OOC - Játékon kívüli fórum
Karaktered neve: ---       Rangod: Nem bejelentkezett felhasználó       Pénzed: --- arany     
Varázsitalaid: Neked nincsenek varázsitalaid!
Herbária: Neked nincsenek varázsnövényeid!


Üdvözlünk!

Ez itt a www.Lanawin.hu weboldal játéktere. Egy fórumos szerepjáték. Te nem vagy bejelentkezett állapotban, ezért nincs jogod ténykedni a fórumon. Csak olvasni tudod a hozzászólásokat, semmi mást. Ha szeretnéd kipróbálni milyen is a fórum valójában, átélni izgalmas kalandokat, varázslatokat tanulni, bájitalokat vásárolni, egyedi karaktert létrehozni, felszereléseket kovácsoltatni, vagy küldetéseket végrehajtani, akkor regisztrálj bátran, ne habozz. Miután regisztráltál, és beléptél minden funkciót elérhetsz. Lehetőséged lesz részt venni a mesékben, vagy csak spontán játszani a megalkotott, mesés világban. Felkutathatod a város rejtélyeit, és részese lehet egy olyan fórumos szerepjátéknak, ahol a játékosok kényelme, és a játék élvezete a legfontosabb.

Vissza a főoldalra!
Nincs "nagyobb" helyszínJátékon kívüli fórumArthenior főtere (új)
Amon Ruadh (új)
Füves puszta (új)
Dokkok és kikötő (új)
Játékon kívüli fórum >> Lanawin fórum >> Fejlesztés >>
[Elvetve] Rendszerszinten túlmutató fejlődési lehetőségek
Mostani oldal: 1 (1. - 15. üzenet) - Első olvasatlan beíráshoz >>

15. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2023-02-18 10:26:09
 ÚJ
>Lorew Mazoral [halott] avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Tapasztalt játékos
IC üzenetek: 1059
OOC üzenetek: 130
Erre is raknék egy uffot. A főoldal szövege és a súgó alapvetően a regisztrálatlan, és a kezdő játékosoknak szól. Őket nemhogy az nem érdekli, miket csinálhatsz, miután kifulloztál egy karit, még azon sem törik különösebben a fejüket, hogy hogyan lehet "okosan" elosztani a pontokat, vagy hasonlók. Ők játszani jönnek, a legalapvetőbb dolgokra van ehhez szükségük, pl hogyan írsz reagot, hogy vásárolsz a fogadóban, stb

A másik oka, amiért nem írnám be sehová, mert amire sokan nem döbbennek rá, hogy ezt az oldalt emberek irányítják, és egyébként egy általában cserélődő staff. Az, hogy valami lehetséges-e, szó szerint csak azon múlik, hogy az admin rábólint-e, és van-e mesélő, aki épp le tudja mesélni (meg hát nyilván rajtad, hogy végig tudod-e vinni a kalandot). Egy csomó olyan dolog lehetséges most, ami 5 éve elképzelhetetlen lett volna, és 5 év múlva egy csomó olyan dolog lehetséges lesz, ami most elképzelhetetlen. És akkor majd azt kérdezik, hogy "de miért csak ez a néhány dolog van odaírva, miért nem minden?".

Egy Int listájához hasonló méretű listát tudnék összeírni dolgokból, amiket jk-k és usereik kaptak az évek során, mert a mesélő figyelmetlen volt, nem látta át, hogy mekkora dolgot ad a JK-nak, simán elfelejtett ráírni egy debuffot, hiányzott a staffon belüli kommunikáció stb Léteznek emberi mulasztások, változó kedélyek, cserélődő stafftagok. Sok minden történt, amire hiába mutogatna bárki, hogy "de már volt ilyen", nem fog újra megtörténni, mert már elsőre sem szabadott volna.

A játék maga is változik az idők során, fajok kerülhetnek ki- és bevezetésre, kasztok kerülhetnek ki- és bevezetésre vagy szimplán módosításra, IC események megmozgathatják a létezés szövetét (igen, két hold van, de csak pár éve), bizonyos dolgok, amik eddig nem voltak annyira specifikálva, specifikálódhatnak... Millió tényező befolyásol mindent.

