Második szál
A második szál egy globális kaland. Bizonyos előkövetelmények mellett bárki csatlakozhat ehhez a kalandhoz, de nyomatékosan ajánlott alaposan áttanulmányozni az idevágó szabályozásokat, ugyanis aki a második szál szabályait megszegi, az örökre elveszítheti a lehetőséget az adott karakterrel második szálazni, ha lesz ilyen a későbbiekben, ha nem. Továbbá, ha egy játékos többedszer szegi meg a második szál szabályait, akkor maga a játékos az összes karakterével elvesztheti a lehetőséget játszani.A második szál alapvetően egy kiegészítő játéklehetőség, nem arra való, hogy elsősorban azon játssz. A karaktered életútjának érdemleges kijátszására továbbra is a játék "főszála" szolgál, tehát az a játék forma, ami nem globális kaland, így nem második szál. Ha valami fontosat szeretnél kijátszabni, ami jelentősen befolyásolja a karaktered jellemfejléődését vagy életútját, arra ne ezt a lehetőséget használd!
I. Mások tájékoztatása a második szálról, szabálytalanságra reagálás
A téves információk és ebből következő végleges második szál tiltások elkerülése végett nyomatékosan kérünk mindenkit, hogy mielőtt elkezd bárkivel is második szálon játszani, győződjön meg róla, hogy az illető elolvasta ezt a szabályzatot. Ha valaki még korábban nem játszott második szálon, és az első ilyen játékát veled folytatja le, és szabályt szeg, továbbá kiderül, hogy te nem szóltál neki, hogy olvassa el ezt, akkor vele együtt te is tiltásra kerülhetsz. Ha valaki korábban játszott második szálon, ez nyilván nem érvényes, akkor nem kötelező szólni neki, de akkor is érdemes lehet meggyőződni róla, hogy tisztában van a szabályokkal.Fontos továbbá, hogy ha a másik játékos megszegi a második szálas szabályokat, akkor semmiképp se reagálj az üzenetére. Írj neki privát üzenetet, hogy javítsa. Ha reagálsz, azzal te is megszeged a szabályokat!
II. Előkövetelmények második szálon való játékhoz
- A főszálad mellett összesen egy plusz szál vihető, tehát nem lehet harmadik vagy sokadik szálat vinni.- Második szálon csak olyannal lehet játszani, aki szintén második szálon van, és kell is minimum egy játékospartner, tehát nem játszhatsz önmagadban. Nem lehet a szálak között váltogatni adott játékon belül (pl. első szálról második szálra). A több játékszálad nem keveredhet!
- Második szálon csak játékos rangtól lehet játszani, vagy afölött, és nem lehet játszani klánközös karakterrel (KKK-val) (ld. szabályzat/multi szabályok).
- Második szálon nem találkozhatnak saját (multi) karakterek egymással.
III. Pénzmozgás második szálon
- második szálon nem lehet átadni pénzt, varázsitalt, tárgyat vagy egyéb értéket semmilyen formában, senkinek; A helyszínek rendszerszintű vásárlás funkcióit ugyanakkor a főszálon megszokottakhoz hasonlóan használni KELL. Más karakternek csak akkor vásárolhatsz valamit, ha ő azt valamilyen formában elfogyasztja/elhasználja az adott játékban, és nem tudja értékesíteni (pl. ilyen, ha meghívsz valakit a fogadóban egy italra).- Ez alól kivétel a negyvenes kártyajáték. Mesélőknek lehet átadni pénzt, és mesélők is adhatnak át pénzt, így a negyvenes kártyajáték esetén mesélői bevonással átmozgatható érték a karakterek között, de csak és kizárólag a játék nyereménye.
IV. Mágia és aktív képességek második szálon
- második szálon nem lehet mágiát tanítani, varázsolni és varázsitalt meginni.- második szálon használhatsz aktív képességeket, amíg azokkal nem vétesz más szabály ellen. Pl. a tolvaj aktív képességét (Nyilvános lopás) nem használhatod, hiszen második szálon tiltott a lopás, de a Polgár (Elvegyülés) képességét már kijátszhatod.
