OOC - Játékon kívüli fórum
Karaktered neve: ---       Rangod: Nem bejelentkezett felhasználó       Pénzed: --- arany     
Varázsitalaid: Neked nincsenek varázsitalaid!
Herbária: Neked nincsenek varázsnövényeid!


Üdvözlünk!

Ez itt a www.Lanawin.hu weboldal játéktere. Egy fórumos szerepjáték. Te nem vagy bejelentkezett állapotban, ezért nincs jogod ténykedni a fórumon. Csak olvasni tudod a hozzászólásokat, semmi mást. Ha szeretnéd kipróbálni milyen is a fórum valójában, átélni izgalmas kalandokat, varázslatokat tanulni, bájitalokat vásárolni, egyedi karaktert létrehozni, felszereléseket kovácsoltatni, vagy küldetéseket végrehajtani, akkor regisztrálj bátran, ne habozz. Miután regisztráltál, és beléptél minden funkciót elérhetsz. Lehetőséged lesz részt venni a mesékben, vagy csak spontán játszani a megalkotott, mesés világban. Felkutathatod a város rejtélyeit, és részese lehet egy olyan fórumos szerepjátéknak, ahol a játékosok kényelme, és a játék élvezete a legfontosabb.

Vissza a főoldalra!
Nincs "nagyobb" helyszínJátékon kívüli fórumArthenior főtere (új)
Amon Ruadh (új)
Füves puszta (új)
Dokkok és kikötő (új)
Játékon kívüli fórum >> Lanawin fórum >> Általános >>
Hardcore város
Mostani oldal: 1 (1. - 17. üzenet) - Első olvasatlan beíráshoz >>

17. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2015-06-25 14:38:04
 ÚJ
>Kagan Thargodar avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Törölt felhasználó
IC üzenetek: 2255
OOC üzenetek: 782
Kedves érdeklődők!

A Calavrien-project (HC) véglegesen megszüntetésre került, kérésemre Emphus az elkészült dolgokat törölte, az új opciókat visszavonta - ezekkel a tartalmakkal és koncepcióval nem lesz játéktér.

Akinek kérdése van, az egy ideig PM-ben, majd a [LINK] FB-accounton megtalál.

Sajnálom. További jó játékot!

Kagan Thargodar



16. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2015-06-24 21:25:29
 ÚJ
>Kagan Thargodar avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Törölt felhasználó
IC üzenetek: 2255
OOC üzenetek: 782
Üdv!

Az Ismeretlen Földek project határozatlan ideig felfüggesztve.

Kagan


15. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2015-06-17 21:37:18
 ÚJ
>Kagan Thargodar avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Törölt felhasználó
IC üzenetek: 2255
OOC üzenetek: 782
HC-ba induló karakterek, FIGYELEM!

A Thargok menetrendje a következő.
VASÁRNAP 2015.06.21. napváltás.
HÉTFŐN indulás északnak.
Érkezés a HOLD KARAVÁNPIHENŐ kiválasztott helyszínére: 2015.06.25. körül.

Továbbhaladás: bizonytalan, de érkezéstől számított kb 1 héten belül.

Kagan Thargodar


14. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2015-06-12 21:58:51
 ÚJ
>Kagan Thargodar avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Törölt felhasználó
IC üzenetek: 2255
OOC üzenetek: 782
Pontosítás a jelentkezéshez, mert siettem vele és pont a lényeg lemaradt:

Elsősorban és kifejezetten az 1. pont alá tartozó "bevándorló" karakterek megalkotását preferálnánk, a második csoport nagyon szubszidiárius, mögöttes jelleggel lett feltüntetve.

Az egyik ok az, hogy bár remek dolog a színesítő karakter (érkeztek ilyen jelentkezések), de amíg Calavrien ennyire új, ennyire "csontváz", addig jobb lenne primer karaktereket hozni.

A másik ok, hogy egyelőre senkit nem szeretnék "ET-ből" felruházni előnnyel (nem, a Thargoknak sem lesz semmilyen ilyenfajta előnyük, történelem ide vagy oda).

Fentiek alapján az 1. pontban foglaltakat kövessétek, a 2. pont egy jövőbeli lehetőség LEHET.

Kagan


13. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2015-06-12 17:28:18
 ÚJ
>Kagan Thargodar avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Törölt felhasználó
IC üzenetek: 2255
OOC üzenetek: 782
A jelentkezés menete:

1. Már létező és/vagy az Artheniori Területekhez kapcsolódó karakterek Calavrienbe érkezésének menete:
a) Jelentkezés Kagan Thargodar karakternél a chatszobába való felvételhez (mert olyan is van ám!)
b) IC reag írása a Kopár Vidék topicba -> Utazás -> IC reag írása az Ismeretlen Földek topicba (figyelembe véve a leírását, illetve a jelen fórumba írtakat)
c) játék, ismerkedés, egyeztetések, stb.

2. Calavrieni vagyis "helyi" karakter kijátszása esetén:
a) Jelentkezés Kagan Thargodar karakternél és/vagy az oda delegált Mesélőknél a koncepció egyeztetése érdekében (erről lejjebb volt szó, meg még lesz is)
b) Jelentkezés Kagan Thargodar karakternél a chatszobába való felvételhez (mert olyan is van ám!)
c) IC reag írása Calavrien valamely topicjába (először csak 4 lesz megnyitva: Ismeretlen Földek, Markkhat (piac), Torkos Törpe Taverna és Ho'ard Calavrien (erőd)
c) játék, ismerkedés, egyeztetések, stb.

Kérdés jöhet PM-be vagy az IsmeretlenFöldek chatszobába (akinek már van kész karaktere, amit hozna, az kérheti a felvételét oda is!)

Kagan Thargodar


12. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2015-06-12 09:31:05
 ÚJ
>Kagan Thargodar avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Törölt felhasználó
IC üzenetek: 2255
OOC üzenetek: 782
Válasz (a kérdés jó! :D):

Legendák, mítoszok, pletykák vannak, de igen ritkán indul(t) karaván. Hamarosan a Thargok megindulnak arrafelé (egyéb okból, ami összefüggésben van a térképekkel és Kagan analfabétaságával :D), ami során útba ejtjük a Hold Karavánpihenő valamelyik topicját.

