OOC - Játékon kívüli fórum
Karaktered neve: ---       Rangod: Nem bejelentkezett felhasználó       Pénzed: --- arany     
Varázsitalaid: Neked nincsenek varázsitalaid!
Herbária: Neked nincsenek varázsnövényeid!


Üdvözlünk!

Ez itt a www.Lanawin.hu weboldal játéktere. Egy fórumos szerepjáték. Te nem vagy bejelentkezett állapotban, ezért nincs jogod ténykedni a fórumon. Csak olvasni tudod a hozzászólásokat, semmi mást. Ha szeretnéd kipróbálni milyen is a fórum valójában, átélni izgalmas kalandokat, varázslatokat tanulni, bájitalokat vásárolni, egyedi karaktert létrehozni, felszereléseket kovácsoltatni, vagy küldetéseket végrehajtani, akkor regisztrálj bátran, ne habozz. Miután regisztráltál, és beléptél minden funkciót elérhetsz. Lehetőséged lesz részt venni a mesékben, vagy csak spontán játszani a megalkotott, mesés világban. Felkutathatod a város rejtélyeit, és részese lehet egy olyan fórumos szerepjátéknak, ahol a játékosok kényelme, és a játék élvezete a legfontosabb.

Vissza a főoldalra!
Nincs "nagyobb" helyszínJátékon kívüli fórumArthenior főtere (új)
Amon Ruadh (új)
Füves puszta (új)
Dokkok és kikötő (új)
Játékon kívüli fórum >> Lanawin fórum >> Bejelentések >>
Klánrendszer
Mostani oldal: 1 (1. - 20. üzenet) - Első olvasatlan beíráshoz >>Oldal váltása: - Következő oldal >> -

20. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2014-06-09 13:16:57
 ÚJ
>Emphus avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Adminisztrátor
IC üzenetek: 0
OOC üzenetek: 5971
Ld. előző hozzászólás.


19. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2014-06-08 23:13:05
 ÚJ
>Rana Narrione avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Játékos
IC üzenetek: 151
OOC üzenetek: 15
Nekem olyan kérdésem lenne, hogy azok a meglévő kis csoportok, akik nem fognak/nem tudnak technikai klánt alkotni/alapítani, azoknak megmaradnak a meglévő topikjaik, vagy kaphatnak topikot?
Felülírja a klánrendszer az eddigi gyakorlatot?


18. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2014-06-08 20:32:18
 ÚJ
>Emphus avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Adminisztrátor
IC üzenetek: 0
OOC üzenetek: 5971
Lassan megkérem a klánokat, hogy költözzenek át a rendszerre az általános témákból, és az általános témákban az olyan típusú topicok legyen, hogy "ebben ki venne részt?", "ez jó ötlet-e?" stb. Tehát természetesen ha új klánnal állsz elő, akkor pár tagot mindenképpen toborozhatsz az általános részen, de utána irány a klánalapítás.

A meglévő klánokat kérném, hogy maximum egy héten belül alapuljanak meg.


17. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2014-06-05 13:50:00
 ÚJ
>Moderártor (inaktív) avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Adminisztrátor
IC üzenetek: 0
OOC üzenetek: 20
Ha ez így marad, részemről rendben van. :)


16. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2014-06-05 02:27:28
 ÚJ
>Emphus avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Adminisztrátor
IC üzenetek: 0
OOC üzenetek: 5971
Elméleti lehetőségnek ott van az is, hogy ki-belépsz a klánokból/ba. Kilépsz az egyikből, át a másikba, majd vissza stb. Épp attól függően, hogy éppen melyik klán tagjaként vagy jelen aktívan a játéktéren. Amelyik klán tagjaként jelen vagy, abba a klánba mész át.

Ez persze plusz költség, hisz a belépés egy klánba 10 arany, de ha mondjuk hetente csinálod meg, akkor nem egy jelentős összeg. És a plusz költség ugye korrekt azért cserébe, hogy több klán tagja lehess, hisz a fenntartás csak akkor vonódik, ha éjfélkor a klán tagja vagy.

Így akár nem csak kettő, hanem több klán is megoldható. Persze egyikben sem lehetsz alapító tag, csak belépő.

Szóval ez a lehetőség jelenleg áll, persze nem a legbarátibb, úgyhogy várom az ötleteket, én is gondolkodom rajta, de amíg nincs működő ötlet, ez marad mint lehetőség.


15. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2014-06-04 15:14:39
 ÚJ
>Kagan Thargodar avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Törölt felhasználó
IC üzenetek: 2255
OOC üzenetek: 782
Szerintem adott esetben a "vándorlás" a klánok között nem jelent különösebben nagy terhet.

Ha IC indokolt a karakter többlakisága, akkor az esetek 50-60%-ban (hasraütés) amúgy is IC eseményekhez köthető a klánban való megjelenési igény. Azok meg azért egy karakter "életében" elég lineárisan következnek be, tehát a vándorlás válasz lehet erre a gondra.

Ahogy párhuzamosan nem lehet több helyen IC-zni (kivéve globál), úgy (szerintem) több klánban sincs értelme "egyszerre" jelen lenni ua. a karakterrel.


14. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2014-06-04 15:13:39
 ÚJ
>Moderártor (inaktív) avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Adminisztrátor
IC üzenetek: 0
OOC üzenetek: 20
Önző módon személy szerint most csak magamra gondoltam, de tény, hogy lehetséges, hogy mesélő nélküli JK tagja lenne két klánnak. Remélem lesz valami megoldás, mert számomra IC indokolt a két klán, nagyon is.


13. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2014-06-04 15:08:57
 ÚJ
>Emphus avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Adminisztrátor
IC üzenetek: 0
OOC üzenetek: 5971
Az, hogy a mesélő amolyan "felügyeletet" kapjon a klánban, és belásson a privát szobába, bennem is felmerült. DE! Több gond is van ezzel. Egyrészt a privát klánfórum alapvetően arra való, hogy a tagok, és csak a tagok (meg persze az adminok, ld. 1. hozzászólás a témában) lássák. Itt tudnak úgy egyeztetni, hogy _senki_ nem látja rajtuk kívül, hogy mit írnak. erre való.

A mesélő, amennyiben egyeztetni szeretne a tagokkal, meghirdetett kaland formájában létrehozhat a kalandokban egy témát. Ugyanis ő attól még mert egy klán tagjainak mesél, még ugyan úgy kalandot visz, a kaland létezése pedig független a klán létezésétől.

A másik fő probléma, hogy nem oldja meg egyáltalán a Mortagroth által felvázolt esetet, ugyanis simán lehetséges, hogy egy játékos, akinek nincs mesélője, ugyan úgy két klánba szeretne belátni, mert IC (és _nem_ OOC) ez indokolt.

Az, hogy a mesélő tudjon egyeztetni a _kalandjában_ lévő tagokkal, az eddig is létezett, ott a kalandok fórumszál, illetve a privát chatszoba lehetősége. A privát klánszoba a lehető legmesszebb áll attól, hogy mesélővel egyeztetés folyjon benne.

Ami az egy karakter több klánba tartozását érinti IC szinten, arra még nincs ötletem, de a felvázolt a fentiek miatt nem jó. Ellenben a problémát én is valósnak látom, hogyha IC (!) indokolt egy karakternél a több klánba tartozás, akkor az hogy oldható meg.


12. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2014-06-04 15:02:49
 ÚJ
>Moderártor (inaktív) avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Adminisztrátor
IC üzenetek: 0
OOC üzenetek: 20
Részemről ez is tökéletes, sőt, még jobb is talán.


11. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2014-06-04 14:58:38
 ÚJ
>Moderártor (inaktív) avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Adminisztrátor
IC üzenetek: 0
OOC üzenetek: 20
Javaslat:
Akadnak olyan klánok / alakulóban lévő klánok, amikért felkéréses alapon "felelős" egy-két-három mesélő, aki egyébként JK-val nem tagja a klánnak.
Ahhoz viszont, hogy egyszerűbb legyen részleteket megosztani egymás közt, jó lenne, ha az adott mesélő ráláthatna az adott klán fórumára és bejegyzést is írhatna. Ez jelentősen megkönnyítené a megbeszéléseket, hiszen pl egy 5-6 fős kisebb kaland esetén sem kellene körüzenettel bíbelődni, hanem megoszthatók lennének a tudnivalók, kérdések egyetlen bejegyzésben minden illetékessel.

Ha ez megoldható lenne (tehát hogy meghívásos alapon a mesélő használhassa az adott fórumot, de a klánlétszámba ne számítson bele), az megoldás lehetne a Mort által felvetett problémára is, hiszen így pl ő is beleláthatna azokba a fórumokba, ahol illetékes, és így karakter szinten sem lenne bonyolítva, h hová is tartozzon, fizessen adót, stb.