- Szálanként külön számít a korlátozás azokra az aktív képességekre, amelyeket csak bizonyos számú hozzászólás elteltével használhatsz újra (pl. a Bárd Illúzió képessége). Azok az aktív képességek, amik újbóli használatához bizonyos mennyiségű IC időnek el kell telnie (pl. a Lovag Vértviselet képessége), csak akkor használhatóak szálak között, ha a megadott IC idő (Vértviseletnél 8 óra) biztosítva volt.
V. Helyszínek és idő második szálon
- Mivel a második szál globális kalandként fut, nem kerül ténylegesen oda a karaktered, ahova írsz, tehát nem fogsz tudni edzeni, meditálni stb., mert azt csak az adott helyszínen lehet.- A második szálad nem játszódhat egy időben (IC idő) a főszáladdal, hisz a karaktered egyszerre nem lehet több helyen. Azonos helyszínen játszódhat, különböző idősíkban (IC idő), akár úgy is, hogy valós (IRL) időben egyszerre futnak a játékok
- A főszáladhoz képest úgy helyezd el időben a második száladat, hogy ahhoz ne kelljen alkalmazkodnia se a világnak, se az összes többi játékostársadnak. Második szálat csak múltban, vagy a nagyon közel jövőben játszhatsz úgy, hogy a közel jövő kijátszása ne vigye a főszáladat vagy más játékát más irányba. Az akkori világról (pl. politikai viszonyok) sem találhatsz ki olyan részleteket, amikhez a többi játékosnak és a jelenlegi világnak alkalmazkodnia kellene.
- Nem kell minden egyes második szálat időben elhelyezni a főszáladhoz képest, de még csak azt sem fontos leírnod, hogy az esemény a főszálad előtt vagy után játszódik. Amennyiben ezt mégis megtennéd bármely szálon (pl.: a főszáladon utalsz rá, hogy pár napja találkoztál azzal az illetővel, akivel épp most találkozol először második szálon), akkor ahhoz már ragaszkodnod kell és nem változtathatod meg.
- Az információáramlás a szálak között történjen a józan ész keretein belül. Ha valamit nem tud a karaktered az első szálon, de közben választ kap rá a másodikon, akkor nem fogja hirtelen mégis tudni az elsőn.
- második szálon nem lehet kifejezetten veszélyes helyszíneken játszani. Ezek: Erdőmélye, Krenkataur barlangrendszer, Ingoványos vidék, Csatornarendszer.
VI. Harc és sérülések második szálon
A következő szabály könnyebb megértéséhez, és a felesleges kérdések elkerülése végett javaslom, hogy mindenki frissítse fel tudását a sérülési kategóriákról! Ezt a harcrendszer súgójában lehet megtalálni, ide kattintva.- második szálon nem lehet nem gyakorlóharcot folytatni, lopni és olyan akciókat végrehajtani, aminek a következménye pénz- vagy tárgymozgás; nem harci vagy gyakorlóharci (mindkét fél tudatában van és elismeri a gyakorlás mivoltát, megfelelő eszközöket választva) okból bekövetkező sérülések maximum 3. kategóriásak lehetnek, és szükséges az adott játék után megfelelő IC időt biztosítani a főszálig, hogy a sérülések ott már ne jelenjenek meg.
- Egyéb, közvetett - nem harc jellegű - károkozási forma megengedett, amíg a szenvedő alany sérülései nem lépik túl a 3. sérülési kategóriát. Kivétel ez alól a mérgezés, ami nem megengedett második szálon. Itt is biztosítani kell főszálig a felépüléshez megfelelő időt, hogy a sérülések ott már ne jelenjenek meg.
- Kisebb termetű, érdemben visszatámadni képtelen állatokra megengedett a vadászat.
