OOC - Játékon kívüli fórum
Karaktered neve: ---       Rangod: Nem bejelentkezett felhasználó       Pénzed: --- arany     
Varázsitalaid: Neked nincsenek varázsitalaid!
Herbária: Neked nincsenek varázsnövényeid!


Üdvözlünk!

Ez itt a www.Lanawin.hu weboldal játéktere. Egy fórumos szerepjáték. Te nem vagy bejelentkezett állapotban, ezért nincs jogod ténykedni a fórumon. Csak olvasni tudod a hozzászólásokat, semmi mást. Ha szeretnéd kipróbálni milyen is a fórum valójában, átélni izgalmas kalandokat, varázslatokat tanulni, bájitalokat vásárolni, egyedi karaktert létrehozni, felszereléseket kovácsoltatni, vagy küldetéseket végrehajtani, akkor regisztrálj bátran, ne habozz. Miután regisztráltál, és beléptél minden funkciót elérhetsz. Lehetőséged lesz részt venni a mesékben, vagy csak spontán játszani a megalkotott, mesés világban. Felkutathatod a város rejtélyeit, és részese lehet egy olyan fórumos szerepjátéknak, ahol a játékosok kényelme, és a játék élvezete a legfontosabb.

Vissza a főoldalra!
Nincs "nagyobb" helyszínJátékon kívüli fórumArthenior főtere (új)
Amon Ruadh (új)
Füves puszta (új)
Dokkok és kikötő (új)
Játékon kívüli fórum >> Lanawin fórum >> Bejelentések >>
Multizás, karakterinterakciók, multiszabályzat
Mostani oldal: 1 (1. - 20. üzenet) - Első olvasatlan beíráshoz >>Oldal váltása: - Következő oldal >> -

20. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2015-10-16 00:07:33
 ÚJ
>Jezabiel Tinkerin avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Tapasztalt játékos
IC üzenetek: 897
OOC üzenetek: 163
Sokat rágódtam ezen az egész multiügyön...
Egyfelől megértem, hogy akik igazán "komolyan" akarják venni ezt a játékot és nagyobb volumenű harcot (főleg klánharcot) terveznek vagy szeretnének, azoknak akár "igazságtalan előnyt" jelentene ha pl a saját klánjukat telerakhatnák multikkal.

Másfelől viszont... Általában az online játékok támogatni és könnyíteni szokták a multik életét. Ha mondjuk van egy nagyon táp karim, és csinálni szeretnék még egyet, miért ne segíthetné a táp karim az újat? Nyilván nem IC harcban stb, de akár arannyal, akár bájitallal? Hiszen... beleölt energia és munka így is úgy is. Nem arról van szó hogy a multim csak úgy megkap valamit amiért a játékos nem dolgozott meg, mert megdolgozott érte csak egy másik karakterén...

De ezek elég bonyolult dolgok szóval nem is ebbe a részbe ártanám bele magam inkább, hanem abba hogy szigorodik a multik "egymáshoz való közelségének" az elbírálása.

Tegyük fel van 4-5-6 ember akikkel szeretünk együtt játszani. IC is egy közösséget alkotnánk. De valaki hozna még egy karaktert, meg mondjuk még egy harmadikat is, mert több jellemet, több személyiséget és lehetőséget játszana ki szívesen, akkor ezt miért kell megtiltani? Oké lehet egy klánon belül két karakterem, de csak úgy ha (klánügyön kívül) soha nem lépnek kapcsolatba egymással, ez viszont egy kisebb közösségnél egyszerűen elképzelhetetlen IC. Nyilván nem az a célom hogy saját magammal játsszak mert annak semmi értelme, de néha elkerülhetetlen lenne hogy egy-két reagnyi kontakt legyen a karakterek között... Harmadik karaktert meg egyenesen tilos lenne odavinnem.
És persze értem én hogy klánháborúban meg "karaktertápolás" szempontjából esetleg ez nem lenne fair de... A szabályok miért erre vannak kiélezve? Persze, egy-két-három-pár embernek az ilyesmi a játék _lényege_, a hatalom meg a veszély meg a harc stb... de a többség szerintem még mindig azért csinálja ezt, mert élvezi a szerepjátékot és szeret írni. A többség megbeszéli egymással a játékokat és úgy alakítja a dolgokat hogy ha karakter szinten nem is (pl: x kinyírja y-t) de játékos szinten mindkét fél élvezze a dolgot.

