Üdvözlünk Kalandozó!
Kérünk, lépj be vagy regisztrálj!

Felhasználónév:

Jelszó:




Elfelejtett jelszó?
Ingyenes regisztráció Főmenü
  • Általános
  • Főoldal
  • Regisztráció
  • Szabálykönyv
  • OOC fórum
  • Játéktér, IC fórum
  • Súgó - karakterspecifikus
  • Fajok
  • Kasztok
  • Felszerelések
  • Képességek, értékek
  • Súgó - világspecifikus
  • Térképek, a világ
  • Hit, vallás, istenek
  • Élővilág, bestiárium
  • Politika, demográfia
  • IC törvények, rangok
  • Naptár és csillagképek
  • Gazdaság, kereset, árak
  • Negyvenes (kártyajáték)
  • Hősök csarnoka
  • Súgó - játékmenet
  • Utazás, helyszínváltás
  • Munka, pénzszerzés
  • Szintlépés, fejlődés
  • Harchelyzet, cselekvések
  • Mágiarendszer
  • Alkímia, varázsitalok
  • Tolvajlási rendszer
  • Második szál
  • Egyéb
  • Kapcsolat, impresszum
  • Statisztika
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Kockagurító
  • Fantasy karakterképek
A weboldal teljes tartalmára a Creative Commons BY-NC-ND 4.0 Nemzetközi Licens érvényes!
Lanawin.hu
› Politika és katonaság

Politika, demográfia

A játékban alapvetően négy nagyobb város van, ezek határozzák meg az erőviszonyokat, mind politikai, mind fajok, mind pedig katonaság szempontjából. A két karavánpihenő is egy-egy városhoz tartozik, egész pontosan a Hold karavánpihenő Arthenior, míg a Nap karavánpihenő Wegtorenhez tartozik politikai tekintetben.

Egyesült Fajok Tanácsa (EFT):

A tanács célja: Egy a teljes világra kiterjedő szervezet, mely a fajok közötti együttműködést hivatott erősíteni, és a fajok közötti vitákat enyhíteni. A városok közötti nézeteltérések lerendezése szintén a feladataik között van, világ szintű vezetőségnek tekinthető, de az egyes városok belső működésébe (pl. politikájába) semmilyen beleszólásuk nincs, csak a városok közötti viták elrendezése a célja.

Felépítése: kilenc tagú, minden faj egy taggal képviseli magát ebben a tanácsban (kivéve eredarok), így meg is kaptuk a kilenc főt. Minden évben máshol ülésezik (négy város), és minden évben egy tagot újraválasztanak, rotálódik a dolog (1. évben ember, 2. évben elf stb.), így minden megválasztott tag logikusan kilenc évet tölthet el a tanácsban. A tanácsba minden város egy-egy képviselőjét küldi az adott fajból maximum (tehát küldhet nullát), akit szeretnének, majd a tanács maradék nyolc tagja és a négy város (tehát összesen tizenkét szavazat) ezen ajánlott tagokból választanak egyet, egyszerű relatív többséges szavazással (aki a legtöbb szavazatot kapja, az jöhet). Döntetlen esetén a döntetlenre álló felek közül az a város választhat, ahol a tanács épp ülésezik.

Fajok megoszlása egész Lanawinon (kb. 200.000 fő)
- Ember ~25% / 50.0000
- Fél-elf ~15% / 30.000
- Elf ~15% / 30.000
- Sötételf ~13% / 26.000
- Ork ~8% / 16.000
- Tündér ~8% / 16.000
- Óriás ~8% / 16.000
- Törpe ~4% / 8.000
- Gnóm ~4% / 8.000

