OOC - Játékon kívüli fórum
Karaktered neve: ---       Rangod: Nem bejelentkezett felhasználó       Pénzed: --- arany     
Varázsitalaid: Neked nincsenek varázsitalaid!
Herbária: Neked nincsenek varázsnövényeid!


Üdvözlünk!

Ez itt a www.Lanawin.hu weboldal játéktere. Egy fórumos szerepjáték. Te nem vagy bejelentkezett állapotban, ezért nincs jogod ténykedni a fórumon. Csak olvasni tudod a hozzászólásokat, semmi mást. Ha szeretnéd kipróbálni milyen is a fórum valójában, átélni izgalmas kalandokat, varázslatokat tanulni, bájitalokat vásárolni, egyedi karaktert létrehozni, felszereléseket kovácsoltatni, vagy küldetéseket végrehajtani, akkor regisztrálj bátran, ne habozz. Miután regisztráltál, és beléptél minden funkciót elérhetsz. Lehetőséged lesz részt venni a mesékben, vagy csak spontán játszani a megalkotott, mesés világban. Felkutathatod a város rejtélyeit, és részese lehet egy olyan fórumos szerepjátéknak, ahol a játékosok kényelme, és a játék élvezete a legfontosabb.

Vissza a főoldalra!
Nincs "nagyobb" helyszínJátékon kívüli fórumArthenior főtere (új)
Amon Ruadh (új)
Füves puszta (új)
Dokkok és kikötő (új)
Játékon kívüli fórum >> Lanawin fórum >> Fejlesztés >>
[Elvetve] Játékos preferencia
Mostani oldal: 1 (1. - 6. üzenet) - Első olvasatlan beíráshoz >>

6. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2019-07-30 18:51:02
 ÚJ
>Nixomia Grendaer avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Játékos
IC üzenetek: 326
OOC üzenetek: 15
Egyetértek az előttem szólóval. Én nemrég kezdtem a játékot és úgy látom épp elég lehetőség van mindkét játék típusra. A lázadásnál sajnos még nem játszottam, de ha akkora volt rá az érdeklődés, mint a mostani Tündérvarázsra, akkor az elég lelombozó. A tömörített hírverő az jó lenne, de szerintem valahogy úgy kéne megoldani, hogy a kezdő játékos arcába tolja, mint a bevezetőt. Ha a lényeget tartalmazná, akkor hamarabb végig olvasnák. Esetleg egy olyan chat szobát is kialakítani, ahol akár név nélkül is lehetne kérdezni. Azt akkor a tapasztaltabb játékosok, tudnának válaszolni az ilyen bugyuta kérdésekre is, amit nem biztos, hogy OOc-re felmerne tenni. Tényleg két hold van? Ezt jó tudni.

A hozzászólás írója (Nixomia Grendaer) módosította ezt a hozzászólást, ekkor: 2019.07.30 18:52:32


5. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2019-07-29 10:32:56
 ÚJ
>Lorew Mazoral [halott] avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Tapasztalt játékos
IC üzenetek: 1059
OOC üzenetek: 130
Sac: az ötlet jó. Ha bajt látok benne, az max annyi, hogy erre ugye elvileg most is van lehetőség, hogy odamentek öten a Vérkertbe, és Sati ad nektek küldit. Nincs előre kidolgozva, de ezt leszámítva fogtok hozzá egy mesélőt, és mehet a jöhet. És pont ez az, amit írtam korábban, hogy az emberek nem csinálják ezt. Nem értem, miért, de nem csinálják. Most két opció van: bele se gondolnak, hogy lehetne ilyet, vagy nem érdekli őket ez a lehetőség. Az első esetben nyilván megoldás lenne, ha nagyobb hype-ot adnánk a dolognak akár az általad felvázolt formában, akár valahogy máshogy (csak ne menjünk el addig, hogy a jtk-ban könyörgünk nekik, mer' az baromi gáz). Csak nem tudom, hogy így valóban a releváns játékosok közül tévednének többen az ilyen helyekre, vagy inkább random kezdőket rángatnánk bele, akik épp unatkoznak, és fel se fogják, mibe vágnak bele. Szóval ha valóban lennének ilyen egységek a rendszerben, ahonnan ilyen nagyobb horderejű dolgok indulnak, azt lehet valamihez kötném (mint az mmo-ban a szinthez kötés). Az biztos, hogy nem a játékos ranghoz, de mondjuk 50 IC-hez. Azt nem nehéz megugrani, és bár még nem garantál semmit, de talán addigra úgy kicsit képbe kerül a karijának képességeivel, a dolog horderejével, amibe belevágna, a kockázatokkal (pl 5 IC-s karit simán visznek vágóhídra, mert regelek újat. Ha már van benne kis effort, lehet meggondolják kétszer is).

