozzászólás írója (Mátrix) módosította ezt a hozzászólást, ekkor: 2020.03.31 15:07:51


15. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2020-03-31 12:00:15
 ÚJ
>Intath Aldeis avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Tapasztalt játékos
IC üzenetek: 1193
OOC üzenetek: 231
Szóval ha jól értem itt majd a rúnákat kéne megvenni amikből a varázslatokat létre lehet hozni. És valaki minél több rúnát vett meg annál több varázslatra képes?

Itt akkor a fókuszpont vagy ami lesz, akkor az döntené el, hogy mennyi rúnát és milyen könnyen tudsz felírni?

Amúgy nekem tetszik, hogy a harcosoknak lenne egy külön lehetőségük majd maxosan továbbfejlődni a mágián kívül. Persze mire oda jutunk addigra más lesz a rendszer is, de a mostaniban ez is különbség a mágusok és a harcosok közt. Egy nagyon menő mágusmester már, azt csinál amit akar míg egy kezdő örül ha elfúj egy gyertyát egy szellővel. Míg egy nagyon menő veterán harcos max varázsfegyverek alapján különböztethető meg a simától meg ha összecsapnak, de akkor is ugyan arra képesek, csak az egyik jobb. Viszont például ha lehetőségük lenne különleges harci cselek vagy hasonlók elsajátítására... Mint például anno volt asszem Bato aki a legdurvább harcművészeti ágat megtanulta egy kalandon. Ilyesmik...

És akkor tőlem pár ötlet varázslatokra. Szerintem még lesznek.

[Természet, Teremtés] Természet adománya
A druida megszólítja a növényeket és az erdő állatait és hozzájuk fohászkodik élelemért. Szavai hatására a természet valamilyen módon mindenképp juttat neki egy étkezésre elegendő élelmet. Állatok gyűjtenek, magvakat, fák teremnek gyümölcsöket vagy eresztik lejjebb a gyümölcsöktől duzzadó ágaikat, ehető gombák nőnek... Persze attól is függ milyen környezetben használták a varázslatot. Természetesen egy vaddisznó a könyörgés hatására nem ugrik a kondérba, de mutathat akár néhány ehető növényt.




[Természet, Igézés] Állatok megfékezése
A druida szavaira egy ideges vagy egyéb módon támadni akaró állat nyugtatható meg. Ez nem egyenlő az állat beidomításával, de az érzi, hogy az alkalmazó nincs ellenséges szándékkal felé és hogy biztonságban van. Lehet vágóhídról elszabadult bika vagy bocsait védelmező nősténymedve is akár. Persze ha utána támadólag lép fel a karakter a hatás megszűnik és újra nem is használhatja azon az állaton. Az így lenyugtatott állat amennyiben elég békés, esetleg idomított utána hallgathat a druidára. Így egy sérült háziállat megnyugtatására is tökéletes a varázslat.


[Rontás, Pusztítás, Gömb] A kor bélyege(Jobb nem jutott eszembe)
A vajákos varázsjeleket rajzol a levegőbe amitől egy adott két méter sugarú gömb alakú területen minden nem élőlény mintha hosszú éveket öregedett volna. A ruhák elkezdenek foszlani, a fegyvereken rozsda nő, az víz megposhad, az étel elrohad vagy kiszárad...


[Rontás, Pusztítás] A terméketlenség átka
A vajákosok egyik legfélelmetesebb képessége, hogy képesek terméketlenséggel megátkozni egy élőlényt. Embert vagy állatot. Nemesi családok kerülhetnek ez által veszélybe vagy paraszti gazdaságok. Az adott varázslatot vagy mágiával vagy az átkot létrehozó vajákos maga tudja megtörni.