Arthenior

Arthenior és környéke, amibe beletartozik Artheniortól délre található Kikötő és Amon Ruadh, továbbá a Hold karavánpihenő romjai is. Jelenleg a Kikötő bár politikailag Arthenior fennhatósága alá tartozik, tényleges hatalma ott a városnak nincs az istenek megjelenése és annak előzményei folytán, nagyrészt anarchia működik jelenleg ott, kisebb-nagyobb (bűn)szövetkezetek uralják a várost, és gyakorlatilag csak kétes alakok fordulnak meg arra. A város a fajok olvasztótégelye, gyakorlatilag nincs olyan faj, ami nem található meg itt vagy nem fordul meg. Ennek oka az, hogy itt többségben vannak az emberek, akik megtűrnek minden fajt, illetve kvázi-demokratikus felépítése mindenkinek nagyjából kedvez.

Artheniort két tanács irányítja: egy szűk, 5 tagból álló főtanács, és egy nagyobb, 15 tagot számláló nagytanács. A hatalmi ágak személy szinten vannak szétválasztva, és nem a tanács szintjén, így pl. a főtanács egészének a keze mindenhova beér, de mégsem egy kézben összpontosul minden.

Főtanács (5 fő):

1. Antonio Consiglio
2. Creton Helwy
3. Lastor Aleny
4. Krollnel Morfneh
5. Even Alrishul

Jelen helyzetben a főtanács tagjai a fentiek. Az adott személyről bővebb információkért görgess lejjebb vagy kattints a nevükre! Minden főtanácstag egy-egy fix. pozíciót tölt be a tanácson belül, és ha leváltásra kerül, akkor az új tag is azt a pozíciót veszi át. Ezek a következők (azonos sorrendben mint a személyek, tehát az 1. pozíciót az 1. személy tölti be a fentiekből, a 2. a 2. stb.):

1. Gazdaság/üzemeltetés: ez alatt minden belső pénzmozgást értünk, a fogadók, fürdőház, piactér (belső kereskedelem) és Arthenior (mező)gazdasága.
2. Városőrség (rendfenntartó): Arthenior fegyveres ereje, ami elsősorban mint "rendőrség" van jelen, nem hadseregként. A városőrségnek van egy feje, ő ül itt (ranglétrán legmagasabb személy).
3. Kereskedelem: elsősorban a külkereskedelmet kell érteni, a megfelelő termékek beszerzését/értékesítését (import/export), a szállítást, vámokat, de ide tartozik még az adózás is.
4. Mágia: a mágia, az oktatás és a mágusok (ideértve a csatamágusokat is) vezető személye Artheniorban, ide vesszük még a bíráskodást részben.
5. Büntetés-végrehajtás: azon csoportosulást takarja, akik az elítélt törvényszegőkkel foglalkoznak bármilyen tekintetben (pl. rabmunka, ellátás, őrzés stb.). Részben vagy egészben tartozhat ide a hadsereg (jelenleg nincs ilyen Artheniorban).

A főtanács tagjai évente kerülnek választásra, minden évben a legrégebbi tag "újul" meg. Először a főtanács eldönti, hogy a jelenlegi tagját meg kívánja-e tartani (akit újraválasztanak, természetesen nem szavazhat). Igen döntés mellett a nagytanács élhet vétójoggal (abszolút többség kell hozzá), döntetlen szavazás esetén szintén a nagytanács dönt a maradás mellett vagy ellen. Ha kirakják a tanácstagot, akkor újat kell helyére választani - a nagytanács terjeszti fel, hogy kikből lehet válogatni (minimum 2 fő, minimum egy a nagytanácsból, és minimum egy tanácson kívülről), ebből a főtanács választ többségi szavazással (itt viszont szavaz az is, akit kiraktak a tanácsból). Ha egyszer valakit a főtanácsból leváltottak, a későbbiekben csak akkor jelölhetik, ha nagytanácstag.

A főtanács feladatai (a fentieken felül): a nagytanács által felterjesztett törvényjavaslatok elfogadása vagy elutasítása; továbbá a nagytanácstagok feletti bíráskodás. Ezen felül az egyes tagoknak önmaguknak van joguk intézkedni kérdésekben, nem mint tanács: minden tag az általa felügyelt szektorban gyakorlatilag teljes hatalmat élvez.