Szóval én baromira támogatnám, hogy kicsit toljuk meg ezt a vonalat, legalább kiderülne, hogy igény nincs a dologra, vagy csak nem merik maguknak elindítani a lavinát. Akár konkrétan ebben a formában is, amit leírtál.

Még egy részt emelnék ki: az a "Nem fix, hogy így fog történni" nem tudom, hogy a sikerre, vagy az ígéret betartására vonatkozik, de mindkét verzió tetszik. Értelmezem most úgy, hogy nem fix a siker. És ezt kiemelném, hogy ne is legyen fix a siker. Főleg a nagyobb horderejű dolgoknál legyen ott a kudarc, mint opció. És most nem a karihalálról beszélek (bár nyilván aki ilyenbe kezd, az bevállalja), nem azt mondom, hogy kötelezően haljon meg a banda fele, vagy ha kudarcot vallanak, mindenki fűbe harap. Ha kivert kutyaként mennek vissza az njk-hoz, aki még külön seggbe rúgja őket ezért (tehét nem az híresül el róluk, hogy a világ királyai, hanem hogy lúzerek voltak), az pazar, és akkor így nem hírnévfarm a dolog. Ez olyan egyértelmű, de mégis azt érzem, hogy az első pár ilyennél lenne rinya. De szoktassuk hozzá a népet, nem minden happy end. Innentől még a karilapra kikerülhet mesélők által, hogy őt erről-arról ismerhetik (pozitív-negatív egyaránt), a helyszínleírásba bekerülő dolgokról... beszélgethetünk. De minek? Persze, úgy lenne a normális, hogy az ilyen következmények bekerülnek a helyszínleírásba, a világleírásba, a hírmondóba (elfelejtettem a nevét), de... és itt átkanyarodok picit Inthez.

Int: a két holdat, mint példát, szerintem engedjük el egy életre. Kiváló példa, ha így adjuk elő, de feltennék egy kérdést: valami világleírásba bekerült? Ha a világ összes JK-ja rácsodálkozott volna egy reagban, aztán azóta a kutya se beszélne róla (mert a te karid milyen gyakran emeli ki, hogy konkrétan hány hold van az égen? Kvázi amíg valaki nem írja le konkrétan a reagban, hogy egy hold van, addig nem sérült a világ), akkor az újak honnan tudnák ezt meg? Idővel mindenképp elfelejtődött volna. A két hold egy óriási staffmulasztás, hovatovább admini mulasztás (és igen, Morw, Tai mulasztása is), ha nincs benne a világleírásban. Egyébként említés szintjén benne van a Naptár és csillagképek részben, de olvassa azt bárki? Én nem is tudtam, hogy van ilyen, amíg el nem kezdtem 5 perce infókat keresni a két holdról. És megint mondom, említés szintjén van benne, utalunk rá. Szerintem egy ilyen infó simán elfért volna valami nagyobb leírásban, vagy akkor legalább ennek a legelejére írnánk oda, hogy amúgy két hold van. Mint tény, mint újdonság. Mert amúgy az lenne. Egy állandó dolog a világban, amit mindenki mindenhol lát. A pestis, a lázadás, meg ezek... Ok, a karim most érkezett a városba, eddig barlangban élt, megspóroltam a hírverő elolvasását a játék előtt. De a barlangból is látja, hogy eggyel több hold lett. Tehát igen, Int, tragikus, hogy nem tudják sokan, hogy két hold van, de nem az ő hibájuk, hanem a rossz információközlésé (kivéve persze, ha valamelyik releváns főoldali linken konkrétan ez elérhető, csak én nem találtam meg öt perc alatt, akkor azok hibája, akik nem tudják).
A barbárokra a hegyen elég sok reakció érkezett. Az élőholtak ostroma esetében több különböző mesélő volt, akik különböző szinteken interaktáltak JK-kal, de szerintem aki bele akart folyni, belefolyt, aki nem az nem, a következmények meg mindenkire vonatkoztak (játszik valaki jelenleg a Tündérkertben? Artheniori erdőben? Hold karavánpihenőben úgy, mintha nem pusztult volna el? Na látja!).

