OOC - Játékon kívüli fórum
Karaktered neve: ---       Rangod: Nem bejelentkezett felhasználó       Pénzed: --- arany     
Varázsitalaid: Neked nincsenek varázsitalaid!


Üdvözlünk!

Ez itt a www.Lanawin.hu weboldal játéktere. Egy fórumos szerepjáték. Te nem vagy bejelentkezett állapotban, ezért nincs jogod ténykedni a fórumon. Csak olvasni tudod a hozzászólásokat, semmi mást. Ha szeretnéd kipróbálni milyen is a fórum valójában, átélni izgalmas kalandokat, varázslatokat tanulni, bájitalokat vásárolni, egyedi karaktert létrehozni, felszereléseket kovácsoltatni, vagy küldetéseket végrehajtani, akkor regisztrálj bátran, ne habozz. Miután regisztráltál, és beléptél minden funkciót elérhetsz. Lehetőséged lesz részt venni a mesékben, vagy csak spontán játszani a megalkotott, mesés világban. Felkutathatod a város rejtélyeit, és részese lehet egy olyan fórumos szerepjátéknak, ahol a játékosok kényelme, és a játék élvezete a legfontosabb.

Vissza a főoldalra!
Nincs "nagyobb" helyszínJátékon kívüli fórumArthenior főtere (új)
Amon Ruadh (új)
Füves puszta (új)
Dokkok és kikötő (új)
Játékon kívüli fórum >> Lanawin fórum >> Fejlesztés >>
[Elvetve] Új képesség - gyógyítás
Mostani oldal: 1 (1. - 18. üzenet) - Első olvasatlan beíráshoz >>

18. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2013-01-08 20:38:26
 ÚJ
>Emphus avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Adminisztrátor
IC üzenetek: 0
OOC üzenetek: 5968
Nos. Ha gondoltam volna erre, amikor megalkottam az oldalon a fejlődésrendszert, akkor tuti biztos bekerült volna. Az indok egyszerű: mert bekerült pl. a tolvajlás is, holott azt is mesélő / másik játékos dönti el, csak támpontként van ott.

Ellenben mivel most most vagyunk, inkább kivennék képességet, ha kivennék, sem mint beraknék, és IC-re vezetném a dolgot. De nem lesz kivéve, mert lusta vagyok, és jó ott. :D Viszont újra nincs szükség.

Szóval az ötlet alapvetően összhangban van az oldallal, és ha két-három éve veted fel, kb. másnapra bekerült volna, de tényleg megyünk abba az irányba (és ez jó!), hogy a mesélő dönt, úgyhogy inkább nem raknám be.

A fentiek miatt pedig ez esetben elvetve.


17. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2012-12-21 05:07:02
 ÚJ
>Umon Palasan avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Törölt felhasználó
IC üzenetek: 659
OOC üzenetek: 249
Én azt mondom az alábbiak ismeretében, hogy az ALKÍMIA képesség lefedi IC a HERBALIZMUST, illetve maximum kasztspecifikus képességként és nem alap készségként tudnám elképzelni.

Az IC gyógyításról.

Naasier: "Én szívesen kijátszok ilyesmit IC, de azért érezném jogosnak a pontokat, mert lehet én tudom játékosként, mit kell tennem, de a karakterem nem feltétlenül."

Szerintem IC, a mesélő dönti el, hogy mennyiben volt sikeres a gyógyítás, a pontoktól függetlenül. Ha életszerűnek tartja engedi, ha nem, akkor mondjuk: - Csak a vérzést sikerült csillapítani, a tüdő egy idő után összeomlik. Ha nem találtok ezt, meg azt, akkor vége. *sóhaj*. :)


16. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2012-12-20 22:43:23
 ÚJ
>Nalla Wilwarin avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Haladó játékos
IC üzenetek: 189
OOC üzenetek: 5
Én már játszottam gyógyítót, nem itt ugyan, de olyan oldalon, ahol egyáltalán nem volt gyógyító mágia, volt ugyanakkor herbalizmus (alkímia nagyjából).

