OOC - Játékon kívüli fórum
Karaktered neve: ---       Rangod: Nem bejelentkezett felhasználó       Pénzed: --- arany     
Varázsitalaid: Neked nincsenek varázsitalaid!
Herbária: Neked nincsenek varázsnövényeid!


Üdvözlünk!

Ez itt a www.Lanawin.hu weboldal játéktere. Egy fórumos szerepjáték. Te nem vagy bejelentkezett állapotban, ezért nincs jogod ténykedni a fórumon. Csak olvasni tudod a hozzászólásokat, semmi mást. Ha szeretnéd kipróbálni milyen is a fórum valójában, átélni izgalmas kalandokat, varázslatokat tanulni, bájitalokat vásárolni, egyedi karaktert létrehozni, felszereléseket kovácsoltatni, vagy küldetéseket végrehajtani, akkor regisztrálj bátran, ne habozz. Miután regisztráltál, és beléptél minden funkciót elérhetsz. Lehetőséged lesz részt venni a mesékben, vagy csak spontán játszani a megalkotott, mesés világban. Felkutathatod a város rejtélyeit, és részese lehet egy olyan fórumos szerepjátéknak, ahol a játékosok kényelme, és a játék élvezete a legfontosabb.

Vissza a főoldalra!
Nincs "nagyobb" helyszínJátékon kívüli fórumArthenior főtere (új)
Amon Ruadh (új)
Füves puszta (új)
Dokkok és kikötő (új)
Játékon kívüli fórum >> Lanawin fórum >> Segítség >>
Helyszínkassza
Mostani oldal: 1 (1. - 15. üzenet) - Első olvasatlan beíráshoz >>

15. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2016-12-05 16:25:50
 ÚJ
>Emphus avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Adminisztrátor
IC üzenetek: 0
OOC üzenetek: 5971
Az, hogy a karaktered mit tart IC lopásnak és mit nem, az a karaktered döntése. OC viszont egyértelmű jele annak, hogy le akarja nyúlni a kasszából a pénzt.

"Most meg ugye a lopás, mint funkció, még nem is él. Lehet tudni, az mikor kerül be?"

Amint megcsinálom. :)

"És hát gondolom az sem lesz minden esetben sikeres, tehát ott majd jobban fog állni sikertelenség esetére a "lopási kísérelt" vádja."

Ennek működése egész részletesen és konkrétan le van írva a klánsúgóban, ajánlom elolvasásra. Bár az előző kérdésedre is ott volt lényegében a válasz.


14. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2016-12-05 16:21:55
 ÚJ
>Ziana Yedhir avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Tapasztalt játékos
IC üzenetek: 1240
OOC üzenetek: 210
Értem.

Bár ha csak nézegeti, ráadásul eredménytelenül azt én még nem tartom kísérletnek a lopásra.

Most meg ugye a lopás, mint funkció, még nem is él. Lehet tudni, az mikor kerül be?

És hát gondolom az sem lesz minden esetben sikeres, tehát ott majd jobban fog állni sikertelenség esetére a "lopási kísérelt" vádja.


13. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2016-12-05 16:10:34
 ÚJ
>Emphus avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Adminisztrátor
IC üzenetek: 0
OOC üzenetek: 5971
Ha valaki kiválasztotta ezt a cselekvést, akkor teljesen mindegy, hogy konkrétan mi szerepel a reagban, az adott cselekvést IC (is) véghezviszi. Nincs olyan, hogy csak sétálgat, és közben kifigyeli a kasszát. Nyilvánvalóan azért van ez így megvalósítva, hogy ki lehessen így játszani, hogy IC reagban nincs konkrétan benne, hogy megpróbálja kifigyelni a kasszát. De ha ott a piros felirat, látjátok, akkor:
- az adott személy megpróbálta kifigyelni a kasszát IC és OC egyaránt, mindegy mi a reagja tartalma
- A te _karaktered_ ezt IC észrevette (és ezzel párhuzamosan te játékosként OC)