Oda lesz várható mesélői rásegítés, és onnantól, aki akar (és IC kellően motivált vagy elkeseredett), az nekiindulhat - azt tudni kell, hogy nem ilyen "dejó, megyünk" jellegű sétagalopp lesz, és minden olyan csapat, amelyik nem éri el az 3-5 főt, "Balszerencsés" reagokra számíthat az Ismeretlen Földek topicban (ez nem azt jelenti, hogy egyedül nem lehet átjutni, csak azt, hogy a) hangsúlyozni kívánjuk a terület nehézségét és veszélyességét, b) az ott illetékes mesélő keretjátékot biztosít azoknak, akik egyedül-párosával jönnek - pl. hogy az új regeknek még az előtt legyen lehetőségük elérni a játékos rangot, hogy beérnének Calavrienbe).

Második kérdésedre pontosabban válaszolva: nem, ez nem egy közszájon forgó történet, és jelen állás szerint senki (a Thargok sem) tudnak semmi kézzelfoghatót.

Kagan


11. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2015-06-12 08:48:51
 ÚJ
>Kőszirt Dwartak [halott] avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Kezdő játékos
IC üzenetek: 130
OOC üzenetek: 8
Kérdés

Erről az új városról, és az oda irányuló vándorlásról / hadjáratról tudhat IC mindenki? ( nyilván értelmes keretek között ), vagy ez titoknak számít IC?

Csak azért érdeklődöm, hogy a szabad harcosok ( értsd klán kötődés nélküliek ) milyen módon indulhatnak el az új város felé.

IC tekinthető úgy, hogy ez a hadjárat közszájon forog, és az ember lépten nyomon találkozhat a hírrel?


10. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2015-06-09 12:35:44
 ÚJ
>Kagan Thargodar avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Törölt felhasználó
IC üzenetek: 2255
OOC üzenetek: 782
Társadalmi kép - Kivonat

A régmúlt társadalmai:

1. A királyság

Az újonnan alakult városállam első, és mindezidáig leghosszabb ideig fennálló uralmi formája az úgynevezett királyság volt. Szemben más területek egyeduralkodóival, Calaven királya sosem volt abszolút monarcha. Hatalmát mindig korlátozta három tényező: a relatíve alacsony lélekszám (és az ebből fakadó óvatosság, amivel az életet, mint olyat, kezelni kellett), a Calitril feletti tényleges uralom és a társadalmat minden téren behálózó céhrendszer.
Hatékonysága nagyban függött a Céhtanácson belüli erőviszonyoktól, illetve a fajok közötti aktuális vendetták állásától. Leginkább az alkotmányos monarchiák enyhén anarchista változatának felelt meg.

2. A Céhtanács

Első pillanatra a korábbinál “demokratikusabbnak” tűnő, ám a gyakorlatban vaskézzel és vasakarattal irányított oligarchia. Előnye egyértelműen a kiszámíthatóbb és gyorsabb döntéshozatalban, hátránya az egyedi érdekek közösség elé helyezésében, illetve a relatíve alacsony társadalmi támogatottságában nyilvánult meg (hiszen pozitívumait jobbára csak a céh- és klán-elit élvezhette, és bár a lakosság jelentős része valamely közösséghez tartozott, ritkán érezték úgy, hogy az ő érdeküket is figyelembe veszik).

3. A jelenkori helyzet

A gyakorlatban már évek, de törvényesen még csak hónapok óta van totális katonai diktatúra Calavrien megmaradt területein. A központi hatalom azonban csak névleg terjed ki a városra, sőt, az elmúlt hónapokban már az erőd bizonyos területei és a Markkhat felett is elveszítette a kontrollt - előbbiben a rebellis zsoldosok, utóbbiban a kereskedők és tolvajok az urak. Az Archon csak a sötételfek, a birodalmi orkok, néhány hozzá hű zsoldos és a Patríciust támogató, megmaradt nemesek támogatásában bízhat - azt, hogy mennyire törékeny ez a bizalom és támogatás, jól mutatja, hogy az elmúlt hetekben Ho’ard Calavenből párosával indulnak a futárok, hogy további segítséget hívjanak a Kopár Földeken túlról.

Hivatalosan “civilizáltnak”, de gyakorlatilag függetlennek tekinthetőek a Törpetárnák urai és a Kristályaulában székelő Főmérnök gnómjai. A Csillagvizsgálóról, a Tükörtóról és a Függőkertekről semmit sem lehet tudni, az Óváros és a Mesterek útja nagyobb csapattal megjárható. Mindenhol máshol szörnyek vagy emberek, óriások, orkok elfajzott csapatai grasszálnak. A Dúlt Negyed és a Holtak Földje életveszélyes vidék; az Elsők Útját pedig csapdák és gnóm utászcsapatok védik - jobbára nem a szörnyektől, hanem az Archon haragjától. Minden mást az enyészet és a háború pora fedi...

Kagan Thargodar

U.I: ez csak egy összegzés, számtalan dolog az IC játék folytán fog kiderülni, sőt: alakulni.

A hozzászólás írója (Kagan Thargodar) módosította ezt a hozzászólást, ekkor: 2015.06.09 12:49:40


9. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2015-06-08 09:20:53
 ÚJ
>Kagan Thargodar avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Törölt felhasználó
IC üzenetek: 2255
OOC üzenetek: 782
Történelem v.1.3.

Véleményezésre, lektorálásra, javításra. Akinek bármi megjegyzése van (formai, helyesírási, elütési, de akár tartalmi-koncepcionális) az PM-ben nyugodtan írjon nekem. Köszönöm! :)

Történelem:

