OOC - Játékon kívüli fórum
Karaktered neve: ---       Rangod: Nem bejelentkezett felhasználó       Pénzed: --- arany     
Varázsitalaid: Neked nincsenek varázsitalaid!


Üdvözlünk!

Ez itt a www.Lanawin.hu weboldal játéktere. Egy fórumos szerepjáték. Te nem vagy bejelentkezett állapotban, ezért nincs jogod ténykedni a fórumon. Csak olvasni tudod a hozzászólásokat, semmi mást. Ha szeretnéd kipróbálni milyen is a fórum valójában, átélni izgalmas kalandokat, varázslatokat tanulni, bájitalokat vásárolni, egyedi karaktert létrehozni, felszereléseket kovácsoltatni, vagy küldetéseket végrehajtani, akkor regisztrálj bátran, ne habozz. Miután regisztráltál, és beléptél minden funkciót elérhetsz. Lehetőséged lesz részt venni a mesékben, vagy csak spontán játszani a megalkotott, mesés világban. Felkutathatod a város rejtélyeit, és részese lehet egy olyan fórumos szerepjátéknak, ahol a játékosok kényelme, és a játék élvezete a legfontosabb.

Vissza a főoldalra!
Nincs "nagyobb" helyszínJátékon kívüli fórumArthenior főtere (új)
Amon Ruadh (új)
Füves puszta (új)
Dokkok és kikötő (új)
Játékon kívüli fórum >> Lanawin fórum >> Fejlesztés >>
[Elvetve] Harcrendszer javítása
<< Előző oldal - Mostani oldal: 2 (21. - 32. üzenet) - Első olvasatlan beíráshoz >>Oldal váltása:

32. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2015-05-04 09:29:16
 ÚJ
>Emphus avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Adminisztrátor
IC üzenetek: 0
OOC üzenetek: 5968
@A'frad Loganar:
Nem cél tökéletesen modellezni egy valós harcot. A pajzs amúgy nem csak mentődobásra használható, simán védésre is, számítható miatta plusz módosító a védekezésre, így teljességgel része a harcrendszernek.

A kétkezes fegyverek szintén részei a harcrendszernek, hisz a sebzés meghatározásában figyelembe lehet venni ezt, és szintén járhat itt-ott negatív vagy pozitív módosító.

Kérlek, hogy tájékozódj, mielőtt felteszel egy kérdést, és ne ugorj neki egyből azoknak, akik segíteni akarnak. Másrészről nem olyan bonyolult dolog, hogy a "segítség" részben teszel fel kérdéseket, ott kérsz segítséget. Egy elvetett témába pedig már hiába írsz.

Kérlek, ide ne írj többet. Megvannak a megfelelő topicok, használd azokat!


31. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2015-05-02 18:55:52
 ÚJ
>Moderártor (inaktív) avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Adminisztrátor
IC üzenetek: 0
OOC üzenetek: 20
Az efféle kérdésekre ott a segítség téma. Vagy ha ezen változtatnál, nyiss új témát.


30. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2015-05-02 18:49:34
 ÚJ
><b style='color:#c03010'>Mesélő (Elvtárs) (inaktív)</b> avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Mesélő
IC üzenetek: 260
OOC üzenetek: 120
A harcrendszer nem definiálja, hogy milyen fegyver milyen sebzést okoz, hiszen ez ~90%-ban a helyzet és a leírt reagok alapján dől majd el. Ráadásul a fegyverek többségére mind igaz lesz, hogy a karcolástól a halálosig bármit bekaphat a játékos.

Természetesen az ebből adódó problémák esetén lehet mesélőt hívni.


29. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2015-05-02 18:37:21
 ÚJ
>A'frad Loganar avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Játékos
IC üzenetek: 121
OOC üzenetek: 19
És egy pallóssal ugyanakkora sebzést okozol mint egy sima egykezes karddal?
Mert ha igen, akkor ebben a rendszerbe a kétkezes harc a király, és aki szerepjáték szempontból, kétkezes fegyverrel, vagy pajzzsal szeretne játszani az nagy hátrányba kerül, ha rendszer szerinti harcot játszunk le, mint pl gondolom a tavaszünnepi bajnokság is úgy zajlott.


28. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2015-05-02 17:09:49
 ÚJ
>Moderártor (inaktív) avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Játékos
IC üzenetek: 0
OOC üzenetek: 20
Az általam bemásolt részlet a kardcsapásra vonatkozott, szóval pontosan azt válaszolja meg, amire kíváncsi voltál. Egy pallossal, kétkezes csatabárddal 3 szegmens a támadás.

"Ilyen tipikusan egy kardcsapás vagy annak kivédése, és hasonlóan más fegyverekkel való támadás és azok védése. Amennyiben két kézzel hasonló mozdulatot teszel, úgy 2*2 = 4 szegmens helyett csak 3 szegmenst használsz fel."

Ez arra is értendő, ha két kézzel két külön fegyvert forgatsz, és arra is, ha két kézzel ugyanazt.



27. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2015-05-02 16:42:38
 ÚJ
>A'frad Loganar avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Játékos
IC üzenetek: 121
OOC üzenetek: 19
Akkor léci inkább te olvasd el még egyszer amit írtam, mert én nem a kétkezes harcot hiányoltam, hanem a kétkezes fegyvereket ami nem ugyan az, kétkezes fegyverként gondolok itt a pallósra, kétkezes csatabárd stb. amiket két kézzel kell forgatni, és nem a két egykezes fegyver páros forgatását.


26. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2015-05-02 13:53:42
 ÚJ
>Moderártor (inaktív) avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Játékos
IC üzenetek: 0
OOC üzenetek: 20
Szia!

Ez a téma már el van vetve, így ötletelés sincs.
Ajánlanám a harcrendszer újbóli, figyelmesebb átolvasását, mert például a kétkezes dolgot illetően helyből van leírás a rendszerben:

"Amennyiben két kézzel hasonló mozdulatot teszel, úgy 2*2 = 4 szegmens helyett csak 3 szegmenst használsz fel."

Amennyiben a FIGYELMES átolvasás után is van ötletelni valód, nyiss új témát.

Ara


25. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2015-05-02 13:22:10
 ÚJ
>A'frad Loganar avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Játékos
IC üzenetek: 121
OOC üzenetek: 19
Sziasztok

Átolvastam a harcrendszert, és a következő észrevételem lenne:
Szerintem a pajzs irreálisan gyenge, harconként egyszer d6-al 6 dobás esetén véd, semmi mintha nem is lenne, ha matematikailag nézzük hat harconként fog 1x védeni 1 csapástól, akkor már inkább két fegyvert használok, azzal ha párba támadok, minden körben meg spórolhatok egy szegmens időt, sokkal jobb.
Ill szerintem a pajzs méretkategóriája is számíthatna, nagyobb pajzs jobban véd, de lassít, vagy gyorsabban fáradsz miatta.

És amit hiányoltam, nem esik szó a kétkezes fegyverekről, mert ha egy kétkezes fegyver ugyanúgy sebez mint egy egykezes, akkor minek használnák.
Egy kétkezes fegyvernek drasztikusabban nagyobbat kellene sebezni, viszont lehet lassabb, pl nem 2 hanem 3 szegmens egy támadás.


24. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2014-01-15 17:04:49
 ÚJ
>Emphus avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Adminisztrátor
IC üzenetek: 0
OOC üzenetek: 5968
Ilyen részleteket nem kíván sem a harcrendszer, sem az oldal egyéb része közölni és/vagy alakítani.

Amúgy a távolsági fegyverek vért átütő képessége még meg lesz szabva hozzávetőlegesen, és ennyi. Ez nem a valóság, hanem egy fantasy játék. Legtöbb helyen korhűség sincs, nem elvárás és nem is kényszer, hogy teljesen valósághűen modellezzünk bármit is, pláne nem a fegyverzetet.


23. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2014-01-15 16:08:22
 ÚJ
><b style='color:#c03010'>Mesélő (inaktív)</b> avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Mesélő
IC üzenetek: 183
OOC üzenetek: 81
A számszeríj simán ellőtt 250-300 méterekre. Az, hogy logikusabb vele rövid távon lődözni a célzás miatt, az egy dolog. A hosszú íj megint más, 200 méterről még átüti a láncinget. Egyébként ez a távolsági fegyver besorolás nem neked jutott eszedbe először;)
Illetve a számszeríjakat főleg azért használták, mert nem kellett hozzá képzett íjásznak lenni, akiknek a kiképzése elég sokba került. Na már most ez itt nem egészen így van, tekintve, hogy nem a valóságbeli középkorról beszélünk.


22. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2014-01-15 16:04:15
 ÚJ
>Valian de Bravadore avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Törölt felhasználó
IC üzenetek: 201
OOC üzenetek: 14
És a fegyver típusa íj esetében?

Ezzel eddig nem foglalkoztunk különösebben. De egy számszeríj azért teljesen más mint egy klasszikus angol hosszú íj. Még a ballisztikai jellemzőik is mások. A számszeríjak kis, tömör vesszőkkel működnek ( az még akár tömör fémtestű vessző is lehet ) és a szakirodalom amit most fellapoztam ( nem akarok hülyeségeket írogatni ) azt írja, hogy a középkorban ezeket főleg rövidebb távra alkalmazták. Nem 200-300 méteres lövésekre. Ellenben az angol hosszú íjnak az a sajátossága, hogy a többi íjtól eltérően igen nagy a hatásos lőtávolsága. A szakirodalom amibe most bele néztem 250-300 méteres maximumot ír.

Ezek hogy fognak alakulni? Lesz az íj típusnak hatása a plusz, vagy mínusz pontok rendszerére?

___________

Elvben ilyen alapon minden fegyvert külön le lehetne bontani, ami viszont megoldatatlan, és fölösleges, tudom, ez is jogos. De az íj ( szerintem ) az egy elég speciális dolog a harcrendszeren belül.

A hozzászólás írója (Valian de Bravadore) módosította ezt a hozzászólást, ekkor: 2014.01.15 16:04:58


21. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2014-01-15 13:48:16
 ÚJ
>Emphus avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Adminisztrátor
IC üzenetek: 0
OOC üzenetek: 5968
"Másfelől ahogy a felhúzott és célra tartott íjra lehet kapni plusz 1-et"

Nem, erre nem lehet kapni. Arra lehet kapni, hogyha bőségesen van időd célozni, nem kell "kapkodni".

"úgy a lesből támadó, dobásra kész dobófegyverrel támadó esetében is logikusnak tűnik ( számomra ) az a plusz 1, hiszen nem kell sem előrántania a fegyvert, sem menet közben céloznia."

Már hogyne kéne céloznia? A dobófegyverrel akkor célzol, amikor eldobod. Nem előtte. Az nem olyan mint az íj, hogy arra megy a "lövedék", amerre célzol. Dobófegyvernél nincs értelme "előre becélzás"-ról beszélni, mert akkor célzol, amikor dobsz.


20. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2014-01-15 13:24:47
 ÚJ
>Valian de Bravadore avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Törölt felhasználó
IC üzenetek: 201
OOC üzenetek: 14
Mozdulatlan cél esetében gondolom a plusz 2 megszavazható, ahogy óriás/ nagy darab ork esetében is a plusz 1.

Másfelől ahogy a felhúzott és célra tartott íjra lehet kapni plusz 1-et, úgy a lesből támadó, dobásra kész dobófegyverrel támadó esetében is logikusnak tűnik ( számomra ) az a plusz 1, hiszen nem kell sem előrántania a fegyvert, sem menet közben céloznia.

A távolság valóban necces, arra én sem érzem jogosnak a pontokat. Max minuszt 30 méter fölött esetleg.


19. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2014-01-15 11:07:47
 ÚJ
>Emphus avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Adminisztrátor
IC üzenetek: 0
OOC üzenetek: 5968
Dobófegyverekre szerintem nem kéne távolság függvényében plusz pontot adni, azok kis távolságon mozognak.


18. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2014-01-15 08:22:17
 ÚJ
>Valian de Bravadore avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Törölt felhasználó
IC üzenetek: 201
OOC üzenetek: 14
A dobó fegyverekre mennyiben érvényesek a plusz pontok? Gyakorlatilag ugyanaz, csak kisebb távval? Vagy van valami érdemi eltérés?


17. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2014-01-14 17:31:57
 ÚJ
>Emphus avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Adminisztrátor
IC üzenetek: 0
OOC üzenetek: 5968
A 20-30 méter miatt van +1 ugyebár. A mozdulatlan cél miatt +2. A bőven van ideje miatt még +1-et meg tudok neki szavazni. De ezen felül én nem adnék szerinte többet. Ez összesen +4, ami rengeteg. De csak azért, mert sokkal korábban felajzotta és kitartja, nem lesz plusz, ebben Shiroval értek egyet (gondolom így értette). Itt ugye az a lényeg inkább, hogy mennyi ideje van célozni, erre értettem a korábban felajzást. Egy egyszerű íjnál is, hogyha van bőségesen idő, akkor lehet +1 módosítót adni, vagy akár +2-őt is, ha nagyon koncentrál, de ilyenkor bármi váratlan a környezetben nagyon kizökkentheti.

A hozzászólás írója (Emphus) módosította ezt a hozzászólást, ekkor: 2014.01.14 17:34:52


16. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2014-01-14 17:21:55
 ÚJ
>Moderártor (inaktív) avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Adminisztrátor
IC üzenetek: 0
OOC üzenetek: 20
A felajzott számszeríjat sem fogja megtartani az idők végezetéig, míg lőtávba ér valaki. Fáradni fog. Szvsz ide sem kell semmi módosító.


15. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2014-01-14 17:20:02
 ÚJ
>Valian de Bravadore avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Törölt felhasználó
IC üzenetek: 201
OOC üzenetek: 14
"Amennyiben már az íj a harc során fel lett ajzva, abban az esetben nyilván plusz módosítót kell rá számolni."

Ha a támadó fél felhúzott számszeríjjal vár, stabil lőállásban, olyan helyen ahol nem zavarják, jól rálát a célpontra, ami mozdulatlan, és bőven van ideje arra hogy pontosan becélozza a tőle 20-30 méterre lévő védekező felet, az mennyi pluszt jelent?

A hozzászólás írója (Valian de Bravadore) módosította ezt a hozzászólást, ekkor: 2014.01.14 17:20:45


14. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2014-01-14 16:08:21
 ÚJ
>Emphus avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Adminisztrátor
IC üzenetek: 0
OOC üzenetek: 5968
Mindent eltalál természetesen, hogyha van ideje célozni. De mivel még mindig ott tartunk, hogy az újratöltés, célzás és lövés egy akciónak számít, ezért természetesen az az íjász sem találhat mindig, mert ennyi idő alatt rendesen el lehet mozdulni, és/vagy fedezék mögé ugrani.

Nem mellesleg, vegyük az egyszerű példát. Legendás célzású íjász, ami egyébként a nagyon jó ügyességet alsó hangon hordozza magával, inkább reális kitűnővel számolni, de maradjunk a nagyon jónál. Az ellenfél átlagos.

Ha az ellenfél 20 méternél közelebb van, a támadó várható értékben 21 támadási eséllyel rendelkezik, 20-40 méter között 20, 40 métertől még sokáig 19.
A védekező várható értékben 11,47-et dob, erre jön rá az átlagos ügyesség, ami 4, összesen 15,47. Viszonylag távol lévő ellenfélnél is 19 vs. 15,47. De még 200 méterre is 17 vs. 15,47. Ez sok mindennek mondanám, de rossznak nem. Olyannyira, hogy 20m-nél közelebb a támadó pl. ha dupla egyest dob is 17 támadási esélyt kap, szóval ha rettentően elhibázza a lövést is több, mint 60% esély van a találatra.

Vedd figyelembe, hogy továbbra is a védekező félnek kíván kedvezni a harcrendszer.

A hozzászólás írója (Emphus) módosította ezt a hozzászólást, ekkor: 2014.01.14 16:08:40


13. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2014-01-14 16:00:06
 ÚJ
>Valian de Bravadore avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Törölt felhasználó
IC üzenetek: 201
OOC üzenetek: 14
A javított módosítok már sokkal barátságosabbak. Számomra elfogadhatóak.

Már csak egy dolog van, ami előtt kissé értetlenül állok. Ahogy olvastam te egy legendás íjászt veszel kb. 80%-os találati esélynek. Ha valaki már egyszer " legenda " lett, az nem azt jelenti inkább hogy szinte sose téveszt?

A kitűnő pedig mondjuk 90%-ban mindent eltalál amire lő?

Nem tudom, nekem az a 80%, egy legendának nagyon kevéske. Inkább egy nagyon jó-nak adnék 80%-ot, és egy jónak 60%-ot, egy legendának inkább 98%-ot, ha már egyszer legenda lett belőle.


1-20 , 13-32