OOC - Játékon kívüli fórum
Karaktered neve: ---       Rangod: Nem bejelentkezett felhasználó       Pénzed: --- arany     
Varázsitalaid: Neked nincsenek varázsitalaid!
Herbária: Neked nincsenek varázsnövényeid!


Üdvözlünk!

Ez itt a www.Lanawin.hu weboldal játéktere. Egy fórumos szerepjáték. Te nem vagy bejelentkezett állapotban, ezért nincs jogod ténykedni a fórumon. Csak olvasni tudod a hozzászólásokat, semmi mást. Ha szeretnéd kipróbálni milyen is a fórum valójában, átélni izgalmas kalandokat, varázslatokat tanulni, bájitalokat vásárolni, egyedi karaktert létrehozni, felszereléseket kovácsoltatni, vagy küldetéseket végrehajtani, akkor regisztrálj bátran, ne habozz. Miután regisztráltál, és beléptél minden funkciót elérhetsz. Lehetőséged lesz részt venni a mesékben, vagy csak spontán játszani a megalkotott, mesés világban. Felkutathatod a város rejtélyeit, és részese lehet egy olyan fórumos szerepjátéknak, ahol a játékosok kényelme, és a játék élvezete a legfontosabb.

Vissza a főoldalra!
Nincs "nagyobb" helyszínJátékon kívüli fórumArthenior főtere (új)
Amon Ruadh (új)
Füves puszta (új)
Dokkok és kikötő (új)
Játékon kívüli fórum >> Lanawin fórum >> Segítség >>
Pontok és értékek
<< Előző oldal - Mostani oldal: 2 (21. - 40. üzenet) - Első olvasatlan beíráshoz >>Oldal váltása: - Következő oldal >> -

40. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2015-09-02 14:05:41
 ÚJ
>Nyálkás Gulch avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Játékos
IC üzenetek: 41
OOC üzenetek: 9
Igenis, sir, elnézést!


39. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2015-09-02 14:03:40
 ÚJ
>Emphus avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Adminisztrátor
IC üzenetek: 0
OOC üzenetek: 5971
Az IQ-ról annyit elárulok, hogy a tesztek direktben úgy vannak elkészítve, hogy a 100 jelölje az átlagot. És nem az átlag a 100-at. Egy mai 100-as IQ-val rendelkező személy intelligencia szintje (és nem hányadosa!) valójában magasabb, mint mondjuk pár száz évvel ezelőtti 100-as érték, mert az átlag intelligencia szint (és nem hányados!) növekszik. A 100-as érték definíció szerint az átlag, de az átlag egyre okosabb. Így de, éppenséggel az pont változik, ingadozik. A 100-as IQ ugyan az, mint itt az "átlagos" intelligencia egy karakternél, és az IQ is csak arra jó, hogy egymáshoz képest viszonyítson személyeket, abszolút intelligencia mérésre nem használható (és itt amúgy visszakanyarodtunk a korábbi témához, hogyha pl. erőre lenne egy ilyen teszt, akkor most lehet, hogy átlagos értékkel 50 kg felemelhető, de lehet, hogy 10 év múlva ez már 60 kg lesz, ezért nem lehet fixen behatárolni, hogy adott erővel milyen tömeg emelhető meg, és ezért van, hogy a tulajdonságok és képességek csak viszonyszámok, nem fixált értékek).

A szakadékszerű különbségre: ha nem lenne meghúzva a legendás maximum, amin pl. varázsitallal sem lehet növelni, akkor még nagyobb különbségek lennének. Mert Te kezdő karakterrel tudsz érdemben varázsitalt használni, egy legendás már nem. Ha lehetne ilyenekkel tovább növelni az értékeket, akkor Te még inkább elgyengülnél hozzájuk képest. Tehát ha Te rossznak gondolod azt, hogy szakadékszerű különbségek vannak, akkor egyben ilyen szempontból jónak tartod a meghatározott maximumot, és az orrhossz végső értékét is.

