OOC - Játékon kívüli fórum
Karaktered neve: ---       Rangod: Nem bejelentkezett felhasználó       Pénzed: --- arany     
Varázsitalaid: Neked nincsenek varázsitalaid!
Herbária: Neked nincsenek varázsnövényeid!


Üdvözlünk!

Ez itt a www.Lanawin.hu weboldal játéktere. Egy fórumos szerepjáték. Te nem vagy bejelentkezett állapotban, ezért nincs jogod ténykedni a fórumon. Csak olvasni tudod a hozzászólásokat, semmi mást. Ha szeretnéd kipróbálni milyen is a fórum valójában, átélni izgalmas kalandokat, varázslatokat tanulni, bájitalokat vásárolni, egyedi karaktert létrehozni, felszereléseket kovácsoltatni, vagy küldetéseket végrehajtani, akkor regisztrálj bátran, ne habozz. Miután regisztráltál, és beléptél minden funkciót elérhetsz. Lehetőséged lesz részt venni a mesékben, vagy csak spontán játszani a megalkotott, mesés világban. Felkutathatod a város rejtélyeit, és részese lehet egy olyan fórumos szerepjátéknak, ahol a játékosok kényelme, és a játék élvezete a legfontosabb.

Vissza a főoldalra!
Nincs "nagyobb" helyszínJátékon kívüli fórumArthenior főtere (új)
Amon Ruadh (új)
Füves puszta (új)
Dokkok és kikötő (új)
Játékon kívüli fórum >> Lanawin fórum >> Fejlesztés >>
[Elvetve] Harcrendszer javítása
Mostani oldal: 1 (1. - 20. üzenet) - Első olvasatlan beíráshoz >>Oldal váltása: - Következő oldal >> -

20. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2014-01-15 13:24:47
 ÚJ
>Valian de Bravadore avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Törölt felhasználó
IC üzenetek: 201
OOC üzenetek: 14
Mozdulatlan cél esetében gondolom a plusz 2 megszavazható, ahogy óriás/ nagy darab ork esetében is a plusz 1.

Másfelől ahogy a felhúzott és célra tartott íjra lehet kapni plusz 1-et, úgy a lesből támadó, dobásra kész dobófegyverrel támadó esetében is logikusnak tűnik ( számomra ) az a plusz 1, hiszen nem kell sem előrántania a fegyvert, sem menet közben céloznia.

A távolság valóban necces, arra én sem érzem jogosnak a pontokat. Max minuszt 30 méter fölött esetleg.


19. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2014-01-15 11:07:47
 ÚJ
>Emphus avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Adminisztrátor
IC üzenetek: 0
OOC üzenetek: 5971
Dobófegyverekre szerintem nem kéne távolság függvényében plusz pontot adni, azok kis távolságon mozognak.


18. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2014-01-15 08:22:17
 ÚJ
>Valian de Bravadore avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Törölt felhasználó
IC üzenetek: 201
OOC üzenetek: 14
A dobó fegyverekre mennyiben érvényesek a plusz pontok? Gyakorlatilag ugyanaz, csak kisebb távval? Vagy van valami érdemi eltérés?


17. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2014-01-14 17:31:57
 ÚJ
>Emphus avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Adminisztrátor
IC üzenetek: 0
OOC üzenetek: 5971
A 20-30 méter miatt van +1 ugyebár. A mozdulatlan cél miatt +2. A bőven van ideje miatt még +1-et meg tudok neki szavazni. De ezen felül én nem adnék szerinte többet. Ez összesen +4, ami rengeteg. De csak azért, mert sokkal korábban felajzotta és kitartja, nem lesz plusz, ebben Shiroval értek egyet (gondolom így értette). Itt ugye az a lényeg inkább, hogy mennyi ideje van célozni, erre értettem a korábban felajzást. Egy egyszerű íjnál is, hogyha van bőségesen idő, akkor lehet +1 módosítót adni, vagy akár +2-őt is, ha nagyon koncentrál, de ilyenkor bármi váratlan a környezetben nagyon kizökkentheti.

