OOC - Játékon kívüli fórum
Karaktered neve: ---       Rangod: Nem bejelentkezett felhasználó       Pénzed: --- arany     
Varázsitalaid: Neked nincsenek varázsitalaid!
Herbária: Neked nincsenek varázsnövényeid!


Üdvözlünk!

Ez itt a www.Lanawin.hu weboldal játéktere. Egy fórumos szerepjáték. Te nem vagy bejelentkezett állapotban, ezért nincs jogod ténykedni a fórumon. Csak olvasni tudod a hozzászólásokat, semmi mást. Ha szeretnéd kipróbálni milyen is a fórum valójában, átélni izgalmas kalandokat, varázslatokat tanulni, bájitalokat vásárolni, egyedi karaktert létrehozni, felszereléseket kovácsoltatni, vagy küldetéseket végrehajtani, akkor regisztrálj bátran, ne habozz. Miután regisztráltál, és beléptél minden funkciót elérhetsz. Lehetőséged lesz részt venni a mesékben, vagy csak spontán játszani a megalkotott, mesés világban. Felkutathatod a város rejtélyeit, és részese lehet egy olyan fórumos szerepjátéknak, ahol a játékosok kényelme, és a játék élvezete a legfontosabb.

Vissza a főoldalra!
Nincs "nagyobb" helyszínJátékon kívüli fórumArthenior főtere (új)
Amon Ruadh (új)
Füves puszta (új)
Dokkok és kikötő (új)
Játékon kívüli fórum >> Lanawin fórum >> Fejlesztés >>
[Elvetve] Átláthatóbb leírások
Mostani oldal: 1 (1. - 5. üzenet) - Első olvasatlan beíráshoz >>

5. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2023-01-22 09:43:45
 ÚJ
>Bredoc Droyn avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Tapasztalt játékos
IC üzenetek: 502
OOC üzenetek: 148
Szerintem sem kell, hogy minden adat és függvény publikus legyen ami alapján számol a rendszer, például a varázslás sikerességével nincs feltétlen gondom. De mondjuk az értékek kapcsán lehetne valamilyen megoldást találni.

Nem azt mondom, hogy legyen publikos minden, csak valamiféle köztes megoldás igen hasznos lenne. A kísérletezéssel sem lenne gond, hogyha 1, nem lenne piszokdrága és időigényes (és visszafordíthatatlan) ha egy karaktert be akarsz áldozni arra, hogy tesztelgesd az értékek működését és a fő és a másodlagos statok kapcsolatát. Nem beszélve arról,hogy minden egyes kaszt+faj kombóból kettessével kéne regelned :D
2, van maximum szint az oldalon, úgyhogy ha probálkozással túltolsz valamit ami teljesen hasztalan, akkor más kepességeid soha nem fogod tudni felhúzni, mert ha eléred a maximumot akkor nincs tovább, és számításaim szerint döntened kell, mert annyi elosztható pontot nem kapsz, hogy mindent ki tudj húzni.

Aztán ott vannak a buff/debuff rendszerek amit végképp nem tudsz tesztelni.

Azt nem gondolom valid érvnek, hogy régen rosszabb volt úgyhogy örüljünk hogy már nem olyan.

Egy esetleges megoldásnak érzem a karakterenkénti egyszeri újrapontelosztást (talán a Mátrix által betett még mindig működik, de elvileg nem kellene neki)
Ezt be lehetne tenni hivatalosan, ha vosszaélés lehetőségét érzi benne a staff, akkor esetleg valami megkötéssel.

Lehet nem a legjobb megoldás, csak szerettem volna jelezni ,hogy értem a problémát. És szerintem sem játékélmény ha 3-4 szintnyi pontot feleslegesen elköltök (10 fölött ahol már 2000 arany felé mozog egy szintlépés) , mert nem tudtam hogy az emberismeretnek köze van a karizmához (vagy nincs ? Ki tudja :) )


4. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2023-01-15 22:23:31
 ÚJ
>Lorew Mazoral [halott] avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Tapasztalt játékos
IC üzenetek: 1059
OOC üzenetek: 132
Az oldalon mindig voltak publikus, és nem publikus dolgok. Ha valamiről nem találsz hivatalos leírást, az valószínűleg nem publikus. Ha ennek ellenére terjed szájról szájra, random excel táblákban, nos... ezzel sajnos nem lehet mit kezdeni.

Ráadásul az elmúlt években egy rakás olyan dolog publikussá vált, ami nem volt az. Varázslatok listája, bájitalok, munkákkal kapcsolatos információk, fajhoz/kaszthoz tartozó értéktáblázatok stb. Pont nemrég gondolkodtam el rajta, mennyire nem maradt már szinte semmi, amit az embernek magának kell kitapasztalnia.

A játék célja szerintem nem az, hogy pontos térkép legyen a kezedben ahhoz, hogy minimális reagból/munkapontból/aranyból maximálisan kitápolj egy karit. Persze aki erre vágyik, szerintem az is relatíve gyorsan össze tudja szedni ehhez a dolgok nagyját nem hivatalos forrásokból.

