OOC - Játékon kívüli fórum
Karaktered neve: ---       Rangod: Nem bejelentkezett felhasználó       Pénzed: --- arany     
Varázsitalaid: Neked nincsenek varázsitalaid!
Herbária: Neked nincsenek varázsnövényeid!


Üdvözlünk!

Ez itt a www.Lanawin.hu weboldal játéktere. Egy fórumos szerepjáték. Te nem vagy bejelentkezett állapotban, ezért nincs jogod ténykedni a fórumon. Csak olvasni tudod a hozzászólásokat, semmi mást. Ha szeretnéd kipróbálni milyen is a fórum valójában, átélni izgalmas kalandokat, varázslatokat tanulni, bájitalokat vásárolni, egyedi karaktert létrehozni, felszereléseket kovácsoltatni, vagy küldetéseket végrehajtani, akkor regisztrálj bátran, ne habozz. Miután regisztráltál, és beléptél minden funkciót elérhetsz. Lehetőséged lesz részt venni a mesékben, vagy csak spontán játszani a megalkotott, mesés világban. Felkutathatod a város rejtélyeit, és részese lehet egy olyan fórumos szerepjátéknak, ahol a játékosok kényelme, és a játék élvezete a legfontosabb.

Vissza a főoldalra!
Nincs "nagyobb" helyszínJátékon kívüli fórumArthenior főtere (új)
Amon Ruadh (új)
Füves puszta (új)
Dokkok és kikötő (új)
Játékon kívüli fórum >> Lanawin fórum >> Fejlesztés >>
[Elvetve] Varázstárgyak, tekercsek
Mostani oldal: 1 (1. - 20. üzenet) - Első olvasatlan beíráshoz >>Oldal váltása: - Következő oldal >> -

20. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2014-04-16 23:33:58
 ÚJ
>Isurii Thargodar avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Tapasztalt játékos
IC üzenetek: 1295
OOC üzenetek: 139
Ing: túlbonyolítva realisztikus, miért legyen egyszerűbb? Hát én nem biztos, hogy ennyire bele akarnám ásni magam egy kvázi elérhetetlen és a gyakorlatban ritkán használható spec tárgy feltérképezésébe.
Értem, hogy a füstös csak példa. De akkor maradjunk a példánál.

Én spec pont arról akarlak lebeszélni, hogy még a felsoroltaknál is több kristálynak adj külön képességet, mert mint mondtam szerintem a füstös példa is belepasszintható a levegőmágiásba. Akkor már miért nem hozzuk össze ezt is a méretével? Minél nagyobb, annál többféle dolgot tud.
És akkor az előnyök - hátrányok is kiegyensúlyozattabbak lennének e tekintetben, nem kéne az energiatárolással bezavarni.
Egy kis kő egy varázst tud, a nagyobb kettőt, a fej nagyságú jósgömb méret már tud 10et is, de azt nem fogja senki sem a zsebében hordani, helyhez van kötve -> tádáá \o/ előnyök-hátrányok.
De csak egy példa ami hirtelen eszembe jutott.



Köszönöm a választ Rohadék, én erről nem tudtam / a játékban eddig sehol nem láttam hasonlót ic.
Valójában ic - része, hogy a karakterem vélhetőleg nem is tud ilyen gázok -egyáltalán tud arról, hogy egy _bizonyos_ természetes gázon kívül léteznek ilyenek? :D- létezéséről (és szerintem ezzel jó páran így kellene hogy legyenek, lévén nem profi vajákos szaktudor, vagy méreggyáripari vendégmunkás/látogató a nagy többség).

(( Én is örülnék, ha használva lenne a játékban történt fül. Még senkinél nem láttam.:( ))


A hozzászólás írója (Isurii Thargodar) módosította ezt a hozzászólást, ekkor: 2014.04.16 23:35:45


19. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2014-04-16 22:41:02
 ÚJ
><b style='color:#c03010'>Mesélő (inaktív)</b> avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Mesélő
IC üzenetek: 183
OOC üzenetek: 81
1. több egyszerűen előállítható mérgező gáz létezik (egy alkimista műhelyében pl lehet akár több száz ilyesmi is, ha sokat kreatívkodik)

2. szerintem meg ez már majdnem hogy off. miért?
Mert ha van valami, ami _szerinted_ nem éri meg a karakterednek, akkor azt nem veszed meg neki, ez ennyire egyszerű -tehát érvként teljesen irreleváns.
varázslatokból is van egy csomó, ami _szerintem_ az én karakteremnek használhatatlan, mégis bent van.