Szóval igen, felelősségre lehet vonni ezért. Lopási kísérletnek számít. Viszont ha csak egy karakter látta, azon karakter szava vs. a tolvaj szava van, ami sokat nem nyom még a latba. Vagy hát attól függ, kiről van szó, ugye. Ha több szemtanú van, akkor mindjárt egyszerűbb a bizonyítási folyamat. Illetve van lehetőségetek arra is, hogy kivárjátok, míg megpróbál lopni, és akkor fülelitek le. Számtalan lehetőség van, ezek már IC döntések, és nem egy OC kérdéskörbe tartoznak.

A hozzászólás írója (Emphus) módosította ezt a hozzászólást, ekkor: 2016.12.05 16:10:55


12. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2016-12-05 16:04:19
 ÚJ
>Ziana Yedhir avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Tapasztalt játékos
IC üzenetek: 1240
OOC üzenetek: 210
Egy olyan kérdésem lenne, hogy a helyszín kassza kémlelésre tett kísérleteket miként reagáljuk le, ha az adott reagban csak annyi szerepel, hogy kari bejön, nézelődik, és konkrétan többet, látszólag nem tesz, mint bárki, aki a helyszínre belép. Épp csak a piros szöveg elárulja, hogy de.

Szóval emiatt lehet őt felelősségre vonni? És ha már megtesszük, IC miként bizonyítsuk rá, hogy de te igenis, nem a drapéria mintázatát nézegetted, ha a reagjában csak arra van utalás?


11. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2016-09-01 13:07:47
 ÚJ
>Emphus avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Adminisztrátor
IC üzenetek: 0
OOC üzenetek: 5971
Attól függ. Ld. klánok súgó:

"Minden költség a klánkasszából kerül levonásra, éjfélkor. Amennyiben a kasszában nincs elegendő pénz, a klán automatikusan feloszlik. Ha a klánnnak még nincs saját klánhelyszíne, a közös kasszából vonódik le, egyébként a rendszer alapítási sorrendben végignézi a helyszíneket, és az első olyan helyszín kasszájából vonja le a pénzt, amiben van elegendő a fenntartás kifizetésére. Fontos tehát, ha több helyszín van a klánban, és együttesen van elég pénz a fenntartásra, de a helyszíneken külön-külön nem, a klán akkor is feloszlik kevés pénz miatt. Érdemes tehát az egyik helyszínen nagyobb összeget tárolni."


10. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2016-09-01 13:06:32
 ÚJ
>Rilai Raeling avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Tapasztalt játékos
IC üzenetek: 628
OOC üzenetek: 77
bocsánat, lehet kretén kérdés, de ha több klánhelyszínnel rendelkezik a klán, akkor is feloszlik, ha az X helyszínből egyet lenulláznak?


9. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2016-09-01 12:52:43
 ÚJ
>Emphus avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Adminisztrátor
IC üzenetek: 0
OOC üzenetek: 5971
Alapítani kell egy klánt, hogy legyen klánod. Ennyi a feltétel.


8. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2016-09-01 12:22:52
 ÚJ
>Moonxylwery Dwirinthalen avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Játékos
IC üzenetek: 1090
OOC üzenetek: 107
Sziasztok

Engem az érdekelne, hogy ha sikerült a lopás, feloszlott a klán, akkor mik lesznek a feltételek a klán újra alapításához? (ha egy irl kirabolnak egy gazdag családot attól még a házukat nem veszítik el)


7. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2016-09-01 11:58:33
 ÚJ
>Amyccha Bottahrie avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Tapasztalt játékos
IC üzenetek: 349
OOC üzenetek: 43
3, Én is így olvastam értően, Frankó, csak ez olyan fontos kérdés, hogy inkább bevállalom, hogy Emphus ostobának néz, de tőle is hallani szeretném az IGENt!


6. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2016-09-01 11:46:56
 ÚJ
><b style='color:#c03010'>Mesélő (inaktív)</b> avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Mesélő
IC üzenetek: 111
OOC üzenetek: 20
"3/ Véglegesen növekedik a jelszó hossza. A technikai limit jelenleg 32 karakter, más limit nincs."

Ez önmagáért beszél. Ha valaki beleöl 10.000 aranyat, akkor azon a helyszínen a kincstár kódja 12 karakteres lesz, véglegesen. Ha valamiért újragenerálódik, 12 új karakter generálódik.


5. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2016-09-01 11:42:06
 ÚJ
>Amyccha Bottahrie avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Tapasztalt játékos
IC üzenetek: 349
OOC üzenetek: 43
3, Jól értem, hogy akkor ezer arany befizetésével véglegesen lesz egy 3 karakter hosszúságú jelszó? és újabb ezer arany befizetése után 4 karakter hosszúságú lesz és véglegesen olyan hosszú is marad?

Én is kifejezetten várom a te válaszodat, Emphus.

A hozzászólás írója (Amyccha Bottahrie) módosította ezt a hozzászólást, ekkor: 2016.09.01 11:43:51


4. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2016-09-01 11:33:48
 ÚJ
>Emphus avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Adminisztrátor
IC üzenetek: 0
OOC üzenetek: 5971
1/ Igen, akkor feloszlik a klán.

2/ Senki sem kap értesítést.

3/ Véglegesen növekedik a jelszó hossza. A technikai limit jelenleg 32 karakter, más limit nincs.

4/ Mert visszaélésre adhat okot; mert totálisan fölösleges; mert így lett kitalálva a rendszer.


3. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2016-09-01 11:21:21
 ÚJ
><b style='color:#c03010'>Mesélő (inaktív)</b> avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Mesélő
IC üzenetek: 111
OOC üzenetek: 20
A véleményre nem reflektálok, az mindenkinek a sajátja, nekem is sokszor megvan, sajnos vagy nem sajnos de most már így van, lopható a kassza.

1/ Én special ezzel teljesen egyetértek, nagy szívás lenne ha azért oszlik fel egy klán mert valaki 23.58-kor sikeresen lenullázta a kasszát, legyen ez bármennyire is nehezen kivitelezhető. Rögtön támogatnám is ezt a biztonsági rendszert kettő darab javaslattal. Egy lehetőség, hogy az adott helyszín férőhelyéből fakadó fenntartási költségének a háromszorosa (vagy ahányszorosát Emp jónak gondolja) mindenképpen maradjon a helyszínhez tartozó kasszában, csak addig lehessen lerabolni a kincstárat. Tehát ha egy klánhelyszín fenntartási költsége 30 arany/nap, akkor azt a kasszát 90 aranyig lehet rabolni, annál lejjebb nem. Másik lehetőség, hogy a helyszínkassza mehessen mínuszba a fenntartási költség miatt. Nyilván pénzt nem lehetne úgy kivenni hogy mínuszba kerüljön a kassza, de a fenntartási költség mínuszba tudná húzni. És akkor nem 0 aranynál oszlik fel a klán, hanem mondjuk a klán férőhelyéből adódó fenntartás háromszorosánál, mínuszban. Tehát ha egy klánnak napi 50 arany a férőhelyből fakadó fenntartási költsége, akkor -150 arany elérésénél oszlik fel automatikusan a fenntartás nemfizetése miatt. Ez persze csak két ötlet így hirtelen, mást is ki lehet okoskodni, de én mindenképpen támogatnám hogy valamilyen védőháló legyen. Majd Emp megmondja mit gondol erről...

2/ Neked szól a rendőrség ha az utcán ellopják a tárcád? Nem, amíg nem veszed észre, addig a tolvaj nyugodt lélekkel menekülhet :) Bár konkrétan a rendszer kódolással nem vagyok tisztában úgyhogy ide is kérnék egy megerősítést Emp-től, de nem gondolnám hogy bárki is értesül róla.