Nagytanács (15 fő):

A Nagytanács feladatai: Elsődleges feladatai a törvény javaslatok megalkotása, megszavazása, és felterjesztése a főtanács felé. Ezen kívül a nemesi rang elbírálását/megfosztását szavazhatják meg, bírálják el. Főtanácsos választása során ők szabják meg, hogy melyik karaktert lehet jelölni a pozícióra. Ez minimum 2 fő, amiből az egyiknek Nagytanácsosnak, míg a másiknak külsős lénynek kell lennie. A Főtanács tagjai esetében ők bíráskodnak, valamint megszavazhatják egy tag leváltását (abszolút többség szükséges).

Nagytanácsos választás: Nagytanácsos az lehet, aki az érvényben lévő törvényeket ismeri, tud írni és olvasni. A nemesi rang nem szükséges a jelentkezéshez, ám felvétel esetén a jelölt főnemesi rangot kap. A legrégebb óta hivatalban lévő tagot minden évben újraválasztják, valamint, ha valakiből főtanácsos lesz, vagy meghal, akkor a helyét azonnal betöltik. A bekerüléshez jelentkezni kell a polgárnak, és a jelentkezők közül maga a Nagytanács választja meg a tagot, egyszerű többségi szavazással. Egy tag életében csak egyszer lehet nagytanácsos, ha onnan valamilyen módon kikerül, többé nem lehet beválasztani.

Mandátumrendszer: Ideiglenes rendszer, amelynek célja, hogy a Nagytanács tizenöt tagú testületében jobban tudjanak érvényesülni a kisebbségben lévő játékos karakterek (JK-k). Ha valakinek van egy mandátuma, akkor azt jelenti, hogy a Nagytanács tagja, rendelkezik egy szavazattal (a sajátjáéval). Ez az alap állapot. Ha valakinek egynél több mandátuma van (jelen formáció alapján kettő vagy három), akkor az azt jelenti, hogy a saját véleményén kívül még meg tud győzni a Nagytanács nem játékos karaktereiből (NJK) egyet vagy kettőt (két mandátum esetén: saját + egy NJK; három mandátum esetén: saját + két NJK). Így a több mandátumot szerző játékos szavazati ereje nagyobb. A mandátumrendszer azt a célt is szolgálja, hogy súlyozzuk a játéktéren elért eredmények értelmében a JK karakterek teljesítményét. A mandátumrendszert addig alkalmazzuk, míg a Nagytanácsban a játékos karakterek (JK-k) száma el nem éri a létszám felét, felfelé kerekítve, azaz nyolcat.

A teljesség igénye nélkül a nagytanács tagjai: városőrség néhány hadnagya; egyes mágikus vezetők; nagyobb nemesi és kereskedőházak fejei; egy-két nagyobb intézmény tulajdonosa.
Ezeken kívül az alábbi JK-k:
- Worenth Yosden (#6213) - 3 mandátummal;
- Kagan Thargodar (#5859) - 2 mandátummal;
- Nestar Erefiz (#6864) - 2 mandátummal;
- Lorew Mazoral (#8279) - 1 mandátummal.

Hatalmi ágak:

- törvényhozás: fent már leírva, hogy működik.
- bíráskodás: közemberek esetén a városőrség magasabb rangú tisztjeiből valaki (hadnagy és felette); nemesek és városőrség tagjai esetében a főtanács mágikus képviselője; a főtanács tagjai esetében a nagytanács; míg a nagytanács esetében a főtanács hoz döntést.
- végrehajtás: a rendfenntartásért a városőrség felel, illetve a rövid időre szóló elzárásoknál is ők vigyáznak a rabokra; a nemesi rangok kezelését a nagytanács végzi; minden más büntető-végrehajtó feladat (pl. munkatábor a barlangrendszerben, kivégzés stb.) a büntetés-végrehajtásé.
- közfeladatok: a gazdaság/üzemeltetés főtanácsbeli képviselője kapja ezt a feladatot, ide tartoznak a vallások például, illetve a tömegtájékoztatás akár a törvénymódosításokról, akár bármilyen egyéb fontos információk kihirdetéséről.
- ellenőrző feladatok: a kereskedelmi részleg, ők kezelik az adózást, itt van a kincstár-könyvelés, kezdetleges banki szolgáltatások, pénzügyi szervezetek felügyelete.