És amúgy szerintem az IC-OC pont jól találkozik ezeknél a dolgoknál, amiket írtál. Elvégre mikor a karid ellő egy varit, ő sem tudhatja, hogy milyen eséllyel sikerül, meg te sem. Nyilván mindkettőtöknek van elképzelése, de az is csak az eddigi tapasztalatok alapján. Ezek miért IC megindokolhatatlanok? IRL meg tudod indokolni, ha megbuksz egy vizsgán, vagy nem kapsz díjat egy versmondó versenyen? Még akkor is, ha te azt gondoltad magadról, hogy jók az esélyeid? Egyáltalán mi alapján gondoltad magadról, hogy jók az esélyeid?

tl;dr: szerintem nem bűn, hogy Lana nyomokban még tartalmaz játékélményt.


3. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2023-01-15 22:23:22
 ÚJ
>Gaerralos Ruuhrijehr avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Tapasztalt játékos
IC üzenetek: 308
OOC üzenetek: 13
Üdv!

Az alkímiát direkt nem említettem meg, de egyébként értem, miről beszélsz, és részben egyet is értek. Meg akkor már meg is említek pár általam gyanított ellenérvet is, ami megindokolná az átláthatóság hiányát. Azt hiszem, senki sincs az alatt az illúzió alatt, hogy a Lanawin egy különösebben 'balanszolt' játék lenne, és ha könnyen elérhető, számszerűsített módon látható lenne, hogy melyik gombnyomás milyen előnyökkel jár, akkor az okozhatna minmaxolást, meg a kevésbé optimális (ám IC érdekes) lehetőségek népszerűségéből is elvenne.

De.

Még ha a szintlépések terén még valamennyire érthető is a felfedezés öröme, tartom, hogy valamilyen szintű kiszámíthatóság hasznos lenne. Akár viszonyítási alap is ('Nagyon jó' erővel már kétharmad annyi pontból megvan a pusztakezes harc, mint 'rossz' erővel pl., most csak mondtam egy pontatlan példát), illetve az, hogy mi mit befolyásol. Tehát mondjuk nem feltétlenül kell a konkrét képlet, de annak tudnék örülni, ha tudnám, hogy a gyóntatás munka milyen tulajdonságot követel meg, vagy pontosan mi számít bele a mágiatanulásba.

Kivételt képez ezalól a varázslás sikere. Ott én kompromisszum nélkül elérhetővé tenném a képletet, mert a karakter tisztában lenne vele, játékosként pedig nem egy harchelyzet közepén akarom kikísérletezgetni.


2. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2023-01-15 22:01:18
 ÚJ
>Meronnan Rhaavos avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Tapasztalt játékos
IC üzenetek: 264
OOC üzenetek: 38
Üdv!

Tökéletesen értem, amit írsz. Pontosan tudom, milyen frusztráló tud ez lenni, ugyanakkor megejteném itt az ellenvéleményt.
Számomra sokat kivenne a játékból, ha számszerűsítve látnám, mi az, amit el kell érjek, hogy a példa kedvéért legendássá váljak vagy mágiaszintet érjek el. Sokkal jobb érzés, hogy nem tudom, mikor érhetem el a kívánt szintet. Frusztráló, de ez adja meg végül a siker mámorát is. Olyan ez, mint anno a Neptunban meglátni az elégséges osztályzatot. Mikor nem számítasz rá, akkor a legnagyobb az öröm.
De tökéletes példa erre az alkímia. Nincs sehol leírva, mit kapsz, ha összeöntöd X bájitalt Y bájitallal. Pontosan ez adja meg a sava borsát. A tapasztalás. Ha eleget játszol, olyan tudással leszel felvértezve, ami másnak nincs meg. Együtt tanulsz a karaktereddel.


1. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2023-01-15 21:48:50
 ÚJ
>Gaerralos Ruuhrijehr avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Tapasztalt játékos
IC üzenetek: 308
OOC üzenetek: 13
Üdv!

Nem először gondolkozom el rajta, hogy milyen céllal ennyire átláthatatlan az oldal több lényeges mechanizmusa.
Itt gondolok arra, hogy a szájról szájra terjedő információn túl a különféle munkák tulajdonságkövetelényeit nem lehet megállapítani, de arra is, hogy nincs könnyen elérhető információ arról, hogy mi milyen mértékben befolyásolja a sikeres varázslás esélyeit. De felhozhatnám akár a mágiatanulásban az ág- és affinitásfejlesztés árát és sebességét is, vagy a tulajdonság- és képességfejlesztések ponthatárait is.
Mindezek olyan IC következményekkel járó, ám IC megindokolhatatlan rendszerszintű dolgok, melyek könnyedén vezetnek frusztrációhoz és jelentős időpazarláshoz. Úgy tartom, egy bizonyos szintű kiszámíthatóság nagyban növelné a játék élvezhetőségét, így javaslatom az, hogy valamilyen módon a releváns leírások kapjanak egy átláthatóbb, akár számszerűsített fogalmazást.

Ha van bárkinek hozzáfűznivalója, ellenérve, vagy hasonló, akkor szívesen várom - én is kigondoltam már pár esetleges fenntartást, de érdekel, ki mit gondol erről.


1-5