OOC - Játékon kívüli fórum
Karaktered neve: ---       Rangod: Nem bejelentkezett felhasználó       Pénzed: --- arany     
Varázsitalaid: Neked nincsenek varázsitalaid!


Üdvözlünk!

Ez itt a www.Lanawin.hu weboldal játéktere. Egy fórumos szerepjáték. Te nem vagy bejelentkezett állapotban, ezért nincs jogod ténykedni a fórumon. Csak olvasni tudod a hozzászólásokat, semmi mást. Ha szeretnéd kipróbálni milyen is a fórum valójában, átélni izgalmas kalandokat, varázslatokat tanulni, bájitalokat vásárolni, egyedi karaktert létrehozni, felszereléseket kovácsoltatni, vagy küldetéseket végrehajtani, akkor regisztrálj bátran, ne habozz. Miután regisztráltál, és beléptél minden funkciót elérhetsz. Lehetőséged lesz részt venni a mesékben, vagy csak spontán játszani a megalkotott, mesés világban. Felkutathatod a város rejtélyeit, és részese lehet egy olyan fórumos szerepjátéknak, ahol a játékosok kényelme, és a játék élvezete a legfontosabb.

Vissza a főoldalra!
Nincs "nagyobb" helyszínJátékon kívüli fórumArthenior főtere (új)
Amon Ruadh (új)
Füves puszta (új)
Dokkok és kikötő (új)
Játékon kívüli fórum >> Lanawin fórum >> Fejlesztés >>
[Elvetve] Új kasztrendszer
Mostani oldal: 1 (1. - 6. üzenet) - Első olvasatlan beíráshoz >>

6. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2012-08-13 20:08:47
 ÚJ
>Emphus avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Adminisztrátor
IC üzenetek: 0
OOC üzenetek: 5969
További indok nem érkezett szükségességet illetően. Elvetve.


5. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2012-04-13 23:20:09
 ÚJ
>Moderártor (inaktív) avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Adminisztrátor
IC üzenetek: 0
OOC üzenetek: 20
Sziasztok!

Itt az én véleményem is, bár senki se kérte. :)Igazából a varázshasználók topikba készült, de mivel nem csak azzal kapcsolatos, hanem nagy általánosságban a kasztokról, ide írom.
Szép dolog és dicséretes az ötletelés, ezt leszögezem. Elvégre az is mozdíthatja előre a haladást, segíthet játékosbarátabbá tenni az oldalt. Viszont...

Túl sok szabályt, vagy ágat létrehozni nem jó. A én tapasztalatom legalábbis ez. Sok játék esetében ez a konkrét határszabás nem feltétlenül javított a játékélményen. Az előző rpg-t konkrétan nagyrészt emiatt hagytam ott én is.
Másik dolog. A mágus kasztot már csak azért sem tartom jó ötletnek dirib-darabbá nyirbálni, mert a kitalált verzió például nem fed le mindent, ami beletartozhat a 'mágus' fogalomkörbe. Magam is varázshasználó karakter birtoklója vagyok, és a tervezett szétbontás egyik kategóriáját sem éreztem az elképzelésem szerint valónak. Ha az előző varázslóm nem halt volna ic halált, őt még kevésbé tudnám bármelyikbe is sorolni. Továbbá ha így szétosztanánk, az én olvasatomban ez azzal is együtt járna, hogy a varázslatokat is szét kellene cincálni, hogy az egyes alkasztokhoz (is) illeszkedjenek.

Más kasztok: Emphus indoklásához még azt tenném hozzá, amit fentebb írtam. Nem kell az a sok megkötés, jóból is megárt a sok :) Kellő találékonysággal bármi áthidalható, megoldható, kijátszható. Az intrikázás is, a nemes lét is. (Utóbbi esetben a vagyonosodás receptje: pár kiló aktívság, néhány szintén aktív játékostárs, meg néhány tucat szép, 900 karakter fölötti hsz. A merészebbek, gyakorlottak bátran törekedjenek a 2k karakterszám fölötti postra :)

Plusz szövegdobozra sincs szükség, van kettő, az épp elég. Ha valami nem tetszik, úgyis szólunk :)

Uff :)


4. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2012-04-12 19:55:54
 ÚJ
>Sirnoch Dilumer Arun avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Játékos
IC üzenetek: 38
OOC üzenetek: 14
A válasz logikus és remek. Akkor én innentől kezdve nem látom, hogy miért visítanak oly sokan a kasztok miatt. Erre, hogy ki látja ki nem látja ez nem is fontos. Az meg, hogy pláne még pontban sem lényeges mennyiség akkor meg végképp neked adok igazat. Igazából a szintlépést nem is nagyon nézegettem. Varázsolni nem akarok. Fegyvere van a karakternek jobb nem kell neki. Max vesz egy gyűjteményre valót. Pontokra gyúrni max akkor, ha tényleg lényeges lenne, de igazából ez meg többek említése alapján kijátszásra megy. Szóval innentől valóban nem látom értelmét. Részemről érthető a magyarázat.

Még annyit tennék hozzá, hogy tegyetek egy editálható kaszt mezőt oda és kész. Mármint a KM-ek számára. Akit annyira zavar az majd kéri, hogy írják át. Én úgyis említem mindenhol, hogy a karakter bajvívó. Akként is fogom játszani. Azokat a bónuszokat is kapja szóval nem igazán zavar a kasztnév.

A hozzászólás írója (Sirnoch Dilumer Arun) módosította ezt a hozzászólást, ekkor: 2012.04.12 19:58:34


3. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2012-04-12 19:54:29
 ÚJ
>Dariskel Skeldrather avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Játékos
IC üzenetek: 151
OOC üzenetek: 19
Ez vicces, mármint valóban ez főként egy olyan dolog, hogy ott motoszkál a tudatomban mint ahogy azokéban is akik fel-fel vetik az új kasztokat, ahelyett hogy azt keresnék, hogyan lehet kijátszani a jelenlegi körülmények között, szóval ott motoszkál, hogy de nem az a kaszt van odaírva aki én vagyok, noha szőrszálhasogatásnak is tűnik. Egyébként lenne egy számottevő előnye mindenképp:

-Megszűnnének az új kaszt javaslatok.

Emellett csekélyebb előny a játékos komfortérzete, de azért megemlíteném, bár tény hogy kicsit sok hűhónak hat a semmiért. Talán még annyi, hogy ha sok kaszt kerül be, egy kicsit átláthatatlanná teszi a rendszert. A moderálás problémáját is abszolút meg tudom érteni, és ha ez gond nagyon szívesen segítenék benne. Tényleg nem szól többről ez mint hogy a játékos komfortérzete meglegyen. Hogy azt játszhassa ami. Esetleg azon, hogy a kaszt keveset nyom a latba lehetne változtatni. Ennyi a meglátásom, de teljesen igazat adok.


2. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2012-04-12 19:46:41
 ÚJ
>Emphus avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Adminisztrátor
IC üzenetek: 0
OOC üzenetek: 5969
Nos, mivel meg lettem említve a beírásban:
- A másik témában már leírtam, hogy ezután minden egyes karakter kasztját is ellenőrizni kellene, mérlegelni, hogy van-e létjogosultsága a játékban, ha nem, akkor levelezgetni az illetővel, beállítani, hogy megváltoztathassa, ésatöbbi ésatöbbi. Rengeteg moderációs és adminisztrációs munkát igényel.
- Másrészről. Volt ez a példát: "Bárd akarok lenni, amit a jelenlegi körülmények közt tolvajjal, vagy vándorral kijátszhatok egészen nyugodtan, viszont akkor sokkal körülményesebb lesz a mágia megtanulása." Ebbe én belekötnék, ha szabad. Pontosabban javítanám: egyáltalán nem körülményesebb a mágia tanulása. A mágia minden kaszt számára nyitott és szabad, a tolvajok és vándorok is ugyanúgy tanulhatnak mágiát, ugyan olyan gyorsan, mint a mágusok. Csak kezdésnek vannak lemaradva egy picit, cserébe szintenként kapnak pontokat. Ez a lemaradás nem is olyan sok amúgy.