[Rontás, Igézés] Az áruló szem
A vajákos levegőbe rajzol pár jelet majd egy célpontra mutat aki ezek után három körig a varázslat hatása alá kerül. Ami, igazán veszélyessé teszi a bűbájt az, hogy nem lehet elsőre észrevenni. A karakter továbbra is, azt látja mint eddig és nem gyanakodhat rá, hogy varázslat hatása alatt van egészen addig míg egy mellette felbukkanó ellenség felé vágva a társa hangját nem hallja meg. A mágia lényege ugyanis, hogy illúziókkal a társaira uszítja az áldozatot, aki az adott helyzetben könnyedén reagálhat rosszul is.

[Rontás, Igézés, Mozgás]Jelenés
Hátbatámadásra, csapdaállításra vagy menekülésre tökéletes varázslat. A vajákos felír pár rúnát a levegőbe és rámutat egy adott helyre ahol saját képe jelenik meg. Amennyiben a levegőbe képzeli az illúziót akkor is arra a részre kell mutatnia. A káprázat ezek után mozgásra is képes. Amennyiben a mágiát létrehozó rálát gondolataival irányíthatja. Amennyiben nem akkor lehet egy előre elképzelt irányba küldeni. Lévén az illúzió a falakon is át tud haladni, könnyen el lehet a mágiában nem túl járatosakkal hitetni, hogy a vajákosnak még különlegesebb képességei vannak mint valójában.

Egyelőre ennyi. :3


14. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2020-03-30 13:18:24
 ÚJ
>Mátrix avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Adminisztrátor
IC üzenetek: 15
OOC üzenetek: 577
No, Emphus bedobott egy ötletcsomagot, amit kicsit megrágtunk, ennek az eredményét, mint egy másik út dobnám ide is be:

Tehát ez TELJESEN MÁS ötlet, mint a nyitóban, de azon alapszik.

A varázslatok létrehozásához egy bizonyos (nagyobb számú) receptet kéne létrehozni rúnákból. Ehhez a formarúnák kicsit meg lennének kurtítva (4-6 darabra). Egy recepten több varázslat is lehet, ekkor a létrehozáskor lehet választani.

A lényegi újítás pedig az lenne, hogy a rúnák száma növekedhet. Tehát egy gyenge tűz varázslathoz egyetlen szintnyi tűzrúna kell, egy nagyobbhoz mondjuk 5. Az 5 tűzrúnaszintet ki lehet rakni 1es illetve 2es tűzrúnákkal is. A varázslatok nehézsége pedig a rúna darabszámától függ, nem az össz szintjétől. Azaz: ha sok nagy címletű rúnád van, akkor könnyebben idézel varázslatot. Nagyobb címletű rúnát pedig kisebb szintűekből lehet összerakni (akár egy mana típusú varázslattal?)
Sőt a kevert ági varázslatok is ilyen kombinációkkal jöhetnek létre: pl: tűz+föld=vulkánrúna.

Tehát itt nem kell varázslatot tanulni, és nagyobb a rúnák egymásraépülése a lentihez képest.


13. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2020-03-29 18:54:54
 ÚJ
>Mátrix avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Adminisztrátor
IC üzenetek: 15
OOC üzenetek: 577
Erre a többkasztúság jelenthet majd megoldást. Részletek később.
És alapvetően nem kap nagy fejlesztést a mágiarendszer, esetleg több varázslatot, meg egy menőbb kezelőfelületet. De erősebb nem lesz. Tele lesz dobálva egyszerűbb, olcsóbb, de kevésbé speciális varázslatokkal tulajdonképpen.

Ami pedig a többiek tanulási lehetőségét illeti, arra is igaz lesz, hogy könnyebb lesz az eleje, de a mágusoknál hamarabb lesz nehéz a vége.

Szóval tartom azt, hogy nincs senkinek sem mágia eltiltása, cserébe egy máguséval azonos mágiatudást egy harcos csak irreális nehézségek árán szedhet majd fel.


12. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2020-03-29 18:43:04
 ÚJ
>Darenn Soreyl avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Tapasztalt játékos
IC üzenetek: 515
OOC üzenetek: 152
"Feltevés 4: A játék végén egyetlen fejlődési út van a nem-mágus kasztoknak, ez pedig a mágia."

