Druida - Tudományos kaszt
Általános leírás
Bár sok helyen így értelmezik, Lanawinban a druidák egyáltalán nem a természetben élő "erdei emberek", bár nem vetik meg a természetet. A szó eredeti jelentésével harmonizál a kaszt, így inkább a bölcsességük, tudásuk, befolyásuk az, ami elsődlegesen mozgatja őket. A druidák bölcs emberek, általában csak idősebb korban nevezhetik magukat igazán druidának, és a világ energiáit felhasználva, acél akarattal uralkodnak saját testük és lelkük felett. A természettel is harmóniában élnek, de ugyan így a csillagokkal, a nappal, holddal, a földdel, de még a kővel is a városban. Egyáltalán nem feltétel, hogy erdőben éljenek, ők is mindennapi emberek (vagy egyéb lények), akik bármelyik városban meghúzhatják magukat, a piacra járnak vásárolni, a fogadóba inni. A druidák már-már egy vallás, egy életút, egy életcél, lelki befolyás, bölcsesség és tudás jellemzi őket.Passzív képességek
- Az általa mozgatott, IC játék folyamánidomított állatok (NJK-k) használhatóak a következőkre: bármilyen információ szerzése és továbbítása, kis és közepes értékű tárgyak (max. 500 arany valós érték) lopása, figyelemelterelés, másik játékos idomított állatával való harc (ekkor számára is engedve van a harc), illetve a JK-nak könnyű sérülés okozása. A druida akárhány állatot idomíthat (mint minden más karakter is), de ebből választott kettőt használhat csak a fenti célokjra (a választást idomításnál kell meghozni, nem használat közen). A druida idomított állatot el is engedhet, ezzel felszabadítva egy helyet újabbnak.Aktív képességek
- Meggyőzés - használatakor a célszemélyt sikerül meggyőznie *egy* (tőmondatban megfogalmazható) általa kitalált tényről (legyen az valós vagy hamis) a következő kettő kör erejéig. Nem lehet olyan tényről meggyőzni, ami teljesen nyilvánvaló hazugság és/vagy a célszemély pillanatnyi érzékeléseinek/identitásának homlokegyenest ellentmond (pl. süt a nap, amikor éjszaka van) és/vagy a célszemély életét közvetlenül fenyegeti (pl. láthatatlan átjáró van egy szakadék fölött, menjen rá nyugodtan). Egy karakteren összesen egyszer alkalmazható élete folyamán (és a későbbiekben azonnal rájön), és a két kör lejárta után a célszemély tisztában lesz vele, hogy a képesség áldozata lett. A képességhasználat fizikailag észlelhető egy harmadik (külső) karakter által (a használó és célszemély viselkedéséből).- Szelídítés - használatakor a druida egy látótávolságban lévő állat szelídségét nyeri el a következő három körre. Nem keverő össze az idomítással, az állat nem fogja követni a druida parancsait, csupán nem harapja el esetleg a torkát, illetve nem végez semmilyen egyéb agresszív cselekedetet önszántából. Körönként egyszer használható egy állatra. A képességhasználat fizikailag észlelhető (az állat reakciójából).
Nehézség
Ez a kaszt átlagosnál könnyebb fejlődési szempontból, így ajánlott első karakternek. A kaszthoz szükséges közepesnél kevesebb, a súgókban nem közölt információ, amit játék közben kell kitalálni, és közepes mennyiségű a súgóban közölt információ a helyes fejlődéshez.Optimális fejlődéssel érdemi karakterértékekre hozni közepesnél több hozzászólást igényel; ezen felül, a karakterfejlődés után, hosszútávon közepes mennyiségű plusz erőforrást kell ráfordítani; így egy ilyen kasztú karaktert közepesnél több hozzászólásnyi fejlődés összehozni.