OOC - Játékon kívüli fórum
Karaktered neve: ---       Rangod: Nem bejelentkezett felhasználó       Pénzed: --- arany     
Varázsitalaid: Neked nincsenek varázsitalaid!
Herbária: Neked nincsenek varázsnövényeid!


Üdvözlünk!

Ez itt a www.Lanawin.hu weboldal játéktere. Egy fórumos szerepjáték. Te nem vagy bejelentkezett állapotban, ezért nincs jogod ténykedni a fórumon. Csak olvasni tudod a hozzászólásokat, semmi mást. Ha szeretnéd kipróbálni milyen is a fórum valójában, átélni izgalmas kalandokat, varázslatokat tanulni, bájitalokat vásárolni, egyedi karaktert létrehozni, felszereléseket kovácsoltatni, vagy küldetéseket végrehajtani, akkor regisztrálj bátran, ne habozz. Miután regisztráltál, és beléptél minden funkciót elérhetsz. Lehetőséged lesz részt venni a mesékben, vagy csak spontán játszani a megalkotott, mesés világban. Felkutathatod a város rejtélyeit, és részese lehet egy olyan fórumos szerepjátéknak, ahol a játékosok kényelme, és a játék élvezete a legfontosabb.

Vissza a főoldalra!
Nincs "nagyobb" helyszínJátékon kívüli fórumArthenior főtere (új)
Amon Ruadh (új)
Füves puszta (új)
Dokkok és kikötő (új)
Játékon kívüli fórum >> Lanawin fórum >> Fejlesztés >>
[Bekerült] Harcrendszer reform
Mostani oldal: 1 (1. - 19. üzenet) - Első olvasatlan beíráshoz >>

19. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2020-04-15 20:50:33
 ÚJ
>Bredoc Droyn avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Tapasztalt játékos
IC üzenetek: 487
OOC üzenetek: 145
épp ezt akartam javasolni, hogy a kettőt nem lehet egy középirányba terelni?

Hisz ha jól értem a pokemonszerű rendszer számol helyetted dolog ez nem vesz el semmit tőled, csak a számolást (ami ne mondja nekem senki, hogy ettől lesz élvezetesebb neki egy harc, hogy ooc eltölt fél órát azzal, hogy akkor hány k6 összeget is osztok a k10esek átlagának köbével?)

Továbbá, ha jól értelmezem Mátrix szavait, akkor mindenféle verzióban szeretnétek betenni egy kis automatikus segítséget? ha nevezhetem így.

A lentire pedig, a fix szegmensek sem ördögtől valóak, csak akkor a gyorsaságnak kell egy új helyet találni a dologban. Nem vagyok a híve a mostani szegmenseknek, mert lehetővé teszi, hogy ha legendás gyorsaságú vagy, akkor (ahogy korábban említettétek is) kétszer varázsolhatsz, vagy 3x mérhetsz kardcsapást, mert az csak 6 szegmens, de ez nagyon nem reális, hacsak nem te vagy villámléptű az Ichigoból.

Chaten korábban beszéltük erről Mátrixxal, és valami olyasmit feszegetett, hogy a gyorsaság lehetne egy cselekvési sorrend alakító, így ha sokkal jobb a gyorsaságod, akkor fixen te kezdesz minden körben, tiéd az első akció, szerintem ez járható út, vagy ennek valamilyen formája.


18. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2020-04-15 20:38:42
 ÚJ
>Mátrix avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Adminisztrátor
IC üzenetek: 15
OOC üzenetek: 577
Egy lebutított verzió, ami ugyanúgy választható, mint a szabadszöveges (megegyezéses alapon) működhet. Alapvetően törekedjünk egy jó középútra, ha ez megvan, akkor csinálhatunk 2 kattintásos verziót is belőle, ez a kettő nem üti egymást.


17. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2020-04-15 20:27:42
 ÚJ
>Intath Aldeis avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Tapasztalt játékos
IC üzenetek: 1181
OOC üzenetek: 230
Én szeretem a szegmenseket és a realistább dolgokat.


16. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2020-04-15 19:01:28
 ÚJ
>Darenn Soreyl avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Tapasztalt játékos
IC üzenetek: 515
OOC üzenetek: 152
Bedobom:

Úgy ahogy most is van, szerintem lehetne kettő harcrendszer, és lehetne választani.

Egy rugalmas kör, szegmensekkel.

Meg egy kő buta valami. (Mindenkinek egy támadás, egy védés egy körben. Mind a kettőre dobsz, és ha nagyon jóra dobtad a védésed abban a körben van egy visszatámadásod. slussz - passz)


Vakmerők választhatnak, és akár egy nem túl harcias kalandban felmerülő, gyengébb csata is választhatja az egyszerű verziót.