A hozzászólás írója (Emphus) módosította ezt a hozzászólást, ekkor: 2014.01.14 17:34:52


16. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2014-01-14 17:21:55
 ÚJ
>Moderártor (inaktív) avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Törölt felhasználó
IC üzenetek: 0
OOC üzenetek: 20
A felajzott számszeríjat sem fogja megtartani az idők végezetéig, míg lőtávba ér valaki. Fáradni fog. Szvsz ide sem kell semmi módosító.


15. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2014-01-14 17:20:02
 ÚJ
>Valian de Bravadore avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Törölt felhasználó
IC üzenetek: 201
OOC üzenetek: 14
"Amennyiben már az íj a harc során fel lett ajzva, abban az esetben nyilván plusz módosítót kell rá számolni."

Ha a támadó fél felhúzott számszeríjjal vár, stabil lőállásban, olyan helyen ahol nem zavarják, jól rálát a célpontra, ami mozdulatlan, és bőven van ideje arra hogy pontosan becélozza a tőle 20-30 méterre lévő védekező felet, az mennyi pluszt jelent?

A hozzászólás írója (Valian de Bravadore) módosította ezt a hozzászólást, ekkor: 2014.01.14 17:20:45


14. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2014-01-14 16:08:21
 ÚJ
>Emphus avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Adminisztrátor
IC üzenetek: 0
OOC üzenetek: 5971
Mindent eltalál természetesen, hogyha van ideje célozni. De mivel még mindig ott tartunk, hogy az újratöltés, célzás és lövés egy akciónak számít, ezért természetesen az az íjász sem találhat mindig, mert ennyi idő alatt rendesen el lehet mozdulni, és/vagy fedezék mögé ugrani.

Nem mellesleg, vegyük az egyszerű példát. Legendás célzású íjász, ami egyébként a nagyon jó ügyességet alsó hangon hordozza magával, inkább reális kitűnővel számolni, de maradjunk a nagyon jónál. Az ellenfél átlagos.

Ha az ellenfél 20 méternél közelebb van, a támadó várható értékben 21 támadási eséllyel rendelkezik, 20-40 méter között 20, 40 métertől még sokáig 19.
A védekező várható értékben 11,47-et dob, erre jön rá az átlagos ügyesség, ami 4, összesen 15,47. Viszonylag távol lévő ellenfélnél is 19 vs. 15,47. De még 200 méterre is 17 vs. 15,47. Ez sok mindennek mondanám, de rossznak nem. Olyannyira, hogy 20m-nél közelebb a támadó pl. ha dupla egyest dob is 17 támadási esélyt kap, szóval ha rettentően elhibázza a lövést is több, mint 60% esély van a találatra.

Vedd figyelembe, hogy továbbra is a védekező félnek kíván kedvezni a harcrendszer.

A hozzászólás írója (Emphus) módosította ezt a hozzászólást, ekkor: 2014.01.14 16:08:40


13. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2014-01-14 16:00:06
 ÚJ
>Valian de Bravadore avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Törölt felhasználó
IC üzenetek: 201
OOC üzenetek: 14
A javított módosítok már sokkal barátságosabbak. Számomra elfogadhatóak.

Már csak egy dolog van, ami előtt kissé értetlenül állok. Ahogy olvastam te egy legendás íjászt veszel kb. 80%-os találati esélynek. Ha valaki már egyszer " legenda " lett, az nem azt jelenti inkább hogy szinte sose téveszt?

A kitűnő pedig mondjuk 90%-ban mindent eltalál amire lő?

Nem tudom, nekem az a 80%, egy legendának nagyon kevéske. Inkább egy nagyon jó-nak adnék 80%-ot, és egy jónak 60%-ot, egy legendának inkább 98%-ot, ha már egyszer legenda lett belőle.


12. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2014-01-14 15:42:20
 ÚJ
>Emphus avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Adminisztrátor
IC üzenetek: 0
OOC üzenetek: 5971
Az, hogy jelenleg nincs legendás íjász, nem azt jelenti, hogy őket figyelmen kívül kell hagyni a harcrendszer tervezésénél.

Jelenleg, a javított módosítókkal:
"Az alap az, hogy a célpont mozog, átlagos emberi méretű, és távolsági támadás esetén középtávolra van (kb. 40-80 méter), a célpont jól látható, az időjárás tiszta."

