OOC - Játékon kívüli fórum
Karaktered neve: ---       Rangod: Nem bejelentkezett felhasználó       Pénzed: --- arany     
Varázsitalaid: Neked nincsenek varázsitalaid!
Herbária: Neked nincsenek varázsnövényeid!


Üdvözlünk!

Ez itt a www.Lanawin.hu weboldal játéktere. Egy fórumos szerepjáték. Te nem vagy bejelentkezett állapotban, ezért nincs jogod ténykedni a fórumon. Csak olvasni tudod a hozzászólásokat, semmi mást. Ha szeretnéd kipróbálni milyen is a fórum valójában, átélni izgalmas kalandokat, varázslatokat tanulni, bájitalokat vásárolni, egyedi karaktert létrehozni, felszereléseket kovácsoltatni, vagy küldetéseket végrehajtani, akkor regisztrálj bátran, ne habozz. Miután regisztráltál, és beléptél minden funkciót elérhetsz. Lehetőséged lesz részt venni a mesékben, vagy csak spontán játszani a megalkotott, mesés világban. Felkutathatod a város rejtélyeit, és részese lehet egy olyan fórumos szerepjátéknak, ahol a játékosok kényelme, és a játék élvezete a legfontosabb.

Vissza a főoldalra!
Nincs "nagyobb" helyszínJátékon kívüli fórumArthenior főtere (új)
Amon Ruadh (új)
Füves puszta (új)
Dokkok és kikötő (új)
Játékon kívüli fórum >> Lanawin fórum >> Fejlesztés >>
[Bekerült] Világismeret bővítés
<< Előző oldal - Mostani oldal: 2 (21. - 40. üzenet) - Első olvasatlan beíráshoz >>Oldal váltása: - Következő oldal >> -

40. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2021-01-16 19:54:27
 ÚJ
>Gaerralos Ruuhrijehr avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Tapasztalt játékos
IC üzenetek: 308
OOC üzenetek: 13
Üdv!

Mivel nem sok tapasztalatom van az ügy terén, ezért lehet, hogy hülyeséget beszélek, de a mágia tudtommal nem egy olyan "tehetség", amit könnyen fel lehet fedezni, vagy oktatás nélkül bármilyen módon is kamatoztatni. Az elementáris mágia egyébként is tudományként van jelen Lanawinon.
Ezen kívül a mágia nagyon fontos vonalat húzhat a pirtianesi hiearchiában. Jutalomként, privilégumként lehet jelen, amit kemény munkával a rangos közrendű katonák is használhatnak.

A sorkatonaságról csak annyit, hogy a teremtésmítoszban van pár érdekes dolog a sötételfekről, ami szerintem érdekelne párótokat.

Pirtianes seregét illetően Nawanthiri javaslata sokkal inkább tetszik nekem. Bár biztosan van nehézgyalogság a városban, szerintem nem ez teszi ki a sereg döntő részét.
Ostromgépek szerintem nem nagyon léteznének, vagy ha vannak, akkor az nem köztudott, hiszen egyébként azonnal támadó szándékot feltételezne a másik város.
De nyílvetők, illetve pár Wegtorenből beszerzett ágyú lehetnek Wegtoren falain.


39. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2021-01-16 19:00:57
 ÚJ
>Nimeril Drimanow avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Haladó játékos
IC üzenetek: 584
OOC üzenetek: 406
Üdv!

Pirtianes szerintem is a rend városa, ahol annyira nem rossz élni, ha dolgozol rendesen. Na meg nem az utált fajok közzé tartozol. A rabszolgák egy része biztos, hogy a nem kedvelt fajok közül van. Azok viszont elég gyengék, szóval szerintem nem teljesen a nehéz munkát végzik. Nem is lenne gazdaságos. Őket ilyen házi rabszolgának tudom elképzelni. A többieket meg munkatáborokban, arénákban. Ők végzik az alja munkát is. A többi munka a város lakóié. Ha Pirtianesbe születsz átlag polgárként, akkor nehéz fizikai munkás leszel. A módosabbja lesz az aki tanul, tehát ők lesznek a hivatalnokok, papok, kereskedők, katonatisztek. A leggazdagabbak mert értelem szerint az ő feletteseik. Az átlag polgároknak még jó megélhetési lehetőséget biztosít az is, ha beállnak a hadseregbe. Kemény a kiképzés vár rájuk, de legalább nem kell a bányában robotolni. Én szerintem itt amúgy a tehetségesek magas rangot is elérhetnének. Ez lehetne az egyik módja annak, hogy kitörhess az átlag rétegből a módosabba. Vagy lehetsz még aréna harcos is rendes fizetésért, mint a rómaiknál. A hadkötelezettség szerintem sem kell, de mondjuk azt el tudom képzelni, hogy ha nincs elég jelentkező a seregben, akkor kötelezik a családokat, hogy legalább egy gyermeket küldjenek el katonának.

Nos én a mágiára még mindig azt mondom, hogy akinél felfedezik ezt a képességet azt mindenképpen kitanítják. Talán még a családnak dicsőség is, ha tud mágia használó gyermekük születik. Egy katonaállamnak az erőt tisztelnie kell bármilyen formában legyen is. A bányában és a hadseregben is jó haszna van. Ha tiltott lenne a mágia használat, akkor egy csomó olyan gyerek lenne, aki maga fedezi fel a képességeit. Esetleg titkolja is őket. Ez csak bajt szül. A legjobb, ha az ilyen gyermek szem előtt vannak. Ettől még jó ötletnek tartom a mágiahasználat korlátozását. Na meg mint korábban mondtam, egy tanonci rendszer kialakítását, mint a lovagoknál az apródok.

Amúgy szerintem Pirtianes fémmegmunkálási ipara is jelentős. Katonaállamként logikus, hogy ha van fémed, akkor azt meg is munkálod. Szerintem itt a fegyver és páncél gyártás a jelentős. Pirtianes hegyi városkájánál jobban el is tudnám képzelni a sok füstölgő műhely kéményét meg az állandó kalapálást is. Erős szívós nép a mélységi meg az ork is. Elbírják a nagy nehéz páncélokat is. A hadseregük magja szerintem egy jó masszív nehéz gyalogság. Mérsékelten vannak jelen a lovasság ami inkább túlnyomó szintén nehéz, mert a hegyvidék szívós lomha jószágokat kíván meg. Az íjászokból is relatívan kevés van, viszont ostromgépek akadnak. Gondolok itt a nyílvetőktől a kőhajítókig. Esetleg néhány ágyú is, mert az már a thargokank is van.

A wegtorenieknek meg inkább jelentősebb a lovasságuk, mert a sivatagosabb vidéken jó lovak szoktak lenni. Itt inkább könnyű lovasságra meg gyalogságra gondolok. Gyors rajtaütések jellemzik őket. Viszont van egy nagyon erős nehéz gyalogság is, mivel az óriások meg a törpök azok bírják a strapát. Illetve a törp harci szekerek. Eltudok még képzelni amúgy tevéket meg egyéb itt honos állatokat is a hadseregben.

Amúgy Int leírása részben tetszik. Mármint azt el tudom képzelni, hogy a nemesség körében akad olyan, aki mondjuk tényleg elf bőrből csináltat valami, de az ilyen inkább a város árnyoldalai közzé tartozna, amit nem nagyon hoznak nyilvánosságra. Inkább csak kétes szóbeszédekként terjeng. A rabszolga vadászat is hasonló lenne. Maga az állam ezt nyíltan nem támogatná, de nem igazán lépne fel ez ügyben, amíg túlságosan ki nem szivárog. A rabszolga osztag kicsit furán hangzik nekem. Viszont ork berserkereket el tudnák képzelni. Meg harcra tenyésztett állatokat. Azok jóval megbízhatóbbak, mint a rabszolgák.