És megint ott vagyunk, hogy lehetett volna... Lehetett volna. Nézd, amikor nagyon akartuk, akkor kikerült a piros felirat a helyszínre, hogy IC változások, lásd hírverő, és akkor levertük azokon, akik nem tartották be. Szerintem ez minden esetben a staff egyéni elbírálása alá kell essen, nem kell rá szabályt alkotni (mivel nincs mértékegysége a kaland nagyságának, nem lehetne fix határt húzni, hogy meddig ignorálható). Nem mellesleg idősíkok is vannak, ha játszom a szegénynegyedben egy 3 órát felölelő játékot három hónapja, és közben a második IRL hónapban kitör a pestis, attól még a játékomat ugyanúgy végigvinném, még ha reagálni is akarnék a pestisre, mert hülyén nézne ki, hogy pont ott hirtelen megtörténik. Nem kizárt, erre ott a hírverő, ott az adott mesélő, akár konkrétan ráírhat az adott JK-kra. Ha nem tette meg, akkor nem szeretne, vagy nincs rá kapacitása, és miért kéne bármelyik esetben is ezt kötelezővé tenni? Döntse el a mesélő, meg úgy amblokk a staff, hogy milyen méretű kaland kire vonatkozik. Aztán a döntés függvényében menedzseljék a dolgot hírverővel, piros feliratokkal, random mesélői ráírásokkal azokra, akik ezt ignorálják, akár reagtörléssel, ha valaki ezzel annyira szembemegy a reagban, hogy az már mesélőivel nem kezelhető. És nem utolsó sorban a következmények kerüljenek rögzítésre a vonatkozó helyeken. A hírverő nem elég, ott évekre visszamenőleg a kutya nem olvas (értsd: elhanyagolhatóan kis százaléka az újaknak). Akár lehetne egy még tömörebb hírverő, amiben tényleg csak ilyenek vannak, hogy "o. sz. 885: Mostantól két hold van." Persze idővel ez is túl hosszú lenne ahhoz, hogy valaki végigolvassa 3 perc alatt, szóval kéne egy még tömörebb, majd egy még tömörebb... Szóval akkor már miért nem kerül be a világleírásba, hogy két hold van? A Térképek, A világ súgó első bekezdésébe totál beférne. Ennyit lehet tenni, hogy legalább az állandó dolgokat rögzítjük. Most az ilyen múló események, mint a lázadás, persze, az új JK-nak fingja nem lesz róla, miért Romvárosban játszik a Barakk helyett. De Romvárosban játszik, szerintem ez tökre elég következménye a dolognak.

Röviden meg tömören: én nem értem, neked hol és mi világromboló, mert minden általad felsorolt dolognak lett következménye, nem is gyenge, általában a helyszínfa is átíródott. Közben a mesélő meg eldönti kit von be, hogyan, milyen formában. Ha a te pestisben döglődős élményedet rontja, hogy a szomszéd nem döglődik pestisben, menj oda, és öleld meg. De alaphangon tudom javasolni, hogy a játékélményedet ne az határozza már meg, ki mit vesz észre a világból. Ami megtörténik, és IC-kkel igazolható, az megtörtént. Hiába ignorálja valaki, ha olyan helyzetbe kerül, ahol a következmények elérnék, el fogják (pl a barakkban töketlenkedik a robbanáskor). Ha meg életében nem kerül olyan helyzetbe, akkor nem mindegy, tudomásul veszi-e a kari? Én nem itt húzom meg a világromboló határát.

"Ha csak annyiban, hogy úgy írja a reagját, hogy az utcán erről sugdolóznak vagy neki is megfordul a fejében, hogy vajon mi lehet a fronton nekem tökéletes." És mindenki minden vonatkozó reagját, aki szerinted ignorálta a kalandot, A-tól Z-ig átnézted? Honnan tudod, hogy nem volt benne a közepén erről egy félmondat valahol? És mi a különbség aközött, ha volt, és aközött, ha nem? Végeredményben úgyis a saját játékát játszotta.

Én azt érzem, hogy te egy olyan problémával küzdesz, hogy baromi rég játszol itt, és nem tudsz mit kezdeni azzal, hogy itt a többség "fiatalabb" nálad. Ebből fakad az, hogy ilyen dolgok a lelki békédet nyúzzák. De most nézzünk már rá az évekkel ezelőtti dolgok többségére... Nem a játék színesítését szolgálja, hogy már mérhető IC múltunk van? Ez nem olyan, amit izomból a nyakába kell varrni az újaknak, de egy játék keretein belül a karid simán utalhat ilyenekre. Max az a válasz, hogy jééé, erről nem is hallottam. Aztán jól eldumáltok róla. Az, hogy te ezt az IC múltat végigélted itt x karival, az frankón színesítheti a játékod, de ne kedvetlenítsen el, hogy más meg nem tudja. Vagy épp nem érdekli. Ugyanez a véleményem az aktuális dolgokról, amik helyenként ignorálva vannak. Ne rontsa a te játékélményedet, hogy más figyelembe veszi-e, miközben attól félsz, hogyha nem figyelnek elegen, 3 év múlva erre se fog emlékezni senki. Nem is kell nekik, a világ összes IC-je bizonyítja, hogy megtörtént, vagy épp történik. "Aki, meg részt vesz megkapja, azt az élményt, hogy tettek valami nagy dolgot, hatással voltak a világra, valakik lettek és nem érzik, azt hogy a kalanddal együtt ők sincsenek figyelembe véve." Komolyan mondom, már egzisztenciális kérdést csinálsz belőle. Létezik-e a karim, ha a játékosok egy részét nem érdeklik a kalandok, amikben részt veszek? Totál megértem, ha azért hősködsz, hogy aztán mások orra alá dörgöld, de akkor vegyél példát rólam, és dörgöld mindenki orra alá rendesen. Nem győzöm eleget hangsúlyozni, hogy a lehetőség mindenre adott.