Ezen kívül rávilágítanék pár dologra, ha szabad: egyrészt, ez a rendszer miben tud többet, mint a mostani? Szabadabb a kasztod névválasztása? Und? Senki nem látja a kasztodat. Tökmindegy milyen néven fut. Több fajta képességvariáció van? Und? Olyan minimálisan számít a kaszt, hogy ez nem sokat számít. Értsd: szintlépésnél kapod a 10-20 elosztható képességpontot, kaszt alapján meg kap 2-3 pontot. Szintlépésnél pontelosztásnál adhatsz pontokat olyanra, amit hiányolsz.

Innentől kezdve mit kapunk? Pár jópofa kasztnevet, amit nem lát senki.
És mit adunk érte? Több órányi egyszeri munkát + fél órányi munkát naponta.

Szólj, hogyha valamit rosszul látok.


1. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2012-04-12 19:13:56
 ÚJ
>Dariskel Skeldrather avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Játékos
IC üzenetek: 151
OOC üzenetek: 19
Nos előre bocsátanám, hogy legyünk szívesek nem tele spammelni ezt a témát, mindenki írja le bátran, hogy mit gondol arról amit itt vázolni fogok, de elsősorban Emphus véleményére vagyok kíváncsi. Emphus ezúton szeretnélek megkérni, hogy legyen is bármi a kimenetele annak amit leírok, kérlek indokold meg, hogy miért gondolod azt amit, mert bár sejtem, hogy elvetésre kerül, kíváncsi vagyok, hogy miért. Pl. Rengeteg munkát igényel, és a felmerülő problémák túlontúl bonyolulttá teszik. Megértem, hogy amit most le fogok írni, koránt sem kis feladat kivitelezésben, és hogy főleg a már regisztrált karakterek jelentik a gondot, annak ellenére, hogy maga a rendszer kutyafüle. Szóval:

Gondolkodtam sokat, hogy mit lehetne tenni ezekkel a kasztokkal, amik időről időre felbukkannak, mert valakinek olyanhoz lenne kedve ami még nincs az oldalon. Ilyenkor vagy elfogadásra kerül a dolog, vagy azt kapja az illető válaszul, hogy a meglévőekből már megoldható a gondja. Arra a következtetésre jutottam, hogy ismét csak hangsúlyozom a szerintem legkézenfekvőbb megoldás erre az, hogy törüljük az összes kasztot első lépésben. A következő az lenne, hogy felállítunk két a játék elején kiválasztható irányzatot,(vagy további gondolkodás, és indokolt szükség esetén többet) ezek pedig a harcos, és a varázshasználó lennének(tetszőleges névvel illetve, de ezzel a lényeggel). A fejlődési irányt azaz a kasztból származó pontokat a játékos döntené el karaktergenerálásnál, tehát az elején megállapítaná, hogy milyen bónuszokat szeretne kapni a továbbiakban szintenként. A további kaszt nevét a játékos határozná meg, egy szerkeszthető kaszt mező segítségével, így lehetőséget adva arra, hogy teljes mértékben a játékos döntse el milyen kasztot akar kijátszani, nem beszélve arról, hogy ez kiküszöbölné az állandó jelleggel felmerülő új kasztok problémáját. Persze moderátor által ellenőrzött kaszt nevekkel.

Részletek:

Harcos: olyan karakter aki valamilyen fegyverrel, esetleg puszta kézzel harcol, de tanulhat ugyan mágiát, viszont az elején nem tud affinitásra adni, és a varázslatai sikeressége a másik csoporthoz képest alulmarad. Például: Csak harcos karakterkasztok nevei: harcos, zsoldos, fejvadász, tolvaj, és a többi. mágiát használó, de inkább harcos karakterkasztok nevei: Lovag, szerzetes, vagy ez a bizonyos varázszsoldos. Több nem jut eszembe.

Varázshasználó: Olyan karakter akinek jobb esélye van a varázslatok sikeres kivitelezésére, és affinitásra is oszthat el a rendelkezésére álló pontok közül. Csak varázsló kasztokhoz koncepciónevek: Varázsló, Elemmágus, Elmebűvész , Alkimista stb. Inkább varázsló, de fegyveres vagy pusztakezes harchoz is értő karakterkaszt nevek: Bárd, Boszorkány, Boszorkánymester, és a jó ég tudja még mi.