A többivel egyetértek.


38. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2021-01-16 12:42:06
 ÚJ
>Gaerralos Ruuhrijehr avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Tapasztalt játékos
IC üzenetek: 308
OOC üzenetek: 13
Üdv!

Nawanthiri javaslatainak nagy részével egyetértek, bár említenék pár dolgot, amivel szemben tartózkodóbb lennék picivel.

Nemesség: Én elválasztanám valamilyen szinten a tiszti rendszert a nemesi rangoktól. Bár a nemesek szinte mindig katonai tisztek, és erősen kötődik a kettő, ettől még nem helyettesíteném teljesen a nemesi rangokat katonai tisztségekkel.

Mágusok: Egyetértek azzal, hogy hogyan lehetne legjobban hasznosítani a földmágusokat, ahogy a katonák felszerelését is remekül kidolgoztad, azt sem nagyon tudom kritizálni. Sa'Tereth és Teysuh papjai szerintem vallatás, információszerzés, inkvicízió és stratégikus orvgyilkolás terében jeleskedhetnek ott.

A katonai tiszti rendszert úgy képzelem, hogy van egy rang (őrmester, osztagparancsnok, ilyesmikben nem vagyok szakértő), ami a legmagasabb, amit egy közrendű elérhet normális esetben. Javasolnám, hogy ez a viszonylag vékony réteg limitáltan tanulhasson mágiát. Így lehet arra számítani, hogy a legtöbb pirtianesi katonai egység feje ért a hadi mágiához valamilyen szinten.

A Pirtianesi Gárdánál nem nagyon tudom elképzelni, hogy minden tagja mesterkardot forgatna, és a pirtianesi mesterkardok egyébként is sokkal támadóbb jellegűek. Én inkább a nemesi mágusok közvetlen testőreiként vizionáltam őket, méretes pajzsokkal és kiváló koordinációval. Persze a Gárdának is lennének szubszekciói, nem csak egy dologra specializálódnának.

Körülbelül ennyin érzem, hogy finomhangolni kéne Nawanthiri ötleteiben, a többi tetszik.


Int:

Az orkokra vonatkozó javaslataiddal egyetértek. Hajcsárokként, munkafelügyelőkként, valamint a Nawanthiri által említett hegyivadászokként például kiválóan jeleskednének.

Viszont Pirtianes szerintem nem szadizmusra épül, hanem rendre. Bár a rabszolgákkal szembeni viszonyok távolról sem emberségesek, én úgy képzelem, hogy Pirtianes már csak a többi város miatt is igyekszik fenntartani egy illúziót. Így például enyhébb esetekben a kínzásnál sokkal költséghatékonyabb az ételmegvonás, és hasonlók.
Esetleg még azt is megkockáztatnám, hogy a rabszolgák nagyon (nagyon) limitált szinten pénzt is kereshetnek, és lehet tulajdonuk. Ebből a pénzből kell életben tartaniuk magukat, és elméletben még meg is vásárolhatnák a szabadságukat.
Gyakorlatban viszont a pénz alig elég arra, hogy ételt vásároljanak, így szinte (vagy egyáltalán) soha sem történt meg még, hogy egy rabszolga elég pénzt gyűjtött össze a szabadsághoz.

Személy szerint a javaslatod második fele sem igazán tetszik nekem, nem illik bele nagyon abba a képbe, amit Pirtianesről elképzelek, de ez csak az én véleményem.

Gaer


37. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2021-01-16 12:08:04
 ÚJ
>Intath Aldeis avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Tapasztalt játékos
IC üzenetek: 1191
OOC üzenetek: 231
Megint sok jó dolgot írtál le és tetszik, hogy igyekszel is elhelyezni dolgokat a világban. A sati egyház elgondolása és hogy a kevés fémre alapozva következtettél a fegyverzetre különösen megfogott. A rabszolgák veszélyforrásával meg tökéletesen egyet értek.

Annyit tennék hozzá, hogy én a rabszolgaságot és a faji megkülönböztetést keményebb vonalúnak gondolom. Amolyan kasztrendszert ahol a legalul lévők egyenesen az állatokkal egy szinten vannak elhelyezve. És pont ezért egy ilyen rabszolga, aki semmiben nem hasonlítható az átlag emberhez az én elképzelésem szerint soha nem kaphat szabadságot. Ha egy-egy arénaharcos valamiképp bekerül egy nemes testőrségébe akkor is rajta marad, hogy ő rabszolgából került oda.
És az orkok helyzetét kicsit magasabbra tenném mint a többi fajét pont azért mert egy ilyen szigorú rendszer sok belső feszültséget generál és azok a mélységi társadalom vérebei. Akik a rabokra felügyelnek, akiket a kisebb rendbontásokhoz kiküldenek. Övék a mocskos munka és ezért kicsit nagyobb a szavuk mint a többi korcs fajnak.
És a kötelező hadkötelezettséget is ezért nem vezetném be. Egy ilyen társadalomban az átlag kezébe nem adnék fegyvert vagy tanítanám meg harcolni mert veszélyes lehet rám.

És hogy új dolgot is hozzátegyek a saját kicsit különböző elképzeléseimen túl az ottani nemességet és a hadi módszereiket sokkal embertelenebbnek tartom mint bárhol máshol. Kinézem, hogy ott teljesen elnézhető ha egy gróf rabszolgákra vadászik kedvtelésből vagy elfbőrből készíttet valami bútort magának. És a katonaságban pedig bár ott a gárda és a szigorú szervezettség, de nem lepődnék meg azon se ha volna olyan egységük akár csak kísérleti is, ami olyan rabszolgákból áll akiket különböző drogokkal vagy kínzásokkal olyan szinten őrületbe kergettek, hogy gondolkodás nélkül a fájdalommal se törődve vetik magukat a harcba mint valami gépek. Esetleg orgyilkosok akiknek felavatáskor kivágják a nyelvét, hogy a titkokat senkinek se mondhassák el.

Egyelőre ennyi.


36. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2021-01-16 11:33:40
 ÚJ
>Nawanthiri Shardipandra avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Tapasztalt játékos
IC üzenetek: 503
OOC üzenetek: 74
Pirtianeshez is jutottak eszembe dolgok, megihlettek az eddigi ötleteitek :) Ezek sem valami kedvesek, de ígérem, ha Lihanechhez is írok valamit, teletankolom szeretettel!

