OOC - Játékon kívüli fórum
Karaktered neve: ---       Rangod: Nem bejelentkezett felhasználó       Pénzed: --- arany     
Varázsitalaid: Neked nincsenek varázsitalaid!
Herbária: Neked nincsenek varázsnövényeid!


Üdvözlünk!

Ez itt a www.Lanawin.hu weboldal játéktere. Egy fórumos szerepjáték. Te nem vagy bejelentkezett állapotban, ezért nincs jogod ténykedni a fórumon. Csak olvasni tudod a hozzászólásokat, semmi mást. Ha szeretnéd kipróbálni milyen is a fórum valójában, átélni izgalmas kalandokat, varázslatokat tanulni, bájitalokat vásárolni, egyedi karaktert létrehozni, felszereléseket kovácsoltatni, vagy küldetéseket végrehajtani, akkor regisztrálj bátran, ne habozz. Miután regisztráltál, és beléptél minden funkciót elérhetsz. Lehetőséged lesz részt venni a mesékben, vagy csak spontán játszani a megalkotott, mesés világban. Felkutathatod a város rejtélyeit, és részese lehet egy olyan fórumos szerepjátéknak, ahol a játékosok kényelme, és a játék élvezete a legfontosabb.

Vissza a főoldalra!
Nincs "nagyobb" helyszínJátékon kívüli fórumArthenior főtere (új)
Amon Ruadh (új)
Füves puszta (új)
Dokkok és kikötő (új)
Játékon kívüli fórum >> Lanawin fórum >> Általános >>
Hócsata
Mostani oldal: 1 (1. - 7. üzenet) - Első olvasatlan beíráshoz >>

7. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2022-01-11 14:51:13
 ÚJ
><b style='color:#c03010'>Mesélő (Hydra)</b> avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Mesélő
IC üzenetek: 341
OOC üzenetek: 85
Alacsony részvételi szám miatt törölve.


6. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2022-01-10 10:46:57
 ÚJ
><b style='color:#c03010'>Mesélő (Hydra)</b> avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Mesélő
IC üzenetek: 341
OOC üzenetek: 85
Holnap reggelig lehet jelentkezni még. Ha nincs meg a létszám, akkor nem kerül megrendezésre.




5. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2022-01-06 10:24:08
 ÚJ
><b style='color:#c03010'>Mesélő (Hydra)</b> avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Mesélő
IC üzenetek: 341
OOC üzenetek: 85
Na már 5 fő van. Még legalább 1 vagy maximum 3 főre van szükségünk.


4. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2022-01-05 00:53:43
 ÚJ
>Morwon Loree Dedion avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Tapasztalt játékos
IC üzenetek: 844
OOC üzenetek: 1416
Én is jelentkezek XD


3. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2022-01-03 19:49:45
 ÚJ
><b style='color:#c03010'>Mesélő (Hydra)</b> avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Mesélő
IC üzenetek: 341
OOC üzenetek: 85
Üdv!

Ezen a héten lehet jelentkezni. Ha lesz elég érdeklődő, akkor elindul, ha nem hát nem. Terveim szerint azért elérhető lesz a téli vásári piac is limitált ideig.

Hydra


2. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2021-12-29 14:54:35
 ÚJ
>Zeekx Alphonsus avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Játékos
IC üzenetek: 335
OOC üzenetek: 1
Heyhó!

Bonyolultnak hangzik, de azért kipróbálnám magam. Remélem a fülembe azért nem megy hó. Brrrr!


1. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2021-12-29 12:58:57
 ÚJ
><b style='color:#c03010'>Mesélő (Hydra)</b> avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Mesélő
IC üzenetek: 341
OOC üzenetek: 85
Üdvözlet!

Limitált ideig megnyitja majd kapuit Téli Vásárcsarnok a Gnóm és a Tharg piacon. Ezen kívül pedig egy mini játék keretében hócsatára szeretném meginvitálni az érdeklődőket. Ha legalább 4, de inkább 6-10 játékos jelentkezik, akkor kerül majd megrendezésre. Itt egy elég részletes és talán első olvasásra kissé bonyolult szabályzat, de annyira nem vészes. Az esemény kezdése várhatóan január első heteiben várható, ha már mindenki kiheverte az új évet. Visszavonásig van lehetőség jelentkezni nálam privát üzenet formájában. Kérdéseket szintúgy várom üzeneten. Az esemény külön második szálon fog zajlani. Lootok létszámtól függően kerülnek majd meghatározásra.

Megjegyzés: Az itt közölt értékek változtatásának jogát fenntartom.

