OOC - Játékon kívüli fórum
Karaktered neve: ---       Rangod: Nem bejelentkezett felhasználó       Pénzed: --- arany     
Varázsitalaid: Neked nincsenek varázsitalaid!
Herbária: Neked nincsenek varázsnövényeid!


Üdvözlünk!

Ez itt a www.Lanawin.hu weboldal játéktere. Egy fórumos szerepjáték. Te nem vagy bejelentkezett állapotban, ezért nincs jogod ténykedni a fórumon. Csak olvasni tudod a hozzászólásokat, semmi mást. Ha szeretnéd kipróbálni milyen is a fórum valójában, átélni izgalmas kalandokat, varázslatokat tanulni, bájitalokat vásárolni, egyedi karaktert létrehozni, felszereléseket kovácsoltatni, vagy küldetéseket végrehajtani, akkor regisztrálj bátran, ne habozz. Miután regisztráltál, és beléptél minden funkciót elérhetsz. Lehetőséged lesz részt venni a mesékben, vagy csak spontán játszani a megalkotott, mesés világban. Felkutathatod a város rejtélyeit, és részese lehet egy olyan fórumos szerepjátéknak, ahol a játékosok kényelme, és a játék élvezete a legfontosabb.

Vissza a főoldalra!
Nincs "nagyobb" helyszínJátékon kívüli fórumArthenior főtere (új)
Amon Ruadh (új)
Füves puszta (új)
Dokkok és kikötő (új)
Játékon kívüli fórum >> Lanawin fórum >> Fejlesztés >>
[Bekerült] Tegyük újra nagyszerűvé a második szálat!
Mostani oldal: 1 (1. - 10. üzenet) - Első olvasatlan beíráshoz >>

10. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2017-08-21 16:11:35
 ÚJ
>Emphus avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Adminisztrátor
IC üzenetek: 0
OOC üzenetek: 5971
Bekerült egy változtatás, ami a felvetett problémát megoldja.

Mostantól a rendszer azt figyeli, hogy az elmúlt 100 reagodból hány érkezett második szálra.
- ha több, mint 40, akkor a munkapontok 80%-át kapod meg;
- ha több, mint 50, akkor 60%-ot;
- ha több, mint 60, akkor 40%-ot;
- ha több, mint 70, akkor 20%-ot;
- míg ha több, mint 80, akkor nem kapsz munkapontot.

A változtatás már a súgóban is feltüntetésre került: [LINK]
Ha valaki be van jelentkezve az oldalra, akkor a "IX. Második szál és a munkapontok" súgópont az adott karakterhez azt is kiírja, az elmúlt 100 reagból hány második szálas van, és hogy ez milyen munkapont-csökkentést eredményez.

Ez megoldja a lenti problémát, és nem specifikusan a friss reagokat nézi, hanem egy jelentősebb időintervallumot, mégis ösztökél arra, hogy lehetőleg főleg első szálon játssz. Azért jó így még, mert új karakternél, akinek még nincs is 100 reagja, fixen maximum pontot kap második szálért, ezért frissebb karakterek gyorsan tudnak fejlődni. Hisz nem az elmúlt 100 reagban lévő arányt nézi, hanem a darabszámot, ami persze 100+ reaggal megegyezik az aránnyal, addig viszont jelentősen magasabb lehet a második szálas reagok aránya munkapont-csökkentés nélkül (pl. 5 főszálas után megkapja a játékos rangot, csökkenés nélkül írhat 40 második szálas reagot).


9. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2017-07-25 19:22:15
 ÚJ
>Bato Luo'Su avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Tapasztalt játékos
IC üzenetek: 608
OOC üzenetek: 70
Támogatom, kb. bármilyen formában. Értem az álláspontot, hogy ne második szálon élje le az életét a játékos, de ezen hozzáállás jegyében büntetni azokat, akik önhibájukon kívül kényszerülnek második szálra, kár.


8. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2017-07-24 20:26:08
 ÚJ
>Kagan Thargodar avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Törölt felhasználó
IC üzenetek: 2255
OOC üzenetek: 782
Egen, már szóltak :D Bocsi-köhi.


7. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2017-07-24 20:25:31
 ÚJ
>Emphus avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Adminisztrátor
IC üzenetek: 0
OOC üzenetek: 5971
@Kagan, ha már ilyen formában szólsz hozzá egy fejlesztéshez, kérlek, hogy tájékozódj azzal kapcsolatban.


6. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2017-07-24 20:19:12
 ÚJ
>Kagan Thargodar avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Törölt felhasználó
IC üzenetek: 2255
OOC üzenetek: 782
Nekem tök8, mert nem lehet második szálam... vagyis...
Szóval igazából legyen nektek is rossz :D Le a második szállal! :D


5. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2017-07-24 18:42:03
 ÚJ
>Nestar Erefiz avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Tapasztalt játékos
IC üzenetek: 849
OOC üzenetek: 102
Az első változtatás, ami elsőre függetlennek tűnhet az egésztől, de nem annyira (meg a téma neve engedi :P ).

