OOC - Játékon kívüli fórum
Karaktered neve: ---       Rangod: Nem bejelentkezett felhasználó       Pénzed: --- arany     
Varázsitalaid: Neked nincsenek varázsitalaid!
Herbária: Neked nincsenek varázsnövényeid!


Üdvözlünk!

Ez itt a www.Lanawin.hu weboldal játéktere. Egy fórumos szerepjáték. Te nem vagy bejelentkezett állapotban, ezért nincs jogod ténykedni a fórumon. Csak olvasni tudod a hozzászólásokat, semmi mást. Ha szeretnéd kipróbálni milyen is a fórum valójában, átélni izgalmas kalandokat, varázslatokat tanulni, bájitalokat vásárolni, egyedi karaktert létrehozni, felszereléseket kovácsoltatni, vagy küldetéseket végrehajtani, akkor regisztrálj bátran, ne habozz. Miután regisztráltál, és beléptél minden funkciót elérhetsz. Lehetőséged lesz részt venni a mesékben, vagy csak spontán játszani a megalkotott, mesés világban. Felkutathatod a város rejtélyeit, és részese lehet egy olyan fórumos szerepjátéknak, ahol a játékosok kényelme, és a játék élvezete a legfontosabb.

Vissza a főoldalra!
Nincs "nagyobb" helyszínJátékon kívüli fórumArthenior főtere (új)
Amon Ruadh (új)
Füves puszta (új)
Dokkok és kikötő (új)
Játékon kívüli fórum >> Lanawin fórum >> Fejlesztés >>
[Elvetve] Klánrendszer
<< Előző oldal - Mostani oldal: 2 (21. - 21. üzenet) - Első olvasatlan beíráshoz >>Oldal váltása:

21. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2014-09-30 16:15:40
 ÚJ
>Emphus avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Adminisztrátor
IC üzenetek: 0
OOC üzenetek: 5971
A lentiek tekintetében, és reakció hiányában elvetve.


20. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2014-07-31 15:52:55
 ÚJ
>Emphus avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Adminisztrátor
IC üzenetek: 0
OOC üzenetek: 5971
Zaraun: "Mivel ránk szóltál, hogy 3-4 napon belül kötelező megalapulnunk, ha akarunk valamit."

Ez biztos, hogy ebben a formában így nem igaz. Klán bármikor alapítható, nem csak akkor volt megalapítható, amikor a rendszer be lett vezetve, és adva lett egy két hetes időkorlát a megalapulásra a klánoknak.

Sőt, egész konkrétan ez úgy volt, hogy kértél tőlem egy klánhelysínt, mire jeleztem, hogy csak megalapított klánoknak járhat helyszín (nyilvánvalóan, hisz nem létező klánhoz nem tudom hozzácsatolni a helyszínt), ugyanakkor jeleztem, hogy amíg úgy sem használnátok, addig nem érdemes megalapulnotok. Mégis létrehoztad a klánt. Most több száz, de lehet, hogy több mint egyezer arannyal lenne több a klánban, hogyha nem ragaszkodsz az azonnali alapításhoz. És még így is kb. nullában vagytok, hisz az alapítás költsége van nagyjából a kasszátokban, mindezt úgy, hogy több teljesen inaktív tagotok van, és Ti sem gyártjátok azért nagy üzemben a beírásokat. Tehát lazán fenntartható a klán.

"csak az szerintem túlzottan a régi és/vagy nagyon aktív karakterekre épít"

Ez sem igaz. Nálatok több tag nem hogy nem nagyon aktív, de egyáltalán nem aktív. A nem aktív, aktív és nagyon aktív között rengeteg különbség van. Elég lenne egy karakterrel hetente egy reagot írni, hogyha mind a tízen írnátok, ez heti 10 reag, 30 munkapont, kb. 600 arany, ami havi 2400. Azt hiszem, nem nevezhető nagyon aktívnak heti egy reag, így látható, hogy baromira nem csak a nagyon aktív karakterekre épít a rendszer.

Zaranir: "Az érdekfeszítő lenne, mivel a kalózcsapatunk pont beleillik ebbe a kategóriába." - hát nem éppen. Csak azért, hogy közösen játszotok, nem kell klánt alapítani. Bármikor lehet szervezni nagycsoportos játékokat, akár mesélő nélkül is, ezekhez nem szükséges klán.

"Ha már tisztában vagy ennek és a Gazdagnegyednek a jelentésével is, akkor ebből lehetne következtetést vonni. Akkora szinten, hogy a gazdagnegyedi lakás nem a kevés és a szegénység szimbóluma, főleg nem az 1 év alatt vehető 7 ilyen lakás. 1650 arany nagyon is sok, főleg ha ebből 900 ténylegesen a semmire megy el."