Azt meg legkevésbé sem értem se nálad, se Ingnél, hogy mit segítene a helyzeten, ha valamelyik oldalt támogatnánk (ne adja ég, kötelezővé tennénk). Úgy az oldal kb fele sérülne, most meg max azok, akiknek nem tetszik, hogy más hogy játszik. És az még az életben nem szült jó vért, amikor abból indítottunk valamit, hogy valakinek nem tetszik valaki más valamije. Ok? Ok.

tl/dr: Saca ötlete tetszik, csapassuk. A két holdat leszámítva Intnél sem érzem a problémát, de a két hold teljesen más kérdéskör, más téma, más topic.


4. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2019-07-28 21:32:41
 ÚJ
>Intath Aldeis avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Tapasztalt játékos
IC üzenetek: 1182
OOC üzenetek: 231
Az én legfőbb problémám, hogy ahogy már korábban is meg lett állapítva a komolyabb világot befolyásoló globálok előtt is élt az a helyzet, hogy a játékosok csak a saját világukban éltek és a környezetükkel a legkevésbé se foglalkoztak. Alig lett visszajelzés arra, hogy egy új hold megjelent, barbárok költöztek a hegyre, élőholtak ostromolnak, pestis van. Sőt, ez már odáig fajult, hogy mivel senki nem vette figyelembe mintha meg se történt volna. Ez pedig igen, világ romboló.

Lorew az, hogy ilyen lehetőségek vannak tény. Hogy, aki szeretne hatni a világra tény. Ez nem probléma. Csak ott látom a gondot mikor sérül a világkép a két játékosi hozzáállás miatt. Értelmét veszti a világ változása mert nem veszik figyelembe, hogy valami nagy dolog történik a világban. A lázadás azért érintett mindenkit mert egy brutális mesélői munka során mindenki meg lett mozgatva aki odakerülhetett. Helyszín is változott. Pestis vagy élőholtak esetén nem volt ilyen. Pestisnél azért voltak mesélői lehetőségek csak egy-egy reag amire lehetett valamit reagálni. A szegénynegyedben tömeges öngyilkosság, főtéren szökőkútba fagyottak... Ezt amúgy a jövőben is járható útnak látom. Hogy ha van valami akkor ne csak egy helyszínen legyen egy veszélyes kaland hanem egy békésebb esemény. Pl közös imádság a templomban a fronton harcoló katonákért... Hátha ez nem riasztja a félénkebb játékosokat.

Lövil-el abban nem értek egyet, hogy csökkentené az oldal népszerűségét ha a történelemhez vagy aktuális globális eseményekhez kéne igazodni. Természetesen, azt elvárni, hogy aktívan részt vegyen ilyesmiben minden játékos az túlzás lenne. Nem várom el, hogy ha megtámadják a várost az óriásnyuszik mindenki fogjon fegyvert és vonuljon hadba vagy segítse a végső győzelmet. Nem így értettem a globálban való részvételt sosem hanem, hogy legyen figyelembe véve a játéktéren. Ha csak annyiban, hogy úgy írja a reagját, hogy az utcán erről sugdolóznak vagy neki is megfordul a fejében, hogy vajon mi lehet a fronton nekem tökéletes. Ha direkt elhatárolódik a karaktere ezektől a történésektől, de nem a játékos azzal sincs semmi baj. Ha csak kicsit többen igazítanák a jövőben a karakterük cselekedeteit a világhoz én, személyesen boldog lennék. A pestis során talán három vagy nem sokkal több jk vette figyelembe, hogy a városban is zűr van. Hogy a szegénynegyedben mondjuk haldokolnak. A többiek úgy játszottak mintha minden ugyan olyan lenne.

Persze ha valóban a többség számára nem élvezhető az ilyesmi én megértem. Más oldalakon is játszom és az ottani tapasztalataimból, azt szűröm le, hogy a történelemhez való igazodás alapvető elvárás mindenütt. Az, hogy aktualitásokkal tisztában legyenek néhány helyen ilyen Salw által javasolt magánként lemesélt megoldások miatt nem is történhet meg. Utólag kerül be és nem egységesek a történések a világban. Pl hónapokig küzdenek a kalandban a játékosok és a világ számára utána kikerül az eredmény, hogy srácok mostantól sati irányítja a temetőt mert volt egy nagy látványos dolog. Valóban járható megoldás. Mások nincsenek rákényszerítve, hogy figyelembe kelljen venniük mi történik aktuálisan a világban, azok nem befolyásolják mit tesz a karaktere és csak miután lezárta a közben folyó játékát kell rájönnie, hogy micsoda változások lettek. Aki, meg részt vesz megkapja, azt az élményt, hogy tettek valami nagy dolgot, hatással voltak a világra, valakik lettek és nem érzik, azt hogy a kalanddal együtt ők sincsenek figyelembe véve. Úgy érzem ezzel a megfogalmazással jól átadtam a legfőbb személyes problémám a dologgal kapcsolatban. Ha tényleg csak személyes és mások nem tapasztalták nem kell figyelembe venni.