A legendák kora

E.sz. 0: az ismert történelem kezdete, az első ember-törzsek Lanawinre érkezése.
E.sz. 3950 körül: Ismeretlen hajók tűnnek fel a Wegtoreni partokon. A magukat Vasbordájú Khrugghal kompániájának nevező idegenek hamar uralmuk alá hajtják a hegyvidék primitív törzseit.
E.sz. 4100 körül: a Thargodrym néven egyesülő törzsek uralmi területe eléri legnagyobb kiterjedését, nyugaton a wegtoreni birtokok képezik határait, keleten egészen a Zwok Opun hegyláncig elkalandoznak felderítőik.
E.sz. 4120-as évek: a Thargodrymek (Nagy Törzsszövetség) állandó települést alapítanak a Ba’than-völgy déli részén, egy kopár sziklacsúcs tövében (Amon Ruadh).
Esz. 5500. körül. A Nagy Törzsszövetség hanyatlásának kezdete; a mai városok egyre nagyobb területet hódítanak el a felföldi népektől és a nomádoktól. Amon Ruadh is elnéptelenedik, egykori lakóinak leszármazottait elnyelik a hegyek.
E.sz. 6000: A Nagy Háborúk kezdete. Az orkok néhány év alatt elözönlik az ismert világot, a legtöbb civilizált település elpusztul vagy az uralmuk alá kerül. Ez az év az orkok időszámításának kezdő dátuma.
E.sz. 6003: Menekültek hullámai özönlenek az orkok elől kelet felé. A legtöbben visszarettennek a füves puszta és az ismeretlen földek előtt, a maradékból is sokan odavesznek.
E.sz. 6005: A túlélők egy nagyobb csapata Rigorius Calaven vezetésével eléri a Zwok Opun hegyláncot. Az ott talált fél évezredes romok először reménykedésre adnak okot, de aztán hamar rádöbbennek, hogy kihalt, ember nem járta vidékre tévedtek.
E.sz. 6006 nyara: a menekülteket először érik utol az ork vadászcsapatok. Véres harcok törnek ki az üldözők és üldözöttek között, mely az üldözők visszavonulásával végződik. A túlélők egy erőd építésébe kezdenek a Völgy bejáratánál.
E.sz. 6008: Elkészül Ho’ard Calaven erődjének őse.
E.sz. 6008-6022. Folyamatos támadások érik a várost, melyre a védők az erőd bővítésével és egyre erősebb mágikus ellentámadásokkal felelnek. A mágikus kataklizmák és rezonanciák alapjaiban formálják át az Ismeretlen Földeket.
E.sz. 6022 ősze. Az utolsó ork támadás. A túlélő zöldbőrűek az ork hadjárat bukásáról, egy Art Thenior nevű mágus diadaláról zagyválnak. Az orkokat a Romvárosban talált oltáron mind egy szálig feláldozzák, és egy ünnepség keretében hivatalosan is megalapítják Calavrien városát.


A Városalapítás kora

E.sz. 6008-6022 Megkezdődik Calavrien kiépítése. Az Elsők útja végén a Városi Irattár, a Mesterút végén a Függőkertek jelzik a városhatárt, előbbiben az egyszerű varázs-trükköket, utóbbiban a Föld és Levegő titkait kezdték oktatni a Lanawinről érkezett mágiahasználók.
E.sz. 6035-6052 Fajok közötti villongások és céhes konfrontációk sorát követően kitör az (Első) Fajháború. Az okot a törpék és az elfek közötti elmérgesedő viszony szolgáltatja. A tündérek és a félelfek a hosszúéletűek (Dicsők), míg az óriások és a gnómok meglepő módon a kurtalábúak (Pörölyök) mellé állnak. Az emberek és a sötételfek hol békítőként, hol uszítóként lépnek fel. A Mérsékeltek (a fajok közötti békét hirdető, jobbára céhes kötődésű hatalmasságok) befolyása csekély.
E.sz. 6050 A Mérsékeltek - koalícióban az emberek, sötételfek és a törpéktől elhidegült gnómok józanabbik felével - megerősödnek és következetesen kezdik elfojtani a belharc lángjait. Két év alatt sikerrel járnak, és egy új rend alapjait fektetik le, hogy visszaszorítsák a faji ellentéteket.
E.sz. 6065 A Klánok Tanácsa, melybe Calavrien minden bejegyzett szervezete a lefektetett szabályok szerint delegálhatott tagokat, megválasztja Calavrien első királyát a városalapító Rigorius Calaven vérvonalából. Ez a vérvonal évszázadokon át uralja Ho’ard Calaven várát.


A Királyság Kora (E.sz. 6065-6510)