Szerintem ez nem probléma. Mármint nem egy olyan amit fixálni kellene.

Sőt én támogatom, hogyha ekkorra boostot kap a mágia rendszer, hogy kicsit elmossuk a mágiatanulás nehézségeit a többi kaszt számára. Pl egy druida is kapjon néhány kezdő affot, és ne legyen az, hogyha nem vagy mágus kasztú, akkor igencsak rápacsáltál, ha mágiát szeretnél tanulni.

Ezen felül továbbra is tolnám a csatamágus ötletét. Szóval ha nehezítjük is a mágia tanulást, azt akkor sem érvényesíteném a szakrális mágiára. Egy harcos, vagy egy íjász, esetleg egy lovag is tanulhasson szakrális mágiát. Lehetőleg Handicap nélkül.

(ugyan itt venrém a nyálam, hogy a lovag kaszthoz ki is van írva, hogy köze lehet a mágiához, így mindenképp kivenném a sorból, még akkor is ha bazi feltűnő, hogy elfogult vagyok a kaszttal szemben.)

Persze az is lehet hogy félre értelmezem a dolgot.


11. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2020-03-29 18:38:39
 ÚJ
>Mátrix avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Adminisztrátor
IC üzenetek: 15
OOC üzenetek: 577
Meglátjuk a végén milyen lesz az egyensúly. Biztosan csinálnék a rendszernek egy pár hónapos tesztperiódust, illetve nyáron tarthatnánk online vagy találkozós Lanawin rendszerű asztali szerepjáték napot.


10. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2020-03-29 18:33:31
 ÚJ
>Bredoc Droyn avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Tapasztalt játékos
IC üzenetek: 502
OOC üzenetek: 148
Ez érthető, a gyengítés is egy opció, majd ha lesz időm kidolgozok pár ötletet az alább leírt módokon.

Egyébként szerintem ez szuper hír :D


9. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2020-03-29 18:31:15
 ÚJ
>Mátrix avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Adminisztrátor
IC üzenetek: 15
OOC üzenetek: 577
A varázslatok teljes oszlatása/negációja necces dolog. Így teljes mágianyelőt inkább a ritkásabban megtalálható kategóriába tennék.

Az idézett rész azt jelenti, hogy 2-3 rúnát megtanulni az elején mindenki képes lesz a mostaninál kevesebb aranyból felvehetővé téve így sok varázslatot. Utána a varázslatokat tanulni pedig már könnyeden lehet. Szóval igen, egy kőbuta harcos is képes lehet egy pár varázslat elsajátítására.


8. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2020-03-29 18:28:06
 ÚJ
>Bredoc Droyn avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Tapasztalt játékos
IC üzenetek: 502
OOC üzenetek: 148
Akkor a Mana tartalomrúnákos varázslatok erre pont alkalmasak lehetnek. A kérdésem/felvetésem inkább arra irányul, hogy a "Gyengébb varázslatok könnyen elérhetőek lesznek, az ágak könnyebben tanulhatók," ez mit takar?

Tehát ha esetleg a többi nem is, az alapszintű védővarázslat lehetne egy kivétel, amit egy bizonyos helyen x aranyért x idővel egy harcos, rossz intelligenciájú rossz tanulású karakter js elsajátíthatna az êrtékei beáldozása nélkül, erre van-e lehetőség?

Vagy inkább a piacon 2000 aranyért egy amulett, ami ezt tudja, ic napi 1x vagy ilyesmi.


7. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2020-03-29 18:14:03
 ÚJ
>Mátrix avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Adminisztrátor
IC üzenetek: 15
OOC üzenetek: 577
Igen, ugye a jelenlegi út az, hogy ami "energiát" a mágus a saját felhúzására fordít, azt a többletet a harcos tudja haverok felhúzásával, vagy spec felszerelésre gyűjtéssel tölteni, így egy felhúzott harcos+a harcos 1-2 évi keresete azért kb egyezik egy 3 éves mágussal. Ezt mindenképpen szeretném tartani, és ebben már benne van a "mágia rögös útja" dolog is.