A hozzászólásod maradék része viszont nem vág témába, így nem reagálnék rá, és szeretnélek megkérni, hogy a segítség részben maradjunk a kérdéseid feltevésénél a megfelelő témákban (pl. munkának és mágiának van külön témája), míg az ötleteket a fejelsztés részben vesd fel. Köszönöm.


38. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2015-09-02 13:48:37
 ÚJ
>Nyálkás Gulch avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Játékos
IC üzenetek: 41
OOC üzenetek: 9
Dejsz a báitalnak éppen az az értelme, hogy mágikusan megnövelje a használó tulajdonságait azok természetes állapotához képest. Bár ha jól vettem észre, itt inkább egy amolyan "kvázi-reális" mágiarendszer uralkodik, amit tudományként tanulnak, s talán így a bájitalok is csupán természetes faktorokkal dolgoznak. Mondjuk jelenleg igen messze állok attól, hogy a kérdés igazán foglalkoztasson, inkább csak teoretikai jelleggel vágtam bele a témába.

Valahol kicsit olyan, mintha a valóságban ingadozna a majd' száz éve belőtt 100-as standard IQ szint, amihez méricskélni szokás az embert, retroaktívan érzékelve minden megszülető fogyatékost, vagy feltaláló géniuszt, akik csak a világra születnek. Valójában annyiban más a rendszer, hogy az IQ-nál a 100-as érték jelentése változik, itt meg a szám, ami a megadott értéket jelöli, ha jól értem.

Igazából tökéletes rendszert nem lehet erre készíteni. Kicsit talán az zavar, hogy a kezdő és veterán karakterek közti különbség ezáltal szakadékszerű, de ez a legtöbb RPG általános hibája. Attól még, hogy én egy kezdő bölcs vénembert szeretnék játszani, ugyanúgy lehetek ostobább a rendszer szerint, mint egy tapasztalt földműves, vagy barbár. Holott a világ logikája szerint a bölcs vénember itt létezik már x éve és tapasztal már a kezdés előtt.

Persze ha máshogy állna össze a képlet, akkor meg az lenne a probléma, hogy az illető hiába játszik szintén x éve, egy kezdő elmebeteg, mint derék Gulch barátunk, akár el is intézhetné egy kedves belső sugallattól vezérelve, semmibe véve az elmúlt évek munkásságát.

Ami pozitívum és tetszik benne, az a reagokat és aktív játékot támogató rendszer. Mondjuk ennek is megvan a maga szépséghibája (pl. két napja drámázok egy kedves félarcú hölggyel a mocsár körül és valahogy a zsebembe termett 600 arany, míg beszélgetés közben birkákat etettem, inaskodtam [egy tudathasadt mocsárlakó őrült... Bruce úrfi elbújhat mellette a gyerekkori trauma-copingjával] anélkül, hogy feltűnt volna.), de ha az ember ésszel kezeli (és mondjuk nem vesz egy villát, miután 20 reagon át románcot épített valakivel a megspórolt garasain vett fogadói szobában) és nem aknázza ki a szépséghibáit, ezek nem olyan zavaróak.

A mágiatanulást egyelőre nem tapasztaltam ki, de mindenképp szeretném a későbbiekben. S talán a különleges karakteralkotás lehetőségével is élek majd egy vörhenyes mocsári gázfelhőktől mentes napon, már amennyiben még él a funkció.

Ezzel kapcsolatban pl. érdekes ötlet lehetne IC kaszt-elsajátítási lehetőségeket beépíteni valahogy a játékban, bár egy idő után beláthatatlan adminisztrátori, moderátori vagy mesélői nehézségekhez vezetne.


37. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2015-09-02 13:22:00
 ÚJ
>Emphus avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Adminisztrátor
IC üzenetek: 0
OOC üzenetek: 5971
Hehe, tetszik a megfogalmazás. :) Megpróbálok válaszolni a feltett kérdésekre.

1. Igen, ez esetben már sajnos az orrhossznövelő varázsitallal sem lesz esélye tovább növekedni. Ennek fő oka, hogy egyszerűen teste elérte a fizikai korlátait (és ez fennáll még karizma vagy intelligencia esetén is). Egyszerűen nincs tovább. De ha tényleg legendás orrhossza van, nem kell amiatt aggódnia, hogy felvegyék munkatársnak ahhoz a bankhoz.