- A világleírás szerint Pirtianes egész Lanawint ellátja építőipari nyersanyaggal. Elsőre a kő, a fa, meg az agyag (tégla?) jut eszembe, Fangli pedig a márványt és a gránitot említette. Beszéltük, hogy Wegtoren nagyrészt tőlük szerzi be a fémet és a szén egy részét is. Ekkora keresletet csak sok és jól szervezett munkáskéz tud kielégíteni. Ha ezek rabszolgák, akkor szerintem a város haderejének jelentős részét kötné le az őrzésük. A leírás szerint van valamiféle kötelező munka, cserébe nincs adó, és nagy a jólét.
A fentiekből nekem az körvonalazódik, hogy amikor épp jól működik a diktatúra, a város lakóinak kötelező a bányákban, erdőkben dolgozni, a várostól pedig kosztot-kvártélyt-zsebpénzt kapnak. Akinek ez nem tetszik, mehet hivatásos katonának vagy Sa'Tereth-papnak. A rabszolgaság ilyenkor inkább büntetésként fordulna elő, és nem feltétlen bányászatra, hanem a veszélyes meg az "alantas" munkák elvégzésére használják.
Ha a diktatúra épp nem működik jól, akkor nincs ez a nagy gondoskodás, hanem az orkok nagyját elviszik rabszolgának, meg mindenki mást is, aki veszélyt jelenthet a diktátor hatalmára (amit persze maga a diktátor dönt el). Ilyenkor a bányákban is főleg rabszolgák dolgoznának, a lakosság jelentős része pedig őket őrzi, illetve látja el.

- Rabszolgák: Pirtianesben szerintem is a rabszolgaság keményebb fajtája dívik. Pénzük, tulajdonuk nem lehet, a város (vagy a gazdájuk, ha magánkézben vannak) azt csinál velük, amit akar, csak annyi ellátást kapnak, amennyi az életben maradáshoz nélkülözhetetlen, és hajtják őket, mint az igáslovakat.
Nagy ünnepekkor a rabszolgák egy részét felszabadíthatják. Olyasmire gondolok, hogy pl. a frissen hatalomra került (házasodott, anya lett etc.) diktátor amnesztiát ad azoknak, akik csak kisebb bűnök miatt kerültek a bányákba. Sa'Tereth megjelenésének évfordulója is lehet ilyen.

- A közrendű szabadokat szerintem folyamatosan gyakorlatoztatják, hogy háború esetén be lehessen őket sorozni. Néhány évente összeírják a lakosságot, ez alapján a haditanács eldönti, kire milyen fegyvernemben számítanak, aztán aki pl. lándzsás lesz, azt megtanítják alakzatban mozogni, aki íjász, azt meg vezényszóra, adott távolságokra lőni. Biztosan vannak hegyivadászaik, és talán lenne valamiféle kiképzés a rabszolgák őrzésére is. Nem lepődnék meg, ha az egyszerűség kedvéért a lakosságot fegyvernemenként és egységenként telepítenék le egy-egy háború után. Így lennének íjász utcák, lándzsás utcák etc.

- Pirtianesben a nemesség szerintem a diktátor tiszti karát jelenti, mondjuk századostól felfelé. Talán nincsenek is bárók meg grófok, csak katonai rangok, és ritka, hogy a sötételfeken kívül más is bekerül ebbe az elitbe. Ilyen felállás mellett a nemeseknek csak a városon belül lehetne ingatlanuk. A város körüli bányák, erdők, földek katonai körzetekre lennének osztva, és a körzet élére kinevezett tiszt igazgatja őket: vagy határozott ideig, vagy amíg a diktátor másnak nem adja. Minden kitermelt nyersanyag, és az általa kezelt körzet minden jövedelme is a városé, amiből a tiszt évente kap valamennyit a saját és a körzet ellátására. A rendszer lényege az volna, hogy ne legyenek a diktátor hatalmával szemben ellensúlyt képező nagybirtokos nemesek, akik kiskirályok a saját uradalmukon. Aki hatalomra vágyik, az egész város fölötti hatalmat kell megszereznie.

- Nézegettem, mit tudnak a földmágusok, meg Sa'Tereth varázslói, mert a csatamágusok (akiknek nagyon tetszik az ötlete!) többsége szerintem ebből a két csapatból kerülne ki. A földmágusoknak sok védelmi varázslatuk van: falakat tudnak emelni, sártengert csinálnak, burjánoztatják a növényzetet, földre kényszerítik a körülöttük állókat. Támadásra földrengést, gejzírt, darazsakat használnak, tudnak kővé változtatni és felrobbanó sziklát idézni. A fentiek többsége területre ható varázslat, tehát jobb távol tartani tőlük a saját katonáikat. Ha azt mondjuk, Pirtianesben nincs olyan szinten a kovácsszakma, mint Wegtorenben, akkor szerintem a hadsereg főleg íjászokból vagy nyílpuskásokból, és az őket védő lándzsásokból vagy pajzsosokból áll. Az ő felszerelésük viszonylag olcsó és egyszerű, és az íjászokat leszámítva kiképezni is elég hamar megy. Páncélt nem tudom, mennyit adnának rájuk, de sisak, gambezon azért biztos jut mindenkinek.
Sa'Terethnek úgy láttam, kevés olyan varázslata van, ami egy csatában jól jön. Célzott támadásokra viszont több is jónak tűnik, szóval lehet, hogy az inkvizítorokat (róluk még írok) arra is felhasználják, hogy az ellenség tisztjeire vadásszanak.
Más mágiaágak mennyire jöhetnek szóba szerintetek?

- Egyetértek azzal, hogy egy ilyen világban a mágia szigorúan ellenőrzött tudás. Csak a nemesek meg a papok tanulhatnák, és igen, simán lehet, hogy közülük is csak a sötételfek. Tetszik az az ötlet is, hogy a mágiahasználatot jogilag szabályozzák, kb. mint ma a rendőrök fegyverhasználatát. A közrendűek szerintem ki lennének zárva a mágiatanulásból. Nem is annyira a varázslatok, hanem amiatt, hogy aki mágiát tanul, az okosabb is lesz, és előbb-utóbb bele akar szólni a város életébe. Nem hiszem, hogy ezt akár a diktátor, akár a nemesség hagyná.

- A Pirtianesi Gárda ötlete is tetszik! Nehézvértes gyalogosoknak képzelem őket, akik ha csatasorba állnak, tökéletes összhangban forgatják a mesterkardjaik. Rendszerint csatamágusok is vannak velük, és a páncéljuk úgy lenne kialakítva, hogy megvédje őket a földrengésektől és a sziklarepeszektől. Vajon lehetnek más fegyvernemeik is?

- Vallás, istenek: A világleírás alapján Sa'Tereth mellett Teysusnak is lehet kultusza a városban. Teysus követőitől viszont bizonyára elvárnák Sa'Tereth imádatát is, és ha a diktatúra éppen kemény, akkor kémeket, összeesküvőket meg uzsorásokat gyanítanak bennük.
Ha Sa'Tereth tanai a meghatározók, akkor azt hiszem, a pirtianesi gondolkodást áthatja
a) a szabálytisztelet (ld. Gaerralos lesújtó IC véleményét az óriásokról),
b) az, hogy a közösség fontosabb az egyénnél,
c) egyén értékét pedig a kiválósága adja.
Kicsit olyan ez, mint egy sakkharcos lelkivilága. Bárki és bármi feláldozható, ha a nyereség nagyobb az áldozatnál. Nem csak arról van szó, hogy a tisztek nem törődnek az alájuk rendelt katonák életével, hanem ha az a logikus lépés, bárki és bármekkora áldozatra hajlandó a családja vagy a város érdekében. Ezt mindenki elfogadja, és azt hiszem, el is várják mindenkitől, legyen egyszerű bányász vagy maga a diktátor. Nagy hőstettek és szörnyű tragédiák fakadhatnak ebből.
Tetszik az inkvizíció ötlete! Szerintem amolyan politikai rendőrségként működne, és főleg a diktátor ellen áskálódó nemesekre vadászik, a köznépet többnyire békén hagyja. Esetleg durva bűnügyekben is nyomozhatnak, mert azért jól jön, ha valaki ki tudja kérdezni egy gyilkosság áldozatát.
Még az jutott eszembe, hogy az egyház talán nyitottabb, mint a nemesség, mert egy viszonylag új, hagyományok nélküli intézményről van szó, Sa'Tereth pedig fajtól-rangtól függetlenül mindenki becsvágyát fűti. Így aztán egy csomó közrendű is, aki megunta, hogy pl. altiszt vagy felügyelő legyen egy bányában, papnak állt, és közülük kerülnek ki a legbuzgóbb inkvizítorok.