Városőrség Artheniorban

A városi őrség célja az összes helyszínen a rend és béke fenntartása, illetve a személyes védelem és a törvények betartatása. Az őrség régebben igen korrupt volt, de mostanában nagyobb regulázások után egyre többször találja magát az egy cellában, aki megpróbál egy őrt lefizetni. Ennek a viszonylag magas keresetek is lehetnek az okai, egy tiszt már-már egy kisebb nemes keresetével vetekszik, de az ellátás mellett egy kezdő katonának is kiemelkedő a fizetése.

A városi őrség minden tagja jól felszerelt. Sokuknál hosszúkard vagy lándzsa található, láncing, sisak. És ezek jó minőségű acélból. Ezen kívül kellő kiképzést is kaptak, tehát erősebb NJK-k. Egy városi őrség tagot bár minden jobb harcos legyőz, kettővel már meggyűlik a bajuk, kettő őrt csak a tapasztalt, jó harcosok nyomnak le. Hármat a legjobbak is csak akkor, ha pl. a meglepetés az ő oldalán áll. Három őrnél többet egyedül támadni gyakorlatilag öngyilkosság.

Rangok:
- Közkatona: a legalacsonyabb rang. Általában az őrjáratokat teszik ki az ilyen rangú katonák, illetve mindenfelé megtalálhatóak. Fontos feladatokat nem nagyon bíznak rájuk. Napi keresetük 20 arany. Kb. 200 van belőle.
- Őrmester: 1-3 közkatonával együtt őrjáratozó, őket vezető egyén. A közkatona felett áll, így az őrjárat az ő parancsaira támaszkodik. Általában a gazdagnegyedben lévő házakhoz is őket rendelik ki, illetve személyes testőrségnek is használhatóak, éppen ezért plusz kiképzést kapnak a közkatonákhoz képest. Keresete napi 40 arany. Felismerhető az egy szem fehér tollról a sisakja tetején. Kb. 70 van belőle.
- Hadnagy: ők szervezik az őrjáratokat, de nem vesznek részt benne, csak az utasításokat osztják ki az őrmestereknek. Egy-egy helyszínért vagy városrészért felelősek. Ezen kívül információvivő szerepük van, ill. fontosabb személyek személyes testőreként (pl. főtanács tagjai) alkalmazzák. Napi keresetük 60 arany. Sisakjukon vörös színű toll található. Kb. 25 van belőle.
- Parancsnok: a városi őrség feje. A hadnagyoknak osztja a nagyobb feladatokat, adja ki az utasítást a szervezésre. A főtanács tagja. Védett személy, és ritkán találni az utcán. Napi keresete nem ismert, ha mégis, a sisakján lévő arany színű toll adja a rangjelzést - de amúgy is nagyjából minddenki tudja, hogy néz ki. Egy van belőle (általában Artheniorban).

Gazdaság:

Jelentős mezőgazdaságuk van (szántóföldek) és virágzó kereskedelmük (útjaik és a kikötő miatt), mérsékelt nyersanyag-kitermelés (barlangrendszer), cserében iparban jelentősen elmaradottak, ebben Wegtorenre támaszkodnak.