2. Ez esetben a bájital egyrészt inflálódik, másrészt mivel folyamatosan vannak új karakterek, akiknek szüksége lehet rá, mégis megnőhet rá a kereslet, amivel pont hogy értékesebb lesz inflálódás helyett. És több új aktív játékos érkezik az oldalra, mint ahányan elérik a legendás értéket, így szummában nagyobb lesz a kereslet is.

3. A mágiatanulás működése ennél egy picit összetettebb, ugyanis két részre oszlik: az egyik, hogy a rendszertől tanulsz, a másik a többi játéktól való tanulás. Amit Te felvázoltál, az abban az esetben történhetne meg, hogyha csak rendszertől lehetne tanulni varázsolni, mert bár a tanulásnál az értékek fixen számítanak be, a folyamat nehezedése ott nyilvánul meg, hogy a jobb/erősebb mágusok sokkal előrébb tartanak, és igazából ezért az átlagos mágia tudási szint (az azt aktívan tanulók körében) a magasabb. Ezzel szemben viszont ha később jössz, gyakorlatilag könnyebb dolgod van, mert lehetőséged van IC csatlakozni már olyan szervezetekhez, akik átadnak Neked mágikus tudást.



36. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2015-09-02 02:00:23
 ÚJ
>Nyálkás Gulch avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Játékos
IC üzenetek: 41
OOC üzenetek: 9
Jezabiel korábbi hozzászólását berobbant egy igencsak zavaró gondolatmenet.
Tegyük föl, van egy tulajdonság, mondjuk orrhossz, hogy ne olyan fallikus dolgot mondjak, mint aminek a méregetéséhez alapvetően hasonlít a tulajdonságrendszer.
Namármost...ha az ember eléri a legendás orrhosszt, s még valamilyen oknál fogva mindig nem hívták be a közeli gnóm bankba kóser munkatársnak, ami miatt úgy dönt, hogy elmegy venni egy orrnövelő varázsitalt, szegénynek nem lesz esélye továbbra sem, mivel már úgyis legendás? Csak nekem kellemetlen ez?
Az én rendszerismeretem igencsak korlátolt (jó időben néha eltalálom a jó gombokat a jó helyen), de ha egyszerűen minden létező dolgot az összes többi valamilyen dologhoz viszonyítjuk, akkor előállhat egy helyzet, amiben Gnorzzfobi Vborr, az ősz gnóm alkimista, hogy egyetlen ifjú unokáját bejuttassa a győztes orrhosszal majd a bankba, még valamikor az ősi időkben megfőz egy igen potens varázsitalt, majd az ital hatása inflálódik a palackon kívüli világ változásainak hatására, kevesebb relatív-orrméret változást nyújtva, mint palackozáskor? (mondjuk a lent említett +3-as bónuszt nyújtva)

Ennek ugyanis elég komoly kihatása volna bizonyos paradox téridő-kontingens részvényekre az őskáosz-piacon. Gondoljatok csak bele kedves feleim! Ha mind eljárnánk edzeni, mind gyöngébbek lennénk tőle a közös átlag növekedésével! A mágikus egyetemek padjai üresek lennének, s mindenki csak időmágia-szakra járna, hogy visszaugorhasson azokba az időkbe, mikor még a varázserőt egy alacsonyabb átlaghoz mérték!

Valahol persze a rendszer abszurditása mögött ott rejlik valamilyen gyönyörűen csiszolt logika, de számomra ez megdől ott, hogy pl. a mágia tanulásához szükséges relatív képzettségi szint fix, míg maga a tényleges érték inog, mint tisztes koleszterinre maxolt parasztbácsi alatt a vékonka deszkapalló. Talán változna a szükséges értelmi képesség ahhoz, hogy valaki egy készséget elsajátítson, mert a környezete értelmesebb lesz? Oké a társas elnyomás csodákra képes, de ez valahol megnyújtva a végtelenbe elvisz egy Terry Pratchett-i mágiarendszerhez, ahol a varázslók inkább nem tanulnak varázsolni, mert a portörlő-varázst kitanulni 25 év.