Az alkímia lefedheti a gyógynövények ismeretét is, de egyetértek abban, hogy nem lenne fölösleges egy külön orvoslás képzettség, amivel jelezhető statisztikák szintjén is, hogy az adott karakter márpedig IC és OOC is erőforrásokat fektetett abba, hogy kitanulja az orvoslás mesterségét, és egyben reprezentálná azt is, milyen szinten. Sőt, akár még a kapcsolódó képesség bizonyos szintjétől elérhető Munka opciót is kapcsolnék hozzá, mondjuk Kuruzslás néven. Az ilyen karakterek tudnának például ismeretlen, új kór ellen tenni, alkímia képzettséggel együtt mérget a hatása alapján azonosítani és ellenszert készíteni, vagy súlyos sebeket többé-kevésbé helyrehozni, szülésnél segíteni, vagy épp "halottkémként" vagy "kórboncnokként" működni egy kaland során, hogy megállapítsák, a szemétkupacból előkerült hulla mikor került oda, mikor dobta fel a bakancsot, és esetleg mi végzett vele és hogyan - ilyesmit ugyanis csak egy, az emberi (elf, törpe self gnóm tündér stb.) szervezet tanulmányozására, ismeretére specializálódott személy képes megállapítani, ezért egyes nem harcközpontú kalandokban kulcsfigurák lehetnek egy nyomozás során - feltéve, hogy eléggé "kihúzták" az adott szakértelme(ke)t.


15. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2012-12-20 21:34:25
 ÚJ
>Emphus avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Adminisztrátor
IC üzenetek: 0
OOC üzenetek: 5968
Valaki még írna a témához? Még várnék reakciókat.


14. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2012-12-04 20:59:11
 ÚJ
>Naasier Nephilim avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Játékos
IC üzenetek: 38
OOC üzenetek: 35
Llinores: Igen, tény, nem fogod visszahozni az ellőtt tüdőt, de mondjuk tudod, hogy mit kezdj vele, hogy a perforáció miatti levegőömlésbe ne fulladjon bele, amíg rendes ellátáshoz jut. Én szívesen kijátszok ilyesmit IC, de azért érezném jogosnak a pontokat, mert lehet én tudom játékosként, mit kell tennem, de a karakterem nem feltétlenül. Persze, mint mondtam, ha ebből a szempontból közelítünk a pontok valóban korlátozónak hatnak, ugyanakkor támpontok is. Az a lényeg, ki hogyan áll a témához.
Egyébként a téma ötletként épp azért merült fel bennem, mert bár a karakterem nem gyógyító, hanem festő, de épp elég alkalmam volt a drága Bátyám mellett gyakorolni ilyesmit is és szívesen is csinálom, mostanában IC is egyre többet.

Avarrgi: Igazad van, az alkímia tényleg lehetne ilyesminek mondani a bájitalok miatt, de én nem sorolnám azért a gyógyításhoz. Az alkímia számomra inkább valami mágikus, ami ráadásul (többnyire) szervetlen vegyületekkel foglalkozik, amennyire tudom. A gyógyítás alatt én inkább az olyan dolgokat értettem ha össze kell szedni, mint a sebkötözés, a gyógynövények ismerete, az anatómia és persze a gyakorlati tapasztalat, hogy nem fagyok le, amikor helyzet van, hanem tudom, hogyan reagáljak és mit tegyek. Mert szerintem egy szám a tudás mellet a rutint is kifejezheti, így a fejlődés is érthető. Minél több sérülést/beteget látsz, annál ösztönösebben és ügyesebben megy a segítségnyújtás.


13. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2012-12-04 16:06:51
 ÚJ
>Avarrgi Alina avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Játékos
IC üzenetek: 36
OOC üzenetek: 7
Engora :)
Félreértések elkerülése végett: csak azért írtam a lentieket, mert így talán kompromisszumra lehetne jutni, ha valaki számbeli adatokra támaszkodva szeretné kijátszani a fejlődését.
Egyébként én sem tartom szükségesnek a külön gyógyítás képességet vagy a gyógyítás alkímiához kötését, mert szerintem ic is jól ki lehet játszani.
Viszont azt is megértem, ha valaki bizonyos előfeltételekhez kötné a komolyabb sérülések kezelését, ezért bátorkodtam megemlíteni az alkímiát és gyógyitalokat, mint a komolyabb betegségek gyógyításának alternatíváját, és akkor magába a játék rendszerébe sem kellene újból belenyúlni. Hiszen egy tüdőgyulladás vagy ragályos betegség kezelésekor az ic tapasztalat vagy az alkímia hasznosabb, mint a harctéri tapasztalat. :)


12. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2012-12-04 13:08:49
 ÚJ
>Emphus avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Adminisztrátor
IC üzenetek: 0
OOC üzenetek: 5968
Avarrgi: "Mivel a harcok gyakoriak Lanawin világában, gondolom olyanok is akadnak, akik bűbáj és bájitalok nélkül látják el a sebesülteket, hiszen mindenki nem fizetheti meg az ilyen mágikus praktikákat."