Azt, is érdemes viszont megjegyezni, hogy ezekhez jól jönne majd egy történelem leírás. Mik történtek a világba amiről mindenki tudhat. Ami, segíti az újoncokat. A nem tudás nem probléma. Nem is kötelező mindennel tisztában lenni, de ha ic indokolt mondjuk, azt tudni mi történt a városban mert itt éltél akkor legyen egy elérhetőség ehhez. Korábban is volt erre igény. Ezt folyamatosan kéne bővíteni azzal, hogy mi történik. Amihez régebbi játékosok segítsége is kéne persze.


3. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2019-07-28 20:26:11
 ÚJ
>Lorew Mazoral [halott] avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Tapasztalt játékos
IC üzenetek: 1059
OOC üzenetek: 130
Már őszintén égtem a vágytól, hogy reagáljak erre, de ahogy végigolvastam, hát... elég csalódott vagyok.

Az elején leszögezném, hogy én elég aktívan olvasom a chatet, de eddig ezt a témát ahányszor láttam, valahogy te mindig benne voltál. Annak ellenére, hogy hány napból hányat afkolsz. Tehát már-már összefüggést érzek a téma chates megjelenése (és az ebből keletkező negatív hangulat) és a te jelenléted között, de nem mennék olyan messzire, hogy teóriákat gyártsak. Lássuk a problémát...

Nincs probléma. Mármint egészen konkrétan nincs probléma. Miért kéne bármelyik oldalt erősíteni? Miért nem jó az, hogy Lana mindenkiért van, nem csak valamelyik játékosfajtáért a kettő közül? Az is kiélheti magát, aki részt akar venni a világban, és annak is élményt nyújtunk, aki nem. Szóval még egyszer megkérdezném: pontosan mi is probléma?

Annyi lehetőség van a világ dolgaiba beleszólni, hogy az nem igaz. Sárgatót alatt is annyi mellékszál futott, Erdő Szelleme, fény a templomban, Amos, zombik, amit akarsz, hogy nem tudnám összeszámolni. Annyiféle játéklehetőség volt, hogy még az oldal legaktívabb pillanataiban sem kerülhetett volna mind kihasználásra. Végeredmény? Kb egyik se került kihasználásra. Érdeklődés volt, mert demenőmár, csak amikor rájöttek az emberek, hogy ja, ez is csak egy kaland, akkor hirtelen mindenki beinaktívult.

A lázadás, ami egy ilyen szórakoztatókalandból lett kezdeményezve egy JK által, szintén annyi lehetőséget adott, mint a szemét. Ott ki is voltak valamelyest használva, emiatt annyi játékos került a dologba, hogy elég kezelhetetlen lett, meg hát a mesélő sem volt túl aktív, több hónapnyi anyázásba torkollott, és megjegyzem: jogosan.

A konklúzió egyértelműen az, hogy Lana nem áll készen az ilyen méretű dolgokra, se JK-kapacitás, se mesélőkapacitás nincs, vagy ha lenne, akkor meg érdeklődés nincs. Ettől függetlenül én totál nem lennék ellene, hogy megpróbáljuk újra, bár fix, hogy nem folynék bele, okulván az előzőkből. Amit ebből ki akarok hozni, az pusztán annyi, hogy az Rajtad múlik (meg azokon a JK-kon, akiket szintén marhára izgat, hogy valami világot befolyásoló dolog történjen), hogy mit teszel érte IC. Vannak társadalmi rétegek, alvilág, istenek, gyakorlatilag bármerre mész, olyan dolgokba botlasz, amiből ki lehet hozni valamit. És most még aktív meg jó mesélők is vannak, szóval ha te, vagy akárki hiányolja az ilyen dolgokat, akkor próbáljon meg tenni érte. IC. Ez a topic nem segíthet senkinek abban, hogy a számára nyitott lehetőségeket megragadja, ehhez elhatározás kell, kitartás, mérhető aktivitású reagolás...

Nyilván mehetne több meghirdetett kaland, aminek hűdenagy hatása van, de akkor megint ott vagyunk, hogy a mesélő már megadott egy irányt, amibe csak az nevez majd be, akit az konkrétan érdekel, a maradék meg várja, hátha lesz majd egy olyan hirdetés, ami kifejezetten neki... Ahelyett, hogy mindenki menne, és próbálná magának kitaposni az utat. Nem jobb az úgy?