Demográfia:

~92.500 fő, ebből kb. 41.500 ember (~45%), 20.000 fél-elf (~22%), 9.500 ork (~10%), 6.500 elf (~7%), 5.000 tündér (~5%), 3.000 sötételf (~3%), 2.500 gnóm (~3%), 2.500 törpe (~3%), 2.000 óriás (~2%).

Wegtoren (és Nap karavánpihenő)

Wegtoren az egyik legérdekesebb város a négyből. Nagyon régóta gyakorlatilag törvények és központi vezetés nélkül tud működni. Nincs központi törvényrendszere, szokásjogok, normák alapján viselkedik mindenki, aki ettől eltér, kollektívan kiutasításra kerül. Ebből adódóan nincs központi hatalom, a felek mindenhol egyenlőek, a nézeteltéréseket akármilyen szokásjogban elfogadott módon rendezni lehet - tipikusan ilyen a nyílt, halálig menő párbaj, de alapvetően ehhez ritkán folyamodnak. Nincs törvényhozást, se bíráskodás, se végrehajtás központi hatalomként.
Többségben az óriások vannak jelen, békésen élnek alapvetően, akadnak itt törpék is jelentős mennyiségben. Minden fajt megtűrnek, de az elhelyezkedés és megélhetés, a politikai rendszer a legtöbb fajtól idegen, ezért nem szívesen laknak itt mások.

Gazdaság:

Fegyvereket tudnak jó minőségben kovácsolni, illetve jelentős ipart húztak fel, cserébe Pirtianestől nyersanyagot, Artheniortól élelmet, Lihanechtől pedig technikai újdonságokat kapnak.

Demográfia:

~22.000 fő, ebből ~14.000 óriás (~64%), 4.000 törpe (~18%), ~3.000 ember (~14%), ~1.000 sötételf (~4%).

Pirtianes

A tipikus diktatúra ékes példánya. Katonai diktatúra, a hatalmi ágak egy kézben összpontosulnak (császár/király/tábornok, ki épp hogy nevezi magát), nincsenek szétválasztva. A fegyelmet a hadsereg tartja fent, akinek a vezetője a mindenkori vezető. Elég szigorú törvények, kevés lehetőség, ám virágzó gazdaság és jólét jellemzi a várost, főleg a kötelező munka miatt (cserébe adó nincs). Legtöbbször azt hangoztatják, hogy "a diktatúra csak akkor rossz, ha rossz a vezető".

Gazdaság:

Mint a föld városa, rengeteg nyersanyagot kitermel exportra (gyakorlatilag egész Lanawin építőipari nyersanyaga innen származik, kivéve azt a keveset, amit Arthenior termel a barlangrendszerben), az egyetlen nagy hiányosság az arany és egyéb nemesfémek.

Demográfia:

Elsősorban sötételfek, de szép számmal törpék, orkok. Elfek, fél-elfek és tündérek gyakorlatilag egyáltalán nincsenek, maximum speciális kivételként vagy rabszolgaként.
~31.500 fő, ebből ~22.000 sötételf (~70%), ~6.500 ork (~22%), ~1.500 törpe (~4%), ~1.500 ember (~4%)

Lihanech

Talán a legfelvilágosultabb rendszer az összes közül: a hatalmi ágak teljes szétválasztása, demokráciával egybekötött meritokrácia, ahol csak az adott szakterületen objektíven felmért személyek indulhatnak versenybe az adott pozícióért, akik közül a nép szavaz demokratikus rendszerben. Rengeteg népszavazás, és rengeteg részlegre választanak felelőst/irányítót, akik függetlenül hozzák a döntéseiket és működtetik a várost.

Gazdaság:

Bár keveset bányásznak, de az értékes: itt található Lanawin arany és egyéb nemesfém-kitermelésének jelentős többsége (háromnegyednél is több), pénzverdék, gyöngyhalászat (a tóban), és kereskedelem, továbbá a legjobb feltalálók is innen kerülnek ki, rengeteg technikai vívmánynak ez a város a feltalálója, amikért mások jelentős summát fizetnek vagy fizettek.