A másik: hogy a "játékban történt" miért nincs használva, nos az leginkább a játékosokra vezethető vissza. Mert igen kevés az alkalom, hogy egy kaland odáig jusson, mert a játékosok eltűnnek. Vagy csak nem kérnek ilyen mesét.
(én speciel már 2x is használtam karaktereknél, akik igenis vették a fáradságot, és kértek)
Ha lenne egy plusz lehetőség, miért ezt az opciót használni lehet, akkor nyilván többet lenne használva. (És nem kellene plusz munkát adni igazán a fejlesztőbácsinak, bár ez meg abszolút rajta múlik, mennyire vevő rá.)



18. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2014-04-16 22:38:52
 ÚJ
>Caelin Aerlana avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Kezdő játékos
IC üzenetek: 9
OOC üzenetek: 2
Nekem igazából tetszik az alapötlet, de kissé homályos az, hogy miért kell ennyire túlbonyolítani a dolgot a különféle méret-tisztaság faktorokkal. Mármint, a harcrendszerben is van 7 fokozat, ennyi szerintem itt is bőven elég volna.


17. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2014-04-16 22:38:25
 ÚJ
><b style='color:#c03010'>Mesélő (inaktív)</b> avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Mesélő
IC üzenetek: 231
OOC üzenetek: 163
Felhívnám, a figyelmed, hogy az a képesség csak példa volt. Egy füstkvarc ugyan úgy adhat olyan képességet is, amitől mondjuk altatógázt lélegzel ki.

A másik dolog meg, az, hogy a világban nem csak tíz-húsz fajta kristály van, és nem alkothatok mindnek világspecifikus képesség besorolást. Amik ott vannak azok csak példák, de ennek a sokszorosát tervezem leírni(De egyelőre nem tartom lényegesnek, hogy feleslegesen dolgozzak vele, amíg ilyen gyenge lábakon áll a felvetés.).

A rendszer lehet, hogy bonyolult, de így némileg realisztikusabb, és kiegyensúlyozottabb szerintem. És az életben nem lehet minden egyszerű, de erről esetleg más is nyilatkozhatna.


16. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2014-04-16 22:20:18
 ÚJ
>Isurii Thargodar avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Tapasztalt játékos
IC üzenetek: 1295
OOC üzenetek: 139
Az, hogy az én karim epic szuper erős hero és annyit edzett az előtöri szerint hogy meg se kottyan neki és a gyengét is a gyengék kategóriáján belül leggyengébbnek érzékeli, az szerintem nem Lanawinismereten múlik.
Ilyen és ehhez hasonló jellegű lehetséges problémákra szerettem volna rávilágítani. Mert valljuk be, ez nem egyedi eset régi szerepjátékosok közt sem. :)

Kétségtelen, hogy van előnye. Nem írtam, hogy nincs.
Azt mondtam, hogy ez spec nem olyan (annyira nagyon) különleges szerintem, hogy érdemes legyen szétválasztani a levegőmágiától.
Ha nem tudom, hogy ott a méreg/méreg gyanús a hely fel sem merül bennem, hogy "te vegyünk már egy füstkvarcot, mert mi van ha szénmonoxid mérgezést kapunk a pincében, vagy egy számomra teljesen ismeretlen eljárással egy tőle idegen és ismeretlen kasztú vajákos megmérgezi a levegőt". :D Érted... Nem érted? :D //Egyáltalán létezik ilyen JK számára elérhető technika (mérges gáz előállítása), vagy csak Mesélős kalandokban lehetne esetleg talán haszna egy gázvédő kvarcnak?//
Inkább a világspecifikusabb skillt választanék le én személy szerint. :)


Szerintem ez (kőméretes rész) így ebben a formában már súrolja a követhetetlenség határát földi halandó (/me) számára.
Továbbra is az a kérdésem, hogy mi lesz az fix, pontos, egységes mérték, amit követni tud majd a méret/tisztaság stb... ?



15. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2014-04-16 22:05:57
 ÚJ
><b style='color:#c03010'>Mesélő (inaktív)</b> avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Mesélő
IC üzenetek: 231
OOC üzenetek: 163
Emphus:
Tény, hogy a játékban történt résszel meg lehet ezt oldani, de szerintem átláthatóbbá tenné a rendszert és a játékosoknak is könnyebb ezzel a módszerrel kezelni a különleges felszereléseket. Ezenkívül, nem kell figyelnünk egy játékost, hogy hányszor használja a megfelelő tárgyat, mivel a rendszer automatikusan vezeti ezt helyettünk.

Ezenkívül ez bizonyos rendezettséget adna ezeknek a dolgoknak.

+Valószínűleg pozitív hatása lenne az ilyen eszközökre, mivel könnyebben elérhetővé teszi a játékosok számára.(Ki tudná jobban, mint te, hogy milyen sokat van használva az a játékban történt.)

És a legfontosabb: Színesebbé teszi a játékot.

Isurii:
Aggályaidat megértem, de mivel a kristálymágiával ellátott tárgyak nagyon drágák, ezért csak magasabb szintet elért játékosok engedhetik meg maguknak, így azért elvárható, hogy kicsit jobban értsenek a Lanawinhoz.

A méregellenállást csak példának hoztam fel, de van előnye is, amit nem veszel figyelembe. A levegőd csak akkor tarthatod vissza, ha tudod, hogy ott a méreg, de a tárgy akkor is megvéd, ha a karaktered nem tudja, hogy a méreg ott van.

A kövek felhasználhatósága hivatott eldönteni, az árukat mennyire érik meg, így két egyforma méretű megközelítőleg ugyan annyi energiát képes tárolni.(Függ, hogy mennyire"tiszta"a kő, egy hibátlan többet tud, mint egy hibás.)

Természetesen, úgy is meglehet oldani, hogy a kristályok mind kapnak egy besorolást a már lévő mágiaágak szerint, és az értékük függvényében rendelkeznek energiával, és az lesz, amit a többség támogat.(Már, ha lesz ebből valami.)


14. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2014-04-16 20:10:13
 ÚJ
>Isurii Thargodar avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Tapasztalt játékos
IC üzenetek: 1295
OOC üzenetek: 139
Jelzés volt a részemről, hogy SZERINTEM (jó eséllyel a rendszert majd egyszer _használó_ szemével) fölösleges túl SOKféle méret, ha azok közt élesen érzékelhető különbség nincs, mert onnantól kezdve szubjektív (és relatív) lesz és félreértéseket okozHAT.
(Lsd másik eloszlás: hipergyenge, nagyon gyenge, gyenge, kicsit erős...)

Na meg vegyük például a mérges gázosat (ami mondjuk _szerintem_ még mindig nem olyan különleges és spec képesség amit érdemes kiválasztani).
A karim fél percig egészen biztos vissza tudja tartani a levegőjét, de lehet, hogy egy percig is, vagy másfélig, ha elég jó a tüdeje. Minek vegyek egy szuperkicsi kavicsot (a leggyengébb leggyengébbjét) ami megvéd a mérges gázoktól, de csak pár másodpercig? (Egy adott körig.)

És akkor ebből adódik az a kérdésem/problémafelvetésem is, hogy akkor a különböző kristályok _azonos méretben_ még is eltérő mennyiségű energiákat fognak tudni tárolni?


13. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2014-04-16 17:24:11
 ÚJ
>Emphus avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Adminisztrátor
IC üzenetek: 0
OOC üzenetek: 5971
"Sajnos nem ismerem az összes varázslatot."

Ezek a varázslatok nem oly rég pontos leírással be lettek rakva a bejelentések részbe.

A többire: igen, ezt mind láttam. Továbbra is az a kérdésem, hogy erre miért nem jó a "játékban történt" rész?


12. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2014-04-16 16:30:01
 ÚJ
><b style='color:#c03010'>Mesélő (inaktív)</b> avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Mesélő
IC üzenetek: 231
OOC üzenetek: 163
Emphus:
Sajnos nem ismerem az összes varázslatot.