E.sz. 6072. A megszilárduló királyi hatalom 15 nemesi családra, valamint a Céhek és Klánok rendszerére támaszkodik. Megindulnak az első telepeshullámok a völgyben észak- és délkeleti irányba. Felfedezik a Barlangokat és megkezdik az Elsők által talált ősi romok feltárását. A Barlangok alatti Tükörtó fölé a Tűz és Víz mágusai impozáns tornyokat emelnek.
E.sz. 6100. A város újfent kapcsolatot keres a lanawini területekkel, néhány vékony kereskedelmi útvonalat sikerül is létrehozni, de nincs érdemi kiviteli termék, a nemesfémtartalékok pedig a behozatal miatt drasztikusa csökkennek.
E.sz. 6132. A Kereskedők Céhe végleg beszünteti a kereskedelmet és a kapcsolattartást a Óvilággal, és magába olvasztva egyes kalandor klánokat Vándorok Céhe néven alakul újjá. Ők az elsődleges támogatói a Ba’than-völgy keleti és déli részére irányuló terjeszkedésnek. Utolsóként a Csillagvizsgálóban létrejön a Nap és a Hold mágiáját tanulmányozó titokzatos mágusrend.
E.sz. 6175. A törpék Pöröly klánjának egy tagja, Noggi Zakkagromson egy különös ércet talál az északi hegylánc egyik mélyművelésű törpetárnájában. A telérből könnyen kinyerhető, különös tulajdonságú fémet lehet bányászni.
E.sz. 6200. A különleges fém (Calitril) a király kizárólagos monopóliuma lesz, melyre egyedüliként a TárnaKlánok nevű céhnek van bányászati engedélye. A fémnek köszönhetően a nemesség és a TárnaKlánok megerősödnek a rivális céhek rovására. A gnómok véglegesen elhidegülnek a törpéktől.
E.sz. 6247. Kitör az első Calitril-háború az uralkodó, és a Vándorok Céhe vezette rebellisek között. Ez a konfliktus a Calaven Ház bukásával zárul, új, a korábbival rokon dinasztia kerül trónra, mely azonban már jóval kiszolgáltatottabb a Vándorok vezette Céhtanácsnak. A most már jobbára törpedinasztiák alkotta TárnaKlánok elveszítik monopóliumukat, melynek köszönhetően külön vágat megnyitásába és nagy méretű, föld alatti műhelyek építésébe kezdenek a mai Törpetárnák helyén. A harcok jobbára a városon kívül, az Ismeretlen Földeken (rituális küzdelmek), illetve a barlangokban és tárnákban (árnyháborúk) zajlanak.
E.sz. 6281. A Barlangok közelében szabad bányászok goblinokba és más, föld alatt is aktív lényekbe botlanak. A kezdeti tisztogató akciók totális háborúvá fajulnak, melyből a törpék és az óriások kivonják magukat. A gnómok, elfek és emberek egyesített seregeit először segítik nagyobb létszámban varázslók is.
E.sz. 6310. A Barlangok és a többi Calitril-tárna végleg háborús senkiföldjévé vállnak, a király az óriások több törzsét az északi hegyláncok közötti völgyekbe telepíti, határőr-feladatokkal.
E.sz. 6345. A város eléri legnagyobb kiterjedését, nem utolsó sorban a Vándorok Céhében megerősödő elfek és félelfek terjeszkedő törekvéseinek köszönhetően, hogy Calavrien a Függőkerteken túl is rendelkezzen számukra megfelelő élőhelyekkel. A várost gyakorlatilag a Vándorok irányítják, a király tényleges befolyása Ho’ard Calavenre és az Ismeretlen Földek felé vezető vékony karavánútra terjed ki.
E.sz. 6379. A törpe Norki Norkmanson saját vágatából visszatérve ismeretlen betegségtől ágynak esik. A betegség a törpék és gnómok számára náthával és lázzal együtt járó, komolyabb meghűlést okoz, majd egyéb szövődmények nélkül elmúlik. A Barlangok és a keleti földek határain egyre erősödő szörnyinvázióval küzdenek a város seregei, váltakozó eredménnyel.
E.sz. 6380. A TakonyKórnak is nevezett betegség a tél végével újult erővel lángol fel - ezúttal az elfek, sötételfek és tündérek között. Utóbbiakkal gyakorlatilag az utolsó szálig, mindössze néhány hónap alatt végez a betegség, de az előbbieknél is 95% feletti a halálozási arány. A sötételfek a király engedélyével bezárkóznak Ho’ard Caraven legfelső szintjeinek lezárt, tiltott folyosóira, míg az egészséges, illetve a fertőzést túlélő elfek maradékai a vadonba menekülnek. A fél-elfekre nincs hatással a betegség.
E.sz. 6385. Az elf-féléket elvesztő, alapjaiban megrendült Vándorok Céhe csak öt évig tudja elodázni az összeomlást, a Második Calitril-háborúban végzetes vereséget szenved. Mindkét fél megpróbálja igénybe venni a hegyekbe telepített óriások segítségét, de csak kevés eredménnyel: sok család és törzs olyan régóta él a várostól elvágva, hogy már el is felejtették, miért vannak ott.
E.sz. 6420. Az újonnan megválasztott uralkodó, háta mögött a törpék és emberek új szövetségével, egy teljes évszázadra a háttérbe szorítja a mágusközpontokat és a gnóm ezermesterek szövetségeit. Egyedül a Csillagvizsgáló urai állnak az uralkodó mellé, aki így ismét korlátlan vezetője a városnak.
E.sz. 6490. A hetven éve hatalmon lévő Teranol Calavorn király örököseivel furcsa betegségek, idegen orgyilkosok és mágikus praktikák végeznek. A király halálakor mindössze két herceg, a gyermekkorban lévő ikerpár Noras és Nimurud Calavorn lehet a trón várományosa.
E.sz. 6502. A praktikák mögött álló Céhtanács (mely mostanra jobbára a Mágustornyok uraiból, a Gnóm Főmérnökből és Calavrien Patriciusából áll) az uralkodó halálát követően rövid úton polgárháborút provokál a hatalmat magának akaró két örökös között. A háború 11 éven át dühöng, a város elveszíti nyugati területeit, melyek a mágusok felelőtlenségének köszönhetően végleg az őrület képét mutatják. Karavánok indulnak Lichanech felé, de csak nagyon kevesen érnek oda, és ők is tagadják kilétüket.


A Céhtanács Kora (E.sz. 6513-6820)

E.sz. 6513 Az Ikerháborúkat végül megnyerő Céhtanács véglegesen eltörli a királyság intézményét, és a város élére három vezetőt delegál: az erődben regnáló Archont, a városban uralkodó Patríciust és a mágikus ügyekért felelős Patriarchát. Mindhármuk mögött azonban a Céhtanács az igazi hatalom.
E.sz. 6530. Meghal Trianel cwi Ilandar, az utolsó fél-elf. Ezzel a nemesenszületettek kora végleg lezárul, az elf-fajok emlékét csak Ho’ard Calaven sötétben rejtező famíliái őrzik.
E.sz. 6610. Megindul az utolsó, Calaviern által indított invázió a szörnyek ellen. A jobbára nehézvértes törpe és emberhadak a déli hegyláncokon ismeretlen ember- és orktörzsekbe ütköznek. A csatákat ugyan megnyerik, de harmadukra fogyatkozva, mágusaikat vesztve vonulnak vissza.
Esz. 6700. A Céhtanács először fontolja meg a Calatril kivitelét, illetve a diplomáciai és kereskedelmi kapcsolat felvételét a többi várossal. A szavazásban a nyitás politikáját képviselő Vándorok Céhe még az Archon támogatásával együtt is alulmarad a győzelemben töretlenül bízó Patriarchával és a dolgok változatlanságáért érvelő támogatóival szemben - azt azonban mindannyian tudják, hogy a helyzet súlyos. Megkezdik a még civilizált óriások visszatelepítését a városba, és orkokat fognak be az Ismeretlen Földekről, tenyésztési céllal.
E.sz. 6739. A Barlangok végleg elvesznek, a zöldbőrűekkel vívott harcokban a Tükörtó és a Függőkertek a frontvonalba kerül. Ismételten megnő a Csillagvizsgáló befolyása, az ősi oltárokon elvégzett titkos emberáldozatokról suttognak. A Céhtanács a sötételfek javaslatára megkezdi a tenyésztett orkok besorozását - jobbára az első sorokban, illetve az utóvédben küzdenek.
E.sz. 6780. Az évek során a Csillagvizsgáló hatalmasai közé beszivárgó déli sámánok és démonidézők sikeresen állítják maguk mellé a Nap és a Hold varázsának tudóit. Az azt követő nyári támadást Calavrien meglepett védői csak a Városi Irattárnál tudják megállítani. A város déli része, a korábbi, jobbára szegények lakta területek romvárossá válnak, a Csillagvizsgáló és a körülötte fekvő területek ezentúl csak Holtak Földje néven ismeretes.


