OOC - Játékon kívüli fórum
Karaktered neve: ---       Rangod: Nem bejelentkezett felhasználó       Pénzed: --- arany     
Varázsitalaid: Neked nincsenek varázsitalaid!
Herbária: Neked nincsenek varázsnövényeid!


Üdvözlünk!

Ez itt a www.Lanawin.hu weboldal játéktere. Egy fórumos szerepjáték. Te nem vagy bejelentkezett állapotban, ezért nincs jogod ténykedni a fórumon. Csak olvasni tudod a hozzászólásokat, semmi mást. Ha szeretnéd kipróbálni milyen is a fórum valójában, átélni izgalmas kalandokat, varázslatokat tanulni, bájitalokat vásárolni, egyedi karaktert létrehozni, felszereléseket kovácsoltatni, vagy küldetéseket végrehajtani, akkor regisztrálj bátran, ne habozz. Miután regisztráltál, és beléptél minden funkciót elérhetsz. Lehetőséged lesz részt venni a mesékben, vagy csak spontán játszani a megalkotott, mesés világban. Felkutathatod a város rejtélyeit, és részese lehet egy olyan fórumos szerepjátéknak, ahol a játékosok kényelme, és a játék élvezete a legfontosabb.

Vissza a főoldalra!
Nincs "nagyobb" helyszínJátékon kívüli fórumArthenior főtere (új)
Amon Ruadh (új)
Füves puszta (új)
Dokkok és kikötő (új)
Játékon kívüli fórum >> Lanawin fórum >> Fejlesztés >>
[Elvetve] Harcrendszer javítása
<< Előző oldal - Mostani oldal: 2 (21. - 32. üzenet) - Első olvasatlan beíráshoz >>Oldal váltása:

24. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2015-05-04 09:29:16
 ÚJ
>Emphus avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Adminisztrátor
IC üzenetek: 0
OOC üzenetek: 5971
@A'frad Loganar:
Nem cél tökéletesen modellezni egy valós harcot. A pajzs amúgy nem csak mentődobásra használható, simán védésre is, számítható miatta plusz módosító a védekezésre, így teljességgel része a harcrendszernek.

A kétkezes fegyverek szintén részei a harcrendszernek, hisz a sebzés meghatározásában figyelembe lehet venni ezt, és szintén járhat itt-ott negatív vagy pozitív módosító.

Kérlek, hogy tájékozódj, mielőtt felteszel egy kérdést, és ne ugorj neki egyből azoknak, akik segíteni akarnak. Másrészről nem olyan bonyolult dolog, hogy a "segítség" részben teszel fel kérdéseket, ott kérsz segítséget. Egy elvetett témába pedig már hiába írsz.

Kérlek, ide ne írj többet. Megvannak a megfelelő topicok, használd azokat!


23. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2015-05-02 18:55:52
 ÚJ
>Moderártor (inaktív) avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Mesélő
IC üzenetek: 0
OOC üzenetek: 20
Az efféle kérdésekre ott a segítség téma. Vagy ha ezen változtatnál, nyiss új témát.


22. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2015-05-02 18:49:34
 ÚJ
><b style='color:#c03010'>Mesélő (inaktív)</b> avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Mesélő
IC üzenetek: 260
OOC üzenetek: 120
A harcrendszer nem definiálja, hogy milyen fegyver milyen sebzést okoz, hiszen ez ~90%-ban a helyzet és a leírt reagok alapján dől majd el. Ráadásul a fegyverek többségére mind igaz lesz, hogy a karcolástól a halálosig bármit bekaphat a játékos.

Természetesen az ebből adódó problémák esetén lehet mesélőt hívni.


21. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2015-05-02 18:37:21
 ÚJ
>A'frad Loganar avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Játékos
IC üzenetek: 121
OOC üzenetek: 19
És egy pallóssal ugyanakkora sebzést okozol mint egy sima egykezes karddal?
Mert ha igen, akkor ebben a rendszerbe a kétkezes harc a király, és aki szerepjáték szempontból, kétkezes fegyverrel, vagy pajzzsal szeretne játszani az nagy hátrányba kerül, ha rendszer szerinti harcot játszunk le, mint pl gondolom a tavaszünnepi bajnokság is úgy zajlott.


20. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2015-05-02 17:09:49
 ÚJ
>Moderártor (inaktív) avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Játékos
IC üzenetek: 0
OOC üzenetek: 20
Az általam bemásolt részlet a kardcsapásra vonatkozott, szóval pontosan azt válaszolja meg, amire kíváncsi voltál. Egy pallossal, kétkezes csatabárddal 3 szegmens a támadás.

"Ilyen tipikusan egy kardcsapás vagy annak kivédése, és hasonlóan más fegyverekkel való támadás és azok védése. Amennyiben két kézzel hasonló mozdulatot teszel, úgy 2*2 = 4 szegmens helyett csak 3 szegmenst használsz fel."

Ez arra is értendő, ha két kézzel két külön fegyvert forgatsz, és arra is, ha két kézzel ugyanazt.



19. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2015-05-02 16:42:38
 ÚJ
>A'frad Loganar avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Játékos
IC üzenetek: 121
OOC üzenetek: 19
Akkor léci inkább te olvasd el még egyszer amit írtam, mert én nem a kétkezes harcot hiányoltam, hanem a kétkezes fegyvereket ami nem ugyan az, kétkezes fegyverként gondolok itt a pallósra, kétkezes csatabárd stb. amiket két kézzel kell forgatni, és nem a két egykezes fegyver páros forgatását.


18. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2015-05-02 13:53:42
 ÚJ
>Moderártor (inaktív) avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Játékos
IC üzenetek: 0
OOC üzenetek: 20
Szia!

Ez a téma már el van vetve, így ötletelés sincs.
Ajánlanám a harcrendszer újbóli, figyelmesebb átolvasását, mert például a kétkezes dolgot illetően helyből van leírás a rendszerben:

"Amennyiben két kézzel hasonló mozdulatot teszel, úgy 2*2 = 4 szegmens helyett csak 3 szegmenst használsz fel."

Amennyiben a FIGYELMES átolvasás után is van ötletelni valód, nyiss új témát.

Ara


17. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2015-05-02 13:22:10
 ÚJ
>A'frad Loganar avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Játékos
IC üzenetek: 121
OOC üzenetek: 19
Sziasztok

Átolvastam a harcrendszert, és a következő észrevételem lenne:
Szerintem a pajzs irreálisan gyenge, harconként egyszer d6-al 6 dobás esetén véd, semmi mintha nem is lenne, ha matematikailag nézzük hat harconként fog 1x védeni 1 csapástól, akkor már inkább két fegyvert használok, azzal ha párba támadok, minden körben meg spórolhatok egy szegmens időt, sokkal jobb.
Ill szerintem a pajzs méretkategóriája is számíthatna, nagyobb pajzs jobban véd, de lassít, vagy gyorsabban fáradsz miatta.

És amit hiányoltam, nem esik szó a kétkezes fegyverekről, mert ha egy kétkezes fegyver ugyanúgy sebez mint egy egykezes, akkor minek használnák.
Egy kétkezes fegyvernek drasztikusabban nagyobbat kellene sebezni, viszont lehet lassabb, pl nem 2 hanem 3 szegmens egy támadás.


16. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2014-01-15 17:04:49
 ÚJ
>Emphus avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Adminisztrátor
IC üzenetek: 0
OOC üzenetek: 5971
Ilyen részleteket nem kíván sem a harcrendszer, sem az oldal egyéb része közölni és/vagy alakítani.

Amúgy a távolsági fegyverek vért átütő képessége még meg lesz szabva hozzávetőlegesen, és ennyi. Ez nem a valóság, hanem egy fantasy játék. Legtöbb helyen korhűség sincs, nem elvárás és nem is kényszer, hogy teljesen valósághűen modellezzünk bármit is, pláne nem a fegyverzetet.


15. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2014-01-15 16:08:22
 ÚJ
><b style='color:#c03010'>Mesélő (inaktív)</b> avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Mesélő
IC üzenetek: 183
OOC üzenetek: 81
A számszeríj simán ellőtt 250-300 méterekre. Az, hogy logikusabb vele rövid távon lődözni a célzás miatt, az egy dolog. A hosszú íj megint más, 200 méterről még átüti a láncinget. Egyébként ez a távolsági fegyver besorolás nem neked jutott eszedbe először;)
Illetve a számszeríjakat főleg azért használták, mert nem kellett hozzá képzett íjásznak lenni, akiknek a kiképzése elég sokba került. Na már most ez itt nem egészen így van, tekintve, hogy nem a valóságbeli középkorról beszélünk.


14. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2014-01-15 16:04:15
 ÚJ
>Valian de Bravadore avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Törölt felhasználó
IC üzenetek: 201
OOC üzenetek: 14
És a fegyver típusa íj esetében?

Ezzel eddig nem foglalkoztunk különösebben. De egy számszeríj azért teljesen más mint egy klasszikus angol hosszú íj. Még a ballisztikai jellemzőik is mások. A számszeríjak kis, tömör vesszőkkel működnek ( az még akár tömör fémtestű vessző is lehet ) és a szakirodalom amit most fellapoztam ( nem akarok hülyeségeket írogatni ) azt írja, hogy a középkorban ezeket főleg rövidebb távra alkalmazták. Nem 200-300 méteres lövésekre. Ellenben az angol hosszú íjnak az a sajátossága, hogy a többi íjtól eltérően igen nagy a hatásos lőtávolsága. A szakirodalom amibe most bele néztem 250-300 méteres maximumot ír.

Ezek hogy fognak alakulni? Lesz az íj típusnak hatása a plusz, vagy mínusz pontok rendszerére?

___________

Elvben ilyen alapon minden fegyvert külön le lehetne bontani, ami viszont megoldatatlan, és fölösleges, tudom, ez is jogos. De az íj ( szerintem ) az egy elég speciális dolog a harcrendszeren belül.

A hozzászólás írója (Valian de Bravadore) módosította ezt a hozzászólást, ekkor: 2014.01.15 16:04:58


13. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2014-01-15 13:48:16
 ÚJ
>Emphus avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Adminisztrátor
IC üzenetek: 0
OOC üzenetek: 5971
"Másfelől ahogy a felhúzott és célra tartott íjra lehet kapni plusz 1-et"

Nem, erre nem lehet kapni. Arra lehet kapni, hogyha bőségesen van időd célozni, nem kell "kapkodni".

"úgy a lesből támadó, dobásra kész dobófegyverrel támadó esetében is logikusnak tűnik ( számomra ) az a plusz 1, hiszen nem kell sem előrántania a fegyvert, sem menet közben céloznia."

Már hogyne kéne céloznia? A dobófegyverrel akkor célzol, amikor eldobod. Nem előtte. Az nem olyan mint az íj, hogy arra megy a "lövedék", amerre célzol. Dobófegyvernél nincs értelme "előre becélzás"-ról beszélni, mert akkor célzol, amikor dobsz.


1-20 , 13-32