Üdv néktek!
Ezúton szeretnénk megosztani veletek teszt szintjén egy új lehetőséget, ami remélhetőleg színesíteni fogja a játékokat.
Csapjunk is bele!
Szóval most mi a tulajdonság és képzettség próbákat egy új módszerrel számítjuk. A dobást 2k100/2-vel vagyis két darab száz oldalú kockával dobjuk ki és ezt elosztjuk kettővel. Lényegében a kapott eredmény átlagát vesszük, amit a kockagurító szépen ki is ír nekünk. Ha esetleg tört szám születik pl: 65,5 akkor 65-re kerekítünk, vagyis lefelé.
Minden tulajdonság értéknek van egy százalékos alapértéke. A dobott érték átlagának kisebbnek vagy egyenlőnek kell lennie a százalékos alapértékkel. Ha a dobott érték felette van, akkor a próba sikertelen.
nagyon rossz – 25%
rossz – 35%
átlagos – 40%
jó – 50%
nagyon jó – 65%
kitűnő – 75%
legendás – 90%
Tehát, ha 65,5, azaz 65 lett a dobásunk eredménye és nekünk nagyon jó a szöveges értékelésünk, akkor sikerült a próba. Történhet olyan helyzet, hogy ér minket valamilyen pozitív vagy negatív külső behatás. Ezeket a tényezőket a kocka gurításánál fel kell tüntetni! Hogy kicsit érthetőbb legyen álljon itt egy példa.
A karakter gyorsasága kitűnő (75%). A harc hevében társa elejti a boszorkánymester lelkét fogva tartó kristályfiolát, ami a talaj felé zuhan, félő, ha összetörik, kiszabadul a boszorkánymester és minden kalandozóval végez. A kalandozók a boszorkánymester orkjaival harcolnak, de karakterünk úgy dönt, elkapja a fiolát, mielőtt az földet érne. Alapesetben nem okozna mindez nagy gondot a kitűnő gyorsaságú karakternek (75%), de a harc hevében a feladat máris lehetetlen nehézségűvé válik, ráadásul egy sor körülmény nehezíti. A karakternek 75%-os gyorsasága van alapesetben, de a körülmények rontják a lehetőségeit, mivel ő is harcol, kap -10 százalékot, a körülötte állók miatt még -20 százalék sújtja a próbáját, így a feladat elvégzésére van 45%-a (ez átlagos és jó közötti érték)
A mesélő vagy a játékos dob: 2K100/2zel, az eredmény: 43, tehát a próba sikeres, sikerült elkapni a fiolát, nem vétett hibát.
Megeshet, hogy két fél szeretné egymás ellen szeretné próbára tenni a tulajdonságát.
Példa: két karakter szkander versenyen vesz részt, ahol egymás ellen mérik össze erejüket. Ilyenkor 5 db 2k100/2-es dobást tesznek az erejük értékére. Akinek több sikere van, azaz többször dobott alá saját erő értékének, az győzött és bizonyult erősebbnek ellenfelénél.
Egyenlőség esetén nem bír egymással a két karakter, ilyenkor újabb 5 db próba szükségeltetik -1 módosítóval, egészen addig, míg valamelyikük több sikert nem ér el és győz az ellenpróbákban.
A másik lehetőség a rádobásos- rendszer. Ilyenkor a karakterek a saját tulajdonságukra dobnak 2k100/2-vel, majd a kapott értéket hozzáadják a tulajdonság értékéhez és amelyik karakternek magasabb érték jön ki az összeadásból, az bizonyul sikeresebbnek a másiknál.
Ilyenformán egy szerényebb képességű karakternek is lehet esélye egy képzettebb ellen, bár minél képzettebb az ellenfél, annál nagyobb szerencse kell a sikerhez.
Ha a valaki magának tesz próbát, akkor arra nincs szükség mesélői beavatkozásra, ám ha két játékos egymás ellen tenne próbát és nem szeretnék, hogy értékeik kiderüljenek a másik játékos számára, akkor a dobások után mesélőt kell kérvényezni, hogy ő hozzáadhassa a játékos értékeit a dobásokéhoz és PM-ben elküldhesse az eredményt a játékosoknak. Ha a felek nem tudnak megegyezni a módosítókról, akkor azt is a mesélő fogja meghatározni, de ajánljuk a közös konszenzust.
Megkérünk mindenkit, hogy a módosítók meghatározásánál legyenek becsületesek. Főleg a karizma próbáknál lehetnek visszaélések és nézetkülönbségek. Mivel ez még egyelőre csak teszt, nem szeretnénk, ha emiatt nézetkülönbségek alakulnának ki a játékosok között. Ez nem szabály, csak lehetőség. Fontos, hogy közvetlen próbák előtt nem módosítsátok a külső- és belső leírásotokat, mert karima próbánál ezek is figyelembe vehetők. Tehát, ha valaki arra hivatkozna, hogy valamilyen oknál fogva nem szimpatikusak neki pl a szakállas emberek, elfek stb, ha ezek megtalálhatók a belső leírásban, akkor módosítóként beszámítható.
Mi bár buzdítunk titeket a rendszer használatára, azért óva intünk mindenkit attól, hogy átessetek a ló túloldalára. Nem kell ezeket a próbákat túlzásba sem vinni. Ne abból álljon egy játék, hogy folyamatosan karizma próbákat tesztek, csak mert valamit szeretnétek elérni a másiknál. Legyen ez kisegítő lehetőség a valódi IC játék mellett.
Ha van kérdés, észrevétel, tapasztalat, akkor csak rajta írjatok bátran.<font size='-2'><b>A hozzászólást Lámpás (Moderátor) módosította, ekkor: 2021.07.09 22:34:43, a következő indokkal:Kérésre.</b></font>
A hozzászólást Lámpás (Moderátor) módosította, ekkor: 2021.08.08 15:21:39, a következő indokkal:
Kérésre.