Demográfia:

Túlnyomóan elfek és gnómok, és kisebb számban tündérek vannak jelen, a többi faj is kis csoportokban jelen van, de nem jelentős az ittlétük. Orkokat nem igazán tűrik meg, belőlük gyakorlatilag egyáltalán nincs.
~54.000 fő, ebből kb. 23.500 elf (~44%), 11.000 tündér (~20%), 10.000 fél-elf (~19%), 5.500 gnóm (~10%), ~4.000 ember (~7%)

NJK-k, fontosabb személyek

Antonio Consiglio

Híres-neves nemes, a főtanács legrégebbi tagja. Immár 19 éve, hogy a "trónon" ül, eddig a tanács vezető szerepét vállalta be, azonban a tanács létszámának csökkentésével és átaéakulásával más szerepet kapott meg. Családja - a Consiglio család - mindig is híres volt az alkalmazkodóképességeiről. Több generációra visszanyúló nemesi család, még Arthenior orkok általi ostromában is részt vettek (mint védők természetesen), sőt, akkoriban övék volt az egyik legnagyobb hadsereg. Sőt, még korábbról találtak feljegyzéseket, amiben a Consiglio családot mint a legnagyobb mágus famíliát emlegetik. Az idő folyamán viszont először a mágikus képességek, aztán pedig a hadsereg örlődött porrá. Utóbbiról az a hír járja, hogy régen pont a Morfneh családdal dúltak nagy háborút a Grombar kastélyért, amiben végül a seregük felmorzsolódott (részleteket ld. Krollnel Morfneh leírásában). Antonio és Krollnel Morfneh épp ezért nagyon rossz viszonyt ápolnak.
Most a család képviselője a politikában jeleskedik. Sokan ezt a sokarcúságot, ezt az alkalmazkodóképességet szeretik benne, sokan viszont pont azt mondják, hogy a Consiglio család nem tud pár száz évnél tovább egyvalami mellett kitartani, ezért megbízhatatlanok.
Mindenestre jelenleg elég ügyesen lavírozik a politikai útvesztőben az idősödő férfi. Immár az ötvenes éveinek a végét tapossa, 19 évnyi tanácsvezetéssel a háta mögött valami kevesebb munkát kérő irányvonalra pozícionálta magát. Ő felügyeli teljes egészében jelenleg a mezőgazdaságot, illetve a piacot és a fogadókat.
Kinézetre egy szikár, magas férfi, kék szem, rövid fekete haj, borostás, ráncos arc, és katonásan egyenes hát, ami jellemzi.

Creton Helwy

A artheniori városi őrség feje, parancsnoka. Pozíciójához mérten fiatal, negyvenes éveiben járó, deresedő üstökkel és átlagos testalkattal, és minden más ismertetőjel nélküli ember férfi. Élete a város szolgálatában telt, méghozzá igen nagy eredményekkel. Legsikeresebb akciója egyértelműen Aphroditae, az alvilág úrnőjének elfogása volt. Sajnálatos, hogy a nő nem élte meg a magas rangú "üzlettársai" kiadását, mert még a börtönben felvágták a torkát. Ám mindez már nem Helwy hibája volt. A törtető fiatal ezek után pár év alatt helyettesi pozícióba küzdötte magát, ahol további sikereket ért el, ezzel elérve, hogy a kiöregedett elődje őt nevezze meg az őrség vezetőjének. Helwy irányítása alatt a testület sokkal rendezettebb és eredményesebb lett, így jaj annak, ki valami mocskos dolgon töri a fejét.

Lastor Aleny

Lastor Aleny, harmadik ezen a néven. Ötvenes éveiben járó, kopasz, pofaszakállas, szikár férfi. Családja nemzedékek óta felelős a folyón érkező hajók megvámoltatásra, melyből igen nagy vagyonra tettek szert. Bizonyos kereteken belül ő dönti el, hogy ki köthet ki Artheniorban - itt ugye elsősorban a pénz beszél. Örököse egy lány, Alana, ki az utóbbi időben igen kezessé vált - A gondos apa eseményben történtek után.