Az Összeomlás Kora (E.sz. 6821-6883)

E.sz. 6821. Ismeretlen támadók sikeresen hatolnak át a Tükörtó védelmén, és meggyilkolják az iskola nagymesterét, több tanítványával egyetemben. Az ezt követő összecsapásban a Vízmágusok jelentős része elveszik. Calavrienben hónapokig tart az aszály, amit a vízforrások és a vízmágusok elvesztése okoz. A tűzmágusok maradéka a törpékhez csatlakozik a Tárnákban.
Esz. 6837. A Függőkerteket kiürítik, a három oldalról érkező támadásoknak a város seregei már nem tudnak ellenállni. Megkezdődik Ho’ard Calaven keleti oldalának kiépítése és megerősítése.
Esz. 6855. A Céhtanács utolsó ülésén elhatározza, hogy a Calavrien segítséget hív nyugatról. A döntést ellenző, tudásukat féltő gnómok felrobbantják a gyűléstermet. A legtöbb Céhmester odaveszik, de az Archon és a Patrícus végrehajtja a döntést.
Esz. 6858. Megérkeznek az első zsoldoscsapatok Ho’ard Calavenbe. Kiszolgálásukra jön létre a Markkat és a Taverna.
Esz. 6869. A zsoldoscsapatokkal megerősített városi seregek megelőző csapást próbálnak mérni az újonnan érkező szörnyekre, ám ezek után a Városi Irattárra zúdulnak, és az Archon parancsára bosszút állnak a gnómok. A Kristályaula védelmi berendezései és csapdái ugyan visszatartják a támadókat, de a szakítás immár véglegessé vált az Archon és a Főmérnök között. A Patrícius, lévén sokkal inkább az előbbire, mint az utóbbira van utalva, képtelen kiutat találni.
Esz. 6875-6882. A (Második) Fajháború. A jobbára ember zsoldosokból és birodalmi orkokból álló Ho’ard Calaven-i csapatok összeütközésbe kerülnek a TörpeTárnák uraival és a hegyi óriásokkal. A villongás gyorsan háborúvá terebélyesedik, minek következtében a Palotanegyed elpusztul, és az Óváros is elnéptelenedik. A Patrícius a maradék nemességgel és mesteremberekkel, valamint a nép zömével az erődben, valamint a mögötte elterülő kezdetleges sátorvárosban keres menedéket. Immár mindennaposak a külvilágból érkező karavánok, melyek azonban egyre többet hoznak és egyre kevesebbet visznek. A törpék, megelégelve a pusztítást, lezárták a hegyi utakat a Tárnákba és a körülötte lévő, nyitott tetejű barlangokba, magukra hagyva szövetségeseiket.
Esz. 6883. A teljes városukat elveszítő Céhtanács megtartja utolsó - immár öt fősre fogyatkozott - ülését, ahol az Archon, a Patrícius, a Patriarcha (mint az utolsó, életben lévő mágus), az immár ismét Kereskedőknek nevezett Céhközösség feje, valamint a Zsoldosszövetség aktuális vezetője időlegesen Ho’ard Calaven urának kezébe helyez minden hatalmat. A szavazás során kisebbségben maradt zsoldosok az ülést követő éjjel merényletet kísérelnek meg az Archon ellen, de csak a Patriarchát tudják meggyilkolni, aki nem adja olcsón magát - tucatjával küldi a túlvilágra maga előtt a harcosokat. A palotaforradalom folyományaként Ho’ard Calaven védői több frakcióra bomlanak, és a hatalmas erőd eltérő területeit vonják uralmuk alá.

Kagan Thargodar

U.I: a "Napjaink" állapota majd a Társasdalom és Politika résznél kerül kifejtésre.


8. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2015-06-03 13:04:43
 ÚJ
>Kagan Thargodar avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Törölt felhasználó
IC üzenetek: 2255
OOC üzenetek: 782
Véglegesítésre került a helyszínfa, illetve elkészültek a topiknevek is.

Terület neve:
Calavrien, az Elvesztett Territóriumok

Első körben az alábbi négy helyszínnel lehet számolni:

1 Ismeretlen Földek
2 Torkos Törpe Taverna
3 Markkhat
4 Ho'ard Calaven

A továbbiakban az alábbi helyszíneket lehet majd megszerezni:

5 Óváros
6 Mesterek útja
7 Elsők útja
8 Városi Irattár
8/B Kristályaula
9 Infirmárium
10 Törpetárnák
11 Tükörtó
12 Palotanegyed
13 Függőkertek
14 Romvárosi út
15 Dúlt negyed
16 Holtak Földje
17 Csillagvizsgáló

A területhez térkép is fog készülni, amellett remek képekkel készülünk a hangulat megteremtéséhez :)

Kagan Thargodar



A hozzászólás írója (Kagan Thargodar) módosította ezt a hozzászólást, ekkor: 2015.06.03 13:05:00


7. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2015-05-31 00:08:34
 ÚJ
>Kagan Thargodar avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Törölt felhasználó
IC üzenetek: 2255
OOC üzenetek: 782
Nem várt IRL problémák és leterheltség okán a HC város némi csúszással fog nyitni - terveim szerint egy hétnél nem lesz több.

Amiről még kaptok a napokban infómorzsákat:
- társadalom: karakterek, klánok, céhek
- történelem: Az Ork Háborúkon innen és túl
- IC és OC: külön utak

Kagan Thargodar


6. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2015-05-25 19:24:08
 ÚJ
>Kagan Thargodar avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Törölt felhasználó
IC üzenetek: 2255
OOC üzenetek: 782
Kiegészítés:

Természetesen a lentiek - ugyan már végstádiumban lévő - tervezetek. Minden hozzászólást, véleményt, építő kritikát szívesen várok PRIVÁT ÜZENETBEN (nem, a chat nem az).

Kagan Th.


5. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2015-05-25 19:15:06
 ÚJ
>Kagan Thargodar avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Törölt felhasználó
IC üzenetek: 2255
OOC üzenetek: 782
Tájékoztató:

1. Regisztrálás.

A regisztrálási folyamat technikailag nem különül el a Lanawines regisztrálástól, tehát ugyanúgy a játékba regelsz magadnak karaktert, mintha Artheniorba, vagy a Kikötőbe készülnél.