3/ Ez engem is érdekelne... Ha egy klánvezér kifizet 8000 aranyat, akkor az ő kincstárkódjuk permanensen 10 jegyű lesz? Vagy minden sikeres lopás után visszaesik 2-re? Vagy csak egyszeri lehetőség és a maximum számjegy 3? Ha igen, akkor ez permanens, vagy visszaesik 2-re sikeres lopás után? Személyes véleményemmel a permanensen max 3-at támogatnám, így is elég nehéz a lopás ráadásul rettentően könnyű OOC rájönni hogy ki volt a tolvaj. Viszont ha már kifizetik egyszer a +1000-et a plusz számjegyre, ne kelljen már még egyszer, pláne úgy hogy most rabolták ki őket :D

4/ Gondolom azért nem a klánvezér találja ki, hogy ne lehessen visszaélni vele. Játékon kívüli kommunikációval elmondod valami barátodnak hogy mi a kincstár kódja, menjen lopni... Így gyakorlatilag kincstárnoki rang nélkül mindenkit kincstárnokká lehetne tenni, hiszen kivétel helyett csak simán kilopnák, IC sehol nem jelenik meg hiszen sikeres a tolvajlás, és ennyi... Persze alapjáraton senki sem feltételezné egy klánvezérről hogy a klánjának rosszat akar, de biztos ami biztos... Úgysem számít igazából semmit hogy a klánvezér mondja-e meg vagy véletlenszerűen generálódik, kitalálni ugyanolyan nehéz ha valaki nem tudja. Gondolom azért nem tartalmaz betűket, mert... minek? Alapesetben két számjegy, ha a tolvaj tudja hogy az első 4-es, a másodikat még akkor is ki kell találnia. 10% esélye van beletrafálni, és ez elég rossz esély... Ha nem sikerül neki, akkor mindenki látja hogy lopni próbált, a klán levadássza és megöli... Szóval ez nagyon nagy rizikó még így is... Ha nem csak számok hanem betűk is lehetnének, akkor nem 10% esély lenne hanem sokkal kevesebb. Ha meg valaki tudja az egész kódot mert mindkét számjegyet kifigyelte, akkor tök mindegy hogy betűk vagy számok, úgyis tudja.

Kis odafigyeléssel amúgy is lophatatlanná tudjátok tenni a kasszát, szóval szerintem nem kell ennyire megijedni ettől. A tolvajnak írnia kell egy HSZ-t hogy ott legyen a karaktere. Alapból, gondolom nem sok vendég lófrál nálatok... Aztán írnia kell még egy HSZ-t, amiben kifigyelné a kasszát. Ha a két hozzászólása között a klánból senki nem rakott be, vagy nem vett ki aranyat a klánkincstárból, akkor automatikusan sikertelen a próbálkozása. Tehát csak annyit kell tenni, hogy amíg idegenek lófrálnak a klánhelyszínen, nem raktok ki-be a kasszába, és máris lehetetlen kifigyelni.


2. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2016-09-01 10:47:06
 ÚJ
>Ryrin Bessin avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Tapasztalt játékos
IC üzenetek: 416
OOC üzenetek: 270
Bizonyára Emphus is fog válaszolni, de írok már ide egy véleményt az 1. ponthoz.

Én, mint klánalapítás előtt álló egyén a félelmek ellenére sem tartom ilyen veszélyesnek ezt a dolgot. Véleményem szerint amit az első pontban leírtál, az nem ilyen egyszerűen megvalósítható, mert a klánhelyszínen többen is vagytok, és szerintem játékosi interakció nélkül nem igen megvalósítható a lopás. Ahogy olvastam, több reag kell majd a kassza kifosztásához (és elég rizikós művelet is lesz), ami több reagot is jelenthet, úgyhogy módot ad IC játéklehetőségre. Csak úgy működhet, ha erre egy tökéletesen kidolgozott rendszer épül majd, éppen azért, hogy a visszaéléseket megszüntessék.