Eslősorban üzletember, így mindent emögé rendel, nem véletlen, hogy igen kegyetlennek tartják a szakmában. A konkurensek megélhetését ellehetetleníti, így végül is egyedül szabályozza a folyóközi közlekedést. Mivel a főtanács tagja, együttműködik a városi őrséggel, habár a folyón történő csempészet még így is elég magas - talán nem véletlenül.

Krollnel Morfneh

Kevésbé régi, de nem elhanyagolható nevű nemesi család, amely nem Artheniorból származik, hanem Pirtianesből. Ezért is tudható be a családon belüli katonai fegyelem, amiről híresek. Azonban mégis Artheniorban kormányoznak, bár vannak mende-mondák, hogy erős kapcsolatot ápolnak a pirtianesi diktatúrával.
Az ork háborúk után próbáltak halászni kicsit a zavarosban, és akkor jöttek Artheniorba. Állítólag segíteni, gyakorlatilag viszont az akkori Consiglio család seregének felmorzsolásával át kívánták venni a teljes hatalmat Artheniorban. Először építettek egy kastélyt maguknak Artheniortól délkeletre (Grombar kastély), mondván jöttek segíteni és felügyelni a város újulását és épülését. Azonban ez meglepően közel volt a várost és fél Lanawint alapjaiban ellátó szántóföldekhez, stratégiailag fontos pont, ha innen csak a szánfóföldek kis részét tudnák kontroll alatt tartani. Egy jó hetven éves húza-vona után, miután mindigkét család két generációt is továbblépett, egymásnak estek. Pontosabban a Consiglio család támadta meg a Grombar kastélyt és ott trónoló Morfneh családot. Bár az utóbbi család nyert, a Grombar kastély kísértetlakta terület lett, továbbá maréknyi ember maradt csupán. Ezért a két család békét kötött, a Morfneh család pedig azzal a feltétellel nem nyomult be Artheniorba, hogy az akkori vezetőjük kap egy pozíciót a főtanácsban. Azóta is mindkét család a tanácsban van, Krollnel összesen hat éve.
Az évek alatt a család elpuhult. Krollnel inkább politikus mintsem katona, utúbbi csak vérvonalából látható, ő talán kardot sem fogott soha kezében. Ellenben szépen kiművelte magát a család, és bár nem a legbefolyásosabb mágus, és nem is a levegő mágiában jeleskedik, mindenestre most ő kapta meg a mágiáért felelős pozíciót, miután más nincs, aki kicsit is konyítana hozzá.

Even Alrishul

A sötétbarna, vállig érő hajú férfi nagyjából 190 cm magas. Családja a Nagy Háborúk idején erősítette a város sorait, ám az orkok idejének kezdetén már nem volt tovább maradása. Menekülésre kényszerült egy Lanawin világától távol eső területre. Azóta persze évszázadok teltek el, és a család leszármazottaként Even elérkezettnek látta az időt, hogy visszatérjen Artheniorba. Mindez e.sz. 6880. évben történt meg, amióta a felszín alatt befolyásos férfivá nőtte ki magát. Főként a kereskedelemből származik anyagi haszna, ugyanakkor egyéb más kisebb űzelmei is vannak. Politikai érzékét úgy tűnik, örökölte, és fel is használta kereskedelmi kapcsolatainak a kiépítésére. Hasonló múltjuk miatt rokonszenvez a Consiglio családdal, s noha a régi időkben volt közöttük némi versengés, mára látszólag ez teljesen jelentéktelen tényezővé vált.
Even tölti be jelen esetben a büntetés-végrehajtási ág vezető szerepét a meggyilkolt Humbaq Falva helyett, valamint ő a város istenekkel történő kapcsolattartója.