Extra hardcore játékosoknak, meg ott van a metekarate, nyálazhatnak a számokra.

Ha ez szavazható, én ezt mondanám.

Ha nem akkor : rugalmas kör, szegmensekkel.


A hozzászólás írója (Darenn Soreyl) módosította ezt a hozzászólást, ekkor: 2020.04.15 19:07:24


15. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2020-04-15 19:00:11
 ÚJ
>Mátrix avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Adminisztrátor
IC üzenetek: 15
OOC üzenetek: 577
Alapvetően Hádész verziójából indulunk ki (valahol lentebb írva is vagyon asszem), és ezt pofozgatjuk úgy, hogy kellően részletes, de mechanikájában könnyű és lendületesen használható legyen. A mostaninál (ha a bónuszokat és a kacifántos fogalmazást kivesszük, a matekot pedig a rendszer kiszámítja) tényleg csak egy ilyen pokemon szintű dolog lehet egyszerűbb.
Ezt tényleg nem nagy dolog hozzátenni, ha van rá tömeges igény, hogy két karakter összekattintása után megmondja a rendszer, hogy ki kap X sebet, akkor megcsinálhatunk egy ilyet is, de alapvetően ennek a fejlesztésnek most a részletesebb verzió kidolgozása a célja.


14. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2020-04-15 18:52:29
 ÚJ
>Salwar Caleihaisan avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Haladó játékos
IC üzenetek: 421
OOC üzenetek: 145
@Darenn: Attól, hogy két jk vakmerő, a userük lehet, hogy nem akarja a harcot, vagy nem kedveli a másikat. Éppen ezért szükséges az, hogy számukra is legyen egy olyan rendszer, amihez gyorsan hozzá tudnak nyúlni, és könnyen lehet használni. (Szegény Meron se akarta Pashtrával a harcot, csak az ic adta ki a helyzetet, és még az a szerencse, hogy hívtunk mesélőt, mert volt egyet nem értés a harcban, pedig nem szabad szöveges, hanem a rendes harcrendszert használtuk. Persze egy ideális világban a szabadszöveges mindenre elég. )

@Mátrix: Ha újat akartok, akkor én személy szerint a pokémon felé húzok, szerintem Hádész mostani rendszere tökéletes a maga nemében arra, hogy legyen egy minden vitát elkerülő rendszer, amiben precízen pontosan meg van szabva minden, persze ezt ha szükséges, lehet aktualizálni. Ez mellé pedig egy "hádészrendszer.lite" verzióként lehetne egy rövid, 1,5 oldalas könnyű olvasmány, ami alapvetően alkalmas arra, hogy mégis valamilyen rendszerbe erőszakoljon két jk-t, aki el akarja dönteni, hogy ha kiöntték a sörét, akkor le tudja-e ütni az óriást. Két bonyolult rendszernek (mint ahogy most van) én személy szerint nem látom értelmét.


13. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2020-04-15 18:45:54
 ÚJ
>Mátrix avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Adminisztrátor
IC üzenetek: 15
OOC üzenetek: 577
Alapvetően a mesélői játékok, és a vakmerők számára is jóra szeretnénk ezt kihozni, nem csak a megfontoltaknak és alatta. Ugyanakkor a szabadszöveges JK-JK játékok mindenképpen maradhatnak.


12. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2020-04-15 18:41:39
 ÚJ
>Mátrix avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Adminisztrátor
IC üzenetek: 15
OOC üzenetek: 577
Itt most inkább az a kérdés, hogy melyiket látjátok a tőzeg és a pokemon közti ideális megoldáshoz vezetőnek. Nyilván az a cél, a megfogalmazásnál és tálalásnál pedig az érthetőség lesz előtérbe helyezve, ez is alap.

A kb 3-5 oldalas terjedelem adott lesz szerintem bármit is csinálunk. A rendszeroldali segítséget pedig alapvetően az idő és harciérték számítások gyorsítására gondoltam, szóval nem a döntést, hanem a matekot spórolná meg mindenkinek.


11. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2020-04-15 18:39:35
 ÚJ
>Darenn Soreyl avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Tapasztalt játékos
IC üzenetek: 515
OOC üzenetek: 152
Salwar:

Egyet tudok érteni veled, de aki nem akar számolgatni, az vakmerő játékstílus címen úgy harcol ahogy akar, ha az jk-jk.

Egy kalandban, meg úgy is terel egy kicsit a mesélő, ha nem értesz valamit.

(Szerk.: Nem témát terel, hanem a jó irányba)

Gondolom én.