Szerintem teljesen korrekt, hogy 10 karakter két hónap alatt kitermelje egy gazdagnegyedi ház árát, sőt. 1650 arany a klánfenntartás, nem a karaktered fenntartása.

"Semmi sem kötelező, kivéve elküldeni mindenkit, aki játszani akar veletek, ha már elértétek a 9 főt."

Nem, ez sem kötelező. Egyrészt, továbbra sem kötelező a klán az együtt játszáshoz, másrészt olyan példát hozol, ami nem releváns. Ha tényleg tízen együtt játszotok, és tényleg mind a tízen játszotok, akkor látható, hogy fejenként heti egy reaggal számolva még a helyszínnel rendelkező klánfenntartás is vígan fizethető. Számolást ld. fentebb. A gond itt azzal van, hogy van klán, akinek a tagjai jelentős része teljesen inaktív, így tényleg csak emésztik a pénzt. De a klánrendszer célja pont az ilyenek kigyomlálása, láthatóan tökéletesen működik.

"Ez az ötlet biztos, hogy megállja a helyét egy közösségi játékoldalon? Ha a klán alapítása helyszín igénye nélkül kötelező (hiszen az még mindig külön van) és mesélővel is, akkor az nem egy döntés. Sőt, az a kényszer. Kényszer arra, hogy elküldj játszani akaró embereket."

Nem, jelenleg úgy néz ki, hogy azok fognak legfeljebb elmenni, akik luxusnak érzik alaposan elolvasni, hogy mit írok le.

A hozzászólás írója (Emphus) módosította ezt a hozzászólást, ekkor: 2014.07.31 17:40:20


19. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2014-07-31 15:30:45
 ÚJ
>Zaranir Kharasnar avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Tapasztalt játékos
IC üzenetek: 442
OOC üzenetek: 28
"Nem mellesleg az az állításod, hogy ezért nem jött még létre e hármon kívül másik klán, egyszerűen semmis. Jelenleg egy darab aktív csoportosulás sincs, ami nem klán, de klánnak kéne lennie, ha elérné a 10 főt."

Az érdekfeszítő lenne, mivel a kalózcsapatunk pont beleillik ebbe a kategóriába.

"Zaranir: így van, 1650 arany kéthavonta valóban jelenti ezt. És?"

Ha már tisztában vagy ennek és a Gazdagnegyednek a jelentésével is, akkor ebből lehetne következtetést vonni. Akkora szinten, hogy a gazdagnegyedi lakás nem a kevés és a szegénység szimbóluma, főleg nem az 1 év alatt vehető 7 ilyen lakás. 1650 arany nagyon is sok, főleg ha ebből 900 ténylegesen a semmire megy el.

"Nem kötelező. Sok-sok hozzászóláson keresztül ecsetelgettem, hogy nem kötelező. Se a napi egy reag, se a klán, se a klánhelyszín."

"De, kötelező. Az előbb leírtam, bejelentés témákban is megtalálható."

Semmi sem kötelező, kivéve elküldeni mindenkit, aki játszani akar veletek, ha már elértétek a 9 főt. Ez az ötlet biztos, hogy megállja a helyét egy közösségi játékoldalon? Ha a klán alapítása helyszín igénye nélkül kötelező (hiszen az még mindig külön van) és mesélővel is, akkor az nem egy döntés. Sőt, az a kényszer. Kényszer arra, hogy elküldj játszani akaró embereket.


18. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2014-07-31 15:25:32
 ÚJ
>Zaraun Aleandar avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Törölt felhasználó
IC üzenetek: 128
OOC üzenetek: 397
"Három klán van, ebből egynek nem megy a dolog, úgy, hogy a saját helyszínük is hetekig tök üres volt."

Ne haragudj, de Thargodarok már a rendszer előtt is egyben voltak, ugyanúgy, ahogy a Dw-k is, hónapok óta.
Üres volt a helyszínünk? Mivel ránk szóltál, hogy 3-4 napon belül kötelező megalapulnunk, ha akarunk valamit. Ezek után ne személyeskedj kérlek és ne vesd a szemünkre, hogy "nem megy."
A tanácsodat pedig nem fogadom meg inkább, ez a topic nem panaszkodás céljából született és nem azt mondtam, hogy lehetetlen fenntartani egy klánt, csak az szerintem túlzottan a régi és/vagy nagyon aktív karakterekre épít.
De akkor részemről ejtve a téma, panaszkodom tovább saját chaten.






17. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2014-07-31 15:10:41
 ÚJ
>Emphus avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Adminisztrátor
IC üzenetek: 0
OOC üzenetek: 5971
Zaraun: Nem kötelező 10 ember együtt játszása esetén a klán. Az előbb kifejtetettem, de le van írva a bejelentések részben is.

Nem mellesleg az az állításod, hogy ezért nem jött még létre e hármon kívül másik klán, egyszerűen semmis. Jelenleg egy darab aktív csoportosulás sincs, ami nem klán, de klánnak kéne lennie, ha elérné a 10 főt.