Röviden összefoglalva: Pár játékos preferenciája miatt az összes többi játékos olyan szabályok közé "kényszerül" amik korlátozzák őket a játék élvezetében, és nem értem hogy miért a kisebbség boldogsága és "fair keretek közé szorítása" a fontosabb, a többség játékélvezete helyett.

A tápolásra meg... x és y játékos játszik x1 és y1 karakterrel... nem mindegy hogy x1+y1 játékában "tápolják" egymást, vagy mondjuk x1+y1+y2 játszanak hárman együtt? A "tápolás" ugyanakkora marad... Ha nekik így jó és megegyeztek benne, hát hadd játszanak több karakterrel együtt, miért fáj másoknak hogy az ő sztorijuk úgy kerek ha az egyik játékos két karakterrel van jelen? Különben is, szerintem még akár ha valaki önmagával játszik, az sem "unfair tápolás", persze nem kell várnia a másik játékosra stb, de ugyanúgy ír... ugyanúgy megdolgozik a munkapontokért mintha mással játszana. Nem unfair előnyre tesz szert, mert megdolgozik érte. A befektetett idővel arányosan ugyanannyi munkapontot kap mint bárki más, ha meg ő hajlandó 2-szer 5-ször 10-szer annyi időt befektetni, akkor megérdemli a 2-szer, 5-ször, 10-szer annyi munkapontot érte...

Esetleg még azt lehetne, hogy játékstílushoz kötni az ilyesmit. Kizárólag vakmerőként játszhatsz több multival egy közösségben, és kizárólag vakmerő multival játszhatsz saját magaddal. Így bármikor bárki közbeszólhat és bármi megtörténhet, nincs védettsége, nem lehet azt mondani hogy "bocs de ne pofátlankodj a játékomba". És persze még mindig élne az a dolog hogy harchelyzetben nem segíthet egyik multid a másiknak.

A hozzászólás írója (Jezabiel Tinkerin) módosította ezt a hozzászólást, ekkor: 2015.10.16 00:14:13


19. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2015-10-08 06:48:33
 ÚJ
>Worenth Yosden [halott] avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Törölt felhasználó
IC üzenetek: 1521
OOC üzenetek: 51
Mellesleg én is több gépről vagyok. Vagyok az otthoniról, a pároméról ha éppen ott tartózkodom, sőt mi több van mobilnetem is amikor dolgozom. Persze ezeket csak én használom, más nem lép fel róla.
Aletai jók az emlékeid, semmilyen mozgás nem volt még közöttünk, sőt mi több face tu face játék sem ha jól emlékszem.
Mellesleg nem nagyon értem ennek tényleges értelmét, és azt, hogy ez miért lenne olyan nagyon fontos, de ha van valami gond majd szóljatok.


18. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2015-10-07 20:35:35
 ÚJ
>Emphus avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Adminisztrátor
IC üzenetek: 0
OOC üzenetek: 5971
@Isu: játszhatsz azokkal, akikkel jóban vagy. A szabályozás egyetlen helyen tiltja csak a közös játékot, és ez a saját multik esetén fordul csak elő, csak akkor, ha nem klánügy, és nincsenek egy klánban. Minden más esetben lehetséges a közös játék.

@Jez: akkor nem léptetek be ugyanarról a magánhálózatról.