Amiket pedig leírtál védvarázsok, azok teljesen jók. A Mana nevű esszencia való erre az új rúnás rendszerben.



6. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2020-03-29 18:13:01
 ÚJ
>Morwon Loree Dedion avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Tapasztalt játékos
IC üzenetek: 844
OOC üzenetek: 1416
Támogatom a varázslatok kivédésére specializálódott varázslatokat!

Amúgy a Mana esszencia/tartalomrúna nem épp ezt jelenti (többek között)?

"Mana (a mágiára magára hat)"


5. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2020-03-29 18:05:46
 ÚJ
>Bredoc Droyn avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Tapasztalt játékos
IC üzenetek: 502
OOC üzenetek: 148
Igen, ettől még nem kell elvetni, igaz, rosszul fejeztem ki magam. Csupán erre a varázsellenállás hiányára hívtam fel a figyelmet, mert mondjuk egy teljesen maxra húzott harcos egy teljesen maxra húzott mágus ellen semmit nem tud csinálni, és értem, hogy valahol ez a célja a mágia rögös útjának, de egy kis esélyt adhatnánk a harcos kariknak ilyen téren.

Lehet hülyeséget mondok most, de akár egy olyam "mágia ág" is egy opció lehetne, (Tudom tudom megszűnnek az ágak) egy hangzatos névvel, mint a sötét varázslatok kivédése, amin konkrétan csak ilyen defenzív mágiák lennének elérhetőek, pl: védőburok, megvédi a használóját egy legfeljebb 3. szintű varázslat mindennemű hatásától.

Most csak mondtam valamit példaképp. Úgy képzelném, hogy ezen ág alacsonyabb varázslatait viszonylag egyszerű lenne megszerezni, (egy harcos karakter is némi befektetéssel behúzhat legalább egy ilyen védőburkot).

Aztán a magasabb szinthez pedig nyilván mágiatudás kellene, magasabb szintű. Pl. (legnagyobb varázslat) Hatalmas védőaurát képez x méter sugarú körben, ami egy órán át bármilyen ártó varázslattól megvédi a bent lévőket.


4. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2020-03-29 17:47:07
 ÚJ
>Mátrix avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Adminisztrátor
IC üzenetek: 15
OOC üzenetek: 577
Statszinten nem hoznám be a dolgot, de mint tárgyak, felszedhető képességek lehetnek ilyenek is. Alapvetően én inkább a mágust hangolnám jóra, és nem tennék bele egy újabb mázlifaktort a dologba. (A simán gyengítő, tiltó dolgok pedig már most is szerepelnek mágikus tárgyként.)

Frandr:
Ezek hasonlóan utánajárással szerezhetők jelenleg. Ezek elszaporítása amúgy megoldható, de megint másik kérdés. (Pl a piacon lehetne 2 körös fénykardot venni 1500ért fixen mindig).

A hozzászólás írója (Mátrix) módosította ezt a hozzászólást, ekkor: 2020.03.29 17:49:35


3. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2020-03-29 17:44:21
 ÚJ
>Frandr'd Gruad avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Tapasztalt játékos
IC üzenetek: 355
OOC üzenetek: 40
Üdv!

Teljesen egyetértek a mágia-ellenállás felvetésével, bár ennek megvalósítása nehézkes lehetne, de a harcosok fejlődésének árnyalását nem hiszem, hogy ettől még el kéne vetni.
Olyan kérdésem lenne, hogy ha már rúnákban gondolkozunk, akkor egyszer használatos, drága varázslatok vásárlása mennyire borítaná fel itt a rendet? Vagy egyéb mágikus dolgok vásárlása?
Például most olyan kalandban vagyok, ahol többször is felmerült, hogy egyáltalán lehet-e támadni nem mágikus módon majd a démonokat, amik megjelenhetnek. Ha van valami erős ellenfél, ami immúnis bármire, ami nem mágia, és tartósan mágikus fegyver létrehozása magas szintű szakrális mágiához kötődik, az egy harcos karakternek nem épp barátságos.
Ki mit gondol erről?