// Hógolyózás //
Ez egy viszonylag "gyorsan" lezajló javarészt önműködő mini csapat játék, ahol a cél: zászló foglalás vagy harc utolsó emberig (eldöntendő még)

A játék menete:
1. Kezdeti értékek meghatározása
2. Harctér elrendezése
3. Harc

1. Kezdeti értékek meghatározása:

A játék során két fő értéke van mindenkinek. Egy támadó értéke (TÉ), és egy védő értéke (VÉ).

Támadó érték: Ennek meghatározása a következő módon történik: Dobunk 1 darab 6 oldalú kockával. Ha az eredmény 1, akkor újra dobjuk az értéket. Ha újfent egy 1 akkor az pech. A dobott értékhez hozzáadjuk a karakter erő és ügyesség tulajdonságának szöveges értékelésének a tizedét. Ehhez még hozzá jön a célzás, de abban van egy csavar. Ha a célzás értéked rossz vagy nagyon rossz, akkor -1 illetve -2 pont adódik hozzá a támadó értékhez. Átlagos értéknél nem jár módosító, jó értéktől növekvő sorrendben plusz 1,2,3,4 pont jár.

Szöveges értékek tizede pontban:
Nagyon rossz: 2
Rossz: 3
Átlagos: 4
Jó: 5
Nagyon jó: 6
Kitűnő: 7
Legendás: 8

Megjegyzés: ahol nem kerek a szám ott lefelé kerekítünk, ezért is lesz a rossz 35 ponttal 3, illetve a kitűnő 75 ponttal 7. A legendás érték pedig 9-et érne, de most 8 lesz.

Példa támadó érték meghatározásra:

Dobás érték (4) + erő jó (5) + ügyesség nagyon jó (6) = 15 pont.
Esetünkben a karakter célzása rossz, ami azt jelenti, hogy hozzá adunk még -1 pontot. Tehát a végeredmény 15 + -1 = 14 pont.

Védő érték: Ugyan az, mint a támadó, csak itt a dobás értékhez az intelligencia és a gyorsaság átszámolt értékét adjuk. Itt már nem számít a célzás.

A védő és támadó érték a játék elején kerül meghatározásra, az már nem fog módosulni. Viszont adódhatnak hozzá játék közben módosítók. Erről még később szót ejtünk.

2. Harctér elrendezése:

A harc egy 10x10-es pályán fog zajlani. A pálya két térfélre oszlik. A két csapat szabadon elhelyezhet 10 falat, de középső felező vonalhoz nem lehet kapcsolni fedezéket. Fedezéket függőleges, vagy vízszintes irányban lehet elhelyezni. Átlósan nem. Fedezéket nem lehet teljesen lezárni, legalább egy oldalról nyitva kell lennie, illetve vízszintesen maximum 8 fedezék kerülhet egymás mellé. Lásd a képi segédanyagnál! Ha ez a folyamat befejeződik, akkor kezdődhet a harc.

A pálya: [LINK]

Elrendezésre példák: [LINK]

A piros vonal a középső felező vonal, amihez nem lehet csatlakoztatni fedezéket. A zöld és a kék lehetséges példák.


3. Harc
A harc körönként zajlik. Minden kör elején kockával kidobásra kerül a sorrend. Minden körben minden játékosnak van 3 akciója, amit elhasználhat. Ha az akció harci akció, akkor kocka dobás következik 1 darab 10 oldalú kockával a támadó féltől. A kapott értéket hozzá adjuk a támadó TÉ-hez. Ezt követően hozzá adjuk a távolságból és harci akcióból adódó bónuszokat, ha van. Az így kapott eredmény a teljes támadó értékünk (TÉ). A védőnek szintén 1 darab 10 oldalú kockával dobunk. Ezt az eredményt hozzá adjuk az alap védelmi értékünkhöz, majd még hozzá adjuk a maradék pontokat, ami a pozícióból, távolságból, fedezékből adódik, ha van. Ez lesz a teljes védelmi értékünk (VÉ) az adott támadás ellen.

Akciók:

- mozgás: Mozogni oldal, illetve átlós irányban mozoghatunk. Mozgási akció közben mi dönthetjük el, hogy hány mezőt haladunk a 3-ból. Példák a képi segédletben. Mozgás akció többszöri kijátszása egy kőrben lehetséges, de hatás gyengül. A második mozgási akcióban már csak 2 mező-t haladhatunk, a harmadikban pedig 1-et. Így összesen egy kőrben 6 mezőnyi távolságot lehet leküzdeni. Ha az első mozgási akció keretében 3 mezőnél kevesebbet haladtunk, a másodikban akkor is csak 2 mezőt léphetünk. Nem mozoghatunk olyan mezőre, ahol másik játékos áll.

Költsége: 1 akciópont

Mozgási segédlet: [LINK]

Példák: A képi segédletben a kék mező jelöli a játékos kiindulási pontját, amíg a zöld az utat, amin halad, a piros pedig a megérkezés helyét. Ez csupán néhány lehetőség a sok közül.

