OOC - Játékon kívüli fórum
Karaktered neve: ---       Rangod: Nem bejelentkezett felhasználó       Pénzed: --- arany     
Varázsitalaid: Neked nincsenek varázsitalaid!
Herbária: Neked nincsenek varázsnövényeid!


Üdvözlünk!

Ez itt a www.Lanawin.hu weboldal játéktere. Egy fórumos szerepjáték. Te nem vagy bejelentkezett állapotban, ezért nincs jogod ténykedni a fórumon. Csak olvasni tudod a hozzászólásokat, semmi mást. Ha szeretnéd kipróbálni milyen is a fórum valójában, átélni izgalmas kalandokat, varázslatokat tanulni, bájitalokat vásárolni, egyedi karaktert létrehozni, felszereléseket kovácsoltatni, vagy küldetéseket végrehajtani, akkor regisztrálj bátran, ne habozz. Miután regisztráltál, és beléptél minden funkciót elérhetsz. Lehetőséged lesz részt venni a mesékben, vagy csak spontán játszani a megalkotott, mesés világban. Felkutathatod a város rejtélyeit, és részese lehet egy olyan fórumos szerepjátéknak, ahol a játékosok kényelme, és a játék élvezete a legfontosabb.

Vissza a főoldalra!
Nincs "nagyobb" helyszínJátékon kívüli fórumArthenior főtere (új)
Amon Ruadh (új)
Füves puszta (új)
Dokkok és kikötő (új)
Játékon kívüli fórum >> Lanawin fórum >> Fejlesztés >>
[Bekerült] Fajok kiegyensúlyozása
Mostani oldal: 1 (1. - 19. üzenet) - Első olvasatlan beíráshoz >>

19. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2015-11-03 19:18:26
 ÚJ
>Emphus avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Adminisztrátor
IC üzenetek: 0
OOC üzenetek: 5971
Biztos, hogy nem lesz ilyen módosítás önmagában, és nem picit offtopic, mivel baromira nem kiegyensúlyoz, hanem pont, hogy tápol.

És kérlek, hogy lezártnak tekintett témákba ne írj. Egy ötlet = egy téma.


18. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2015-11-03 19:11:07
 ÚJ
>Worenth Yosden [halott] avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Törölt felhasználó
IC üzenetek: 1521
OOC üzenetek: 51
Üdv!

Javasolnék olyat, hogy az elfek elérhessék gyorsaságból a "legendás" értéket.
Szerintem egy elf íjásznak is dukálna, ráadásul a fajleírásukban az szerepel, hogy páncélokat, sisakokat, pajzsokat nem kedvelik, hogy mozgékonyak maradhassanak, meg mondjuk az erdő népeit én villámgyorsnak képzelném el, a mozgékonyság megtartása pedig szintén erre is utalhat. Szóval én a magam részéről a gyorsaságot bőven el tudnám nekik képzelni legendásra. Vélemény?


17. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2015-07-09 14:54:19
 ÚJ
>Emphus avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Adminisztrátor
IC üzenetek: 0
OOC üzenetek: 5971
Az orkoknak mostantól erőre csak +3 pont jár, míg ügyességre +1. A pontértékek visszamenőleg nem módosulnak, de ezzel párhuzamosan az ork más bónuszokat kap tulajdonságra a szöveges értékelések tekintetében, így lehet, hogy van ork, akinek a szöveges értékelés alapú ereje csökkent és/vagy az ügyesség nőtt.


16. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2015-05-10 18:28:20
 ÚJ
>Harath Hardoghar avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Törölt felhasználó
IC üzenetek: 747
OOC üzenetek: 33
Igen, állóképességnél számoltam 2-vel, holott leírtad, hogy nem akarsz óriás.2-t.
Ettől függetlenül az ügyességre tettem le a voksomat.
A "mikor lesz bevezetve, és régebbi kariknál módosításra kerül -e" nem kaptam választ.


15. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2015-05-10 17:47:12
 ÚJ
>Emphus avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Adminisztrátor
IC üzenetek: 0
OOC üzenetek: 5971
Valamit elszámoltál. Minden faj max. hat pontot kap, Te hetet raktál az orknak. Úgyhogy egyik általad írt módon sem fog alakulni az értéke.


14. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2015-05-09 22:47:47
 ÚJ
>Harath Hardoghar avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Törölt felhasználó
IC üzenetek: 747
OOC üzenetek: 33
Ha gyorsaságra teszünk 3erő+2állók+2gyors, akkor a felső értékek így alakulnak?
Erő legendás, állók+gyors kitűnő, a többi pedig max jó

Ha ügyességre teszünk, akkor a felső értékek így alakulnak?
Erő legendás, állók kitűnő, gyors és ügyes nagyon jó, a többi max jó

Én amondó vagyok, hogy ügyességre tegyünk, hiszen a testmérete és ereje miatt a gyorsasága ne legyen már a fél-elfekéhez mérhető fürge, viszont ügyesebb, mint az átlag, hiszen harcra nevelkedik kb.
Mikorra tervezed bevezetni, ill. a már kész karik visszamenőleg is módosulnak majd?


13. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2015-05-06 11:32:46
 ÚJ
>Emphus avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Adminisztrátor
IC üzenetek: 0
OOC üzenetek: 5971
Ami már biztos (csak a továbbgondolkodás irányát tűzöm ki itten):
Át lesz rakva egy pontnyi erő másra az orknál. De tuti nem állóképességre (nem akarok óriás.2 fajt), és nem túl valószínű, hogy karizmára. legvalószínűbb az ügyesség vagy gyorsaság.

A téma pedig _nem_ szól a fajok vagy karakterek öregedéséről (és erről amúgy fölösleges is nyitni, mert nem igazán megoldható sehogy, már vagy tucatszor lett átbeszélve összesen félszáz emberrel).

A hozzászólás írója (Emphus) módosította ezt a hozzászólást, ekkor: 2015.05.06 11:33:26


12. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2015-05-05 18:01:41
 ÚJ
>A'frad Loganar avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Játékos
IC üzenetek: 121
OOC üzenetek: 19
Igen közben ez már nekem is megfordult a fejemben, hogy egy kis időtartamot is el lehet részletezni sok hozzászólásban, míg egy nagyobb időtartamot magába ölelő eseményt is le lehet pörgetni pár reaggal.
Igazából, most nincs más ötletem erre, majd még agyalok rajta:)


11. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2015-05-05 17:23:19
 ÚJ
>Morwon Loree Dedion avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Tapasztalt játékos
IC üzenetek: 844
OOC üzenetek: 1416
Re: A'frad,

Oké, + 1 nézet/ vélemény. :)

Az öregítés az már egy elég más tészta, szerintem bátran nyithattál volna új témát is, de akkor már megírom.
Nem tudom, arra gondoltál-e, hogy vannak, akik írnak 500 hozzászólást (oké, talán túlzással - nem ismerek ilyet, te tegyük fel van ilyen), amiben kijátszanak egy teadélutánt / virágszedést, akkor egy nap alatt kiöregednek? :D
És van a másik oldal: vannak, akik egy évet (vagy akár többet) ugranak hirtelen előre. Nyílván ki lehet játszani, hogy "érzi magán, hogy már nem úgy mozog, mint egykor", de alapvetően ez a játékostól függ, hogy mit kezd magával. Persze, egy olyan kari., aki úgy kezdi, hogy 120 éves ember, az nem is fog úgy ugrálni, mint egy gyerek, ezt egy esetleges harc folyamán lehet a leginkább szemléltetni.

Tehát: elég fölöslegesnek tartom ezt a kor szabályozást, legalábbis azt a részét mindenképpen, hogy kapjanak x hsz után egy levelet.