Új név: Mellékszál, Másodlagos szál.

Egyrészt, ez nem egy + szál. Egy töredékszál, egy mellékszál. Még maga a súgó is főszálnak nevezi az első szálat, de nem nevezi mellékszálnak a "Mellékszálat".

A felvetésre reagálva, a mostani munkapont-rendszert el kell vetni. Nincs olyan kvalitása (a szándékon túl, de az az eredményből nem érezhető), ami miatt ragaszkodni kéne hozzá. Sőt, az alap koncepció, miszerint egy globális kalandba beleszól az, hogy mi történik attól teljesen függetlenül (főszálra hány reaggal ezelőtt írtál a macskasimogatással járó feledhetetlen örömökről) pofára ejti az egészet.

Az én felvetésem az, hogy a szálnak legyen egy saját munkapont-rendszere. És, ha már muszáj valami korlátot szabni, akkor az legyen a napi reag.

A "legegyszerűbb" példa, ha alapvetően kétharmadát adja, mint egy ugyanolyan hosszú főszálas adna és minden aznap azelőtt reagért kevesebb munkapont jár a következőben [nem 20%-kal egységesen, inkább valami aszimptotikus módon a 0 felé (pl. leosztva 1+X/3-mal)].

Ez csak egy vázlat, nyilván módosítható, finomhangolható és a képlet amúgy sem publikus a munkáknál.

Így aki gyors játékot akar, megteheti főszálazás nélkül, de finomhangolással garantálható, hogy nem fog ezzel lényeges előnyhöz jutni, így mellékszál marad. Játszani is lehet rajta, hisz aki nem farmolni akar, nem érzi büntetésnek, hogy 1 helyett most olyan 0,4 pontot kapott, aki meg főszálas kalandban van beragadva, az örül a lehetőségnek, még ha keveset is ad.


4. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2017-07-24 18:35:44
 ÚJ
>Norileina Vylrien avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Tapasztalt játékos
IC üzenetek: 485
OOC üzenetek: 16
Szintén támogatom. A probléma valós, a két megoldás összefésült változata pedig (amit Lorew leírt) szerintem teljes mértékben működőképes lehet néhány simítással.


3. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2017-07-24 17:59:43
 ÚJ
><b style='color:#c03010'>Mesélő (inaktív)</b> avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Mesélő
IC üzenetek: 288
OOC üzenetek: 140
Teljes mértékben támogatom.
További hozzáfűzni valóm nincs, Lorew mindent leírt, amit mondhattam volna, mind a kezdő, mind a fejlődő karaktereim nevében.


2. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2017-07-24 07:37:53
 ÚJ
>Ziana Yedhir avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Tapasztalt játékos
IC üzenetek: 1240
OOC üzenetek: 210
A városi őrség 10 fővel maximálisan támogatja a kezdeményezést.

Mi szeretnénk aktívak lenni, és úgy gondoljuk nekünk kell is. Sokat játszunk klánkívüliekkel, mesélőkkel, gyakran ragadunk be. Eleve elsődlegesen játszani járunk ide, nem várakozni. A hiányolt jelenlétet, kisebb ügyeket néha második szálon oldjuk meg. A karik a magánéletüket is ott élik. Ennek ellenére nem érzem, hogy elcsúszott volna a csapatom a fősodrásból a második szálas irányba.
Engem személyszerint hidegen hagy a munkapont csökkenés, amíg hátránnyal nem jár vagyis nem megy minuszba nem izgat. Viszont a klánhoz tartozó kisebb karaktereknek a vázolt helyzet miatt olykor nincs más lehetőségük a játékra, és a fejlődésre.


1. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2017-07-23 23:33:43
 ÚJ
>Lorew Mazoral [halott] avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Tapasztalt játékos
IC üzenetek: 1059
OOC üzenetek: 130
Üdv népek!

Az elmúlt időben bevezetésre került (kerülődik) egyfajta korlátozás a második szálas munkapontokat illetően (bővebben: Kalandok -> [Globális][Futó]Második szál, itt a 27. hsz). Ezzel így ebben a formában nem sikerül megbarátkoznom, és azért tárom a problémát a közösség elé. A szívem mélyén megértem, hogy miért akarja Emp korlátozni a második szálas pontokat, ellenben ezzel a jelenleg kilátásban lévő rendszerrel nem sikerül megbarátkoznom.