Zaranir: így van, 1650 arany kéthavonta valóban jelenti ezt. És?

A többire nem is reagálok, tökéletesen elferdíted a leírtakat. Egy tag napi 3-5 reagjáról beszélsz, holott egy tag egy reagja naponta eltart tíz főt, másrészről nem is írtam, hogy ez reális, csak ezzel érzékeltettem, hogy nem olyan sok az a pénz. Vagy három tagról beszélsz, akik eldobják a saját fejlődésüket, ami továbbra sem igaz.

"Amúgy lemaradtam arról a részről, ahol kötelező lett volna a napi egy reag Lanán."

Nem kötelező. Sok-sok hozzászóláson keresztül ecsetelgettem, hogy nem kötelező. Se a napi egy reag, se a klán, se a klánhelyszín.

"Akkor eszerint egy 12-15 fős csoportosulás, akinek van szervezeti igénye, de részben mesélővel, akkor annak nem kötelező a klánalapítás?"

De, kötelező. Az előbb leírtam, bejelentés témákban is megtalálható.

"Viszont, ha nyilván úgy van, hogy erre kell a külön helyszín, akkor miért létezhetnek olyan klánok, amiknek nincs helyszíne és miért terhelné azokat is az fenntartási költség?"

A pénzt még mindig a rendszernek fizeted, nem IC. Ezért van a fenntartási költség.

Továbbra sem láttam az égvilágon egy meggyőző indokot sem. Három klán van, ebből egynek nem megy a dolog, úgy, hogy a saját helyszínük is hetekig tök üres volt, a saját chatjükön panaszkodnak arról, mennyire semennyire nem aktív közülük senki ésatöbbi, de sokalljátok a fenntartási költséget. Tanács: oszoljatok fel, nem vagytok tízen aktívak, ennyi. Ha nem tudjátok magatokat fenntartani, arról nem a rendszer tehet.


16. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2014-07-31 14:58:33
 ÚJ
>Zaranir Kharasnar avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Tapasztalt játékos
IC üzenetek: 442
OOC üzenetek: 28
Emphus:

" Az 1650 arany / hó pedig kevés pénz 10 karakterre, akárhogy is nézzük. "

Én szeretem az állításaimat alátámasztani, nem árt. Nos az a 'kevés' 1650 arany 2 (OOC) havi szinten jelent egy gazdagnegyedi lakást vagy egy gwuffot vagy egy gazdagnegyedi közepes kocsmát jelent.

Igen, tökéletesen lehetséges a klánalapítás, ha 1 karakter vállal napi 3-5 reagot (saját és céhes fejlődés), erős és nem korlátozza magát ilyen lassító tényezőkre, mint kalandok vagy csapattársak. Ennek a realitását erőteljesen megkérdőjelezem. Igen, az is felmerült (már kb. mindenki leírta), hogy 3 erős tag tényleg képes egy szervezet fenntartására, ha a saját fejlődésüket eldobják vagy ők is napi szinten reagolnak. Amúgy lemaradtam arról a részről, ahol kötelező lett volna a napi egy reag Lanán.

Az érdekességet a végére hagytam:

"ha nem bírod fenntartani a klánt, ne legyen klán, azaz ne legyetek tízen (nem is vagytok btw, nincs 10 tényleg aktív játékos nálatok)."

" Klán akkor kell, ha valamilyen módon autonómiát is akartok vagy szervezetileg akartok összejátszani (pl. mesélő nélkül - és ez nyilván így van, hisz erre kell a külön helyszín)."

Akkor eszerint egy 12-15 fős csoportosulás, akinek van szervezeti igénye, de részben mesélővel, akkor annak nem kötelező a klánalapítás? Viszont, ha nyilván úgy van, hogy erre kell a külön helyszín, akkor miért létezhetnek olyan klánok, amiknek nincs helyszíne és miért terhelné azokat is az fenntartási költség?


15. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2014-07-31 14:57:50
 ÚJ
>Zaraun Aleandar avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Törölt felhasználó
IC üzenetek: 128
OOC üzenetek: 397
"Ezt a topicot nem érzem másnak, mint egy elrontott koncepció utáni mentegetőzésnek. Ha ennyit nem tudtok kitermelni, akkor teljesen tárgytalan az egész."


Ha 10 ember együtt akar játszani, kötelező klánosodni és fizetni. Helyszínt valóban nem kötelező kérni, de ha már kérnek, akkor a rendszer felé megy a fenntartási költség, csak azért, hogy ne essen szét az egész. Kicsit olyan, mintha az ember csak azért reagolna, hogy egy feneketlen kútba dobálja a pénzt, különben oda a klán. Ezért van, hogy thargodarokon, dw-ken és rajtunk kívül ( Pintyet most nem számolom ide) még nem jött létre klán, mert egyszerűen nem éri meg. Emberek 8-9 "tagnál" inkább azt mondják, hogy nem akarunk több játékostársat, mert akkor meg kéne alapulni és az felesleges kiadás.