A hozzászólás írója (Darenn Soreyl) módosította ezt a hozzászólást, ekkor: 2020.04.15 18:41:29


10. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2020-04-15 18:38:45
 ÚJ
>Relael Ellerin lae'Natar avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Tapasztalt játékos
IC üzenetek: 739
OOC üzenetek: 260
Kedvelem a rugalmasságot, plusz kicsit elfogult vagyok, mert a főkarim elf, aki elvileg gyors, de nagyjából ez sehol máshol nem jelent számára előnyt, csak a harcokban a szegmensek során, ezért személy szerint szeretem a szegmenseket (állítólag ők is engem), így én azzal a verzióval szimpatizálok, de nagyon. (Persze értem, hogy ez az akciónál is megnyilvánulhatna, de egy részletes táblázat szegmensekre leosztott cselekvéssel valamiért nagyon felcsigáz.)
Másodiknál picit elgondolkodtam, mert egyetértek Svirrel abban, hogy nem jó, ha túl bonyolult a harc, mert van olyan is, aki nem szeret ezekkel szórakozgatni, ennek ellenére engem az életszagúbb, rugalmas körök vonzanak, afelé billen a mérleg, ha csak kicsit is.


9. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2020-04-15 18:36:09
 ÚJ
>Salwar Caleihaisan avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Haladó játékos
IC üzenetek: 421
OOC üzenetek: 145
Mi a cél? 3-4 oldalas asztali szerepjátékot szégyenbe hozó, három példányban leírt, beküldött, visszaküldött, elveszített, megtalált, kivizsgált, újra elveszített, három hónapra tőzeg alá temetett, és gyújtósként hasznosított szabályrendszer, vagy olyan dolog, hogy a játékos leírja, megtörténik, mindenki örül?

Szerintem minél egyszerűbb és célszerűbb rendszer kellene, amit a jk-jk használhat egymás között úgy, hogy 3-4 percet szán az értelmezésére. Minden másra ott a mastercard, vagy Hádész rendszere. (Ami szintén nem bonyolult, ellenben részletesen kifejtett, ami önmagában elrettenthet játékosokat, viszont ha vitás esetre kerülne sor, akkor az egyértelmű megfogalmazásnak hála hamar meg lehet mondani, hogy nem, mert olvasd el jobban.)

Tapasztalatból mondom, hogy amikor először néztem a mostani harcrendszert mesélőként, akkor olyan fél órát kellett szánnom rá, hogy biztos legyek benne, értem a dolgot. És utána minden körben vissza kellett néznem, újra értelmeznem, elbizonytalanodnom, majd magabiztosságot nyernem.

Másrészt a balansz kérdése is ott van. Ha egy mágus kétszer varázsolhat egy körben, az (szvsz) sokkal tápabb, mintha egy harcos támad kétszer. Szóval én nem engednék olyan rendszert, amiben kellő gyorsasággal és igemondással meg három tyúk rituális pároztatásával egy mágus kétszer varázsolhat egy körben. Viszont ha van egy szerver oldali script, amibe bemásolja a jk, hogy mik a statjai, és mi a többiek statja, a dropdown menüből kiválasztja, hogy mit csinál, rányom a szimulációra, az meg kiveszi a fórumos rpg-ből a fórumos részt. Ennyi erővel mehetek, és nyomhatok körökre osztott final fantasyt is, vagy pokémont. Garyt elnevezem annak a jk-nak, akit meg akarok verni, és megnézem, hogy a bulbasaurom mennyire veri meg a charmanderét.


8. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2020-04-15 18:26:14
 ÚJ
>Svir Gia avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Tapasztalt játékos
IC üzenetek: 1633
OOC üzenetek: 313
Legyen minél egyszerűbb, könnyen megérthető és harc közben is számontartható.


7. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2020-04-15 18:23:09
 ÚJ
>Darenn Soreyl avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Tapasztalt játékos
IC üzenetek: 515
OOC üzenetek: 152
Hát.

Az a baj, hogy mesélőből az egyik, jk-ból a másik párosításra szavazok.

Mesélőként:
Az egyszerűbb, mindenki számára világosan leírható, nem keveredünk bele, Akció-Fix kör dologra szavaznék.

Játékosként:
A Bonyolultabb, életszerűbb, és kicsit epikusabb harcjeleneteket ígérő Szegmens-Rugalmas kör párosítás lenne nyerő.

Úgyhogy szerintem megfelelő kompromisszum lehet magammal, hogy:
Akcióalapú, rugalmas körökkel.


6. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2020-04-15 18:16:40
 ÚJ
>Mátrix avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Adminisztrátor
IC üzenetek: 15
OOC üzenetek: 577
Üdv, ismét a nagyközönség elé tárnék néhány konkurens ötletet egy rövid véleményezésre. Mondjátok el kérlek a preferenciáitokat esetleg a háttérben nyugvó indokokkal együtt:

*Szegmensek, vagy akciók?*
Alapvetően hasonló mindkét időmérős konstrukció, de az egyik esetben azt mondjuk meg, hogy mekkora időkeret (hány szegmens) áll rendelkezésre, és az egyes akcióknak mekkora szegmensigénye van, míg a másikban azt mondjuk meg, hogy bizonyos paraméterek mellett milyen típusú cselekvésből (támadás, bájital ivása, mágia) hány darabot hajthat végre a karakter, illetve, hogy ezek hogyan zárják ki egymást.
Előbbi esetben a mostanihoz hasonló konstrukció lenne, csak szép táblázatokkal, esetleg interaktív számlálóval, míg utóbbi esetben egy sablonos, egyszerű körfelépítést kapunk, ami ugyan kevésbé rugalmas, de könnyen észben lehet tartani.

*-Fix hosszú körök, vagy paraméterfüggő körök?*
Itt a kérdés az, hogy akár akciókban, akár szegmensekben gondolkodunk, az egyes karakterek állapotuktól függetlenül (pl gyorsaság, frissesség, előző körből megmaradt cselekvések) ugyanannyi szegmenssel/akcióval dolgozhassanak egy körben, vagy mint játékosok feláldoznátok az egyszerűséget egy bonyolultabb, változó körhosszú, de realisztikusabb döntésért itt?
Az automatán (nem szöveg értelmétől függő) számolható dolgokat persze itt is tudja a rendszer számolni majd.


5. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2020-04-11 19:24:52
 ÚJ
>Mátrix avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Adminisztrátor
IC üzenetek: 15
OOC üzenetek: 577
Köszi!

Ezek alapján igyekszünk akkor megoldani a dolgokat, a kasztoktól ki is vettem.


4. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2020-04-11 16:13:13
 ÚJ
>Wrexan Glunsz avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Tapasztalt játékos
IC üzenetek: 424
OOC üzenetek: 39
Egyetértek én is a lent szólókkal. Én talán csak annyi fűznék hozzá, hogy a harcos kasztúak talán lassabban fáradhatnának ki a páncélok viselésekor. Végül is ők már valószínűleg ismerik/hozzászoktak a viselésükhöz.


3. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2020-04-11 16:07:13
 ÚJ
>Frädricus Lisendrehl avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Haladó játékos
IC üzenetek: 152
OOC üzenetek: 61
Egyet tudok érteni Bredoccal, szerintem az kissé elrugaszkodik az IRL valóságtól is, ha kaszthoz kötjük a viseletét egy karakternek, én is a statok kihúzásához kötném.


2. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2020-04-11 16:02:48
 ÚJ
>Bredoc Droyn avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Tapasztalt játékos
IC üzenetek: 487
OOC üzenetek: 145
Üdv!

Alapvetően az utóbbira szavaznék, szerintem reálisabb, hisz ha valaki kihúzza az erejét/állóképességét/bármit, akkor az arra költött pontokat a konzervmágus esetén az intelligencia rovására teszi az erőre/állóképességre, cserébe hordhat páncélt. Szerintem ez teljesen rendben van, nem támogatom hogy kaszthoz legyen kötve, hogy mit és mit nem hordhat a karakter.


1. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2020-04-11 15:50:00
 ÚJ
>Mátrix avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Adminisztrátor
IC üzenetek: 15
OOC üzenetek: 577
Kedves Mindenki!

Hádész mesélő átdolgozta a harcrendszerét az új statokhoz, most egyelőre négyszemközt igyekszünk finomhangolni, aztán a staff többi tagjával is megvitatjuk, ezután egy már nagyrészt kész változatot fogok ide kitenni.

Közben viszont van néhány téma, amit közönségszavazásra bocsájtanánk, itt is van az első.

Mit gondoltok, a vértek, páncélok használatának feltételére a vonatkozó kasztképességek, vagy egy erő+állóképesség páros-e a jobb? Esetleg mindkettő?
Hogy mire is gondolok: természetesen IC mindenki felvehet vérteket, a kérdés csak az, hogy a manőverezésben ez megzavarja-e?

Kasztképességek esetén csak a harcos kasztok fognak tudni vértet hordani, mindenki másnak a típustól függően negatív módosító jár. Ezt könnyű számolni, de pl nem lesz így nehézvértes mágus (ami valahol logikus, kicsit széthúzza a mezőnyt, de meg is köti az emberek kezét).

A másik oldalon a stat alapú feltétel. Itt a számolás bonyolultabb lenne (ezt nagyrészt végezheti a rendszer, de a játékosnak is értenie kell), cserébe valószerűbb és rugalmasabb lesz. Itt pl ha egy vért feltétele az, hogy az erő+állóképesség 10 legyen, akkor minden hiányzó szint után egy apró levonást kapna a karakter. Itt kasztképességekre sincs szükség, a hibrideket támogatja, de létrejöhet a konzerv-mágus is, és számontartani kicsit nehezebb.

Várom a véleményeteket!


1-19