A hozzászólás írója (Frandr'd Gruad) módosította ezt a hozzászólást, ekkor: 2020.03.29 17:45:19


2. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2020-03-29 17:27:20
 ÚJ
>Bredoc Droyn avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Tapasztalt játékos
IC üzenetek: 502
OOC üzenetek: 148
először is tetszik az egész, még nem is nagyon látok bele, át kell olvassam egy párszor, viszont amin én már agyalok egy ideje, (és talán ez sem a legjobb szekció ha szigorúan veszem, de ehhez kapcsolódik) a harcos karakterek hátránya a varázslókkal szemben szerintem érthető, de nem gondolnám hogy további harci készségek lennének a megoldás a balanszra, én más irányba gondolkodnék, és ez csak egy tipp.

Mágia-ellenállás behozatala Lanawinra, mint olyan. Ez lehetne akár érték is, amire lehet pontokat költeni, lehetnének ilyen tárgyak, talizmánok is, amik egy bizonyos fokig gyengítik, vagy kivédik a varázslatot, stb. Vélemény?


1. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2020-03-29 16:49:03
 ÚJ
>Mátrix avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Adminisztrátor
IC üzenetek: 15
OOC üzenetek: 577
Kedves Játékosok!

Ahogy ígértem, nyitok egy ötletelő fórumot a mágikus frissítéseknek is.
Ez félig tájékoztató jellegű lesz, félig pedig lehet beküldeni különböző dolgokat, de erről majd lentebb.
Első és legfontosabb dolog: Ez is 1-2 év távlata, mire megvalósul, sajnos Lanawinra ráfér egy nagyobb volumenű tatarozás, ennek részeként kerül be a most aktív nagyobb fejlesztés témákban begyűjtött ötletek mindegyike majd. Tehát nem kell félni, a jelen mágiarendszer többé-kevésbé megmarad és hónapokkal előre szólni fogok, ha már aktuális a változás.

Amilyen szempontok alapján dolgozunk:

Feltevés 1: A mágus fejlesztése nehézkes, sokáig tart, de ha felfejlődik, akkor iszonyat erős.

Megoldás 1: Gyengébb varázslatok könnyen elérhetőek lesznek, az ágak könnyebben tanulhatók, a varázslatok egyesével begyűjtése lesz az, ami a tanulás nagyját kiteszi majd, így az első pár hónapban már egyszerűbb trükkökre képes lehet a karakter, innentől pedig a varázslatok vételéhez nem kell hónapokig gyűjteni egy-egy ág megvételéhez.
A túl erős mágusokat pedig egy egyszerű korlátba ütköztetjük. Bizonyos ágszámig az ágak tanulása olcsóbb lesz, mint most, ezt az ágszámot elérve meredeken emelkedik majd. Így minden ágat megtanulni a mostanihoz hasonló fáradozások eredménye lesz majd, tényleg akár 5-6 év is. Ám 2-3 ág kitanulása nagyjából 2 évig tart majd, míg az első varázslatok hetekben mérhető játékot igényelnek majd.

Feltevés 2: A varázslatok között van egy csomó használhatatlan, ritkán használatos, vagy csak simán nem stílusos.

Megoldás 2: Igyekszünk jobbakat kitalálni.

Feltevés 3: Vannak olyan "ágak", melyek egy fantasy világban megjelenhetnének, de jelen rendszerbe nem férnek be.