Az, hogy nem aktív és/vagy nem tápos karakter ne akarjon klánosodni érthető felvetés, csak túl szigorúnak tartom. Valahol egy köztes megoldást javasoltam, ami lehetőséget nyújt a kevésbé aktív és/vagy kezdő karaktereknek is.
Karakter szintjéhez kötött költségekkel és drágább alapítási költséggel finomítható lenne a rendszer, a helyszín meghatározott kellő reagszámával pedig kiküszöbölhető az inaktivitás.



A hozzászólás írója (Zaraun Aleandar) módosította ezt a hozzászólást, ekkor: 2014.07.31 14:59:17


14. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2014-07-31 14:33:53
 ÚJ
>Emphus avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Adminisztrátor
IC üzenetek: 0
OOC üzenetek: 5971
A 25 aranyat/nap nem IC fizeted ki, hanem a rendszer felé, innentől kezdve a klán IC mivolta nem releváns.

Amennyiben IC városi ház van _bérelve_, akkor az a klán nem saját helyszíne, hanem valaki másé, nem is kerülne fel a helyszínfára. Onnantól, hogy a kláné, máris nincs rá extra költség IC. Természetesen berendezni be kell, pl. Rahil is vett bútort a Kósza Pintybe, a Dw.-k is berendezték anno IC aranyból a kúriát stb. Szóval ilyen szinten IC megvan a helyszínek közötti különbség, a fenntartási díj viszont nem IC van kifizetve, hanem rendszerszinten.


13. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2014-07-31 14:29:26
 ÚJ
>Az élvhajhász Kramlaf avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Játékos
IC üzenetek: 394
OOC üzenetek: 137
" Mindenekelőtt az, hogy mire fizet napi 25 aranyat egy klán, ha mondjuk a pusztában sátrakban/erődben lakik, esetleg egy üres barlangban, vagy az erdőben. Egy városi ház bérlésénél még érthető is lenne, de a többinél annyira nem logikus IC játék szempontjából. "
Én ezt még azért mindenki figyelmébe ajánlanám.


12. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2014-07-31 14:26:44
 ÚJ
>Emphus avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Adminisztrátor
IC üzenetek: 0
OOC üzenetek: 5971
Írtam egy hosszút, de kitöröltem. A történet továbbra is annyira egyszerű, hogyha nem bírod fenntartani a helyszínt, akkor ne legyen helyszín, ha nem bírod fenntartani a klánt, ne legyen klán, azaz ne legyetek tízen (nem is vagytok btw, nincs 10 tényleg aktív játékos nálatok).

Ezt a topicot nem érzem másnak, mint egy elrontott koncepció utáni mentegetőzésnek. Ha ennyit nem tudtok kitermelni, akkor teljesen tárgytalan az egész. Az 1650 arany / hó pedig kevés pénz 10 karakterre, akárhogy is nézzük. Ha van három olyan tagotok, aki naponta ír egy darab 3 munkapontos reagot, és van egy kicsit is fejlesztett karaktere, akkor az napi 3*3*20 arany, ami 270, egy hónapban 5400. Ez három karakter, naponta összesen egy reaggal, és mind a hárman csupán 20 aranyas munkákat vállalnak, holott nagyon gyorsan ki lehet olyanra húzni a karaktert, hogy ennél több legyen.
És csak jelezném, hogy elég enne _egyvalaki_, aki naponta írna egy 3 pontos reagot, az már 3*20 arany naponta, ami 1800 egy hónapban, és máris fedezve az 1650 aranyas klánfenntartás. Egy karakter könnyedén el tudja tartani a klánt, úgy, hogy a másik kilenc semmit nem rak bele + klánhelyszín is van.


11. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2014-07-31 14:11:37
 ÚJ
>Zaranir Kharasnar avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Tapasztalt játékos
IC üzenetek: 442
OOC üzenetek: 28
"Az, ha valaki egy mindentől távollévő, elszigetelt, a helyszínüket aktívan nem kihasználó, csupa friss, kezdő karakterből összeálló klánt hoz létre (ezen indokokat soroltátok fel gyakorlatilag), arra azt mondom, hogy a klánrendszer tökéletesen működik, hogy ez ne tudja fenntartani magát."

"Másrészről: előre pontosan le volt írva, hogy mennyibe kerül a fenntartás, innentől kezdve saját döntésetek, Ti nem láttátok előre, hogy nem tudtok fenntartani egy szervezetet (aminek amúgy minimális költsége van, csak számotokra sok, hisz nem termeltek semmilyen módon javakat)."