VII. Játékstílus és mesélők második szálon
A különböző játékstílusokról (ezen belül a PvP zónákról) bővebben itt olvashatsz.- Második szálon mindenkire azok a szabályok vonatkoznak, mintha szelíd játékstílussal rendelkezne a karakter, ezt ajánlatos alaposan újraolvasni, mielőtt valaki belekezd (mert pl. klánhelyszínre sem lehet szabadon menni).
- Ha a hozzászólásod vakmerő (PvP) zónába érkezik, akkor automatikusan vakmerőként írsz a szabályzat szerint. Mivel a karaktered nem harcolhat, ezért ebből az a helyzet adódik ki, hogy a karaktered bárki bánthatja, de az senkit. Mivel azonban csak második szálon játszóval játszhatsz együtt, és ő sem bánthat senkit, ezért más JK nem bánthatja a karaktered. Lényeg: lehet játszani vakmerő (PvP) zónában második szálon, de a szál szabályait továbbra is be kell tartani. Ha nem vagy biztos a dologban, érdemes az adott területen tevékenykedő mesélőt megkérdezned, és megbeszélned vele a játékötletet.
- Második szálon is mesélhet egy mesélő, de ebben az esetben is érvényes marad minden egyes második szálas szabály és korlátozás. Így marad az, hogy mesélő, NJK-k rád támadhatnak, Te meg reagálni sem tudsz rájuk a szabályok miatt. Ezen kívül tartsd észben, hogy a karaktered életútjában meghatározó eseményekre a főszálad szolgál, és a mesélők is inkább a főszálra fordítják idejük és energiájuk. Második szálra mesélőt felkérni nem lehet. Második szálon mesélő csak előzetes adminisztrátori engedéllyel mesélhet.
VIII. Második szálas hozzászólások formázása
A fenti szabályok betartása mellett fontos az is, hogy miképp küldöd el a második szálas hozzászólásodat. A második szál alkalmazásához nem kell mást tenned, mint a következő fejlécet használni a hozzászólásodban://Második szál//
VAGY
// Második szál //
Pontosan, változtatás nélkül, tökéletesen egyező módon a fenti kettőből az egyiket egy az egyben használni kell a hozzászólásban. Nem, nem rakhatsz semmilyen plusz karaktert a fejlécbe, mert akkor nem fog működni! Tehát nem lehet // Második szál - ide írok valamit // és hasonló fejléceket használni, csak a fenti kettő egy az egyben, tökéletesen pontosan úgy, ahogy van.
IX. Második szál és a munkapontok
Aki második szálon több egymást követő hozzászólást ír, az csökkentett mennyiségű munkapontot kap, ennek oka, hogy elkerüljük, hogy valaki főleg vagy kizárólag második szálon játszik. Ha épp második szálra írsz, és az elmúlt 100 hozzászólásodbból több, mint 40 szintén második szálra érkezett, akkor az eredeti munkapontok 80%-át; ha több, mint 50 érkezett második szálra, a pontok 60%-át; ha több, mint 60 érkezett, akkor 40%-át; ha több, mint 70 érkezett, akkor 20%-át kapod meg; ha pedig több, mint 80 érkezett, akkor nem kapsz egyáltalán munkapontot. Ahhoz, hogy újra kapj munkapontot/többet kapj, első szálon/főszálon is játszanod kell, hisz a játék lényege a főszál, a második szál csak egy kiegészítő játéklehetőség, és nem cél, hogy ez vegye át a játékod többségét.X. Trükkös kérdések
Ahhoz, hogy megbizonyosodj, hogy a másik játékos tényleg elolvasta-e kellőképpen a második szál szabályait, felteheted neki az egyik kérdést az alábbiból. Ha elolvasta, nyilván tudni fogja a választ, mert itt le van írva. :)Állítás: Második szálon csak a főszáladhoz képest múltbéli eseményeket játszhatsz ki.
Válasz: HAMIS
Magyarázat: A főszáladhoz képest a múltban vagy a jövőben is játszódhat a második szál, annyi a kitétel, hogy a messzi jövőben nem lehet, és nem lehet olyan fix. pontokat létrehozni, amihez másoknak utána főszálon alkalmazkodniuk kell.