Egyébként magadat minek tartod ebben? Mert mindig azt éreztem, hogy a világot előtérbe helyező játékosokhoz tennéd a voksod, de a listáidból egyértelműen az érződik, hogy nem, elvégre csupa olyan pontot írtál hozzájuk, ami rád érintőlegesen sem igaz.

És végül a listák:

A világot előtérbe helyező játékosok előnyei/hátrányai:
Igen, jól összefoglaltad, miért nem lehetséges ilyen irányba menni. Ezzel kivételesen senkit nem szeretnék megbántani, de azért baromi kevés elhivatott játékos van (ha egyébként olyan sok lenne, már kiharcolták volna maguknak IC a nagyobb kalandokat), emellett az újoncgyűjtés ugye itt nem hobbi, hanem törvény. Meg amúgy... egy rövid pillanatig tekintsünk Lanára úgy, mint egy kikapcsolódási lehetőségre, nem pedig egy életcélra. Szerintem van tök sok hely, munka, egyetem, család, kapcsolat stb ahová pumpálhatsz elhivatottságot. Ha Lanára is marad, akkor tök jó. De nehogy már kötelező legyen elhivatottnak lenni az itteni dolgokkal kapcsolatban, és annak égjen a pofája, aki játszani szeretne. Végre kezdem azt látni, hogy az embereknek nem a gépe megy tönkre, hanem azt mondják "most nagyon nincs kedvem írni, bocsi", és a másik meg "oké, hát végül is ez arról szól, hogy jól érezzük magunkat". És ez bámulatos fejlődés az elmúlt évekhez képest. Szívemből mondom, hogy ahányszor ilyet látok, le vagyok nyűgözve, hogy mit sikerült elérnünk szemlélet terén. Kezdjük annak látni Lanát, ami szeretett volna lenni.

A szabad játékot preferáló játékosok előnyei:
Ja.
Hátrányai:
Itt pár dologgal nem értek egyet. Pl aki ezen hisztizik, az kezdjen magával valamit IC. Eddig ahányszor akartam valami nagyobb volumenű dolgot JK-ként, mindig sikerült belevágni anélkül, hogy olyanokat belerángattunk volna, akik nem akarták. Nem mellesleg az életben nem volt még ilyen betonos staffbázisa lanának, mint most, annak ellenére, hogy rég volt már nagyobb, világot érintő dolog (talán a pestis volt az utolsó), szóval csak azzal védted meg a topic komolyságát, hogy odaraktál egy "talán"-t. A véleményem, hogy talán nem.

Problémás részek a világosoknak (a másik oldalon meg akkor a sötétek vannak? Hmm...):
Ez kb mind az, hogy a saját dolgaidat rá akarod erőltetni másra. A saját nézeteidet a játékról. Nincs bajom se egyik, se másik oldallal jelenleg, de bajom van a hangos 10%-kal mindkét helyen. Akinek a szelíd játékstílus probléma pl. Megjegyzem, néha én is utálom, hogy van ilyen, de az évek során megtanultam együtt élni ezzel. A szelídek ignorálnak téged, te meg őket, mi a gond? A gond mindig ott kezdődik, ha valaki átugat a kerítés felett a másik oldalnak. Én is megtettem nem egyszer, ezért is tudom ilyen jól.
Globális kaland, ami nem kötelező... miért akarnál valakit egy kalandra kötelezni? Alapból gondolom nem azt érted globális alatt, amit a szó valójában jelent kalandok terén, hanem egy ilyen egész világot érintő cuccra gondolsz... Hogy akarod a világ összes JK-ját beletömöríteni ebbe? Miért akarod? Amúgy meg pl a lázadás következményei szerintem minden ottani JK-n megmutatkoztak (senki nem tol most játékot a gazdagnegyedben pl egy kúriában, ami a lázadás alatt leégett). Szóval épp eléggé kötelező volt minden, aminek annak kellett lennie.
A befejezetlen kalandok, amiknek nincs utóhatása... hát bakker, aztán miért lesz befejezetlen egy kaland? JK-k megunják, vagy mesélő megunja. Most nyilván a JK-k nem, mert elhivatottsággal van tele a padlás, de akkor meg verjék az asztalt addig, amíg nem kapnak új mesélőt, aki folytatja. Megtörtént nem egyszer, és mindig felmerül a kérdés: lezárást akartok, vagy folytatást? És általában nem akarnak folytatást, mert a JK is csak szabadulni akar. És ez nem rossz, ha belefáradt, minek kéne erőltetni? Ez egy játék, nem?
Fél pontot megadok ebből a listából, ha pl 8-an vagytok, és 7 beinaktívul, mert nem gondolta komolyan, te meg vagy az egy hardcoregyerek, aki igen, az dühítő és szomorú. De úgy általában ha hét akarata találkozik eggyel, akkor a hét győz. Sajnálom azt az egyet, de csak miatta nem tudnám problémának tekinteni ezt.