És végül, de nem utolsó sorban: ezt nem győzöm eleget hangsúlyozni, de az ilyen dolgok kizárólag olyan játékosok számára érdekesek, akik már kifulloztak egy-két karit rendszerileg. Nem egy 10 IC-s kezdőről beszélünk, hanem olyan userekről, akik esetenként évek óta játszanak már az oldalon. Én hiszek abban, hogyha ezekben az emberekben igény felmerül valamire, képesek OC-n, PM-ben, chaten keresztül lekommunikálni ezt a staffal felnőtt emberként, tapasztalt játékosként, és nem kell ezért kezdők számára full irreleváns dolgokat elhelyezni kezdőknek szóló felületeken. Ahogy Fangli is mondta, ha valaki kérdezi, pl ezt a topicot is be lehet linkelni. Ez egy kicsit részletesebb kifejtése annak az Emp-idézetnek, amit most szabad fordításban beraknék ide zárásnak: a játék igényel egy bizonyos mennyiségű önállóságot, enélkül nagyon sok helyzetben problémákba fogsz ütközni.


14. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2023-01-28 23:46:54
 ÚJ
>Vergahn Bhandothumel avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Játékos
IC üzenetek: 27
OOC üzenetek: 2
Intath szövegének első bekezdését be lehetne rakni a főoldalra talán. Sokat gondolkodtam én is, merre, hogyan fejlődhetne tovább a karakterem, de rájöttem, hogyha csak eljátszadozom egy darabig, akkor jönnek majd az ötletek, mert száraz gondolkodásból nem jutottam előrébb. Azonban az kétségtelen, hogy számtalan lehetőség nyílik meg bármely kasztot választó karakter előtt.


13. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2023-01-28 08:49:59
 ÚJ
>Ksier Haik avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Játékos
IC üzenetek: 28
OOC üzenetek: 17
Intath, foglald össze, rövidítsd le és rakjuk be perlolba. Úgy random megjelenne olykor mindenki előtt és nyilvánvaló. Tolnánk mindenki arcába :D.


12. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2023-01-28 00:12:00
 ÚJ
>Intath Aldeis avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Tapasztalt játékos
IC üzenetek: 1182
OOC üzenetek: 231
Volt szerzetes, aki megtanulta a legdurvább harcművész stílust, volt kardforgató, aki mágiaimmunitást szerzett, játékosok építettek egy egész várost és erődöt kétszer, politikusként hatottak a világra, megidéztek isteneket, orvosok feltalálták a pestis gyógyszerét, egy füvesasszony teherbe esett egy félelftől egy általa talált gyógyfű által, egy ember teherbe ejtett egy félelfet mert elégszer próbálkoztak, jk-k utánajártak hova tűnt az a hadseregnyi élőholt és démon ami elpusztította a karavánpihenőt...

Ha valami képességet vagy fegyvert, kapcsolatot meg szeretnél szerezni akkor megpróbálkozhatsz vele. Ha elég ügyes vagy nincsenek határok.

Sőt, ha valami eseménynek vagy rejtélynek utána akarsz járni akkor, azt is megteheted. Akkor is ha nincs kiírva rá kaland. Mi van Abogr tornyának lezárt ajtajai mögött, tényleg van-e kígyó a krenkában, a lázadás során kik voltak akik a szálakat mozgatták... Szabad nagyot álmodni, felfedezni és formálni a világot.


11. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2023-01-27 23:53:57
 ÚJ
>Pashthra Shungo'rol avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Tapasztalt játékos
IC üzenetek: 409
OOC üzenetek: 84
Javaslom, főoldalra kerüljön ki pirossal az alábbi felirat, lehetőleg 72-es betűméretben, times new roman fontban:

Lanawin - játék, ahol próbálkozhatsz dolgokkal, és lehet sikerülnek.


10. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2023-01-27 23:51:43
 ÚJ
>Frandr'd Gruad avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Tapasztalt játékos
IC üzenetek: 355
OOC üzenetek: 40
Én szeretem a kísérletezgetést, és nem is próbáltam azt sugallni, hogy egy teljes, vagy teljesnek ható listát kell a játékosok elé tenni. A javaslatnál az ilyesféle 'konkrétum' mindig csak egy ötletadó példának volt szánva, egyébként lehet olyan nagyvonalúan, vagy precízen leírni a lehetőségeket, amennyire csak akarjuk. Úgy gondolom, hogy talán elég írótehetség van összegyűjtve a lanán, hogy egy nem limitációnak ható lábjegyzetet össze tudjunk barkácsolni. Direkt próbáltam is úgy megfogalmazni az eredeti hozzászólást, hogy ne úgy tűnjön, hogy csak egy megoldást akarok erőltetni; inkább a probléma volt az eredeti felvetés fókusza, nem az általam javasolt megoldás.