Pedig ott van, csak megbúvik a sok szöveg között. A bájitalok fogyasztásához használatos választólista lecserélése tárgykezelő választólistára, és a karakterlapon is apró változtatás beeszközölése, de azt hiszem ezt kifejthetem bővebben is.

Tehát a karakterlapon minden mágikus tárgyhoz egy lenyitható ablak kerülne. Erre az ablakra kattintva a következő információkat kapnánk meg:
1. A három közül melyik képesség típussal van felruházva az adott tárgy.
2. A képesség neve.
3. A képesség pontos leírása.
4. A képesség energia igénye(Anyagmágia esetén ez mindig egy. Rúnamágiánál a mana igény.)
5. A tárgy töltöttségi szintje.(Rúnamágia esetén a használó aktuális manája.)

Ezt a mesélők tudnák módosítani, sőt akár egy tárgynak elvenni vagy adni mágikus képességet, de a mesélőn kívül csak a tárgy tulajdonosa látná.

A tárgykezelés használata:
A tárgykezelésre kattintva ott kiválaszthatnánk a bájitalokat, amihez hozzá kerülnének a tekercsek(Az első reag végén ott van a leírásuk)is, és a karakter által birtokolt különleges tárgy képességének neve is.
Ha a játékos kiválaszt egy képességet, akkor ugyan olyan üzenetet kap a reagja végére, mint amilyet most kap a varázslásnál, illetve bájital fogyasztásnál. Ez ugyan azt a szöveget fogja tartalmazni, mint amit a karakter a karakterlapján lát a képesség leírása alatt.(Pl.: Az amulettből halk dallam hallatszik, ami nyugtató hatással van a viselőjére.)

Isu:

A kristályok bizony bonyolultak, mivel úgy szeretném, hogy azért lehessen játszani velük, és mindenki kereshesse a szerinte legjobb megoldást, amit az aranyából ki tud hozni. És valamit azt hiszem nem jól értelmeztél/fogalmaztam meg. A levegő is tudja a mérges gázokat/füstöt, de ha te direkt ilyet akarsz akkor vehetsz füst kvarcot is ami olcsóbb.(Már ha persze tudsz szerezni, mert ez ugye nem csak drága, de ritka is.)

A méret maradjon csak meg a staff számara, mivel nekik kell eldönteni, hogy mennyi energiát tud tárolni magában egy kristály.


11. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2014-04-16 15:20:59
 ÚJ
>Isurii Thargodar avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Tapasztalt játékos
IC üzenetek: 1295
OOC üzenetek: 139
Ahham, így kicsit világosabb, de szerintem ha nem ANNYIRA különleges képességű a kristály, akkor kettőt hármat fölösleges külön kiszedni az alap mágiaágból csak azért hogy több legyen.
A mérges gázok szerencsére nem olyan gyakoriak Lanawinen az eddigi tapasztalataim szerint, hogy nekem megérje megvenni egy kristályt csak azért, hogy a mérges gázoktól (amikről nem is tudok :D) megvédjen. DE ha annyira szuperkülönleges képessége van, akkor én is különszedném. A felsoroltak szerintem nem azok. Csak bonyolultabb lesz tőle a dolog, de az nem mindig jó szerintem, hiába tűnik úgy nagyobbnak a választék. :)

Értem, hogy egy kicsi meg egy nagy kristály nem ugyan olyan erős, de egy orkfejnyi nagyságút nem fogok a botomon hurcibálni, max egy ökölnyit. Így is van értelme (ökölnyi mérettől körömnyi méretig) a sok méretbeli kategóriának, vagy elég három nagyobb kategória, amit javasolni próbáltam?
(Csak kérdezem. :))

A képzettséghez köthető hetes felosztást ÍGY értem. ;)


10. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2014-04-16 14:01:38
 ÚJ
>Emphus avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Adminisztrátor
IC üzenetek: 0
OOC üzenetek: 5971
Azért azt vegyük figyelembe, hogy már van olyan varázslat, amivel mágia ültethető kardba, illetve bájital hatása ültethető amulettbe.