- Aréna: az szerintem is kéne! Egyrészt itt hajtanák végre a látványosabb büntetéseket, mindenki szór... akarom mondani okulására. A hitéletnek meg bizonyára jót tenne egy Sa'Tereth oltár, amit a halálraítéltek vére táplálna.
A véres harci játékokon szerintem főleg a rabszolgák meg a hadifoglyok vennének részt, a város polgárai csak néznék. Ennek az az oka, hogy egy harci erényekre épülő kultúrában a vereség arcvesztéssel járna, amit egy közlegény sem viselne jól, a tiszteknek meg kifejezetten árt.
A játékok közül olyanok jutottak eszembe, hogy 4 fegyvertelen hadifogoly közé bedobnak egy tőrt, és aki a harc végén életben marad, szabadon engedik. Vagy lehet küzdeni szörnyek meg vadállatok ellen, hasonló szabályok mellett. Hivatásos gladiátorok lehetnének szerintetek?


35. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2021-01-08 19:15:59
 ÚJ
>Nimeril Drimanow avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Haladó játékos
IC üzenetek: 584
OOC üzenetek: 406
Na lássunk neki!


Ha a Szántók helyszínleírását nézed, akkor már az első két sorban láthatod, hogy azt írja tetemes mennyiségben exportál főleg a nyugati városoknak. Ez nem is csoda, mivel az egyik mellett nagy sivatag, amíg a másik meg a hegylánc tövénél csücsül. Kevés lehet a termőföld. Véleményem szerint, ha lezárják az utat, akkor szűkölködnek azért főleg a selfek.

Ez a manufaktúra nekem tényleg tetszik, de nem tudom miként lehetne kihasználni. Az üveg fújás meg javarészt a kovácsolás is olyan szakma, amit abban a korban nem hiszem, hogy nagyüzemi szinten lehetett volna művelni. Esetleg talán a könnyűipar az, amit lehetne.

Én ezeket a kalmárfejedelmeket inkább úgy tudom elképzelni, hogy mindegyiknek megvan a saját iparága, amiben utazik. Szerintem szorosan együttműködnek, mert egymásnak nem riválisai, vagy legalábbis nem mind. Pasz.

A tűzmágiáról szóló leírás szerintem kicsit túlságosan is agresszív. Kíváncsi vagyok, hogy a többiek mit gondolnak róla. Megvárom, amíg Fangli is ír valamit :D


34. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2021-01-08 15:40:23
 ÚJ
>Nawanthiri Shardipandra avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Tapasztalt játékos
IC üzenetek: 503
OOC üzenetek: 74
Hű, nem számítottam ilyen kedvező fogadtatásra! :D Reagálok is:

- Wegtoren le tudja zárni a hágót Nap Karavánpihenőnél: ez de milyen igaz! A világleírásban viszont nem szerepel, hogy Arthenior látná el élelemmel a többi várost, csak annyi, hogy virágzik a mezőgazdaság és a kereskedelem. Pirtianesnél meg azt írja, hogy csak nemesfémekben szenvednek hiányt, rengeteg nyersanyagot exportálnak, ők látják el építőanyaggal egész Lanawint, és nagy a jólét. Ilyen háttérrel a hágó lezárása miatt szerintem nem éheznének Pirtianesben, viszont leállna a kereskedelmük Artheniorral meg Lihaneckel. Vagyis inkább a zsebük, mint a hasuk érezné meg a dolgot. Arthenior és Lihanec egy ilyen lezárást szerintem is akkor hagyna, ha nyernek rajta valamit. Ha Wegtoren kihagyja őket a mókából, könnyen lehet, hogy beszállnak maguk, és nem kizárt, hogy Pirtianes oldalán.

- Pirtianes és Wegtoren nem barátok: össze én sem boronálnám őket, de ha az áruforgalom bizonytalan a két város között, mert a katonáik néha kifosztják egymás karavánjait, akkor Wegtoren előbb-utóbb kénytelen lesz új nyersanyagforrás után nézni, vagy dűlőre vinni a dolgot Pirtianesszel. Neki nincsenek bányái, Pirtianesnek viszont van saját ipara. Ebben jó kalandlehetőségeket látok!

- A manufaktúrák nem gyárak: igazad van, tényleg nem olyan a levegő, mint a viktoriánus Londonban. Valami látszatja mégis kéne hogy legyen, ha egy viszonylag kis város tele van nagy, tűzzel dolgozó műhelyekkel... mit gondoltok erről?

- Manufaktúrák és céhek: amennyire tudom, a céhek arra jók, hogy a külsős iparosoktól megvédik a helyi piacot. A minőségi előírások ennek az egyik eszköze amellett, hogy pl. csak az nyithat műhelyt, aki letöltött x inas és y legényévet, van a városban ingatlana, felszerelte a műhelyét a céh előírásainak megfelelően, letette a mestervizsgát és kifizet egy csomó pénzt a céhtagságért.
Egy ilyen rendszer szerintem akkor működik jól, ha van írott jog, és központi hatalom, aki betartatja. Wegtorenben viszont csak szokásjog van, amit könnyű "kreatívan értelmezni". A szabályok betartatásáról maguknak a céheknek kéne gondoskodnia, mert más nem fogja helyettük.
A fentiek nem zárnák ki, hogy legyenek céhek, de szerintem inkább csak eszközök lennének a kalmárfejedelmek kezében a helyi ipar ellenőrzésére. A kapcsolataik meg a magánhadseregük mellett.
Mégis, a wegtoreni "erősebb kutya"-hozzáállástól ez a céhes védekező mentalitás szerintem távol áll. A manufaktúráknak nem konkurencia egy kis műhely. Egy új manufaktúra mögött álló üzleti kört meg vagy elfogadnak a város urai (pl. mert az új kalmár elveszi valamelyik helyi hatalmasság lányát, vagy százalékot ad neki az új vállalkozás hasznából), vagy kizavarják őket Wegtorenból.

- Wegtoreni sötételfek: egyetértek, Pirtianesből biztosan jönnének, és ők jó eséllyel azok lesznek, akiket az ottani rendszer nem tűrt meg. Az is biztos, hogy lesz köztük jó pár földmágus.
Más részük Artheniorból is jöhetett. Akár zsoldosként, akár mágusként. El tudnám képzelni azt is, hogy nem egy bűnöző Wegtorenbe menekül, ha odahaza forró a talaj - a sötételfeknél pedig tipikus kaszt az orgyilkos, a tolvaj és a vajákos is.
Ilyen háttérrel szerintem se rajongja körül őket a többi faj (nem mintha amúgy megtennék), de a tudásukkal és a keménységükkel ki tudják harcolni a maguk helyét a városban. Lehet, hogy pont a fentiek miatt épp az övék a legösszetartóbb közösség.