A klánrendszer akkor sem lenne jó, ha ilyen mögöttes céllal lenne, hiszen a klánalapítási kötelezettség /Miszerint minden 10 főt számláló csoportnak kötelező klánt alapítani/ egyszerűen csak szétveri az ilyen csoportokat, még akkor is, ha nekik nem lenne kedvük hozzá. Gyakorlatilag belekényszerülnek a csoportok abba, hogy aztán szétessenek. Ebben nincs semmilyen saját döntés, megvagytok ennyien, klán, aztán szétesik, ezzel úgy min. 1000 aranyat buktok. A fenntartási költsége minimális rész pedig havi 1650 aranyat jelent, ami egyáltalán nem minimális.

"Amennyiben csak két naponta egy egy munkapontos hozzászólást írnak a tagok, akkor az a csoportosulás nem biztos, hogy szükséges, de a csoportosulásban lévő tagok fejlődése biztos, hogy nem."

Ennek az az elvi hibája, a játékos egy közösséghez azért akar tartozni, hogy segítse és ne gátolja a saját fejlődését, csak legfeljebb pár alapítónak számító tag célja az, hogy még ha anyagilag veszteségesen is, de létrehozzon valami közösséget. De ha mindenkinek veszteséges ez anyagilag, akkor fölösleges ilyet csinálni és nem is lesz.

"...mert nem látjátok a lényeget. Ez nem más, mint a helyszín tényleges kihasználása (jó példa a Thargodar, de a Kósza Pinty is tökéletes példa lenne, ha megalapult volna), illetve a közös, szervezett játék, amiben IC lehet sikereket elérni."

A Thargodar nagyon sok szempontból kivétel, így nem lehet példa, a Pinty pedig akkor lesz példa, ha megalapul és IC működőképes lesz, jelenleg az sem példa. IC sikereket elérni egyébként is lehetett, ennek semmiféle gátja nem volt klán nélkül.

Egyébként gyakorlatilag csak a helyszínnel rendelkező klánok voltak terítéken, azt bárki belátta, hogy helyszín nélkül klánt alapítani fölösleges. De akkor arra minek a 30 arany napi szinten? (Ami több, mint a helyszín, ami potenciális lehetőségeket rejt, ha használják).


10. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2014-07-31 14:03:44
 ÚJ
>Kagan Thargodar avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Törölt felhasználó
IC üzenetek: 2255
OOC üzenetek: 782
Emphus: és ennek a gyakorlati megvalósítása hogyan történik, ha az adott karakter/user
- inaktív vagy
- nem akar belépni

Nem tudom beléptetni, max kirúgni, ha nem fizet, de eddig csak olyat raktam ki, aki inaktív is lett (hiába szerves része a csapatnak adott esetben, ha nem játszik :D)

Jelenleg is van a törzsben illetve a két topicban vagy 10 olyan karakter, akik IC hozzánk tartoznak, jelen is vannak, csak éppen hónapok óta nem adtak életjelet...

Velük mi legyen?



9. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2014-07-31 13:54:34
 ÚJ
>Emphus avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Adminisztrátor
IC üzenetek: 0
OOC üzenetek: 5971
Kagan: ha egy karakter a klán szerves része/tagja (értsd: nem csak pár hozzászólást játszanak együtt, IC is odatartozik, a csapat része), akkor a klánba lépés kötelező, kivéve, ha ezt egyéb szabályozás tiltja (pl. már van a játékosnak egy karaktere a klánban).

Raun: nem, egyáltalán nem írtam olyat, hogy ki kell csikarni pénzt a helyszínből. Amiket felsoroltam, azok és kapcsolatban állnak, így ha nem tudtok pénzt szerezni a helyszínből (elszigetelten mindenkitől) ÉS csupa friss, kezdő, nem aktív karakterből álltok, akkor van probléma, az nem életképes. A játék rendszerének nem célja támogatni az olyan csoportosulásokat, akik semmilyen módon nem vesznek részt másokkal való közös játékban, teljesen friss karakterek hadát sorakoztatják fel, és ennek fejében még nem is túl aktívak, annyira, hogy két naponta nem sikerül kitermelni karakterenként egy 600 karakteres reagot sem (hisz ennyi kell a fenntartáshoz).

Másrészről: előre pontosan le volt írva, hogy mennyibe kerül a fenntartás, innentől kezdve saját döntésetek, Ti nem láttátok előre, hogy nem tudtok fenntartani egy szervezetet (aminek amúgy minimális költsége van, csak számotokra sok, hisz nem termeltek semmilyen módon javakat).

Az egyszerű közös játékhoz nem kell klán, amennyiben olyan szintű mint pl. a szörnyvadászok. Ők azért nem klánként vannak jelen, mert csak speciális kalandokban csapódnak egymáshoz. Klán akkor kell, ha valamilyen módon autonómiát is akartok vagy szervezetileg akartok összejátszani (pl. mesélő nélkül - és ez nyilván így van, hisz erre kell a külön helyszín).


8. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2014-07-31 13:38:43
 ÚJ
>Aletai Agetkin Rilash avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Tapasztalt játékos
IC üzenetek: 460
OOC üzenetek: 115
...pénzt vársz, és mindezt úgy, hogy tartozz is valahová...

Természetesen ebben benne volt a klánhoz tartozás vágya is. Egyébként ez egy extra dolog a "magányos, ide-oda csapódok" stílusú játékhoz képest, és ezért nem értem, hogy miért olyan megterhelő az a pár aranypeták.


7. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2014-07-31 13:32:16
 ÚJ
>Zaraun Aleandar avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Törölt felhasználó
IC üzenetek: 128
OOC üzenetek: 397
Aletai, ezért, mármint az inaktivitás kiküszöbölése miatt tanácsoltam azt, hogy a helyszíneken legyen egy időszakra kiszabott kellő reagszám, ami ha nem teljesül, akkor a helyszín megszűnik. Így a játékosok, illetve a klánok csak a játékra lennének rákényszerítve, nem pedig arra, hogy mesélői támogatással kalandozzanak.
Állításoddal ellentétben nem csak azért lépnek be emberek klánba, hogy valamiféle jutalmat kapjanak egy klános kaland során. Tapasztalatom szerint maga a közösséghez tartozás és közös játék éppoly motiváló tényező a klánba lépésnél, mint a haszonszerzés.


6. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2014-07-31 13:21:29
 ÚJ
>Aletai Agetkin Rilash avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Tapasztalt játékos
IC üzenetek: 460
OOC üzenetek: 115
Azért valljuk be, hogy amikor belép valaki egy klánba, akkor azt várja, hogy kalandokban bővelkedjen az IC játéka és ezért a végén kapjon jutalmat is. Ez a technikailag létező klánok és az IC nem létező helyszínnel rendelkező klánok között a különbség. Na mármost... Ha kalandmestereket és a kaland végén pénzt vársz, és mindezt úgy, hogy tartozz is valahová, akkor igenis fizesd meg az árát. Heti 1 3k-s reag elegendő, mind finanszírozás szempontjából, mind minőségileg.

Ne feledjük azt sem, hogy vannak olyan játékok, effektíve "klánok" akik köszönik szépen jól megvannak némi mesélői támogatással egy lazább szervezeti felépítésben. Gondolok itt pl a Szörnyvadászokra, akik többször is összeálltak már, hogy némi mesélői támogatással kalandot keressenek.

Van lehetőség erre is, meg arra is, minek utána ez a rendszer úgy van jól ahogy van. Annak sem lenne értelme, hogy nyakló nélkül jönnek létre új helyszínek, amik élnek egy hétig, aztán inaktivitás miatt csak panganak.

A hozzászólás írója (Aletai Agetkin Rilash) módosította ezt a hozzászólást, ekkor: 2014.07.31 13:22:07


5. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2014-07-31 12:04:04
 ÚJ
>Zaraun Aleandar avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Törölt felhasználó
IC üzenetek: 128
OOC üzenetek: 397
"Az, ha valaki egy mindentől távollévő, elszigetelt, a helyszínüket aktívan nem kihasználó, csupa friss, kezdő karakterből összeálló klánt hoz létre (ezen indokokat soroltátok fel gyakorlatilag), arra azt mondom, hogy a klánrendszer tökéletesen működik, hogy ez ne tudja fenntartani magát."

De miért ne jöhetne létre elszigetelt helyen lévő, nem profitorientált klán? Szavaidból azt veszem ki, hogy a rendszer olyan csoportosulásoknak kedvez, amik ki tudják használni a helyszínt, mint pénzkereseti forrást. Ezzel együtt azt mondod, hogy ne jöjjön létre olyan helyszín, ami "nem jó semmire".

Szerintem játék szempontjából egy helyszín nem csak akkor jó, ha bevételt lehet belőle kicsikarni, a klánok nem csak azért jöhetnek létre és kérhetnek helyszínt, hogy valami pénzbeli hasznuk legyen belőle. Lehet, hogy csak a közös játék a cél, egy olyan helyen, ahol szívesen teszik azt. Ugyanúgy tudnak ők is aktívak lenni, de pl. egy egyszerűbb, "nem jó semmire" helyszín után is annyit kell adózniuk, mint annak aki valamilyen komolyabb klánterületet tart fenn, értékes holmikkal. Hogy saját példával éljek, lehet mondani, hogy a barlangunk elszigetelt és nem jó semmire, de 10+ ember mégis szívesen fog ott játszani, arról nem is beszélve, hogy az előnyeinek kihasználása nem aranyban realizálódik, sokkal inkább IC dolgokban (pl. elrejtőzés). Így a hasznosság elve alapján eléggé leszűkül a fenntartható helyszínek száma, másrészről a fejlődés és klánozás együtt továbbra is nagy kockaságot követel a userektől.


4. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2014-07-31 11:39:54
 ÚJ
>Kagan Thargodar avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Törölt felhasználó
IC üzenetek: 2255
OOC üzenetek: 782
Üdv!

Bár chaten elhangzott párszor, hogy a Thargodarok nem "tipikus" jelenség az oldalon (ezzel nem is kívánok vitázni), azért hadd osszam meg a saját tapasztalataimat a klán működéséről, működtetéséről és finanszírozásáról.

A Thargodar klán jelenleg 23 "technikai" taggal, 2 IC helyszínnel és 119 arany/nap fenntartási költséggel működik.

A klánadó összege (státustól és beosztástól függően) napi 5-50 arany között mozog, a fizetési heti rendszerességű, az adómorál 60-70%-os. (a nyári időszakban a fentiek fele az elvárt, mert ugye sokan nyaralnak.

Ez annyit tesz, hogy egy újoncnak (ahogy Emphus is írta lejjebb) kb napi 1 munkapontot kell összevadásznia, ez heti ca. 3 reagot jelent.

Ennyit én "el is várok" egy friss, lelkes, kezdő karaktertől, aki közénk akar tartozni (na és persze megpróbálok lehetőséget is biztosítani neki, hogy ez sikerüljön).

A "reagkényszer" kifogásra (nálunk is felmerült) az a válasz, ami lejjebb is elhangzott: nem kötelező technikailag a klánba tartozni. Aki nem tartozik oda, az is Thargodar törzstag IC (jó példa erre a kettőzött karakter, vagy az időszakosan inaktív karakterek köre), és kevés IC, valamint szinte semmi technikai hátrányt nem szenved (a kommunikáció is megoldható).

Természetesen motiválni lehet és kell a tagokat, hogy be akarjanak lépni, erre pedig számtalan módszer van.

A klán finanszírozását egyébként 2-3 aktív, erős karakter is meg tudná oldani (még akkor is, ha a magasabb szintű karaktereket némileg magasabb összegű fenntartási díj terhelné), de én a "közteherviselést" sokkal jobb kohéziós tényezőnek tartottam, ezért a klán gyakorlatilag az "újonc" és "tag" státusú karakterekből is kitermeli a maga fenntartási díját - ez pedig még egyszerűbb lesz, ha a 2. topicban megnyílik a Kovácsműhely IC is, és megkezdődik a gyártás és értékesítés.

Kagan


3. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2014-07-31 10:11:41
 ÚJ
>Emphus avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Adminisztrátor
IC üzenetek: 0
OOC üzenetek: 5971
A helyszín fenntartási költsége pont azért van, mert egy saját helyszín rengeteg szempontból IC előny, és nem mellesleg, jól kihasználható pénzforrásnak is. Amennyiben nem tudjátok kifizetni a helyszínt, a legegyszerűbb az, hogy nincs helyszínetek. Egyik klánnak sem kötelező saját helyszínt fenntartania, pláne nem olyat, amit gyakorlatilag alig használnak és/vagy pont nem jó semmire (nem célzás, de az ilyen helyszínek nem tudják visszatermelni a saját árukat).

Egy kezdő karakter is legalább 5 aranyat kap egy munka után, de ez inkább 6-7, ha értelmesen osztott pontot a regisztrációnál vagy ha rászán 10+40 aranyat két szintlépésre. Ez azt jelenti, hogy egy munkapontból kb. 2 nap költség lefedhető. Amennyiben csak két naponta egy egy munkapontos hozzászólást írnak a tagok, akkor az a csoportosulás nem biztos, hogy szükséges, de a csoportosulásban lévő tagok fejlődése biztos, hogy nem. Amennyiben egy karakter fejlődni kíván, úgy:
- vagy nem lép be klánba, hisz ez egyáltalán nem kötelező senkinek
- vagy ír gyakrabban és/vagy hosszabb reagot (pl. kétnaponta egy három munkapontos reaggal 18 arany lazán kereshető, ha tudsz pluszt adó helyszínt, ennek akár a duplája is, és ebből 6 arany esik rá fenntartási költségnek, ami az összeg töredéke).

Másrészről, amennyiben úgy gondoljátok, hogy a klán OOC előnyei közé csak a privát fórum, IC előnyei közé pedig csak a klánhelyszín tartozik (amit ráadásul Raun úgy állít be, hogy semmi másra nem jó, mint csak játéknak, ami baromira nincs így), abban az esetben tárgytalan a dolog, és azt ajánlanám, hogy ne próbálkozzatok saját klánnal, mert nem látjátok a lényeget. Ez nem más, mint a helyszín tényleges kihasználása (jó példa a Thargodar, de a Kósza Pinty is tökéletes példa lenne, ha megalapult volna), illetve a közös, szervezett játék, amiben IC lehet sikereket elérni.

