OOC - Játékon kívüli fórum
Karaktered neve: ---       Rangod: Nem bejelentkezett felhasználó       Pénzed: --- arany     
Varázsitalaid: Neked nincsenek varázsitalaid!
Herbária: Neked nincsenek varázsnövényeid!


Üdvözlünk!

Ez itt a www.Lanawin.hu weboldal játéktere. Egy fórumos szerepjáték. Te nem vagy bejelentkezett állapotban, ezért nincs jogod ténykedni a fórumon. Csak olvasni tudod a hozzászólásokat, semmi mást. Ha szeretnéd kipróbálni milyen is a fórum valójában, átélni izgalmas kalandokat, varázslatokat tanulni, bájitalokat vásárolni, egyedi karaktert létrehozni, felszereléseket kovácsoltatni, vagy küldetéseket végrehajtani, akkor regisztrálj bátran, ne habozz. Miután regisztráltál, és beléptél minden funkciót elérhetsz. Lehetőséged lesz részt venni a mesékben, vagy csak spontán játszani a megalkotott, mesés világban. Felkutathatod a város rejtélyeit, és részese lehet egy olyan fórumos szerepjátéknak, ahol a játékosok kényelme, és a játék élvezete a legfontosabb.

Vissza a főoldalra!
Nincs "nagyobb" helyszínJátékon kívüli fórumArthenior főtere (új)
Amon Ruadh (új)
Füves puszta (új)
Dokkok és kikötő (új)
Játékon kívüli fórum >> Lanawin fórum >> Fejlesztés >>
[Bekerült] Tulajdonság próbák tesztelése
Mostani oldal: 1 (1. - 2. üzenet) - Első olvasatlan beíráshoz >>

2. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2021-08-25 16:59:07
 ÚJ
><b style='color:#c03010'>Mesélő (Hydra)</b> avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Mesélő
IC üzenetek: 341
OOC üzenetek: 85
Frissítés:

Az a lenti leírásból kikerült a karizmát külön taglaló rész. Karizma próba esetén emberismerettel védekezünk.


1. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2021-04-27 20:45:51
 ÚJ
><b style='color:#c03010'>Mesélő (Hydra)</b> avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Mesélő
IC üzenetek: 341
OOC üzenetek: 85
Üdv néktek!

Ezúton szeretnénk megosztani veletek teszt szintjén egy új lehetőséget, ami remélhetőleg színesíteni fogja a játékokat.

Csapjunk is bele!
Szóval most mi a tulajdonság és képzettség próbákat egy új módszerrel számítjuk. A dobást 2k100/2-vel vagyis két darab száz oldalú kockával dobjuk ki és ezt elosztjuk kettővel. Lényegében a kapott eredmény átlagát vesszük, amit a kockagurító szépen ki is ír nekünk. Ha esetleg tört szám születik pl: 65,5 akkor 65-re kerekítünk, vagyis lefelé.
Minden tulajdonság értéknek van egy százalékos alapértéke. A dobott érték átlagának kisebbnek vagy egyenlőnek kell lennie a százalékos alapértékkel. Ha a dobott érték felette van, akkor a próba sikertelen.

nagyon rossz – 25%
rossz – 35%
átlagos – 40%
jó – 50%
nagyon jó – 65%
kitűnő – 75%
legendás – 90%

Tehát, ha 65,5, azaz 65 lett a dobásunk eredménye és nekünk nagyon jó a szöveges értékelésünk, akkor sikerült a próba. Történhet olyan helyzet, hogy ér minket valamilyen pozitív vagy negatív külső behatás. Ezeket a tényezőket a kocka gurításánál fel kell tüntetni! Hogy kicsit érthetőbb legyen álljon itt egy példa.