Megoldás 3: Egy druidákhoz kapcsolódó természeti mágia és egy vajákosokhoz kapcsolódó átokmágia behozatala, melyet kasztképességekhez kötünk (ahogy a varázsitalok vannak most). Továbbá a meglevő mágiaágak keveredését is biztosítjuk. Például lehetnek víz+föld varázslatok, ezekről később lentebb.

Feltevés 4: A játék végén egyetlen fejlődési út van a nem-mágus kasztoknak, ez pedig a mágia.

Megoldás 4: A harcosoknak külön harciérték továbbfejlesztő rendszer létrehozása, valamint a mágia nehezítése a kevésbé mágus kasztoknak, mágus kaszthoz kötött képességekkel.

Feltevés 5: A szakrális mágia pontigénye miatt nagyon keveset használunk szakrális mágiát.

Megoldás 5: A szakrális varázslatok pontigénye eltűnik. A fény és sötétség pontokat oltároknál lehet majd "elkölteni", ebből isteni áldásokat lehet szerezni a megfelelő imákkal. Ilyenek lehetnek akár felerősített varázslatok is, akár fegyverek, netán egyéb áldások, ezek listája hitenként fix lesz minden oltárnál.

Feltevés 6: A varázslatok megidézésének módja kissé unalmas, nem érződik a varázslat benne. Illetve a mana a mágikus fáradtságot furcsán kezeli. Érdemes lenne egy kicsit újított rendszert behozni mágia terén ha már változtatunk.

Megoldás 6: Elérkeztünk a lényeghez. A varázslatokat innentől rúnákkal soroljuk majd be, nem mágiaágakkal. Egy varázslatot 1, vagy 2 tartalomrúna (esszencia) és 1, vagy 2 formarúna (fókusz) fogja leírni. A tartalom rúnák a mostani mágiaágakhoz hasonlítanak majd, míg a forma rúnák a varázslat formáját írják le valahogyan. Minden rúnának 2, vagy 3 szintje lesz, ez a varázslatok véglelges összeállításakor, egyensúlyozásakor kerül majd meghatározásra. Ágak helyett tehát ezek a rúnák kellenek előkövetelményként a varázslatok megtanulásához. Attól még, hogy összekombinálsz 2-4 rúnát tehát, nem lesz kész varázslatod, ezek után konkrétan a varázslatot megtanulva tud egy mágus elsajátítani egy mágiaformát véglegesen. Szóval még egyszer, ez nem rúnamágia, csak rúnákkal írjuk le az előre elkészített varázslatokat.
A manát pedig egy úgynevezett fókusz rendszer váltaná fel. A varázslatok szintjét a benne felhasznált rúnák szintjének összege adja majd ki, ezt a rendszer egy rövid számítással és stathoz hasonlítással át számolja varázslási eséllyé. Ez a varázslási esély ugyanahhoz a varázslathoz is csökken, ha a mágus a közelmúltban varázsolt, ám kis esély mindig van rá. Tehát egy fáradt mágus is tehet csodát. A mágus kaszt egyik képessége ezen valószínűségek pontos ismerete lesz. A nem mágus kasztúak pedig csak egy hozzávetőleges értéket láthatnak majd mindig (pl 0%-30%). A manapontok tehát nem lesznek számontartva, helyette minden karakter rendelkezik majd fókuszponttal. Ezek a fókuszpontok pedig a varázslat végrehajtási esélyét 100%ra emelhetik, ha a karakter annyi pontot elhasznál, ahányas szintű varázslatot meg szeretne idézni. Mágusoknak vissza fog töltődni, ha felvesznek vonatkozó képességet, nem-mágusoknak pedig a meditálás funkció átalakításával lesz lehetőségük ezt tölteni.

Feltevés 7: A jelenlegi varázslatok is maradjanak meg, illetve biztosítsunk átszámítási lehetőséget.