"Az íjászok esetén a standardtól pozitív irányban való eltérésnél +1 pontokat kap a támadó, ilyen az átlagosnál nagyobb méret (nagyobb óriás esetén akár +2), az álló célpont vagy lassabban mozgó (+2, +1), és ilyen a kisebb távolság (40m alatt +1, 20m alatt +2, de 80m fölött -1 és 160m fölött -2)."

15 méterre a +2 már simán adható. 5 méter alatt nagyon kétes a találat, oké, hogy közel van a célpont, de ha ő mozog, azt nagyon nehéz lekövetni egy íjjal, a kis távolság miatt a kis oldalirányú mozgás nagyobb szöget eredményez. Írtad, hogy lőfegyverekkel jobban állsz. Gondolj bele egy puskával hogy céloznál, hogyha 4-5 méter távolságban kőröznek körülötted? Nehéz utánafordulni, főleg, hogyha kiszámíthatatlan az irányváltása. Ez nem olyan egyértelmű azért, hogy kisebb táv az egyenlő a nagyobb találati eséllyel.

És az 1-2 módosító minden irányban igen sokat számít, az 5-ös és hasonló mennyiségű módosító az nagyon nem soké. Itt ennél jóval kevesebbről beszélünk. Pl. jó íjász (célzás), jó ügyességgel egy átlagos karakter ellen, aki 15m-re van, most várható értékben 17 támadó esély, 15,47 védő esély, így a támadás sikeres, kb. az általad írt 60-70% eséllyel (inkább 60%).

És még mindig benne van az, hogy a harcrendszer továbbra sem bontja le az íjjal való lövést részekre. Tehát ha a másik 5m-re van, és Te íjjal meg akarod lőni, a helyzet az, hogy az íj a kezedben, a vessző még a tegezben, ugyanis a távolsági fegyverrel való lövés, mint akció, az újratöltést és célzást is magába foglalja. Amennyiben már az íj a harc során fel lett ajzva, abban az esetben nyilván plusz módosítót kell rá számolni.

A hozzászólás írója (Emphus) módosította ezt a hozzászólást, ekkor: 2014.01.14 15:50:16


11. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2014-01-14 15:26:34
 ÚJ
>Valian de Bravadore avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Törölt felhasználó
IC üzenetek: 201
OOC üzenetek: 14
Igen kevés a legendás íjász, nagyon jó ügyességgel.

Egy sima " jó " - " jó "-val már azért nagyobb eséllyel kéne találnia közelről ( max 15 méterig ). A te számításod alapján mondjuk úgy 60-70%-os találati esélyt mondanék reálisnak.

A távolsági fegyverek nem olyanok mint a közelharci fegyverek. Itt a távolság döntő tényező. Minél kisebb a táv annál jobb az esélyed a találatra, és minél nagyobb, annál kisebb. ( A lőfegyverek esetében is így működik - ahoz jobban értek, így abból indulok ki )

Esetleg egy méterenként adott plusz pont az íjász javára, ami fokozatosan csökken?

0-5 méter - plusz 5 pont

5-15 méter - plusz 3 pont

20-40 méter plusz 2 pont

40 m fölött - nincs plusz pont.

Ez egy finom kiigazítás lehetne, ami komolyan figyelembe veszi a távolságot is.

Ugyanennél a logikánál maradva. 180-200 méter fölött már minuszokat lehetne adni a támadónak.

Így a távolság is fontos elem lehetne.

A hozzászólás írója (Valian de Bravadore) módosította ezt a hozzászólást, ekkor: 2014.01.14 15:27:43


10. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2014-01-14 13:57:53
 ÚJ
>Emphus avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Adminisztrátor
IC üzenetek: 0
OOC üzenetek: 5971
A számolásod nem reprezentatív, a védekezőnek gyakorlatilag végig jót dobtál. Amúgy az egész harcrendszer alapvetően mindenhol a védekezőnek kedvez, de ez íjászat esetén kisebb mértékben igaz, és jobban függ a véletlentől.

Vegyünk egy támadó íjász jó ügyességgel és célzással, és egy védekező akárkit átlagos ügyességgel. Ez egy korrekt állapot, ebben elvárható, hogy azért az íjász nagyon ne találjon minden alkalommal. De mondjuk minden második betaláljon.

Támadó dobásának várható értéke 5 a két d10 átlagával, így a támadási esély 15.