@Aletai: az eddigi korlátozás technikailag betarthatatlan volt, és erősen szubjektív. Az új korlátozások technikailag betarthatók, és objektív, mérhető, szűrhető dolgokra építkezik.


17. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2015-10-07 20:19:18
 ÚJ
>Aletai Agetkin Rilash avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Tapasztalt játékos
IC üzenetek: 460
OOC üzenetek: 115
"ha valós ismerősök karakterei nem klánügyben járnak el, akkor nem lehet pénz, varázsital vagy egyéb értéktárgy mozgatás közöttük (indirekt módon sem)"

Ez pedig kiküszöböli azt, amikor Kagan és Isu között van pénz és bájitalmozgás, ha jól értelmezem, amennyiben az klánérdeket és nem magánérdeket szolgál.

Véleményem szerint is könnyítés, ami szerintem azért került bevezetésre, mert az eredeti szabályozás sokkal több dolgot tiltott, és nem volt életszerű. Nem értem, hogy mi bajotok van...

Más kérdés, hogy a mögöttes szándékot nem értem... Emp: Gondolod, hogy aki eddig vissza akart élni azzal, hogy IRL ismerőse van, az nem találja meg a módját az új rendszerben is? Vagy mire szolgál az a korlát, hogy egy hálózaton belül lévő karik között tilos az interakció?

Példa: Worenth és én Irl barátok vagyunk, de ennek ellenére soha nem volt közöttünk önös érdekű pénz, vagy bájitalmozgás... Sőt, emlékeim szerint semmilyen. Namármost: Ha bevett szokás lett volna, szrerinted akadályozna az új rendszer?

Jez: Nem lehet kettőtöknek azonos az Ip-je... :D

A hozzászólás írója (Aletai Agetkin Rilash) módosította ezt a hozzászólást, ekkor: 2015.10.07 20:20:19


16. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2015-10-07 19:01:55
 ÚJ
>Jezabiel Tinkerin avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Tapasztalt játékos
IC üzenetek: 897
OOC üzenetek: 163
És ha dinamikus IP-vel teljesen véletlenül ugyanazt kapom meg mint egy másik lana játékos? Az isten se mossa le rólunk hogy közünk van egymáshoz :)

A hozzászólás írója (Jezabiel Tinkerin) módosította ezt a hozzászólást, ekkor: 2015.10.07 19:27:34


15. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2015-10-07 19:01:51
 ÚJ
>Isurii Thargodar avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Tapasztalt játékos
IC üzenetek: 1295
OOC üzenetek: 139
Hát de... nyilván nem tudom biztosan, csak feltételezem és nem is akarok itt sokat értetlenkedni... csak hát gondolom eddig is azért nem volt szigorúan betartva/betartatva ez az eredeti szabály, mert... lehetetlen.
Teljesen szembemegy a közösségépítő törekvésekkel. (Ha vannak ilyenek.)

Nem fogok két külön előfizetést fenntartani a Lana miatt meg kényesen ügyelni milyen gépről lépek be mikor járom az országot. Valahol az lenne nekem a természetes hogy tényleg azokkal játszom főleg (a játékot értsd az átadásokra is) akikkel amúgy is jóban vagyok.



14. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2015-10-07 18:57:07
 ÚJ
>Emphus avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Adminisztrátor
IC üzenetek: 0
OOC üzenetek: 5971
Jó, azért próbálkozni sem kell a szabály megkerülésével két internetkapcsolattal. :D

Amúgy megjegyezném, visszamenőleg nincs a belépés belefűzve a multi-rendszerbe, tehát csak a szabályzat bevezetésének időpillanatától kezdve kell figyelni arra, hogy ne lépjetek be egymásnál a karakterekbe. Vagy tegyétek pl. mobilnetről. Az, hogy ha régebben volt ilyen, az nem számít.


13. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2015-10-07 18:54:00
 ÚJ
><b style='color:#c03010'>Mesélő (inaktív)</b> avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Mesélő
IC üzenetek: 111
OOC üzenetek: 20
"11. Saját multik között ne legyen interakció!
Két saját karakter között semmilyen formában nem lehet pénzmozgás, bájital átadás, tanítás, nem segíthetik egymást a játéktéren, a legjobb az, ha nem is találkoznak, egymástól teljesen különálló, független életet élnek. Ez igaz akkor is, hogyha nem két saját karakterről van szó, hanem egy valóságbeli barátodat, ismerősödet, hozzátartozódat kéred meg, hogy együtt játsszon veled. Ekkor ugyan a karakterek segíthetik egymást a játéktéren, de pénz- és bájitalátadás ekkor sem lehetséges (mágia tanítás igen). Két saját karakter tartozhat egy klánba, de ez szintén nem ajánlott."

Ennek a szabálynak az értelmében IRL ismerőseidnek eddig nem adhattál semmit és pont. Teszem azt eljössz talira, az eddigi szabályok szerint onnantól kezdve egyik multiddal sem adhatsz semmit senki karaktereinek akikkel a talin találkoztál.
Eddig ez a szabály volt érvényben (csak Emp kegyesen átsiklott felette).

Most már mehetsz talira! Találkozhatsz a népekkel és utána is adogathattok egymásnak dolgokat. CSAK ne lépj be az ő nethálózatukról a karidhoz.

Az már más kérdés hogy például élettársaknak ezentúl két internet előfizetés kell, és vigyázniuk kell hogy nehogy véletlenül egymás netét használva lépjenek a karijukhoz.
DE természetesen ugyanúgy erre is igaz amit fent idéztem, élettársak EDDIG SEM adhattak volna egymásnak semmit. Szóval ez az új szabály még (elméletben) nekik is könnyítés, mert ha két külön internetük van, és figyelnek hogy ne kavarodjanak össze, akkor innentől kezdve adhatnak majd.


12. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2015-10-07 18:44:13
 ÚJ
>Isurii Thargodar avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Tapasztalt játékos
IC üzenetek: 1295
OOC üzenetek: 139
Én tényleg nem értem, de akkor mindegy is. Majd szóltok ha valamivel probléma van.


11. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2015-10-07 18:39:12
 ÚJ
>Ziana Yedhir avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Tapasztalt játékos
IC üzenetek: 1240
OOC üzenetek: 210
Ne már Emp, én értem! Szerintem tök jó a módosítás. :)


10. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2015-10-07 18:37:32
 ÚJ
>Emphus avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Adminisztrátor
IC üzenetek: 0
OOC üzenetek: 5971
@Jez: De legalább most már mehetnek hozzád aludni. Az eddigi szabályozás alapján aki volt találkozón az már nem adhat át se pénzt se bájitalt, ami nyilván hülyeség volt, ezért lett az ilyesmi törölve.

@Isu: hogy mi? Pont ellenkezőleg, eddig lehetett csak úgy (elméletileg persze), mostantól lehet talira járni korlátozások nélkül alapvetően.

Elég súlyos, amit chaten látok, meg itt kérdéseket. Még felmerül bennem, hogy senki sem ismeri érdemben a jelenlegi szabályzatot, ami _minden_ valóságbeli ismerősnek tiltotta ugye az arany és bájital átadást.

És megjegyzem: egy kocsma wifije pl. még mindig nem magánhálózat (hisz bárki elkérheti a jelszót és felléphet, ami gyakorlatilag a publikus hálózat fogalma). Ha onnan többen felléptek, még nincs gond.

A hozzászólás írója (Emphus) módosította ezt a hozzászólást, ekkor: 2015.10.07 18:39:25


9. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2015-10-07 18:34:54
 ÚJ
>Isurii Thargodar avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Tapasztalt játékos
IC üzenetek: 1295
OOC üzenetek: 139
Igen, amúgy pont ezen gondolkoztam én is, hogy akkor innentől kezdve a játékbeli lehetőségek rovására lehet csak találkozókra járni?


8. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2015-10-07 18:33:31
 ÚJ
>Jezabiel Tinkerin avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Tapasztalt játékos
IC üzenetek: 897
OOC üzenetek: 163
Fiúk lányok, akkor aki esetleg nálam húzná meg magát a tali alkalmával, készüljön fel rá hogy a gép le lesz kódolva, a wifi ki lesz húzva :D


7. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2015-10-07 18:08:41
 ÚJ
>Emphus avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Adminisztrátor
IC üzenetek: 0
OOC üzenetek: 5971
@Frankó: így van. Eddig még az se kellett, hogy belépjen nálad (elég volt, hogy irl ismerősöd volt, ld. szabályzat), úgyhogy ezen a részen pont lazítva lett.


6. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2015-10-07 18:06:11
 ÚJ
>Taitos, a Zöldfülű avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Tapasztalt játékos
IC üzenetek: 1853
OOC üzenetek: 355
Köszi Emp, Frankó nekem úgy tűnik.


5. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2015-10-07 18:04:43
 ÚJ
><b style='color:#c03010'>Mesélő (inaktív)</b> avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Mesélő
IC üzenetek: 111
OOC üzenetek: 20
Tehát ha xy egyszer átjön hozzám, és egye fene belép a lanás karijához a gépemről, vagy akár a telefonjáról a wifimen keresztül hogy megnézzen valamit... akkor utána már az ő egyik karaktere sem taníthat nekem mágiát és én sem neki, egyik karakterünkkel sem? Továbbá nem mozoghat semmilyen értéktárgy a karaktereink között? (klándolgok kivételével)


4. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2015-10-07 17:55:18
 ÚJ
>Emphus avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Adminisztrátor
IC üzenetek: 0
OOC üzenetek: 5971
@Ziana: Így van, jól látod, annyival kiegészítve, hogy Te sem léphettél be tőle. A "csak találkoztunk irl" kapcsolatok technikailag nem ellenőrizhetőek, ráadásul a tényleges irl ismerős korlátozás a játékosok jelentős részére vonatkozna, többek közt pl. a találkozók miatt is, aminek nincs sok értelme.

@Taitos: kérlek, olvasd el rendesen a nyitóposztot. Magánhálózatról volt szó. Nyilván, ha mondjuk telefonról jársz fel a szolgáltatód internethálózatán keresztül, az pl. nem fog idetartozni, mert nem magánhálózat. A huzamosságra kérdés is meg van válaszolva a nyitóposztban: egyszeri belépés is elegendő.

A hozzászólás írója (Emphus) módosította ezt a hozzászólást, ekkor: 2015.10.07 17:56:53


3. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2015-10-07 17:52:47
 ÚJ
>Taitos, a Zöldfülű avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Tapasztalt játékos
IC üzenetek: 1853
OOC üzenetek: 355
Igen, pl ha teszem azt átmegyek valakihez/nagyobb, globálisabb hálózatról járok fel (mondjuk a sarki gyorsból szoktam írni), akkor nem lehet pénzezni?
Vagy ez csak huzamosabb azonos helyről történő belépésnél jelenik meg?



2. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2015-10-07 17:42:11
 ÚJ
>Ziana Yedhir avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Tapasztalt játékos
IC üzenetek: 1240
OOC üzenetek: 210
Vagyis nem valós ismerősöm az, aki még sosem járt nálam (azaz nem léptett be tőlem a karijához), de találkoztunk már irl többször?

Amennyiben a válasz helyeslő, úgy a lakásavató buli bocsi srácok, de elmarad.


1. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2015-10-07 17:36:12
 ÚJ
>Emphus avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Adminisztrátor
IC üzenetek: 0
OOC üzenetek: 5971
Sziasztok,

Ezt előre jelzem, mert nagyobb volumenű a dolog. Változni fog a szabályzat azzal kapcsolatban, hogy mit tehetnek és mit nem multi karakterek, vagy IRL közeli ismertségben lévő játékosok karakterei.

