Már többször is felmerült a varázserővel rendelkező tárgyak kérdése, én egy kicsit összetett rendszert találtam ki ehhez, de azért szerintem még mindig jobb mint a semmilyen.
A tárgyak képességeit három csoportba rakta, amiknek különböző az erősségük, és az áruk, de ezt lentebb mint elolvashatjátok.
Anyagmágia: A tárgyakat különböző szerekkel, és igékkel erősítik meg, ezzel felruházva mágikus, és nem mágikus képességekkel. Ide tartoznak a méreggel bevont fegyverek, de a papok által megáldott tárgyak is. Ezek a tárgyak a saját energiájukat használják, egyszer vagy többször használhatóak, a legtöbbet alkimisták és szerzetesek is meg tudják alkotni, de ezek gyengék és hamar elvesztik képességüket.
Az anyagmágiához tartoznak a bájitalok, és a mágikus tekercsek is egy bizonyos fokig.
Rúnamágia: A tárgyra mágikusan egy rúnát erősítenek, ami ha a tárgy használójától megfelelő mennyiségű energiát kap, akkor azt egy varázs hatásra változtatja. Ha a rúna sérül, akkor elveszti a hatását. Egy tárgyra több rúnát is fel lehet erősíteni, de akkor azokat csak egyszerre lehet aktiválni, és az energia igényük összeadódik. Csak képzett mágus és mágiával foglakozó kovács állíthat elő ilyen jeleket.
Kristálymágia: A tárgyba egy kristályt erősítenek, amit megfelelő eljárással mágikus erővel ruháznak fel. A kristály mérete meghatározza mekkora mennyiségű energiát képes tárolni, és fajtája meghatározza milyen típusú mágiát lehet beleültetni, és, hogy milyen szertartással lehet feltölteni. A kristály eltörésével elveszti képességét, és a benne lévő energia felszabadul.
Rubin-Tűz alapú varázslatokat lehet ráruházni. Feltöltéséhez tűzben kell tartani, a tűz méretétől, hőfokától, és az elégő anyagtól függ, milyen gyorsan töltődik fel. Ha eltörik, az energia hő formájában szabadul fel.
Gyémánt-Levegő alapú varázslatokat lehet ráruházni. Feltöltéséhez erős szél szükséges, a szél erejének függvényében töltődik, de még igen nagy szélben is lassan töltődik. Ha eltörik az energia szélvihar formájában szabadul fel.
Akvamarin-Víz alapú varázslatokat lehet ráruházni. Feltöltéséhez tiszta víz szükséges, amit magába szív. Ha eltörik, az energia szétspriccelő víz formájában szabadul fel.
Fekete opál-Föld alapú varázslatokat lehet ráruházni. Feltöltéséhez föld alá kell temetni, lassan töltődik. Eltörése estén az energia föld formájában szabadul fel.
Jade-Növényekkel kapcsolatos varázslatokat lehet ráruházni. Feltöltéséhez növények közé kell helyzeni, lassan töltődik fel. Ha eltörik, az energia indák formájában szabadul fel.
Füstkvarc-Mérges gázokkal és füsttel kapcsolatos varázslatokat lehet ráruházni. Feltöltéséhez illékony mérgek, vagy füst szükséges, a mérgek hatékonysága befolyásolja a feltöltődés sebességét. Ha eltörik, az energia sűrű füst formájában szabadul fel.
Borostyán-Nap alapú varázslatokat lehet ráruházni. Feltöltésére napfény szükséges, a nap erősségének függvényében töltődik, de mindenképp nagyon lassú. Ha eltörik, az energia napfény formájában távozik.
Holdkő-Hold alapú varázslatokat lehet ráruházni. Feltöltésére holdfény szükséges, a holdfény erősségének függvényében töltődik, de mindenképp lassú. Ha eltörik, az energia holdfény formájában szabadul fel.
Több kő természetesen hozzáadható, de egyelőre bőven elégnek tartom ezeknek a leírását.
Hogy néz ki ez az egész a gyakorlatban?
A bájitalkezelés gomb kicserélődik tárgykezelés gombra, és ott lehet kiválasztani, melyik tárgyat, és annak melyik képességét szeretnénk felhasználni, ebben az esetben, ha bájitalról vagy tekercsről van szó, abban az esetben az elveszik a karakter tárgyainak listájáról. Ha anyagmágia útján készült a tárgy akkor levonódik a hozzá rendelt érték, ami ha elfogy, akkor a tárgy elveszti a képességét, ha rúnamágiával lett felerősítve a tárgy, akkor a karakter manapontjaiból vonódik le a megfelelő érték, ha kristálymágia útján készült a tárgy, akkor szintén levonódik a tárgyhoz rendelt értékből, de ezt az értéket vissza lehet tölteni, csak jelezni kell egy mesélőnek, és ő hozzáadhat az értékhez egy szerinte megfelelő mennyiségű energia pontot, miután elolvasta a karakter által feltüntetett reagokat, amiben az energiát tölti vissza a kristályba.
A karakter lapon is apró módosítás történik. A tárgyak mellé egy gomb kerülhetne(minden tárgyhoz külön), amire ha rákattint valaki, akkor egy olyan ablak jelenik meg, mint amilyen, akkor ha a ic vagy oc helyszíneken a regnál rákattintunk a kérdőjelre, csak itt az adott tárgy mágikus képesség neve és annak hatása lehetne leírva(Az a szöveg, ami a reag aljára kerül, ha a mágikus tárgyat használatba vesszük.), és a tárgy adott pont értéke(anyagmágiánál elveszti a képességet, ha elfogy), és a pont igénye(anyagmágiánál mindig egy), ezt a mesélők módosíthatják, ezzel mágikussá téve a tárgyat.