A védekező dobásának várható értéke 3,5 a két kocka átlagával, azaz 7 a két kocka összege. A nagyobbik dobás várható értéke 4,47, így összesen a védekező dobása várható értékben 11,47. Ehhez hozzáadva a jó ügyesség után járó bónuszt 15,47, azaz a védekező kicsit jobb helyzetben van, de nem annyival, mint fegyveres harc esetén. Ez hozzávetőleges annyit jelent, hogy kb. 40% eséllyel talál a támadó, ami az átlagnál egy picit jobb esetén teljesen korrekt számnak tűnik.

Most nézzünk egy legendás íjászt nagyon jó ügyességgel, aki ellen egy átlagos ügyességű valaki védekezik. Azt várjuk el, hogy szinte mindig találjon.

Támadó dobásának a várható értéke még mindig 5, így összesen 19 a támadási esély. 15,47 pontja van várható értékben. Ez hozzávetőlegesen annyit tesz, hogy a támadó olyan 80% eséllyel talál, ami az adott helyzetben elég korrektnek mondható szerintem.

Egyébként a dolog úgy lett kialakítva, hogy alapul lett véve a fegyveres harc, de a védő nem kapja meg a képességét védéshez, cserébe megkapja a nagyobb kocka értékét. Mivel a nagyobb kocka várható értéke 4,47, ezért az íjász a fegyveres harchoz _képest_ előnyben van, hogyha átlagosnál jobb a célzása, míg hátrányban, hogyha átlagos vagy rosszabb.

"A támadó érték kocka dobása max: 10, a védekező max 18. - Tehát a védekezőnek több esélye van, és ez független a távolságtól."

Ez egy hibás érvelés. A kidobható maximum irreleváns.

"Én képzetlen íjász vagyok, életemben ha kétszer volt a kezemben íj. De 2 méterről 3-szor egymás után még én se lőnék mellé. Pláne ha ember nagyságú a célpont."

Miért gondolod, hogy egy íjász lövése lebontható ilyen esetekre? Két méterről lazán mellé fogsz lőni. Egy harchelyzetben a másik nem áll ott bambán, hogy na, gyere, lőj. Vagy mire lősz, már rég megcsaptak valamivel, vagy egyszerűen nem tudod ilyen távolságból lekövetni a másik mozgását a rendes célzáshoz. Persze _HA_ be van célozva jól már a másik, akkor nem reális, hogy el tud mozdulni a nyílvessző elől, de a harcrendszer nincs szétbontva ilyen részletekre.

"Mert ez a rendszer az alap standard, amit 5 méterre álló, jól látható, nem mozgó célpont ellen alkalmazunk. Ha esetleg mozog, és még minuszokat is kap a támadó, gyakorlatilag lehetetlen eltalálni még egy óriást is."

Az ilyesfajta módosítók bennmaradtak véletlenül, akkor, amikor módosítottam az íjász védés számításán. Ezt mindjárt átírom. Alapvetően egy mozgó célpontot tekintünk standardnak, emberi méretekkel, közép távolra. Így az 5 méter és az óriás ténye után is +1 módosító fog járni a támadónak.


9. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2014-01-14 13:06:37
 ÚJ
>Valian de Bravadore avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Törölt felhasználó
IC üzenetek: 201
OOC üzenetek: 14
Számoltam, és kipróbáltam.

A saját karim adatait vettem alapnak, és ezekhez dobtam. ( kvázi, mintha a karim ikertesójára lőnék ).

1. Támadó: 14,5 Védekező: 21

2. Támadó: 12,5 Védekező: 14

3. Támadó: 16 Védekező: 18

_____________

Ezek alapján 3-ból 3-szor mellé lőttem volna, mondjuk 2 méterről. Az adatok vissza ellenőrizhetőek a kocka dobóban. És nem, nem csaltam azzal hogy többször dobtam ki, és csak azt írtam ide be ami nekem megfelel. Próbálja ki bárki.

A támadó érték kocka dobása max: 10, a védekező max 18. - Tehát a védekezőnek több esélye van, és ez független a távolságtól.

______________

Én igazán nem rossz indulatból írtam, vagy azért mert ilyen szemét alak lennék aki még az élő fába is beleköt. De ez így nem tükrözi a valóságot. Én képzetlen íjász vagyok, életemben ha kétszer volt a kezemben íj. De 2 méterről 3-szor egymás után még én se lőnék mellé. Pláne ha ember nagyságú a célpont.

