OOC - Játékon kívüli fórum
Karaktered neve: ---       Rangod: Nem bejelentkezett felhasználó       Pénzed: --- arany     
Varázsitalaid: Neked nincsenek varázsitalaid!


Üdvözlünk!

Ez itt a www.Lanawin.hu weboldal játéktere. Egy fórumos szerepjáték. Te nem vagy bejelentkezett állapotban, ezért nincs jogod ténykedni a fórumon. Csak olvasni tudod a hozzászólásokat, semmi mást. Ha szeretnéd kipróbálni milyen is a fórum valójában, átélni izgalmas kalandokat, varázslatokat tanulni, bájitalokat vásárolni, egyedi karaktert létrehozni, felszereléseket kovácsoltatni, vagy küldetéseket végrehajtani, akkor regisztrálj bátran, ne habozz. Miután regisztráltál, és beléptél minden funkciót elérhetsz. Lehetőséged lesz részt venni a mesékben, vagy csak spontán játszani a megalkotott, mesés világban. Felkutathatod a város rejtélyeit, és részese lehet egy olyan fórumos szerepjátéknak, ahol a játékosok kényelme, és a játék élvezete a legfontosabb.

Vissza a főoldalra!
Nincs "nagyobb" helyszínJátékon kívüli fórumArthenior főtere (új)
Amon Ruadh (új)
Füves puszta (új)
Dokkok és kikötő (új)
Játékon kívüli fórum >> Lanawin fórum >> Fejlesztés >>
[Elvetve] Új képesség + kaszt?
Mostani oldal: 1 (1. - 10. üzenet) - Első olvasatlan beíráshoz >>

10. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2016-05-25 20:28:14
 ÚJ
>Emphus avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Adminisztrátor
IC üzenetek: 0
OOC üzenetek: 5968
Nézd, amíg semelyik másik játékost nem zavarja, addig szerintem tárgytalan a probléma, és nem létező falakat szeretnél ledöntögetni. :)

Ha meg zavarja, máris meg lehet oldani egy gyors felülvizsgálattal, és mesélő szépen beírja a karilapodra, hogy mihez értesz. Ennyi.


9. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2016-05-25 20:26:46
 ÚJ
>Jezabiel Tinkerin avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Tapasztalt játékos
IC üzenetek: 897
OOC üzenetek: 163
Igazából anno is azért rágódtam sokat ezen, meg most is azért hozom fel, mert ég a pofám hogy Jezabiel mennyi mindenhez ért, anélkül hogy bárhova fel lenne neki ez írva... bár a 650 ic alatt azért hellyel-közzel ki is volt játszogatva, de hát akkor is... :P


8. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2016-05-25 20:19:14
 ÚJ
>Emphus avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Adminisztrátor
IC üzenetek: 0
OOC üzenetek: 5968
Nagyjából teljesen egyetértek Maereh-el, bennem is ez fogalmazódott meg, mikor olvastam az ötletedet. Míg egy alkimista képesség igazából szándékosan korlátozza az alkimistákat, addig egy mesterségnél ilyenre nincs szükség, mert nem jelenik meg rendszerszintű előny miatta. Ahhoz, hogy ilyenk képességeknek érdemi haszna legyen, komplett craftolási rendszert kéne összerakni, és szépen elmennénk Minecraft irányába, hogy lesz képesség mondjuk bányászsára, munkából bányász munkát vállalsz, kapsz szépen érceket a képességed alapján, aztán azokból kinyered a nyersanyagot, kombinálod stb. Teljes gazdasági rendszer. Ilyen pedig több okból sem lesz.

A másik, hogy jelenleg van egy "játékban történt" rész, amit a mesélők szerkeszthetnek. Nem érzek jelentős különbséget aközött, hogy oda írják be valakinek a kovácsolás képességét, mint hogy plusz egy rublika lenne a képességeknél. Ez a rész innentől kezdve gyakorlatilag meg van oldva, csak kreatívan kell kihasználni a meglévő lehetőségeket.

@Mae, ezen téma 7. beírása:
Igen, ez szándékosan így van. Pakold máshova a pontokat. Nem fogod tudni mindegyikből elérni a 200-at. Könnyebb elérned neked a jót, mint másnak mondjuk a nagyon jót, cserébe hosszútávon megrekedsz ott. Valamit valamiért. De ez nem ezen téma tárgya. :)

A hozzászólás írója (Emphus) módosította ezt a hozzászólást, ekkor: 2016.05.25 20:20:44


7. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2016-05-25 20:13:43
 ÚJ
>Maereh Ertgrimmsa avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Tapasztalt játékos
IC üzenetek: 276
OOC üzenetek: 9
Mint érintett, hozzátenném, hogy valahol furcsa a rendszer.