ööö... Kimaradt valami? :D


10. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2015-05-05 17:12:22
 ÚJ
>A'frad Loganar avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Játékos
IC üzenetek: 121
OOC üzenetek: 19
Én véleményem szerint, az Orkokkal kapcsolatban jogos a felvetés, miért erősebb az óriásnál, a pont átmehet állóképességre, sőt én még átesnék a ló túloldalára is, akár két pont is átmehetne, az orkok inkább híresek szívósságról kitartásukról, egészségükről, mintsem irdatlan erejükről, persze erősebbek az embereknél, ezt a plusz kettő erő, amivel elérheti a kiválót elégé szimbolizálja hogy erősebb, míg +3 állóképességgel inkább ez az értéke lehetne legendás, a +1 gyorsaság meg megmaradna, vagy az átkerülhetne ügyességre, igaz nem kézügyességükről híresek, de ha már harcos nemzet az ork, akkor harcban legyen előnyük, mert támadásnál védésnél az ügyesség számít.

Elfekről.
Ing nem tudom hogy neked a kecses testalkat(ahogy te írtad, a leírásuk szerint elegáns) miért indokolná inkább az állóképességet mint a gyorsaságot vagy az ügyességet.
Oké egy kecsesen futó, lehet jobban birja a hosszú távot, mint egy zömök emberke, de az állóképesség messze nem csak erről szól idézve a leírást, "magas fokú teherbírást vagy fizikai fáradtságot" tehát, ha egész nap a követ kel bányásznod és cipelned, vagy folyamatos nehéz vértet viselned stb... ebben nem segít a kecses testalkat egy csöppet sem.
A sötételfekkel kapcsolatban van logika abban amit írtál, ők talán megérdemlik az állóképesség bónuszt. míg azzal is teljesen egyetértek, hogy a félelfeket nem kell annyira közel vinni az elfekhez, maradjanak emberszerűek valamennyire.

Akkor ha már a fajok vannak bolygatva egy saját észrevétel, a kor.
Teljesen jól le van írva melyik faj meddig él általánosságban de nincs játékbeli következménye, én ha akarok, még IRL 10 év múlva ha létezik még az oldal még mindig kis suhancnak játszhatom ki a karakterem majd, míg lehet más már nyugdíjazta az elfjét.
Lehetne egy automatikus üzenet ami a játékost figyelmezteti x IC hozzászólás után, hogy ideje egy kicsit öregíteni a karakterén, az x az fajonként más érték lehetne, a faj élettartamától függően, ezt nem kellene nagy léptékekben, hanem tényleg csak fokozatosan apránként érzékeltetni az idő múlását.
Lehet hogy akkor mindenki az új karakterét tizenéves suhacnak csinálná csak, de az nem is baj, egy kezdő karakter ne is legyen kiidősödött veterán harcosként feltüntetve.

Akkor még egy kicsi:)
Kagan igazad van, az a baj, hogy a karaktered jellemének viselkedésének mibenlétét nem lehet szabályozni, és ráerőltetni az emberekre, ha meg is próbálnád, az azt eredményezné, hogy elveszed a játékkedvét, mert ha nem játszhat azt amit szeretne, (még ha ez egy mindenkit szerető és haverkodó sötételf is) akkor nem lesz kedve játszani! Erre egyszerű a megoldás, akinek nem tetszik a játékstílusa azzal nem kell játszani.
Ami a magasságra vonatkozik, az pedig minden fajnál úgy kezdődik "Általában", tehát a faj egy átlagos példánya ekkora, lehetnek kirívó egyedek is, mondjuk ha minden második ilyen az már gáz.

A hozzászólás írója (A'frad Loganar) módosította ezt a hozzászólást, ekkor: 2015.05.05 17:13:19


9. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2015-05-01 09:43:25
 ÚJ
>Lövil Eldanilla avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Játékos
IC üzenetek: 68
OOC üzenetek: 81
A kicsit magasabb résszel még egyet tudok érteni, és az is tény, hogy a karakterek viselkedése nem túlságosan van finomhangolva a fajokhoz, DE arra is felhívnám a figyelmed, hogy ahogy én látom a világ legnagyobb részén nincs faji szeparáltság, tehát minden faj minden fajjal ismertségben áll, vagyis az elf aki lenézi a fél-elfeket és el van szállva magától, nagy valószínűséggel tündér gyerekekkel játszott kölyökkorában és egy gnóm volt a tanítója, a szomszédai meg egy ork vagy óriás család.