Számszeríjjal 2-3 méterről 98%-os biztonsággal lehet lőni. Csak ráfogod és meghúzód. Nincs semmi amit el lehetne szúrni. Gyakorlatilag olyan mint egy modern pisztoly - ebben a tekintetben - teljesen képzetlen használó is gond nélkül talál vele.

Lehet hogy az első javaslatom túl drasztikus volt, én elismerem. Kicsit átestem a ló túl oldalára. De én mindenképp azt szeretném kérni, hogy ezt gondoljuk újra.

Belátom, annak is van létjogosultsága hogy valaki mellé lő. De esetleg nem lehetne távolsághoz kötni?, meg mozgáshoz? - Mert ez a rendszer az alap standard, amit 5 méterre álló, jól látható, nem mozgó célpont ellen alkalmazunk. És még itt is igen csekély a találati esély. Ha esetleg mozog, és még minuszokat is kap a támadó, gyakorlatilag lehetetlen eltalálni még egy óriást is.

____________

Egy konkrét ötlet:

0-20 méteren belüli lövésnél a védekező csak simán dobjon 1d6-al és ahoz jöjjön hozzá az ügyessége.

20-40 méternél már 2d6-al és ahoz jöjjön az ügyesség.

40 méternél távolabbi cél esetében legyen a mostani rendszer.

A hozzászólás írója (Valian de Bravadore) módosította ezt a hozzászólást, ekkor: 2014.01.14 13:46:19


8. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2014-01-14 12:29:25
 ÚJ
>Emphus avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Adminisztrátor
IC üzenetek: 0
OOC üzenetek: 5971
"De a távolsági fegyverek ( íjra gondolok ) - ha csak nem pajzzsal védekezik valaki, és nem olyanok a reflexei mint a villám - valóban védhetetlenek az esetek döntő többségében."

A védekezési esély önmagában semmit nem jelent, pláne nem azt, hogy ténylegesen kivédesz valamit. A védekezési esély pluszokat a kockából azért kapja a karakter, mert a támadó elronthatja a lövést. Rosszul gondolkodsz, hogyha a sikertelen támadást csak úgy tudod elképzelni, hogy azt a másik kivédte ténylegesen.

"Ebben a rendszerben a védekezőnek van sokkal nagyobb esélye, még akkor is ha a támadó célzása és ügyessége magas. Az íjász teljesen hátrányban van."

Ez szimplán nem igaz. Számolj utána a dobások várható értékével.


7. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2014-01-14 00:47:08
 ÚJ
>Valian de Bravadore avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Törölt felhasználó
IC üzenetek: 201
OOC üzenetek: 14
Elolvastam.

De a távolsági fegyverek ( íjra gondolok ) - ha csak nem pajzzsal védekezik valaki, és nem olyanok a reflexei mint a villám - valóban védhetetlenek az esetek döntő többségében.

Ebben a rendszerben a védekezőnek van sokkal nagyobb esélye, még akkor is ha a támadó célzása és ügyessége magas. Az íjász teljesen hátrányban van.

A hozzászólás írója (Valian de Bravadore) módosította ezt a hozzászólást, ekkor: 2014.01.14 00:47:54


6. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2014-01-14 00:30:43
 ÚJ
>Emphus avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Adminisztrátor
IC üzenetek: 0
OOC üzenetek: 5971
Én azt javasolnám, hogy ne ragadj ki részleteket a harcrendszerből, hanem nézd meg, hogy pl. távolsági támadás esetén a védekezési és támadási potenciálok hogy alakulnak.

Amit Te javasoltál, gyakorlatilag minden esetben védhetetlenné tenné a távolsági fegyvereket.


5. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2014-01-13 23:23:41
 ÚJ
>Valian de Bravadore avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Törölt felhasználó
IC üzenetek: 201
OOC üzenetek: 14
"Ha távolsági támadás történt (fegyverdobás vagy távolsági fegyver), akkor a védekezési esélyhez még a két kockával dobott érték közül a nagyobbik pluszban hozzáadandó (tehét a két dobásból a nagyobbikat kétszer, a kisebbiket egyszer adjuk hozzá összességében). Ez a védekezési esély."