- Wegtoreni mágusok: arról tudok, hogy a fajok értékei változni fognak, de azt sajnos nem, hogy hogyan. Nektek van erről infótok?
Nem mertem pontosan leírni, melyik faj milyen arányban képviseltetheti magát a wegtoreni mágusok között, mert ez szerintem attól függ, milyen konfliktusokat szeretnénk a helyzetbe kódolni. Ha a mágusok közt lakosságarányosan felülprezentáltak a sötételfek (ajj, de micsoda tudományossan fogalmaztam...!), abból szerintem lehetnek jó történeteket szülő feszültségek. Ha a fajok aránya kiegyensúlyozottabb, ez a feszültség is kisebb - de a nyugság unalmas egy fantasy világban, nem?
Ami a tűzmágusokat illeti, nekem a tűz elem a küzdésről, bátorságról, lelkesedésről, ambícióról szól. Ha ez határozza meg a szervezetet, akkor biztosan nagy a versengés. A beavatási fokokon csak a legjobbak juthatnak előbbre, akik legyőzik a velük egy szinten álló tűzmágusokat: akár harcban, akár más próbákon. Nem számít, hogy milyen fajba tartozik az illető, sem az, hogy honnan jött, a kiválóság a lényeg. Az sem számít, mit ért el korábban: aki elengedi magát, valamelyik kihívója előbb-utóbb legyőzi, és el fogja venni a pozícióját.
Ebből nekem az következne, hogy Wegtorenben a tűzmágusok rendje nagyon hierarchikus, mert ez önmagában fűti a tagok ambícióját. Minél följebb van valaki, annál erősebb varázslatokat tanulhat, parancsolhat az alacsonyabb rangúaknak - talán még a saját előbbrejutása érdekében is felhasználja őket.
No persze attól, hogy a rendszer nyitott, nem lesz mindjárt támogató is. A kalmárfejedelmek és a mágusok protezsáltjai többnyire a próbákon is jobban megállják a helyüket, hiszen sokkal jobb helyzetből indulnak. A hátszél mégsem elég mindenre. Nem csak arra gondolok, hogy egy üvegfúvó jóeszű gyereke is lehet kemény ellenfél, hanem a hogy a hatalmasok gyerekeit is fűti a bizonyítási vágy.

UI: Pirtianesen is pörög egy ideje az agyam. Ha valami értelmeset pörget ki magából, jelentkezni fogok vele.


33. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2021-01-07 20:26:19
 ÚJ
>Nimeril Drimanow avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Haladó játékos
IC üzenetek: 584
OOC üzenetek: 406
Én is valahogy hasonlóan ezt a részt akartam volna még megerősíteni, amit Gaer is írt. Én nekem is eszembe jutott azt is, hogy kisajátítják maguknak a hősöket a nemesek. Talán, ha köz szavazásra lenne bocsájtva, hogy kit vegyenek fel a neves személyek közé. Akkor a lakosságnak is lenne beleszólása.

A wegtoreni faszén gyártást én nem tenném olyan jelentősre. Ha stabil a kereskedelem, akkor ott a jobb minőségű kőszén, amit be tudnak szerezni. Persze azt el tudom képzelni, hogy van egy nagyobb ipari negyede, ahol többek között az üveget is gyártják. Arrafelé biztosan füstösebb is a levegő.

A wegtoreni selfekről szóló kiegészítés szerintem teljesen jó. De mivel a két város között nagy a feszültség szerintem azért egy alap bizalmatlanság biztosan mindig van irányukban. Erre csak rátehet egy lapáttal az is, hogy biztosan sok kém illetve martalóc is érkezik onnan fentről.

A tűz mágia faji elosztása is jobb szerintem, ahogy Gaer is megírta. Elvileg most úgyis lesz egy nagy faji reform, ami sok értéket meg fog változtatni. Szerintem a leginkább hagyománytisztelő tűz mágusok a törpök lennének. Köztük sok lenne pap is, mert gondolom az istennőjük ajándékának tartják a belső tüzüket.

Engem ez a manufaktúra kérdése az ami nem hagy nyugton. Egyrészről láttok benne fantáziát. Viszont biztos van egy erős céh érdekképviselet is, hiszen a minőséget azt a céhek alkotják meg.








32. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2021-01-07 19:55:08
 ÚJ
>Gaerralos Ruuhrijehr avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Tapasztalt játékos
IC üzenetek: 308
OOC üzenetek: 13
Tetszik a szobros/diadalíves ötlet, amúgy is úgy érzem, hogy Pirtianesből sok nagy szobrász és kőműves került ki. Viszont az ilyesmiket is gyanítom, hogy a politikai elit nagyban kisajátítaná magának, és így főleg sötételfek, azon belül is nemesek hőstetteire figyelnének fel. De lennének páran egyéb fajokból is, hogy a kisebbségeknek legyen kire felnézniük.

Magam is úgy képzelem el Pirtianes és Wegtoren kapcsolatát, hogy csak azért nem esnek nyíltan egymás torkának, mert Wegtoren sok szempontból gazdasági fölényben van.
Ezen kívül Wegtoren szerintem egyáltalán nem bővelkedik vasércben, így ezt pont Pirtianestől kell beszereznie. Wegtoren iparának sem tenne jót, ha elvágná a kereskedelmet, nem csak a többi három városnak.
Illetve még az is eszembe jutott, hogy azért nem próbálta még elfoglalni szomszédját egyik város sem, mert tudja, hogy a másik kettő város rögtön koalíciót alkotna ellene.

Nawanthiri javaslatára reagálva:

Többnyire egyetértek a javaslatokkal, ám lenne pár meglátásom. Pirtianes és Wegtoren olyan mértékben eltérnek, hogy semmiképp sem írnám le barátságosként a kapcsolatukat. Az, hogy Wegtoren Pirtianes bányászatától függ, Pirtianes pedig részben Wegtoren iparától és kereskedelem fölötti irányításától, úgy érzem, pont annyira elég, hogy megakadályozza a háborút és nyílt ellenségeskedést.

A manufaktúrák és a gyárak közti különbséget azért szeretném erősen hangsúlyozni. Az általad leírt mértékű szennyezés leginkább is az Ipari Forradalom-idei Londont idézi, és ott még nem tartunk.

A Wegtoreni sötételfek helyzetét picit árnyalnám. Alapból meg kell indokolni, hogy milyen okkal akarnák elhagyni Pirtianest, hogy aztán pont Wegtorent válasszák új otthonnak. Mivel a két város között a viszony nem épp baráti, Wegtoren tökéletes hely lehet a politikailag üldözött sötételfek számára, így kegyvesztett nemesség, dezertőrök, és újabban az új Pirtianesi hitet fel nem vevő lakosok is délen köthetnek ki.
Ez magyarázatot adhat arra, hogy hogy kerülnek földmágusok Wegtorenbe (hiszen a földmágia titkait főképp nemesség és katonaság birtokolja). Viszont azt, hogy sok sötételf tűzmágus lenne, vitatnám. Wegtorenben nem hiszem, hogy a sötételfek őrzik a tűzmágia hagyományát, és bár pár sötételf biztosan ki akarná terjeszteni tudását, a tűzmágusok között mégis erős kisebbséget alkothatnának.

Viszont ez felvet egy érdekes kérdést: hogy néz ki a tűzmágusok rendje Wegtorenben?
Én úgy képzelem el, hogy a mágusok kicsit kevesebb, mint a fele ember, olyan 40%-a törpe lenne, és a maradék sötételf. A tűzmágusok nagyon hagyományközpontú, misztikus, látványos rendet alkothatnak, rengeteg belső szokással, szinte szektaszerűen viselkedve.