- tétlenség: Van lehetőség semmit tenni. Karakterünk ez idő alatt, ha nincs nála hógolyó, akkor készít kettőt. +4 VÉ-t biztosít.

Költsége: 3 akciópont

- készültség: Ez egy állapot, amire utolsó akció pontunkat használhatjuk el. Ha így zárjuk körünket, akkor, ha egy ellenséges játékos 2 mező távolságra, vagy közelebb kerül hozzánk, akkor a karakter automatikusan 2 mezőt menekül a legbiztonságosabb irányba. A mozgásból adódó + VÉ értéket megkapja plusz még +4 VÉ-t. A menekülés végeztével szembefordul az ellenfelével. Hatása csak egyszeri.

Költsége: az utolsó akciópont


- támadás: Egy a maximum 3 mező távolságra lévő játékos sima megtámadása. 1 vagy 2 hógolyóval. Egy támadás automatikusan biztosít 1 darab hógolyót, kivétel ez alól, ha 2 db hógolyóval rendelkezünk.

Költsége: 1 akciópont

- dupla támadás: Egyszerre két támadás. Csak két előkészített hógolyóval lehetséges, vagy töltést, feltöltést használó bajtárs mellett.

Költsége: 1 akciópont

- támogatás/egyéb: Ide tartozik az a cselekvés, amikor valamilyen módon segítjük a társunkat, vagy a leírásban nem szereplő interakció végrehajtása. (Engedélyköteles). Ez bármi lehet értelmes határon belül. Kikötése, hogy a támogatni kívánt társ maximum egy mező távolságra tartózkodhat.

Költsége: 2 akciópont

- feltöltés: Feltöltéskor a játékos 3 hógolyót állít elő, amit akár átadhat a maximum 1 mező távolságra lévő bajtársának.

Költsége: 2 akciópont

-töltés: A játékos 1 darab hógolyót állít elő, amit tovább adhat maximum 1 mező távolságra lévő bajtársának.

Költsége: 1 akciópont

Támadó akciók és módosítók: Bizonyos cselekvések csökkentik illetve növelik egyes értékeinket. A támadó akciók valamilyen bónuszt adnak a támadásunkra. Lássuk először ezeket:

- Célzott támadás: Ilyenkor egyetlen látható ellenfélre vagy fedezékre koncentrálunk. Gondos célzást követően indítjuk útjára a hógolyónkat. Ezért a támadási hatótávolság megnövekszik +1 mezővel, illetve +4 TÉ adódik hozzá a támadásunk értékéhez. Viszont cserébe csökken a védelmünk. A belátható tartományból érkező támadások esetén -2 VÉ, a beláthatatlanból érkezőkkel szemben -4 VÉ. Csak előkészített hógolyóval lehetséges a használata.

Költsége: 2 akciópont

- Támogatott támadás: Csak feltöltést használó bajtárs mellett használható. Egy támadó kőrben 3 támadást hajthatunk végre, viszont ez -3 TÉ-vel jár a gyors célzás miatt.

Költsége: 2 akciópont

- Mozgó támadás: Ez egy mozgás közbeni támadás engedélyez. Csak előkészített hógolyóval használható! Csakis 2 vagy 1 mező távolságra lévő ellenfélre alkalmazható. A mozgás okán -2 TÉ jár viszont +2 VÉ. Valamint erre még jöhet bónusznak a távolságból, pozícióból fakadó pontozás. Lásd lőtávolság, pozició!

Költsége: Nincs külön, a mozgási akcióval egyben számolandó, viszont ilyenkor nem tölt automatikusan a karakter.

A harci akciókon kívüli érték változások következnek:

- Lehet mozgásból adódó: 2 egység távolságon kívül a mozgás +4 VÉ-t biztosít, amíg 2 egység távolságon belül +2 VÉ-t. Önmagában az egy helyben állásra külön nem jár módosító, de arra speciális szabályok vonatkoznak.
- távolság: Az sem minden, hogy milyen távol vagyunk a másik féltől. 1 mező távolság estén +4 TÉ és -4 VÉ jár mind a két félnek. 2 mező esetén +2 TÉ és -2 VÉ, amíg 3 mező távolságra már nem jár módosító. 4 mező távolságra már nem támadhatunk, csak célzott támadással. Lásd célzott támadás!

Módosítók mozgásra és távolságra: [LINK]

-látószög: Minden karakternek van egy látószöge. Ez a képi segédanyagon fel is van tüntetve. A látószög mindig a pozíciótól függ. Azt, hogy karakterünk milyen irányba néz mindig jelöljük/jelezzük a reag végén. Harci helyzeten kívül lévő karakterünk tekintette, mindig automatikusan követi a hozzá 4 mező távolságra kerülő ellenfelét.