2. Karakteralkotás.

Itt már azért lesz egy kis differencia.

a) Amennyiben a karaktered az Ismeretlen Földekre érkezik meg (vagy oda írsz először, mint egy karavánnal érkező), akkor nagyjából nincs korlátozás: olyan karaktert hozol, amilyet szeretnél (nyilván ha teljesen HC-idegen karaktert hozol, annak gyors következményei lesznek).

Itt fontos megjegyezni, hogy az Artheniori Világra vonatkozó ET, illetve az ebből fakadó előnyök a HC-ben igen keveset fognak érni. Például előadhatja magát Kagan, hogy ő aztán mekkora fejedelem volt "odahaza", a kutyát nem fogja érdekelni.

Ellenben meglehetősen sok "pozíció" nyitott lesz a Játékos karakterek előtt, a piac vezetői kereskedői helyeitől az erőd katonaságán át egészen a felső vezetésig (ahol azért megmarad néhány jelesebb NJK hatása, hogy valamilyen módon kommunikálni lehessen olyan információkat, helyzeteket is, amiket szimplán csak JK-val nem lehet). Nyilván ez nem megy pár hét alatt, és mindenki "alul" kezd, de a lehetőség adott - nem kell hozzá más, mint ügyes, kreatív játék és megfelelő hozzáállás.

b) Amennyiben valaki úgy dönt, hogy szívesebben kezdene "helyi" karakterrel, akkor ez sem lehetetlen, de előzetes egyeztetést igényel. Ahogy a "kívülről" érkezők, a helyben regisztrálók sem "kaphatnak" olyan ET-t, ami különösebb előnyt biztosítana nekik (például nem lesznek a legfőbb NJK elsőszülött gyermekei, stb).

Milyen lehetőségek állnak előtted, ha ezt választod (példálózva):
i) Katonaság: lehetsz az erődöt védő hadak egyik tagja, de LEGFELJEBB őrmesteri rangban.
Előnye, hogy előtörténetednél fogva van egy kifejezetten felelősségteljes pozíciód.
Hátránya: ugyanez (ugyanis "dolgozni kell), továbbá, hogy az NJK-k alacsony száma miatt akkor ér valamit, ha intézel magad köré néhány további beosztott JK katonát, aki hallgat rád.

ii) Adminisztráció: lehetsz a haldokló város kétségbeesett bürokratáinak egyike. Valamivel több lehetőség, és több felelősség is társul hozzá (lévén mindenki téged fog nyúzni, és ha túl sokszor nem csinálod meg, akkor a vezetőség keres új beosztottat).
Előnye: rengeteg IC lehetőség, főleg az intrika, a szervezés és az úrhatnámkodás terén
Hátránya: sok munka, kis hatáskör (lévén írnok rangnál magasabban nem kezdhetsz, tehát senki nem lesz csuklóból a főkincstárnok).

iii) Kereskedelem: a város a nyitás pillanatában szinte mindenből behozatalra szorul, így nem is részletezném, hogy egy aktív kereskedő milyen borzalmasan megszedheti magát...

Mi az oka ennek az egésznek (ezt azért írom le, hogy kivédjem valahogy a trollkodást meg az igenámkodást - ennek fényében kéretik értelmezni a fentieket):
Az egész szabályozás célja kettős:
- egyrészt erősíteni akarjuk a JK-k szerepvállalását a HC város életében, annak minden előnyével és hátrányával együtt
- másrészt fel akarjuk számolni a mérges gombaként felbukkanó túlzó ET-k és minden alapot nélkülöző multihadak okozta anomáliákat

3. Multik

Természetesen nem tiltott a multizás, sőt, akár több karakternek is helye lesz a városban, ám azt mindenkinek tudnia kell: a koncepció és a felépítés miatt sokkal többet érnek, és jobb játékélményt nyújtanak a gyakran és kidolgozottan megformált karakterek (nagyjából olyan 3), mint 15-20 fős multihadak.

Aki úgymond "előre" szeretne haladni, annak egyébként sem lesz ideje 3-4 karakternél többre, lévén az aktivitás (illetve az a képesség, hogy ha szükséges, tudjon írni valaki) sokat fog nyomni a latban.

Kagan Thargodar

A hozzászólás írója (Kagan Thargodar) módosította ezt a hozzászólást, ekkor: 2015.05.25 19:16:20


4. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2015-05-22 14:10:56
 ÚJ
>Kagan Thargodar avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Törölt felhasználó
IC üzenetek: 2255
OOC üzenetek: 782
Tájékoztató: FAJOK

Bár a nagyon (nagyon) hosszú távú tervekben szerepelnek új fajok, alapvetően a HC városban is az alapfajokban gondolkodunk, némi eltéréssel

A fajok értelmezése:

1. Emberek:
A (helyi) emberek alkotják a lakosság zömét, legalábbis ami az első elérhető területeket illeti. Az átlagos ember meglehetősen rátarti, konok - a kultúra és a társadalmi elvárások következményeként többnyire becsületes és hajlíthatatlan, udvarias és konstruktív (tehát: nem egy beképzelt, kivagyi pukkancs, aki folyton arra veri a nyálát, hogy ember). Gondolkodásuk és világképük középpontjában a város és az erőd túlélése helyezkedik el, ettől némileg szűklátókörűnek, vaskalaposnak tűnnek az idegenek szemében.

Kapcsolat más fajokkal:
Az óriásokkal és törpékkel jónak mondható a viszony, a gnómokkal vegyes, a többieket - beleértve a szinte már csak a legendákban élő elfeket és tündéreket - nem kedvelik különösebben. A nem birodalmi orkokat és a "vad" sötételfeket kifejezetten utálják, bár közvetlen agresszióra ritkán kerül sor.

2. Elfek, fél-elfek, tündérek.
Az alap területeken a fenti fajokból őshonos jelenleg nem található - ennek indokolását a történelem, illetve a beszerezhető IC információk meg fogják magyarázni. A későbbiekben ez máshogy alakul majd, illetve "Lanawin" felől korlátlanul érkezhetnek ilyen fajú karakterek, hogy kialakítsák saját életterüket (természetesen ennek a három fajnak is vannak "helyi" képviselői, de velük jó darabig nem találkozunk még).