De szerintem térjünk vissza szegény orkokhoz, ha már ilyen kis nyeszledtek. Azt hiszem nem kell sokkal több érv, mint az, hogy én pl azért nem csinálok orkot, mert hosszútávon egyszerűen nem éri meg a felső határok miatt, bár nem igazán tudom miért erősebb egy ork, mint egy óriás, de szerintem az az erő simán kerülhetne állóképességre mondjuk.


8. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2015-04-16 21:22:26
 ÚJ
>Kagan Thargodar avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Törölt felhasználó
IC üzenetek: 2255
OOC üzenetek: 782
Najó...

Előre szólok, hogy ez egy erős "szerintem" és amúgy egy közepesen offenzív hozzászólás lesz:

Véleményem szerint TELJESEN felesleges hangolgatni a karakterek technikai értékeit az IC/fajleírás szerinti tulajdonságokra hivatkozva, amíg gyakorlatilag népsporttá vált annak semmibevétele.

Ha valaki magára ismer, az bizonyára nem lesz véletlen, előre is bocsánat, de kérdem én: miért fontos az, hogy egy sötételf +3-as gyorsasággal bír, amíg senki, de senki nem játssza ki azt, hogy az Intelligenciája csak jó lehet, tehát szellemi képességei bizonyos szempontból egy óriáséval és egy orkéval érnek fel?

Amikor ilyeneket olvasok, mondjuk egy gnómnál, vagy tündérnél, hogy "fajához mérten magas" és aztán ott egy szám, ami vagy 15%-al több, mint a faji maximum, hát agyérgörcsöm lesz, de komolyan. A pszichopata tündérekről és teázgató-sütizgető sötételfekről, haverkodó orkokról és nehézvértes vérivó óriásokról már nem is szólnék, mert az a másik vetülete a dolognak, ennek ellenére szerintem elsőnek azt kellene helyretenni (elsősorban a fejekben), hogy a faj és a fajleírás, az előnyök és hátrányok rendszere szolgálja a diverzitást, nem az, hogy most +2 vagy +3 jut egy értékre.

Úgy meg szoktam örülni egy fajtajelleges, fél-elfeket rühellő, felsőbbrendű-fixált elfnek, hogy netovább - már ha látok, de nem látok.

Amíg viszont mindenki, fajtól függetlenül énkicsipónimat játszik, addig szerintem "hóttmindegy" milyen értékkel rendelkezik.

____________________________
Megjegyzés: el lehet érni most is a legendás értéket gyorsaságból és ügyességből - úgy hívják: bájital :)

Kagan T.


7. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2015-04-16 21:08:39
 ÚJ
>Ingrtan Eriton avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Haladó játékos
IC üzenetek: 77
OOC üzenetek: 180
Az orkos résszel még csak-csak egyet tudok érteni, viszont amit az elfekről írtál, szerintem teljesen indokolatlan. Már miért kéne dominálni a gyorsaságnak az elfeknél? A testfelépítésük sokkal inkább lehetővé teszi azt, hogy tovább bírják szusszal, mint azt hogy gyorsabban reagáljanak a dolgokra, lévén kecsesebbek a legtöbb fajnál.
A fél-elf, továbbra is félig ember, így sokkal inkább indokoltabb, hogy az eddigi maradjon, és ne tolódjon el ennyire az elfek irányába.
Sötételf, na náluk megint csak az a helyzet, hogy vékonyabbak egy embernél, és ezen kívül mivel a föld alatt éltek, teljesen indokolt, hogy sokáig kibírják, hiszen a városaikat(vagy miket), ki kellett bányászni/faragni, és az nem épp a gyors reakció időt fejleszti, hanem az erejüket, és azt, hogy meddig bírnak dolgozni, tehát az állóképességet.

Az viszont igaz, hogy senkinek se lehet legendás gyorsasága, és ez nagyon jól van így szerintem.

Az egymástól való eltávolítás meg egy igen érthetetlen elgondolás a számomra, hiszen a jellemük amilyennek alkotják őket a karaktereik nem a bónuszaiktól függenek.


6. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2015-04-16 20:51:52
 ÚJ
>Ezüsthátú Hyrkaan Dwirinthalen avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Játékos
IC üzenetek: 36
OOC üzenetek: 9
Ebbe a témába én is belekontárkodnék.