Az ok még az eggyel korábbi korlátozás-ötletre lett írva, de felteszem, vonatkozik erre a változatra is: "A korlátozás oka, hogy a játék továbbra is igazából csak első szálas, a második szál kiegészítő játéklehetőség, nem arra való, hogy elsősorban azon játssz." (Emp, korábban megjelölt topic 23. hsz-éből kiragadott mondat annak reményében, hogy aktualitása nem csorbult). Tök jogos. Csak így most lett egy rendszer, ha nem is könnyen, de védhető a második szálas játékosok részéről (szerintem ilyen réteg nincs is nagyon, aki főleg második szálon játszik, de nem tudom, tfh vannak). Egy 500 karakteres töltelékreag főszálra 2-3 második szálas reagonként, és máris főként második szálon aktív, kb semmit nem csinál főszálon, csak van, és annyira jelentős veszteség nem érte, hogy belerokkanjon.
Ellenben sok más játékost ér jelentős veszteség. Példának okáért valaki kalandban van, 300 reaggal, életében nem második szálazott még, de most, hogy ott beragadt, kipróbálja. Csak hogy irkálhasson. Akkor őt miért "büntetjük" ezzel a dologgal, ha pontosan arra használja a második szálat, amire való, egy kiegészítő játéklehetőségre, amíg ragad a főszála? Szerintem ez így ebben a formában nem olyan jó, mert így mindenki, aki a belassult főszála miatt kezd második szálba, már veszteséget szenved, és igazából ezt nem érzem indokoltnak, nem tudok a többség hogy van ezzel.

Volt egy ötletem, miszerint ~5 mások szálas reag után kezdjenek csak fogyni a munkapontok, ezzel teret adnánk talán azoknak, akiket előbb említettem, mint "a rendszer áldozatai"-t, viszont így a második szálon aktívkodó embereknek elég lenne 7-8 reagonként írni egy tölteléket, és folytathatnák tovább a tömény második szálazást. Nem igazán jó, belátom, de azért leírom, mert nem kizárt, hogy valakinek ezt olvasva isteni szikra gyúl a fejében, és továbbfejleszti élhetőre.

Az aktuális kedvenc megoldásom a dologra: a korábbi terv az volt, hogy a rendszer ne engedjen írni második szálra, ha ugyanannyi, vagy több második szálas reagod van, mint amennyi főszálas (tehát idővel senkinek ne lehessen több reagja második szálon), de ez el lett vetve azért, mert Emp nem akarja korlátozni, mennyi reagot írjunk (aki az elején említett hsz-t olvasta, az úgyis látta, aki nem, annak értelmetlen újból megjelölnöm a forrást). Teljesen emberbarát hozzáállás, de mi lenne, ha ezt, és a jelenlegit kombinálnánk? Legtriviálisabb formában szó szerint összegyúrom a kettőt, és azt mondom: ha egy játékosnak ugyanannyi, vagy több második szálas reagja van, mint főszálas, akkor amennyiben az utolsó reagja szintén második szálra érkezett, akkor már csak a pontok 80%-át kapja, ha az utolsó kettő második szálra érkezett, akkor csak 60%-ot stb. Ez tulajdonképpen elérné, hogy aki főként főszálon játszik, azt ne érje veszteség akkor, ha 300 főszálas reag után 12-szer egymás után második szálra ír, mert addig nem tud főszálra. A második szálon aktívkodók továbbra is játszhatják, hogy 2-3 második szálas reag után egy tölteléket dobnak főszálra, de ezzel életük végéig beleragadnak abba a rendszerbe, ami most mindenkire vonatkozik. Szóval ugyanannyira védhető, mint a mostani, de szerintem kicsit igazságosabb. ÉS nem korlátozza a reagokat, amiért ez az összehasonlítós cucc eredetileg el lett vetve.

Illetve zárásul egy relatíve durva megoldás a dologra (nem hiszek az életképességében, szinte semmilyen formába nem tudtam hozni, hogy vállalható legyen, de mint az elsőnél is írtam, hátha valaki isteni szikrát kap ezt olvasva): kössük játékstílushoz a második szálat, ne csak ranghoz. Nem írok hozzá prot és contrát, mindenkinek a fantáziájára bízom. Zömével azért, mert a prokhoz egy elég durva közelítéssel kéne élnem, miszerint második szálas játék = szelíd játékstílusban játszott játék, és ez több helyen lukas, a contrákat meg mindenki látja szerintem magától is (ha te nem, akkor: igazságtalan, értelmetlen, nem ad sokkal több megoldást, mint az előző, korrektebb rendszer, cserébe több problémát szül stb.). Szóval mindenkinek, aki a jövőben beírja majd, hogy "a harmadik verziót nem támogatom", annak mondanám: én sem. Ha valaki affinitást érez magában, hogy vállalható formára hozza az ötletet, annak meg sok sikert!

Nagyjából ennyi ötletem született a témához, talán a másodikkal lennénk legközelebb az igazságossághoz, illetve ahhoz, amit szerintem ez az egész korlátozásdolog el akar érni.
Köszönöm annak, aki végigolvasta, esetleg véleményt is fűz hozzá, támogatja, továbbgondolja, ilyenek. Nem köszönöm meg a lájkokat, a végigolvasás nélküli vagy a témától merőben eltérő reakciókat.

Lorew


1-10