Meareh jelenlegi értéke:
Ügyesség: jó (102) alapvetően ezzel nincs is baj, hiszen 200 pontot is el lehet érni, ugye?

Csakhogy:

Fajok leírásánál a törpékre ez vonatkozik:

Bónuszok

A törpék kis termetük és zömökségük miatt erősek, de kevésbé ügyesek. Ezért intelligenciára, állóképességre és gyorsaságra +1, míg erőre +3 pontot kapnak szintlépéskor. Ezáltal a hétfokú tulajdonságskálán erőből elérhetik a "legendás" értéket, míg intelligenciájuk, állóképessük és gyorsaságuk "nagyon jó" lehet. Minden másban csak a "jó" érték érhető el számukra.

Magyarán, ha Mae ügyessége eléri a 200 pontot, akkor is csak "jó" lesz.

Ilyenkor nem vagyok igazán motiválva, hogy oda még több pontot rakjak, mikor a többi tulajdonságán tudok fejleszteni még, de ezen már nem.



6. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2016-05-25 20:04:57
 ÚJ
><b style='color:#c03010'>Mesélő (Daidalos)</b> avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Mesélő
IC üzenetek: 828
OOC üzenetek: 217
Na még ezt ideokoskázom, aztán majd jön Emp.

Viszonyítási alap.
Ember: mindenre +1et kap, azaz +2 az összeg

Gnóm: Int. +3, Ügy. +0 azaz +3 az összeg, elvileg "feltalálók" tehát kovácsolhatsz Intből nyugodtan, a terv a mesteri nem a kivitel.

Törpe: "A törpék kis termetük és zömökségük miatt erősek, de kevésbé ügyesek."
A törpe kovácsokkal lenne itt a baj csak, igen, hisz nekik az összeg csupán +1, azaz mesterkardokat kovácsolni ki tudja mennyire tudhatnak, ja... de elvileg a fajleírás tömör része értelmében nem is kéne tudniuk, inkább a tömeggyártott nehéziparra, nem az egyedi darabokra fókuszált faj (hozzáteszem, ha kitalálunk erre egy rendszert úgy kell max megalkotni, hogy nekik is legyen esélyük a komolyabb munkákra, ha csak kisebb is.)

Szóval annyira nem balanszolatlan a dolog mégsem.


5. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2016-05-25 19:47:44
 ÚJ
>Jezabiel Tinkerin avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Tapasztalt játékos
IC üzenetek: 897
OOC üzenetek: 163
hát, is-is, igen, én is gondoltam amúgy ilyesmire már Daidalos, csak az a gond itt hogy ugye elviekben a törpök és a gnómok a legügyesebb mesteremberek, mindkét faj +0 ügyesség... és akkor intelligenciából kovácsolok meg ácsolok? oké nyilván kell hozzá az is de hát na...


4. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2016-05-25 19:30:27
 ÚJ
>Maereh Ertgrimmsa avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Tapasztalt játékos
IC üzenetek: 276
OOC üzenetek: 9
Végtére is ez is jogos, Daidalos.


3. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2016-05-25 19:20:50
 ÚJ
><b style='color:#c03010'>Mesélő (Daidalos)</b> avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Mesélő
IC üzenetek: 828
OOC üzenetek: 217
Mint Zöldfülű mesélő írnék most.

Szerintem a karakterek alkotó munkáinál figyelembe volt eddig véve (ha nem játékszínesítő) az ügyesség, és az intelligencia, ha nem... nos... akkor legyen így, hozzunk létre erre egy irányelvet, mint az árakra, ha javasolhatom, így sem kaszt, sem karilapra irkafirka, sem ETs túlerő nem lesz, gyakorlatilag rendszerszinten ez meg is van. Aki meg egyszerre ékszerész és hímzőmester egy kis fafaragóval ötvözve komolyabb intelligencia nélkül, az VP, de ugyanúgy, ahogy egy nemesnek lehet ETs villája, mert kellék a nemes kijátszásához egy ácsnak is kell lennie tanulmányának, másképp meg van lőve ez az oldala is a világnak (ha jól tudom pont a teljességre törekszünk). Az más kérdés, hogy nagyon rossz ügyességgel max a saját kezét fogja megszögelni.




2. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2016-05-25 19:09:31
 ÚJ
>Maereh Ertgrimmsa avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Tapasztalt játékos
IC üzenetek: 276
OOC üzenetek: 9
Jezabiel, szerintem maga az alapötlet jó.
Annyi vele a gondom, hogy míg egy legendás alkimistának valóban van is haszna/vagy lehet abból, hogy ő a legtutibb varázsital-keverő (mert pl. mindenki tőle akar hupililát meg bugyirózsaszínt venni, lévén senki más ki nem tudja keverni) illetve egy harcosnak is van előnye ha legendás kardforgató, és nagyon jó az ereje, gyorsasága stb. (harcrendszer, vagy zsold!), addig jelenleg az, hogy valaki mesterember nem hajt semmiféle igazi hasznot.
Ahogy én ezt eddig láttam, ez csak játékszínesítő elem jelenleg. Ahhoz, hogy ennek értelmét lássam (gondolom rengeteg babara a kódolásban) Lanawin szerte fizetőképes keresletnek kellene jelen lennie.
Ha valaki péknek akarna állni, akkor miért is mennének hozzá? Miért tömné mindenki az ő zsebét, mikor a rendszertől is vehet élelmiszert? Ugyanilyen necces a kovács, vagy az ács funkciója is.
Jelenleg aki nem akar ácsnak fizetni, az simán hoz ET-ből kacsalábon forgó palotát.

Ennek ellenére én nem vagyok a dolog ellen. Igazából talán élénkítené az életet, ha nem csak a nagy mesterségek szerepelhetnének...
Hanem, ahogy mondtad, a karilapon annyi, hogy mesterség 1., mesterség 2., mesterség 3
És lenne alatta hely, ahova a kari beírhatja maga, hogy mi a mestersége. És ez nem lenne törölhető.
Ha először mosónő volt, és abból már nagyon jó, válthat, lehet varrónő és kezdheti azt is fejleszteni, nyilván közben nem feledi el, hogyan kell mosni foglalkozásszerűen. :)

Bár azt hiszem, ezt annyira nem egyszerű kialakítani, kódolni (ehhez nem értek).
Addig meg csak bemondásra megy, ez a helyzet.


1. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2016-05-25 18:46:20
 ÚJ
>Jezabiel Tinkerin avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Tapasztalt játékos
IC üzenetek: 897
OOC üzenetek: 163
Régebben már valami hasonlót felvetettem, azóta is érlelőik bennem hogyan lehetne megoldani valami ilyesmit, mert szerintem hiányzik. Anno "barkácsolásnak" neveztem, vagy valami hasonlónak, már nem emlékszem...
Elég sok JK van mostanában akiknek valamilyen konkrét mesterségük lenne, pl kovács, ács, ötvös, építész, xy... de ezek mind csak úgy hasraütésre vannak kijátszva, leginkább ET-ből. Már az a rész hogy ő igenis nagy "mester" valamiben. Egyszerűen leírja hogy az, és akkor az, kaszttól független. És mindenkinek a lelkiismeretére van bízva, hogy nem ír magának ET-ből egy olyan karaktert aki istenadta tehetség mindenben.

Nekem ez továbbra is bántja a szememet, ha már azért meg kell szenvedni hogy egy "keresés" képességet vagy egy "alkímiát" felszenvedjünk magasra, pláne ha pl harcos kaszttal játszunk és úgy alkímiát, az elég macerás, de amíg nem lesz magas az értéke addig nem fogunk menő alkimistát kijátszani. Miért lehetne akkor rögtön 1 IC-s karival ET-ből menő kovácsot kijátszani, vagy akármi bármit?

Bekerülhetne esetleg egy "speciális" képesség. Azért lenne speciális, mert alapesetben amíg valaki nem "nevezteti el", addig meg sem jelenne a karakterlapon. Nyilván ez kódolásilag nem lenne kifejezetten egyszerű, de ha például ezt a képességet bármelyik mesélő tudná módosítani egyszer, akkor tök jól ki lehetne játszani bármilyen mesterséget. Aki szeretne ilyesmivel foglalkozni, mondjuk kovács lenne, felkér egy mesélőt hogy írja át a "mesterség"-ét "kovácsolás"-ra, mintha egy felszerelést nevezne át, de ezt csak egyetlen egyszer lehet módosítani. Innentől kezdve hogy nevet kapott a mestersége, már megjelenik a karakterlapon, és mindenki látja hogy annak a fickónak a "kovácsolás" képessége átlagos, jó, legendás, akármi... és akkor tényleg ki lehetne játszani rendesen az ilyesmit, nagyobb szerepet kaphatna az ilyen jellegű mesterség a játékban és ténylegesen számítana hogy ki mennyire ért valamihez.

Ezzel együtt akár bekerülhetne a "Mester" kaszt is, aki erre a képességre kap bónuszokat (vagy a polgár kicsit átalakítva pl). Akár azt is el tudnám képzelni hogy a mesélők felkérésre több "mesterség"-et beírjanak egy karakterlapra, ha valaki mondjuk ács is szeretne lenni, meg építész is, annak mindkét mesterség külön külön megjelenne, és mindkettőre tehetné a pontokat. Nyilván így akkor ezekre "pazarolja" a pontjait a tanulás vagy a fegyveres harc helyett, de hát na, választani kell ki miből szeretne jó lenni, aki 1-2-3 mesterséget szeretne legendásra felvinni és hagyni a többi képességét 10-en, hát az ő döntése.


1-10