Az, ha valaki egy mindentől távollévő, elszigetelt, a helyszínüket aktívan nem kihasználó, csupa friss, kezdő karakterből összeálló klánt hoz létre (ezen indokokat soroltátok fel gyakorlatilag), arra azt mondom, hogy a klánrendszer tökéletesen működik, hogy ez ne tudja fenntartani magát.

Az egyetlen, ami megfontolásra érdemes az a karakter szintje utáni költség, de 2-3 arany/karakter alá így sem fog csúszni, legfeljebb magasabb szint után jár némi bónusz fenntartás (pl. 2 + szint/5 kerekítve).


2. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2014-07-30 22:12:08
 ÚJ
>Zaranir Kharasnar avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Tapasztalt játékos
IC üzenetek: 442
OOC üzenetek: 28
Üdv!

Nos, ha nem bánjátok (ha igen, akkor is), de mint egy teljesen más álláspontot képviselő személy (egyébként az nem igaz, hogy olyan nagy egyetértés lett volna a fenntartási költségek terén) részletesen fejtsem ki az álláspontom.

Elsőként leszögezném, hogy sokféle céh/klán/szövetség van, viszont (kisebb módosításokkal) ezeket mind kiszolgáló céhrendszer jöhetne össze. Mivel a dolog még kezdeti fázisban jár, ezért azzal a nem titkolt céllal támogattam a változtatást a chaten, hogy először az 'igénytelenebb' céhek jöhessenek létre (pl. a pusztán rabló zsoldosok összeverődött csapata), piactéri kereskedők, javarészt kezdő játékosokból. Ha ezek már elterjednek, akkor majd ezekből nőhetnek ki a komolyak szövetségek vagy motivációt ad másoknak az innovációra, felülmúlni őket.

Elsőként, ugyebár van a 'beugró'-t is jelképező összeg, az 1000 arany. Nagyjából elfogadható ( őszintén, alacsonynak tartom), hogy egy közösség jelezze ily módon az elhivatottságát, valamiféle felelősségérzetet váltson ki a céh működtetése iránt. Ezzel még úgy nincs probléma.

Viszont ennek az egyenes következménye az, hogy utána a meglévő 10 tag után (kötelezőségi határ) 30 arany/nap v. 900 arany/hónap esik ki, látszólag céltalanul. Egyrészt, ez valamennyire magában hordozza a napi reagkövetelményt mindenkitől, másodrészt a karakterek jövedelmének egy jelentős hányadát 'eszi el' és IC 'előnye' nem számot tevő. Természetesen nem azt mondom, hogy a titkos fórum rossz és hasztalan, mivel egy komoly klán nagyon erős haditechnikai tervezőhelyszíne lehet, azonban a kisebb zsoldoscsapatnak vagy piaci kofáknak a befektetett ár és a haszon nagyon egyenetlen egy szabadon kérhető, ingyenes privát chatszobához képest.

Tehát az ilyen, egy helyszínhez túlságosan nem köthető, rugalmas szerveződéseknek is nagy a felelősségük, ami pont szembemegy azzal, amiért egy zsoldoscsapat összeáll (jobb példát még nem sütöttem ki, meg igazából pont az az a közösség, ahol mindenki haszonélvező akar inkább lenni és megosztanák a felelősséget és a veszélyt). Az ilyen csapatoknak, amik világos célokkal és komolyabb szervezettség nélkül működnének, a kötelező klánosodás nagyon is gátló dolog, nem pedig lehetőség.

Egyébként a problémakört, ha le akarnám egyszerűsíteni, akkor a klán fenntartási költsége egyenlő, így nem lehet arányos, ami ugye a kisebb, újabb szerveződéseknek hátrány, a nagyobbaknak pedig hatalmas előny.

A felvetésem annyi lenne, hogy a tag napi céhköltségeit (ha annyira szükségszerű napi szintben gondolkodni) a tag szintje határozza meg (szint/2 felfele kerekítve, de a szint/3 sem olyan megvetendő ). A céhnek az IC működéshez/fejlődéshez sok esetben egyébként is kéne külön adót szednie, ami ugye csak e mellé jöhet.

Ehhez hasonló Raun chates felvetése, hogy a helyszín fenntartási költségét a helyszín tényleges mivolta határozza meg, bár szerintem a külön helyszín nagyon sok lehetőséget rejt magában, még akkor is, ha csak egy barlangról van szó (pl. a bányász törpéket felkeresve saját járatokat vájni), míg a klán megalapítása egy kötelező formalitásnak felel meg.

A hozzászólás írója (Zaranir Kharasnar) módosította ezt a hozzászólást, ekkor: 2014.07.30 22:17:20


1-20 , 2-21