Üdvözlünk Kalandozó!
Kérünk, lépj be vagy regisztrálj!

Felhasználónév:

Jelszó:




Elfelejtett jelszó?
Ingyenes regisztráció Főmenü
  • Általános
  • Főoldal
  • Regisztráció
  • Szabálykönyv
  • OOC fórum
  • Játéktér, IC fórum
  • Súgó - karakterspecifikus
  • Fajok
  • Kasztok
  • Felszerelések
  • Képességek, értékek
  • Súgó - világspecifikus
  • Térképek, a világ
  • Városok, demográfia
  • Hit, vallás, istenek
  • Élővilág, bestiárium
  • Politika, hivatali ügyek
  • IC törvények, őrség
  • Naptár, égbolt, krónikák
  • Gazdaság, kereset, árak
  • Negyvenes (kártyajáték)
  • Hősök csarnoka
  • Súgó - játékmenet
  • Utazás, helyszínváltás
  • Munka, pénzszerzés
  • Szintlépés, fejlődés
  • Harchelyzet, cselekvések
  • Mágiarendszer
  • Alkímia, varázsitalok
  • Tolvajlási rendszer
  • Második szál
  • Egyéb
  • Kapcsolat, impresszum
  • Statisztika
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Kockagurító
  • Fantasy karakterképek
A weboldal teljes tartalmára a Creative Commons BY-NC-ND 4.0 Nemzetközi Licens érvényes!
Lanawin.hu › Kasztok
› Lovag

Lovag - Harcos kaszt

Általános leírás

Lanawin lovagjai általában valamelyik nemesi család szolgálatában állnak, melyek szilárd támaszra találnak az általuk busásan támogatott lovagrend katonai erejében. A lovagok nevelése 5-7 éves kortól kezdődik és sajátos erkölcsi kódexre épül.

1. A harcban légy rettenthetetlen
2. A győzelemben nemes lelkű
3. Védd az elesetteket
4. S szolgáld hűbéruradat

16 éves korukig apródként megtanulják a lovagi élet szabályait, és a fegyverforgatást. Ekkor fegyverhordozóvá válhatnak, elsajátítják a lóról való harcviselést, hangszeren való játékot, versírást. 6-8 év szolgálat után lesznek igazi lovagok, mikor is lovagrendjük teljes jogú tagjává válnak. Lovat és páncélzatot kapnak, s a férfivá érett lovagok útnak indulnak, hogy próbára tegyék magukat. Mágiát elvétve ismerik és alkalmaznak, a távolsági fegyvereket nem kedvelik, a tolvajokat megvetik. A csatatéren és az udvari életben egyaránt megállják a helyüket, s a legtöbb helyen szívesen látott vendégek, vitás ügyekben kikérik a tanácsukat.

Passzív képességek

- Szintlépésnél +2 pontot kap emberismeretre, fájdalomtűrésre és fegyveres harcra.
- Passzív vértviselet: nem hat rá a könnyűvértek és nehézvértek negatív módosítója (ld. felszereléseknél a kategóriák elején).

Aktív képességek

Vértviselet - bármilyen nehéz és kemény páncélzatot is visel, három körig úgy mozog benne, mint bárki más a legkönnyebb ruhákban. Kiadós (min. 8 órás) alvásonként egyszer használható. A képességhasználat az 1. kör lejárta után fizikailag észlelhető (látható a használó mozgásából).

Nehézség

Ez a kaszt átlagosnál nehezebb fejlődési szempontból, de még megfelelő első karakternek. A kaszthoz szükséges közepesnél kevesebb, a súgókban nem közölt információ, amit játék közben kell kitalálni, és közepesnél több a súgóban közölt információ a helyes fejlődéshez.

Optimális fejlődéssel érdemi karakterértékekre hozni közepesnél több hozzászólást igényel; ezen felül, a karakterfejlődés után, hosszútávon közepesnél több plusz erőforrást kell ráfordítani; így egy ilyen kasztú karaktert közepesnél több hozzászólásnyi fejlődés összehozni.