OOC - Játékon kívüli fórum
Karaktered neve: ---       Rangod: Nem bejelentkezett felhasználó       Pénzed: --- arany     
Varázsitalaid: Neked nincsenek varázsitalaid!
Herbária: Neked nincsenek varázsnövényeid!


Üdvözlünk!

Ez itt a www.Lanawin.hu weboldal játéktere. Egy fórumos szerepjáték. Te nem vagy bejelentkezett állapotban, ezért nincs jogod ténykedni a fórumon. Csak olvasni tudod a hozzászólásokat, semmi mást. Ha szeretnéd kipróbálni milyen is a fórum valójában, átélni izgalmas kalandokat, varázslatokat tanulni, bájitalokat vásárolni, egyedi karaktert létrehozni, felszereléseket kovácsoltatni, vagy küldetéseket végrehajtani, akkor regisztrálj bátran, ne habozz. Miután regisztráltál, és beléptél minden funkciót elérhetsz. Lehetőséged lesz részt venni a mesékben, vagy csak spontán játszani a megalkotott, mesés világban. Felkutathatod a város rejtélyeit, és részese lehet egy olyan fórumos szerepjátéknak, ahol a játékosok kényelme, és a játék élvezete a legfontosabb.

Vissza a főoldalra!
Nincs "nagyobb" helyszínJátékon kívüli fórumArthenior főtere (új)
Amon Ruadh (új)
Füves puszta (új)
Dokkok és kikötő (új)
Játékon kívüli fórum >> Lanawin fórum >> Fejlesztés >>
[Elvetve] Gnóm faj módosítása
Mostani oldal: 1 (1. - 20. üzenet) - Első olvasatlan beíráshoz >>Oldal váltása: - Következő oldal >> -

20. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2014-01-09 14:28:43
 ÚJ
><b style='color:#c03010'>Mesélő (inaktív)</b> avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Mesélő
IC üzenetek: 166
OOC üzenetek: 320
Szerintem az állóképesség +1 olyan, amit nem kell áttenni karizmára. Meg lehetne indokolni, hogy a nagyon okos gnómok mennyire karizmatikusan tudnak fellépni, de szerintem a naphosszat a munkákkal szöszölő feltalálók inkább kapjanak állóképességet.

Szóval, az én szavazatom, hogy változtassunk így:
+1 erő, +1 ügyesség (többi a régiben).

Tucat


19. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2014-01-09 14:24:27
 ÚJ
>Urfang Ulippo avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Törölt felhasználó
IC üzenetek: 49
OOC üzenetek: 29
+2 erő helyett +1 erő és +1 ügyesség jobbnak tűnik, akkor már csak a +1 állóképességet kell kicserélni +1 karizmára és a gnóm szerepe sokkal karakteresebb lehet.


18. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2014-01-02 18:31:06
 ÚJ
>Emphus avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Adminisztrátor
IC üzenetek: 0
OOC üzenetek: 5971
Nincs elsődleges meg másodlagos tulajdonság a fajoknál.

+2 erő helyett +1 erő és +1 ügyesség ha jól látom, fel volt vetve. Eddig ez a legérthetőbb irányvonal. Mindenképpen hagynék nekik erőt, az állóképesség még kérdéses, de a +2 ügyességet sem tartom indokoltnak, a zömök testalkat, ezzel együtt a zömök kéz, vastag ujjak nem éppen a nagy ügyességet feltételezik, de a +1 az még okés, a magyarázatotok hozzá teljesen logikus.

Szóval eddig +2 erő helyett +1 erő és +1 ügyesség.

Jelenleg ez az álláspont, ami nem végleges. Innen lehet tovább tárgyalni még. :)


17. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2013-12-30 22:02:59
 ÚJ
>Urfang Ulippo avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Törölt felhasználó
IC üzenetek: 49
OOC üzenetek: 29
Az intelligencia szerintem is elég +3-ra, így is az marad a legfőbb tulajdonságuk, a kérdés az mit nevezhetünk a másodlagos tulajdonságuknak.

És hát egy pici, békés, intellektuális beállítottságú népnél szerintem az erőt a legkevésbé. Ha a feltaláló titulusból indulunk ki, akkor a maradék tulajdonságokból leginkább az ügyesség köthető ehhez.

A tudás tehát az elsődleges, és ha az ügyesség a másodlagos, akkor arra max kettőt kéne rakni. A +1-et pedig nem csak a "pici, békés, intellektuális" miatt nem raknám az állóképességre, hanem azért sem, mert a tudós figura szinte mindig mindenhol egy nyeszlett geek. Azt a +1-et esetleg azért érdemelnék meg a karizmájukra, mert az trükkös cuccaikkal mégis csak elérik, hogy az embereknek leessen az álla.


16. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2013-12-30 19:09:06
 ÚJ
>Emphus avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Adminisztrátor
IC üzenetek: 0
OOC üzenetek: 5971
Van már nekik adva intelligenciára, a 6-ból 3 pont.


15. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2013-12-30 19:02:06
 ÚJ
><b style='color:#c03010'>Mesélő (inaktív)</b> avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Mesélő
IC üzenetek: 183
OOC üzenetek: 81
Tulajdonképpen igen, vehetjük annak.
A gnómok híresen jók a feltalálásban, meg bármiben amihez az eszüket kell használni. A fizikai erejük viszont nem számottevő. Az állóképességet nem igazán értem, miért lett felvetve, az ügyesség és karizma viszont szintén jó lehet. Ellenben mindenképp adnék nekik intelligenciára.


14. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2013-12-30 18:59:47
 ÚJ
>Emphus avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Adminisztrátor
IC üzenetek: 0
OOC üzenetek: 5971
Ez most egy új javaslat? Mert olyat támogatsz, ami korábban fel sem merült a témában.


13. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2013-12-30 18:42:55
 ÚJ
><b style='color:#c03010'>Mesélő (inaktív)</b> avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Mesélő
IC üzenetek: 183
OOC üzenetek: 81
Tekintetbe véve a gnómok testméreteit, illetve azt a tényt, hogy sztereotípia szerint az eszüket használják a méretükből fakadóan kevésbé nagy fizikai erejükkel szemben, engem arra enged következtetni, hogy a legjobb választás valóban az erő helyett az intelligencia lenne.
Szóval támogatom, hogy át legyen írva a +erő +int-re.


12. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2013-12-30 18:40:05
 ÚJ
>Emphus avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Adminisztrátor
IC üzenetek: 0
OOC üzenetek: 5971
Az illetékes (én) látja, és még vár további véleményekre a témában. A támogatók és ellenzők _száma_ pedig az égvilágon semmit nem befolyásol, csak ami a témában írva vagyon, mint indok.


11. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2013-12-29 22:06:39
 ÚJ
>Urfang Ulippo avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Törölt felhasználó
IC üzenetek: 49
OOC üzenetek: 29
No mi legyen kedves illetékes? Eldől-e hogy a fejlesztési javaslat bekerül-e avagy elvetve lesz?

Az eredeti javaslat úgy szólt, hogy a gnómoknak +2 erő helyett +2 ügyessége legyen és a +1 állóképesség +1 karizmává váljon. Érkezett egy alternatív javaslat is arra, hogy a +2 erő helyett legyen +1 erő és +1 ügyesség.

Ez a véleményt támogatást is talált, de volt olyan vélemény is, hogy ne legyen változás, viszont még két támogatója is volt annak, hogy az erőpontok ügyességponttá alakuljanak át, és az alternatív javaslatnak is akadt még támogatója.

Az illetékesek látják-e a fejlesztés javát, vagy úgy vélik fejlesztés nélkül is elég jó?


10. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2013-12-23 13:35:40
 ÚJ
>Urfang Ulippo avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Törölt felhasználó
IC üzenetek: 49
OOC üzenetek: 29
Ork segédet a laboratóriumba? Még belegondolni is rossz. Én a nagyobb gépek mozgatásához egy csigákból és fogaskerekekből álló erőátviteli szerkezetet javasolnék, amivel akkora súlyt is megmozgathatunk amelyet két ork sem bírna el, és még erő sem kell hozzá, csak némi ügyesség ;)


9. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2013-12-23 11:21:04
 ÚJ
><b style='color:#c03010'>Mesélő (inaktív)</b> avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Mesélő
IC üzenetek: 166
OOC üzenetek: 320
Höh, nagyobb gép? Mire nem jó egy alacsony fizetésű ork segéd?

Azon kívül, Oghma, nem volt eddig szó kecsességről. Az ügyesség nem szinonimája annak, feltételezem, ez előtted is tiszta. Ezen felül pedig, én úgy támogatom, hogy a két kapott erőpontból csak az egyik legyen átrakva ügyességre, mert tény, testes lények, így alapvetően van miből gazdálkodniuk, de akkor is jelentős az ügyességük, ha már említve is volt, ők a feltalálók. Azért tagadhatatlan, hogy ahhoz az intelligencián kívül ügyesség is kell, különben szegénykék nagyon el lennének maradva a kis találmányaik összerakásával...


8. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2013-12-23 11:15:19
 ÚJ
>Nergal Styx avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Törölt felhasználó
IC üzenetek: 8
OOC üzenetek: 1
Támogatom az ötletet. Ilyen apró lényekhez, akik inkább intellektuális beállítottságúak mint harciasak, kevésbé illik az erő bónusz. A testépítőknek ott van az ork, óriás, és a törpe. A gnómoknak jobban áll, ha trükkösek és furfangosak.


7. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2013-12-20 17:28:17
 ÚJ
>Zaraun Aleandar avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Törölt felhasználó
IC üzenetek: 128
OOC üzenetek: 397
Hát én még sehol nem hallottam, hogy a gnómok erősek lennének... Ellenben ügyesnek ügyesek, ha más nem, kézügyességük van a szerelgetéshez. Támogatom az ötletet.


6. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2013-12-20 17:11:11
 ÚJ
>Moderártor (inaktív) avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Törölt felhasználó
IC üzenetek: 0
OOC üzenetek: 20
Nem feltétlen. Egy nagyobb gép összerakása simán igényelhet több erőt, mint ügyességet. De persze, meg lehet indokolni bármelyiket, és mindenesetre nem támogatom.
(Amúgy a zömök testalkat is inkább erőt sejtet, mint ügyességet)

A hozzászólás írója (Oghma) módosította ezt a hozzászólást, ekkor: 2013.12.20 17:12:28


5. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2013-12-20 16:12:37
 ÚJ
>Urfang Ulippo avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Törölt felhasználó
IC üzenetek: 49
OOC üzenetek: 29
No és mi indokolja a +2 erőt? Hisz a leírás szerint békés, konfliktuskerülő népek, alig akad köztük harcos. Viszont a kísérletezés, gépek alkotása, laboratóriumi munkálatok, amihez elvileg sokkal nagyobb affinitásuk van, inkább fejlett ügyességet feltételez, mint dagadó izmokat.


4. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2013-12-20 15:42:12
 ÚJ
>Moderártor (inaktív) avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Mesélő
IC üzenetek: 0
OOC üzenetek: 20
Nem látom indokoltnak, hogy őszinte legyek. Szerintem a +2 erő teljesen reális, főleg annak függvényében, hogy ugye a gnóm 100as ereje messze nem ér annyit, mint pl egy ork 100as ereje. És ezenkívül az ügyességre a +1 pontot nem látom indokoltnak, elvégre... kis 1,2-1,5 méteres figurák, nem is kimondottan a kecsességükről híresek, mi indokolná itt a +1 ügyességet? Hát karizma meg aztán végképp nem, de azt Hen kifejtette :)


3. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2013-12-20 13:30:34
 ÚJ
><b style='color:#c03010'>Mesélő (inaktív)</b> avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Mesélő
IC üzenetek: 166
OOC üzenetek: 320
Tikron módosításával (+1 erő, +1 ügyesség) támogatom az ötletet.


2. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2013-12-20 13:25:40
 ÚJ
>Henua Tikron avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Játékos
IC üzenetek: 288
OOC üzenetek: 57
Szerintem nem rossz, hogy erőre és állóképességekre is kapunk. A mítosz szerint ugye ezt a törpöktől hozták, az intelligenciát meg az elfektől.
Ha akarunk változtatni, esetleg annyit lehetne, hogy az erőre +2 helyett csak +1 pont járjon és cserébe +1 menne az ügyességre is.
Az intelligencia meg a modor sokszor még köszönőviszonyban sincsenek egymással, úgyhogy a karizmát én nem erőltetném ilyen indoklással:)


1. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2013-12-20 12:29:13
 ÚJ
>Urfang Ulippo avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Törölt felhasználó
IC üzenetek: 49
OOC üzenetek: 29
Szerintem a gnóm faj szintlépő bónuszait át lehetne kissé dolgozni. A +3 intelligencia rendben van, de a +2 erő szerintem rossz irányba viszi a fajt. Elvégre a gnómok nem törpök, akik érthető hogy megizmosodnak a kalapácsaik súlyától, de egy gnóm feltaláló aki mondjuk finommechanikával foglalkozik néhány szint után úgy kigyúrja magát, hogy péppé zúzhatja a precíz óraszerkezetet amit épp javítani akar. Szerintem ha a gnóm fajt a feltalálók névvel illetik, akkor az ügyességükre kéne kapniuk a +2 bónuszt.

És mivel a kényelmes műhelyben a gnómok állóképessége sem igazán edződik, én a +1-et inkább a karizmára raknám, mert lehet ugyan hogy kissé torzak (persze csak a más fajok szemében), de a karizma nem szépséget jelent, hanem megnyerő fellépést és jó modort, ami pedig általában a magas intelligencia kísérője.


1-20 , 21-40 , 24-43