Az Rel simán lehet, hogy ez ilyen "generációs trauma", ezt én nem is tagadom. A magam részéről már ez a beszélgetés is eléggé szemfelnyitó hatással rendelkezett, és rendelkezik továbbra is, ahogy mindenki megosztja a saját tapasztalatait. Valami, ami időről időre feljön, az az energiabefektetés/lustaság, mely a játékosok esetén akadályként merül fel, és megragadnám az alkalmat, hogy itt erről is beszéljek picit.

Szerintem alapból az észlelt idő- és energiabefektetést exponenciálisan növeli a bizonytalanság, hogy a játékos nem tudja, valamivel érdemes-e egyáltalán megpróbálkozni. És igen, mindig ott van az, amivel nem érdemes megpróbálkozni, ezt nem is vitatom, pusztán azt szeretném, hogy ezt a képzelt 'vonalat' egy picit realisztikusabb helyre toljuk, hogy bátrabbak legyenek a játékosok, merjenek pofátlanabb dolgokkal kísérletezgetni.


9. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2023-01-27 23:45:11
 ÚJ
>Lorew Mazoral [halott] avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Tapasztalt játékos
IC üzenetek: 1059
OOC üzenetek: 130
Mint játékos, annyit mondanék erre, hogy a lehetőségek végtelenek, és ezeket jobbára úgy fedezed fel, hogy játszol.

Anno kimaxoltam a Nap és Hold ágat, aztán feladtam egy mesélőkeresést, hogy Amos Theniornál ki akarom sírni, hogy engedjen belenézni a titkos iratokba, a még durvább varázslatokba. Valaki elvállalta, ki lett játszva, és kaptam hozzáférést. Ez szerintem nem olyan dolog volt, amit előtte bárki megpróbált volna, szerintem a staff is azon melegében bírálta el a kérést tekintettel a karim IC előéletére, fejlettségére, stb. És őszintén 100 reaggal korábban én sem gondoltam rá, hogy mihez kezdenék, miután elértem az üvegplafont. Ezek a dolgok teljesen képlékenyek, ha te szeretnél valami újat behozni a játékba (legyen ez egy új harci manőver, új vari, új növény), feladod a mesélőkeresést, és reménykedsz. Jó ötletek ritkán kerülnek elutasításra.

Nem tudom, van-e értelme ilyesmiről külön írni, szerintem ez a maga nemében kontraproduktív. Azáltal, hogy lehetőségeket sorolunk, gyakorlatilag elvesszük annak a lehetőségét, hogy valaki maga találja ki, merre szeretné fejleszteni a kariját. Főleg azért, mert tuti lesznek még JK-k, akik olyan dolgokkal fognak előállni, amire ezelőtt senki nem gondolt. Azt aligha tudnánk most beleírni valahová, hogy btw ezt is lehet, mert még mi sem tudjuk, hogy lehet. Tehát pont azáltal, hogy lehetőségeket adnánk, bizonyos szinten korlátok közé is szorítanánk mindenkit, mert akkor a többség ezeket a lehetőségeket tekintené irányvonalnak. Nem tudom, világos-e a problémám.


8. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2023-01-27 23:38:52
 ÚJ
><b style='color:#c03010'>Mesélő (Atlasz)</b> avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Mesélő
IC üzenetek: 282
OOC üzenetek: 30
Egyet kell értsek az előttem szóló mesélővel. A rendszerszintű képességek felett gyakorlatilag kimeríthetetlen az elsajátítható tudás. Tehetsz szert orvosi szaktudásra, állatismeretre, lehetsz fegyverkovács vagy igazából akármi (a főoldalon leírtak szerintem summázzák ezt egyébként). A lényege a dolognak ott rejlik, hogy nem szájbarágósak a leírások. Ha le vagyon írva, hogy "X kaszt képes elsajátítani Y és Z tudást", akkor a tapasztalatlan játékos végképp nem fogja megérteni, hogy mehet ezek fölé is.

A hozzászólás írója (Mesélő) módosította ezt a hozzászólást, ekkor: 2023.01.27 23:40:24


7. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2023-01-27 23:38:03
 ÚJ
>Bredoc Droyn avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Tapasztalt játékos
IC üzenetek: 493
OOC üzenetek: 145
Őszintén nekem ez is jó, hogy itt le van írva, és a jövőben majd hivatkozhatok erre, hogy bármit meg lehet csinálni (vagy legalábbis megpróbálni ugye).



6. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2023-01-27 23:35:10
 ÚJ
>Relael Ellerin lae'Natar avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Tapasztalt játékos
IC üzenetek: 742
OOC üzenetek: 260
Hogy belépjek a cseten már lefolytatott diskurzushoz, elismétlem az ottaniakat.