Megoldás 7: A jelenelgi varázslatok szelektálva és átdolgozva bekerülnek a mágiarendszerbe több-kevesebb kivétellel, ezt a staff végzi. Az átszámítás a szintekhez hasonlóan fog tudni működni. Ha valakinek megvan a teljes mágiaágak negyede, akkor a teljes rúnaszintek negyedét felveheti majd, ha valakinek megvan az összes varázslat fele, akkor emellett az összes varázslat felét ingyen megkaphatja, így az átállás zökkenőmentes lesz OC. IC pedig egy vonatkozó globális szálon történik majd meg a változtatás, ha egyszer eljutunk addig.

Feltevés 8: Vannak olyan lövedékes varázslatok, amik jelenleg azért magas szintűek, mert automatán találnak. A mágusoktól azonban nem várható el egy tisztességes célzás érték, mert nem jön ki a pontokból.

Megoldás 8: Lehetnek olyan varázslatok amikkel célozni kell, így sikertelenség esetén is létrejön a varázslat, legfeljebb nem olyan jól. Az ilyen mágikus lövedékek pedig egy fix módosítót adnak a célzáshoz, mivel mágikusak (mondjuk ez lehet +5).

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Lusta olvasóknak innentől érdemes becsatlakoznia, a fentiek csak egy terjengős, indokolt leírás volt a fejlesztés jelen fázisáról. Ezek fentebb már fixek.

Szeretnék nektek beleszólást biztosítani a varázslatok végleges listájába, és bevenni a közösség által jónak tartott varázslatokat, vagy egészében, vagy átdolgozva, mint a kasztképességeknél történt.
Tehát az alábbiakban varázslat leírásokkal tudtok beszállni.

-A varázslat leírása nézzen ki így:

[Tartalomrúnák, Formarúnák] Varázslat neve
Varázslat leírása

-A varázslatok ne a jelenleg is élő mágiarendszer varázslatai legyenek.
-A varázslatok teljes írói-költői szabadság van, ez most ötletelés, bármi belefér, legfeljebb a végén megtartjuk későbbi ötletnek.
-A varázslat 1 vagy 2 tartalomrúnát tartalmazzon az alábbi listából:
Esszenciák:
Föld
Víz
Tűz
Levegő
Nap
Hold
Mana (a mágiára magára hat)
Eeyr
Teysus
Sa'Tereth
Rontás (Babonákból, hiedelmekből jövő varázslatok a vajákos kaszthoz)
Természet (Természeti varázslatok a druida kaszthoz)

-A varázslat 1 vagy 2 formarúnát tartalmazzon az alábbi listából:
Lövedék (Pillanatnyi, vékony nyílszerű hatások)
Gömb (lehet kocka vagy ketrec is)
Sík (szőnyeg, fal)
Aura (Egy karaktert körülvevő burok)
Csóva (Pillanatnyi, kiterjedéssel bíró hatások, pl. vulkánkitörés)
Teremtés
Pusztítás
Bűbáj (tárgyak áldásához)
Igézés (más értelemmel bíró lényekre hatás akár illúziók, akár megidézésük szintjén)
Mozgás (mozgást elősegítő varázslatok, vagy kifejezetten mozgó varázslatok)

Mutatok egy példát is a jelenlegi mágiarendszerből:

[Tűz, Gömb, Mozgás] Tűzgomoly
A varázsló gyors kézmozdulatot tesz, melynek hatására ököl nagyságú, lassan (sétatempó) mozgó lánggomolyag keletkezik, melyet a varázsló irányíthat. Ereje közepes égési sérüléseket okozhat (3), amibe beleér, ott tűzgyújtó hatású. A gomolyag két kör után szertefoszlik.

Köszönöm előre is, ha vannak ötleteitek, nyilván itt még semmi sem fix, a varázslatok feldolgozásába mi is most kezdünk bele. Ha idő közben változások állnak be az elképzelésekbe, vannak eredmények, jelentkezem!

A hozzászólás írója (Mátrix) módosította ezt a hozzászólást, ekkor: 2020.03.29 17:52:22


1-20 , 21-40 , 41-60 , 47-66