Így maradhatna is a rendszer lényegében úgy, ahogy van, egy kisebb kiegészítéssel.


10. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2014-06-04 14:24:44
 ÚJ
>Moderártor (inaktív) avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Adminisztrátor
IC üzenetek: 0
OOC üzenetek: 20
Azon a részen, hogy rendszerszinten egy karakter egy klánhoz tartozik, nem lehetne változtatni? Mert Mordach például két klánban is igen fontos szerepet tölt be, ezáltal mindkettőben tag kellene hogy legyen rendszer szinten. Egyrészt az adó miatt, másrészt pedig a privát dolgok láthatósága végett.

Szerk.: Ezt természetesen valamilyen korláttal is meg lehetne oldani. Egy karakter egy klánt alapíthat, de többnek lehet a tagja hivatalosan, rendszer szerint. Erre is lehetne egy korlátozás, hogy ez max három, négy klán lenne.

A hozzászólás írója (Mortagroth) módosította ezt a hozzászólást, ekkor: 2014.06.04 14:38:10


9. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2014-06-04 12:21:33
 ÚJ
>Emphus avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Adminisztrátor
IC üzenetek: 0
OOC üzenetek: 5971
Egyelőre nincs lehetőség további privát szobákra, és moderálásra sincs mód. Akit moderálni kell, azt ki kell rakni a klánból.


8. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2014-06-04 10:22:40
 ÚJ
>Kagan Thargodar avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Törölt felhasználó
IC üzenetek: 2255
OOC üzenetek: 782
Kérdés:

1. Tudok-e készíteni, és ha igen, mi a menete a további >[Privát] fórumtopicoknak?

2. Van e lehetősége a "klánvezérnek" a privát topicokban való moderálásra, illetve hogy azokra is (feltételezem) az általános szabályok vonatkoznak?


7. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2014-06-03 23:58:48
 ÚJ
>Emphus avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Adminisztrátor
IC üzenetek: 0
OOC üzenetek: 5971
Köszi, javítva.


6. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2014-06-03 23:55:40
 ÚJ
>Kagan Thargodar avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Törölt felhasználó
IC üzenetek: 2255
OOC üzenetek: 782
Üdv:

Klánfórumok
Klánok (rendek, céhek, iskolák, törzsek, szövetségek, társulatok stb.) nyilvános és zárt fórumai. 2 téma
7 hsz Ma 23:38:00 -kor
Az élvhajhász Kramlaf által
Általános
Általános beszélgetések Lanawinnal kapcsolatban. 44 téma
3269 hsz Ma 23:38:00 -kor
Az élvhajhász Kramlaf által

De én úgy látom, hogy csak a klánfórumra írt, az Általánosból egyikbe se. Ez normális "áthallás", vagy hiba?


5. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2014-06-03 23:45:09
 ÚJ
>Emphus avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Adminisztrátor
IC üzenetek: 0
OOC üzenetek: 5971
Még két dolog:
- most éjfélkor még nem vonódik le fenntartási költség, csak holnaptól, minden éjfél körüli időpontban
- a már meglévő klánoknak két hetük van létrehozni magukat, a névleges alapítás után pedig beállítom a helyszínek számát is


4. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2014-06-03 23:14:55
 ÚJ
>Emphus avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Adminisztrátor
IC üzenetek: 0
OOC üzenetek: 5971
A klánalapító szöveg csak a publikus fórumtéma 1. hozzászólásába kerül be. Szóval módosítható, amíg a hozzászólás módosítható, indokkal együtt természetesen moderátorok később is belemódosíthatnak. De alapvetően nem lényeges, hisz a fórumtémában a legfrissebb hozzászólások mérvadóak ugye.


3. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2014-06-03 23:13:31
 ÚJ
>Kagan Thargodar avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Törölt felhasználó
IC üzenetek: 2255
OOC üzenetek: 782
Kérdés 1: A klánalapító szöveg módosítható a későbbiekben?


2. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2014-06-03 22:55:08
 ÚJ
>Emphus avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Adminisztrátor
IC üzenetek: 0
OOC üzenetek: 5971
Még egy apróság: szándékosan nincs semmiféle értesítés, ha valaki jelentkezik a klánba, kilép onnan, felveszik, kirúgják, visszautasítják stb. Ezeket rátok bízom, hogy írjatok mellé privát üzenetet, ha szeretnétek.


1. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2014-06-03 22:51:06
 ÚJ
>Emphus avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Adminisztrátor
IC üzenetek: 0
OOC üzenetek: 5971
Sziasztok,

Elég sokan vártátok végre, hogy legyen egy "klánrendszer" az oldalon. Hát íme. Előre szólok annak, aki most olvasás közben nagyon felbuzdul, hogy ne várjon tőle túl sokat: a koncepció még mindig a játéktéri játék, és nem a kattintgatás! Ennek figyelembevételével a klánrendszer alig valamivel szolgál.

A két legfontosabb dolog:
- formalizálni a klánokat rendszerszinten, technikailag
- privát és nyílt fórumtémát biztosítani számukra egy külön OOC fórum szálon

És ennyi. :)

De lássuk is, hogy mi ez pontosan!

Létrejött egy új OOC fórumszál "Klánfórumok" néven. Ezen belül pinnelve találhatjátok azt a helyet, ahol a klánkezelést végre lehet hajtani: új klán alapítása, tagok felvétele, kirúgása, jelentkezés klánokba stb. Itt igazából minden fontos információ megtalálható. Informatív, bár a külsőre sokat nem adtam, mert még a klánvezérek sem fogják napi szinten használni valószínűleg!

Ami a lényeg, hogy mostantól a klánok létrehozhatók, jelentkezni kell beléjük, és a vezérnek fel kell venni a tagokat. Klán névleges alapításnál létrejön egy publikus fórumtéma a megfelelő helyen, a klán végleges megalapításánál pedig egy privát, amit csak a tagok, ill. az adminisztrátorok láthatnak (moderátorok nem).

A klánalapítás minden olyan csoportnak _kötelező_, akik elérték a 10 főt (játékost, nem karaktert, de erről bővebben ld. később), és helyszíne is csak így lehet a klánnak. Helyszínhez még mindig a helyszínenkénti 10 játékos kell, azaz ha a klán elérte a 10 főt, kaphat saját helyszínt, 20 főnél kettő jár stb.

A klánnak van egy klánkasszája, ahova minden tag rakhat be pénzt, de kivenni senki nem tud (a vezér sem). A klánkassza két dologra való: egyrészt itt nincs 9999 arany limit, és nem amortizálódik a pénz (mint fog a karaktereknél a megfelelő fejlesztések után, ld. bejelentések), így nagyobb tételű vásárlások esetén innen finanszírozható valami a klán számára. Másrészt pedig a klán fenntartási költsége vonódik le innen automatikusan.

Fenntartási költség:
A klánnak mostantól ilyenje is van. Bár automatikusan kiszámítja a rendszer, a képlet az alábbi: minden játékos után 3 arany / nap + minden helyszín után valamennyi arany. A valamennyi az kicsit összetettebb. Alapvetően az 1. helyszín 25 arany / nap, a 2. szintén, a harmadik helyszín már a duplája, a negyedik ismét duplája stb. Ez a minimum ár, ennyit kell akkor fizetni, ha megvan a 10 fő / klánhelyszín létszám. Amennyiben a játékosok száma ez alá süllyed a klánban, akkor a helyszínek fenntartási költsége megemelkedik, annyival, amennyi a szükséges és a jelenlegi játékosok aránya. Így két helyszínnél a szükséges játékosok száma 20, ha csak 12 játékos van a klánban, akkor 20/12-szeresére növekszik a helyszínfenntartás (2 helyszínnél így 50 helyett 83 arany / nap).

A fenntartási költség éjfél körül vonódik le a klánkasszából. Ha a kasszában nincs elég pénz, a klán automatikusan feloszlik. Nincs "de elfelejtettem berakni, csináld vissza" és hasonlók. Ha feloszlott, feloszlott, és minden kuka, ezért tessék odafigyelni, hogy legyen elég pénz a kasszában!

Ami még fontos, és már pár órája a szabályzatban is olvasható: egy játékosnak egy klánban egy, azaz maximum egy karaktere lehet. Sem kettő, sem három. Maximum 1. És ezt szigorúan figyelni fogjuk! Ezen kívül az is fontos, hogy egy karakter hivatalosan 1 klánba tartozhat. Ez nem zárja ki, hogy más klánban játsszon, de rendszerszinten egy klánhoz tartozik!

Nos, így hirtelen ennyi. Kérdés, kérés, óhaj, sóhaj, panasz jöhet ide!


1-20 , 21-40 , 41-60 , 42-61