Mit gondoltok minderről? Működhet, beleillik abba, amit ti elképzeltek?


31. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2021-01-07 19:10:37
 ÚJ
>Nimeril Drimanow avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Haladó játékos
IC üzenetek: 584
OOC üzenetek: 406
Nekem nagyon tetszik Nawa ötlete, meg az, ahogyan ezt össze kombinálta, a fajok alapján.

Most még eszembe jutott pár gondolat Pirtianesre. Ha már harcos város, akkor szerintem akad bőven bent a városban, illetve kint a környező kis régióiban egy csomó diadal ív, szobrok meg emlékművek, amik híres győzelmeiknek állít emléket. Meg akár a városon belül egy hely, ami olyan, Hősök csarnoka szerű. Akik valami említésre méltót cselekednek, azoknak bent szobrot állítanak.

Amúgy kicsit most bele gondoltam a város helyzetébe. Lehet, hogy katonailag hatalmas fölényben vannak, de szerintem Wegtoren ki tud velük könnyedén tolni, ha akar. Hozzá tartozik a Nap karavánpihenő. Képes elvágni az Artheniorból érkező élelmiszer szállítmányokat. Akár a múltban ilyen lehetett is. Na persze Wegtorennek is ügyelnie kell arra, hogy ilyet ne nagyon tegyen, mert akkor kitol egyben a másik két várossal is. Szóval ez egyfajta egyensúlyt teremt. Mit gondoltok?


30. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2021-01-05 14:29:15
 ÚJ
>Nawanthiri Shardipandra avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Tapasztalt játékos
IC üzenetek: 503
OOC üzenetek: 74
Sziasztok,

nekem is jutott eszembe néhány dolog Wegtorenhez:
- A világleírás szerint akkora iparuk van, hogy a náluk több, mint négyszer népesebb Artheniort is ők látják el. Ezt szerintem csak úgy tudják megoldani, hogy nem kis műhelyek vannak (mint egy klasszikus középkori városban), hanem manufaktúrák. Az egyes szakmák minden csínját-bínját ismerő mesterből ezért kevés van, a termelést inkább betanított munkások végzik. Egy munkás csak egy-két dolgot csinál, de a sok gyakorlástól nagyon profin - ami kell is, mert sem az óriások, sem a törpék nem valami ügyesek (egyikük sem kap ügyességbónuszt).
- A kovácsok mellett biztosan sok az üveggyártó meg a fazekas: a homokot a sivatagból, az agyagot a folyó mellől hozzák. A világleírás szerint a nyersanyag viszont Pirtianesből jön - ez szerintem leginkább a fémekre meg az építőanyagra vonatkozhat. Ez alapján szerintem annyira nem lehetnek rosszban az északiakkal, mert ha összevesznek velük, csak Artheniorból tudnának fémet szerezni, az Artheniori bányászat azonban gyenge. Egy ekkora nyersanyag-kiesés biztosan nagyon fájna Wegtorennek.
- Az összes fenti iparhoz sok tüzelőanyag kell, amit egyszerűbb a Wegtoreni Erdőből beszerezni, mint Pirtianesből. Emiatt szerintem van egy jól működő fakitermelés, és egy hozzá kapcsolódó szénégető ipar is. Nagy erő és munkabírás kell hozzá, igazi óriásmesterségnek tűnik mind a kettő.
- Egy olyan városban, ahol írott törvények nincsenek, csak szokásjog, az ipar pedig manufaktúrákra épül, szerintem nincsenek céhek, csak kalmárfejedelmek, akik az egészet megszervezik és finanszírozzák. Ehhez ész kell, erős akarat és jó diplomáciai érzék. Wegtoren nagyjai ezért szerintem többségükben törpék és emberek (ők kapnak bónuszt intelligenciára meg akaraterőre is, és náluk tipikus kaszt a kereskedő). Óriások lakosságarányosan kevesen vannak köztük, mert kevésnek van tehetsége az ilyesmihez.
- A fentiek az egész városképre kihatnak. A manufaktúrák egy csomó hulladékot termelnek, amivel tele lehetnek az utcák. A várost csak azért nem üli meg a füst, mert a hegyek és a tenger felől mindig fúj a szél, a házak falát azonban sok helyen lepi korom. Az elit szűk, elképesztően gazdag, és erődszerű palotákban él, míg a többség egyszerű, kétkezi munkás, akiket nem árt szórakoztatni valamivel - különben ők fogják szórakoztatni az urakat és úrnőket. Az aréna, a bordélyok, a bódítószerek és a híres wegtoreni rum mind alkalmas erre.
- A Wegtorenben lakó fajok közül csak az emberek és a sötételfek tudnak keveredni egymással, a világleírás szerint viszont ők jellemzően nincsenek egymással jóban. Az óriásoknak pedig egészen másmilyen lakóhely kell, mint a törpéknek. Emiatt a fajok szerintem is inkább különálló negyedekben élnek.
- Ha nem is akkora létszámban, mint a tűzmágusok, azt hiszem, kéne lennie egy erős földmágus közösségnek is. Mind az erdőgazdálkodás, mind az üveg- és a fazekasipar fel tudná használni a tudásukat, de jól jönnek az építkezéseknél is.
- El tudnám képzelni, hogy Wegtoren mágusai között nagyon sok a sötételf: ők az egyetlen faj Wegtorenben, akiknél tipikus kaszt a mágus.
- A törpe harci szekerek ötletét imádom! ^,^

A hozzászólás írója (Nawanthiri Shardipandra) módosította ezt a hozzászólást, ekkor: 2021.01.05 15:10:55


29. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2021-01-03 22:48:26
 ÚJ
>Morwon Loree Dedion avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Tapasztalt játékos
IC üzenetek: 844
OOC üzenetek: 1416
Szerintem a légnyomás legyen Wegtorenben egy kicsit kisebb, mint Artheniorban.



28. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2021-01-03 22:05:04
 ÚJ
>Frandr'd Gruad avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Tapasztalt játékos
IC üzenetek: 355
OOC üzenetek: 40
Hali, ismét én.

Bár a kérdés városokra vonatkozott, én nem tartanám indokolatlannak pár másik terület bővebb leírását sem. Megkérdeztem, azt mondták, az sem árt, szóval minden további nélkül Hölgyeim és Uraim, ezennel bemutatom...

A Füves Pusztát (Vagy ahogy azt elképzelem)

Nyugati szemmel ez a kietlen, vad fűtenger élhetetlen helynek tűnhet, melyben ugyanolyan könnyen vihet el egy nyílvessző egy ork vadász nyilából, ki a számos pusztai horda tagjának vallja magát, mint a délibáb, ha egy perzselő nyári napon üres vízkészletekkel tévútra csal, ezzel szomjhalálra ítélve azt, aki túl kevés helyismerettel vetette bele magát a végtelen síkságnak.
Ám kérdezz meg valakit, aki keleten élte le az életét, és kiröhög, felsorolva még tízszer ennyi dolgot ami veszélyessé teheti az ottani életet. Mégsem élhetetlen ez a hely, távolról sem. Az orkokon túl számos emberi nomád törzs is itt él, a maguk kultúrájával, isteneikkel, szövetségeikkel, viszályaikkal és háborúikkal.