3. Orkok
Alapvetően két fajtájuk különböztethető meg:

Fekete (birodalmi) orkok: a fekete, vagy más néven birodalmi ork évszázados tudatos tenyésztés és képzés eredménye - életének célja a Fal szolgálata, illetve népe örök szégyenének lemosása. Leginkább saját fajtársaikat, a "vörös" orkokat gyűlölik, de jut ebből minden fajnak, mely hátrányos származásukra, szégyenükre emlékezteti őket.

A vadon élő orkoknál intelligensebb, képzettebb fajzat, "városias" életvitelük folytán már kevésbé szívós, mint természetes környezetében élő őse.

Soraikba nem csak születéssel, hanem kiválasztással is be lehet kerülni, ám a szolgálat nehéz és gyakran meglehetősen rövid...

Vörös (vad) orkok: a Lanawint elözönlő, mindent felprédáló vad orkok leszármazottai, a szokottnál is ravaszabb, kíméletlenebb és primitívebb fajzat.

4. Törpe: az emberek után a legnépesebb faj a városban, így ők a legnagyobb kisebbség is. Szaporák, mogorvák és harapósak; meglehetősen titkolózó és fösvény népség. A gnómokat - azok hosszabb élettartama és az övékéhez igen hasonló mentalitása miatt - nagyon utálják, de az óriásokkal jól kijönnek.

5. Gnóm: ha lehet, a törpéknél is mogorvább, a többi fajt meglehetős távolságtartó lenézéssel kezelő népség, erős autoriter és territoriális hajlamokkal. Területüket erősen védelmezik, és minden sérelmet igyekeznek megtorolni - többnyire meglehetősen kellemetlen eszközökkel. Egyébiránt a szabályaikat betartókkal (ha érdekeik egyeznek) kifejezetten együttműködőek, de a törpékkel és a sötételfekkel szinte soha nem találják meg a közös hangot.

Közösségeik felett mindig egyszemélyi vezetés van, ám az elmúlt időszakban titkolni kezdték e vezető kilétét.

6. Sötételfek: a városban élő mélységiek mindannyian az Elflázat túlélő öt család leszármazottai és alig néhány tucatnyian vannak. Belterjesek, elzárkózóak, szinte mind a Fal felsőbb szintjein élnek és csak éjjel hagyjál el azt. Akárcsak a birodalmi orkok, ők is a Fal védelmének szentelik életüket, de míg előbbieket a neveltetés és a belső pszichikai kényszer, addig utóbbiakat a Fal eleste esetén biztosra vehető teljes kipusztulás rémképe és személyes érdekeik tartják a város szolgálatában. A birodalmi orkokkal jól kijönnek, a többi fajjal kapcsolatuk érintőleges és távolságtartó. Vadon élő fajtársaikról nincsenek friss hírek.

7. Óriások: A városban mindig csak 12 található belőlük, a többiek főleg az északi hegylánc vonulatain élnek. Ellentétben lanawini rokonaikkal, ezek a lények vad (ösztönös) mágiahasználók (erről később részletes leírás lesz), és a vértektől sem idegenkednek annyira. Alapvetően barátságos természetük megmaradt, ám elmebeli képességeik nem erősödtek lényegesen - egyes hegyi törzseiknél a gyakori rokonházasságok folytán komoly szellemi leépülés is megfigyelhető. A törpéket és az embereket kedvelik, a többi fajjal - különösen mechanikus gólemekkel kísérletező gnómokkal - feszült a viszonyuk.

_____________________________

Ez egyelőre egy tervezet, PM-ben várom az esetleges észrevételeket, javaslatokat, megjegyzéseket.

Kagan Thargodar


3. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2015-05-11 09:16:10
 ÚJ
>Kagan Thargodar avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Törölt felhasználó
IC üzenetek: 2255
OOC üzenetek: 782
Tájékoztató:

1. Létrehoztam egy chatszobát, ahol prompt lehet egyeztetni, kérdezni, nyilatkozni, vagy csak beszélgetni. Aki szeretne csatlakozni, és már azt is tudja, milyen karakterrel fogja ezt megtenni (akkor is, ha az egy "ingázó" karakter), az küldje meg nekem a számát és behívom.

2. A város megnyitásának várható időpontja 2015.06.01. (plusz-mínusz egy hét), mely időpontot szeretném tartani. Tudom, hogy ez vizsgaidőszak közepe, miegyéb, ám az első hetek-hónapok egyébként sem a nagy hajrázásokról, hanem a "belakásról", ismerkedésről fognak szólni.

És most néhány gyakori kérdés:

K. Az új városra is érvényesek a regisztrációs, névvel kapcsolatos szabályok, vagy szabadabban lehet pl. neveket válogatni?

V. A karaktert alapvetően Lanawinre regisztrálod, így az új város sem változtat ezeken a szabályokon - ezen felül a két IC terület között átjárás van, és minden olyan szabály, ami lényegesen eltér pl. az arthenioritól, ezt a szabad mozgást korlátozza.

K. Milyen szerepe lesz az NJK-knak?

V. Az NJK-k (eltekintve kb 3-5 nevesített, fontos NJK-tól, valamint közvetlen kíséretüktől) csak színesítő elemként, illetve ellenségként jelennek meg. A fenti nevesített NJK-k többségének pozícióit, valamint az összes egyébként szabad státust JK-kal szeretnénk betöltetni.

K. Mi akadályozza meg a "táp" karaktereket abban, hogy leöljék a frissen regisztrált karaktereket, amint összefutnak velük.

V. Ugyanaz, ami most, ha a karakter megfontolt vagy vakmerő. A tisztázás végett: ez a város nem olyan, mint a netes rpg multivilága, ahol a nagy kaliberű karakterek unalmukban a frissen regisztráltakat öldösik. A IC környezet - különösen az első időkben - komoly szinten "védeni" fogja a frissen érkezőket is - akárcsak a klánok, csapatok, szervezetek.

Kagan Thargodar


2. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2015-05-09 19:31:31
 ÚJ
>Kagan Thargodar avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Törölt felhasználó
IC üzenetek: 2255
OOC üzenetek: 782
GYIK 1:

K:Milyen karaktert hozhatok? Régi is, vagy csaj új regisztrálású lehet?

V: Bármilyen karakter jöhet, a lényeg az, hogy az eltérő szabályok fognak vonatkozni rá.

K: Ez egy teljesen külön világ, vagy a Lana része?

V: Természetesen a része, és úgy külön világ, mint ahogy Arthenior és a Kikötő külön áll - csak a távolság 2-3x akkora, de egy utazással elérhető.