Megjegyzem ezek a koncepciónevek csak példák, szóval a játékos bármi lehetne, bárhogyan elnevezhetné azt amit ő képviselni kíván(továbbra is csak normális keretek közt), és ezt úgy és olyan pontokkal határozná meg, ahogy akarja. Leírok két példát.:

Bárd akarok lenni, amit a jelenlegi körülmények közt tolvajjal, vagy vándorral kijátszhatok egészen nyugodtan, viszont akkor sokkal körülményesebb lesz a mágia megtanulása, pedig egy bárdnak illik értenie az ilyesmihez, ezért esetleg megtehetem, hogy mágust választok kasztnak. Szóval az új rendszerben ezt úgy csinálnám, hogy kiválasztom a varázshasználó kasztot, és tegyük fel van a szintenként kapott pontjaim közül 10 amit fixen eldöntök hogy mire megy. Mondjuk ha a mágia affinitásra akarok rakni akkor azért két pontot kell feláldoznom. Tehát 2esre húzom a mágia affinitást, így az 4 ponttól megfoszt, és rakok még fegyveres harcra kettőt, emberismeretre hármat, és tanulásra egyet. (megjegyzem nem tudom hogy működik pontosan a pontrendszer, ez csak egy példa.) Így a bárdom kicsit konyítani fog a mágiához is, de harcolni is tud azért. A továbbiakban az határozza meg a karakteremet, hogy hogyan osztom el a szerzett pontjaimat, meg persze amit véletlenszerűen kapok. Ha ezzel megvagyok akkor fogom a kaszt mezőt, és megszerkesztem, nevezetesen odaírom hogy Bárd, vagy hogy Dalnok. Később ezt lehetne szerkeszteni, ahogy a történetem alakul. Pl. az élet úgy hozta hogy beálltam zsoldosnak, és akkor odaírom, hogy Zsoldos-dalnok.

Nézzünk egy példát a harcos kasztból. Varázszsoldos akarok lenni. Minden további nélkül megtehetem, miután eldöntöttem miben kell az illetőnek jónak lenni. Mondjuk affinitásom nem lehet(kivéve, ha úgy döntök, hogy varázshasználóként indulok el), ezért arra nem tudok tenni, de teszek az emlegetett 10 pontból 4et tanulásra, hogy könnyen megtanuljam a mágiát, 2 nyelvismeretre, 3at fegyveres harcra, és 3at fájdalomtűrésre, vagy akármi másra amire úgy érzem egy varázszsoldosnak szüksége lehet. Ezután fogom a Kaszt mezőt, és beleírom hogy "Varázszsoldos." És kész is nem kell fölöslegesen új kasztokat hozzáadni, vagy később elvenni, és egy új játékosnak sem kell válogatni a 26.000 kaszt közül, hanem konkrétan ki tudja alakítani azt, ami ő akar lenni.

Sirrel egyeztetve egy egészen kézenfekvő és egyszerűnek mondható megoldás kínálkozik, hogyha esetleg mégis működne ez a dolog. Arra gondoltunk, hogy a meglévő karakterek maradhatnának úgy ahogy voltak, miután eldöntötték melyik ágba akarnak tartozni, megkaphatnák a szerkeszthető kaszt boxot, meg az esetleges pluszpontokat, aztán jól van.

A Pontozást még egyszer elmondom, hogy csak példa, szerintem erre lehet olyan rendszert alkotni, ami megfelelő. És köszönöm annak a figyelmét aki elolvasta ezt a hosszú eszmefejtést, és pozitív, vagy akár negatív kritikájával hozzá fog szólni.

Lenne még egy utókérésem. Még mielőtt bárki elkezd kardoskodni a jelenlegi rendszer mellett, olvassa át alaposan mérlegeljen, és úgy támadjon olyan indokokkal, amiben van ráció. Jól esik az embernek, ha amikor azon küzd, hogy teljesebbé tegyen valamit, és gondolkodik rajta, meg nem sajnálja az energiát, és még ha nem a lehető legteljesebben is, de részletesen körültekintően próbálja ezt tenni, és felépíteni a mondandóját, akkor nem annyi a válasz, hogy ez sz*r. A megértést előre is köszönöm:D

THE END

A hozzászólás írója (Dariskel Skeldrather) módosította ezt a hozzászólást, ekkor: 2012.04.12 19:28:32


1-6