Én még mindig nem gondolom, hogy kellene, vagy jó lenne ha minden a játékosok szájába volna rágva. Pont amiatt, hogy nem konkretizál a rendszer ezekben, ezért vélem úgy, hogy megadja azt a talán ki nem mondott frázist, hogy amúgy bármit megtehetsz. Vagy legalábbis megkísérelheted, hiszen bele is bukhatsz. Ha mindent elkezdesz leírni, akkor joggal gondolhatja a játékos, hogy ja, ez a határ, pedig némi túlzással Lanawinon jóformán nincsenek határok.

Szóval ha "ártónak" nem is, de továbbra is szükségtelennek érzem. A kezdőket pedig tapasztalataim szerint nem riasztja el ez, ők mernek nagyot álmodni, így még mindig azt gondolom, hogy a staff közölhetett rossz információkat, amik esetleg nyomot hagytak bennetek.


5. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2023-01-27 23:34:51
 ÚJ
>Pashthra Shungo'rol avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Tapasztalt játékos
IC üzenetek: 409
OOC üzenetek: 84
Igazából én azt gondolom, hogy van egy réteg, akinek tetszik az, ahogy Emp eredetileg kitalálta és megcsinálta a kasztokat, és van egy rétek, akinek nem. Mivel preferenciákról beszélünk, ezért nem is lehet megmondani, hogy melyik rétegnek van igaza, hiszen mindkettőnek igaza van. Nyilván van, akinek jobban tetszik, ha minden le van írva, nem kell kitaláljon dolgokat, nem kell több mindent olvasson hozzá, és van, aki jobb szeret rájönni dolgokra, és kreatívkodni, próbálkozni.

Jelenleg az utóbbi réteg van előnyben. Amennyiben az előző réteg kerül többségbe, úgy célszerű lehet az ő álláspontjukat képviselni staff szinten.

Emlékeztető, minden kasztnál le van írva, hogy vannak dolgok, amikre magadnak kell rájönnöd. Lásd kardforgató:
Ez a kaszt átlagosnál könnyebb fejlődési szempontból, így ajánlott első karakternek. A kaszthoz szükséges kevés, a súgókban nem közölt információ, amit játék közben kell kitalálni, és közepes mennyiségű a súgóban közölt információ a helyes fejlődéshez.

"Szükséges kevés, a súgókban nem közölt információ, amit játék közben kell kitalálni. "


4. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2023-01-27 23:24:39
 ÚJ
>Bredoc Droyn avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Tapasztalt játékos
IC üzenetek: 493
OOC üzenetek: 145
Én támogatom azt, hogy valamilyen formában bővítsük a leírásokat.

Egyáltalán nem tetszik az " aki nem gondolt erre magától, az meg is érdemli / azért nem gondolt erre, mert nem elég kreatív" analógia, amivel sokan éltek ezzel kapcsolatban. Nem gondolom, hogy a kreativitás hiánya az, hogyha egy mesélő/admin azt mondja neked, vagy mondta a múltban, hogy nem csinálhatsz valamit, akkor te arra nem próbálsz rá 3 havonta.


Én értem, hogy a régi motoros játékosonak egy csomó minden evidens, de van az a réteg aki a szabályzatban / OOC fórumban találtak alapján játszik , és azok alapján lövi be a kereteket.

Szerintem betenni pár sor leírást kerül kábé mennyibe, 10-20 percbe?

Hogyha csak a játékosbázis 5 %-át indítja el valamilyen olyan irányba, amibe eddig nem, nem ér meg 20 perc szövegszerkesztést? Mert hogy nem látom miféle kárt okoz(hat) ez, hogy mi lehet benne a negatív hatás a fenti szemlélet sérülésén kívül.

Esetleg még arra gondolok, hogy elveszi a játékélményt, de pont hogy nem vesz el semmit, hanem csak ad. Mert gyakorlatilag (ha jól értem) nem arról van szó, bárki bármit kapna ingyen, csak hogy közkézen forogjanak olyan infók, amik egyeseknél ott vannak, másoknál meg nem. És a " mások" -nál nem azért nincs ott, mert nem olvastak el valami leírást.


3. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2023-01-27 23:07:40
 ÚJ
>Frandr'd Gruad avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Tapasztalt játékos
IC üzenetek: 355
OOC üzenetek: 40
Igen, egész pontosan. Én magam is ebben a beszélgetésben tudtam meg, hogy egy harcos, aki elérte a rendszer által megszabott fejlődési lehetőségeit, ha akar, kezdeményezhet olyan játékot, melyben valamiféle egyéni harci manővert sajátít el, vagy egyéb módon emelkedik az 'átlag legendás' fegyverforgatás fölé. És tényszerűen tudom, hogy nem vagyok egyedül; eddig alsó hangon két játékostól hallottam különböző pontokon vissza azt, hogy a harcos karaktereknek egy bizonyos ponton túl a fejlődési lehetőség a mágiában merül ki; egyikük már jelezte, hogy a ma esti beszélgetés során változott a véleménye e téren, és fontolgatja, hogy majd a jövőben kihasználja ezt az (általa újonnan felfedezett) fejlődési lehetőséget.

A hozzászólás írója (Frandr'd Gruad) módosította ezt a hozzászólást, ekkor: 2023.01.27 23:08:07


2. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2023-01-27 22:57:16
 ÚJ
><b style='color:#c03010'>Mesélő (Morw)</b> avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Mesélő
IC üzenetek: 284
OOC üzenetek: 140
Különösebb értelmét nem látom, hogy kiegészítsük a súgót egy olyan leírással, hogy "amúgy, ha kijátszod, lehetsz nagyon menő harcművész is". Ha valakinek ezelőtt nem jutott eszébe valami ilyesmi játéklehetőség, az tényleg emiatt megy majd el harcművésznek? Vagy mi az elképzelés?


1. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2023-01-27 22:19:09
 ÚJ
>Frandr'd Gruad avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Tapasztalt játékos
IC üzenetek: 355
OOC üzenetek: 40
Üdv!

Egy a chaten, több órán keresztül lezajlott beszélgetést próbálok itt egy javaslatba sűríteni, szóval ha ejtek pár hibát, lécci ne tépjétek le a fejem :D

A lanán találkoztam egy olyan alapvető problémával, hogy bizonyos kasztok esetén, vagy akár kasztoktól függetlenül sem egyértelmű a karakterek számára elérhető eszköztár, illetőleg fejlődési lehetőség. Hogy konkrét példával éljek, nagyon kevés embernek merül fel, hogy teszem azt fegyverforgatóként a statok kimaxolását követően a felszereléseken és mágiatanuláson kívül (melyből az utóbbi ritkán karakterhű opció) tud még hova fejlődni. Ez számos más karakter-archetípusnál is jelen van, mint probléma, és a gyökerénél azt látom, hogy gyakran nehéz a játékosoknak kitapogatni, hogy mik az IC/OC határok, melyeket nem szabad átlépni. Sok játékosban él az reflex, hogy ha valamire van egy rendszer (harcos fejlődésére szintlépés és képességpontok, mágus fejlődésére az elérhető varázslatok), akkor úgy veszi, hogy a határok ott vannak meghúzva.

Személy szerint nagyon szeretnék olyanokat látni, hogy a mestermágusok nem félnek egyedi varázslatokat, vagy akár nagyszabású, egyszeri, a rendszer által megszabott határokon kívül álló rituálékat végezni. Izgalmasnak gondolom a gondolatot, hogy valaki regisztrál egy vajákost, aki különféle ritka hozzávalóból egyedi átkokat és rugalmas mágiákat varázsol, akárcsak egy boszorkány. Szeretném, ha gyakrabban indulnának legendás fegyverforgatású harcosok zarándokútra, melyről egy új, egyéni harci manőverrel/trükkel térnek vissza. Milyen epikus lenne már, ha a mesteri alkimisták mindenféle hozzátevőkből Witcheres epik italokat raknának őssze! És így tovább.

Ezzel egyidejűleg tökéletesen megértem azt, akiben egy pillanatra sem merült fel az, hogy ilyet lehet csinálni. Szeretném tehát, ha lenne valami, ami egyértelműsíti, hogy a feljebb említett határokat lehet bizony feszegetni, és nem csak mesélő által kezdeményezett kalandon keresztül, hanem játékosi erőfeszítés útján is. Ennek formáját és mibenlétét nem tudom; az is lehet, hogy a releváns súgókat lehetne kibővíteni ezekkel (bizonyos kasztok esetén a kasztleírásoknál egy olyan fül, hogy mit kezdhet magával egy magas szintű adott kasztú valaki? Mágiarendszer/harcrendszer súgó? Várom az ötleteket), de simán lehet valami más is.

Mindenesetre örömmel fogadom az érveket, ellenérveket, javaslatokat, ésatöbbi.


1-15