Ezen kívül nekem így most hirtelen nem világos, hogy technikai fejlesztés ehhez miért kell. Hiszen a karakterlapot tudják a mesélők szerkeszteni, pl. a játékban történt részhez ez pont passzol, hogy az ilyeneket be tudjátok írni képességgel együtt.


9. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2014-04-16 13:54:23
 ÚJ
><b style='color:#c03010'>Mesélő (inaktív)</b> avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Mesélő
IC üzenetek: 231
OOC üzenetek: 163
Miért, nem oszthat úgy, hogy az általam felvetett rendszert alkalmazza?


8. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2014-04-16 13:49:33
 ÚJ
><b style='color:#c03010'>Mesélő (inaktív)</b> avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Mesélő
IC üzenetek: 338
OOC üzenetek: 542
Varázstárgyakat most nem egy jk akarja elkezdeni osztogatni? Tudtommal a staff is beleegyezett már.


7. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2014-04-16 13:45:18
 ÚJ
><b style='color:#c03010'>Mesélő (inaktív)</b> avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Mesélő
IC üzenetek: 231
OOC üzenetek: 163
Köszönöm a pozitív kritikákat.

Isu, azért oldottam meg így, mivel minél nagyobb egy kristály, annál drágább, így viszont ha neked van egy apró és egy hatalmas, el kell gondolkodnod, hogy melyik kell inkább, mert ha ugyan azt tudnák, akkor nem lenne kérdés.

Isu, a hetes felosztás főleg a képességek/képzettségek miatt választottam, mivel ezzel akarom majd összekötni a tárgyak készítését. Anyagmágiánál egy tárgyhoz pl alkímia/Igemondás kell és nem készíthetnek erősebbet, mint amilyen szintű az adott képzettség.

Igen a kristálymágián belül vannak maguk a kristályok ereje. Tény, hogy a jade és a füstkvarc beolvasztható lenne, és akkor lenne annyi kristály, ahány mágia ág van, de én szeretnék több kristályt, mivel pl egy füstkvarc jóval olcsóbb, mint egy gyémánt, így ha neked egy olyan amulett kell ami mondjuk megvéd a mérges gázoktól, nem kell annyit fizetned, mintha az egy gyémánt lenne. Emellett nem látom indokoltnak, hogy csak bizonyos kristályok legyenek mágikus erővel felruházva, hanem a lehető legtöbb kristályhoz akarok rendelni erőt(de lehet két kristálynak ugyan az az ereje).

Én talán leginkább az árukkal vagyok elégedetlen, úgyhogy talán ahhoz kéne a legtöbb finomhangolás, de énnekem sose volt jó az értékbecslésem, így abba tessék belekötni, és segíteni kiegyensúlyozottabbá tenni.


6. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2014-04-15 22:33:59
 ÚJ
>Moderártor (inaktív) avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Tapasztalt játékos
IC üzenetek: 0
OOC üzenetek: 20
Szépen kidolgozott, tetszetős, és még színesít is, nekem tetszik.


5. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2014-04-15 22:14:30
 ÚJ
>Isurii Thargodar avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Tapasztalt játékos
IC üzenetek: 1295
OOC üzenetek: 139
A kristály mérete meghatározza mekkora mennyiségű energiát képes tárolni... -> szerintem ez a rész elég sok problémát okozhat a gyakorlatban. :) Legyen ebből is 2-3 féle standard verzió, vagy inkább csak egy.

Jól értem a kristálymágián BELÜL vannak a rubin-tűz/gyémánt-levegő/akvamarin... stb varázslatok?

Füstkvarc szerintem simán belefér a levegőmágiába, ahogy a jade a földmágiába.


Én személy szerint soknak találom a hetes erősségfelosztást. (pl a nagyon gyengétől is gyengébbnek mi értelme van?)

Fú, hát a végénél meg egyenesen elvesztem, de (finom)hangolással működhet a dolog biztosan attól, hogy nekem egy két pontosan elég zavaros. Érdekes ötlet. :)


4. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2014-04-15 21:59:11
 ÚJ
>Az élvhajhász Kramlaf avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Játékos
IC üzenetek: 394
OOC üzenetek: 137
Ing for Emphus! akarom mondani jó :D


3. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2014-04-15 21:55:56
 ÚJ
>Moderártor (inaktív) avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Mesélő
IC üzenetek: 0
OOC üzenetek: 20
Sok hozzáfűzni valóm nincs. Szép alapos, szóval ha megoldható, h bekerüljön, szerintem is jöhet.


2. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2014-04-15 21:42:01
 ÚJ
>Moderártor (inaktív) avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Mesélő
IC üzenetek: 0
OOC üzenetek: 20
Hmm, nekem jónak tűnik, bár alapvetően jó nagy változtatások lennének, és még a pénzvesztéses meg ilyen beígért dolgok sem kerültek be. Ettől függetlenül apróbb simítások után én támogatom.


1. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2014-04-15 10:35:11
 ÚJ
><b style='color:#c03010'>Mesélő (inaktív)</b> avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Mesélő
IC üzenetek: 231
OOC üzenetek: 163
Már többször is felmerült a varázserővel rendelkező tárgyak kérdése, én egy kicsit összetett rendszert találtam ki ehhez, de azért szerintem még mindig jobb mint a semmilyen.

A tárgyak képességeit három csoportba rakta, amiknek különböző az erősségük, és az áruk, de ezt lentebb mint elolvashatjátok.

Anyagmágia: A tárgyakat különböző szerekkel, és igékkel erősítik meg, ezzel felruházva mágikus, és nem mágikus képességekkel. Ide tartoznak a méreggel bevont fegyverek, de a papok által megáldott tárgyak is. Ezek a tárgyak a saját energiájukat használják, egyszer vagy többször használhatóak, a legtöbbet alkimisták és szerzetesek is meg tudják alkotni, de ezek gyengék és hamar elvesztik képességüket.
Az anyagmágiához tartoznak a bájitalok, és a mágikus tekercsek is egy bizonyos fokig.

Rúnamágia: A tárgyra mágikusan egy rúnát erősítenek, ami ha a tárgy használójától megfelelő mennyiségű energiát kap, akkor azt egy varázs hatásra változtatja. Ha a rúna sérül, akkor elveszti a hatását. Egy tárgyra több rúnát is fel lehet erősíteni, de akkor azokat csak egyszerre lehet aktiválni, és az energia igényük összeadódik. Csak képzett mágus és mágiával foglakozó kovács állíthat elő ilyen jeleket.

Kristálymágia: A tárgyba egy kristályt erősítenek, amit megfelelő eljárással mágikus erővel ruháznak fel. A kristály mérete meghatározza mekkora mennyiségű energiát képes tárolni, és fajtája meghatározza milyen típusú mágiát lehet beleültetni, és, hogy milyen szertartással lehet feltölteni. A kristály eltörésével elveszti képességét, és a benne lévő energia felszabadul.

Rubin-Tűz alapú varázslatokat lehet ráruházni. Feltöltéséhez tűzben kell tartani, a tűz méretétől, hőfokától, és az elégő anyagtól függ, milyen gyorsan töltődik fel. Ha eltörik, az energia hő formájában szabadul fel.

Gyémánt-Levegő alapú varázslatokat lehet ráruházni. Feltöltéséhez erős szél szükséges, a szél erejének függvényében töltődik, de még igen nagy szélben is lassan töltődik. Ha eltörik az energia szélvihar formájában szabadul fel.

Akvamarin-Víz alapú varázslatokat lehet ráruházni. Feltöltéséhez tiszta víz szükséges, amit magába szív. Ha eltörik, az energia szétspriccelő víz formájában szabadul fel.

Fekete opál-Föld alapú varázslatokat lehet ráruházni. Feltöltéséhez föld alá kell temetni, lassan töltődik. Eltörése estén az energia föld formájában szabadul fel.

Jade-Növényekkel kapcsolatos varázslatokat lehet ráruházni. Feltöltéséhez növények közé kell helyzeni, lassan töltődik fel. Ha eltörik, az energia indák formájában szabadul fel.

Füstkvarc-Mérges gázokkal és füsttel kapcsolatos varázslatokat lehet ráruházni. Feltöltéséhez illékony mérgek, vagy füst szükséges, a mérgek hatékonysága befolyásolja a feltöltődés sebességét. Ha eltörik, az energia sűrű füst formájában szabadul fel.