Másodszor idézem be. Maradjunk a témánál. :)
(Egyébként vannak gyógyító bájitalok, lehet venni is őket, de lehet kotyvasztani is őket, és igen, alkímia képesség alapján.)

Umon: Speciel pl. az emberismeret és a nyelvismeret is olyan, ami nem csak a játéktéren írtakat befolyásolhatja, hanem azt, hogy mit látsz más karakterlapján, illetve a mágia tanulás és mágia használat sikerességét.


11. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2012-12-04 08:46:22
 ÚJ
>Avarrgi Alina avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Játékos
IC üzenetek: 36
OOC üzenetek: 7
Eddig azt hittem, hogy esetleg az alkimisták képesek gyógyító főzeteket is kotyvasztani. Ezzel számszerűsíteni is lehet a gyógyítást, ha nagyon akarjuk.


10. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2012-12-04 05:58:31
 ÚJ
>Umon Palasan avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Törölt felhasználó
IC üzenetek: 659
OOC üzenetek: 249
Abból a szempontból jogosnak érzem a felvetést, hogy akkor miért nem játszuk ki, "csak" IC a Keresést,Nyelvismeretet, Emberismeretet, Nyomolvasást stb. Szerintem egy számérték az IC élményből nem vesz el semmit, max. egy kalandban támpont a mesélőnek (bár én még nem voltam).


9. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2012-12-04 00:26:36
 ÚJ
>Llinores Léina Ruokhian [halott] avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Játékos
IC üzenetek: 31
OOC üzenetek: 15
Nos... Bár nem olvasom el az összes hsz-t mindenhol, szóval javítsatok ki, ha tévedek, de egyelőre talán (talán!) én vagyok az egyetlen, aki IC gyógyítót játszik. A nagy átlag itt valamilyen harcos kaszt.

Nekem nem volt eddig gondom a számértékekkel, IC ez anélkül is kijátszható. Aki ilyesmire adja a fejét, az nyilván tudja is, hogy nem mindenható. Ez is kijátszható IC. Én is gyógyítottam úgy nagy vágott sebet (igaz, nem ezzel a karakterrel, hanem az előzővel, aki gyógyító volt), hogy annak ronda helye maradt (mert nyilván a játékban adott körülmények miatt ez csak így lehetséges).

Én nem látnám értelmét a számszerűsítésnek. Ha a gyógyításod 95 pontos, akkor sem fogod visszahozni valakinek az ellőtt fél tüdejét, hiába nagy az az értéked, ugyanúgy, mintha csak szimplán leírás, kijátszás alapon vennénk az egészet. :)


8. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2012-12-03 22:09:50
 ÚJ
>Naasier Nephilim avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Játékos
IC üzenetek: 38
OOC üzenetek: 35
Nos, akkor érvelek én is a saját kis ötletem mellett. :)

Akkor M10 kétségeire reagálva, a szám értéket én személy szerint azért tartanám jónak, mert mint leírtam korábban, nem árt, ha van egy mértéke annak, mégis mire képes az adott karakter. Így azért a túlkapások elkerülhetőek lennének, egy orvos pedig csak tudja, mire képes nagyjából. Ha alacsony az értéke, ne kecsegtesse a társait azzal, hogy „Nyugi, ha ellövik a fél tüdődet összerakom!”, mert nem fogja tudni megcsinálni. Azt pedig nem értem, miért gond, ha egy gyógyító nem mindig és mindent tud megoldani. Szerintem egy orvos sem tud (főleg felszerelés nélkül) mindig segíteni krízis helyzetben, így annak se látom akadályát, hogy néha bizony ne sikerüljön a dolog, főleg, ha olyasmit szeretne csinálni a karakter, amihez aligha érthet. Az viszont sokat segíthet akár egy kalandban is, ha egy karakter átvágott karja fel van kötve és kitisztítva, mert lehet, hogy ettől még nem lesz gyógyult, de nem gyötri a sebláz és nem csak fityeg mellette a használhatatlan keze.