Ráadásul a helyszínre lehet IC karakter őröket is állítani, akik kinyírhatják az illetőt, vagy a nyakára szabadíthatják a városőrséget (mi IC már elég rendesen jelen van), így a tolvaj nagy kockázatot kell, hogy vállaljon a műveletkor. Mindenki nem is biztos, hogy med fogja próbálni az esélyek miatt csak a tolvaj, vagy a bárd kasztú jöhet szóba.

Másrészt ez egy szerepjáték, ami olyan, amilyen a valóság. Mert ugye a valóságban is lehet egy gazdag villa széfjét kirabolni, csak meglehetősen nehéz.

A hozzászólás írója (Ryrin Bessin) módosította ezt a hozzászólást, ekkor: 2016.09.01 10:47:22


1. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2016-09-01 10:25:40
 ÚJ
>Nivere del Owairat avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Törölt felhasználó
IC üzenetek: 286
OOC üzenetek: 35
És akkor jöjjön a lényegi, ami miatt megnyitom ezt a topicot.

1/ Ha minden óvatosságunk ellenére bármi okból (pl.: mert a klánvezér IRL épp 3 nap szabin van Lanáról), a helyszínkasszát sikerül valakinek lerabolni, és teszi ezt egy olyan kínos éjszakai időpontban, (pl.: 23h után) mikor a klántagok már IRL alszanak, akkor is megszűnik a klán? Nincs ilyenkor valami reális IRL időintervallum, hogy a tagok reagáljanak és a klánt mentve pénzt tegyenek be? Mert a szabály azt is írja: Minden költség a klánkasszából kerül levonásra, éjfélkor. Amennyiben a kasszában nincs elegendő pénz, a klán automatikusan feloszlik. és Fontos tehát, ha több helyszín van a klánban, és együttesen van elég pénz a fenntartásra, de a helyszíneken külön-külön nem, a klán akkor is feloszlik kevés pénz miatt.
Esetleg lehetne beállítani a rendszerbe egy "biztonsági" tartalékot, azaz ne lehessen nullázni a kasszát? Értem ez alatt, hogy a napi klánadó összege védve legyen, emiatt ne szűnjön meg a klán.

2/ A klántagok, vagy a klánvezér kapnak-e valamilyen értesítést róla, hogy a kasszát lerabolták? Vagy ez csak úgy derül ki, ha sűrűn lessük a klánkezelés-lapot?

3/ Kassza védelemhez kötődik a következő kérdésem.
Ha kifizeti a klán az 1000 aranyat a kód bővítésére, akkor az véglegesen bővül, vagy csak arra az egy alkalomra, amikor észleltük, hogy egy Tolvaj ki akarja fürkészni? Ha csak egy alkalom, és a próbálkozás után újra generál a rendszer, akkor megint csak két karakter a kasszakód? Ha igen, akkor ez az 1000 arany kicsit sok.
Ha az 1000 arany eseti jellegű, akkor ez hány alkalommal ismételhető? Van-e, lesz-e erre valami limit, vagy nincs? (Mondjuk az 1000 arany akkor is nagyon sok ahhoz mérten, hogy lenullázhatják a kasszát. Főleg egy kis klán esetében.)

4/ Ez már a rendszerrel kapcsolatos kérdés.
Ha már kasszakód, és ugye a klán kasszájáért a klánvezér is "felelős" valamennyire, miért nem én adom meg a kódot, és miért nem tartalmazhat betűket is? Bonyolult lenne leprogramozni? Szerintem a fenti rendszert sem egyszerű.


A fenti kérdésekben kifejezetten várom Emphus válaszát. Előre is köszönöm.<font size='-2'><b>A hozzászólás írója (Nivere del Owairat) módosította ezt a hozzászólást, ekkor: 2016.09.01 10:36:30</b></font>

A hozzászólást Emphus (Adminisztrátor) módosította, ekkor: 2016.09.01 11:24:45, a következő indokkal:
Ez segítség rész. Az off részt töröltem. A fejlesztési ötleteidet a fejlesztésbe lehet írni, általános véleménynyilvánítást pedig az általános részbe.



1-15