- pozíció: Karakterünk mindig arról az irányból védet, amerre néz. Ezt az irányt mindig jelöljük. Egy szemből érkező támadás esetén nem jár semmilyen módosító. Átlósan érkező támadás esetén -2 VÉ-t kapunk, amíg oldalirányból ez az érték már -4 VÉ-re növekszik. Hátulról pedig -8 VÉ. Lásd képi segédanyag!

Látószögek és pozíciók: [LINK]


- fedezék: A fedezékek egy átlagos ember derekáig érő fa palánkok. Ezeket a harc elején lehetősége van a csapatoknak elhelyezniük. Alacsony fajok még a tervezési fázisban hóból emelhetnek dobogót mögé, hogy kilássanak. Az ilyen fedezékek jelölve lesznek. Mögé lapulva teljes védelmet nyújt a szemből és az átlós irányból érkező támadások ellen. Mögé állva +6 VÉ-t biztosít a szemből és az átlós irányból érkező támadások ellen. Nem átjárhatók, meg kell kerülni őket.

-fák: Egy mögötte elhelyezkedő játékosnak teljes védelmet nyújt, akár álló helyzetben is a szemből érkező támadások ellen. Fa mögül történő támadás esetén +4 VÉ-t biztosít szemből illetve tüzelési oldal átlójából. Az ellenkező oldali átló irányából továbbra is teljes védelmet biztosít. Csak sima támadás intézhető fa mögül. A fák száma 1-4 és véletlen szerűen kerülnek a játék elején kidobásra.

Fedezékek: [LINK]

Fontos: A fedezékek határvonalakon helyezkednek el. Így egy fedezék egyszerre két mezőt véd minimum. Ha támadó fél rálép a fedezékkel védet mező túlsó oldalára, akkor dönthet úgy, hogy mögé kuporodik a túlsó oldalon ő is. A fedezék mögé kuporodás nem véd, ha a túlsó oldalon lévő ellenfél áll. Ilyenkor garantált a találat lekuporodó fél ellen, de, ha van nála hógolyó, akkor egy kockadobást követően eldől, hogy ki támadhat előbb. A lekuporodó félnek nem jár bónusz a támadására, csak a támadónak. Ívelt dobás nincs a játékban, amivel szemből a fedezék mögé lehetne dobni.


Hógolyók:

A játékosok egyszerre maximum 2 darab hógolyót vihetnek magukkal. Egyet az egyik kézben és egyet a másik kézben. A kézben lévő hógolyót előkészített hógolyónak nevezzük. Hógolyót felhalmozni csak feltöltéssel lehet, ami külön akció. Egyszerre maximum 6 darab hógolyót lehet felhalmozni egy mezőn. Amint minden játékos elhagyja a mezőt a hógolyók megsemmisülnek. Egyetlen kivétel, ha kilövik a játékost a készlete mellől. Ebben az esetben egy körig még ott marad az ellátmány, ami szabadon elfoglalható.


PÉLDA:

// Téli vásár //
// Hócsata //
// Második szál //

* Reag hely: Ez a reag egy karakter fedezékbe történő mozgását és támogatott támadását írja le. A reag megírását követően ezt le kell adminisztrálnunk.*

// Mozgás I3-->F3, Támadás X játékost támogatott támadással, HP:3, Hógolyók: 0, Akció pontok:0 //

HP: Életerő

Ha a reagban nem történt volna támadás, akkor a támadási rovat helyére a karakter figyelési irányát kellene megírnunk. Most a karakter a jobb átlót nézi. Tehát megjelöljük az utolsó kockát és jelezzük, hogy az átlót figyeli. Most figyelni fogja az egész átlót, ha bele lép valaki a látómezejébe, akkor azt követni fogja a tekintetével, ha elég közel van. Meglehet még azt is tenni, hogy egy játékosra állítjuk a tekintettet, ha éppen látjuk őt, vagy éppen ilyenkor a következő jelöléseket használjuk:

Átló figyelés: // Mozgás I3-->F3, Tekintett: F3-->A8 átló ,stb//
Vízszintes figyelés: // Mozgás I3-->F3, Tekintett: F3víz ,stb//
Függőleges: // Mozgás I3-->F3, Tekintett: F3függ ,stb//
Személy:// Mozgás I3-->F3, Tekintett: játékos neve ,stb//
Mező:// Mozgás I3-->F3, Tekintett: F3-->mező száma ,stb//

A reagban lehet jelölni, hogy amúgy a karakter mit tesz, ha belép valaki a figyelt mezőkre, irányokra stb. Egyszerűbb, mint amilyennek tűnik.

Hydra



1-7