Az anatómiáról annyit tudnék mondani, hogy magasabb szinten szerintem a gyógyítás már feltételezi, hogy az ember ismeri a testet, amivel foglalkozik, ezt én személy szerint nem értem, miért kellene különvenni. Ugyanígy alacsonyabb szinten már lefedi a képzettség, hogy tudom, mire jó a kamilla, aloévera vagy épp a körömvirág, stb. Ezt ugyanúgy nem látnám értelmét különvenni, mint az autonómiát, mert ezek idővel egymásra épülnek és szerves részei a gyógyításnak, nélkülük nem is működne a dolog.
Ha nagyon ki sarkítva akarnám mondani párhuzamban a valósággal lehetne azt is mondani, hogy egy orvos se kap diplomát, ha elhasal anatból. Az, hogy valaki végzett orvos feltételezi, hogy tudja az anatómiát, míg egy falusi néni, aki füvekkel foglalkozik otthon és segít a szomszédoknak, vagy egy homeopátiás terapeuta, aligha ért olyan szinten az anatómiához, mint mondjuk egy belgyógyász. Mégis gyógyítanak mindhárman, csak más szinten, tehát a tudásuk is ugyanannak a dolognak kicsit más oldalát fedi le. De ez már IRL vonal és tudom, egy szerepjáték soha nem tökéletesen a valóságra épül, főleg, ha fantasy. :) Csak példáként mondtam a párhuzamot.

Így elsőre lehet úgy tűnik, hogy a pontok csak korlátok közé szorítanák a kreativitást, de szerintem nem lenne így. Hiszen végső soron akkor is a szerepjáték a döntő, az, amit az ember IC leír. Egy ilyen érték inkább a mindenhatóság elkerülése véget lenne hasznos és azért, hogy támpontot nyújtson, ahogy azt már korábban említettem.
Valamint szerintem az sem egy elhanyagolható dolog, hogy egy újabb dimenzióval bővítheti a személyiséget. Mert nem csak a harc a lételeme valakinek vagy épp a mágia. Az sem elhanyagolható, mennyire ért a fegyver mellett az élet megóvásához és megmentéséhez.

Az én álláspontom ez. :)


7. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2012-12-03 20:07:05
 ÚJ
>Emphus avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Adminisztrátor
IC üzenetek: 0
OOC üzenetek: 5968
M11:

"Mivel a harcok gyakoriak Lanawin világában, gondolom olyanok is akadnak, akik bűbáj és bájitalok nélkül látják el a sebesülteket, hiszen mindenki nem fizetheti meg az ilyen mágikus praktikákat."

Amúgy vannak, de a fentiek értelmében nem látom értelmét idekeverni azt hogy rakjunk be varázslatokat. A téma nem erről szól.


6. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2012-12-03 19:42:48
 ÚJ
><b style='color:#c03010'>Mesélő (inaktív)</b> avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Mesélő
IC üzenetek: 299
OOC üzenetek: 239
Mi van a gyógyító varázslatokkal? Vannak a világon ilyenek? Ha nincsenek - csak elméletben - akkor akár lehetne egy-két alapabb illetve magasabb szintű gyógyító varázslatot beiktatni. Vélemény? Csak mert ezt picit jobb megoldásnak tartom, mint a pontozást (de biztos csak én), szerintem is arra már van épp elég sok(k).


5. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2012-12-03 19:37:16
 ÚJ
><b style='color:#c03010'>Mesélő (inaktív)</b> avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Mesélő
IC üzenetek: 385
OOC üzenetek: 68
Aláírom, hogy nem sokan akarnak gyógyítóként tevékenykedni, ugyanakkor miért ne érthetne kicsit a gyógyításhoz egy harcos, aki bőven lát sebet a csatatéren, vagy egy mágus, aki bizonyos szinten uralja a természet erőit, vagy egy szerzetes, akinek ez kicsit a feladata is, vagy mondjuk egy földműves, aki a maga népi bölcsességeivel sok mindent meg tud gyógyítani?

Mivel általában csatában sem a számok döntenek, ez a képesség is érne annyit, mint akármelyik másik. Arról pedig, hogy valaki tud gyógyítani, de a társát épp nem sikerül: szerintem ez is épp úgy belefér a dologba, mint az, hogy nem minden nyíl talál és nem minden kardcsapás okoz halálos sebet. Ha ezt határozza meg egy mesélő, senki nem szól egy szót sem - miért lenne ugyanezzel gond a gyógyításnál?


4. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2012-12-03 15:36:23
 ÚJ
>Emphus avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Adminisztrátor
IC üzenetek: 0
OOC üzenetek: 5968
Hát, ha már most fel is adod...
Én ilyenkor arra várok, hogy a játékosok beszéljék meg egymást között, hogy szerintük jó-e, aztán a későbbiekben belekotyogok én is. Szóval Naas, hallottunk ellenérveket M10-től, tessék hozzárakni, hogy szerinted mégis miért érné meg a dolog, miben lenne jobb tőle.


3. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2012-12-03 15:30:31
 ÚJ
>Naasier Nephilim avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Játékos
IC üzenetek: 38
OOC üzenetek: 35
Köszönöm a választ, M10! :) Természetesen nincs harag, az indokaid is teljesen érthetőek számomra. :)
Eddig ilyen dolgokba annyira nem gondoltam bele, tekintve, hogy most először FRPG-zek és eddig csak asztali szerepjátékos tapasztalataimból indultam ki. De természetesen elfogadom, ha itt feleslegesnek ítéltek egy ilyen képességet számokkal megjeleníteni, hiszen a rendszert ti ismeritek.

Szóval köszönöm a választ. Ha semmi nem lesz belőle, hát ennyi volt a felvetés, én azt is elfogadom és akkor max IC játékba beleviszem majd részemről a dolgot. :)

Naasier


2. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2012-12-02 16:19:53
 ÚJ
>Mesélő (inaktív) avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Törölt felhasználó
IC üzenetek: 56
OOC üzenetek: 87
Naasier: Szép felvetés. Ha megnézed akkor látod, hogy sok más képesség is van. Azt te is elmondtad, hogy IC ki lehet tökéletesen játszani. Snitt.


Miért lenne jó, ha ez a képesség benn lenne? Én szimplán annyit vennék észre belőle, hogy 1 képességgel több amire eloszthatom a pontom.

Számérték? Nos, kicsit meredek lenne mesélőként megítélnem, hogy pl 15-ös értéknél még csak kisebb sérüléseket tud ellátni, míg 35-nél meg mély vágásokat.


Én ezt a felvetést, úgy érzékelem, hogy lehetőségeket von el az emberektől.Ha értéket adunk neki és valaki nem gyógyító, vagy nincs meg hozzá az értéke, akkor egyből tudjuk, hogy nem tud segíteni a társán.
Ezzel szemben ha valaki ügyesen leírja a seb vagy bármi egyéb gyógyítását, akkor azt mondom: Hűű ez bitang jó és nagy valószínűséggel akkor nem hal meg az illető.

Eddig nem nagyon találkoztam olyan emberrel, aki nagyon gyógyítóként akar tevékenykedni. Másik meglátásom, hogy ha már gyógyítás képesség van, akkor ahhoz szorosan kötődik az anatómia tudománya, amit szintén képesség szinten be kellene hozni a forgalomba.


Érzem én az álláspontodat, hogy az se jó ha hirtelen egy kaland közepén azt mondja, hogy ő ért az orvosláshoz; De az se jó, ha van gyógyító képességgel rendelkező ember, csak épp a társán nem tud segíteni az értékei miatt.


Naasier, tudom ezen szavaim nem kecsegtetőek, de én már tudom miként megy itt az ötletelés. Arra biztatlak, hogy ne add fel, hanem nyűgözz le minket és a többieket. Találj ki még hozzá valamit, amitől azt mondjuk érdemes megcsinálni.


Köszönöm, hogy meghallgattál, ha megbántottalak akkor bocsáss meg, mert talán elég nyers voltam.


M10

A hozzászólás írója (Mesélő) módosította ezt a hozzászólást, ekkor: 2012.12.02 16:24:21


1. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2012-11-30 22:18:49
 ÚJ
>Naasier Nephilim avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Játékos
IC üzenetek: 38
OOC üzenetek: 35
Sziasztok!

Felmerült bennem a gondolat, hogy a képességek közé fel lehetne venni a gyógyítást. Mivel a harcok gyakoriak Lanawin világában, gondolom olyanok is akadnak, akik bűbáj és bájitalok nélkül látják el a sebesülteket, hiszen mindenki nem fizetheti meg az ilyen mágikus praktikákat. Ha pedig vannak, akik a két kezükkel és gyógynövényekkel segítenek a sebesülteken, akkor a karakterek is megtanulhatnák az ilyesmit.
Persze ezt szerepjátékból is meg lehet oldani. Azért bátorkodtam mégis felvetni az ötletet, mert egy iránymutató számérték, ami meghatározza, hogy mégis mennyire ért az adott karakter a gyógyításhoz és milyen szintű sérüléseket, milyen hatékonyan képes ellátni jól jöhet a mesélőknek és a játékos társaknak is. :)

Üdvözlettel,
Naasier

A hozzászólás írója (Naasier Nephilim) módosította ezt a hozzászólást, ekkor: 2012.11.30 22:19:58


1-18