A védekező így előnyben van a távolsági fegyveressel szemben??? ( ha jól értem ). De az íjásznak nem nagyobb esélye van eltalálni egy embert? Mint annak elugrania a támadás elől?

A kilőtt nyílvessző sokkal gyorsabb mint bármilyen faj reakciós ideje, nem?

____________

A védekező maximálisan kidobható védő értéke 18. - csak a kocka
A támadóé legjobb esetben is 10.

_________________


Én azt javasolnám, hogy a "dobott érték közül a nagyobbik pluszban hozzáadandó" - mondatot vegyük ki. Így a maximális kidobható védő érték 12, és a két 10-es dobásnak ne az átlagát vegyük, hanem az összegét. Így sokkal valóságosabban megkapjuk az esélyeit annak mekkora esélye van valakinek elugrani egy kilőtt nyíl elől.( nem sok )

A hozzászólás írója (Valian de Bravadore) módosította ezt a hozzászólást, ekkor: 2014.01.14 00:01:56


4. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2014-01-12 19:49:02
 ÚJ
>Emphus avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Adminisztrátor
IC üzenetek: 0
OOC üzenetek: 5971
Felkerült a harcrendszer végére egy összefoglaló táblázat, benne tömören a legfontosabb származtatott értékadattal és számolási módszerekkel.


3. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2014-01-12 18:45:26
 ÚJ
>Aravae Mithraniel avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Törölt felhasználó
IC üzenetek: 168
OOC üzenetek: 132
Mint az új harcrendszert már alkalmazva, én is megerősíteném, hogy csak elsőre tűnik bonyolultnak.
Az értékeket elég első alkalommal megnézegetni, kiszámolni, és utána már teljesen automatikus minden.

Szóval első ízben én is azt mondtam, hogy kemény dió lesz, de utólagosan az a véleményem, hogy egy jól kidolgozott, könnyű rendszer, amit öröm használni. :)


2. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2014-01-12 18:33:25
 ÚJ
>Emphus avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Adminisztrátor
IC üzenetek: 0
OOC üzenetek: 5971
Azért azt, hogy egy szöveg hosszú, ne kapcsold össze azzal, hogy bonyolult. Eddig három karakternél láttam használni a szabályokat, ahogy láttam, mindhárman gond nélkül megbirkóztak vele. :)

A táblázat jó ötlet, már én is gondoltam rá, sőt, gondoltam számolóprogramra is, de utóbbinál több magasabb prioritású feladat is van még. A táblázat hamarosan be fog kerülni.

Bár ha belegondolsz, az sem igaz, hogy sok keresgélést eredményez, mert mindegyik karakternél egyszer kell meghatározni ezeket az értékeket, nem kell mindig keresgélni, ugyanis harc közben nem változnak meg.

De annak örülök, hogy nem potyára dolgoztam ki egy harcrendszert. :D

A hozzászólás írója (Emphus) módosította ezt a hozzászólást, ekkor: 2014.01.12 18:33:54


1. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2014-01-12 18:27:45
 ÚJ
>Thrull Trikorlath avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Játékos
IC üzenetek: 16
OOC üzenetek: 7
Olvastam a (nekem) új harc-cselekvési sorrend "szabályokat". Tudom hogy nem kötelező használni de elsőre nekem úgy tűnik nem is lenne könnyű használni. Eléggé zavaros és nem csak az oldal korábbi stílusához mérten, de szerintem más rendszerekhez képest is túlbonyolított.

Mindenesetre egy javaslatom egyből lenne. A tulajdonságok rangjából (nagyon rossz-rossz-átlagos...) ugye bónuszokat kap a karakter, ezek azonban csak a szövegesen jelennek meg és a hozzájuk tartozó számérték csak a szabálykönyvben található meg, ráadásul elszórva a szövegben és még csak nem is egységesen. Emiatt a szabályok használata rengeteg keresgélést és többszöri olvasgatást igényel.
Javaslom hogy tulajdonság "rangok" kapjanak egy független számértéket és a használandó bónuszok legyenek meg egy táblázatban, a fenn említett bónuszból számított formában. Pl. gyorsaság bónusz plusz kettő.


1-20 , 13-32