Előre is elnézést kívánok mindenkinek, akit a gondolati játék sértene, részemről csak fáradt voltam eléggé, hogy idetévedjek.
Üdvözlettel: Zabszem a köles közt.


35. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2015-08-23 11:47:21
 ÚJ
>Goer Mardar avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Játékos
IC üzenetek: 26
OOC üzenetek: 5
Köszönöm a választ!


34. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2015-08-22 20:53:04
 ÚJ
>Emphus avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Adminisztrátor
IC üzenetek: 0
OOC üzenetek: 5971
A módosítók eldöntése minden esetben a játékosokon múlik, illetve ehhez az adott pontos szituációra kérhetnek mesélői segítséget. A módosítók amúgy semmilyen formában nincsenek meghatározva.


33. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2015-08-21 12:17:41
 ÚJ
>Goer Mardar avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Játékos
IC üzenetek: 26
OOC üzenetek: 5
Helló!

Remélem, jó helyre írok.
Lóhátról való küzdelemben gyalogos ellen milyen módosítókat kapnak a karakterek? Ha le van írva valahol, akkor bocsánat, elsiklottam felette. :(


32. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2015-08-18 18:20:14
 ÚJ
>Emphus avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Adminisztrátor
IC üzenetek: 0
OOC üzenetek: 5971
Ha tényleg elolvastad a témában lévő hozzászólásokat, láthatod, hogy a kérdésednek értelme sincs. (És teljesen mindegy, mennyi egy tündér súlya, és az is, hogy a karaktered rossz, átlagos vagy jó erővel rendelkezik-e, ahogy az is, hogy mi a faja.)

A szabályzat értelmében Te megpróbálod felemelni a másik karaktert, és ő eldönti, hogy ez sikerült-e Neked. És ennek az egésznek köze sincs az értékekhez.


31. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2015-08-18 18:16:28
 ÚJ
>Lept Mihako avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Kezdő játékos
IC üzenetek: 19
OOC üzenetek: 2
Korábban elolvastam, de alapvetően nem tudom mennyi lehet egy tündér súlya... Ebből következtetve nem tudom hogy átlagosan mindenki el-e tudja bírni...


30. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2015-08-18 14:38:30
 ÚJ
>Emphus avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Adminisztrátor
IC üzenetek: 0
OOC üzenetek: 5971
@Lept: lásd ezen téma 17-24. hozzászólását.


29. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2015-08-18 14:05:35
 ÚJ
>Lept Mihako avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Kezdő játékos
IC üzenetek: 19
OOC üzenetek: 2
Elnézést, lehet hogy zavaró, de én is az erőről kérdeznék.
Egy átlagos erővel rendelkező gnóm, el bírhat egy kifejezetten alacsony(110cm) tündért? Például a vállán cipelve?

A hozzászólás írója (Lept Mihako) módosította ezt a hozzászólást, ekkor: 2015.08.18 14:05:55


28. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2015-08-17 19:47:00
 ÚJ
>Jezabiel Tinkerin avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Tapasztalt játékos
IC üzenetek: 897
OOC üzenetek: 163
Köszönöm


27. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2015-08-17 19:22:06
 ÚJ
>Emphus avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Adminisztrátor
IC üzenetek: 0
OOC üzenetek: 5971
Az alapvető válasz erre az, hogy a legendás a maximum, így a bájital nem befolyásol semmit. Ellenben ha a két játékos megegyezik egy ilyen kérdésben ennek ellenkezőjéről, akkor abban az esetben ettől az állásfoglalástól eltérhettek.


26. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2015-08-17 14:55:41
 ÚJ
>Jezabiel Tinkerin avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Tapasztalt játékos
IC üzenetek: 897
OOC üzenetek: 163
Bájitalos / amulettes kérdésem lenne.

Ha két legendás erejű karakter erőpróbát tesz, és az egyik megiszik előtte egy +3 erőt adó bájitalt... Az akkor "legendásabb" erővel fog rendelkezni és ő nyer? Vagy mivel eredetileg is legendás volt az ereje, totálisan teljesen nullát használ a bájital?


25. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2015-07-09 10:08:12
 ÚJ
>Jezabiel Tinkerin avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Tapasztalt játékos
IC üzenetek: 897
OOC üzenetek: 163
Köszi :)


24. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2015-07-09 10:05:41
 ÚJ
>Emphus avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Adminisztrátor
IC üzenetek: 0
OOC üzenetek: 5971
Ha csak az erőt veszitek figyelembe szkandernál (ami helytelen, mert rengeteg múlik a technikán), akkor igen.


23. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2015-07-09 10:04:15
 ÚJ
>Jezabiel Tinkerin avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Tapasztalt játékos
IC üzenetek: 897
OOC üzenetek: 163
Más hasonló: kiváló erejű 110 centis gnóm döntetlent tud szkanderozni egy kiváló erejű 350 centis óriással?


22. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2015-07-09 09:57:46
 ÚJ
>Emphus avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Adminisztrátor
IC üzenetek: 0
OOC üzenetek: 5971
Nem kell kitalálnotok milyen az átlagos. Mint azt már harmadjára írom, az értékek alapvetően a karakterek összehasonlítására vannak, nem arra, hogy abszolút interakciókat meghatározzanak. Legendás erővel nekem édes mindegy, hogy 100 vagy 500 kg-ot tud felemelni a karaktered. A lényeg az, hogyha találkozik egy kitűnő erőben lévővel, akkor annál erősebb, és kész. Azt, hogy melyik karakter pontosan mennyit tud felemelni, értelmes keretek között magára a karakterre bízom, kalandban pedig a mesélőre, nincs szükség szabályozni.


21. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2015-07-09 09:36:09
 ÚJ
>Jezabiel Tinkerin avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Tapasztalt játékos
IC üzenetek: 897
OOC üzenetek: 163
Kicsit beleszólnék én is mert hasonló problémák már bennem is felmerültek :)

Kérdés, hogy a JKkhoz, vagy az összes létező lényhez viszonyítva nézzük ezeket a dolgokat? Mert ha nem a JKkhoz hanem az összes NJK parasztot meg földművest meg nemest is beleszámolgatjuk, akkor igazán meg lehetne határozni egy átlagot, csak úgy viszonyításképpen, hisz egy ilyen egész világot szem előtt tartó átlag értéke nem fog változni, legalábbis nem 1-10-100 év alatt.
Ha viszont csak a JK-khoz mérjük az értékeket, akkor legalább annyi átlagon aluli erővel (vagy bármi mással) rendelkező JK-nak kéne lennie, mint átlagon felülinek.

De akárhogy is nézzük, ha például legendás erőm van, mondjuk 200%-al erősebb vagyok az átlagnál. Ahogy te is írod, ez nem a való világ. Itt nem ugyanazok az értékek mint IRL. Honnan kéne tudnom tehát hogy mi az átlag? Pont azért mert ez nem IRL, meg kell hogy határozz valahogy egy átlagot. Való világban mondjuk el tudom képzelni hogy mennyire erős egy átlagos ember, és akkor annak tudnám venni a 200%-át, de ez nem IRL, fogalmam sincs hogy mennyire erős itt egy átlag ember, tehát fogalmam sem lehet arról hogy annak a kétszerese mennyi. Te magad írod hogy "Ha az átlagos fel tud emelni egy szekeret, akkor a legendás két szekeret fog tudni felemelni. Ennyire egyszerű" Csak pont az nem derül ki ténylegesen sehol, hogy mennyit bír felemelni az átlagos, tehát tippem sincs hogy mit duplázzak meg.

Szerintem Dwartak a lehető legjobban közelítette meg ennek a megoldását, pont mert nem azt írta hogy le hogy "300 kilót tud szakítani" hanem viszonylag teljes képet próbált alkotni azzal hogy több adatot adott meg.

Rendben hogy egy legendás kétszer olyan erős mint egy átlagos, de ha te aki ezt a világot írtad nem mondod meg nekünk hogy itt mi az átlagos, akkor honnan kellene kitalálnunk?


1-20 , 21-40 , 41-60