Lentebb összefoglalom azt, hogy hogy fok kinézni az új szabályzat, tömören, vázlatpontosan. Ez csak egy jelzés előre, hogy hamarosan be fog kerülni, tehát a szabályzat még nem lesz érvényes. Ez azért fontos, mert éppen futó, aktuális játékokat is érinthet. Ezért arra szeretnék kérni mindenkit, hogy aki úgy érzi, érintve van, figyelj rá, próbálja meg úgy terelni a játékait a következő napokban, hogy mire bekerül a szabályzat, addigra már ne kelljen ügyeskedni.

A szabályzat alapja, hogy ami nincs megtiltva, az meg van engedve, ahogy azt megszokhattátok. Tehát alapjáraton a karakterek között lehetséges:
- pénz, varázsital vagy egyéb értéktárgy átmozgatása
- egymás tanítása
- lehetnek egy klánban
- nyújthatnak egymásnak IC számottevő segítséget (a segítségnyújtó a másik karakter érdekeit segíti azzal, hogy egy harmadik fél számára kárt okoz, pl. lopásra, gyilkolásra való megbízás)
- nyújthatnak egymásnak IC elhanyagolható segítséget (a segítségnyújtó a másik karakter érdekeit segíti úgy, hogy azzal harmadik félnek kárt nem okoz, pl. cselédmunkák)
- játszhatnak együtt egy játékban

Szeretnék pár fogalmat is bevezetni (a fentebbi számottevő és elhanyagolható segítségnyújtás fogalmán felül):

1. Saját karakterek: a két karakternek van közös játékos gazdája (ha többen játszanak vele esetleg, elég egy közös személy).
2. Valós ismerős: volt már rá példa, hogy a két karakterbe beléptek egy magánhálózatból vagy azonos számítógépről (tipikusan, de nem kizárólagosan: családtag, lakótárs, barát, aki belépett már nálatok vagy te nála a karakterébe).

3. Klántárs: ha a két karakter IC és technikailag is egy klánba tartozik (az IC is fontos, tehát a szabályzat nem kikerülhető azzal, hogy átlépsz, amíg valakivel játszol, majd vissza).
4. Klánügy: ha a két karakter játéka alapvetően a klánok közötti interakciót valósítja meg, tehát mindegyik, a játékban részvevő karakter klánérdekből van a játékban (tipikusan, de nem kizárólagosan: kereskedelem és harc klánok között).

5. Indirekt értékmozgás: azt a fajta pénzátadást nevezzük így, ami egy darab független (harmadik) fél segítségét vonja be (pl. X átadja Y-nak a pénzt, hogy utána Y átadja X egy multijának a pénzt).

Most, hogy ezeket tisztáztuk, nézzük a tényleges szabálypontokat:

# Saját karakterekre vonatkozó szabályok:
- egy klánban maximum kettő saját karaktered lehet (IC és technikailag is)
- saját karakterek között nem lehet pénz, varázsital vagy egyéb értéktárgy mozgatás (indirekt módon sem), továbbá nem taníthatják egymást mágiára (indirekt módon szabad), és nem nyújthatnak egymásnak IC számottevő segítséget
- ha a saját karakterek nem klántársak, akkor nem nyújthatnak egymásnak IC elhanyagolható segítséget
- ha a saját karakterek nem klánügyben járnak el, akkor nem találkozhatnak a játéktéren (közös játék nem megengedett)

# Valós ismerősre vonatkozó szabályok:
- ha valós ismerősök karakterei nem klántársak, akkor nem taníthatnak egymásnak mágiát (indirekt módon szabad)
- ha valós ismerősök karakterei nem klánügyben járnak el, akkor nem lehet pénz, varázsital vagy egyéb értéktárgy mozgatás közöttük (indirekt módon sem)


1-20 , 11-30