Állítás: Múlt időben kell fogalmaznod, ha a második szálad múltbéli eseményt dolgoz fel.
Válasz: HAMIS
Magyarázat: Ami abban a hozzászólásban történik, amit éppen írsz, legyen jelen időben, hisz ez a szabályzat, ezt a második szál sem írja felül.
Állítás: Akkor sem játszhatsz több második szálon egyszerre, ha a főszáladhoz képest az egyik a múltban, míg a másik a jövőben játszódik.
Válasz: IGAZ
Magyarázat: Egyszerre csak egy második szálon vehetsz rész
Állítás: Második szálon sohasem játszhatsz egyedül.
Válasz: IGAZ
Magyarázat: A második szálas játékhoz szükség van rajtad kívül még legalább egy játékostársra, akinek szintén ez lesz a második szála.
Állítás: Csak akkor adhatsz át valakinek varázsitalt második szálon, ha bizonyosan tudod, hogy azt vissza fogod kapni, és nem kerül felhasználásra.
Válasz: HAMIS
Magyarázat: második szálon nem lehet átadni pénzt, varázsitalt, tárgyat vagy egyéb értéket semmilyen formában, senkinek.
Állítás: Második szálon soha, senkinek nem vehetsz semmit.
Válasz: HAMIS
Magyarázat: Más karakternek csak akkor vásárolhatsz valamit, ha ő azt valamilyen formában elfogyasztja/elhasználja az adott játékban, és nem tudja értékesíteni (pl. ilyen, ha meghívsz valakit a fogadóban egy italra).
Állítás: Meghívhatod egy játékostársadat egy italrmásodik szálon, ha azt a helyszínen fel is használja (pl.: megissza, kiönti).
Válasz: IGAZ
Magyarázat: Más karakternek csak akkor vásárolhatsz valamit, ha ő azt valamilyen formában elfogyasztja/elhasználja az adott játékban, és nem tudja értékesíteni (pl. ilyen, ha meghívsz valakit a fogadóban egy italra).
Állítás: Amennyiben befejeznéd az éppen futó második száladat, úgy az utolsó hozzászólásod fejléce a következőképp kell, hogy kinézzen: //Második szál zárás// vagy //Második szál - Zárás//.
Válasz: HAMIS
Magyarázat: A két, elfogadott fejléctől (//Második szál//, // Második szál //) soha, semmilyen esetre sem szabad eltérni. Ez alá már kerülhet egy vagy több külön fejléc, de nem szükséges külön fejléc pl. egy játék lezárásához, legyen az fő- vagy második szálas.
Állítás: Amennyiben a karaktered fő- és második szálon is egy helyszínen tartózkodik, de eltérő időben, úgy akár egymás alá is kerülhetnek a fő- és második szálas hozzászólásaid.
Válasz: IGAZ
Magyarázat: Ezt nem tiltja semmi, amíg elég idő van a két szál között IC. Egy időben amúgy sem játszódhatna a két szál.
Állítás: Második szálon akár meg is mérgezheted a játékostársadat.
Válasz: IGAZ
Magyarázat: Amíg nem származik maradandó kára belőle a karakternek (és biztosított a felépüléshez szükséges idő a főszálig), nem számít sérülésnek az ilyesmi, így alkalmazhatóak a mérgek.
Állítás: Ha a főszálra makk egészségesen felépül az áldozat, és nem szenved semmiféle maradandó sérülést vagy betegséget, akkor gyakorlóharc közben elszenvedhető akár kisebb csontrepedés is második szálon.
Válasz: HAMIS
Magyarázat: A csontrepedés már 4. kategóriás sérülésnek számít, ami nem megengedett második szálon.
Állítás: Második szálon csak NJK-tól (nem játékos karaktertől) lophatsz.
Válasz: HAMIS
Magyarázat: második szálon nem lehet nem gyakorlóharcot folytatni, lopni és olyan akciókat végrehajtani, aminek a következménye pénz- vagy tárgymozgás.
A súgó összeállításáért köszönet Iriana Skendarus (#5404) karakter játékosának!