Szabadosok világfájdalmai (és akkor világosok szabadfájdalmai lehetett volna a másik...):
Egyrészt te sem gondoltad át, mivel vakmerő akkor avatkozhat be a semmiből, ha vakmerő vagy te is (de csak tippelek). Ha meg valaki vakmerőként azon rinyál, hogy egy másik JK ráírt a semmiből, az megint nem az oldal, hanem az egyén hibája. A mesélő ráírhat bárkire, de olyan baromi gyakran történik ez meg? Hagyjuk már... 99%-ban az kap ilyet, aki kiprovokálja. És az meg megint az egyén érdeme.
Kötelező globálok, hmmm... Hát amit a nem kötelezőekhez írtam. Szerintem pont annyi kötelező mindenből jelenleg, aminek annak kell lennie, ezzel kis mértékben, vagy egyáltalán nem sértve a világtól elzárkózni kívánók térigényét, de úton-útfélen lehetőséget adva a maradéknak.

Szóval a véleményem az, hogy aki nem találja meg a helyét IC, annak először a saját háza táján kell szétnéznie, mert olyan széles igényrendszer van kiszolgálva a klánok meg a staff meg a világ különböző területei által, hogy feleennyit nem érdemelne egy akkora JK-bázis, mint a miénk. A problémát ezredszerre sem ebben kell keresni.

Ja meg ha bárki olyan részt talált volna benne, ami őt sérti, akkor felebaráti jóindulattal javasolom, hogy ne csak részeket szemezgessen ki, hanem olvassa el az egészet.

tl/dr: Mi a probléma?


2. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2019-07-28 19:23:42
 ÚJ
>Salwar Caleihaisan avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Haladó játékos
IC üzenetek: 421
OOC üzenetek: 145
Véleményem a témában (alján egy mondatos tldr):

Alapvetően ugyan a globálok felé húznék, és szeretném, ha lennének egész játékos bázist érintő események, nem lennének félbehagyott, vagy következmény nélküli dolgok, stb, DE és ez egy nagyon nagy DE nem mehetünk amellett, hogy ez nem kevés munka, elhivatottság, és hiszti. Így van, rohadt sok hisztivel jár.
Nézzük meg a legutóbbi globálokat, vagy nagyobb meséléseket:
Lázadás - óriási hiszti, mesélő kiégett, játékosbázis megsínylette
Pestist - óriási hiszti, mesélő ideiglenesen kiégett, néhány játékos megsínylette.
És itt jön a képbe az, hogy nem lehet mindig csudajó meg szép és jó kalandokat mesélni. Ha egy koherens világ teremtése a cél, ha az, hogy legyen minél több mindenkire érvényes kaland, akkor képbe jön az, hogy _nem_ _lehet_ _mindenkinek_ _megfelelni_. Lesz hiszti. Lesz lázongás. Lesz kiégés. Sajnos az oldal közössége (magamat is beleértve) nem elég érett ahhoz, hogy konzisztensen motivációját megtartva tudjon hozzáállni olyan kalandokhoz, amik láthatóan nettó oblákok (hiszen nyilván nem fogja senki előre elmondani, hogy ezek milyen előnnyel bírnak, és milyen "lootot" lehet szerezni).

Ezzel kapcsolatban nekem lenne is egy felvetésem, persze lehet, hogy úgy baromság, ahogy van:

Isteni küldetések. Lehetnének Teysus, Eeyr, Sati, és a kívülálló oldal, mondjuk Arborg mester segítségével olyan kalandokat létrehozni, amik egy MMORPG szerűen formálnák a világot. Mire gondolok ez alatt.
"Quest hub" módjára lennének különböző pontok a világban, ahol a "kalandorok", azaz játékosok összegyűlnek. Mondjuk egy templom, a mágustorony, satöbbi. Ott ha elegen megjelennek, az adott "frakció" egy nevesített njk tagja kiadja nekik a küldetést. Megígéri, hogy jó lesz ha sikerrel járnak. Nem fix, hogy így fog történni, viszont ezekre nyilván azok mennek el, akiket érdekel, nem a semmiből jött mesélőcunamiként támad, és ha olyan angyobb horderejű dolog, ami a világra hatással van, akkor az bekerül a helyszínleírásba is. Például ha Sati híve megszerzik maguknak a szántót, és végigtombolnak rajta, akkor ez bent lesz a helyszín leírásában. Aki nem akar ebben részt venni, az nem megy oda. Aki oda megy, az a helyszínleírástól nem térhet el. Ilyen módon lehetne egyfajta kalandrendszer, ahol hírnevet lehet építeni, menő cuccokat szerezni, vagy csak folyamatos játék alatt tartani egy bázist. Változna a világ, de nem kényszerülne bele senki olyan, aki nem akar ebben részt venni. (Számukra lehetne egy úgy helyszín, amolyan neutrális zóna, pl a mágustorony lebegésének mintájára fel lelehetne röptetni egy falut, ami ilyen, hogy nem éri el a gonosz, minden szipiszuper, és ott lehet koitálni látástól vakulásig).