K: Mindenképpen meg fog halni a szentséges karakterem, és ezért kénytelen leszek gyógyszer-túladagolásban megdöglendeni?

V: Előfordulhat, hogy elhalálozik a karakter, de azért ez nem lesz napi rutin (kivéve azoknál, akiket Balszerencse Mesélő Lanawinen is levadászna).

K: Miért lenne ez vonzó egy teljesen új karakter számára?

V: A karakter értékei ugyan meghatározzák a harcértékét, ám ettől még ugyanolyan JK, mint a többi. Ha egy karakter "születésétől fogva" itt van, akkor 1 év múlva már "tősgyökeresnek" fog számítani, míg ha a karaktert a pitypangosban makkoltatják kövérre, akkor idegenként fog érkezni. Ez az IC körülményeket figyelembe véve szintén komoly hátrány lehet.

K: Engem igazából nem érdekel ez az egész, mit tehetek?

V: Nem kell tenned semmit. Sem jönni, sem játszani nem kötelező ott.

K: Itt akkor most minden a Thargodaroké?

V: Nem. Mi hozzuk létre (azaz: mi germózunk a leírásokkal, rendszerekkel, körülményekkel, egyensúlyokkal, szabályokkal, stb), de a cél az, hogy minél többen játszhassanak itt - főleg olyanok, akiknek az "alap" Lanawin-környezet túl sok empatikus, szelíd korlátot tartalmaz.

K: Miért nem valósult meg ez a Lanawin-területen belül.

V: Mert nem, és nem is érdekes. A "mi lett volna, ha" jellegű kérdések maradjanak a sör melletti beszélgetések témái, ide mást várnék.

K: Lehet ott saját klánom.

V: Természetesen! Sőt, a klánok komoly előnyöket fognak biztosítani a tagoknak (a szokásos hátrányok - kötöttség, adó, stb - mellett).


A hozzászólás írója (Kagan Thargodar) módosította ezt a hozzászólást, ekkor: 2015.05.09 19:38:51


1. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2015-05-09 12:05:07
 ÚJ
>Kagan Thargodar avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Törölt felhasználó
IC üzenetek: 2255
OOC üzenetek: 782
Üdv mindenkinek!

A most felvázoltakról eddig is lehetett hallani egy-egy hírmorzsát, de amíg nem voltak legalább az alapok lefixálva, nem tettük hivatalossá a dolgot - ennek csak most jött el az ideje.

A Thargodar Vérszövetség elköltözik jelenlegi lakhelyéről, és elhagyja Lanawint, a négy város határolta "Ismert Világot".

Most nem térnék ki a miértekre, és a hogyan is meglehetősen érdektelen kérdés, ám a HOVÁ-val kapcsolatban itt egy rövid összefoglaló.

A Thargok, és mindenki, aki velük tart, északkeletre, a Füves Pusztán túl, az Ismeretlen Földeken át egy új város területére érkeznek (az IC háttér kidolgozás alatt van).

Hogy miben lesz más, mint a jelenlegi területek?

1. Hardcore körülmények: a város jelentős része többé kevésbé állandó támadás alatt áll, megérkezésünk idején 2-4 topic van "civilizált" kézen, a többiben renegátok, szörnyek, vad törzsek, egyéb izébizék tanyáznak. A területeket, illetve a velük járó bónusz opciókat (mágiatanulás, könyvtári kutatás, kovácsműhely, stb) el kell foglalni ÉS meg kell védeni (míg a védelem szinte mindig harci tevékenység, addig az elfoglalás sokkal árnyaltabb képet ad: lehet harccal, intrikával, vesztegetéssel, vétellel, stb. topicokat szerezni).

Ha valamit nem tudunk megvédeni (és ez nem csak a mesélőn, hanem egyfajta objektív mércén is múlik majd - erről később), akkor azt elveszítjük (legyen az mágustorony, klánterület, termőföldek, bármi).

2. A Szelíd játékstílus és felfogás a Lanawintől számított maximum az első 3 topicban lesz tolerálva, de ott sem támogatott. Leginkább a vakmerő lesz az elvárt.

3. Nagy hangsúlyt helyezünk a klánok, szervezetek szerepére. A "fontos" NJK-k száma kb. 5 lesz, melyek nagyobb részét fél éven belül a feladatot elvállalni és ellátni kész (és képes) JK-k cserélik le. Emellett természetesen számon JK pozíció nyílik meg a hadműveletek során.

4. Az ember mellett preferáltabbak az eddig háttérbe szoruló fajok: törpe, gnóm, óriás, továbbá (idővel) megnyílik a lehetőség a "túloldalon" is játszani (bármely fajjal). Ez különösen jó lehetőség az orkok és a sötételfek, valamint a nem doktriner elfek számára. Eredarok ezen a tájon nincsenek.

5. Megoldódik az ET-probléma. Mivel mindenki egy meglehetősen hosszú, kemény karavánút végén érkezik meg, cseppet sem meglepő, ha az "egész életében harcosként tevékenykedő" új karakter egy kicsit leharcolt és gyenge, a "nemesi család sarja" pedig csóró és szottyos. Emelkedni a "ranglétrán" IC (terveink szerint pörgős és érdekes) játékkal lehet.

6. Kapcsolat "Lanawinnel": a köldökzsinór a két terület között hosszú és vékony, de van átjárás. Lévén jelenleg a meglévő területek gyakorlatilag mindenből (kivéve néhány értékes ércet) behozatalra szorulnak, erős kereskedelmi tevékenységre lehet számítani. A karakterek szabadon utazhatnak, néhány ésszerű megszorítással (ilyen pl. a távolságból fakadó IC utazási idő, amit komolyabban veszünk majd, mint eddig).

Majdnem minden fajnak és kasztnak lesz lehetősége megtalálni a maga helyét (persze lesznek nehezebben boldoguló, vagy alternatív útra kényszerített karakterek, mint a tolvaj kaszt, vagy az elf faj).

Akit esetleg érdekel a téma, szívesen hozna karaktert, az keressen meg nyugodtan FB-n, PM-ben, stb. Ide is lehet kommentelni, de csak csínján, ha kérhetem :) a GYIK.-re adott válaszokat ide is be fogom tenni.

Kagan Thargodar

A hozzászólás írója (Kagan Thargodar) módosította ezt a hozzászólást, ekkor: 2015.05.09 12:11:08


1-17