Mi a cél? 3-4 oldalas asztali szerepjátékot szégyenbe hozó, három példányban leírt, beküldött, visszaküldött, elveszített, megtalált, kivizsgált, újra elveszített, három hónapra tőzeg alá temetett, és gyújtósként hasznosított szabályrendszer, vagy olyan dolog, hogy a játékos leírja, megtörténik, mindenki örül?
Szerintem minél egyszerűbb és célszerűbb rendszer kellene, amit a jk-jk használhat egymás között úgy, hogy 3-4 percet szán az értelmezésére. Minden másra ott a mastercard, vagy Hádész rendszere. (Ami szintén nem bonyolult, ellenben részletesen kifejtett, ami önmagában elrettenthet játékosokat, viszont ha vitás esetre kerülne sor, akkor az egyértelmű megfogalmazásnak hála hamar meg lehet mondani, hogy nem, mert olvasd el jobban.)
Tapasztalatból mondom, hogy amikor először néztem a mostani harcrendszert mesélőként, akkor olyan fél órát kellett szánnom rá, hogy biztos legyek benne, értem a dolgot. És utána minden körben vissza kellett néznem, újra értelmeznem, elbizonytalanodnom, majd magabiztosságot nyernem.
Másrészt a balansz kérdése is ott van. Ha egy mágus kétszer varázsolhat egy körben, az (szvsz) sokkal tápabb, mintha egy harcos támad kétszer. Szóval én nem engednék olyan rendszert, amiben kellő gyorsasággal és igemondással meg három tyúk rituális pároztatásával egy mágus kétszer varázsolhat egy körben. Viszont ha van egy szerver oldali script, amibe bemásolja a jk, hogy mik a statjai, és mi a többiek statja, a dropdown menüből kiválasztja, hogy mit csinál, rányom a szimulációra, az meg kiveszi a fórumos rpg-ből a fórumos részt. Ennyi erővel mehetek, és nyomhatok körökre osztott final fantasyt is, vagy pokémont. Garyt elnevezem annak a jk-nak, akit meg akarok verni, és megnézem, hogy a bulbasaurom mennyire veri meg a charmanderét.