Borostyán-Nap alapú varázslatokat lehet ráruházni. Feltöltésére napfény szükséges, a nap erősségének függvényében töltődik, de mindenképp nagyon lassú. Ha eltörik, az energia napfény formájában távozik.

Holdkő-Hold alapú varázslatokat lehet ráruházni. Feltöltésére holdfény szükséges, a holdfény erősségének függvényében töltődik, de mindenképp lassú. Ha eltörik, az energia holdfény formájában szabadul fel.

Több kő természetesen hozzáadható, de egyelőre bőven elégnek tartom ezeknek a leírását.

Hogy néz ki ez az egész a gyakorlatban?
A bájitalkezelés gomb kicserélődik tárgykezelés gombra, és ott lehet kiválasztani, melyik tárgyat, és annak melyik képességét szeretnénk felhasználni, ebben az esetben, ha bájitalról vagy tekercsről van szó, abban az esetben az elveszik a karakter tárgyainak listájáról. Ha anyagmágia útján készült a tárgy akkor levonódik a hozzá rendelt érték, ami ha elfogy, akkor a tárgy elveszti a képességét, ha rúnamágiával lett felerősítve a tárgy, akkor a karakter manapontjaiból vonódik le a megfelelő érték, ha kristálymágia útján készült a tárgy, akkor szintén levonódik a tárgyhoz rendelt értékből, de ezt az értéket vissza lehet tölteni, csak jelezni kell egy mesélőnek, és ő hozzáadhat az értékhez egy szerinte megfelelő mennyiségű energia pontot, miután elolvasta a karakter által feltüntetett reagokat, amiben az energiát tölti vissza a kristályba.

A karakter lapon is apró módosítás történik. A tárgyak mellé egy gomb kerülhetne(minden tárgyhoz külön), amire ha rákattint valaki, akkor egy olyan ablak jelenik meg, mint amilyen, akkor ha a ic vagy oc helyszíneken a regnál rákattintunk a kérdőjelre, csak itt az adott tárgy mágikus képesség neve és annak hatása lehetne leírva(Az a szöveg, ami a reag aljára kerül, ha a mágikus tárgyat használatba vesszük.), és a tárgy adott pont értéke(anyagmágiánál elveszti a képességet, ha elfogy), és a pont igénye(anyagmágiánál mindig egy), ezt a mesélők módosíthatják, ezzel mágikussá téve a tárgyat.

Most jöhetne a jogos kérdés, hogy és a passzív képességet adó tárgyakkal mi van, és bizony joggal. A passzív képességeket két felé tudjuk osztani, azok, amik akkor lépnek működébe, amikor a tárgyat, vagy annak tulajdonosát egy bizonyos hatás éri, és vannak amik akkor lépnek működésbe, ha a karakter valamit cselekszik. Az elsőhöz soroljuk azt amikor például valaki mentális támadást intéz a karakter ellen, és a tárgy ereje megvédi, a másik az ami mondjuk növeli a karakter mozgás sebességét. Az első ugyan úgy használható aktívként, ha az esemény végbe megy, akkor a karakter leírja, hogy az eszköze reagál, és ugyan úgy aktiválja a tárgy képességét mint az aktívnál. A másiknál ugyan ez megy végbe, csak akkor aktiválja amikor cselekszik.

Most jön talán a legkényesebb rész, ami ebben a témában felmerülhet, az árszabás.
Én ennél egy elég összetett rendszert terveztem, de ez talán a legrealisztikusabb.
Az árnál először is magát a típust vegyük figyelembe, az anyagmágia a legolcsóbb, de ez a leggyengébb is, általában 1-15 alkalommal használható az általa készült tárgy, azután elveszti minden mágikus képességét.
A második helyen a rúnamágiával felruházott tárgyak vannak, mivel ezek bár sosem vesztik el a képességeiket, elsősorban csak a mágikus képességekkel megáldott karaktereknek érnek teljes értéket, és a rúna könnyen megsérülhet rajtuk. Emellett ezeknek a mágikus teljesítménye bár erősebb mint az anyagmágiásoké, nem éri el a kristályok szintjét.
A kristálymágiával ellátott mágikus tárgyak, érik a messze legtöbbet, mivel itt nem csak a mágiával való felruházást, de a kristályt is meg kell fizetni, és ezeket nem is egyszerű dísztelen tárgyakba szokták belerakni. Ellenben ez a legerősebb, és nem csak mágikus képességekben jártas személyek tudják visszatölteni az energiáját.