Vagy valami ilyesmi irány.

TL;DR; A kalandban való részvétel legyen választható, a következmény ne.

A hozzászólás írója (Salwar Caleihaisan) módosította ezt a hozzászólást, ekkor: 2019.07.28 19:38:07


1. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2019-07-28 19:06:29
 ÚJ
>Lövil Eldanilla avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Játékos
IC üzenetek: 68
OOC üzenetek: 81
Mostanában elég gyakran futok bele chaten abba, hogy emberek sérelmezik, vagy arról vitatkoznak, miszerint a Lanawin nem megfelelő vagy semmilyen játékosfókusszal nem rendelkezik(Csak ezt másként fogalmazzák meg.). Hivatalos staffos álláspontot nem ismerek a témában. Viszont többen is sérelmezték, hogy eme viták elég hangulat romboló hatásúak, szóval szeretném kiemelni a témát ide, hogy egy közös megoldás születhessen, és ezzel is közelebb kerüljünk az oldal javulásához.

A probléma az, hogy két játékos fajta van, az egyik akit érdekelnek a világ eseményei, a másik pedig aki saját kis világában szeretne játszani mások beleszólása nélkül. Az oldal pedig nem tudja eldönteni jelenleg melyiknek kedvezzen inkább.

Jómagam nem tudok megfogalmazni egy univerzális megoldást, mivel bármelyik oldal is kerül preferálásra, az a másiknak rossz lesz, viszont a jelenlegi helyzet sem megoldás, mivel ahogy az ősi bölcsesség mondja"Nem felelhetsz meg mindenkinek".

Szeretném mind a kettő oldal általam vélt előnyeit és hátrányait összeszedni első sorban, a teljesség igénye nélkül.

A világot előtérbe helyező játékosok előnyei:
-Az ilyen játék elhivatottságot követel meg, ezáltal stabilabb játékosbázist kialakítva.
-A stabilabb játékosbázis elősegíti a közösség fejlődését.
-Részletesebb, érdekesebb világ kialakulása, melyet a staff és a játékosok közösen
alkotnak meg.
Hátrányai:
-Lényegesen több staff munkát igényel, mivel folyamatos globális felügyeletre van szükség.
-Nehezíti az újoncok beintegrálását.
-Kevesebb játékos(Kevesebb embernek van elhivatottsága ilyet játszani).

A szabad játékot preferáló játékosok előnyei:
-Nagyobb játékosbázis, könnyen be lehet csatlakozni játszani.
-Kevesebb staff kötelesség, mivel ezek a játékosok játszatják magukat. Néha kell kaland.
-Békésebb környezet, mivel ha pl.: valaki nem akar megsérülni, nem játszik olyat, ahol
megsérülhet.
Hátrányai:
-Gyorsabban cserélődő játékosbázis, mivel nincsenek hosszútávú célok.
-Akik nem ezt a stílust preferálják sokáig fognak hisztizni.
-Rombolja a világépítési motivációt, hiszen mi értelme van, ha mindenki csak elvan magának,
és tesz rá magasról. Ezáltal akár a staff is könnyebben kiég.

Végezetül pedig szeretném az általam problémásnak vélt részleteket összeszedni, hogy melyik rossz az egyik oldalnak és melyik a másiknak:
Világ:
-Szelíd játékosok
-Globális, de nem kötelező kalandok
-Befejezetlen kalandok, melyeknek nincs utóhatása
Szabad:
-Kötelező események(Globális események, hírverő)
-Kényszerhelyzetek(Pl.: Mesélő vagy vakmerő játékos beleavatkozik a játékába)

Klánok terén nem szeretnék nyilatkozni, mivel jómagam elég külső szemlélője vagyok ennek a rendszernek, és legfeljebb annyit tudok, hogy innen nézve inkább a világot követő játékosoknak kedvez.

TLDR.:A szabad játékot és a világ megélését szerető játékosok között egyensúlyozó oldal irányultságát és az ebből adódó problémák kezelését megvitatni kívánó topik ez, ahol remélem sikerül egy megfelelő gyógyírt találnunk.

A hozzászólás írója (Lövil Eldanilla) módosította ezt a hozzászólást, ekkor: 2019.07.28 19:22:26


1-6