Az orkok esetében az erő +4 szerintem is tejesen indokolatlan ( amúgy is, miért erősebbek mint egy óriás? ) Bőven elég nekik a +3 is. És akkor az állóképességre mehetne +2.

Ami azt illeti én megbirizgálnám a sötételfeket, a fél-elfeket, és az elfeket is. Mert hogy van egy anomália a játékban. Gyorsaságból és ügyességből senki nem képes elérni a legendás értéket. Szerintem az lenne az ideális ha mindegyik tulajdonságból lenne erre lehetőség. Az elf származásúak elég gyorsak, szerintem megérdemlik a legendás értéket.

Konkrét javaslat:

Elf: +3 legyen a gyorsasága, és az állóképessége legyen nullás.

Fél-elf: +3 ügyesség, +2 gyorsaság, állóképesség legyen nullás, ahogy a karizma is.

Sötételf: +3 gyorsaság, Állóképesség pedig csökkenjen +1-re.

Indoklás: Az elf fajoknál szerintem a sebességet kellene dominálni. Plusz ennek az átalakításnak meglenne az a nagy előnye hogy a fajok képességei jobban differenciálódnának.


5. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2015-04-15 19:18:24
 ÚJ
>Ingrtan Eriton avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Haladó játékos
IC üzenetek: 77
OOC üzenetek: 180
Nem, azt hiszem félreértesz. Mindössze arra gondoltam, hogy maradhat neki a +4 erő, viszont a felső határai között lehet olyan amire ugyan nem kap bónusz pontot, de a határai úgy vannak számolva, mintha ott kapná meg azt a +1-et.


4. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2015-04-15 19:16:10
 ÚJ
>Kagan Thargodar avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Törölt felhasználó
IC üzenetek: 2255
OOC üzenetek: 782
Ing: akkor már legyen minden érték megint 400-as és minden faj érjen el minden szinten, mindenkor, ámen.
Nem? :)


3. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2015-04-15 18:03:10
 ÚJ
>Harath Hardoghar avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Törölt felhasználó
IC üzenetek: 747
OOC üzenetek: 33
Hát szerintem akkor már inkább állóképesség, mint karizma, melynek szerintem csak egy utolsó előtti jelentése lehet például a megfélemlítő képesség, inkább kisugárzás, meggyőzőerő a fő jelentése.
Ha pedig állóképességre tehetnénk át 1 pontot erőről, akkor abból is talán elérhetné a kiválót? ;)


2. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2015-03-25 19:20:36
 ÚJ
>Ingrtan Eriton avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Haladó játékos
IC üzenetek: 77
OOC üzenetek: 180
Egyetértek, hogy csúnya dolog diszkriminálni az orkokat a végső értékeik miatt. Nem feltétlenül kell a bónuszt átrakni, de akkor is lehetőséget kéne adni, hogy a végső szint egyenrangú legyen a többi fajjal.


1. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2015-03-25 19:16:33
 ÚJ
>Morwon Loree Dedion avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Tapasztalt játékos
IC üzenetek: 844
OOC üzenetek: 1416
Tudom-tudom. Nem is akarok nagyon belekötni a fajokba, megvagyok velük, ahogy vannak. Talán másnak van más felvetése is, de nekem ez az egy van.

Szóval: nézegettem a fajokat és észrevettem, hogy míg az óriás erőre (is) kap +3 pontot, ezzel elérheti akár a "legendás" értéket is, addig az orkok erőre +4 pontot kapnak. Jó-jó, tehát az orkok hamarabb elérhetik a legendás értéket, mint az óriások, de hosszútávon mégis felesleges az a 4 pont, elég lenne 3 is.

Javaslom: az orkoknak a +4 erő helyett legyen csak +3, helyette menjen az az egy pont állóképességre, vagy akár (én inkább erre szavazok) karizmára. Oké, most csúnyán fognak rám nézni az ork tulajdonosok, de a karizma elvileg (részben) a megfélemlítőképességet, stb.-t jelenti, így szerintem megérdemelnék.

Vélemény?

Morwon


1-19