Üdvözlünk Kalandozó!
Kérünk, lépj be vagy regisztrálj!

Felhasználónév:

Jelszó:




Elfelejtett jelszó?
Ingyenes regisztráció Főmenü
  • Általános
  • Főoldal
  • Regisztráció
  • Szabálykönyv
  • OOC fórum
  • Játéktér, IC fórum
  • Súgó - karakterspecifikus
  • Fajok
  • Kasztok
  • Felszerelések
  • Képességek, értékek
  • Súgó - világspecifikus
  • Térképek, a világ
  • Városok, demográfia
  • Hit, vallás, istenek
  • Élővilág, bestiárium
  • Politika, hivatali ügyek
  • IC törvények, őrség
  • Naptár, égbolt, krónikák
  • Gazdaság, kereset, árak
  • Negyvenes (kártyajáték)
  • Hősök csarnoka
  • Súgó - játékmenet
  • Utazás, helyszínváltás
  • Munka, pénzszerzés
  • Szintlépés, fejlődés
  • Harchelyzet, cselekvések
  • Mágiarendszer
  • Alkímia, varázsitalok
  • Tolvajlási rendszer
  • Második szál
  • Egyéb
  • Kapcsolat, impresszum
  • Statisztika
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Kockagurító
  • Fantasy karakterképek
A weboldal teljes tartalmára a Creative Commons BY-NC-ND 4.0 Nemzetközi Licens érvényes!
Lanawin.hu
› Utazás

Utazás, helyszínváltás

A játékban a vitás helyzetek és irreális mozgások elkerülése érdekéseb minimális rendszerszintű korlátozások vannak arra, hogy hogy tud a karaktered a játéktéren mozogni technikailag. Ehhez alapvetően két fogalmat kell megkülönböztetnünk: a helyszínt és a területet (vagy régiót). Helyszínnek hívunk minden olyan "témát", ahova hozzászólást írhatsz az IC fórumon. Ez lehet egy komplett városnegyed, egy épület, de akár egy teljes erdőség is. A helyszínek listáját és kapcsolódásukat alapvetően a helyszínfán láthatod, ami a fórumon a helyszínváltós táblán érsz el, egyébként pedig bejelentkezés után bal fent a karakterképed mellett a játéktér link segítségével.

A terület (vagy régió) az helyszínek összessége, amik valamilyen módon egymáshoz tartoznak. Pl. egy komplett város lehet egy régió, amiben sok-sok helyszín van, közös tulajdonságuk pedig, hogy mind azonos városban vannak. Ilyen egyébként a játékban többek között Arthenior városa is.

A kettőt azért érdemes megkülönböztetni, mert a közöttük való mozgás (tehát az egyikről másikra való átmenetel) teljesen elkülönül. Alapvetően helyszínek között korlátok nélkül mozoghat a karakter, nyilvánvalóan úgy, hogy egy helyszínről mindig a szomszédosra mehetünk. Így ha egy fogadó (helyszín) egy térre (helyszín) nyílik, akkor a fogadó és a tér között szabad átjárás van, ami annyit jelent, hogy egyszerűen csak hozzászólást kell írni, és karaktered automatikusan átkerül. A karaktered mindig ott van, ahova a legutolsó hozzászólást írtad. Amint elérted a játékos rangot (aminek követelménye elég alacsony, ld. szabályzat), lehetőséged nyílik helyszíneket úgymond "átugrani". Ez annyit tesz, hogy nem kell mindig a szomszédos helyszínre írnod, hanem bárhova írhatsz az adott régión belül. Például ha Arthenior egyik csücskéből a másikba szeretnél átmenni a karakterrel, nem kell végigírnod minden helyszínen magad, hanem egyszerűen írsz az új helyre, és a karaktered átkerül.

Ami itt a kulcs, hogy csak régión belül "ugorhatsz" át helyszíneket (és csak játékos rangtól, kezdő játékosként ezt nem teheted meg). Képzeld el úgy, mintha a játék világa szobákra lenne felosztva. A szobák a régiók. Szobákon belül tetszőlegesen mozoghatsz, sétálhatsz fel-alá, de két szoba között csak egy meghatározott helyen (a köztük lévő ajtó) mehetsz át, nem tetszőleges helyen (mert ott fal van). Nagyjából így működik ez is. És itt jön a fontos rész: régiók között csak meghatározott pontokon tudsz mozogni. Pl. ha egy város közepén vagy, nem "teleportálhatsz ki" csak úgy a városból, először el kell menned a város szélére, majd "kilépni" a régióból, átmenvén a szomszédos régióba.

Azt, hogy melyik régió melyikhez csatlakozik, és a köztük lévő "ajtó" avagy átjáró micsoda, az mindegyik régiónál más és más. Viszont a gondolat mögötte azonos: veszel az egyik régióból egy helyszínt, és másikból is, és köztük átléphetsz. Például egy város főtere (helyszín a város régióban) össze lehet kötve valami pusztasággal (a városon kívüli régió egy helyszíne). Ekkor ha a karaktered a főtéren tartózkodik, akkor átléphet a pusztaságra, és automatikusan a városon kívül kerül. Ha viszont nincs a főtéren, akkor nem kerülhet át a pusztaságra, és nem írhatsz városon kívül hozzászólást, csak a régión belül. Amint viszont átléptél a másik régióba, rögtön ott lesz jogod szabadon mozogni, hisz ha egyszer átkerültél egyik szobából a másikba, akkor a másik szobában szabadon sétálhatsz.

Az, hogy pontosan melyik régió melyik helyszínéről melyik másik régió melyik helyszínére lehet átlépni, azt bal fent a játéktér linkre kattintva találod meg. Ezek az "utazási lehetőségek". Például Arthenior városában (ez egy régió) van egy Arthenior főtere helyszín. A Külső területeken (szintén régió) van egy Arthenior közelében helyszín. Láthatod a játéktér linken, hogy köztük utazási kapcsolat áll fenn. Ez azt jelenti, hogy ha Arthenior főterén van a karakter (oda írtál utoljára), akkor nem csak Artheniorba írhatsz reagot, hanem régiót is válthatsz, utazhatsz a karakterrel: az Arthenior közelében helyszínre írva automatikusan átkerülsz a Külső területek régióba, és ezennel elhagytad Arthenior városát, de beléptél a Külső területekre. Innentől ott garázdálkodhatsz. És természetesen ez visszafele is igaz.