Ezen kívül, bár alkalmatlannak tűnhet erre a Pusztaság, állandó, letelepedett falvakat is találhat egy utazó, ha tudja, hol keresse őket. Minden falunak megvan a maga múltja, és, ami még fontosabb, a maga túlélési stratégiája. Van, amelyik elég kiváló harcossal rendelkezik, hogy ne számítson könnyű prédának. Mások csatlakoztak az egyik közeli nomád törzshöz, a védelmükben bízva a puszta veszélyeivel szemben. Megint mások vegyítik a két stratégiát, függetlenként maradva, ám békeszerződéseket kötve a törzsekkel.
Azok a falvak, melyek egyik stratégiát sem tudják elég sikeresen elsajátítani, fekete füstoszlopokként figyelmeztetésként szolgálhatnak az összes többi számára.

Na, ez kicsivel kevésbé részletes, és jóval pofátlanabb lett, mint az előző. Csak azt a részt írtam le, amit volt okom már korábban részletesen kigondolni, de gyanítom, hogy a nomád és ork törzsek sem fognak sokáig leírás nélkül maradni.

Ez egyben egy felhívás mindenki számára, akinek van szolidabb elképzelése arról, hogy hogy nézhetnek ki a Lanawin térképén túl fekvő területek, hogy írják le a saját koncepcióikat, ezzel színesítve kicsit a játék világát (és esetlegesen elkerülve pár kínos szituációt, ami az egymással szembemenő ET-kből fakadhat).

Ismét csak külön örülök a kritikának.

Fangli


27. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2021-01-03 21:25:37
 ÚJ
>Gaerralos Ruuhrijehr avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Tapasztalt játékos
IC üzenetek: 308
OOC üzenetek: 13
Nekem is tetszik az ötlet, hogy egy alap szinten a nemesi cím nélküliek is tanulhassanak mágiát, ám valamilyen szintű faji megkülönböztetést is javasolnék ebben az esetben. Nekem egyáltalán nem tűnik nehezen hihetőnek, hogy Pirtianesben csak sötételfek számára tegyék elérhetővé a mágiatanulást, elvégre egy zsarnoki diktatúráról van szó, amiben egy különösen büszke faj dominál.
Ezen kívül azt tartanám, hogy a mágiahasználatot komoly törvények korlátozzák, és csak a katonaság számára lehessen elérhető. Esetleg a Sa'tereth-i mágiának is lehetne valami helye a város haderejében.

Építészetileg részben egyetértek, ám valami erősen elfekre hajazó esztétikát vegyítenék bele, és Markarthnál sokkal kevesebb fémet használhatnának az építészetre. Esetleg egy feketegránit-márvány kombinációjú építészetet képzelnék el. Bár a külső falak tömörek és nyomasztóak lehetnek, a belső építészet (főleg a nemesi paloták) logikus, hogy finom és remekül megmunkált kőművesmunka lenne.


26. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2021-01-03 21:11:45
 ÚJ
>Nimeril Drimanow avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Haladó játékos
IC üzenetek: 584
OOC üzenetek: 406
Nekem tetszenek ezek az ötletek. Pirtianeshez lenne esetleg egy kis észrevételem. Ha katonaállam, akkor szerintem a mágiahasználatot nem csak a nemesség gyakorolná. Esetleg az átlag embereket is kitaníthatnák, ha van tehetségük, csak ők nem juthatnának olyan magas szintre. Mert hát a hétköznapokban is lehet szükség csatamágusra és oda csak nem a nemesek menjenek már el. Talán lehetne úgyis, hogy a nemes mágusok, mint a lovagok tanítványokat fogadnak. Így talán rivalizálhatnának is egymással, hogy kinek a tanítványai érnek el jobb eredményeket.

Én mindenképpen eltudnék képzelni véres harci játékokat itt. Jobban, mint wegtorenben. Na meg itt kemény rabszolgaságot.

Építészetileg én egy olyan Markarth szerűséget tudok elképzelni, mint a Skyrimben. Elég közel fekszik a hegyekhez. Talán még úgy is lehetne, hogy az épületek egy részét belevájták a hegybe.


25. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2021-01-03 20:57:12
 ÚJ
>Gaerralos Ruuhrijehr avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Tapasztalt játékos
IC üzenetek: 308
OOC üzenetek: 13
Üdv!

Bár Pirtianes esetében esztétikai/építészeti szinten nem sok mindent tudok hozzátenni, egyebekben van pár dolog, amit szívesen felvetnék.

Vallás, istenek: Bár a vezető réteg erőlteti Sa'tereth imádatát, és tényleg gyakoriak a hivatalos, hozzá kötődő események, a Halál Istenének kultusza ennél sokkal tovább nem terjed. Viszont a többi isten térnyerését is sikerült megakadályozni egy inkvizíció létrehozásával, így Sa'tereth továbbra is jelentős befolyással él a városban.

Katonaság, rendfenntartás:

Erősen fejlett a katonai rendszerük, ám ezt nem a felszereléseiknek. Mivel Wegtorennel nagyon ingatag a kapcsolatuk, ezért csak aranyáron tudják megszerezni a legjobb minőségű kovácsmunkát. Az átlagos sorkatona viszont a pirtianesi mesteremberek kissé elmaradott, rossz minőségű acélból, vagy épp szövetből készített páncélzatot visel. Ez alól viszont kivételt képeznek a tisztek, és pár egyéb nevesebb katonai alakulat.
A mindennapi rendfenntartásnál komolyabb dolgok elvégzésére a Pirtianesi Gárda van jelen. Ennek az alakulatnak a feladatai közé tartozik a nemesi réteg védelme és a bűnbandák levadászása. Faji szempontból szinte csak sötételf tagjai vannak a Gárdának, bár időnként feltűnik egy-egy ork is. Távolról fel lehet ismerni őket kiváló minőségű, befeketített acélvértjeikről.
A sorozáson és a szigorú kiképzésen túl viszont a legfontosabb eleme a pirtianesi katonaságnak a csatamágusaik. A városban szigorúan korlátozva van a mágiatanulás, csak nemesek érhetik el, viszont ők a lehető legjobb minőségű oktatásban részesülnek. A katonaság jelentős része ki van képezve a mágusokkal való együttműködésre, ahogy a mágusok is katonai képzést kapnak. Ennek köszönhető, hogy Pirtianes katonasága a négy város között párját ritkítja.

Külpolitika:

Artheniorra és Lihanechre főképp kereskedőpartnerekként tekintenek. A Lanawint kettészelő hegység (egyébként ennek miért nincs neve?) miatt nem igazán kecsegtető célpontok katonai ambíciók szempontjából.
Wegtoren viszont egészen más kérdés. Bár a felszínen úgy tűnhet, hogy a két város közti kapcsolat tisztán kereskedelmi, ez korántsem igaz. Már a múltban is voltak kisebb csatározások a két hatalom között, melyek szöges ellentétei egymásnak, és pár évtizedenként manapság is előfordul, hogy a két város őrjáratai összetalálkoznak, és halállal végződik a dolog.
A nyílt háború viszont eddig nem érte meg egyik városnak sem. A hegységben levő hágó nem veszélytelen, így Lanawin keleti és nyugati része között főképp tengeren folyik a kereskedelem, így Wegtorennek lényeges befolyása van a Pirtianes és a másik kettő város közötti nyersanyagáramlásra. Ezen kívül a Tűz Városa, bár főképp önálló zsoldoskompániákból és egy szinte szektaként viselkedő tűzmágus-rendből áll a katonasága, ezek remekül vannak felszerelve, és így Wegtoren kiválóan meg tudja védeni magát.