Most jöhetne a jogos kérdés, hogy és a passzív képességet adó tárgyakkal mi van, és bizony joggal. A passzív képességeket két felé tudjuk osztani, azok, amik akkor lépnek működébe, amikor a tárgyat, vagy annak tulajdonosát egy bizonyos hatás éri, és vannak amik akkor lépnek működésbe, ha a karakter valamit cselekszik. Az elsőhöz soroljuk azt amikor például valaki mentális támadást intéz a karakter ellen, és a tárgy ereje megvédi, a másik az ami mondjuk növeli a karakter mozgás sebességét. Az első ugyan úgy használható aktívként, ha az esemény végbe megy, akkor a karakter leírja, hogy az eszköze reagál, és ugyan úgy aktiválja a tárgy képességét mint az aktívnál. A másiknál ugyan ez megy végbe, csak akkor aktiválja amikor cselekszik.
Most jön talán a legkényesebb rész, ami ebben a témában felmerülhet, az árszabás.
Én ennél egy elég összetett rendszert terveztem, de ez talán a legrealisztikusabb.
Az árnál először is magát a típust vegyük figyelembe, az anyagmágia a legolcsóbb, de ez a leggyengébb is, általában 1-15 alkalommal használható az általa készült tárgy, azután elveszti minden mágikus képességét.
A második helyen a rúnamágiával felruházott tárgyak vannak, mivel ezek bár sosem vesztik el a képességeiket, elsősorban csak a mágikus képességekkel megáldott karaktereknek érnek teljes értéket, és a rúna könnyen megsérülhet rajtuk. Emellett ezeknek a mágikus teljesítménye bár erősebb mint az anyagmágiásoké, nem éri el a kristályok szintjét.
A kristálymágiával ellátott mágikus tárgyak, érik a messze legtöbbet, mivel itt nem csak a mágiával való felruházást, de a kristályt is meg kell fizetni, és ezeket nem is egyszerű dísztelen tárgyakba szokták belerakni. Ellenben ez a legerősebb, és nem csak mágikus képességekben jártas személyek tudják visszatölteni az energiáját.
Most jön a második tényező, maga a tárgyakba ültetett képességek erőssége. Én ezeket egy hetes skálára osztottam fel.
1. Kezdetleges/Primitív
2.Nagyon gyenge
3.Gyenge
4.Közepes
5.Erős
6.Nagyon erős
7.Legendás
Ezután a harmadik egyben utolsó módosító következik, ez mind a három típusnál egy kicsit más, de lényegében ugyan az, mégpedig, hogy mennyiszer vagyunk képesek használni a képességét a tárgynak. Ide tartozik, hogy hányszor lehet használni egy anyagmágiával felerősített eszközt, mennyi manát igényel egy rúnamágiával ellátott eszköz, és mennyi energiát tud tárolni egy drágakő/mennyi energiát fogyaszt a képesség ami bele van ültetve.
Ezekből kéne kiszámolni mennyit is ér egy varázstárgy.
Először is megnézzük a tárgy alap értékét, mert a képességek ahhoz adódnak hozzá.
Maga a képesség adja az alap értéket, ez az alábbi módon növekszik:
Kezdetleges 1-2
Nagyon gyenge 2-3
Gyenge 3-5
Közepes 5-8
Erős 8-12
Nagyon erős 12-18
Legendás 18+
Ezt az értéket beszorozzuk a mágia típusa által meghatározott szorzóval(amit a helyzet függvényében lehet módosítani). Ezek a módosítók: Anyagmágia: 100 Rúnamágia: 250 Kristálymágia: 500
Na most jön még a csavar, mivel a harmadik tényező meghatározása elég nehézkes.
Először a kristálymágiát írom le, mert az a legkönnyebb(szerintem). Először vesszük a kristály árát, és ezt megszorozzuk kettővel, ezt hozzá adjuk a tárgy eddigi értékéhez.
Ezután jöjjön az anyagmágia, mivel az is viszonylag egyszerű, ott beszorozzuk a használati alkalom felével(de minimum 1-gyel).
A rúnamágia már kicsit húzósabb, mivel ott a kevesebb a jobb, ott én egy fordított értéket csináltam, ahol az energia igényt levonjuk 10-ből, és a kapott értéket elosztjuk 2-vel, és azzal szorozzuk be az egész árat(Itt is minimum az 1).
Na most két fontos részre fogok kitérni, a bájitalokra, és a tekercsekre.
A mostani bájital rendszer szerintem nem igényel változtatást.
Szóval tekercsek. Ezek egy határ vonalat képeznek a rúnamágia és az anyagmágia között. Minden Lanawinon létező varázslatból készíthető tekercs, a tekercs ára megfelel a varázslat árának, előnye, hogy nem igényel se mannát, se képzettséget, de egy tekercset, csak egyszer lehet használni, mivel a mágia elszabadításához, szükséges a tekercs megsemmisítése(eltépése, elégetése....).
És most szóljunk egy szintén nagyon érzékeny részről, a tárgyak megalkotásáról. JK-számára csak az anyagmágia által alkotott tárgyak elkészíthetőek, de ezekhez is mesélő szükségeltetik.(Nem kell reagot írni, csak figyelni, hogy a készítés szabályos legyen.) Ha a tárgy sikeresen elkészül, akkor a mesélők adhatnak ilyen tárgyat a karakternek(Módosítják az eszköz képesség leírását.) Az anyagmágia útján készülő tárgyak az alkímia képzettséggel szorosan összefüggenek, így ha a mesélő úgy érzi, hogy a karakter nem elég képzett, akkor a tárgy elkészítését sikertelennek minősítheti.v
Ha valami nem érthető, vagy rosszul fogalmaztam meg, esetleg jobb ötletetek van várom az építő kritikát.