A karakter gyorsasága kitűnő (75%). A harc hevében társa elejti a boszorkánymester lelkét fogva tartó kristályfiolát, ami a talaj felé zuhan, félő, ha összetörik, kiszabadul a boszorkánymester és minden kalandozóval végez. A kalandozók a boszorkánymester orkjaival harcolnak, de karakterünk úgy dönt, elkapja a fiolát, mielőtt az földet érne. Alapesetben nem okozna mindez nagy gondot a kitűnő gyorsaságú karakternek (75%), de a harc hevében a feladat máris lehetetlen nehézségűvé válik, ráadásul egy sor körülmény nehezíti. A karakternek 75%-os gyorsasága van alapesetben, de a körülmények rontják a lehetőségeit, mivel ő is harcol, kap -10 százalékot, a körülötte állók miatt még -20 százalék sújtja a próbáját, így a feladat elvégzésére van 45%-a (ez átlagos és jó közötti érték)
A mesélő vagy a játékos dob: 2K100/2zel, az eredmény: 43, tehát a próba sikeres, sikerült elkapni a fiolát, nem vétett hibát.

Megeshet, hogy két fél szeretné egymás ellen szeretné próbára tenni a tulajdonságát.

Példa: két karakter szkander versenyen vesz részt, ahol egymás ellen mérik össze erejüket. Ilyenkor 5 db 2k100/2-es dobást tesznek az erejük értékére. Akinek több sikere van, azaz többször dobott alá saját erő értékének, az győzött és bizonyult erősebbnek ellenfelénél.
Egyenlőség esetén nem bír egymással a két karakter, ilyenkor újabb 5 db próba szükségeltetik -1 módosítóval, egészen addig, míg valamelyikük több sikert nem ér el és győz az ellenpróbákban.

A másik lehetőség a rádobásos- rendszer. Ilyenkor a karakterek a saját tulajdonságukra dobnak 2k100/2-vel, majd a kapott értéket hozzáadják a tulajdonság értékéhez és amelyik karakternek magasabb érték jön ki az összeadásból, az bizonyul sikeresebbnek a másiknál.
Ilyenformán egy szerényebb képességű karakternek is lehet esélye egy képzettebb ellen, bár minél képzettebb az ellenfél, annál nagyobb szerencse kell a sikerhez.

Ha a valaki magának tesz próbát, akkor arra nincs szükség mesélői beavatkozásra, ám ha két játékos egymás ellen tenne próbát és nem szeretnék, hogy értékeik kiderüljenek a másik játékos számára, akkor a dobások után mesélőt kell kérvényezni, hogy ő hozzáadhassa a játékos értékeit a dobásokéhoz és PM-ben elküldhesse az eredményt a játékosoknak. Ha a felek nem tudnak megegyezni a módosítókról, akkor azt is a mesélő fogja meghatározni, de ajánljuk a közös konszenzust.

Megkérünk mindenkit, hogy a módosítók meghatározásánál legyenek becsületesek. Főleg a karizma próbáknál lehetnek visszaélések és nézetkülönbségek. Mivel ez még egyelőre csak teszt, nem szeretnénk, ha emiatt nézetkülönbségek alakulnának ki a játékosok között. Ez nem szabály, csak lehetőség. Fontos, hogy közvetlen próbák előtt nem módosítsátok a külső- és belső leírásotokat, mert karima próbánál ezek is figyelembe vehetők. Tehát, ha valaki arra hivatkozna, hogy valamilyen oknál fogva nem szimpatikusak neki pl a szakállas emberek, elfek stb, ha ezek megtalálhatók a belső leírásban, akkor módosítóként beszámítható.
Mi bár buzdítunk titeket a rendszer használatára, azért óva intünk mindenkit attól, hogy átessetek a ló túloldalára. Nem kell ezeket a próbákat túlzásba sem vinni. Ne abból álljon egy játék, hogy folyamatosan karizma próbákat tesztek, csak mert valamit szeretnétek elérni a másiknál. Legyen ez kisegítő lehetőség a valódi IC játék mellett.

Ha van kérdés, észrevétel, tapasztalat, akkor csak rajta írjatok bátran.<font size='-2'><b>A hozzászólást Lámpás (Moderátor) módosította, ekkor: 2021.07.09 22:34:43, a következő indokkal:Kérésre.</b></font>

A hozzászólást Lámpás (Moderátor) módosította, ekkor: 2021.08.08 15:21:39, a következő indokkal:
Kérésre.



1-2