Sziasztok,
Elég sokan vártátok végre, hogy legyen egy "klánrendszer" az oldalon. Hát íme. Előre szólok annak, aki most olvasás közben nagyon felbuzdul, hogy ne várjon tőle túl sokat: a koncepció még mindig a játéktéri játék, és nem a kattintgatás! Ennek figyelembevételével a klánrendszer alig valamivel szolgál.
A két legfontosabb dolog:
- formalizálni a klánokat rendszerszinten, technikailag
- privát és nyílt fórumtémát biztosítani számukra egy külön OOC fórum szálon
És ennyi. :)
De lássuk is, hogy mi ez pontosan!
Létrejött egy új OOC fórumszál "Klánfórumok" néven. Ezen belül pinnelve találhatjátok azt a helyet, ahol a klánkezelést végre lehet hajtani: új klán alapítása, tagok felvétele, kirúgása, jelentkezés klánokba stb. Itt igazából minden fontos információ megtalálható. Informatív, bár a külsőre sokat nem adtam, mert még a klánvezérek sem fogják napi szinten használni valószínűleg!
Ami a lényeg, hogy mostantól a klánok létrehozhatók, jelentkezni kell beléjük, és a vezérnek fel kell venni a tagokat. Klán névleges alapításnál létrejön egy publikus fórumtéma a megfelelő helyen, a klán végleges megalapításánál pedig egy privát, amit csak a tagok, ill. az adminisztrátorok láthatnak (moderátorok nem).
A klánalapítás minden olyan csoportnak _kötelező_, akik elérték a 10 főt (játékost, nem karaktert, de erről bővebben ld. később), és helyszíne is csak így lehet a klánnak. Helyszínhez még mindig a helyszínenkénti 10 játékos kell, azaz ha a klán elérte a 10 főt, kaphat saját helyszínt, 20 főnél kettő jár stb.
A klánnak van egy klánkasszája, ahova minden tag rakhat be pénzt, de kivenni senki nem tud (a vezér sem). A klánkassza két dologra való: egyrészt itt nincs 9999 arany limit, és nem amortizálódik a pénz (mint fog a karaktereknél a megfelelő fejlesztések után, ld. bejelentések), így nagyobb tételű vásárlások esetén innen finanszírozható valami a klán számára. Másrészt pedig a klán fenntartási költsége vonódik le innen automatikusan.
Fenntartási költség:
A klánnak mostantól ilyenje is van. Bár automatikusan kiszámítja a rendszer, a képlet az alábbi: minden játékos után 3 arany / nap + minden helyszín után valamennyi arany. A valamennyi az kicsit összetettebb. Alapvetően az 1. helyszín 25 arany / nap, a 2. szintén, a harmadik helyszín már a duplája, a negyedik ismét duplája stb. Ez a minimum ár, ennyit kell akkor fizetni, ha megvan a 10 fő / klánhelyszín létszám. Amennyiben a játékosok száma ez alá süllyed a klánban, akkor a helyszínek fenntartási költsége megemelkedik, annyival, amennyi a szükséges és a jelenlegi játékosok aránya. Így két helyszínnél a szükséges játékosok száma 20, ha csak 12 játékos van a klánban, akkor 20/12-szeresére növekszik a helyszínfenntartás (2 helyszínnél így 50 helyett 83 arany / nap).
A fenntartási költség éjfél körül vonódik le a klánkasszából. Ha a kasszában nincs elég pénz, a klán automatikusan feloszlik. Nincs "de elfelejtettem berakni, csináld vissza" és hasonlók. Ha feloszlott, feloszlott, és minden kuka, ezért tessék odafigyelni, hogy legyen elég pénz a kasszában!
Ami még fontos, és már pár órája a szabályzatban is olvasható: egy játékosnak egy klánban egy, azaz maximum egy karaktere lehet. Sem kettő, sem három. Maximum 1. És ezt szigorúan figyelni fogjuk! Ezen kívül az is fontos, hogy egy karakter hivatalosan 1 klánba tartozhat. Ez nem zárja ki, hogy más klánban játsszon, de rendszerszinten egy klánhoz tartozik!
Nos, így hirtelen ennyi. Kérdés, kérés, óhaj, sóhaj, panasz jöhet ide!