Na ez nagyon hosszú, részletes és pofátlan lett, de kiírtam magamból. Ha bárki úgy gondolja, hogy érdemel szót ez a javaslat, akkor egy kis véleményezésnek örülnék.

Gaer (Fangli)


24. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2021-01-03 20:05:05
 ÚJ
>Intath Aldeis avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Tapasztalt játékos
IC üzenetek: 1191
OOC üzenetek: 231
Heyhó!

Nimri Wegtoren elképzelésével egyet értek. Annyi pluszt adnék hozzá, hogy Az épületek meg nagyjából minden nagyon egyedi kinézetűek lehetnének. Amik vannak kőházak elképesztő profin lehetnének megépítve ötletes megoldásokkal és van amelyik az átlagosnál nagyobb, de lehetne a városban törpe negyed is kis kőházakkal. Esetleg ha valahol középületben(Ivó, templom...)ablakok vannak azok magasabbak és karcsúbbak volnának, hogy mind egy törpe , mind egy óriás kényelmesen kinézhessen rajta. Szóval magyarázatot is adni arra miért így néz ki a város.
A törpe negyed alatt egy olyan járatrendszer húzódhat ahol a nép a legbensőségesebb hagyományait élné ki. Ősi még az óhaza építészeti jegyeit őrző törp templom ahol különböző relikviákat is őriznének és nem törpként oda lejutni nagy megtiszteltetés volna.
A városon kívül vagy a szélén pedig az óriáspásztorok legeltetnék a tevéiket amikkel híresen jó kapcsolatuk lenne hisz jámbor vidám természetükkel jól illenek a néha makacs állatokhoz.
Ezeken kívül lehetnének nagyobb kerületek, akár a városon kívül is(a sivatagi nomádok), amiknek volnának vezetőik akik néha egymással se jönnének ki, de a rendet a kalózok és a Piritanes közelsége okozta veszély tartaná fent és az, hogy ha valaki bajt keverne akkor a többiek összefognának ellene.
A helyi tűzvarázslók rendje különösen nagy tekintélynek örvendene hisz nekik köszönhető, hogy a külhoni Piritanesi fenyegetést eddig mindig elhárították. A rabszolgaságot én vagy büntetésként tudnám itt elképzelni kisebb nagyobb törvényszegésekért vagy adós rabszolgaságként és az adott terület vezetője szabná ki büntetésként.
Én párbajtér helyett vagy mellé inkább ide tudnék elképzelni még egy nagy arénát ahol a dicsőségért vagy mert valaki más a gazdájuk, de harcolhatnának a harcosok egymással vagy azokkal a szörnyekkel, vadállatokkal amiket épp ellenük küldtek. Mivel törpe munka lenne így különböző mérnöki megoldásokkal meg lenne oldva, hogy a tengerből a vizet odajuttassák és akár nagyobb ünnepeken vízi harcokat is lehetne ott vívni vagy harcszekereken eshetnének egymásnak a népek. Törpe harci szekerek! *-*
A piacokon kiváló kézműves munkák volnának találhatóak. A fűszerek mellett pedig(Amiket füstölőként sok helyen alkalmaznak és aminek köszönhetően mindenféle szagok csapják meg az oda kerülőknek az orrát akárhová mennek) megemlíthető még a wegtoreni dohány is amit egyedi módszerrel egy erre a célra kialakított eszközt, úgynevezett vízipipát körbeülve, egyszerre többen élveznek ki, nem egyszer különböző tudatmódosítókkal feldobva az élményt. Szóval nem ritka látvány különböző szórakozó helyeken ahogy bódult tekintetű alakok egy vízipipát körbeülve nézik a hastáncosnőket. Akik nem csak emberek lehetnek hanem inkább óriás fajúak.
A ruhákból több is van. A városon kívül vagy az utazókon, a homokszínű bő, szem kivételével szinte egész testet elfedő praktikus darabok kedveltebbek. Gazdagabbak esetében viszont a rikító színek és a túlzásba menő már ízléstelennek ható túldíszítettség jellemző a helyi divatra.

Egyelőre ennyi volna. Piritanes-t még átgondolom lehet arról is írnék.


23. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2021-01-03 14:31:04
 ÚJ
>Nimeril Drimanow avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Haladó játékos
IC üzenetek: 584
OOC üzenetek: 406
Sziasztok!

Nekem van már egy ideje.

Wegtoren: Az én elképzelésem szerint egy iszlám városra hasonlít leginkább. Mecsetek, bazárok, sátrak meg ilyesmik. Egy egész bazárnegyedet eltudnék képzelni. Szőnyegeken kuporgó kerámiások, kupecek, akiktől lovakat, tevéket, meg mindenféle sivatagi jószágot lehet venni, egzotikus kedvencek, gyümölcsök, rabszolgák meg amit csak el lehet képzelni. Mivel a wegtoreni paprika híres, ezért én úgy gondolom, hogy büszkék is rá, tehát paprikás motívumokat is lehetne látni a városban, amit jól össze lehet kötni a tűzzel is. Ha ár tűz, akkor éghetnének ilyen karcsú égbetörő tornyok tetején tüzek. Esetleg még egy nagy tűztemplom is elférne. A leírás szerint szokott párbaj is lenni. Lehetne erre is egy nagy tér kialakítva, ahol meg is lehet kényelmesen tekinteni ezeket az eseményeket. Én terveznék még bele egy olyan városrészt, ami a sivatagi nomádoké leginkább. Javarészt egy ilyen sátortábor szerűség lehetne. Amit még fontosnak tartok az a bordélyok. Több helyen is láttam már leírva, hogy arra nagyon virágzik ez az üzletág is. Esetleg itt is lehetne egy ismert bordély, mint a nálunk a Sellőház. Most hirtelen ennyi jutott eszembe. Mátrix azt írta még a nyáron, hogy a staffal készít majd egy leírást, amit később ki lehet bővíteni. Én leginkább arra várok már egy ideje.

Pirtianes: Ide is akad egy ötletem. Egy nagy aréna, ami egyben áldozati oltár is Satinak. Szerintem nagyon jó lenne. Lehetne rá évente egy nagy rendezvény is.

Ezek csak nyers ötletek, amik bővíthetőek vagy elhagyhatóak.


22. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2021-01-03 13:44:37
 ÚJ
>Anomália avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Adminisztrátor
IC üzenetek: 0
OOC üzenetek: 156
Sziasztok,

Esetleg azóta valakinek van elképzelése, konkrét ötlete valamelyik várossal kapcsolatban?


21. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2020-12-08 16:11:58
 ÚJ
>Nimeril Drimanow avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Haladó játékos
IC üzenetek: 584
OOC üzenetek: 406
Üdv!

Ha megnézed a térképet láthatod, hogy ott már vannak ilyesmik. Jó nincsen nagyon kibontva a dolog, de annyira ezt nem is kell. Délen ott az a tenger, Nyugaton a sivatag, Észak meg Kelet pedig a pusztáé. Maguk a helyek, meg szerintem adják magukat. A nagy sivatag valószínűleg egy nagy homokos semmi, pár oázissal. A puszta is csak egy lapos füves síkság. Szerintem az amit szeretnél, most is lehetséges.


1-20 , 21-40 , 41-60 , 47-66