Most jön a második tényező, maga a tárgyakba ültetett képességek erőssége. Én ezeket egy hetes skálára osztottam fel.
1. Kezdetleges/Primitív
2.Nagyon gyenge
3.Gyenge
4.Közepes
5.Erős
6.Nagyon erős
7.Legendás

Ezután a harmadik egyben utolsó módosító következik, ez mind a három típusnál egy kicsit más, de lényegében ugyan az, mégpedig, hogy mennyiszer vagyunk képesek használni a képességét a tárgynak. Ide tartozik, hogy hányszor lehet használni egy anyagmágiával felerősített eszközt, mennyi manát igényel egy rúnamágiával ellátott eszköz, és mennyi energiát tud tárolni egy drágakő/mennyi energiát fogyaszt a képesség ami bele van ültetve.

Ezekből kéne kiszámolni mennyit is ér egy varázstárgy.
Először is megnézzük a tárgy alap értékét, mert a képességek ahhoz adódnak hozzá.
Maga a képesség adja az alap értéket, ez az alábbi módon növekszik:
Kezdetleges 1-2
Nagyon gyenge 2-3
Gyenge 3-5
Közepes 5-8
Erős 8-12
Nagyon erős 12-18
Legendás 18+

Ezt az értéket beszorozzuk a mágia típusa által meghatározott szorzóval(amit a helyzet függvényében lehet módosítani). Ezek a módosítók: Anyagmágia: 100 Rúnamágia: 250 Kristálymágia: 500

Na most jön még a csavar, mivel a harmadik tényező meghatározása elég nehézkes.
Először a kristálymágiát írom le, mert az a legkönnyebb(szerintem). Először vesszük a kristály árát, és ezt megszorozzuk kettővel, ezt hozzá adjuk a tárgy eddigi értékéhez.

Ezután jöjjön az anyagmágia, mivel az is viszonylag egyszerű, ott beszorozzuk a használati alkalom felével(de minimum 1-gyel).

A rúnamágia már kicsit húzósabb, mivel ott a kevesebb a jobb, ott én egy fordított értéket csináltam, ahol az energia igényt levonjuk 10-ből, és a kapott értéket elosztjuk 2-vel, és azzal szorozzuk be az egész árat(Itt is minimum az 1).

Na most két fontos részre fogok kitérni, a bájitalokra, és a tekercsekre.
A mostani bájital rendszer szerintem nem igényel változtatást.
Szóval tekercsek. Ezek egy határ vonalat képeznek a rúnamágia és az anyagmágia között. Minden Lanawinon létező varázslatból készíthető tekercs, a tekercs ára megfelel a varázslat árának, előnye, hogy nem igényel se mannát, se képzettséget, de egy tekercset, csak egyszer lehet használni, mivel a mágia elszabadításához, szükséges a tekercs megsemmisítése(eltépése, elégetése....).

És most szóljunk egy szintén nagyon érzékeny részről, a tárgyak megalkotásáról. JK-számára csak az anyagmágia által alkotott tárgyak elkészíthetőek, de ezekhez is mesélő szükségeltetik.(Nem kell reagot írni, csak figyelni, hogy a készítés szabályos legyen.) Ha a tárgy sikeresen elkészül, akkor a mesélők adhatnak ilyen tárgyat a karakternek(Módosítják az eszköz képesség leírását.) Az anyagmágia útján készülő tárgyak az alkímia képzettséggel szorosan összefüggenek, így ha a mesélő úgy érzi, hogy a karakter nem elég képzett, akkor a tárgy elkészítését sikertelennek minősítheti.v

Ha valami nem érthető, vagy rosszul fogalmaztam meg, esetleg jobb ötletetek van várom az építő kritikát.


1-20 , 14-33